Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Nayroun (11.10.17 20:47 ), lest 3630 ganger
Ticker: APCL

APCL - Misforståelse frist SOSP

Noen som har fått svar fra selskapet om de har feil angående utløpsdato på SOSP? Jeg har per dags dato enda ikke fått svar.
Innlegg av: Syriner10 (11.10.17 21:17 ), lest 2365 ganger

RE^1: APCL - Misforståelse frist SOSP

Hvem vet?
Innlegg av: Nayroun (12.10.17 01:07 ), lest 2200 ganger

Er kanskje derfor jeg lager en tråd om noen har fått et konkret svar? :)
Innlegg av: rischioso (12.10.17 09:10 ), lest 2016 ganger
Endret: 12.10.17 09:12

RE^2: APCL - Misforståelse frist SOSP

Ikke jeg heller...;)

Sendte spørsmål om det for noen dager siden men de er vel opptatt med annet i disse tider.

Får jeg ikke svar i løpet av dagen så skal det purres, men det ligger vel i kortene at det er 15.12 som gjelder så lenge avtalen sier akkurat det.
Innlegg av: Jokkur (12.10.17 09:16 ), lest 1977 ganger

"KNAPPE 25 BØRSDAGER TIL SOSP UTLØPER"
"SOSP ER TAPT - SELSKAPET HAR IKKE GITT LYD FRA SEG".

Pipa endrer fort lyd, Risch.
Innlegg av: rischioso (12.10.17 12:22 ), lest 1720 ganger

Jokkur,

så du mener jeg fortsatt skal forholde meg til 25.10 når avtalen om forlengelse sier 25.12?

Det er dette som heter at terrenget endrer seg og da kan jo ikke jeg eller andre orienteringsløpere ignorere det faktum ellers kommer man fort ut av kurs...;)

Det er faktisk en viss forskjell på 13 dager vs 9 uker....
Innlegg av: Fluefiskeren (12.10.17 10:47 ), lest 1852 ganger

Det kan virke som Bp kanskje skal øke i Senegal. De har ihvertfall hatt møte med president Sall ang. Exploration.

Oversatt fra fransk til engelsk. Tatt fra Hotcopper.

President Macky Sall met with Bernard Looney, CEO of BP Group. EXPLORATION in the context of the exploitation of oil and gas in Senegal. During their discussion, the leaders of this multinational have welcomed the vision of the President of the Republic in view of the emergence of Senegal.

http://www.presidence.sn/actualites/entretien-avec-m-bernard-looney-pdg-du-groupe-bp-exploration_911

Innlegg av: oivindl (12.10.17 12:29 ), lest 1703 ganger
Endret: 12.10.17 12:31

Rishioso, nå løper du fra påstandene dine igjen?
Du fastslo altså 25 dager før utløp at SOSP var tapt?
Da kan man jo lure på om de ekstra ukene betyr så mye i din verden.

Edit, føyer til et spørsmålstegn, siden det ikke fremkommer om de to sitatene er fra samme dato.
Innlegg av: nkamok (12.10.17 12:33 ), lest 1676 ganger

Skitzo har skiftet igen - nu bliver hans indlæg gradvis mere positive ;-)
Innlegg av: D_invest (12.10.17 12:34 ), lest 1675 ganger

Komisk at man plutselig får det for seg at det nå er 9 uker igjen, når man hverken har sikre kilder på dette eller kan få det bekreftet/avkreftet av ledelsen. Markedet ser heller ikke til å tro på dette i noen særlig grad.
Innlegg av: Jokkur (12.10.17 12:51 ), lest 1621 ganger

Markedet er selvfølgelig ikke noe responsiv før caset er avklart.

Det kan ikke være mange som er naiv nok til å gamble i denne aksjen - Og det sier jeg med stor pott selv i papiret. Jeg ville aldri gått inn om forutsetningene var som dem er i dag.
Innlegg av: Gizzy (12.10.17 12:54 ), lest 1603 ganger

Richie boy har du fået nye underbukser igen eller overvejer du det kun :D
Innlegg av: rischioso (12.10.17 13:04 ), lest 1557 ganger

oivindl,

klapp igjen

Gizze-gizze,

i slike case kan man ikke bruke underbukser overhodet...;)

Følger som kjent med, men det er blitt med det enn så lenge.

