Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Industri
Innlegg av: FelixAnton (05.10.17 22:04 ), lest 7054 ganger
Ticker: HYARD

Havyard - diverse nyheter

Fra Sysla Maritime sitt nyhetsbrev i dag;

For tre år siden fikk Havyard sin første kontrakt i Brasil. Nå er det første av de fire skipene døpt.

På grunn av store havdyp utenfor kysten av Brasil kreves det mer utstyr, bøyer og anker på dekk enn hva som er vanlig i Nordsjøen. De tradisjonelle skipene på 18 meter blir for små.

Dermed har Havyard utviklet et eget design, 843, som er en ny type ankerhåndteringsfartøy tilpasset brasilianske forhold.

Seks skip til sammen
Høsten for tre år siden fikk Havyard sin første kontrakt på fire slike skip med utstyrspakker til Grupo CBO, som både er verftseier og det største offshorerederiet i Brasil.

Grupo CBO hadde avtale med Petrobas og skulle ha til sammen seks ankerhåndteringsbåter. I fjor bestilte dermed Grupo CBO ytterligere to 843-design.

Det første av de seks skipene «Bossa Nova» er ferdigstilt, og onsdag var det dåp ved verftet Oceana i byen Itajai. Til stede var gjester fra inn- og utland.

Direktør Edson Souki er svært fornøyd med prosjektet og ser frem til å få skipet i arbeid så raskt som mulig, ifølge en melding fra Havyard. Også verftsdirektør Paul Kempers fremhevet det gode samarbeidet som har vert mellom verftet og Havyard.

Skal testes i Rio
Båten går nå til Rio de Janeiro for å ta de siste tester. Havyard fikk tidligere i år milliardkontrakt på norske ferger.
Innlegg av: Kaffetorsken (06.10.17 11:02 ), lest 4481 ganger

RE^1: Havyard - diverse nyheter

Lyst å poste denne også Fleix? Takk
https://sysla.no/maritim/kan-kjempe-om-fergebygging-til-ein-halv-milliard/
Innlegg av: cracker jack (06.10.17 11:23 ), lest 4444 ganger

Feirer ny vindkontrakt med navnebytte

Havyard Power & Systems blir Norwegian Control System. Første ordren er elektropakken på 10 millioner til Esvagts nye vindmølleskip

https://sysla.no/maritim/feirer-ny-vindkontrakt-med-navnebytte/
Innlegg av: Kaffetorsken (06.10.17 12:12 ), lest 4407 ganger

Fant ut av det https://www.ksu.no/artikler/ksu-no/92785-nytt-fergeanbud-for-nordmore-2020-2030

Søknadsfristen går ut 17. november. Så da må det gå relativt kjapt å signere byggekontrakt for å rekke fristen for nybygg. Senest 1H2018, byggestart 2019?
Innlegg av: Mono123 (06.10.17 16:21 ), lest 4339 ganger

Da var kursen under 16 faktisk.. forstå det den som kan
Innlegg av: Kaffetorsken (06.10.17 21:56 ), lest 4275 ganger

Samme skjedde jo for 1 år siden da 2 større aktører ville ut :) Jeg takker og bukker, fyller på mer sakte men sikkert hver mnd.

God helg
Innlegg av: kjelleking (09.10.17 20:56 ), lest 4156 ganger

Enda en potensiell kontrakt.

http://www.smp.no/naeringsliv/2017/10/09/Her-kjem-det-tre-ferjer-med-avgang-kvart-20.-minutt-15426816.ece?cx_front_click=baseline_test&cx_front_click_place=0&cx_front_click_articles=1

Ganske fantastisk at M-cap er på latterlige 400 mill. Den som kjenner sin besøkelsestid og går inn på disse nivåer vil bli rikelig belønnet.
Klar dobblingskandidat!
Innlegg av: Kaffetorsken (10.10.17 00:37 ), lest 4110 ganger
Endret: 10.10.17 00:40

En til her, https://www.tu.no/artikler/skal-utvikle-verdens-forste-hydrogenferge-tre-rederier-kvalifisert/409140

Havyard eller NES er vel i god posisjon for å utvikle hydrogenferge :)
Som vi ser her

https://maritimecleantech.no/wp-content/uploads/2016/11/Technology-update-on-hydrogen-driven-vessels-MCT-Haugesund-22.02.2017-v3.pdf

Innlegg av: Mr.Bee (11.10.17 20:23 ), lest 3992 ganger
Endret: 11.10.17 20:28

.
Innlegg av: Akkumulerer (13.10.17 14:27 ), lest 3870 ganger

Litt fakta på en fredag om et selskap med en lys fremtid, Havyard Group ASA

Havyard Group ASA is a maritime technological company that provides products and services within seafood, energy and transport.

