Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: Devialet (11.10.17 18:40 ), lest 7237 ganger
Ticker: AXA

Axactor vs co investor ligger godt an nå 2.0

Ny versjon. Ble usammenhengende på slutten der:)

Hva tenker vi om Q3?

Laksen?
Stock-Holm?
Hegginvest?

Mvh
Innlegg av: bantex28 (11.10.17 19:06 ), lest 4503 ganger

RE^1: Axactor vs co investor ligger godt an nå 2.0

To store spaniaporteføljer, sikret npl i spania, npl i Tyskland og noe ny 3pc. Alt dette kommer inn i Q3.
Innlegg av: Devialet (11.10.17 19:41 ), lest 4442 ganger

Innlegg av: MCdreamy (11.10.17 18:47 ), lest 57 ganger
RE^3: Axactor vs co investor ligger godt an nå;)
Som beskrevet over: Jeg regner med 31 meur Q3, 18,5 fra npl og 12,50 fra 3pc. Det spennende er vel størrelsen på avskrivninger og hva kostnader som legges inn i 3q. Satser på en ebit på ca 10%...noen andre som har regnet?
Innlegg av: Skipssjefen (11.10.17 19:45 ), lest 4430 ganger
Endret: 11.10.17 19:46

Dette ser ut som en seriøs og bra tråd, og jeg har ikke noe å bidra med på tall. Så her holder SS seg borte så lenge ingen trekker SS inn i noe :-)

Skal likevel følge med, for det er mange med god peiling som gjerne har oppdatert sine regneark.

SS
Innlegg av: Hegginvest (11.10.17 22:13 ), lest 4285 ganger
Endret: 11.10.17 22:14

Jeg velger å sitere meg selv fra en tidligere tråd som er hva jeg fåreløbig estimerer.

- SITAT START -
Innlegg av: Hegginvest (26.09.17 12:05 ), lest 519 ganger
RE^1: AXA - Oversikt for AXA frem til 2020 for gamle og nye
Tomkald

04.04 3PC avtaler i Spania (5mEUR annual value)
27.04 3PC avtaler i Spania (3mEUR annual value)
02.05 22mEUR NPL i Italia
12.06 300mEUR NPL i Spania
19.06 32mEUR NPL i Tyskland
22.06 50mEUR secured NPL i Spania
28.06 165mEUR NPL i Spania
28.07 3PC avtale i Tyskland for en av top 5 bankene
31.07 3PC avtale i Spania (4,5mEUR annual value)
11.09 25,7mEUR NPL i Tyskland

Gross NPL revenue ligger kansje i området 16-18mEUR, 3PC i området 11-12mEUR og så har vi noen små ekstra inntekter på 1,5mEUR fra Norge (payment services). Gross blir derav 28-32mEUR, som betyr at vi kommer til å passere 100mEUR gross for 2017!

Jeg blir glad om vi ligger over 30% i operating margins for Q3 og nærmer oss 35% i Q4.

Jeg kan prøve meg på en guiding for årsresultatet 2017 (co-invest ikke tatt med i regnestykket da jeg ikke vet hvor tidlig det kommer portefølje kjøp):

Full year 2017 gross revenue (fra NPL/3PC): 103-108mEUR (40,4mEUR for 2016)
Full year 2017 net revenue (fra NPL/3PC): 88-92mEUR (37mEUR for 2016)

Vanskeligere å finne bunnlinja da jeg ikke vet hva som skjer med utgiftene i forhold til ekspandering o.l. men røffli tipper jeg EBT 10-14mEUR så bunnlinja blir en plass i området 8-12mEUR.

Og enda lenger frem så tror jeg vi kan se en dobbling av bunnlinja for 2018 (ikke tatt med Co-Invest her heller) så vi har noen kjekke år fremfor oss.

Endre Rangnes spøkte ikke når han sa Axactor kom til å bli et high-growth company!

- SITAT SLUTT -

Enig med SS, jeg håper denne tråden kan være fri for usakligheter.

Red: Skrev feil nick
Innlegg av: MCdreamy (12.10.17 10:43 ), lest 4145 ganger

RE^2: Axactor vs co investor ligger godt an nå 2.0

Slår dette til Hegg, vil vi gå gode år i møte:) takk for gode innlegg!
Innlegg av: Hegginvest (12.10.17 16:43 ), lest 4053 ganger

I det store bildet tror jeg at selskapet kommer til å stige på børs sammenhengende de neste tre årene. Det vil alltid (som det er i alle aksjer) være død-perioder hvor kursen trekker seg tilbake i påvente av resultater.

I mellomtiden sitter man å tvinner tommeltotter mens man venter på nye meldinger så man kan regne mere på fremtiden.