Innlegg av: D_invest (12.10.17 12:54 ), lest 1613 ganger

Markedet pleier å reagere dersom det finnes troverdig kursdrivende informasjon.
Innlegg av: rischioso (12.10.17 13:09 ), lest 1562 ganger
Endret: 12.10.17 13:11

D_invest,

13 dager eller 9 uker vil ikke forandre caset i seg selv men gir det noe mer tid om det skulle være slik.

Jeg tror at det er 15.12 som er datoen nettopp fordi om det hadde blitt endret undervegs så snakker vi om meldepliktig informasjon og den er ikke kommet.

Likeledes så er det en logisk feil. I 3 år hadde selskapet en forfallsdato i oktober, men når avtalen om forlengelsen ble inngått så endret man forlengelsen til å gjelde fra avtaledatoen istedenfor å fortsette der hvor den andre sluttet - dette tjente selskapet et kvartal eller 3 mdr på.

Så har man i ettertid ved en feiltagelse ikke husket på at dette skjedde og har fortsatt å forholde seg til oktober som de 3 foregående år når man har laget årsrapporten og på den måten er det blitt en følgefeil som også gikk igjen i pareto prospektet.

Selskapet vil nok kunne svare en av de som har forespurt eventuelt at det kommer en melding.
Innlegg av: abroker (12.10.17 16:02 ), lest 1288 ganger

Det formelig stinker av "strutser i mosen" her nå?
Innlegg av: Fluefiskeren (12.10.17 12:59 ), lest 1585 ganger
Endret: 12.10.17 13:14

RE^1:

Utgår. Utrolig hvordan d-Invest får forandret innleggene sine eller fjernet dem
Innlegg av: ManUnited (12.10.17 13:09 ), lest 1550 ganger

Nå begynner det virkelig å bli kritisk, Jokkur
innrømmer nå at han har satset på feil hest!
har sagt det før og gjentar det så gjerne: SELG!!!
Innlegg av: Jokkur (12.10.17 13:17 ), lest 1505 ganger

Ah, shit. ManUnited er tilbake.
Må nok logge av, før jeg klikker igjen og blir fjerna permanent.

Med 65% papirtap skal det ikke mye til å innse at man har gjort noe dumt. Men ikke faen om jeg selger, for når dette løser seg tar det av.
Innlegg av: ManUnited (12.10.17 13:22 ), lest 1496 ganger

Slapp av Jokkur! Du fornærmer ikke meg, synes det er prisverdig at du er ærlig, herlig!!!!
Innlegg av: Jokkur (12.10.17 15:09 ), lest 1381 ganger

Misforstå meg rett, jeg skal ut av dette i pluss. Har enda ikke gitt opp håpet, så der er vi fortsatt uenig.
Innlegg av: utkant (12.10.17 15:59 ), lest 1301 ganger

Dagens prising er vel ok. Det er nær hva selskapet har av penger på bok.

En avtale på SOSP, ny brønn på CI-513, løsning i Gambia så går nok kursen kjapt opp. Så får man bare vente og se hva som skjer...
Innlegg av: D_invest (12.10.17 16:11 ), lest 1262 ganger

Nå er vel selskapet langt fra priset til cash på bok. Selskapet hadde 16M (18) ved Q2 slutt. Siden 2015 så har vel burn rate vært på 1M USD i kvartalet, antakeligvis ikke noe mindre i Q3 med utgifter til legal advice og det som er.

Sånn sett er jo nedsiden nesten 50% i dag...
Innlegg av: rischioso (12.10.17 16:18 ), lest 1250 ganger

RE^3: APCL - Misforståelse frist SOSP

En halvvering fra dagens prising vil bety at alt går til helv... og det kan jo skje, men det gjør gjerne ikke det i alle fall ikke sånn med en gang og helt uten videre.

Regner med at det vil komme noe positivt i løpet av denne måned og senest i løpet av neste som vil kunne sende aksjekursen himmelhøyt - men det var det med timingen da...

