Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: aborum (16.09.17 10:26 ), lest 6889 ganger
Ticker: IOX

IOX - Status Oppsummering med bakkekontakt - del III

Den anden tråd er fyldt og HOs amatørsoftware kan stadigvæk ikke håndtere den volumen vi producerer. Derfor starter jeg en ny tråd og gengiver første og sidste post.

..

Har nettopp hatt en god natts søvn da jeg ligger 5 timer foran Norge så av samme grunn ikke fått deltatt i den nærmest hodeløse hønsedebatten med tilhørende dommedagsprofetier på annen tråd - nok om det.

I korte trekk så kan vi heller prøve å se på hva Pareto Presentasjonen forteller oss istedenfor at vi skal prøve å fortelle hva vi ikke skjønner...;)

http://hugin.info/137537/R/2133849/816326.pdf

(1) FINANSIELT

PRODUKSJON - det meldes at den er sterkt økende og man estimerer en økning på hele 30% dette året sammenlignet med fjoråret.

INNTJENING - det meldes at den er sterkt økende og at man estimerer en økning på hele 20% dette året sammmenlignet med fjoråret.

* Så da er i alle fall produksjon og inntjening på plass noe som er det aller viktigste og den finansielle grunnpilaren i selskapet.

(2) AKTIVITETER

- Alle aktiviteter i Colombia går som planlagt når det kommer til produksjon.

Her jobbes det må å få ned kost og maksimere produksjonen noe vi ser resultatene av gjennom estimert økt produksjon (30%) og estimert økt inntjening (20%) for året 2017 samlet sammenlignet med fjoråret.

- Diverse boreaktiviteter er blitt forskjøvet frem i tid noe presentasjonen ikke gir så mange dtaljene om og som sikkert ble diskutert på under presentasjonen.

- Videre er det planlagt satsing i Argentina.

(3) UTFORDRINGER

COR-6 er ikke avklart og det startes rettslige forhandlinger noe selskapet er komfortable med at de vil komme til en løsning.

ANH har bedt om en økt garanti utover den eksisterende på 4,8m/usd som Canacol står som garantist for, men størrelsen på garantiøkningen er ikke opplyst.

Det sies videre at selskapet forhandler med ANH for å komme til en løsning om en variant som selskapet kan makte og som ANH kan aksepetere sett i lys av de rådende markedsforhold.

SUMMA SUMMARUM

Med de opplysningene som ligger til grunn så har selskapet fortsatt noen utfordringer i forhold til COR-6 som er under forhandling og som man regner med vil ende postivt i nær fremtid.

Likeledes virker det å være med kravet om bankgarantien. Vi må også huske på at Canacol ikke kan trekke seg som garantist og det er derfor også i deres interesse at man kommer til en enighet i den forbindelse.

Planlagt boreaktivitet på LLA-47 virker å ha blitt skjøvet frem i tid som en naturlig konsekvens av kravet om økt garanti for phase 1 pg 2 - man kan uansett ikke gå i gang før garantien er på plass om ikke annet er avtalt som feks boring av testbrønn noe vi ikke kjenner uten å ha sett avtalen.

Så her blir det spennende og se hva som skjer videre. Regner med at dette ordner seg gjennom en partner og/eller gjennom økt cashflow frem til planlagt borestart (2019). Hvis trenden fortsetter som i 2017 med 30% økt produksjon og 20% økt inntjening så burde ikke det by på problemer. Oljeprisen er økende og vil således trigge dette.

Når det kommer til det planlagte boreprogrammet for LLA-47 så er ikke selskapet låst til 2019. Det er nok gjort for å sikre at man har tid nok til å komme i mål med den utvidede garantien, eventuell partner etc. Faller brikkene på plass tidligere så er det ingenting i veien for at boreprogrammet får en tilsvarende tidligere oppstart.

Så uavhengig av forskjøvet boreprogram og pågående forhandlinger om både COR-6 og kravet om økt garanti for de neste fasene på LLA-47 så produserer og tjener selskapet som aldri før og det er vel det som er av størst betydning og som danner grunnlaget for alt annet.

Så blir det spennende og høre detaljene om den planlagte Argentina satsningen.

..

Ransen:
- du får det til at lyde som om IOX pludselig er blevet et helt nyt selskab med helt andre mennesker på investor relations med videre, hvilket jeg - med al respekt - har svært ved at tro er tilfældet, blot fordi IOX præsenterer vidtgående visioner og potentiel strategi for Argentina.

Ja, selskabet er stadigvæk spændende og de Argentina kan være et strategisk korrekt træk, men at påstå man misser toget fuldstændigt fra dag til anden, den har jeg hørt gentagne gange i adskillige selskaber.

Uanset vægter jeg personligt næste produktionsopdatering, Q3 regnskabet og årsregnskabet som de væsentlige kendte triggere for nærværende. Og de peger i den rigtige retning så på den baggrund kan dagens kurs være en virkelig god indgang i IOX.

Hvis IOX melder om færdigboring af Frison-1 på mandag, restrukturering af selskabet med $200 mio i arbejdskapital eller lignende, så får vi alle en fantastisk oplevelse. Men ting tager tid og der kan nemt gå et par uger før vi hører mere om det videre forløb.