Onsdag om 3 uker får vi fasit og vi vil se hvor nært vi treffer med guidingen våres!
Innlegg av: Devialet (12.10.17 18:15 ), lest 3985 ganger

Noen som har tanker om worst case her?
Q2 presentasjon viser god styring. IT plattformer ser ut til å være 100% i sync, som for denne virksomheten er svært viktig !
Innlegg av: hanibal (12.10.17 18:25 ), lest 3965 ganger

ne jeg har tanker om all time high:)
Innlegg av: Varsom (12.10.17 18:29 ), lest 3957 ganger

Det som er litt bekymringsfullt, er at det har vært lite nyheter om oppkjøp av porteføljer dette kvartalet her. Axa har tidligere vært ute i media ved de minste oppkjøp. Så det kan se ut til at det har vært lite handling.
Innlegg av: Skipssjefen (12.10.17 18:34 ), lest 3949 ganger

Endre er på Maldivene med sin kone. Han har annet å drive med enn å sende ut meldinger i hytt og pine :-)

SS
Innlegg av: Varsom (12.10.17 18:55 ), lest 3927 ganger

Blir lite jobbing og mye ferie på han ja, derfor det er lite meldinger.
Innlegg av: Hegginvest (12.10.17 19:08 ), lest 3923 ganger
Endret: 12.10.17 19:14

- SITAT START -
Innlegg av: Varsom (12.10.17 18:29 ), lest 29 ganger
Det som er litt bekymringsfullt, er at det har vært lite nyheter om oppkjøp av porteføljer dette kvartalet her. Axa har tidligere vært ute i media ved de minste oppkjøp. Så det kan se ut til at det har vært lite handling.
- SITAT SLUTT -

Jeg våger å påstå at du ikke legger fakta til grunn bak utsagnet ditt og må derfor arrestere deg på denne kommentaren. Det ble ikke gjort noen porteføljekjøp i oktober 2016. Per Q2 2017 har de investert over 20 mEUR mer i porteføljer enn de gjorde på tre kvartal i fjor. Her har du oversikten:

Porteføljekjøp i 2016:
Q1 16: 26,9 mEUR
Q2 16: 31,9 mEUR
Q3 16: 39,5 mEUR
= 98,3mEUR

Meldinger av betydning Q3 2016:
30.09.16 - AXACTOR ACQUIRES ALTOR GROUP AND ENTERS THE GERMAN MARKET
29.09.16 - Axactor acquires unsecured Non Performing Loan (NPL) portfolio in Italy
01.08.16 - Axactor acquires the 5th unsecured Non Performing Loan (NPL) portfolio in Spain.

Porteføljekjøp i 2017:
Q1 17: 66,5mEUR
Q2 17: 54,3mEUR
= 120,8 mEUR

Meldinger av betydning Q3 2017:
14.08.17 - Axactor and Geveran enter into co-investment partnership securing EUR 300 million in investment capacity
31.07.17 - Axactor wins 3 new annual contracts from large financial institutions in Spain
28.07.17 - Axactor Group wins a tender for debt collection services with a leading private bank in Germany

I Q3 2016 var det store at de kjøpte ALTOR GROUP i Tyskland.

I Q3 2017 var det store at de inngikk Co-invest samarbeid med Fredriksen.

Jeg er gjerne med å debatere, men da må vi holde oss til det som er fakta i saken.

Red: Jeg er ikke sur, jeg er bare litt skuffet :)
Innlegg av: Varsom (12.10.17 20:14 ), lest 3804 ganger

Jeg setter ikke tvil vedr fakta. Fakta er og blir fakta, men mener det har vært hyppigere med meldinger fra selskapet i de tidligere kvartalene. Det skal ikke den store meldingen til nå for å drive denne videre oppover, men med meldingstørke kan det også fort rase nedover. I og med at Q3 rapporten snart slippes og det er en del forventninger til denne så bærer det nok snart oppover!
Innlegg av: Tomkald (12.10.17 20:20 ), lest 3791 ganger

Hvorfor så lenge siden nyheter tror du hegginvest?

Fokus på co invest? Ikke villige til å betale «dyrt»? Den perioden vi er inne i nå er vel tradisjonelt en travel periode - så forventer mld i nær fremtid.
Innlegg av: Varsom (12.10.17 22:05 ), lest 3699 ganger

Hegginvest,

Er vist ikke bare meg som har registrert dette!

Jeg også henger meg på spørsmålet til Tomkald..!?
Innlegg av: Klatremusa (12.10.17 22:30 ), lest 3658 ganger

Tror dere vi får et innsidekjøp av Harald Thorstein snart? Har han innsideinformasjon som hindrer dette?
:-)
Innlegg av: Hegginvest (12.10.17 22:30 ), lest 3676 ganger
Endret: 12.10.17 23:15

Tradisjonelt er Q2 og Q4 høy sesong for porteføljekjøp og vi er bare 12 dager inn i Q4 så mye kan skje enda. Det viktigeste er at Endre og Co er prisbevisste, og ikke bare handler for å kunne slippe meldinger til markedet (sånne ledere finnes det flere av også dessverre).
Innlegg av: Hegginvest (13.10.17 17:52 ), lest 3452 ganger
Endret: 13.10.17 17:55

- SITAT START -
Innlegg av: Devialet (12.10.17 18:15 ), lest 552 ganger
Noen som har tanker om worst case her?
Q2 presentasjon viser god styring. IT plattformer ser ut til å være 100% i sync, som for denne virksomheten er svært viktig !
- SITAT SLUTT -

Worst case:

Finansielle instutisjoner har ferie i Q3 og dette kan påvirke 3PC omsetningen, men dette ser man ikke før man vet at selskapet er nær "100% mettet" med 3PC avtaler. Dersom det viser seg at de er det, tror jeg 3PC vil ligge i området 8-10mEUR (ned fra 11-12mEUR).