Havyard Group ASA is listed on Oslo Stock Exchange, Ticker HYARD. Main office is in Fosnavaag, and there are 700 employees in the group of companies.

Havyard Group ASA divides into five business areas:

Havyard Ship Technology in Leirvik in Sogn (shipyard) with branches in Fosnavaag and Turkey.
Havyard Design & Solutions with main office in Fosnavaag and branches in Aalesund, Poland, Singapore, Shanghai and Croatia
Norwegian Electric Systems with main office in Bergen and with branches in Aalesund Haugesund and Egersund, Norway
HPR with main office in Gdansk, Polen and with branches in Norway, Denmark and France
MMC First Process with main office in Fosnavaag and with branches in Vigra, Sjoeholt, Tromsoe and Haugesund.
Innlegg av: gunlove (13.10.17 23:35 ), lest 3804 ganger

Dette selskapet kommer når det kommer. Kursen gjenspeiler langt ifra potensialet i aksjen, dette har vært påpekt mange ganger.

En tålmodighetsprøve er det, kursen burde ikke synke under 16 slik jeg ser det. Vi må bare komme oss gjennom 2017 (som har vært et år for giga kontrakter), de to neste årene kommer belønningen for de som venter.
Innlegg av: FreddyG (21.10.17 12:04 ), lest 3633 ganger

Teknisk sett skal aksjen bryte ut av en kile-formasjon, og nærmer seg samtidig bunnen i trendkanalen (se graf):

https://tekinvestor.s3-eu-west-1.amazonaws.com/original/2X/3/3438506825c1c6a1d7d46c3f7d910f05f6e61f91.PNG

Vi går en spennende tid i møte. Kursen er fortsatt 15-16 kroner under IPO, hvor man mente at Havyard var et milliardselskap. Nå er ordrebøkene fulle fremover mot 2018 og 2019. MMC har skrikende etterspørsel. Jeg har begynt å posisjonere meg.
Innlegg av: Empire (21.10.17 12:32 ), lest 3628 ganger

Ikke kjøp for mye, det kan bli billigere.

Enda en dårlig kvartallsrapport kan fort ta motet fra de som kjøpte på oppturen i vår og med det lille volumet som er i aksjen om dagen, så vil salgspresset kunne være forholdsvis stort.

Dump på tall, med påfølgende nyhet ville vært et drømmescenario.
Innlegg av: Krieghoff (21.10.17 12:57 ), lest 3617 ganger

Det er vel ingen oppegående personer som har forventinger om at Q3 blir bra? Da har man vertfall ikke gjort hjemmeleksen sin når det gjelder HYARD :)
Innlegg av: cracker jack (21.10.17 13:17 ), lest 3595 ganger

Det er for sent å gå inn når ordrene høstes. Aksjer prises på fremtidsutsikter, bare se på NEL/TESLA. Det som er så bra med Hyard er at det (i motsetning til mange andre lovende selskaper) er en garanti for god aktivitet i lang tid fremover, og man har posisjonert seg i et markedssegment som har god medvind i forbindelse med det grønne skiftet. Det gjelder vel fortsatt å plukke fra aksjerobotene som stadig vekk gir bort små poster. Aksjen er forøvrig holdt nede i lang tid pga nedsalg av Arne Morten Hofsøy. Det er mulig han er fornøyd med å ha fått ut ca halve beholdningen.
Innlegg av: FreddyG (21.10.17 13:29 ), lest 3576 ganger

Jeg vil si at tallene for q3 og q4 er priset inn, med tanke på den nedgangsperioden vi har sett. Mulig man i beste fall kan hente noen kroner når tallene slippes, men er man nogenlunde oppegående så tenker man gjerne litt langsiktig i sine investeringer.
Innlegg av: Kaffetorsken (21.10.17 20:02 ), lest 3508 ganger

Det bestilles mer og mer design av båter før lånegarantien fra GEIK på 10 milliarder trer i kraft til neste år.

https://www.skipsrevyen.no/pilen-peker-rett-vei/

Satser på at Arne Morten Hofsøy er ferdig med gevinstsikring straks, tror han var litt nervøs pga markedet er i ATH.
Innlegg av: cracker jack (24.10.17 21:48 ), lest 3348 ganger

– Vi har et typisk volumproblem i Norge, det er kun offentlig sektor som kan skape store nok markedet for grønne løsninger. Men det får vi til, vi har sett det for grønne ferger, sier han. Nylig kunne Hordaland fylkeskommune vise til et mulig kutt på 90 prosent i utslippene fra fergene med overgang til elektrisk drift. Ulltveit-Moe tror fergene kan eksporteres.

