Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Sonatrach (10.10.17 13:27 ), lest 2216 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 10.10.17 14:17

FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

La oss starte en frisk LNG markedstråd slik at vi slipper å kave oss gjennom 120 meldinger.

Iflg Braemar er det kun 9 skip åpne fra i dag og frem til 13 November. 5 av dem prompt. Kun 1 skip (Awilco) i atlantic.

Med et snitt på 5-10 fixtures i uken og plenty FOB cargoes for salg ser dette mildest talt lyst ut!

Vi begynner med en oppdattering fra Arctic i dag som reflekterer markedet veldig bra.


LNG: Prices in Asia rise on the back of strong demand growth in China and South Korea – The sentiment in LNG shipping is firming as we approach peak winter gas demand in the main importing gas regions.

Gas prices in Asia is continuing to pick up with gas delivered to the Far East currently trading at USD 8.6/MMBTU vs 5.7/MMBTU in the beginning of July.

Gas trade in the first half of 2017 rose ~12% from the same period in 2016 as 11 million tonnes of new liquefaction capacity commenced operations.

With 34 million tonnes of additional liquefaction capacity expected to be launched this year, trade growth is expected to continue its YoY growth in the second half of 2017.

Japan, the world’s largest importer of LNG, has increased imports by 7% in the first 8 months of 2017. During the same period, South Korea and China have boosted their imports by 22% and 44%, respectively, as both major LNG buyers have put on their environmental hat in order to fight pollution.

Demand growth in key importing countries, which is reflected by rising Asian gas prices, is important for overall LNG trade growth, but the key determinant for the industry growth going forward is liquefaction projects ramping up production according to schedule.

With a large wave of capacity expected to start production in the coming years, mainly in the US and Australia, we see increasing demand for LNG carriers.

Rates have started climbing from record lows (+ ~50% in four months), and we believe this shows the early days of a long recovery.

Rates are bound to continue north as owners reportedly are pushing charterers for higher rates and better voyage economics, further helped by a favorable seasonal pattern, with Q4 shipping rates being 20% higher on average vs Q2 in the previous years.
Innlegg av: bunnfiskeren (10.10.17 16:05 ), lest 1347 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

FLNG har nu gitt et viktig teknisk kjøpssignal. Se på MACD (moving average) . Sist gang dette skjedde var i slutten av juni måned og aksjen steg da ca 18 prosent over de neste ukene. Denne gangen sammenfaller det med økte rater og en bestemt større optimisme over ratebildet de neste årene, dette er en av børsens beste kjøpskandidater på disse nivåene
Innlegg av: bunnfiskeren (10.10.17 16:41 ), lest 1328 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

He he . . .når jeg skrev mitt siste innlegg kl 16.05 var kursen kr 9.20 . Rett etterpå begynte noe å skje og et par store poster skiftet eier og kursen endte på kr 9.48, opp over 4 prosent. — ikke verst !
Innlegg av: Ka'l (10.10.17 17:32 ), lest 1280 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Bra initiativ fra TS. Spennende med Flex videre i oktober osv..
K
Innlegg av: BullogBear (11.10.17 10:14 ), lest 1163 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Pareto er også positiv til FLNG og har kjøpt en del aksjer den siste uken.

Det ser ut til at den store selgerne via NEONET er ferdig solgt. De har solgt 2,2 mill aksjer den siste måneden. Noen som har fulgt med på aksjonærlisten og vet hvem som har solgt???

Uansett, ratene går oppover og tørketiden er over - løp og kjøp!!
Innlegg av: Longsitinbulk (11.10.17 10:19 ), lest 1159 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Takk for fin tråd, har selv kjøpt opp en pen post her under 10 ern.

de som leste gårs dagens FA bør se si besøkelses tid i FLNG nu, der er ikke så lite oppside her, og det kan nu endelig komme, og det kjapt?
Innlegg av: Sonatrach (11.10.17 12:36 ), lest 1121 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 11.10.17 12:37

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Spot LNG Rater i dag (daily rates). Bid/Ask

Steam - West $30K/$35K East $28K/$32K
DFDE - West $44K/$50K East $41K/$46K
ME-GI - West $65K East 62K

Sentiment: Bullish
Innlegg av: bunnfiskeren (11.10.17 14:16 ), lest 1061 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Sonatrach
Takk for bra innlegg, men kan du forklare hva som menes med steam/DFDE/ME-GI
Takk !
Innlegg av: farmern (11.10.17 15:58 ), lest 1029 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Gammel artikkel som sier litt om DFDE vs. ME-GI.