God weekend.
Innlegg av: Ransen (16.09.17 10:49 ), lest 4482 ganger

RE^1: IOX - Status Oppsummering med bakkekontakt - del III

Nå har jeg fått oppklarende svar fra flere hold i ledelsen. Boreprogrammet på LLA-47 vil fortsette i 2019. I mellomtiden skal det jobbes med behandlingen av 3D seismikken og erfaringene fra Vikingo for å optimalisere treffpunktene på de kommende brønnene. Forøvrig er hele Pareto -presentasjonen en beskrivelse av fremtiden til selskapet. Eierstrukturen er også antydet i Presentasjonen.
Det var bra med Andes og Canacol på laget, men her snakker vi kapitalsterke og innovative eiere.
Innlegg av: aborum (16.09.17 10:58 ), lest 4451 ganger

RE^2: IOX - Status Oppsummering med bakkekontakt - del III

Ransen:
- glimrende arbejde. Hvem havde du kontakt til i ledelsen? IOX må melde officielt ud hvad fremtiden bringer, omstruktureringer osv. så man ikke skal basere sin investering på HO.
Innlegg av: Ransen (16.09.17 11:23 ), lest 4420 ganger

De hevder at presentasjonen er å anse som melding til markedet hvilket jeg er uenig i. Ellers er det vanskelig å få ytterligere info pga.at alt er svært børssensitivt i selskapet. Jeg får samtidig inntrykk av at det er svært spennende ting på gang.
Innlegg av: aborum (16.09.17 11:42 ), lest 4403 ganger

Jeg er enig i at præsentationen ikke er en officiel melding til markedet. At IOX påstår dette er blot endnu et eksempel på, hvor langt væk IOX IR er fra deres aktionærer. De bør først og fremmest renskrive og detaljere præsentationen, så den kan læses uden yderligere forklaring af investorerne.

Som den foreligger nu er der alt for mange løse ender (min vurdering og mange andre, jfr. debatten her på IOX tickeren). Dernæst bør IOX melde denne opdaterede præsentation til markedet og tydeliggøre deres intention og formål med præsentationen.

Endvidere enig i, at dét der præsenteres godt kunne tegne et billede af at stærkere selskab med en afklaring på COR-6 problematikken inden for "overskuelig tid".

Hvem havde du kontakt til i selskabet?
Innlegg av: slowhand (16.09.17 12:19 ), lest 4353 ganger

Det er heller ingen endringer i boreavtalen med SLS.
Innlegg av: larssunn (16.09.17 12:59 ), lest 4293 ganger

Jeg er inne i både IOX og WRL, så jeg kan vurdere forskjellen i hvordan disse to selskapene behandler småaksjonærene. I WRL ble aksjonærene nå på torsdag invitert på et uformelt møte i lobbyen på et hotell i Oslo. Managing Director Geoff Bury og ansvarlig for IR Katherine Roe var til stede og svarte på spørsmål. Tonen var åpen og direkte, og de fortalte om alt som ikke var børssensitivt. Riktig hyggelig var det, og veldig informativt. Informasjonen ble etterpå lagt ut på trådene på HO-forumet.

Sammenlign dette med IOX, som åpenbart driver feilinformasjon (blant annet om fremdriften på Frison i drilling update nå i sommer).

Så legger de frem på en konferanse noen rotete plansjer om mulige fremtidsutsikter, som viser at det er foretatt omfattende forandringer i strategi. Og så mener de at aksjonærene har fått sitt, mens alle sitter som store spørsmålstegn. Bortsett fra dem som handler på innside-informasjon da, som Canacol.

De kunne like gjerne sagt "Fuck you" til småaksjonærene.
Innlegg av: Tigerberget (16.09.17 13:32 ), lest 4239 ganger

Jeg er en småaksjonær men sitter ikke med oppfattelsen av at ledelsen viser fingeren til meg.
Innlegg av: finger'n (16.09.17 14:19 ), lest 4175 ganger

Vil bare informere om at jeg ikke er blitt vist til noen av aksjonærene i IOX noengang !

Mvh. finger'n ;-)

Spøk til side,jeg har ikke fått fulgt med i det siste,men ser at det skjer ting i kulissene.

Har ikke fått med meg om Frison også er utsatt til 2019.
Noen som vet ?

For øvrig en stor takk til aborum Ransen,Foreigner og alle andre som deler mye saklig info her på H.O.

Kjøpte en del aksjer i IOX i fjor og planen er å sitte med dem til 2020,noe jeg vet en her på forumet blir glad for å høre. :-)

Mvh. finger'n (- ikke den lengste... :-)
Innlegg av: Ransen (16.09.17 13:53 ), lest 4214 ganger

Det er på ingen måte noen "fuck you" tendenser mot småaksjonærene, men de må begynne å informere på et forståelig språk.
Det som nå er i ferd med å skje MÅ jo ha vært et styrevedtak. Det er såpass vesentlige endringer at det burde vært sendt som egen melding til børsen.

Ellers er det spennende ting på gang rundt eierstrukturen i selskapet.
Innlegg av: rischioso (16.09.17 15:13 ), lest 4136 ganger

Ransen,

takk for informasjon - problemet virker å være slik jeg var inne på når presentasjonen ble tilgjengelig at denne presentasjonen ikke var særlig egnet for distribusjon uten sidekommentarer - kommentarer som ble tilgjengelig kun for de som faktisk møtte opp.

Dette har nok ikke selskapet hellt tatt høyde for.

Men uansett, din input hjelper langt på veg så får vi anta at selskapet kommer med mer informasjon etter hvert.

Fortsatt god helg!
Innlegg av: aborum (16.09.17 15:27 ), lest 4110 ganger

RE^3: IOX - Status Oppsummering med bakkekontakt - del III

Er der mon mulighed for at se en online præsentation (video?) af IOX deltagelse på PAS arrangementet?
Innlegg av: Ransen (16.09.17 15:37 ), lest 4097 ganger

Finger'n. Frison er også utsatt til 2019.
Når de da kommer i gang vil treffresultatet bli mye bedre for de 9 brønnene. Planen for boring av disse innen 2020 skal visst holdes.

Samtidig melder selskapet en betydelig oppgang i både produksjon og inntjening på dagens felt. Dette indikerer at det er planer for oppgiring av Vikingo samt gassforedling fra 2018.
Innlegg av: finger'n (16.09.17 19:53 ), lest 3841 ganger

Takk for svar !

Da legges IOX-aksjene i safen og tålmodighetskremen smøres på,så er det bare å håpe at vi får oppklaring på de mange spørsmål som henger i luften og at veibyggerne i Colombia klarer å gjøre en skikkelig jobb.
Om halvannet år ser vi nok en høyere oljepris og når melding om start på LLA47 kommer kan det bli skikkelig gøy å være IOX-aksjonær.
La oss håpe at kursen er 10 kr før dette skjer...

God helg !