– Det er i hvert fall rom for mange flere, og elektriske ferger er noe man kommer til å etterspørre i store deler av verden, sier han.

Allerede er det blitt god business av miljøfergene. Fjord1 gikk på børs i august i år etter å ha inngått kontrakter om nye lavutslippsferger til 1 milliard kroner fra verftselskapet Havyard. Fjord1 har også vunnet flere anbud med de nye båtene sine, og aksjeverdien er opp nesten 20 prosent så langt i høst.

Selskapet Norwegian electric systems rapporterer også om rekordhøy ordreinngang som følge av sin teknologi som gjør skipstrafikk mer miljøvennlig.

http://www.dagensperspektiv.no/samfunnsstyring/2017/haper-jeg-mister-jobben
Innlegg av: Akkumulerer (24.10.17 22:25 ), lest 3324 ganger

I strategidokumentet pekes det på flere store muligheter for Norge som eksportør av grønne løsninger. Investor og klimaforkjemper Jens Ulltveit-Moe er delaktig i klimanettverket Norge203040 sammen med en lang rekke næringslivsaktører. Nettverket har vært en viktig premissleverandør for strategien. Ulltveit-Moe ser enorme muligheter innen grønn skipsfart.
Innlegg av: DINB (02.11.17 13:24 ), lest 3185 ganger

https://sysla.no/maritim/vant-sin-attende-kontrakt-til-et-esvagt-skip/
Innlegg av: Havsula (06.11.17 23:04 ), lest 3074 ganger

https://www.nett.no/Nettno/Overskriftene/Per-Saevik-Gaar-ikkje-dette-beheld-vi-Havyard-sjoelve#dialog

Noen som har tilgang til denne artikkelen som kunne delt?
Innlegg av: Kaffetorsken (16.11.17 12:05 ), lest 2881 ganger

"Fjord1 skal bygge seks nye ferjer
Tar en avgjørelse i løpe av få uker."

Hva er få uker, 2-4? :P

http://www.rbnett.no/pluss/2017/11/08/Fjord1-skal-bygge-seks-nye-ferjer-15573788.ece
Innlegg av: Havsula (16.11.17 12:21 ), lest 2846 ganger

Avgjøres om kort tid
Hele 8 av de 13 ferjene som er under bygging i dag, har gått til Sævik-familien sitt Havyard-verft i Leirvik. Herøy-rederne er også majoritetseier i Fjord1. Fire ferjer bygges ved Tersan-verftet i Tyrkia og ett nybygg er gått til Fjellestrand.

Det er ikke kjent hvilke verft som får oppdragene med de nye ferjene, men en avgjørelse blir trolig tatt i løpet av få uker.

Etter det smp.no kjenner til, er imidlertid ikke Havyard med i konkurransen om å bygge de tre første ferjene Fjord1 ønsker å bestille.

-----

Forventer ikke mer ferger med det første, som tyder på at havyard har nok å gjøre fremover.

Innlegg av: Kaffetorsken (16.11.17 12:37 ), lest 2837 ganger

Såpass ok, trodde de var med. Men ja kan være at de avventer til GEIK finansieringen er på plass, virker som stor interesse for nybygg.

https://www.skipsrevyen.no/stor-reder-interesse-for-ny-finansieringsordning-for-norske-skip/
Innlegg av: lolle02 (16.11.17 12:44 ), lest 2835 ganger

Hvem kan komme med ett fornuftig svar i henhold til kurs, har jo stått stille i en evighet.
Med tanke på ordrene de har, når vil man kunne forvente seg stigning.
For verdiene er der, kontraktene er der.....
Det burde kanskje være en trigger som løfter verftet snart
Innlegg av: lolle02 (16.11.17 13:02 ), lest 2836 ganger
Endret: 16.11.17 13:03

Innlegg av: StiKri (20.11.17 09:52 ), lest 2693 ganger

Q3 på torsdag, noen forventninger ?

vil vi ligge på 15 kr langt ut i 2018 ?
Innlegg av: Kaffetorsken (20.11.17 11:37 ), lest 2661 ganger

Ikke noe forventninger til Q3, men ble nevnt i rapporten at de hadde som utsikt / mål å gå i null for året.

Men som noen nevnte, litt spennende å se om de skriver opp verdien på Vestland offshore som har fått litt kontrakter i det siste.

http://vestlandoffshore.no/about/news/
Innlegg av: Gullsteinvik (20.11.17 11:49 ), lest 2652 ganger
Endret: 20.11.17 11:51

Selg Havyard å kjøp fjord1 i stede.

sjekk denne..Nå står vi i 15.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2388355

Det er fullt mulig at denne vil krype videre nedover i og med at denne type servicebedrift har meget knappe marginer.Å tidene nå er meget utfordrende.