Flex LNG, the London-based gas carrier company whose shares are traded in Oslo, has decided to use Main Engine Gas Injection (MEGI) propulsion in its two LNG carrier newbuildings rather than Dual Fuel Diesel Electric (DFDE), as previously planned.
“The consequence of the change is an increase in the yard price of the vessels taking into account the change in specification, including the deployment of the new engine system and exhaust gas treatment for compliance with new emissions regulations, 0.09% Boil-off Rate to maintain speed flexibility, and ballast water treatment system,” the company said in a statement. 
The price increase is to be paid by FLEX on delivery of each vessel, postponed from 1Q17 to 1Q18 and 2Q18 respectively.
“For a typical long-haul trade the new and more efficient twin screw LNGC design with MEGI engines will have average daily fuel consumption [gas and fuel oil] of approximately 25% less than the DFDE LNG carrier design recently delivered into the market. This corresponds to a saving of more than 25 tonnes of fuel per day in HFO equivalents. Compared to the typical Steam LNG carrier, which comprises a significant part of the current fleet, the average reduction in fuel consumption is estimated to be more than double,” Flex LNG said.
Erik Nikolai Stavseth and Kurt Waldeland, shipping analysts at Arctic in Oslo, estimated the change to add about $10M to the cost of the ships, which would now cost about $212M each. 
“However, assuming 70% sea time and a saving [in bunker cost] of $10,000/day, we see the investment in ME-GI as economically sensible given approximately four years’ payback time,” the two analysts said in a report emailed to IHS Maritime.
“While there are no sailing MEGI vessels today, we expect the new generation of vessels to secure a premium above where Tri-Fuels trade today – already generating a premium to steam turbine tonnage in the range of $15,000 to $20,000/day. On a simplified basis, we estimate the implied value of a vessel in Flex LNG today to be about $177M [having assumed a cost of $212M for the MEGI vessels],” they stated.
Innlegg av: Sonatrach (12.10.17 02:04 ), lest 978 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+


Steam = skip bygget fra ca 1976 - ca 2007. 125,000 m3 - ca 150,000 m3. Uøkonomiske i drift med Steamkjeler og et forbruk på ca 180 mt/day.

DFDE = skip bygget ca 2007 - 2016. Ca 150,000 m3 - 180,000 m3. De fleste er ca 160,000 m3. Dual Fuel Diesel Electric fremdriftsmaskineri. Disse brenner ca 135 tonn fuel pr dag og er derved mer økonomiske enn sine steamsøstre.

ME-GI = skip bygget ca 2016 og videre. Ligger på ca 165,000 m3 til 184,000 m3. Nytt og mer moderne maskineri. Slow speed diesel (tri-fuel). Brenner ca 95 tonn/day. Derfor vesentlig mer økonomiske enn de over. MEGI skipene har også bedre lasteavkokhåndtering. Noe som betyr mye for befrakterne.

Innlegg av: Longsitinbulk (12.10.17 07:40 ), lest 926 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

I dag blir det nok fart vil jeg tro
Innlegg av: bunnfiskeren (12.10.17 09:20 ), lest 884 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Takk Sonatrach
Og alle nybyggene til flex er jo ME-GI hvilket betyr at dagens rater for slike skip gir en tc inntjening på usd 65000 om dagen (West) hvis jeg forstår deg riktig.
Innlegg av: Ka'l (12.10.17 10:05 ), lest 856 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Med så bra inntjening ift aktuelle rater skal kursen etter de fleste solemerker stige raskt opp mot diverse kursmål fra analytikerne.
K
Innlegg av: Sonatrach (12.10.17 10:43 ), lest 844 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Det stemmer. Da det ikke er mange (om noen) ME-GI i spot i dag er nok ME-GI raten en utregnet benchmark basert på skipets effektivitet (Lav Boil Off, Lavt drivstofforbruk og cargo capacity).

Det kule er at disse skipene er verdt 20,000-25,000 Usd/dag mer i markedet, mens nybyggprisen for disse er lavere en de fleste DFDE skipene som ble bestillt og bygget under siste boom 2011-2016.
Innlegg av: tapogvinn (12.10.17 10:44 ), lest 836 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Nå finnes det vel også en kostnadsside ved å drifte disse fartøyene?

Hva er break/even?




Innlegg av: Longsitinbulk (12.10.17 10:51 ), lest 833 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

40-45 k etter hva jeg har forstått-
Rederiene tjener omsider penger etter mange år med taps rater-

Dette blir reprise av Gogl fra i fjor sommer/høst

Bare vent:-))
Innlegg av: tapogvinn (12.10.17 11:07 ), lest 818 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

takk for svar, bulk.

