Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Tysla (07.10.17 12:30 ), lest 5983 ganger
Ticker: QEC

QEC-Alarm, forsiktighet

Det er flere grunner til at QEC synker som en stein. Det er ikke dermed sagt at aksjen skal opp like raskt. Det er mye som er uklart og dere må utvise forsiktighet. Aksjen kan fort går til 3-4 kr. Les disse artiklene og hva som skjer i området. Reguleringene er strenge, meget strenge, men de er ikke Effektive enda.

https://newsbase.com/topstories/canadian-exploration-suffers-independents-struggle-find-financing

https://mobile.twitter.com/MaximeBernier/status/916052071815643136.
Innlegg av: Petersen2 (07.10.17 13:06 ), lest 3648 ganger

RE^1: QEC-Alarm, forsiktighet

Qec skal kanskje ned til 5, men blir særs overrasket om den går under det.
Innlegg av: Sitting_Bull (07.10.17 13:34 ), lest 3523 ganger

TS:
Den artikkelen du lenker til handler vel om at små kanadiske oljeselskaper har problemer med finansieringen?
Mener du at dette gjelder QEC?
Innlegg av: ghaddafi (07.10.17 13:53 ), lest 3459 ganger

Si meg Tysla, eller er det et av PickUp/Ketchup's mange alter-egoer, hva har artikkelen med reguleringene å gjøre?

Twitterlinken har jeg ikke tilgang til så det kan jeg ikke svare på.
Innlegg av: kiza42 (07.10.17 14:01 ), lest 3432 ganger
Endret: 07.10.17 14:06

«Den som intet våger, intet vinner»

QEC har altid vert en «high risk, high reward» aksje og det tror jeg de fleste som eier aksjen er fult klar over.

Det som har skjedd det siste året har imidlertid redusert risikoen betraktelig og det ser det ut til at også TS omsider har skjønt og er nå forbannet på seg selv for at han ikke kom seg inn på et mye lavere nivå...

Beklager Tysla, men de fleste her på forumet er nå så godt opplyst at vi ikke biter på slike dumme tråder!

PS,
Sjekk ut Tysla’s tidligere «posetive» poster!!
Innlegg av: Urquel9 (07.10.17 14:44 ), lest 3319 ganger

Tysla har samme agenda som alle andre baisere, skremme vannet av småaksjonerer for å selv å få billigst mulig inngang.

Han har 4 andre nick her inne, veldig troverdig.

Get yourself a life.
Innlegg av: danm (07.10.17 16:43 ), lest 3087 ganger

Ja, men vi må åbenbart til at være mere opmærksomme og grundige med at undersøge disse indlæg. Det er beskæmmende, at folks griskhed på denne måde tager overhånd. Vi skal måske til at finde de positive artikler og udtalelser frem, som modvægt. Det er da fantastisk at vi, til trods for, at industrien er tilfreds og man har kunnet hente 200 mio. på en time, skal blive ved med at se baisserne komme med den ene fordrejning og usandhed efter den anden. Vi lever i en verden med "fake news" og må lære at sortere indhold.
Innlegg av: livsal (07.10.17 16:54 ), lest 3051 ganger

Urquel9

Når en skal tilsidesette Tysla på grunn av 4 nick, så bør du vel sjekke hvor mange nick du selv har og om det svekker din troverdighet eller ikke.

Har selv 2 nick.
Innlegg av: Tysla (07.10.17 17:25 ), lest 2980 ganger

RE^2: QEC-Alarm, forsiktighet

Ta det med ro folkens. Det har kommet mye usikkerhet rundt aksjen, reguleringene, industrien og fremtiden til alle olje/gass selskapene i Canada de siste dagene. Mange som har fulgt med vet dette og har solgt seg ut, derfor nedgangen i prisen. Det blir trangt ut av døren på mandag og mange av dere forstår det.