Om knappe 2 uker vil selskapet være opptatt med oljemessa for Afrika i Cape Town så får vi se hva som kommer ut av det...;)

http://www.africa-oilweek.com/Sponsor-Exhibit/Exhibitor-list
Innlegg av: Gizzy (12.10.17 16:29 ), lest 1216 ganger

Du er en farce richie boy.. ejer ingen skam i livet.. hvis der ikke sad nogen i apcl jeg ønsker det godt for ville jeg sgu ønske de gik konkurs imorgen så du kunne gå på røven usle menneske
Innlegg av: rischioso (12.10.17 16:49 ), lest 1197 ganger
Endret: 12.10.17 17:13

gizze-gizze,

dette er ikke første gang du har skrevet dette og det er vel ikke bare litt misforstått.

Er det jeg som har er årsaken til nedgangen fra 12 - 1,5 fordi jeg med rette var kritisk til selskapet og fortsatt er det inntil det motsatte er bevist?

Du snakker jo som at det var slik...

Jeg snakker om en nærstående mulig rekyl av 2 grunner:

(1) Det er fremkommet at selskapet har frist frem til den 15.12 med å presentere en duglig partner på SOSP - en periode på 63 dager er som kjent noe lengre enn kun 13 dager som man først trodde (25.10).

(2) Når det gjelder å få med seg partner på SOSP så blir det mye mindre komplisert enn på A1 og A4 nettopp fordi selskapet ikke hadde noen avtale med den gambiske regjering og dermed ble det stilt krav fra den potensielle partneren om at selskapet først måtte få innvilget forlengelse FØR det ble noen FARM avtale.

PÅ SOSP så har selskapet allerede meldt at senegalske myndigheter er åpne for at de kan gå rett over i neste fase med forbehold om at de har en duglig partner - dermed vil selskapet fritt kunne FARME inn en duglig partner og gå inn i neste fase innen den 15.12.

Dette forenkler situasjonen betydelig og i tillegg så har de nå 2mdr lengre tid på seg enn vi først trodde så ja muligheten er så absolutt til stede.

Men for all del - du som fortsatt bruker underbukse og tillegg kanskje er både siræva og godhjerta som virker å ta ting så alt for personlig så er nok ikke dette noe for deg....;)

For alle andre som kan lese markedet og ikke minst evner og se helheten - vi skjønner at det vil gå både i rykk og napp en stund fremover og hvor en eventuell reprising vil kunne bli eksjepsjonell om man finner en partner innen 15.12 noe som slettes ikke er umulig - vi vil prøve og time...;)

Ha en fortsatt god ettermiddag/kveld!

EDIT - Ser det popper opp noen grinebitere. Jeg kommer ikke til å kommentere personhets og annet tull - jeg forholder meg til den faktiske endringen og den faktiske situasjonen - det innebærer en risk å være på børs og av samme grunn er det viktig å være informert, se helheten og muligheter og ikke bruke tiden på å skulle rettferdiggjøre valg som man begrunner og det mer utfyllende enn de fleste.

Innlegg av: brumlemann (12.10.17 17:07 ), lest 1122 ganger
Endret: 12.10.17 17:08

RE^3: APCL - Misforståelse frist SOSP

det er meg revnende likegyldig hvordan kursen går, men jeg tror du tar feil dritshioso
Det gizzy henviser til er at du ikke eier skam i livet og hausser / baisser uten prinsipp og med grådighet som motiv. Det betyr ikke annet enn at du overhodet ikke eier troverdighet i noe av det du skriver.
Greit nok det aksjemarkedet drives av grådighet, men du beviser at du ikke eier moral, etikk eller ryggrad.

For å sitere et ordtak som synes å passe på deg: Den som vinner hele verden men taper sjela si, er ingen vinner men en taper.

Var det ikke iox du har hausset en stund. Aksjen som har gått ned 33 % siste måned. Vi kranglet en gang om APCL da du hausset APCL, og da du omsider skjønte tegninga og det ble bevist hvor feil du tok, begynte du å baisse du også: mye tyder på at du ikke bare mangler folkeskikk og moral, men også at du overhodet ikke har peiling. De fleste aksjer som du baisser, ser ut til å gå rimelig greit.