Har du forstått det slik at break/even er 40-45k for Flex sin flåte - eller for eldre fartøy?

Innlegg av: Longsitinbulk (12.10.17 11:14 ), lest 826 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 12.10.17 11:15

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Mener at Alng sitt skip har en break på 45-50k

Da antar jeg at Flng ligger under med god margin.
Har lest det et sted men finner det ikke igjen, Arc sine analytikere skriver i alle fall at Flng har markedets laveste break på sine skip.
Innlegg av: Sonatrach (12.10.17 11:20 ), lest 819 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 12.10.17 11:34

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

BB breakeven ved en nedskrivning av skip over 15 år ligger rundt 45,000-50,000/day. I tillegg kommer OPEX som jeg vil tippe ligger på 13-15K/day.

Oppdattering:

Finregnet litt på det. CAPEX breakeven er ca 43,400 Usd/day ved nedskrivning til NULL over 15 år dersom levert pris er 190 millioner Usd og man inkluderer en dokking hvert 5 år og har en rente på hele prisen på ca 2.5%(?).

Dersom noen har bedre input kan jeg regne mer riktig (rente feks).
Innlegg av: tapogvinn (12.10.17 12:35 ), lest 769 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

takk for svar, Sonatrach.

Innlegg av: Philippe (12.10.17 12:45 ), lest 756 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Sonatrach

What do You mean by CAPEX breakeven? What is included in CAPEX?
Innlegg av: addyfred (12.10.17 13:05 ), lest 741 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Sonatrach!

Hvor finner du bid/ask på lng ratene?
Innlegg av: Shippingballs (12.10.17 13:30 ), lest 726 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

60 øre til nå, så er jeg i grønt. Det er ikke umulig at det skjer i morgen allerede. Bra!
Innlegg av: Longsitinbulk (12.10.17 16:46 ), lest 687 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 12.10.17 16:47

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Øre trille aksjen fremfor noen fornekter seg ikke, opp kraftige 1,6% på 1,3 mill aksjer-
Helt utrolig- helt rått ass:-)))
Innlegg av: Siddis61 (12.10.17 16:59 ), lest 658 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Er denne billig som noen sier. Prises tross alt til 3,5 milliarder pluss de hra 1 milliard i gjeld og må ut med enda enn milliard utestående for 6 nybygg.
Så 5,5 milliarder for 6 skip høres dyrt ut for meg
Innlegg av: farmern (12.10.17 20:37 ), lest 592 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Fra Hellenic nå; hårete outlook for kinesisk LNG-import mot 2030. Og opp 44% de første 8 mnd av 2017.

China seen usurping Japan as world’s leading LNG importer in 5 yrs
in Freight News 12/10/2017


Rampant growth in China’s LNG imports this year has fuelled expectations that the country is poised to usurp Japan as the world’s biggest importer of the fuel in just five years, earlier than many had been anticipating.
China is likely to overtake South Korea to become the second-largest LNG importer already next year and could snatch the top spot in 2022, according to analysis by Tony Regan, respected LNG consultant and managing director of consultancy DataFusion Associates.
Mr Regan is forecasting a proliferation of companies in China that import LNG, increasing from eight currently to potentially 20 within five years.
While Chinese LNG buyers currently have more purchase contracts for the fuel than they need, the aggressive growth forecast points to significant demand for further supply commitments, with those emerging buyers likely to dominate new contract deals, he said.
China is “a very dynamic market, getting nearly half its LNG from Australia,” Mr Regan said.
“Australia is by far the largest supplier of LNG to China, with a market share of 48 per cent in the first half of 2017.”
The forecast appears to augur well for players such as Woodside Petroleum, which is seeking to expand LNG output from its Burrup “hub” concept in Western Australia.
Woodside is aiming to select a revised design plan for the development of its large Browse gas resource this half, and is also studying alternatives to expand production at its Pluto LNG plant, including a 700,000 tonnes a year “debottlenecking” or a circa 1.5 million tonnes a year standalone, small-scale train that would be bolted onto the existing plant.
In August Woodside chief executive Peter Coleman pointed to the strong demand outlook for LNG from Asia, citing Wood Mackenzie’s forecast for a 19 per cent compound annual growth rate in Chinese demand between 2016 and 2020, and 35 per cent from the much smaller market of Pakistan.
According to DataFusion, China’s imports of LNG in the first eight months of 2017 were up 44 per cent from a year earlier at 22.2 million tonnes, driven by the ramp-up of supplies from Origin Energy’s APLNG project in Queensland and Chevron’s Gorgon project in Western Australia.
The consultancy’s base-case forecast sees LNG imports into China increasing from about 34 million tonnes this year to 57 million tonnes in 2020 then to 90 million tonnes in 2025. By 2030 forecast imports reach 126 million tonnes in the base case, or as high as 196 million tonnes in the high case.
Bernstein Research also has a strong forecast for LNG growth in China, expecting demand to treble by 2030 thanks to government’s pro-gas policies. It expects global demand growth in LNG to hit double digits this year for the first time since 2011, driven by emerging markets, and is forecasting a new wave of project approvals starting in 2019.
LNG sales within China jumped by 45 per cent in the first half, driven by stronger demand from the industrial sector and a revival in consumption by the transportation sector, where LNG is beating diesel on price, DataFusion said.
Over the next five years, gas demand growth is expected to be driven by the intensifying effort to cut air pollution in the Beijing-Tianjin-Hebei area, with several cities required to be coal-free by October this year.
Soft Asian prices for LNG are also allowing the liquefied imported fuel to beat pipeline gas imports on cost. Landed prices for LNG imports in the June quarter of about $US6 per million British thermal units meant it was possible to truck LNG as far as 500 kilometres from an import terminal and still undercut piped gas by 30 per cent, DataFusion said.
Source: Australian Financial Review
Innlegg av: Sonatrach (13.10.17 09:34 ), lest 517 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 13.10.17 09:43