Denne er fra noen måneder tilbake men beskriver noen av utfordringene på en god måte.

https://www.financierworldwide.com/risks-and-challenges-facing-canadas-oil-and-gas-industry-price-volatility-and-the-certainty-of-uncertainty/#.WdjxlbGxWhA
Innlegg av: nopetter (07.10.17 17:37 ), lest 2938 ganger

Derfor er den endelige børsmeldingen fra Binnion om at reguleringsplanen er godkjent og iverksatt av myndighetene alfa og omega for selskapet når høringsuttalelsen er over.
Innlegg av: disippelen (07.10.17 17:37 ), lest 2931 ganger

For en tulling.
Innlegg av: krelish (07.10.17 17:39 ), lest 2924 ganger

Ikke alt jeg klarer og ta alvorlig på HO:) denne tråden feks!
Innlegg av: disippelen (07.10.17 17:43 ), lest 2902 ganger

Hva skjedde med deg, livsal? Mener å huske du var svært positiv? Nå spyr du ut negativitet rundt qec, og forsvarer baisserne med hud og hår. Hva er poenget med å være moralpoliti på forumet, et anonymt et i tillegg?
Innlegg av: danm (07.10.17 17:46 ), lest 2906 ganger

Når der bliver tegnet nye aktier for 200 mio. kr. på en time af større investorer, kan vi godt regne med, at de har tilstrækkelig viden og grundlag for at skyde ekstra penge ind. Qec. står i en meget gunstig situation, da man har flere strenge at spille på og med Binnion i spidsen, med de relationer han har i Canada. Jeg tror, Binnion kan blive en meget afgørende faktor, når Qec. skal forhandle med myndigheder m.m., men ikke mindst i forbindelse med forhandlinger med andre selskaber.
Innlegg av: Bulder (07.10.17 17:55 ), lest 2877 ganger

En emsjon uten at kursen synker er et godt tegn. Soliditeten forsterkes ...
Innlegg av: Exelen (07.10.17 18:03 ), lest 2841 ganger

Det ble nevnt oppkjøpskandidat av meglerhus.

Kan det evt bli flagging når emi aksjene tildeles?
Kan man evt. anta at det er interesse fra disse også under emi kurs?
Kan det evt være flere som skal dele kaken?
Innlegg av: Andyo (07.10.17 18:04 ), lest 2839 ganger
Endret: 07.10.17 18:05

Takk Tysla!

Dette forumet kryr av sjeler som skal vokte alle andres investeringer og det helt forbanna gratis! Slikt var jeg sikker på at man måtte betale i dyrt for i form av meglere, men her har du altså en som tar seg tid til å passe på meg.

Nei, så enkelt er det dessverre ikke og heldigvis har jeg evnen til å vurdere og reflektere selv. En emisjon som ble fulltegnet på rekordtid som sikrer fremtidig vekst og nå handles aksjen med rabatt til emisjonskurs er ikke annet enn en gylden anledning som jeg vet å gripe. Derfor kjøpte jeg i går og det har jeg tenkt å fortsette med så lenge jeg anser den som attraktiv.

Om man har tidshorisont litt lengre enn nesetippen og forstår at finansieringsspøkelset nå er død og begravet (i denne omgang) så er QEC som case styrket så til de grader. Usikkerheten finnes fortsatt men den kan vi også få bukt med tidlig i november om lover med reguleringer trer i kraft med full styrke og uten store endringer. At både lover og reguleringer strenge er jo ikke noe som kommer som en overraskelse. BAre å se ut stuevinduet det så finner du de samme strenge lover og reguleringer i nordsjøen men har det stoppet oss ?

For kort tid siden hadde jeg faktisk ikke sett for meg å kunne kjøpe meg inn igjen i QEC på disse nivåer (da jeg faktisk var heldig å solgte min beholdning på 7-8 kr). Bare å gripe sjangsen når den er der :) Triggerne står i kø og det skal bli spennende å finne ut av hva selskapet har forberedt i ventetiden og forventer massiv newsflow fra QEC og andre tilsvarende selskaper fremover og ut i 2018!

Innlegg av: Sector (07.10.17 18:05 ), lest 2827 ganger

Innlegg av: Sector (07.10.17 16:04 ), lest 203 ganger

Ticker: QEC

RE^1: Når QEC snur

Enig Danm. Mye psykologi i QEC. Litt ventetid ( høringsperiode 45 dager) samt emi var akkurat det tradere trengte for å kunne boltre seg litt.