Fjord1 skal lever Q3 28.11,jeg tror att dette blir tidenes resultat og at den vi begynne å stige bra allerede denne uken.

Per Sævik eier som kjent over 50% av fjord1
Innlegg av: Kaffetorsken (20.11.17 12:09 ), lest 2632 ganger
Endret: 20.11.17 12:12

Å da vet du godt at Fjord1 skal ha 40-50 nye /ombygde ferger de neste 5 årene :)

Hvorfor ikke eie begge? ;)

Har iallefall doblet min eksponering mot Hyard på 15kr, så er egentlig takknemlig at den har gått ned så mye. Får se om jeg er like takknemlig om 6 mnd ^_^
Innlegg av: Gullsteinvik (20.11.17 12:18 ), lest 2625 ganger

Ja jeg er klar over det at det skal bygges nye ferger,men dei blir mer lønnsome,bedre drift++

Nei jeg skal ikke eie en eneste verftsaksje,det er ikke penger i dette nå som prisene er så ekstremt presset.Glem det.

At ikke flere får opp øynene for FJORD1 som tjener sånne fantasisummer hver kvartal er helt utroli.Dette hadde hvert en aksje W.Buffet hadde likt.
Innlegg av: FelixAnton (20.11.17 12:51 ), lest 2600 ganger

Re Gullsteinvik. Ikke helt enig med deg ifht forventede marginer i verftsmarkedet, men det vil tiden vise. Uansett, du bør kanskje se litt nærmere på Havyard, de er langt mer enn kun verft.
Re Kaffetorsken, verdiene i skipseiende selskaper bør også skrives opp med tanke på Havila Charisma sin Statoil kontrakt.
Innlegg av: Gullsteinvik (20.11.17 13:05 ), lest 2575 ganger

Hehe..Jeg kjenner meget godt til hele Havyard systemet.Viste du at dei sitter i gamle Tricobygget i fosnavåg?Sævik Shipping var det første rederiet som Sævik startet før det ble kjøpt opp av Trico.Det er mye dyktige folk,men som jeg sier,så er det for dårlige marginer.

Det er bare så enkelt.Når du konkurerer på pris med 15 andre selskap som kan lever samme varen vet du at det ikke er mye igjen på bunnlinjen.
Innlegg av: FelixAnton (20.11.17 13:19 ), lest 2566 ganger

Vi får se hva bunnlinjen ender på i 2018. Det er hard konkurranse i de fleste næringer. Kunsten er å skaffe seg et fortrinn. I dette tilfellet kan det innebære at man kan bygge skip raskere og billigere enn andre verft. Det kan også innebære å lede an i det grønne skiftet...uansett Havyard driver ikke med veldedighet og tar neppe oppdrag i et sysselsettingsperspektiv lengre.
Innlegg av: Gullsteinvik (20.11.17 13:42 ), lest 2545 ganger

Ta deg en kikk. https://www.havyard.com/products1/ship-building-technology/newbuilding/

Hvordan ser du for deg at ett verft i sogn,på en plass der ein skulle tru at ikkje nokon kunne bu skal lokke til seg arbeidskraft.

Jeg har tro på Tendos og havyarddesign,men jeg har meget vanskelig for å se at dette skal dra kursen til større høyser.

Jeg spodde kursen i 15..

Jeg tro den kommer til å krype videre nedover..Først til 13-13,50 før Q4 legges frem.Da er det vell like greit å sette pengene i ett annet selskap eller i banken å få 1 %

Innlegg av: FelixAnton (20.11.17 13:48 ), lest 2534 ganger

Tenker at det er ulike vurderinger, som i dette tilfellet, som gjør børsen lukrativ. Har en avkastning hhiå på 114%, hvorav ca 70% er realiserte verdier så jeg klager ikke.
Innlegg av: uritse (20.11.17 13:50 ), lest 2530 ganger

@ Gullsteinvik - Det var ikke lenge siden vel du var så bull på dette caset. Hva er det som gjør deg så bear nå da???

Innlegg av: Gullsteinvik (14.03.17 08:06 ), lest 1675 ganger
RE^1: !!!!!!NESTEN INNSIDE INFO!!!!!!!! KJØP HAVYARD NÅ
Tenk enkelt

Havyard er priset til KUN 300 mill.

Kontrakten på nye ferger tipper jeg blir på ca 2 milliarder.

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at Fjord1 skal bruke andre en Havyard
siden dei har samme eier å tidligere kontrakter dem imellom.

Det er ikke hver dag man finner slik ino tilgjengelig..