Et selskap kan alltids ha stigende omsetning i en lav sesong dersom de i utgangspunktet bare nytter 10% av kapasiteten sin og øker denne i lavsesongen.

Red: Prosenten jeg nevner er bare for eksempelet sin del og har således ingen sammenheng med hvordan jeg tror Axactor ligger ann til dags dato.
Innlegg av: Stock-Holm (14.10.17 07:20 ), lest 3338 ganger
Endret: 14.10.17 07:21

Jeg har ikke gjort noe doktorgradsstudie mtp. resultater. Tenker de vil øke på i tråd med tidligere guiding, og det er også logisk at tilegnede porteføljer nå skal begynne å gi utslag i stadig økende resultater. Tar vel noe tid å få dem skikkelig i gang, sånn sett.

På "den andre siden" har vi nytt og større antall aksjer, så vi får ikke resultatene fordelt på det gamle antallet aksjer. Kan gi midlertidig kursnedtur. Kan gi god anledning til å kjøpe mer for den som vil.

Når det gjelder framdrift med oppkjøp, så tror jeg ikke vi skal være bekymret. Tror de skal bruke midlene knalle godt, og at de ikke går borti hastverk som blir lastverk. Kvalitet først, så skal det vel bli suksess.

Bare caset innfrir over tid, så er målet mitt å sitte noen år på posten, eventuelt laste opp mer. Kan godt leve med noen skjær i sjøen, bare trenden blir god.
Innlegg av: Korsar (14.10.17 10:13 ), lest 3264 ganger

Hegginvest virker å være en grundig, sannhetssøkende og oppdatert debattant. Dette er en person jeg skal lytte til videre i denne aksjen.
Innlegg av: Billyjojimbob (14.10.17 10:41 ), lest 3231 ganger

Hvilken dato brytes tallet 3 for aldri å se seg tilbake?
Innlegg av: Skipssjefen (14.10.17 11:23 ), lest 3205 ganger

Hør med Korsar, han har peilingen på når 3 kr brytes for alltid.

Mitt håp er at det skjer innen 31.12.17, men i AXA er ingenting sikkert.

SS
Innlegg av: Collin (14.10.17 11:29 ), lest 3185 ganger

Det som er sikkert i AXA er at den faller tilbake mer enn vi tror hver gang. 2,85 på blå børs. Hvem hadde trodd det?
Innlegg av: Hegginvest (14.10.17 12:27 ), lest 3184 ganger
Endret: 14.10.17 12:58

Per i dag (og håper det holder seg i lang tid fremover) har jeg ingenting å utsette på dette selskapet. Nå jobber jeg med å finne andre selskap som deler viktige fellestrekk med Axactor.

Jeg beklager til leserne dersom jeg i de følgende punkter trakker på selskaper dere sitter i, men dette er min mening:

- Solid ledelse
Gjennomfører plan uten å være overoptimistiske (og derav bomme på guiding). Man er avhengig av at man skal kunne stole på guidingen til ledelsen da de sitter på innsiden og kjenner selskapet best. Alt faller i fisk når man ikke kan lene seg på guidingen til ledelsen. Et eksempel på det motsatte her er APCL hvor det er en gjenganger at de feiler å gjennomføre sine forpliktelser i inngåtte kontrakter.

- Innsidere eier aksjer selv
Det er viktig at innsidere bærer samme risiko som aksjonærene. Helst sitter de med aksjene frivillig når de har innløst opsjonene sine. Man skal også være obs på ledelser som gjør kortsiktige trekk for å øke kursen, som på lengre sikt vil føre selskapet i økonomiske problemer. Et eksempel på det motsatte er OTS ledelsen. Far og sønn tar ut fete bonuser, selger unna assets som genererer omsetning og kaller det for en "vellykket restrukturering av gjeld" i tillegg til at de gjemmer bort noe gjeld i regnskapet (som må på et eller annet tidspunkt komme til synet igjen). Riktig nok er det sønn som har midlertidig tatt over som CFO i perioden rapporten ble utarbeidet etter at de sparket daværende CFO mens han var på ferie. I tillegg beskylder de TO tidligere CFO'er for vanstyre av selskapet.