God bedring.
Innlegg av: Gizzy (12.10.17 17:04 ), lest 1129 ganger

Du kan måske narre nogen af de andre men mig narrer du ikke.. du er et uselt menneske fordi du ville have apcl fra starten du ville bare have den til en lav pris.. problemet for dig har aldrig været tidsperspektivet i dine indlæg, men det faktum at ledelsen har fejlet og at senegal og gambia vil af mef apcl.. nu prøver du at bilde voksne mennesker ind, at fordi der måske er 60 dage igen så er casen ændret.. det er da mere end 60 dage siden du solgte så hvis 60 dage er nok nu hvorfor var det ikke det for 60 dage siden.. utroligt hvor meget løgn og bedrag man kan have i et menneske.. har ondt af dine nære du lyver jo så meget at du selv tror på det lort du lukker ud..

Håber sandelig ikke at nogen bliver lokket ind i denne pga dig!!

Jeg vil faktisk mene at det er direkte strafbart det du har gang i.

Innlegg av: Warom (12.10.17 17:14 ), lest 1105 ganger

Hehe, jeg ler så jeg nesten revner;)
Jaja, for meg er det bare å anbefale andre å være forsiktige. Personlig har jeg fortsatt troen på at "noe" løser seg og jeg har på den bakgrunnen akkumulert litt(jeg tåler det tapet som måtte komme om ikke det var en god ide)

Skulle "noe" løse seg så anser jeg personlig at den potensielle oppsiden er mer fristende enn den i potensielle nedsiden herfra. Som aksjonær her siste tre år så har jeg vært med på både store oppturer og store nedturer. Har som mange andre kjøpt og solgt underveis men kan ikke skryte på meg noen stor realisert gevinst.

Der jeg er helt enig meg risch det er når det gjelder dato for utløp. Personlig er jeg 100% sikker på at det er 15.12 som gjelder og jeg agerer litt i forhold til det. Jeg har vist både til selve forlengelsen (datert 15.12.14) og referert til avsnitt i siste årsmelding som understøtter dette. FF har også lagt frem børsmelding og artikkel basert på denne.

En liten ting til slutt risch....når du legger ut en link til oljemessen. Hvor fant du Apcl der som utstiller/sponsor?
Innlegg av: rischioso (12.10.17 17:38 ), lest 1043 ganger
Endret: 12.10.17 17:40

Warom,

flott at jeg ikke bare får folk til å gråte krokodiletårer...:)))

Når det gjelder linken til oljemessen så var formålet å bekrefte selskapets egen info over "upcoming events":

http://www.africanpetroleum.com.au/

Noe som betyr at selskapet vil være til stede hvor det skjer og når det skjer noe som er viktig i denne perioden hvor de søker partner på SOSP.

De har selv ingen stand, men formålet er vel heller å pleie nettverket under oljemessen i perioden 23-27 oktober.

http://www.africa-oilweek.com/Sponsor-Exhibit/Exhibitor-list
Innlegg av: Fluefiskeren (12.10.17 17:21 ), lest 1101 ganger
Endret: 12.10.17 17:26

Lyst til å komme litt tilbake til dette kartet Total presenterer over sine interesser i Senegal. Det begynner å bli veldig mye.

http://www.total.com/en/media/news/press-releases/guinea-total-reinforces-its-exploration-in-west-africa

Hvis man ser vest for ROP ser vi en enorm blokk som gjør ROP liten. Jeg har tidligere hevdet at jeg trodde at det ukjente dypvannsblokken de fikk tildelt sammen med ROP med høy sannsynlighet var en jomfruelig blokk og jeg nevnte akkurat dette området spesifikt.

Vi ser som det ble enighet om igår at det har fått en ganske stor jomfruelig blokk også rett vest for SOSP. Dette kan selvsagt også være den som ble nevnt i meldingen i mai, men jeg tror klart mest på den vest for ROP.

Uansett.. Nå har de blitt veldig store og det ville ikke være unaturlig at de også vil inn på SOSP. Jeg har hele tiden sagt at det har jeg absolutt ikke noe tro på, men forholdene har tydelig forandret seg siden da. Derfor mener jeg at Total vil bli operatør også her og med forhåpentligvis APCL som en minoritetspartner.

Men ikke misforstå. CNOOC er fortsatt aktuell og det samme med Woodside. En av disse tre blir det!
Innlegg av: rischioso (12.10.17 17:49 ), lest 1024 ganger
Endret: 12.10.17 17:55

ff,

enig - men jeg holder fortsatt en knapp på CNOOC noe jeg også tror vil kunne bli en realitet på A1 og A4 spesielt med tanke på at Kina har blitt lovet ubegrenset markedstilgang i Gambia.