Qec er etter reguleringen og emi derisket så det holder. Stor omsetning 5-9 kroner, høstferie og rolig børs sist uke på lave volumer tror jeg var bunn.

Nå skal alle som har solgt posisjonere seg mot slutt høringsfrist, ca 3 uker igjen. Deretter tror jeg QEC blir kjøpt, ivertfall deler av selskapet, SHELL er allerede nevnt... ;-)

Innlegg av: danm (07.10.17 16:48 ), lest 125 ganger

Helt enig. Og som det også fremgår af den nye tråd, vil traderne bruge alle kneb, for at komme billigt ind, men jeg tror, de har forregnet sig med tiden. Vi er for tæt på, at høringsperioden er forbi og at Binnion pludselig kan stå med en aftale med et større selskab. Vi skal også huske, at Binnion har opbygget et kæmpe netværk over de mange år og disse relationer kan være guld værd, også for et større selskab.

Innlegg av: tuja (07.10.17 16:58 ), lest 112 ganger

Kanskje på tide med en teknisk reminder:

http://www.paretosec.no/visning/trend-trading-case-gjennomgang

Bull så det holder på nivået QEC handles.

Fortsatt god helg :)

Innlegg av: Sector (07.10.17 17:26 ), lest 67 ganger

Husk også på at Pareto nå har kursmål 11, og etter høringsfrist øker de til 14-17, og da er Jordan ikke med. Tipper de store investorer som nylig gikk inn med 200 mill viste hva de gjorde meget godt! ;-)

Fortsatt god helg alle sammen! :-)

Innlegg av: Andyo (07.10.17 18:14 ), lest 2819 ganger
Endret: 07.10.17 18:15

Smak litt på denne der Jordan pr. idag er priset til 0 NOK, NAV 0 - hva skjer om studiet viser seg at Jordan er kommersielt gjennomførbart og bærekraftig ?

Questerre focused on its very high yield acreage in Jordan
• Jordan host to one of the top 10 oil shale resources globally(2)
• MOU covers 264 sq. km area with over 35 core holes drilled
• Core holes indicate yields over ~40m intervals of approximately 23
gallons/ton
• Best estimate of unrisked discovered petroleum initially in place of 7.8
billion barrels(3)
• Evaluating feasibility of development using proven retorting processes
Innlegg av: Pick Up (07.10.17 18:36 ), lest 2771 ganger
Endret: 07.10.17 18:44

danm (07.10.17 17:46 ),
Bookbuilding-suksessen som du til stadighet viser til, har jeg kommentert før. Du klarer øyensynlig ikke å få inn i huet at også Qecs tidligere rettete emisjoner med bookbuilding er blitt unnagjort i en fei uten at det har betydd en tøddel for kursutviklingen. Forklaringen vil du og andre finne i innlegg fra Livsal og undertegnede.
Innlegg av: 1OX50 (07.10.17 19:26 ), lest 2610 ganger

RE^3: QEC-Alarm, forsiktighet

Hej,

Trevlig dag i Göteborg.
Trevlig stad.
Min vän här tänker starkt att köpa en tung affär i det här företaget, men han kommer att vara helt säker innan han går in.
Jag sa att han skulle vilja vänta till 2018, men då blir det dyrt för honom :)

Önskar alla en trevlig kväll i Norge, Danmark, Finland, Island och Kanada.

Tålamod är nyckelordet här.

Innlegg av: Pick Up (07.10.17 19:35 ), lest 2608 ganger
Endret: 07.10.17 21:01

Sector (07.10.17 18:05 )

Tror du virkelig selv på at Shell vil kjøpe Qec-smulene som Repsol ikke la inn bud på da de overtok etter det forrige oljeselskapet? Det må være noe galt et sted når Qec til stadighet blir forbigått til tross for begeistringen for selskapet her på forumet.
Innlegg av: kiza42 (07.10.17 19:48 ), lest 2554 ganger

Jeg velger å fokusere på Québec i denne omgang siden det er her vi vil få de første «god meldingene» etter at selskapet sammen med Repsol har presentert sine planer for 0-utslipp pilot prosjekt her. Videre er jeg veldig spent på hvilken rolle Shell kommer til å ha i utviklingen av Lowlands fremover :-)

Jeg er imidlertid fult klar over det enorme potensialet selskapet sitter på i Jordan og er også veldig spent på hva som kommer av meldinger om dette i slutten av Februar (Q4). Det kan selvfølgelig komme noe før den tid, men det er vel dette som er kommunisert fra Jason.

