Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: Urquel9 (23.09.17 18:07 ), lest 587 ganger

Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Bensinbilene får en grunntakst på 44 kroner, mens dieselbilene får en grunntakst på 49 kroner, i dag koster det 35 kroner.

I rushtiden vil det koste 59 kroner å kjøre en dieselbil inn mot sentrum. Bor du i Oslo vest og må gjennom Bærumsringen vil det til sammen koste 77 kroner for dieselbil og 74 kroner for bensin- og hybridbiler.

Jeg takker Gud i himmelen for at MDG, AP, SP, SV og Rødt ikke kom inn i maktens korridorer ved Stortingsvalget. Hele Norge hadde ved et slikt valg lagt under en jernhæl av avgifts- og skattetyranni.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/taksthopp-i-oslos-bomring-1.13694337
Innlegg av: akselerator (23.09.17 18:21 ), lest 343 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Bompriser opp, boligpriser ned.

500 kr. for en bunt vårløk.
Innlegg av: OIL-IT (23.09.17 18:50 ), lest 327 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Det blir jo likedan i alle de store byene etterhvert. Utrolig at skattelette får plass i valget når bompengeøkningene betyr mye mer for svært mange. Politikken er så usosial som den kan bli. De fattige har ingen sjanse til å kunne kjøre som ønsket lenger. Dette vil gå ut over mange aktiviteter og handel.
Innlegg av: ULKEN (23.09.17 19:24 ), lest 312 ganger
Endret: 23.09.17 19:32

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Nå har jo de røde tyrannene knappe to år igjen å styre, så er det valg igjen. Er Oslos befolkning så hjernevasket og tilbakestående at de stemmer samme gjengen som nå til flertall? Neppe, men en kan vel aldri være sikker.
Innlegg av: Znabel (25.09.17 08:09 ), lest 99 ganger

RE^2: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Den etnisk norske delen av Oslo sin befolkning har nok skjønt dette. Men denne er i mindretall.
Innlegg av: totalist (23.09.17 19:27 ), lest 296 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Hadde Stortingsvalget vært kommunevalg så hadde Raymond blitt gjenvalgt......
Innlegg av: Nornodemocracy (23.09.17 19:29 ), lest 302 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Oslo er en fortapt by, der mange av innbyggerne kommer til å stemme Ap, fordi Ap lovde dem trygder fra dag 1. Ikke rart mange har flyktet fra byen, og flere følger, snart er byen som en by i Somalia, der det er vold og kriminalitet over en lav sko, og der man skremmer mange vekk av de driftigste. En fortapt by................
Innlegg av: Urquel9 (24.09.17 13:54 ), lest 203 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

ULKEN

Det sørgelige er vel at MDG fikk usedvanlig høy oppslutning i Oslo ved Stortingsvalget, det var jo i Oslo de fikk inn sitt ene mandat. At folk ikke har lært av kommunevalgets tyranni, er helt klart.

Det er bare å håpe at oppvåkingen kan skje til neste kommunevalg.

Innlegg av: Truly (24.09.17 13:57 ), lest 193 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

De som stemte på Ap ,MDG,SV og de andre har ingen rett til å klage!
De har selv stemt på disse partiene dom fører en så usosial politikk som rammer de med lavest inntekt så urettferdig.
Innlegg av: SuperSpinal (25.09.17 07:44 ), lest 143 ganger

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Det er snart slik i alle byer i Norge. Her jeg bor er det bypakke 1 som sikkert blir 2,3 osv. Det dumme for Oslo er vel at prisene på varer og tjenester også nå vil stige litt som følge av høyere bomtakster. Det skjedde når det ble bypakke 1 her jeg bor. Noen argumenter for bompenger er gode, andre ikke. I Oslo virker det som ren miljøavgift og vilje til å begrense biltrafikken. Det er nok veldig politisk der (MDG og de røde)
Innlegg av: bullmaster (25.09.17 08:02 ), lest 121 ganger
Endret: 25.09.17 08:08

RE^1: Nå kommer bomavgiftstyranniet i Oslo

Hadde enda Norge vært sterkt utsatt for forurensning fra biltrafikk.
Hadde Norge enda hatt et mildt og godt klima for sykling hele året.
Hadde Norge enda hatt korte geografiske avstander.
Hadde Norge enda hatt knapphet på energi.
Hadde Norge enda vært folkerikt og viktig for det globale miljøet.
Hadde enda politikerne gjort alt de kunne for å bygge veier og gjennomføre en god samferdselpolitikk.
Hadde enda tog og buss vært moderne og godt utviklet.
Hadde enda det norske folk i årevis sluppet billig unna med de laveste skatter og avgifter på bilhold.

Hadde vi enda kunnet svare "ja" på en av disse forutsetningene for en logikk bak dagens miljøpolitikk.
Men, nei det kan vi ikke. Bortsett fra en kald vinterdag, noen få ganger i året.