Finger'n
Innlegg av: klaesp (16.09.17 16:25 ), lest 4031 ganger

Nå "skjønner" de fleste hvorfor Canacol rømmer selskapet, aksjonærene må betale for Cor6 lisensen
Innlegg av: Ransen (16.09.17 16:35 ), lest 4021 ganger

De fleste skjønner at du ikke skjønner. Ligger i kortene at Cor-6 er overført til LA47 når de nåskal bruke enda mer penger der.
Innlegg av: bokaj70 (16.09.17 17:05 ), lest 3976 ganger

9 brønde i 2019 inden fristen udløber. I 2017 klarede de kun 2 ud af 4 pga. vejret. Hat og briller.

I øvrigt ligger der ikke en skid i kortene angående Cor6. IOX har søgt om overførsel af forpligtelser men så langt har retten afvist.

Selv om de skulle godkende det er det stadigt penge der skal bruges som IOX ikke har.

Jeg siger ikke alt er ad helvede til. Jeg siger blot, der ikke er sikkerhed for noget som helst.

På den positive side bør cashflow nu være på et niveau, hvor de ikke taber penge på forretningen.
Innlegg av: aborum (16.09.17 19:54 ), lest 3859 ganger

bokaj70:
- akkurat økonomien og forventning til positiv reaktion fra markedet ved melding om væsentligt forbedrede tal i regnskaberne er de triggere, jeg selv vægter højest som argumentation for indgang på dagens kurs.

Men jeg har svært ved at vurdere selskabets reelle værdi. LLA-47 havde væsentlig værdi for selskabet i 2018 men nu må man basere værdien på flygtige meldinger om restrukturering, ekspansion i Argentina og partnerskab med "Andes" skaberne og potentiel indtægt i form af forædling af gas og opskalering af eksisterende brønde. Det bliver ikke mere luftigt end dette.

Aktiemarkedet straffer usikkerhed hårdt og jeg vil usikkerheden i IOX er øget set ud fra en investors perspektiv (qua totslt manglende transparens mellem ledelse og aktionærer). Der er ingen her der reelt ved, hvad de køber i en IOX aktie. Ingen.

Udvanding via emission når de nye "Andes" gutter skal ind i IOX?
Innlegg av: bokaj70 (16.09.17 20:45 ), lest 3806 ganger

Helt enig aborum.

Innlegg av: 10x5O (16.09.17 21:03 ), lest 3772 ganger
Endret: 16.09.17 21:06

100% uenig.
Her er tydeligvis noen som vil kjøpe 2.50 istendefor 3 blank.
Ser faktisk ikke forskjell på 2.50 vs 3 blank ser en fremover.
Inn 2.50 og ut 3.20? Da forstår en det bedre;)
Innlegg av: rischioso (17.09.17 08:21 ), lest 3492 ganger

10x50

Spot-On, brødrene prøver, men forgæves...;)
Innlegg av: sotramannen (16.09.17 22:42 ), lest 3663 ganger

Supert, Ransen. Ting faller mer på plass med dine utfyllende spørsmål.

Verdiene på LLA-47 ligger der. Sannsynlighet for treff økes ved å gjøre grundig arbeid.
Canacol på vei ut med alt eller store deler, mens nye kapitalsterke eiere på vei inn.

Ingen grunn til å stikke av til dagens gi-bort kurs, her er det bare å være med videre eller øke på.

Innlegg av: rischioso (17.09.17 08:47 ), lest 3463 ganger

sotramannnen,

det er 2 måter å miste den forventede oppgangen på:

(1) Øretrilling på dette nivået

alternativt

(2) Avvente og således være helt ute

For det er mange mulige triggere som står i kø og som det vil bli en avklaring på i nærmeste fremtid.

Innlegg av: bokaj70 (17.09.17 08:32 ), lest 3489 ganger

Og hvordan mener du i praksis at det vil foregå? At de kapital stærke ejere er på vej ind?
Innlegg av: rischioso (17.09.17 10:19 ), lest 3368 ganger

bokaj,

og hvorfor fremstår du som ensidig negativ når du samtidig påstår at du er aksjonær?

Hvis du er aksjonær så må det vel være basert på at du et eller annet sted om ett eller annet har en positiv holdning?

Hva med å presentere den istedenfor å prøve å slå ihjel alle andres positive holdniger?

Hadde du vært helt ute og ikke hadde ønske om å være aksjonær så kunne jeg ha forstått holdningen din, men som en påståptt aksjonær så er det noe som ikke rimer...;)
Innlegg av: sotramannen (17.09.17 10:28 ), lest 3366 ganger

Det lett å skrive en er aksjonær for så å prøve å virke mer troverdig, vet du Risk...

Virkeligheten kan jo være en annen. Men samtidig hvis en bruker tid her på forumet, er det vel for å kjøpe seg inn på lavest mulig nivå.

Innlegg av: 10x5O (17.09.17 10:54 ), lest 3337 ganger
Endret: 17.09.17 10:58

Ris

Ikke bry deg om disse danske øretrillerene. Overse de totalt.
På høy tid de blir utkastet herfra. De støyer ned forumet hver dag med bullshit. Høre/lytte kun på undertegnede og de andre som sitter lang i Iox. Kast ikke vekk mer tid på disse to/tre øre- traderene.

Når de er inne hausser de. Når de er ute baiser de.
Den ene av de har baiset aksjen siden 1NOK. Og har vært konstant negativ.
Av 10k danske kroner er 2000,- av de inne (20%).
Nå er den ene av de trolig ute med mesteparten eller vil inn på 2.50. Torsdag hadde han og andre muligheten, men noen av de ble for griske. Hvorfor ikke kjøpe på 2.40 tenkte en? HVERT ett øre betyr ALT for den gjengen. 10 øre er 30000,- med 300 000 aksjer. 1 øre er 3000,- osv.

Han vil da selvsagt ha på 2.50
3,- blir feil eller for dyrt når han skal ut igjen med de på 3.15 eller ? 3.20..

Inn med 300k aksjer og ut med 300k aksjer flere ganger i uken?
Tradere !
Hold dere unna trådene alle øretrillere.
Støy heller ned andre strenger.