Innlegg av: X-Empire-X (07.10.17 21:21 ), lest 2399 ganger

Jordan melding er forventet "within years end"
Med Q4 altså siste kvartal 2017.

Uansett, meget spennende tid i vente.

Fått kommunikasjon fra Jason på hva de legger i sosial aksept og hvordan de går frem her. Meget nyttig info.

Legger kanskje det ut her imorgen.
Innlegg av: 1OX50 (07.10.17 22:03 ), lest 2333 ganger
Endret: 07.10.17 22:05

Når kommer silver205 tilbake til HO og Questerre strengene...

og hvorfor er han ikke her lenger?

silver er er stort savn.

En sjelden god mann

En hedersmann !

100%

Innlegg av: 1OX50 (07.10.17 22:06 ), lest 2310 ganger

Vi trenger tyngde i Questerre debatten.

Tyngde og kunnskap!

Inn med silver205.
Innlegg av: OddHarker (07.10.17 22:42 ), lest 2234 ganger

Som sagt før: Silver gikk i kloster for en tid siden, og er derfor ikke lenger på HO. Men han blogger fra klosteret.
Innlegg av: Tysla (07.10.17 22:58 ), lest 2189 ganger

Jeg maner kun til forsiktighet, noe alle bør utvise i aksjemarkedet. Per nå ser det ikke så bra ut med usikkerheten rundt reguleringene og det som har kommet frem de siste dagene. Vi får se på mandag om kursen forsetter nedover. Emisjon etter emisjon for å betale lønn og noe utvikling er ikke bra. Dette er andre emisjonen tiltenkt til samme bruk. Det er ikke bra. Pilot sent 2018 og først 2019 hvor de tjener penger HVIS reguleringene går i gjennom.
Innlegg av: treider1 (07.10.17 23:36 ), lest 2136 ganger
Endret: 07.10.17 23:40

Tysla snur alt om på hodet. Det meste er faktisk veldig bra i QEC nå:
- QEC har nettopp gjennomført en overtegnet emi og har nå fått inn friske penger. Det er bra.
- Snart er det olje og gass konferanse i Canada og mange venter at Binnion skal presentere QECs planer. Det er bra.
- Høringsfrist for nye lover som tillater fracking er snart ute. Det er bra.
- Verdiene i QEC skal deriskes etter ny lov. Det er bra.
- QEC sier at Jordan kanskje kan bli lønnsomt med oljepriser ned mot 20 dollar. Det er veldig bra.
- Om noen måneder ventes doblet oljeproduksjon fra Montney. Det er bra.
- Hans Jacob Holden jobber for QEC. Han er dyktig og det blir bra.
- Og til slutt, nesten best av alt. Kursen i QEC har falt og noen av oss har mulighet til å kjøpe mer og få med en ny oppgang. Det er veldig bra.
Innlegg av: livsal (07.10.17 23:38 ), lest 2110 ganger
Endret: 08.10.17 00:21

Disippelen

Du må lese mine innlegg nøye. Jeg er ikke negativ til Qec, men jeg er meget negativ til hvordan de to siste emisjonene ble gjennomført på og det er jeg fortsatt.

Derimot tror jeg fracking kommer i St.Lawrence, men jeg er heller ikke enig i de astronomiske kursmål enkelte har.

Tross alt ; vi har tross alt snart 400 millaksjer.

Trodde alle var anonyme her, Folk må få lov å være negative . Det kalles for ytringsfrihet.
Innlegg av: Tysla (07.10.17 23:43 ), lest 2086 ganger

https://traderscommunity.com/index.php/oil-energy/245-transcanada-cancelling-energy-east-pipeline

Ikke bra for nåværende produksjon.
Innlegg av: Pick Up (07.10.17 23:53 ), lest 2074 ganger
Endret: 07.10.17 23:54

10x50
Kan du dansk også? Vi trenger flere dansktalende personer her på forumet.