- Rask, men kontrollert vekst
Dette fordi etter min investeringsstrategi per nå ønsker å ikke måtte sitte lenger enn 5 år, helst 2-3 år, og trenger derfor at det materialiserer seg i kursen innenfor det gitte tidsperspektivet. Kan nevne at jeg synes f.eks. SSO er en interessant case (et selskap jeg allerede oppdaget i 2015), men tror nok det tar noen år før verdiene gjenspeiler seg i kursen. Går man tilbake til 2015 har kursen gjort en lang dupp og er kommet tilbake til 2015-nivået nå 2 år senere. Det blir bra, men det tar tid før markedet prissetter fremtiden til selskapet. Jeg sitter derfor per i dag ikke i dette selskapet, men jeg kunne gjort!

- Noe lunde forutsigbart og langsiktig inntektsgrunnlag.
Jeg er helt avhengig av å kunne regne på fremtiden og da trenger jeg et selskap i en bransje med lange kontrakter o.l. Et eksempel på det motsatte er Funcom som lager et spill man bare kan selge en gang og de er derav avhengige av å finne opp hjulet på nytt for hvert spill. Dette er for risikabelt for meg og kursen virker nokså ustabil pg.a. type aksjonærer som tar inngang (virker å være en del spekulanter). Jeg tror mange av aksjonærene i selskapet er personer selv som spiller en del dataspill og forveksler dette med å forstå verdisetting på børs. Jeg er en flittig bruker av panteautomater, men det betyr ikke at jeg forstår den økonomiske siden av den bransjen.

Red: Litt mer utfyllende svar på ett par av punktene.

Red 2: Grunnen til at jeg ikke putter alt i Axactor er fordi jeg kommer aldri til å putte alt i ett selskap. Å diversifisere porteføljen litt er et nødvendig onde jeg lever godt med. Selv om man har god tro på et selskap er man fremdeles avhengig av at markedet hjelper til å prissette selskapet (og det hender jeg og markedet er uenige på kort sikt, men blir gjerne enige til slutt selv om det kan gå noen år).
Innlegg av: Skipssjefen (14.10.17 12:54 ), lest 3131 ganger

Meget bra Hegginvest.
Oppegående.

SS
Innlegg av: Stock-Holm (14.10.17 13:24 ), lest 3090 ganger

Ja, Hegginvest gjør gode researcher og kommer med velbegrunnede og konstruktive innlegg. Enig.

Takker for det.
Innlegg av: hanibal (14.10.17 15:30 ), lest 2988 ganger

Hegginvest tak for at du deler med oss,meget konstruktivt, er nok litt mer risiko takede en deg , er selv all inn for en lang periode.
Innlegg av: Devialet (14.10.17 16:58 ), lest 2937 ganger

Godt vi har Hegginvest:)

Regner med jeg sitter over Q3 som ved Q2.

Mvh
Innlegg av: MCdreamy (14.10.17 19:53 ), lest 2844 ganger

Takker Hegg:)
Innlegg av: MCdreamy (16.10.17 12:33 ), lest 2485 ganger

Innlegg av: Marketwatch (14.10.17 20:20 ), lest 2820 ganger

Bra at Hegginvest bidrar,ed saklig og god info, istedetfor de som er mest interessert i å diskutere hvem som har lengst tiss.
Dersom jeg skal være litt kritisk når det gjelder Axa, så må det være at de hittil har finansiert nesten all ekspansjon ved emisjoner, i mindre grad gjennom lånefinansiering. Aksjetrykkingen medfører en betydelig utvanning for den langsiktige aksjonær. Håper derfor at de fremover også benytter en god del fremmedfinansiering til den videre ekspansjon, som forventes å bli betydelig.
Innlegg av: Hegginvest (14.10.17 21:40 ), lest 2762 ganger

Takk for fine ord.

- SITAT START -
Innlegg av: Marketwatch (14.10.17 20:20 ), lest 72 ganger
Bra at Hegginvest bidrar,ed saklig og god info, istedetfor de som er mest interessert i å diskutere hvem som har lengst tiss.
Dersom jeg skal være litt kritisk når det gjelder Axa, så må det være at de hittil har finansiert nesten all ekspansjon ved emisjoner, i mindre grad gjennom lånefinansiering. Aksjetrykkingen medfører en betydelig utvanning for den langsiktige aksjonær. Håper derfor at de fremover også benytter en god del fremmedfinansiering til den videre ekspansjon, som forventes å bli betydelig.
- SITAT SLUTT -

Totalt penger de har hentet på emisjoner (når jeg utelukker Co-Invest) tilsvarer ca 190mEUR og per Q2 2017 har de ca 128mEUR i gjeld. Jeg tror de har valgt emisjoner for oppkjøp for å unngå ugunstige klausuler fra långiverne.
Innlegg av: LAKO (14.10.17 23:13 ), lest 2693 ganger

Enig, en annen uting er at alle emisjoner nå til dags er rettet mot de som skal ha billige aksjer og aldri fortrinnsrettet slik alle aksjonærer kan delta. Før i tiden var det motsatt.
Dette til tross at i vedtekter til AXA står;
We will endeavor to provide equal treatment of all stakeholders, including banks, analysts and institutional investors in addition to the existing shareholders of the Company.
Innlegg av: Tomkald (16.10.17 12:44 ), lest 2453 ganger
Endret: 16.10.17 12:47

Hva tenker du om dagens melding Hegginvest?