For øvrig så er en lei av å lese dansk på et norsk fora.

Hva betyr eksempelvis "MÅSKE"

MÅSKE ?
Hvorfor må vi slå opp i ordboken?
Hvorfor kan de ikke skrive så vi skjønner eller la være å skrive noe som helst..

Husker en gang i tiden undertegnede og et par andre fra HO skrev norsk på et dansk aksjeforum . Vi ble regelrett mobbet og jaget vekk derfra den gang.

Vi ble behandlet som møkk av samtlige skribenter ved det fora kun fordi vi skrev på norsk.

Innlegg av: aborum (17.09.17 11:50 ), lest 3287 ganger
Endret: 17.09.17 12:03

10X50:
- jeg burde efterhånden ignorere din personlige og usaglige hetz, men her får du svar på tiltale. Jeg synes oprigtigt dine posts har krydset en ubehagelig grænse.

Din historik her på HO taler sit helt eget sprog. Dine posts her på HO taler sit helt eget sprog. Din skiftende personlige hetz her på HO taler sit helt eget sprog.

Hvad har du reelt bidraget med her på IOX tickeren af saglige indlæg i den senere tid? Hvad har du bidraget med, ud over personlig hetz (med udelukkelse til følge) og decideret usaglig haussing?

..

Din strategi er at sidde lang i IOX - genialt, godt du er tilfreds.

Min strategi er at sidde overall lang i IOX og trade i aktien i en kortere periode indtil volatiliteten falder. Ud over at det fungerer for mig, så fungerer det åbenbart ikke særligt godt i dit perspektiv. Er det din opfattelse, at jeg deler dit perspektiv?

Jeg skal gerne gentage, hvorfor jeg valgte at dele information om, at jeg havde solgt mig delvist ud af IOX, nemlig gennemsigtighed i forhold til hvad jeg gør og hvad jeg deler af meninger.

Du bruger ordet "øretrillere"; man er øretriller når man sælger på 2,90 og søger indgang på 2,80. Jeg solgte på 4,35 og søger nu indgang i IOX omkring 2,50 til 3,00 (hvor 3,00 ser mere realistisk ud end 2,50 jfr. fredagens handel). Det er en rabat på +30% - næppe øretrilling i min bog. Jeg har ikke travlt med at re-investere 750.000 - 1.000.000 NOK, men tager gerne 3,00 som kursmål hvis alternativet er ingen aktier.

Det jeg forsøger at sige er, at det er min egen beslutning. Skulle du vælge at sælge, er det din egen beslutning jeg vil ikke tiltale dig anderledes uanset om du er ude eller inde i IOX.

..

Brug hellere energien på at skrive konstruktive bidrag, hvor du lægger vægt på analyse og saglighed. Det tror jeg alle vil sætte pris på.

Er det din oprigtige og seriøse holdning, at vi danskere her på IOX-tickeren skal stå på mål for, hvordan du og andre nordmænd er blevet behandlet på et dansk forum? Er dit niveau virkelig så langt nede, at du griber efter de korte strå som forskelle i vores sprog?

Jeg klager ikke over brugen af norsk sprog eller dialekt; det er bare en del af dét at være på HO - that's all.
Innlegg av: Kvasi (17.09.17 11:56 ), lest 3274 ganger

10x50: Liker du ikke dansk, så er det nok kompetansen din det er noe i veien med. Vi andre forstår dansk skriftmål fint.

Helt topp med dansker og nye perspektiver på HO. Alle dansker er velkomne, og også svensker.

(Du får prøve google translate.)
Innlegg av: aborum (17.09.17 12:01 ), lest 3266 ganger

Kvasi:
- tak for opbakningen; sætter pris på den.
Innlegg av: 10x5O (17.09.17 12:15 ), lest 3246 ganger

Det var bokaj70 som skrev 'måske' og ikke aborum i et annet innlegg i en annen streng.

Måske? Hva i alle dager betyr 'måske'?

Og hva betyr 'sgu'?

Skal mannen langt inne i Finnmark eller i Telemark starte å snakke dialekt?

Lykke til med øretrillingene deres alle øretradere.

Inn 2.50 og ut med xxx k på 3.02?

Innlegg av: aborum (17.09.17 13:07 ), lest 3232 ganger

RE^4: IOX - Status Oppsummering med bakkekontakt - del III

IOX50:
- på dansk betyder "måske" reelt "noget der kan ske, men som ikke nødvendigvis sker. Der engelske ord er "possibly".

"Måske holder IOX50 op med at hetze dem der trader lidt i aktien" til "muligvis holder IOX50 op med .."

- på dansk betyder "sgu" reelt i normal brug "for fanden, for helvede" og bruges til at understrege en udtalelse.

"Man må sgu' kunne bede IOX om en forklaring" bliver derfor "man må for fanden da kunne bede IOX ..".

Er du glad nu? Var det alt du havde behov for at vide for at kunne læse dine danske medinvestorers saglige og gennemarbejdede posts? Er det LIX tallet der er for højt? :)
Innlegg av: finger'n (17.09.17 14:58 ), lest 3160 ganger

Interessant dette med språk og dialekter. I min studietid husker jeg at vår språklærer/professor i norsk lærte oss at svensk,dansk og norsk egentlig er samme språk,men forskjellige dialekter.Dialekter er slik at vi forstår meningen med setningene,selv om det er endel ord vi ikke forstår.
Innlegg av: sacco12 (17.09.17 15:22 ), lest 3140 ganger

Så lenge folk skriver konstruktive, informerende innlegg som gir meg ny viten om IOX er det for meg fullstendig likegyldig hvilket språk de skriver på. Like lite viktig for meg er hva de gjør med sin egne aksjer vedrørende salg/kjøp, så lenge de ikke snakker aksjen alt for tydelig/mye opp eller ned.