Stiger den til 25kr i dag
Innlegg av: Gullsteinvik (20.11.17 21:19 ), lest 2476 ganger

Det jeg var bull på den gang var at det var store hull i ordreeboken å jeg viste at det skulle bygges ferger,brønnbåter ol.

Da seier det seg selv at kursen stiger når det kommer kontrakter på mange milliarder.

Grunnen til at jeg er negativ nå er tallen..Og at denne industrien blir ekstremt presset på marginer.
Dei sitter igjen med alt for lite på bunnlinja.

Nå er jeg mye mer bull på fjord1.Dette på grunn av at vi har hatt en meget god turistsommer/høst,noe jeg tror drar opp bunnlinjen.
Innlegg av: Gullsteinvik (24.11.17 20:14 ), lest 2328 ganger

Hva var det jeg..
Innlegg av: FelixAnton (26.11.17 18:23 ), lest 2210 ganger

Men for oss som har litt lengre perspektiv enn til nærmeste kvartalsrapport...tallene var noe svakere enn forventet, men kommer til å fortsette å laste, via ,foreløpig, 4 konti.

Ellers var det sannsynligvis Arne Morten Hofsøy, selger via DNM, som lempet ut aksjer på fredag. Tar gjerne i mot flere...
Innlegg av: Gullsteinvik (27.11.17 09:09 ), lest 2122 ganger

Hvorfor forelske seg i ett selskap?

Jeg kan og nevne at det har kommet inn en ny dyktig medarbeider i MMC.

Eidem,han kommer ifra Ulstein Marine Tech.

Meget dyktig

MEN DET HJELPER IKKE NÅR HELE SELSKAPET TAPER PENGER..

http://www.vikebladet.no/naeringsliv/2017/11/26/G%C3%A5r-fr%C3%A5-skipsutstyr-til-fiskehandtering-15660964.ece
Innlegg av: snofox (27.11.17 14:52 ), lest 2053 ganger

Gullsteinvik: At Havyard kom til å tape penger i 2017 har jo samtlige investorer i selskapet visst lenge. Mye avgjøres av marginene i 2018/19, og hvor stor tro man har på at disse gradvis skal opp nå. Ordreboka ser ganske snerten ut, og det kan komme nye ordre (Forrige gang det kom noen ordre gikk kursen fra 15ish til godt over 20) Denne aksjen er så lite likvid at kursen presses mye nedover dersom én større investor skal ut uten at det er kursdrivende nyheter.
Innlegg av: Gullsteinvik (27.11.17 15:24 ), lest 2039 ganger

Gjør hva pokker du vil for meg..Men du vil mest sannsynelig ha bedre avkastning av å kjøpe en fjellhylle ved sognefjorden med utsikt mor Havyard Leirvik enn å eie havyard aksjer..

KJØP FJORD1,ser for meg et meget godt Q3 i morgen
Innlegg av: Mono123 (27.11.17 15:26 ), lest 2030 ganger

Kan ikke vi ta opp igjen denne samtalen i slutten av 2018 da Gullis? :)
Innlegg av: Kaffetorsken (28.11.17 12:40 ), lest 1950 ganger

Blir nok ikke meldt denne heller som vanlig. https://www.skipsrevyen.no/designer-elektrisk-system-til-miljovennlig-megayacht/
Innlegg av: Empire (28.11.17 15:56 ), lest 1903 ganger

Da nærmer det seg og jeg har ventet lenge på havyard under 14. Den tålmodige belønnes til slutt.

Det ble ikke dump på tall og påfølgende nyhet, men det er tydelig at endel har fått nok av rød vps.
Innlegg av: Kaksi (01.12.17 16:14 ), lest 1749 ganger

Hva skjer? Aksjene dumpes ut over en lav sko, har det kommet noen dårlige nyheter i det siste som jeg ikke har fått med meg.
Innlegg av: MoBra (01.12.17 18:26 ), lest 1713 ganger

Er jo ikke akkurat de store volumene som skal til for å senke denne, så da er det vel samme andre veien også. Ikke for å hausse eller oppfordre, men her fyller jeg på litt mer til mandag.
Innlegg av: Gullsteinvik (01.12.17 23:35 ), lest 1651 ganger

Om du har gått glipp av Q3 har du gått glipp av noe vesentlig..

Ja det er bare å fylle på med taperaksje..

DENNE SKAL VIDERE NED..i januar skal jeg forklare dere hvorfor.
Innlegg av: Kaksi (02.12.17 06:39 ), lest 1612 ganger

RE^2: Havyard - diverse nyheter

Har fått med meg minus i Q3, men 2018/2019 bør bli bra.
Innlegg av: Gullsteinvik (02.12.17 18:10 ), lest 1547 ganger

Fordi?