Bon soir!
Innlegg av: Pick Up (08.10.17 00:04 ), lest 2020 ganger

treider1 (07.10.17 23:36 ),

"Det meste er faktisk veldig bra i QEC nå:
- QEC har nettopp gjennomført en overtegnet emi og har nå fått inn friske penger. Det er bra".

Min kommentar.
Ja, for n'te gang. Du er morsom, treider1.
Innlegg av: Sector (08.10.17 00:09 ), lest 2027 ganger

10X50 - når ble du svensk? ;-)

Innlegg av: OddHarker (08.10.17 00:14 ), lest 2005 ganger

Hva er dette for noe pølsevev om «usikkerheten rundt reguleringene»? Det er ingen nevneverdig usikkerhet rundt reguleringene. Utkastet er allerede offentliggjort for flere uker siden, og det forventes vedtatt med minimale evt. justeringer.
Innlegg av: Pick Up (08.10.17 00:28 ), lest 1975 ganger

OddHarker
Usikkerheten består i hvordan myndighetene i ptaksis vil håndheve den nye forskriften for å beskytte miljøet på best mulig måte og ivareta kravet til sosial aksept. Har du ikke fulgt med i timen?
Innlegg av: Axecapital (08.10.17 00:35 ), lest 1959 ganger

Markedet bestemmer. Men!!!! Markedet tar alltid feil. Og det skal vi være glad for:)! Slik mulighet for å
tjene store penger dukker sjelden opp. Jeg er long i QEC, men skulle gjerne sett den i 3,70 øre igjen før november. For en mulighet!! All in:-))
Innlegg av: norman (08.10.17 02:14 ), lest 1890 ganger

Pick Up
Må du være en besserwisser og ovenfra og ned kommentator i alt du sier og gjør?? Jeg blir flau på dine vegne av hvordan du oppfører deg mot folk. Makan til møkkamann!!
Du går jo over lik for å få kjøpt billigere aksjer.
Innlegg av: Stranger (08.10.17 03:01 ), lest 1874 ganger

Pickup arbejder for alle som gerne vil have billigere (flere) QEC aktier inkl. mig selv.
Quebec bliver hot første i 2018, men man behøver ikke at kun koncentrere om de negative ting og aldrig nævne noget positiv om QEC. Men på den anden side, når man har 6-7 nick, så kan man godt have skrevet noget positivt med et af sine mange nick. Det er faktisk meget underholdende at se hvordan Gunnarius og PU prøver ihærdige på at få de svage til at sælge. Hvem vil ikke have billige QEC aktier.
Innlegg av: norman (08.10.17 03:11 ), lest 1859 ganger

Stranger
Synes du virkelig at dette er ok?? Det er mange investorer her inne som ikke har like mye erfaring som oss. De blir lurt av PU og hans likesinnede. Det synes du er helt greit?
Innlegg av: 1OX50 (08.10.17 04:08 ), lest 1850 ganger
Endret: 08.10.17 04:10

Att

sector

Er ikke svensk, bare oppgitt.

Oppgitt av små barn ved Questerre -strengene .

Daglig.

Vi trenger silver205 og CFO

Ja. Jason er ok. Samme er min venn, chris56.

Hbor er chris56 tatt veien?
Innlegg av: 1OX50 (08.10.17 04:14 ), lest 1846 ganger
Endret: 08.10.17 04:16

CFO og silver205 vet at vi ikke prater tøys.

Dagens CFO (Jason) viser respekt.

Det er viktig.

Og takk for det.
Innlegg av: 1OX50 (08.10.17 04:18 ), lest 1850 ganger
Endret: 08.10.17 04:19

Inn med "silver205"

Kan skrive under på at silver er til å stole på.