Jeg kjøpte iox for en stund siden, og sitter derfor med et høyt snitt med tanke på dagens nivå. Denne aksjen har blitt et sammensurium av løse tråder som er svært vanskelig å nøste sammen. Jeg setter derfor stor pris på alle innlegg som er med på å belyse situasjonen, selv om det bare spekulasjoner og synsing.
Innlegg av: Yess (17.09.17 15:26 ), lest 3142 ganger

Tillater med å legge inn dette glitrende innlegget fra Gunnarius. Les og lær

Innlegg av: gunnarius (10.09.17 10:20 ), lest 4342 ganger
Endret: 10.09.17 10:21
RE^2: Iox-himmel ferden har startet:))
Når man skriver på et forum ala HO er fordelen at man kan synse og si hva som er ens oppfatning, uten at det forventes lagt vitenskap ned i debatten. Likefullt er det flere av oss som skriver på HO som forsøker optimalt å forholde seg til fakta og nåtid.

Med sitt kursmål på NOK 1.00 har Teodor tilnærmet seg problemstillingen i IOX på en realistisk måte. Er egentlig der selv også. At Mr. Wilding solgte seg ut av IOX og topp 20, sier meg at det - mildt sagt - finnes vesentlig bedre bet enn IOX i markedet eller at det var på høy tid å komme seg ut. Videre tror jeg fredagens økning er rent temporær. Tror derved at de som solgte på fredag har tatt en klok beslutning.

Nøkkeltall fra Q2 2017:

Sales 3 516

Cost of goods sold ex depreciation -1 231

Depreciation -1 690

Gross profit 595

Administrative expense -1 775 (min komm. – vel høyt for dette Q, sannsynligvis lavere for Q3)

Av nøkkeltall kan leses at selskapet taper ca. $1.0-1.2 mill. per Q. Positivt at Vikingo sannsynligvis produserer for aug/sept. Netto IOX estimert til 300 f/d. Trekk fra opex, så ser man at bidraget fra Vikingo neppe utgjør mer enn max $0.5 mill. for Q3. Dvs. atter et Q res. med rød bunnlinje og tap i driften. La oss se om mine antakelser slår tid ved den tid Q3 presenteres 11. november. Tror det, iallefall gitt selskapet skal ha betalt for Gas Plant.

Interoil Colombia E&P is pleased to announce the purchase and final payment of a Gas Plant …..

Hvor kom disse penga fra og hva kostet Gas Plant?

Med free cash $3.6 mill. per Q2, tap i driften og fratrekk for Gas Plant, så vil cash ved Q3 blir særdeles stusselig. Man må forvente om selskapet hadde inngått deal/lån ifm. Gas Plant, så ville dette ha blitt meddelt markedet. Dvs. cash belastes.

Det foreligger minst tre sentrale posisjoner og forhold som IOX må forholde seg til og som sannsynligvis vil medføre at Andes og Canacol før eller siden er helt ute av IOX:

The Company was, however, advised that the Court did not ratify the agreement and the Company filed a motion for
reconsideration. Court subsequently rejected the reconsideration motion in February 2017, and in March 2017, ANH sent a letter
inviting to pay USD 22 million pursuant to a claim for damages for breach of contract. This is not a mandatory payment order and
the company has responded to the ANH reiterating its position and its continuing willingness to formalise the agreement reached
with the ANH to transfer the COR-6 license commitments to the Altair and LLA-47 licenses. An arbitration process has started, but no
formal notification of relevant progress has been yet received.

Andes has decided to fully concentrate on Argentina, and the old shareholders in Andes will have the opportunity to keep an
investment in Interoil. The board is of the opinion that this will not affect the Company’s operations or strategy. We will closely
follow changes in the shareholder structure and continue to seek feedback from leading investors in the Company on the way
forward.

Canacol Energy LTD ("Canacol") has engaged Pareto Securities
AS to explore strategic alternatives with respect to its
share position in Interoil Exploration and Production ASA
("Interoil").

Jeg tror IOX med tiden vil bli overlatt til seg selv, hvor aksjonærene vil bli funding-partner. Så gjeldstynget som selskapet er, skal det godt gjøres å ta opp mer gjeld, uten at topp 20 og aksjonærene må bidra. Q3 kan bli ille og sannsynligvis fremtvinge en emisjon. Mye avhenger av hvordan Andes og Canacol agerer i fortsettelsen. Med de to største eierne helt ute, så kan jeg ikke helt se hvordan IOX skal være liv laga. Dvs. dersom det vi ser konturene av ifm. Andes og Canacol og at disse to storeierne løper linen helt ut.
Innlegg av: Tigerberget (17.09.17 15:50 ), lest 3116 ganger

Yess, du driter egentlig i gunnarius og hans innlegg.
Du bare limer det inn for å irritere andre siden gunnarius ikke er spesielt populær med sine negative konspirasjonsteorier.

Slutt å drit deg ut mere nå.
Du har blitt en liten sutreunge som skriker etter oppmerksomhet.
Innlegg av: Tigerberget (17.09.17 15:54 ), lest 3115 ganger

.....og hvorfor i helvete kjøpte du IOX aksjer for litt siden hvis gunnarius er ditt store orakel?

Klovn!
Innlegg av: Ransen (17.09.17 16:01 ), lest 3106 ganger

Yess og gunnarius, siste innlegg er bare tull og vås. Dette er kun virkelighetsfjern baising som ikke har rot i virkeligheten.
Anbefaler å lese pareto -presentasjonen der dere vil finne svar på mye av synsingen deres, spesielt der hvor dere hevder at IOX vil bli overlatt til seg selv.
Innlegg av: rischioso (17.09.17 17:05 ), lest 3052 ganger

Virker mer som at det er Gunnarius som er overlatt til seg selv....
Innlegg av: rischioso (17.09.17 18:20 ), lest 3047 ganger
Endret: 17.09.17 18:37

aborum,

RE - Min strategi er at sidde overall lang i IOX og trade i aktien i en kortere periode indtil volatiliteten falder. Ud over at det fungerer for mig, så fungerer det åbenbart ikke særligt godt i dit perspektiv. Er det din opfattelse, at jeg deler dit perspektiv?

Jeg skal gerne gentage, hvorfor jeg valgte at dele information om, at jeg havde solgt mig delvist ud af IOX, nemlig gennemsigtighed i forhold til hvad jeg gør og hvad jeg deler af meninger.