Tro håp å kjærlighet?

Lykke til!!
Innlegg av: Krieghoff (02.12.17 19:02 ), lest 1527 ganger

Ser at Gullsteinvik skal fortelle oss hvorfor HYARD er ræva i Januar. Om han har noe veldig smart å komme med og ønsker å hjelpe sine medborgere så burde han kanskje ha kommet med det i dag? Alt annet blir bare for dumt.

Om han vet noe som inegn andre vet, så gjør han nok smartes i tie stilt også i januar.
Innlegg av: Havsula (02.12.17 19:47 ), lest 1516 ganger

Gullsteinvik som var den mest aktive her inne i vår når det gjaldt hausing av denne aksjen har tydeligvis en annen agenda nå. Ute etter ny inngang min tro? Kan ikke se noe fundamentalt har forandret seg siden i vår.
Innlegg av: FelixAnton (03.12.17 12:48 ), lest 1446 ganger

Nei, han har ingen ting å komme med i januar. 2018 og 2019 blir langt bedre år, med solid pluss, for aksjonærene enn 2017. Det "noen" har litt for stort fokus på er de historiske resultatmarginene innen verftsindustrien som har lagt på 2-3 prosent på verftene. Dette i motsetning til hos rederlagene som ofte har lagt på en resultatmargin på over 10 prosent. Men Havyard har vist de siste to årene, med omstilling, at de er svært bevvist på dette og har endret strategien og fokus over på annen inntektsgivende næring. I tillegg er det også signalisert at man ikke kommer til å gå etter oppdrag med lav margin. Så får tiden vise hvilken margin man har på oppdragene som utføres i 2018 og 2019, og ikke glemme at Havyard har bygget opp betydelig annen inntektsbringende virksomhet i MMC FP og NES, samt investert i annen næring med interessant fremtid. Selskapet sier selv at annen virksomhet enn skipsbygging i nær fremtid forventes å kunne gi de største overskuddene.
Innlegg av: Mono123 (03.12.17 12:53 ), lest 1435 ganger

MMC og NES forsvarer dagens kurs lett alene. Og det er disse 2 segmentene jeg mener er gulleggene til Havyard.

Blir spennende å følge MMC og NES i årene fremover, og håper på en hyggelig avkastning litt frem i tid.
Innlegg av: Gullsteinvik (03.12.17 21:43 ), lest 1352 ganger

Det er dere selv som må bestemme over hva dere vil putte pengene i.Jeg driter i om dere tjener eller taper.
Jeg skriver bare hva jeg tror å så langt har jeg hatt riktig.

Jeg snakket varmt om kursen når jeg viste at det skulle deles ut mange nye kontrakter og der var en del hull i ordreboken.Da viste jeg at kursen ville gå opp.Jeg tror ikke Havyard vil tjene noe spes på desse kontraktene.

Dere skal ikke se bort ifra at Havyard skal i 8-10 kr om ikke så lang tid.
Innlegg av: uritse (03.12.17 21:58 ), lest 1340 ganger

@ Gullsteinvik ok we got it...du har alltid rett du... kan du ikke bare holde deg til Fjord1 trådene der du har lovet og garantert astronomisk kvarter tall. Hvor ble det utbyttet forresten?
Innlegg av: Gullsteinvik (03.12.17 22:30 ), lest 1317 ganger

Jeg skriver og kommentere der jeg ønsker.
Innlegg av: uritse (03.12.17 22:41 ), lest 1315 ganger

Ja så bare for å si det...dritter vi også over hva du kommenterer!
Innlegg av: Gullsteinvik (03.12.17 22:44 ), lest 1313 ganger

Ser ikke slik ut..

Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 12:26 ), lest 1197 ganger

Hva er det som skjer..Dette er jo verdens beste investering i følge XXXXX

Snakk om å sitte i fellen uten nødutgang..
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 13:48 ), lest 1150 ganger

-7,81%

Børsens beste aksje om du er short ja..
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 13:58 ), lest 1137 ganger

-9,38%

Har der problem med å finne kjøpere til aksjene?
Innlegg av: Kjellern12 (05.12.17 14:35 ), lest 1099 ganger

Altså, hva slags useriøst individ er du egentlig? Du har tidligere kommet med seriøse kommentarer, hva skjedde? Det er helt magisk å se deg trolle på forumet her inne og jeg håper du har bedre lykke fremover med tanke på å bli respektert basert på skrikene dine, slikt tull hører hjemme i debattforumet til VG. Hvis du leser raporten så sier de at ordrene som er ingått er basert på lønnsomhet og med 3mrd i kommende ordrer, så forventer de gode reultater fra Q1 2018.
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 16:34 ), lest 1030 ganger

Kjellern12

Det har seg sånn at før så har jeg sikkert sagt det du ønsker/drømmer om å høre,da oppfatter du meg som seriøs.
Nå blir jeg oppfattet som useriøs fordi jeg e
sier ting som du ikke liker å høre/lese.