Afrikanerne har en tendens til å kopiere hverandre og ikke minst så kjenner de godt til de ekstra frynsegodene en god relasjon til kineserne kan bidra til - drar vi denne litt lengre så kan den i beste fall gi en synergieffekt.

Med det mener jeg hvis CNOOC kommer inn på SOSP som operatør og APCL får sin mindre andel så åpner det også for at det kan bli tilfellet i Gambia og på den måten sikrer man umiddelbar fremdrift og slipper voldgiften...;)
Innlegg av: brumlemann (12.10.17 17:56 ), lest 1005 ganger

Igjen det er meg revnende likegyldig hvordan kursen går.
Men det er kanskje nødvendig å se realitetene i øynene:
Apcl er nesten blakk - hvis de ikke er det da. Hadde 16 mil cash ved forrige kvartal, men like stor gjeld og penga renner ut dag for dag
De har kommet på kant med de landene i afrika de har hatt forbindelser med. Mye tyder på at de ansees som hår i suppa for å si det mildt. Ett år unnlot de helt å betale lisenskostnader fordi bingen var tom.
De truer med voldgift, men det blir visst med truslene, Kanskje de skjønner at de har en dårlig sak og det blir umulig å vinne frem?
Aksjonerer har foreløpig lidd et akkumulert tap 600 milldollar og kortsiktige fremtidige forpliktelser på 44 mill $ for de lisensrettighetene de har. Hvilke seriøse og profesjonelle investorer er så hjernedøde at de tør satse på et så useriøst selskap når de ble narret til å spytte inn mange hundre millioner i dette tapssluket? De har aldri tjent penger og gjør det heller ikke nå eller i aller beste fall i overskuelig fremtid.
Hvor realistisk er det å oppfylle sine forpliktelser
innen årsskiftet, når de er år på etterskudd? Temmelig urealistisk spør du meg.
Spørsmålet er hvem vil ha en partner som ikke eier nåla i veggen som ikke klarer å oppfylle forpliktelsene sine, som ikke betaler lisensi tide og som har en elendig ledelse og som er på kant med de landene de operer i?
Jeg tror du bare er desperat etter å tjene noen slater Rishioso, ved å trade i aksjen - og narre even bigger fools.
Innlegg av: Fluefiskeren (12.10.17 18:11 ), lest 963 ganger

He-he Risch. Forumets svar på kameleonen :-)

Ingen vet hvor haren hopper eller
når myndighetene stopper.
Innlegg av: Warom (12.10.17 18:19 ), lest 950 ganger

Rischioso;
Det er ikke krokodilletårer her, meg er bare helt oppgitt;)

Jeg synes fortsatt du er "helt uten ryggrad" og at det du bedriver er milevis unna det jeg selv anser for å være greit. Selvfølgelig er det greit å "skifte mening" om noe fundamentalt skulle endre det man tidligere anså som en "sannhet". Jaja, du om det;)

Her er jeg også enig med FF. En av disse blir det sannsynligvis, og jeg har ett bet på at vi blir en del av det. Leste en artikkel for litt siden(er på Mob nå så gidder ikke lete frem) der det ble sagt at Total kommer til å "ta hele Senegal". Som sagt, jeg både håper og tror vi blir en del av det...først og fremst på SOSP, men hvem vet....kanskje det enda finnes muligheter på ROP. Tror vel ikke helt på siste, men tror sterkt på det første.

"Naiv" som jeg er så tror jeg også det løser seg i Gambia(uten at voldgiften må igangsettes). Kommer den så tror jeg fortsatt det vil løse seg der på en eller annen måte, det siste vil bare ta en del lengre tid.
Innlegg av: Redz (12.10.17 19:11 ), lest 878 ganger

Dra meg baklengs inn i fuglekassa.. kan jo ikke gjøre annet enn å le! Vi visste alle dagen kom, men det var dette med timing da, Risch. Velkommen tilbake til den «riktige» siden. 12.10.17 går inn i minneboka, enn så lenge;)
Innlegg av: rischioso (12.10.17 19:34 ), lest 845 ganger

Warom,

skal ikke kjede forsamlingen med å messe videre om ryggraden - den er på plass og de som kjenner meg har ikke noe og utsette på den.