Du bruger ordet "øretrillere"; man er øretriller når man sælger på 2,90 og søger indgang på 2,80. Jeg solgte på 4,35 og søger nu indgang i IOX omkring 2,50 til 3,00 (hvor 3,00 ser mere realistisk ud end 2,50 jfr. fredagens handel). Det er en rabat på +30% - næppe øretrilling i min bog. Jeg har ikke travlt med at re-investere 750.000 - 1.000.000 NOK, men tager gerne 3,00 som kursmål hvis alternativet er ingen aktier.

Det jeg forsøger at sige er, at det er min egen beslutning. Skulle du vælge at sælge, er det din egen beslutning jeg vil ikke tiltale dig anderledes uanset om du er ude eller inde i IOX.

Jeg bet meg merke i at du sier at du solgte deg ut på 4,35 hvor jeg mente å huske at du hadde solgt lavere og kjøpt deg inn igjen høyere derfor sjekket jeg opp korresondansen som sier følgende:

Jeg solgte 95% af IOX aktierne i går på 4,15 - 4,35 og tog et delvist skrabelod tilbage på 4,35, da trenden så ud til at være sidelæns med positiv tendens. I retrospekt var det for hurtigt - sådan går det.

* Mao, du solgte deg "nesten" ut og ikke for 4,35, men i intervallet 4,15-4,35 og trodde at den bunnet ut og kjøpte igjen når den korrigerte opp igjen og ble sittende fast med den siste potten til 4,35 + 5%...

Så sier du videre dagen etter når kursen var langt lavere enn 4,35:

I dag gik jeg til møde 09:00 og ser løbende undervejs at aktien falder og sidder nu med blandede følelser. Jeg ser muligheder i at komme ind i IOX på lavere niveau og står klar til at fiske alle mine aktier tilbage. Canacol sluttede med at sælge på 2,50 blankt og det er muligt vi ser samme situation, dog med forbehold om at volumen er så højt at PAS vurderer et højere niveau end tidligere.

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21743351

* Så det forklarer jo hvorfor du plutselig fikk en sterk tro på at den skulle ned til 2,50 igjen noe du snakket mye om spesielt etter presentasjonen hvor du hang deg opp i hva du kunne finne av usikkerhet og spilte på det.

Med all den negative egenkomponerte vridningen fra deg og flere andre av en heller positiv presentasjon førte til at noen småsparere ble nervøse og lempet ut dagen derpå slik at kursen duppet ned til 2,4 før den klatret opp igjen til over 3 hvor du var en av de som ikke fikk handlet på duppen...

Det forklarer jo ditt fortsatte sterke engasjement og ønske om at den skal ned til rundt 2,50 igjen slik at du får balansert ut det du ble sittende igjen med til 4,35 - men som jeg gjentatte ganger har advart mot er en øretriller strategi som kan komme til å koste deg mer...

Du løftet riktignok lista og hadde kjøp på 2,8 fredagen som heller ikke gikk inn.

Så det skal bli spennende og se fremover om du må krype til korset og kjøpe til langt opp på 3 tallet - kanskje høyere for dagens kurs er å anse som en lufballong man holder under vann - når man først slipper taket så går den høyt og det raskt...;)
Innlegg av: 10x5O (17.09.17 19:26 ), lest 2898 ganger

aborum 13.07
Ahha takk for svar;)
Så det bannes ut på fora søndag midt i kirketid? javel.
bokaj70 saklig?
Tja, men alikevel  konstant negativ. Helt siden NOK 1.10 efter spleisen.
Aldri lest et innlegg derfra uten med en negativ vridning i. Litt som Tussi i Ole Brumm ;)
aborum saklig?
Ja, når han er inne, men ikke når han er ute og på jakt efter ny inngang :))
---

Ignor dem helt om dere sitter inne og er usikre.
De er og blir kortsiktige tradere/øretrillere mener en.
Når de ikke er inne jobber de febrilsk for i håp  komme inn der de ikke fikk pga griskhet ved å tenke muligens dette: "Kanskje vente litt til. Kanskje vente til 2.39 eller 1,90 osv"

Her fikk en på 2.59, 2.67, 2.68 , 2.72 og 2,8 , men går ikke ut igjen med de på 3.02 som de nevnte høyst sannsynlig hadde gjort om de hadde fått på 2.60ish.
Jeg kunne like gjerne tatt på 3.10 som å ta på 2.6ish osv. Kjøpte bare kun på trass. Ser faktisk ikke forskjell på de inngangene. Det gjør selvsagt øretrillerene eller de ultrakortsiktige traderene  som dem trolig er.
Hadde de fått på 2.50 hadde de nok vært ute på 2.97 på fredag eller i løpet av torsdagen.
Sånn holder de trolig på gjennom uker og månder året gjennom her og andre steder.
Helt greit det, men det er ikke greit at de støyer ned mitt og deres forum med vås og bullshit hver gang de er ute som de trolig er nå og med det svartmaler for ny inngang som de har gjort i flere dager nå.
Når de er inne hauser de av all makt...helt til de er ute igjen.
Dagen aborum solgte så gjorde han det fordi Canacol solgte (det skrev han), men CNE solgte ikke den dagen. Det var en av grunnene til at kursen slo opp i 4.97 intradag. Samme dagen han solgte ble det hausset opp  mener en også å huske, dagene før også. Hele veien opp fra 2.50-3  til 4.xx

I helgen og fredagen har de baisset og vridd stor-nyheten / god-nyheten Llanos 2019 og Argentina om til noe negativt.
Alt for å skremme ut de uvitne for selv kjøpe lavt 2 ish, 'trur eg' :)
Når om de har fått ønsket inngang går de gatantert ut igjen når de ser dere 20% eller mer fete prosenter lyse mot de. Helt i orden det. Og det er flott det:)
Så når de begynner å pøse på med haussepiss igjen så husk de er på vei ut ;)
Beste råd er : Ikke les et eneste ord de skriver ref kjøp eller salg. Sier de kjøp så selg. Sier de selg så kjøp.
Bla fort over innleggene til den gjengen. Lytt til dere selv. Skal dere lytte på noen og ønsker å være langsiktig så leser en hva de langsiktige skriver og ikke hva disse traderene/øretrillerene skriver. 