Å drive børshandel med følelser er forbundet med stor risiko.

PS 11.80 -1.00 -7.81%

Jeg har ikke fasiten på hvor fallet stopper,men jeg er redd vi ikke stopper før 6-8kr
Innlegg av: snofox (05.12.17 17:13 ), lest 992 ganger

Gullsteinvik: Da er vi nede på prisen umiddelbart etter restrukturering. Hvis vi ser bort fra det tekniske må vel dette være en absurd underprising? Det er åpenbart mange som ønsker å kvitte seg med denne om dagen, men jeg ser ikke hva som er annerledes nå enn når den var i 16 eller 19.. Intensjonsavtalen med Baffin kan jo umulig ha vært verdsatt til halve selskapsverdien?
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 19:04 ), lest 937 ganger

Tja..Grunnen til at den steg var vel at det ble skrevet kontrakter på løpende bånd i den perioden den steg.Nå skal desse kontraktene leveres å da ser vel oppegående investorer at selskapet ikke har tjent penger tidligere å tenker da at hvorfor skal dei plutselig snu dette,uten noen større endringer i måten å drive på.

Nå vet ikke jeg hvor mye det står på konto,men det er vel snart på tide med en emi også!!
Innlegg av: Elderlywoman (05.12.17 19:56 ), lest 908 ganger

Havyard kan bli bra på sikt, men tror dessverre den skal et stykke ned først. Store kontrakter er ikke synonymt med høy inntjening, og er mulig emispøkelset henger over aksjen som Gullstein sier også.

Kjøper denne rundt 8-9.
Innlegg av: Titleist (05.12.17 20:16 ), lest 889 ganger

Gullsteinvik fremstår dessverre bare som en selvgod, kjip sunnmøring.

Baisser og sprer edder og galle. Han sier at han ikke vet hvor bunnen er, men han har uttalt seg veldig skråsikkert om at det skal mye lengre ned. Med slik inngående kunnskap, er han nødvendigvis nødt til å være svært, svært velstående og kan antagelig gi et brukbart bud på hele HYARD snart.

Nå mens han har vært ute av aksjen er det bare sorgen og ikke måte på hvor (nærmest) verdiløst hele selskapet er. Snart har han kjøpt seg inn, og da vil vi nok få høre hvor bra alt er.. (Kjenner typen)

Elderly-woman er egentlig litt imponert og slenger seg på med en spådom om kurs 8-9 kr..

Jeg vet ikke hvor Casino-Oslo-Børs har tenkt å sende kursen i morgen og neste uke. Men, jeg vet at jeg kjøper 1 kr for ca 50 øre allerede. Derfor kjøper jeg mer på disse kursene. Jeg har også penger til å kjøpe mer på lavere kurser, om vi får det. Selv solgte jeg meg ganske bra ned mellom 18 og 22 kr tidligere. Men, jeg har holdt meg for god til å snakke negativt om selskapet på bakgrunn av egen posisjon. Det er bare patetisk. Har kjøpt meg bra inn igjen mellom 16 og 12 kr og ser frem til nydelig avkastning på denne investeringen.

Innlegg av: Elderlywoman (05.12.17 20:52 ), lest 871 ganger

Så, så. Noen uker eller måneder så sitter vi nok i samme båt - bare jeg med inngang 9 og du 15. Vi skal nok kose oss begge to.
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 21:31 ), lest 840 ganger

Jeg synes snart det er på tide at dere hauserne kommer med noe fakta om hvorfor havyard skal stige?

Det eneste dere har kommet opp med så langt er TRO,HÅP og KJÆRLIGHET.

For å understreke det en gang til.

FØLELSER og børs hører ikke sammen.

Deres største problem nå er at der faktisk ikke kjøper som vil ha havyard aksjen å dere brenner inne med den.

Innlegg av: Mono123 (05.12.17 21:46 ), lest 829 ganger

Vil du ha harde fakta på bordet? lets bring it; Havyard vil nå en omsetning på 2mrd+ i 2018. Vi setter en ganske rævva margin på 3,5% for gruppen og året som helhet. Dette gir 70mill+ på bunnlinjen og kurser opp mot 30kroner. Vi snakkes der oppe til neste år ;)
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 22:00 ), lest 818 ganger

Haha..2mrd+

Du eier ikke magemål.

Se på denne linken å tenk att dette skal omsetter for 2000 milioner!!
https://www.havyard.com/products1/ship-building-technology/

Sjekk at du tar rett medisin.