RE Arbitration Gambia

Jeg har sjekket opp i hvor lang tid den forrige prosessen tok (2014) - termineringsvarsel ble mottatt den 08.01 og selskapet startet prosessen den 14.03 - mao, det tok rundt 9 uker å få filet saken hos CSID.

http://www.offshoreenergytoday.com/african-petroleum-seeks-arbitration-over-offshore-blocks-termination-in-gambia/

Den 04.09 meldte selskapet at de forbereder saken så hvis vi legger til 9 uker som sist så betyr det at rundt den 06.12 så vil det bli meldt at sak er opprettet hos CSID.

http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/press/APCL%20Gambia%20Update%20170904%20-%20FINAL.pdf

* Mao, knappe 2 uker før avtalen om SOSP går ut (15.12).

Og i mellomtiden kan det bli meldt om LOI/mulig partner så det er mye som står på spill og like mye som kan skje den nærmeste tiden...;)
Innlegg av: brumlemann (12.10.17 20:02 ), lest 770 ganger

når en aksje detter og detter og den samme aksjen hausses og hausses, er det åpenbart noe fundamentalt galt med et selskap
Innlegg av: Roffa1 (12.10.17 20:10 ), lest 751 ganger

Risotto du er bare ikke sann. Dette kunne du spart deg og oss for. For meg er du bare en useriøs og selvfølgelig har du det ikke bra( det kan du kanskje ikke noe for) men spar oss da. Jobber fortsatt med å finne ut av deg:) snakes :)
Innlegg av: oivindl (12.10.17 20:18 ), lest 739 ganger

Nå er du nærmest en parodi på deg selv, Rischioso.
Venter bare på en kommentar fra JanV. For et par dager siden "friskmeldte" han deg etter å ha kaldt deg neandertaler for et par uker siden. Undrer om han er like imponert i dag, det er vel tilbake i steinalderen er jeg redd:-)
Han mente riktignok det tok lang tid før du så lyset, men det ble visst med et kort glimt.
Innlegg av: tuja (12.10.17 20:46 ), lest 692 ganger

Dra meg baklengs inn i fuglekassa.
Morsomt på APCL trådene. :)
Innlegg av: Andyo (12.10.17 20:51 ), lest 687 ganger
Endret: 12.10.17 20:54

Riskokken.

Blir du ikke flau ? Her har du messet rundt med tunge argumenter og aldri så mange stjerner (*) for grunner du ser for at selskapet ikke vil lykkes. I hovedsak har det vært rettet mot ledelsen og det juridiske i kontrakt. Nå snur du på en femøring grunnet at du har funnet ut (selv har jeg visst det lenge men jeg ville se hvor lang tid det tok for dere. Overraskende lang tid før informasjon ble innhentet) at korrekt dato hvor lisensen går ut er 15.12.17. Så nå er altså både ledelse og kontrakt glemt og alle dine timer brukt egentlig for ingen nytte da selskapet har mer tid på seg og det var altså løsningen ? Ta deg kraftig sammen og det gjelder også i andre aksjer på andre tråder. Tragisk
Innlegg av: Chrysler300C (12.10.17 22:01 ), lest 580 ganger

Jeg ler .... og ler :-)

Thats it !
Innlegg av: D_invest (12.10.17 22:05 ), lest 570 ganger

Man kan mene mye om risch, men de som fabler rundt om 15.12 burde også ta seg selv i nakken. I årsrapporten fra 2016, som man må regne som siste offisielle "uttalelse" fra selskapet, forteller at lisensperioden utløper oktober 2017. Med mindre ledelsen går ut offentlig og oppklarer dette, så er det ikke annet enn spekulasjoner og ikke på noen som helst måte fakta. Jeg trodde man hadde lært snart...
Innlegg av: Gizzy (12.10.17 22:51 ), lest 526 ganger
Endret: 12.10.17 22:53

Jeg venter spændt på dine åbenbaringer denne gang.. hvilke drømme du har set, hvilke engler du har talt med og sidst men ikke mindst, hvilken profet du vil påstå at være.. glæder mig til dine desperate hausser indlæg hvis vi nærmer os 1.40 og dine nye åbenbaringer hvis vi siver mod 1.20 - 1.30