Hvem er "plataforma legal"? Er dette en ny co invest partner? Eller bidrar de kun med innkrevingen? Alltid spennende med ytterligere samarbeid :-)
Innlegg av: huffa (16.10.17 13:10 ), lest 2388 ganger

Oversatt står det "legal plattfot"

Dette samarbeide gir vel grobunn for flere kontrakter. Dette er vel den første i en serie av nye kontrakter.

Huff, huff.
Innlegg av: Hegginvest (17.10.17 07:25 ), lest 2281 ganger
Endret: 17.10.17 07:49

LAKO

Dette har faktisk gått meg husforbi da jeg gikk inn i aksjen omkring slutten av Mai måned og har derfor ikke fått kjenne de rettede-emisjonene på kroppen, men jeg er i grunn enig at de burde gi noen emisjonsaksjer til de vanlige aksjonærene også.

Tomkald

Det gikk heldigvis ikke lang tid før du fikk deg en melding i dette kvartalet! Platforma Legal virker å være et spansk innkrevnings selskap som bl.a. har en del advokater på laget. Det virker som om dette selskapet har fungert som en tilrettelegger for avtalen, men jeg tror at Axactor vil stå for hoved-innkrevingen hvor Platforma Legal får litt av inntekten for å ha muliggjort dette kjøpet (+ assisterer dersom de går til domstolene med noen av kravene).

Det er bra at selskapet finner seg flere partnere som resulterer i mere business for begge (vinn-vinn), og vi skal ikke se bort fra at Platforma Legal dukker opp i flere børsmeldinger.

Husk at vi fremdeles venter på melding i forbindelse med vår hoved co-invest partner som skal komme en gang i Q4 (jo tidligere jo bedre, som med alt).

Red: Skrivefeil
Innlegg av: Tomkald (17.10.17 08:22 ), lest 2157 ganger

Hegginvest

Hehe, det var på tide med en melding. Regner med en del kjøp/avtaler til ila Q4. Ja, blir spennende når og hvor Co invest skal gjøre kjøp :-)
Innlegg av: Korsar (17.10.17 10:21 ), lest 2085 ganger

Vi har sett 3 blank i dag.
Er vi ydmyke og folder hendene i from bønn til rett adresse kan vi snart oppleve 3,01.
Jeg er ikke den som hausser for mye. Ett øre kan da ikke være for mye å be om, når vi vet hvor mye MDG prøver å legge på bomveitakstene.
Innlegg av: firebird (17.10.17 10:34 ), lest 2035 ganger

Dnb støvsuger
Innlegg av: hanibal (17.10.17 11:20 ), lest 1988 ganger

shortersvin jobber hardt med å presse ned kursen, tåpelig å shorte Axa idiooter
Innlegg av: firebird (17.10.17 11:36 ), lest 1975 ganger
Endret: 17.10.17 12:33

Mer short mer rekyl, kommer nok snart en melding til. Q4 høysesong og cash liggende klare for oppkjøp

Hauss hauss vil over 3
Innlegg av: hanibal (17.10.17 13:27 ), lest 1781 ganger

shorter svin er redde nå,fyller opp sperren på 3 kr .. for et spill
Innlegg av: hanibal (17.10.17 13:30 ), lest 1766 ganger

pressierer nå er det 4.7 mill som ligger som sperre fra 3.05 for et herk skal bli godt å bli kvitt disse kvantefonds. pain in the ass
Innlegg av: hanibal (17.10.17 13:34 ), lest 1749 ganger

5 mill som sperre, kan ikke disse svinna dekkes seg inn, ødelagt kursen fullstendig
Innlegg av: Funderer (17.10.17 13:51 ), lest 1713 ganger

Har aldrig shorta aksjer jeg , , men frister å gjøre det vis det fungerer slik at det er den som shorter som bestemmer kursen . Er det virlelig slik Hanibal ?
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 13:55 ), lest 1703 ganger

Husk alt som ligger usynlig i ordreboka !

SS og McDreamy bruker bare «iceberg» orders.