Om dei så skal eskalere produksjonennoe så kommer dette til å spise opp alt av fortjeneste.Nye boligrigger,kraner,lifter,sveieaparat +++

Helt utrolig hva dere klarer å fantasere..

Så kan du ha i bakhode at dokken i leirvik ikke er mer en 20m bred.Takhøysen er jeg usiker på,men den er lav,ref bilde.
Innlegg av: Mono123 (05.12.17 22:12 ), lest 796 ganger

Har forstått at du troller ganske hardt, men en rolig titt på q42016 burde være nok. Den viser at Havyard omsatte for nettopp 2mrd i 2016 og hadde en margin på 5,5%.

Også mener du at de ikke skal omsette for 2mrd når de faktisk har 2mrd i ordreboken for 2018. Du, vi legger´n død ;)
Innlegg av: Gullsteinvik (05.12.17 23:13 ), lest 760 ganger

Levering av gamle kontrakter det du sikter til.
Jeg vil tru at dei kontraktene som skal startes på fremover er nå er mye mer presset på pris.

Men kjøp Havyard du.

Det skal ikke jeg.Jeg satser heller i Fjord1.
Innlegg av: _K2_ (06.12.17 00:06 ), lest 733 ganger

Er det derfor du har postet hele 8 innlegg i Havyard-tråden her på en dag,
og ingen i Fjord1 tråder? :)
Innlegg av: Gullsteinvik (06.12.17 07:38 ), lest 676 ganger

Jeg har kjøpt Fjord1 å prøver nå å rekkrutere flere aksjonærer dit slik at kursen stiger,slik at jeg kan selge meg ut med gevinst.
Tenkte da at det var greit å starte med Havyard aksjonærer siden desse viser seg å være lettlurte og ikke forstår så meget om aksjer.
Innlegg av: Gullsteinvik (06.12.17 09:20 ), lest 640 ganger

Hadde jeg sittet på havyard aksjer nå hadde jeg solgt mens det fortsatt var noen som vil kjøpe 8000 stk..

Dere sitter i noe som ingen vil kjøpe..Hvordan føles det.
Innlegg av: Elderlywoman (06.12.17 10:02 ), lest 617 ganger

Begynner å bli voldsomt stygt dette, ned nesten 8% i dag og. Nermer seg min inngang farlig fort.
Innlegg av: solO9 (06.12.17 10:24 ), lest 580 ganger

Hm med denne takten -100 mill. i året. Hva i huleste er marginene??

- EBIT of MNOK -24.4(-7.7%)in third quarter of 2017.
Innlegg av: Kenguru1 (06.12.17 11:05 ), lest 532 ganger

RE^2: Havyard - diverse nyheter

Nå gå det til helvete på 1 klasse
Innlegg av: d12m (06.12.17 10:34 ), lest 565 ganger

Selskapet har ved hver eneste presentasjon sagt at 2017 er utfordrende. Ingenting nytt der. Grunnen til at jeg har de er pga 2018 og 2019, ikke 2017
Innlegg av: FelixAnton (06.12.17 13:04 ), lest 477 ganger

Fulle ordrebøker, flere kontrakter i vente, signalisert overskudd i 2018, og saueflokken gjør det trangt ut døren. Jaja, fikk lastet godt opp på 10,25.
Innlegg av: Akkumulerer (07.12.17 11:08 ), lest 363 ganger

En nyhet her og den spretter opp! Ser av Nett.no at det ventes kontrakter til verftene før jul.
Innlegg av: Gostemning (08.12.17 05:08 ), lest 268 ganger

Gullsteinvik,

Du kjøpet fjord1 aksjer samtidig som du hevder at du har peiling; og folk med hyard ikke har det? xD
Haha, premieidiot.

Det er plenty av dere idioter her inne som drar for raske konklusjoner basert på deres egen uvitenhet. Hvordan føles det å være en hykler?
Innlegg av: Gullsteinvik (08.12.17 11:55 ), lest 213 ganger

Godt sagt gostemmning..

Jeg trenger egentlig bare referere til børskursene for å argumentere for at jeg er smartere en deg.

Innlegg av: FreddyG (10.12.17 16:47 ), lest 107 ganger

Benyttet forrige uke til å last godt rundt 10-11. Dette er en gavepakke nå i juletider :)
Innlegg av: milk (10.12.17 18:11 ), lest 83 ganger

Kan det være fusjon/oppkjøp på gang? NTS har fått bygd båter ved HYARD. Moen marin har annonsert at de ønsker ekspandering ved salg. De er en gaselle bedrift i region Midt-Norge. Vanskelig å spå,men ting skjer fort i denne sektoren nå....