Man kan i hvert fald sige at hegnar bliver mere interresant nu hvor den udstødte er vendt hjem igen igen igen :D

Edit: bliver også spændende at se hvilken aktie det er på bekostning af, for noget må du ha solgt og nogen må derfor nødvendigvis blive dine nye fjernder
Innlegg av: tuja (12.10.17 23:25 ), lest 464 ganger

D_invest

Nå har du mistet en støttespiller. :)
Virre virre vapp....
Innlegg av: brumlemann (12.10.17 23:48 ), lest 427 ganger

tuja tja

en gul knapp, virre, virre, vapp D-invest slapp

men du tuja fikk en bedrager på laget......
Innlegg av: D_invest (12.10.17 23:47 ), lest 428 ganger

Det går nok fint. Både JanV og brumlemann er urokkelige, så jeg blir nok ikke ensom her med det første :-).
Innlegg av: Gizzy (13.10.17 00:12 ), lest 401 ganger

Tuja

Taget mandens historik i betragtning, har du nok større chance for at tjene penge ved at være disponeret modsat af ham, end ved at have ham på samme side ;-)
Innlegg av: Mr.hifi (13.10.17 00:25 ), lest 392 ganger

Kan godt forstå Risotto...det er altid sjovere at være på THE WINNER TEAM..HA HA.

Der skal bare komme lidt positive nyheder, så stiger apcl i samme tempo som dinvests indlæg
Innlegg av: Chilipepper.com (13.10.17 00:31 ), lest 393 ganger
Endret: 13.10.17 00:32

RE^1:

Innlegg av: Gizzy (13.10.17 00:38 ), lest 377 ganger

Haha good one mr. Hifi.. hvis den stiger som d invest indlæg så kan det faktisk være richie boy bliver rig :-)
Innlegg av: Mr.hifi (13.10.17 00:51 ), lest 366 ganger

Ha ha...hvad med riglotto...he he
Innlegg av: Andyo (13.10.17 08:00 ), lest 279 ganger
Endret: 13.10.17 08:01

xxxx

It is my understanding that the correct expiry date is 15 December 2017, not 25 October 2017.

Regards

Ben

Buchanan_logo_CMYK_hi.jpg
Ben Romney
Partner

***Så kan dere finne noe annet morro å pirke på***
Innlegg av: Warom (13.10.17 08:02 ), lest 264 ganger

Da kan man vel slå seg til ro med at datoen er ferdig diskutert skulle jeg tro ;)
Innlegg av: klaesp (13.10.17 08:13 ), lest 244 ganger

RE
"The SOSP licence continues to generate industry interest and the Company hopes to finalise a standalone farm-out transaction on the SOSP licence shortly in order to enable the licence 
extension to be granted." (July 20)

De bruker stadig ordet "shortly" skjønner jeg har tatt feil ang ordet
Innlegg av: Andyo (13.10.17 08:17 ), lest 233 ganger

klaesp.

Bruk av ordet "shortly" er jo et definisjonsspørsmål. Det du definerer som "shortly" kan være motsatt for min del. Det vil jo avhenge av mange forhold som vi ikke har grunnlag eller forståelse for, men at selskapet kan bruke nå nærmere 3 måneder på en avtale (tenker da på SOSP) samtidig som de forsøker å løse en vanskelig situasjon med myndigheter i Gambia anser jeg som fortsatt innefor det man kan definere som "shortly" - but that is me.
Innlegg av: Warom (13.10.17 08:31 ), lest 185 ganger

Kanskje det viktigste med den datoen(15.12) er at selskapet selv har kommunisert dette 30.08, det er ikke mer enn halvannen mnd siden.:

"We are confident that we will receive approval from the Senegalese
authorities on our proposal to extend the SOSP licence, subject to
farming out to a suitable partner."

"Our ongoing dialogue with the Senegalese authorities is positive
with regards to our proposal to obtain an extension on SOSP and we
are confident that we will receive the required approval that will
enable us to bring in a suitable partner on the licence. We would
hope to secure a firm commercial agreement in the months following
receipt of government approval."

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=433863

.......da er vel den "forlengelsen" av dato ganske grei å ha med seg.