SS
Innlegg av: hanibal (17.10.17 14:03 ), lest 1675 ganger

tydelig at flere er forbannet på disse kvantefondssom ahr shortet axa nedover fra 3 kr de siste mnd, men nå er det takk og farvell

dette må være de rikes lekegrind forstår virklig ikke dette med shortregister , hvorfor bare de over 0.5% som vises , men allt under vises ikke, dette må ha vært mye lobbyvirksomhet å få til !
Innlegg av: Korsar (17.10.17 14:51 ), lest 1616 ganger

En rekke finansrelaterte aksjer ligger på været på OSE i dag, AXA inkludert.
Hadde jeg ikke vært så loaded allerede hadde jeg benyttet denne dagen til akkumulering.
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 14:58 ), lest 1594 ganger

Skal SS få full inngang igjen under 2,90 ?
Det hadde vert noe :-)

SS
Innlegg av: [ Leasing ] (17.10.17 15:00 ), lest 1587 ganger

Funderer, jeg tror ikke du skal begynne å shorte aksjer basert på hanibal sitt syn på hvordan short fungerer...
Innlegg av: MCdreamy (17.10.17 15:12 ), lest 1545 ganger

Våre 1600k aksjer er utlånt pt ;) Sitter også etter noen uker med en forholdsvis stor short i Soff;)
Innlegg av: flaksegrisen (17.10.17 15:10 ), lest 1551 ganger

Kan det tenkes at Fredriksen legger inn bud på selskapet. Da er det ikke så hyggelig å ha shorta aksjen.
Innlegg av: hanibal (17.10.17 15:20 ), lest 1514 ganger

du er en idiot som har låt ut aksjene dine til short!!!
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 15:59 ), lest 1474 ganger

Hanibal;

Du må ikke tro et ord på hva McDreamy sier. Han kommer ikke med noe troverdig, og alt er bare bløff og løgn.

Fredag hadde han 2400k aksjer, nå nede på 1600k igjen. Det stokker seg for han, slik det er med løgn som tar overhånd.

SS
Innlegg av: MCdreamy (17.10.17 16:04 ), lest 1443 ganger
Endret: 17.10.17 16:08

Nå må du roe deg ned SS, tenke på hjertet ditt;) Har over lang tid skrevet at vi hadde 2400k aksjer men solgte 800k(gevinst 500 000,-) sitter igjen med 1600k aksjer med gevinst på papiret ca 900 000,-.. Lånte disse ut i forrige uke;) Men la oss forholde oss til aksjen Axactor og ikke hvor mye jeg tjener;)
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 16:08 ), lest 1435 ganger

McDreamy;

Du har for meg, NULL, gjentar NULL troverdighet. Du må fortsette å bløffe alle konfirmantene her, men jeg tror ikke på noe av det du sier.

Jeg har vert for lenge med på HO, og Børs til å tro et kløyva ord av det du skriver.

Tragisk at en ellers oppegående mann sitter her å bløffer slitne axa akjonærer.

Var helt rett å selge i går, og restene i åpningen i dag. Hvor mange ganger har SS truffet blink nå McD?
MANGE!

SS
Innlegg av: MCdreamy (17.10.17 16:09 ), lest 1424 ganger

tro hva du vil SS, våre aksjer er utlånt;)
Innlegg av: hanibal (17.10.17 16:11 ), lest 1417 ganger

Dreamy du er en idiot,takk for at du bidrar til at kursen nok igjen kan manupuleres , gratulere til deg
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 16:14 ), lest 1420 ganger

Jeg skal tro på det McD om du tar et bilde fra VPS med dagens dato, og antall aksjer som er utlånt.
Da skal jeg til og med beklage, men før det har du troverdighet som en stormåse på brovingen!

Må ikke la deg lure Hanibal.

SS
Innlegg av: MCdreamy (17.10.17 16:21 ), lest 1393 ganger
Endret: 17.10.17 16:22

som sagt tro hva du vil;) måtte faktisk flytte alle 1600k aksjer (2x800k) til klientkonto før utlånet kunne ikke gjennomføres fra ASK kontoene, jaja;)
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 16:29 ), lest 1350 ganger

Du må bløffe hvem du vil McD, jeg biter ikke på løgnene dine.

Gleder meg over at AXA faller igjen, og skulle du likevel sitte i axa så er det nok en tabbe å ikke selge på 3 kr. Hvor langt skal vi ned igjen nå da, McD?

Jeg solgte nesten 1 mill aksjer i går på kort tid, så din påstand om at det er vanskelig å selge 1000k, 1600k eller 2400k er bare blank løgn, det og.

SS
Innlegg av: MCdreamy (17.10.17 16:37 ), lest 1327 ganger

Vi i familien er langsiktige i axactor og kursen er ubetydelig i de nærmeste årene iht 1600k utlånte aksjer, de skal ikke selges;). Snakker vi om trading så tror jeg at vi skal et godt stykke ned. Det kan også komme en oveeraskelse i q3 som ikke akkurat er av den positive typen. Tallene isolert sett prisetter vel selskapet til ca 4 milliarder også så henter vel ikke noe der;))
Innlegg av: MCdreamy (17.10.17 16:38 ), lest 1318 ganger

RE^3: Axactor vs co investor ligger godt an nå 2.0

....nå må vi kjøre noen bakkedrag opp fjellet,))
Innlegg av: hanibal (17.10.17 16:48 ), lest 1284 ganger

Hvorfor skulle ikke Axa innfri.? hvorfor skal kursen så mye ned?, eneste grunn er at disse forbaska kvantefons , blodigler har ødelagt kursen fullstendig med sin inntreden.. satser på en meldig snart at Axa med john Fredriksen kjøp sin første store portefølje, nå e det så mye manupulering i kursbildet. stygt drittspill, ikke lenge til 3 kvartal. , hvorfor kan ikke kursen ligge stabilt på 3 kr.