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Philippe;

Min definisjon i regnestykket jeg gav er nedskrivning av hele skipsverdien fra 190M til 0M over 15 år (avdrag). Inkludert utgifter til 3 dokkinger i perioden samt 2.5% rente. Null i profit. Bareboat (BB) rate. OPEX comer i tillegg. Man forventer at OPEX for ME-GI ligger noen 1000 Usd mindre pr dag enn TFDE.

Nå varer jo et LNG skip langt lengre enn 15 år, så om man strekker tiden til feks 20 eller 25 år, vil jo raten gå ned.

Man kunne også nedskrevet til scrap value (12-14M Usd i dag), men man vet jo ikke hva fremtiden bringer. Kanskje det koster penger å kvitte seg med skip om 15 år om Lan-Marie i MDG får viljen sin?

Innlegg av: Sonatrach (13.10.17 09:40 ), lest 501 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+


Addyfred;

Jeg mottar bid/ask daglig fra en LNG meglervenn. Tregt som LNG er forandrer den seg ikke daglig for å si det mildt. Jeg skal oppdattere dere når det blir forandringer.


Innlegg av: Ka'l (13.10.17 10:14 ), lest 472 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Ja, det går jo tregt Sonat.. Men det ser jo ut til at det går rette veien, dvs OPP!
K
Innlegg av: Longsitinbulk (13.10.17 10:18 ), lest 474 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Takk for oppdateringer Sonatrach

Er Flng ditt førstevalg i sektoren? Har du andre tilsvarende investeringer?

Ser forøvrig ut som det er utsolgt i Flng snart nu, det er bare et spørsmål før den er over 10 og da starter det på 10 øringer igjen, blir så lynforbanna av denne kjedelige øretrillingen.
Innlegg av: Sonatrach (13.10.17 10:48 ), lest 468 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 13.10.17 11:01

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Foreløpig kun FLNG ettersom jeg tror FLNG er det første LNG selskapet som kan gå over 100%.

Det er ikke dermed sagt at ikke selskaper som ALNG, GLNG & HLNG også vil bli dratt opp i dragsuget når markedet virkelig begynner å gå.

Skeptisk til HLNG ettersom de egentlig ikke har exposure i LNG spotmarkedet og FSRU er tregt og sannsynligvis overkontrahert.

Skeptisk til GLNG pågrunn av gjeldssituasjonen deres og avmatning i FSRU markedet. I tillegg har de noen syke internal transactions mellom GLNG og GMLP.

Feks holder GLNG på å betale over 90,000 dollar dagen for et eller flere steamskip til GMLP (og har gjort det en stund) pga dårlige avtaler gjort da markedet boomet i 2011-2014. Disse skipene tjener i dag mindre enn 20,000 TCE om dagen om man inkluderer ventetid.

ALNG kan nok gjøre ei kule på et snev av gode nyheter.......
Innlegg av: Longsitinbulk (13.10.17 10:59 ), lest 456 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Alng er egentlig mer et tulle selskapt som man ikke bør ha mer en en mini post i tror jeg.

Flng er også min hoved investering her, da jeg ikk er i tvil om at Fredriksen vil frembringe verdier her.
Innlegg av: Longsitinbulk (13.10.17 11:07 ), lest 448 ganger
Ticker: FLNG

RE^2: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Hehehe- Ubs :-)))) på tide å dekke litt short nu, nu som kursen enda er lav.