Ikke gi fra dere aksjene deres og ikke bli lurt ut pga den noe til tider ufine trader-gjengen.
De er ikke til å stole på.

Til trofaste gode tålmodige/ langsiktige:
Kos dere med aksjene deres. Vi vil gå en fin tid i møte  (fra senhøsten 2017 og videre inn i 2018-2019)
Innlegg av: aborum (17.09.17 19:27 ), lest 2930 ganger
Endret: 17.09.17 19:47

rischioso:
- du har ikke forstået, hvad det er jeg siger - eller også forstår jeg ikke, hvad du reelt siger. For at skære det helt ud i pap så alle, herunder dig, forstår det.

Jeg sad oprindeligt i måneder med en højere GA på ca. 6,00 (svært for mig at give den eksakte GA da jeg har IOX i 5 porteføljer så lad os bare sige 6,00 for at illustrere, at jeg har været med oppe på 9,00 - 10,00 flere gange under gladmeldinger og ned igen efter Canacols salg).

Efter Canacol startede med at sælge for alvor og flere storaktionærer her også solgte den ned på 3,50 begyndte jeg at købe yderligere op. Jeg tog større og større poster på vej ned til 2,45 hvormed min GA ramte ca. 3,00.

Da aktien sidst ramte 4.98 afventede jeg, at den ville gå gennem 5,00, hvilket ikke skete og jeg besluttede at sidde kontant, sikre gevinsten og afvente. De fleste vil mene det var fornuftigt uanset om den ville gå videre op. Efter salg af alt på interval 4,25 - 4,35 gik aktien sidelæns og jeg vurderede at tage et skrabelod på ca. 25k aktier på 4,35. Jeg var fra dette tidspunkt inde i aktien igen med de 25k.

Efter jeg solgte, kom IOX på banen med en strategi, der hverken blev meldt til markedet eller internt til aktionærerne. Det har jeg allerede nævnt tidligere og skrevet både positivt og kritisk om, måske mest kritisk sammen med bokaj70, da jeg mener IOX skabte stor usikkerhed omkring LLA-47.

Jeg har stadigvæk tro på IOX. Jeg synes selskabet er interessant og at brikkerne efterhånden falder på plads, men eftersom Canacol gentagne gange har smadret aktien på opture besluttede jeg at tage en kalkuleret risiko og sælge ud, nu hvor jeg efter mange måneder var gået i plus. Canacol skulle ikke tage røven på mig igen.

Kendte triggere i IOX er pt. Q3 regnskabet og produktionsopdatering, dernæst 2017 regnskab. Er der andre mulige triggere? Ja, men vi har 0 (nul) pejling på, hvornår og om de reelt bliver meldt til markedet. At påstå dette er det samme som at sige man sidder på inside info, hvilket naturligvis er løgn.

Vi kan forsøge at sandsynliggøre forskellige udfald; men intet er givet ud over ovenstående triggere efter min vurdering.

..

De resterende 200 - 300k aktier afventer jeg at handle. Kunne jeg have fået dem på 2,50 igen? Ja, men jeg "nåede det ikke". Er jeg frisk på at købe på 3,00? Ja, men jeg afventer en periode endnu. Man kan påstå det er øretrilleri at afvente 2,75 når 3,00 i forvejen er en god pris. Jeg vælger at afvente - om dette respekteres eller ej, er jeg græsk katolsk overfor. Jeg beder ikke andre om at balancere deres strategi efter mine ønsker.

Hvad gør jeg hvis aktien står i 5,00 i morgen tidlig? Så glæder jeg mig over at sidde med en post på 25k aktier og at alle her på IOX tickeren er på vej i plus igen.

IOX50 mener man bare skal øge indsatsen og købe flere aktier. Hermed også ment at man bare skal øge sin risikoprofil i selskabet. Sådan handler jeg ikke. Jeg har en grænse for, hvor mange penge jeg ultimativt vil sætte ind i handlen i IOX. Jeg har et Excel dokument med GA'er, investeringsprofil og meget mere som løbende fortæller mig, hvordan trading til flere aktier reelt forløber. Så ja, flere aktier men uden tilførsel af yderligere kapital.

Er det nok transparens for dig rischioso?
Innlegg av: aborum (17.09.17 19:56 ), lest 2856 ganger
Endret: 17.09.17 20:03

IOX50:
- du stiller fortsat spørgsmålstegn ved, hvorfor jeg solgte mandag (da Canacol ikke solgte).

Jeg gentager (og nu må du lige sørge for at finde brillerne, for jeg gider ikke nævne det igen):

- jeg solgte på baggrund af dyrekøbte erfaringer, hvor Canacol starter med at sælge efter aktien har fået luft. Der var intet salg fra Canacol om mandagen, men jeg var ganske sikker på, at Canacol ville komme på banen igen og fortsætte salget. Jeg havde på det tidspunkt ingen kontakt til PAS og handlede udelukkende på mavefornemmelsen.

Så ja, jeg solgte fordi Canacol havde solgt tidligere og statistisk set ville sælge igen senere. Nej, de havde ikke solgt én aktie samme dag da jeg solgte på 4,35 (jfr. handelsbilledet jeg tidligere har skrevet side op og side ned).

IOX50:
- du kalder bokaj70 og mine posts for "haussepis", dette til trods for at en stribe af skribenter her på IOX-tickeren giver åbent udtryk for, at de bakker op om det arbejde, vi ligger i at dele tanker her på HO.

Jeg ser intet af samme kaliber fra din side. Den eneste form for kvalitet du præsterer her på IOX-ticketeren er af så lav kvalitet, at det tangerer personlig hetz med udelukkelse fra HO til følge.

Jeg ser ingen skribenter her på IOX-tickeren, der bakker op om posts af den kvalitet - omvendt kan man finde stribevis af tråde, hvor du af utallige bliver bedt om at droppe den selvbestaltede titel som IOX-politi.