For et møkkaspill. i går kjøpte Dnb utrolig mye, var overtal med kjøpere på 2.98, i dag så settes det flere og flere tygre sperre på over 3 kr. hvem vinner til slutt de langsiktige investorer, shortere pak, tradere
Innlegg av: hanibal (17.10.17 16:51 ), lest 1276 ganger

ordrebildet ligner ikke grisen 8.6 mill på salg , bare 2.5 mill på kjøp, og har liten tro på at det er de som fikk aksjer levert fra siste emisjon på 2.49,blandt topp 20.
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 16:58 ), lest 1273 ganger

McD;

Hvorfor i alle dager solgte du ikke 1/3 på 3 i dag da, og kjøper igjen på 2,49 igjen?

Det du skulle få i engangshonorar og renter er peanuts, det vet du. Men i en verden av løgn, så er det ikke godt å bløffe på alle detaljer. Det blir mye mer cash å kjøpe igjen aksjene noen titalls ører under 3 kr.

At du nå ikke forventer at AXA innfrir på Q3 - vel vel, hva har du sett i regnearkene på nattevakten på Hotell Admiral? Noe du vil dele med oss?

Nei dette er nok gode gamle Fjell2000 som spøker godt med oss.

SS
Innlegg av: hanibal (17.10.17 17:07 ), lest 1242 ganger

til nå 2017 har ikke vært noe godt år kursmessig for oss Langsiktige akjonærer, det har vært et gullår for tradere , shorterpak når vil dette svinneriet ta slutt, savner at kursen oppfører seg slik som B2h ., og når disse kvantefonds har dekket seg inn , ligger kursen adskilige høyere en nå. , har lite sansen for at de som låner ut aksjer skal berike seg og kursen blir masakret.

jeg er svært glad for Axa inngått samarbeide med CO investor , jeg vil tro at kursen hadde vært enda mer shortet og manupulert, grådige svinn
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 17:11 ), lest 1244 ganger

Hanibal;

Du får takke sånne som McDreamy for det som skjer med kursen i dag. Han er som Kapteinen på M/V Costa Concordia, forlater skuta med barn, kvinner, og øvrig pax ombord mens skuta går ned, mens McDreamy sitter i livbåten og vinker farvel :-)

SS

Innlegg av: hanibal (17.10.17 17:15 ), lest 1217 ganger

derfor jeg hater slike idioter!!!! javell de har 10 dager på seg å hjerje med kursen, 3 kvartal står for døren og det tror jeg blir kjempe , håper det kommer inn solide eiere som tenker langsiktig, og kursen går mye så shorter pak må dekke seg inn. det får bli min jule pressang ønske at de taper uhorvelig penger, går konkurs, ledelsen slutter p.ga innsidehandel , gud som jeg jeg hater disse shorter/kvante fonds.
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 19:41 ), lest 1108 ganger

Hanibal;

Hva synes du om dette?

GSA CAPITAL PARTNERS LLP 7.734.782 0,51% 12.10.2017
Innlegg av: hanibal (17.10.17 19:46 ), lest 1082 ganger

jeg vet at de har økt
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 19:58 ), lest 1068 ganger

Ja det må ha økt i dag, for om det er ingen tvil om at det er "noe" som presser ned kursen fra 3 til 2,93 i dag.
Sterke krefter, men som de sier:

"den enes død er den andres brød"

Tenk at den eminente McDreamy motarbeider dere slitere her inne, og låner ut aksjene sine slik Mohn og trolig Fredriksen skal også.

Nei du slette tid.
Nå logger SS av for i dag.

Er vi riktig heldig er det nye muligheter på 2,90 eller lavere i morgen. Er du klar Leeson?

SS
Innlegg av: hanibal (17.10.17 20:31 ), lest 1019 ganger

disse kvantefonds, kjenner ikke axacator , de bare finner hedge mot eventuellt børs uro
Innlegg av: Skipssjefen (17.10.17 20:36 ), lest 1015 ganger

Burde de ikke da velge Funcom, Nano, Rec eller NEL istedenfor?
Axactor er et snålt valg, Hanibal?

SS
Innlegg av: hanibal (17.10.17 20:41 ), lest 996 ganger

å få 2% avkasting låne ut 48000000 kr , gir 960000 exslusive skatt,forstår virklig ikke logikken og tankegangen til Mohn pluss flere , i mine øyne er han stor tulling samme de andre som også låner ut . skjønner han virklighet ikke at med sine utlån sørger han for at kursen ødelegges. Når det ligger millioner aksjer som sperrer for oppgang, sørges det for at færre vil investere i Axactor. Hadde en prat med finans direktøren i selskapet og han var meget enig i mitt resonement.