Innlegg av: Pick Up (08.10.17 09:32 ), lest 1740 ganger
Endret: 08.10.17 23:51

RE^4: QEC-Alarm, forsiktighet

Re Stranger (08.10.17 03:01 )

Stranger har 2 alternative brukere. Norman har 1 alternativ bruker. Undertegnede har 7 alternative brukere. Teoretisk sett er alt over null alternativ bruker for mange brukere.
Hva Stranger og Norman bruker sine alterative brukere til, har jeg null peiling på. Like lite som de vet hva jeg bruker mine til. Men jeg kan forsikre om at Pick Up er mitt eneste eneste aktive nick. I mangel av motargumenter blit det for lettvint å avfeie mine innlegg med at jeg har 7 alternative brukere. Fortsatt god søndag, jenter.
Innlegg av: nynorsk (08.10.17 09:53 ), lest 1664 ganger

Om ikke dine brukere er aktiv .hva er da grunnen til at du har de da?

Innlegg av: Pick Up (08.10.17 10:01 ), lest 1635 ganger
Endret: 08.10.17 10:10

Nynorsk
Sikkert av samme grunn som Stranger og Norman har sine alternative brukere og du selv som står oppført med 2 alternative brukere.
Glemt passord, tull med registrering, henlagt nick.
Jeg skal be admin om å slette mine alternative brukere når jeg får somlet meg til det. Det er tydeligvis en big deal for noen.
Fortsatt god søndag, jenter.
Innlegg av: kenn123 (08.10.17 10:20 ), lest 1562 ganger

IOX50:

Ser ut som att du har varit vaken hela natten igen och skrivit på forum...

Sover du ikke eller? :-)
Innlegg av: Andyo (08.10.17 10:23 ), lest 1561 ganger

"Gode" diskusjoner her nå! Sikkert mange som blir imponert over antall brukere til enkelte men er det ikke mer interessant å diskutere QEC og veien videre ?
Innlegg av: Rolig50 (08.10.17 10:38 ), lest 1527 ganger

Det blir for dumt når noen gjengangere skriver 30 idiot innlegg på forskjellige tråder med baising av Qec. Om det er en advarsel over for aksjonærene om risk, ja så er de mer ihuga enn mor Theresa i å yte hjelp med informasjon om viktigheten av å selge Qec aksjer.

De aller fleste over 10 år i alder skjønner at det er pisspreik.

Gidder ikke en gang gi kommmentsr til slikt. .

Ha en fin fin børs høst og hold jævlig godt på dine Qec aksjer. At Qec kjøpes opp og at dagens aksjonærer høster en mega pen gevinst er 10 x mer sannsynlig enn at styresmakter i Canada skal gå imot det gass selskap som legger mest ned i miljøtiltak.

Innlegg av: Pick Up (08.10.17 10:58 ), lest 1472 ganger
Endret: 08.10.17 11:44

Overraskende for mange (ikke minst Rolig50) henger hva jeg har skrevet om usikkerhet, Pick Up (08.10.17 00:28 ) på greip med hva Binnion selv har uttalt:

Michael Binnion , president for APGQ, ga sine første kommentarer:
"Først av alt, ved å lese disse dokumentene, finner vi at regjeringen har valgt en vitenskapsbasert tilnærming basert på 134 uavhengige vitenskapelige studier som er produsert i Quebec. Denne nye forskriften, en av de strengeste i verden, har som mål å beskytte miljøet og sikre sosial aksept av prosjekter. Det vil imidlertid være nødvendig å sikre at regjeringen har de nødvendige midler og verktøy for å håndheve disse nye reglene på riktig måte. Effektivitet og administrative byrder må søkes slik at selskaper som er i stand til å overholde alle reglene, kan få sine lisenser flittig. Ellers kan dette hindre utviklingen av denne nye økonomiske polen for Quebec. "

http://www.newswire.ca/fr/news-releases/lassociation-petroliere-et-gaziere-du-quebec-apgq-reagit-a-la-publication-des-nouveaux-reglements-sur-les-hydrocarbures-646161953.html

Tør jeg fortsatt ønske en fortsatt god søndag?
Innlegg av: Urquel9 (08.10.17 12:11 ), lest 1280 ganger

PU

Lær deg å lese mellom linjene, finner sikkert et brevkurs om slikt.