Hvis Neonet er ferdige med nedsalget er vi over 10kr før endt dag
Innlegg av: addyfred (13.10.17 13:21 ), lest 414 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 13.10.17 13:22

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Takk for svar Sonatrach :)

Har virkelig fått øynene opp for LNG nå, jeg opplever litt samme "feeling" som jeg hadde i forkant av at tørrbulk gikk. LNG ligger skadeskutt, og vi er på bunnen nå.

Kina og Korea har også valgt å gå fra kull og diesel til LNG. Og da blir det som regel slik. Hvem skal stå for frakten? ;)

FLNG får vel levert størsteparten av MEGI skipene som ferdigstilles i 2018? Ordreboken hos verftene har vært lav lenge. Liker også at Flex eksponeres mer mot spot, vi får se bra driv fremover om spoten øker.
Innlegg av: Sonatrach (16.10.17 15:18 ), lest 323 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Positiv oppdattering fra en av de store LNG meglerne.

Ser kun 4-6 spot LNG skip ledige de neste 2 ukene:

Current spot headline rates are not necessarily an accurate measure of prevailing short-term market conditions, even possibly misleading when taking into account the near-term (8 weeks) shipping demand and supply balances.

They also don’t reflect the recent material increases in freight costs (positioning and ballast bonus fees).

Spot availability for TFDE tonnage has dried up to the extent that currently, the global open TFDE fleet consist of only 2-3 vessels controlled by 2-3 Independent Owners. As a result, Owners with open ST vessels during this period are likely to witness renewed interest.

Relets may also have a significant role in the coming weeks in moderating potential significant increases to commercial terms. This may be more relevant to the Pacific market where voyages tend to be shorter and relet more accessible as opposed to the Atlantic market.

A firmer shipping market does not appear to have quenched demand for tonnage which remains considerable (driven by the combination of supply and pricing), with interest now already extending from October to December and January.
Innlegg av: Ka'l (16.10.17 23:42 ), lest 238 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Bra at du følger med Sonatr...
God natt og lykke til ....
K
Innlegg av: Sonatrach (17.10.17 09:01 ), lest 167 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 17.10.17 09:29

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Fra LNG Megler over weekend:


- At least nine LNG vessels were fixed this week for a combination of single and multi-month voyages commencing in October and November ex Far East, SE Asia, Middle East, NW Europe and the Mediterranean.

- A further eight vessels are currently on subjects mainly on the back of project/structural requirements in Australia, SE Asia and the Middle East in Q4.

- Firm requirements have been primarily based in the Far East this with two new single voyage and one multi month requirement -ex SE Asia and Australia in November and early 2018.

- In the West, chartering activity continues to be generated on the back of FOB tenders -ex Bonny as well as loadings ex Algeria and Europe.

- Decreasing availability of prompt tonnage and continued fresh requirements have limited Charterers shipping options, especially in the West where, in some instances trade has been hindered from materializing.

- Consequently, Charterers have started to look at repositioning vessels from other basins in order to find appropriate shipping to meet their delivery criteria.

- Given the increase in spot cargo demand, positive spread between NBP and JKM and a tighter than expected shipping market, rates are bullish, with some Charterers having to pay round trip economics to secure tonnage.
Innlegg av: Sonatrach (17.10.17 15:20 ), lest 91 ganger
Ticker: FLNG
Endret: 17.10.17 15:21

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Flex LNG sies å ha mottatt 4 bud 6+6 mnd for deres første nybygg som kommer ut i Januar.

GasLog markedsfører deres Januar 2018 nybygg til $60,000/dagen for firm 12 måneder.

CoolPool skryter av å ha spot fixet et LNG skip (TFDE type) til $60,000/dag. Det er en forbedring på ca $10,000/dagen.

Ingen ledig LNG spot tonnasje i Atlanteren.

Gode tider.....
Innlegg av: bunnfiskeren (17.10.17 16:16 ), lest 54 ganger
Ticker: FLNG

RE^1: FLEX LNG - LNG Markedet OKTOBER+

Bra Sonatrach
Virker som markedet begynner å ta inn over seg at det fundamentale i LNG markedet er i ferd med å forandre seg akkurat slik som endel shipping analytikere har predikert i lang tid. Hvis et DFDE skip nå oppnår usd 60000 om dagen tilsvarer jo dette kanskje oppimot usd 80.000 om dagen for et ME-GI skip, slike som Flex får levert på nyåret.
Tror det blir gøy å være aksjonær i FLEX fremover