Innlegg av: hanibal (17.10.17 20:45 ), lest 988 ganger

det er det jeg ikke kan forstå hvorfor axactor!! håper de virklig kommer til å tape grasalt med penger på sin plassering.

ja jeg er veldig enig at de har nok økt sin short yttligere, når du ser hvordan msi og andre meglerhus selger og selger, ny sperre settes , her presse det nedover, kvalmene hele greia
Innlegg av: Stock-Holm (17.10.17 21:19 ), lest 942 ganger

AXA-kursen skal opp når ingen kan holde den tilbake, og tida for det vil komme, så da er det bare et spørsmål om tid da. Vi behøver ikke å ergre oss for om kursen ikke er der vi vil ha den akkurat nå. Bortkasta energi.

Jeg tror ikke kursen "har funnet seg selv" etter Fredriksen-inngangen ennå, med det nye antallet aksjer, og dette spekulerer vel shorte-kreftene i, tenker jeg.

Videre kursnedtur kan komme, men samtidig ser det til at mange er passelig redde for å ikke få bli med fra nivåene opptil (cirka) 3. Potensialet er så mye mer bekreftet nå. Det kan bidra til å holde kursen oppe, eller hindre en større kursnedgang, som en positiv motvekt.

Bare det jeg tenker her og nå.
Innlegg av: hanibal (17.10.17 21:32 ), lest 918 ganger

vi vet at topp 20 var de eneste som fikk tildelt aksjer i siste emisjon , kan ikke tenke meg at de vil selge mye fremover, disse har jo vært med i lang tid. så hvem er et som vil få panikk evt børuro som sikkert kvantefonds håper på skjer, jo ntf, non, skandiabanken.

er fornøyd om kursen vil ligge over 3 kr , når året ringer inn til nyttår.
Innlegg av: Korsar (17.10.17 21:45 ), lest 894 ganger

Slæpp åff, folkens - i morra skal vi flørte med noen ører opp igjen :-)
Innlegg av: Mr. Marked (17.10.17 22:42 ), lest 836 ganger

Synes det er helt topp att Axactor er shortet og det er antagelig att den er økende, skal laste opp mere her nå
kommer det til og bli noen spennende dager
fremover håper på en dupp ned til 2.75 men først må 2.90 brytes så 2.80 og det vil skje.
Da begynner vi og kose oss ekstra mye vi som skal ha mere.
Innlegg av: bålfreak (23.10.17 20:34 ), lest 614 ganger
Endret: 23.10.17 20:35

Når det gjelder Axa har kursen lagget markedet det siste året. Det kan betraktes som ganske normalt fordi selskapet er i en oppbyggingsfase.

1 trinn i oppbygningen er fortsatt ikke avsluttet, men såpass mye porteføljer er innkjøpt at vi får en positiv bunnlinje.

2 trinn starter når Axa begynner å investere kapitalen de "fikk" av Co Investor. Da vil inntjeningen etterhvert skyte i været.

3 trinn starter når Axa har kommet så langt at de kan reinvestere opptjent kapital.

4 trinn får vi når selskapet blir solgt. Salgssummen tror jeg ingen kan forestille seg. Men kursen vil da være tosifret og kanskje til og med tresifret.

Investering i Axa krever tålmodighet. De som fortsatt henger med får snart betalt............
Innlegg av: Hvemvetbest (23.10.17 21:22 ), lest 550 ganger

Tror på noen spenstige tall
Innlegg av: Douglas (23.10.17 21:47 ), lest 512 ganger

Skal nok ned mot emisjonskurs
Innlegg av: tempo (23.10.17 22:09 ), lest 461 ganger

Husker aktiv kapital, mener spetalen kjøpte 1.10 solge på over 100 noen som husker?.Blir artig å se hva AXA blir solgt for når den tid kommer.
Innlegg av: bålfreak (24.10.17 08:36 ), lest 293 ganger

Når det gjelder Axa har kursen lagget markedet det siste året. Det kan betraktes som ganske normalt fordi selskapet er i en oppbyggingsfase.

1 trinn i oppbygningen er fortsatt ikke avsluttet, men såpass mye porteføljer er innkjøp at vi får en positiv bunnlinje.

2 trinn starter når Axa begynner å investere kapitalen de "fikk" av Co Investor. Da vil inntjeningen etterhvert skyte i været.

3 trinn starter når Axa har kommet så langt at de kan reinvestere opptjent kapital.

4 trinn får vi når selskapet blir solgt. Salgssummen tror jeg ingen kan forestille seg. Men kursen vil da være tosifret og kanskje til og med tresifret.

Investering i Axa krever tålmodighet. De som fortsatt henger med får snart betalt............