Fortsatt god søndag!
Innlegg av: arct (08.10.17 13:06 ), lest 1176 ganger
Endret: 08.10.17 13:07

TS prøver å baisse ?
QEC fylte nettopp på kassabeholdningen.

øverste link :
Canadian Exploration Suffers As Independents Struggle To Find Financing
NorthAmOil - North America Oil & Gas
06 October 2017, Week 39, Issue 478
Innlegg av: Stranger (08.10.17 13:12 ), lest 1169 ganger

PU
Håber du læser svarene fra Jason på andet tråd. Det er klart at QEC har styr på det, selvom du prøver at skabe usikkerhed. TTT.
Innlegg av: danm (08.10.17 13:16 ), lest 1168 ganger

Jeg tror, vi skal afslutte denne tråd. Den er endt i ligegyldigt diskussion.
Innlegg av: 1337 (08.10.17 15:53 ), lest 1071 ganger

Fundamentalt er det meste plass, men kortsiktig vil kursen synke ytterligere. Et vennlig råd til de som tenker på å kjøpe seg inn :-)
Innlegg av: Pick Up (08.10.17 17:47 ), lest 956 ganger
Endret: 08.10.17 17:52

Er det ingen som kan lese her. Bare dette alene lukter trouble lang vei uansett hva Jason bedyrer så rund som han er kantene:

"Det vil imidlertid være nødvendig å sikre at regjeringen har de nødvendige midler og verktøy for å håndheve disse nye reglene på riktig måte. Effektivitet og administrative byrder må søkes slik at selskaper som er i stand til å overholde alle reglene, kan få sine lisenser flittig. Ellers kan dette hindre utviklingen av denne nye økonomiske polen for Quebec"

Gud løkk, sier jeg.
Innlegg av: Pick Up (08.10.17 18:41 ), lest 847 ganger

OBS!
Dere kan jo lese mellom linjene hvis dere ikke klarer å fronte realitetene!
Innlegg av: Bombibitt (08.10.17 18:51 ), lest 824 ganger
Endret: 08.10.17 18:52

Qec har fler ben att stå på.

Snart kommer nog nyheter angående RL och Jordan att de kommer att satsa på shale med RL till en produktionskostnad på runt $30, tror $20 är lite för optimistiskt.
Fritt fram för regeringen, energibrist, billig arbetskraft och förmånliga avtal, betalt för Brent.
Det räcker för mig.
Innlegg av: Pick Up (08.10.17 18:56 ), lest 813 ganger
Endret: 08.10.17 19:16

I Jordan er jo alle samlet. Et kraftsenter av en oljepool med internasjonale ressurser og ekspertise. Verdens store oljeselskap kniver med hverandre. Kongen trekker i trådene og spiller selskapene opp mot hverandre for å oppnå gunstigst betingelser. Men hvem trekker det lengste strået? Oljemyggen Qec som har et patent andre også har kjøpt fra samme selskap.
Innlegg av: Pick Up (08.10.17 19:02 ), lest 788 ganger
Endret: 08.10.17 19:05

Ganske sikkert nye ressursoppdateringer i anmarsj. Men hva har skjedd med alle ressursdateringene i årenes løp og ikke bare fra Jordan? Fint lite! I likhet med alle emisjonene!
Innlegg av: Rolig50 (08.10.17 19:13 ), lest 743 ganger

RE^4: QEC-Alarm, forsiktighet

Unnskyld at jeg spør Pick Up, men er du en komplett idiot? Se hva du skriver og hvor lite du forstår? Er det mulig å være så fjern?

Wow sier nå jegg.
Innlegg av: Oxidox (08.10.17 19:14 ), lest 750 ganger

@Pick Up (08.10.17 17:47)

Hva er bekymringen din i sitatet du har lagt ved? Hva er det som lukter trøbbel?

Oversettelsen er forøvrig ganske skral, uten særlig kontekst og sammenheng, men det er vel kanskje det beste Google Translate kan få til?
Innlegg av: Hvemvetbest (13.10.17 13:07 ), lest 246 ganger

litt skummelt..!!