Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: ZaloUltra (23.09.17 20:10 ), lest 552 ganger
Endret: 24.09.17 10:58

Teslas "fake4WD" og "audis" e-tron "fake4WD" er gammeldags

Det ble spandert store summer av Volkswagen på utvikling av drivlinjer med motor både foran og bak. Tanken var at dette skulle overgå tradisjonelle 4hjulstrekk-differensial-system.

Konsernbror Audi utviklet parallelt sitt ekte quattro-system og de vant den interne duellen med VW.

"4x4" med flere motorer som separat driver hver sin aksel vil aldri måle seg med ekte 4x4.

På den annen side, de bilene som kom ut av denne utviklingen var vannvittig ekstreme, 0-100 på ca 4 sekunder tidlig på 80-tallet da Porsche 911 Turbo gjorde det samme på 5,4 og den mest solgte Ferrarien (308) trengte ca 7.

Tøft, men EKTE quattro var og er overlegent.

http://www.thetruthaboutcars.com/2016/11/bi-curiosities-volkswagens-twin-engine-terrors/

Batterielektrisk drivlinje er uegnet i personbiler, et dårlig produkt for forbrukeren, men produsentene tvinges til å lage dem av kunnskapsløse politikere som kappes om politisk korrekthen og for lengst har glemt respekten for skattebetalerne.

Innlegg av: P_Invest (24.09.17 10:48 ), lest 261 ganger

RE^1: Teslas "fake4WD" og "audis" e-tron "fake4WD" er gammeldags

Helt ufattelig at Tesla har fått så mye oppmerksomhet. Skamdyr bil som har kvaliteter som en middelmådig Passat. Jeg satt nettopp på med model X til 1.2 mill. Plastikk over alt, til og med setene var av dårlig kvalitet. Nei hadde jeg hatt 1.2 mill så hadde jeg kjøpt en Porsche SUV eller BMW.
Innlegg av: Tullium (24.09.17 20:37 ), lest 206 ganger

Jeg hadde aldri kjøpt en eksosbil som bruker så utrolig lang tid på å reagere på hva man bestiller med høyrebeinet. Det tar jo en evighet i forhold til selv den kjipeste Tesla.
Ellers flott å lese Zalos tanker rundt 4x4, som absolutt ikke kommer med noen gode argumenter for at mekaniske drivlinjer er bedre.

Folk kjøper Tesla pga teknologien, coolheten, drivlinjen og skyvet.
Innlegg av: pengex (24.09.17 23:57 ), lest 156 ganger

4wd med en motor i hvert hjørne. Kan vel ikke bli mer 4x4 enn det.
Elendig viskosekoblinga til vw eller lamelldiffa på ford.
Traktor har riktig 4x4. Alt annet bare på liksom.
Innlegg av: OZZY (25.09.17 00:20 ), lest 148 ganger

Du er gammeldags ultra. Du tenker som en fossil. 4 hjulstrekk med 4 motorer. Du får ikke mer 4 hjulstrekk enn det.
Innlegg av: CS_invest (25.09.17 06:23 ), lest 111 ganger

Citroen var før tyskerne med 2-motor 4wd (2CV). Ekte 4WD er med sperre fremme, bak og i midten, som f.eks MB Gelændewagen (sorry for æ'et). Synkro, quattro og hva de nå hetter er bare en billigere måte at nærme seg ekte 4wd på.