I bund og grund er vi enige omkring langt det meste (som også er blevet pointeret af bokaj70), men jeg er meget uenig i IOX om deres håndtering af LLA-47. Det burde fandeme have været meldt til markedet frem for opdigtede historier om dårlige vejforhold og andre vilkårlige forklaringer.

Det er utroværdigt og amatøragtigt og jeg giver 0 (zero, keine, nada) fucks for om det er kurssensitiv information. Det skal meldes til markedet, når der kommer væsentlige afvigelser fra de meldte planer fra selskabet.
Innlegg av: aborum (17.09.17 20:05 ), lest 2817 ganger

IOX50 og rischioso:
- uanset om jeg sidder med 25k aktier eller, ganske sandsynligt, 300k aktier i IOX, så kommer jeg til at køre en kritisk holdning til IOX fremover.

Kald det haussing eller baissing; jeg er ligeglad. Jeg ønsker bare vi som aktionærer er opmærksomme på, at IOX ikke spiller med åbne kort overfor deres aktionærer.
Innlegg av: 10x5O (17.09.17 20:10 ), lest 2809 ganger
Endret: 17.09.17 20:11

Håper du får på 2.50 -2.55 så selger en ut noen Qec og kjøper gjerne dine på 3.30 eller hvor sånn ca går de ut igjen?

Kan gi max 3.70 for de om du blir med helt opp dit igjen:)

Når du har fått solgt dine til meg så kan du legge deg på 3 blank igjen.
Kanskje du er heldig å få.

Mvh
Godt langsiktig aksjonær som blir med til the end.
Innlegg av: rischioso (17.09.17 20:28 ), lest 2812 ganger
Endret: 17.09.17 20:35

aborum,

om du ønsker å trade så står du fritt til det - det var bare at du ikke nevnte det jeg mente å huske at du ikke bare solgte men også kjøpte rundt 4,35 - ikke nødvendig å lage en masse diskusjon rundt det - det var i alle fall ikke min mening med å ta det opp.

Når det kommer til ditt siste utsagn:

RE - Kald det haussing eller baissing; jeg er ligeglad. Jeg ønsker bare vi som aktionærer er opmærksomme på, at IOX ikke spiller med åbne kort overfor deres aktionærer.

* Jeg regner da med at du refererer til konferanse rapporten som igjen er og blir uegnet uten sidekommentarene som ble presentert for de som møtte opp på konferansen og kun de.

Når vi så ikke møtte opp så blir det feil å sitte her og tolke alt man ikke forstår eller ikke finner i rapporten som negativt.

Regner med at ledelsen ikke stiller med denne rapporten som er preget av mye positivitet og ikke minst optimisme for at vi skal tolke det negativt.

Boreprogrammet for LLA-47 står nå oppført for oppstart om knappe 15mdr, men det er også lov å tenke selv.

Når de samtidig melder at de jobber med ANH om et tilleggsgaranti for å kunne fortsette inn i neste fase av LLA-47 så er det jo ganske sannsynlig at det har sammenheng med boreplanen for alle andre aktiviteter er jo planlagt tidligere og som ikke kommer inn under kravet om økt garanti og neste fase som seismikk jfr side 5:

Dermed kan man også gå ut i fra at når denne garantien er på plass så kan man starte boreaktivitetene og da kan det skje raskere enn det som nå er planlagt nettopp fordi det kun er en plan og en plan kan endres undervegs med et pennestrøk om det passer slik for det tar gjerne ikke hele 15mdr å få den økte garantien på plass...
Innlegg av: aborum (17.09.17 20:56 ), lest 2734 ganger
Endret: 17.09.17 21:03

riscioso:
- du skriver "om du ønsker å trade så står du fritt til det - det var bare at du ikke nevnte det jeg mente å huske at du ikke bare solgte men også kjøpte rundt 4,35"

Jeg tog som sagt en begrænset post tilbage på 4,35, men afventer indgang i de kommende dage - muligt man bør sætte en robot på, så man ikke misser endnu en god mulighed (jeg sad i møde og kunne ikke være i markedet in-person da muligheden var der).

Hvad angår IOX er jeg enig i at rapporten er ganske uegnet til at blive modtaget af markedet uden yderligere understøttende forklaring fra selskabet. Det er en stor forregnelse fra ledelsen, hvis de tror markedet er i stand til at afkode den (amatøragtige) rapport/strateg/vision. Det er ikke på den grafiske eller forklarende side IOX bruger sine penge, dét er sikkert :)

Det eneste vi véd med sikkerhed omkring LLA-47 er, at ledelsen nu arbejder med en tidshorison der siger Q1, 2019 i forhold til opstart af borekampagne. Statistisk set har deadlines fra ledelsen været utroværdige, så hvis man tillægger statistik nogen som helst form for betydning, så er udmeldingen om Q1, 2019 statistisk usikker.

Cash flow ser ud til at være i bedring og stærkere kvartalsrapporter er på vej fra selskabet. Det er det eneste vi nu med rimelighed kan forvente fra IOX i nærmere fremtid er derfor stærkere kvartalsrapporter. Jeg tillæger intet af de øvrige elementer nogen som helst form for vægtning andet end begrænset negativt, men jeg tror reelt at udsigten til stærkere kvartalsrapporter og skjult forventning i markedet til løsning af COR-6 mv. vil være nok til at løfte aktien betydeligt fra det nuværende niveau.

Imens er Canacol (spekulativt) stadigvæk på offensiven; hvis aktien tidligere har været på 2,50 flere gange og vi står med uændrede fundamentaler (eller ændrede til det mere negative, afhængig af ens vægtning af præsentationen) er der derfor statistisk set sandsynlighed/risiko for at vi ser 2,50 igen - sådan virker aktiemarkedet og IOX kan sagtens ligge i en sidelæns trend i ugevis og svinge mellem 2,50 til 3,50 (se TRVX aktien der har ligget sidelæns i måneder mellem 18 og 21).

Der vil komme positive og negative dage for IOX going forward indtil Canacol er afklaret. Med den nuværende psykologi i aktien behøver Canacol ikke gøre meget, før aktien reagerer ganske voldsomt - dette forudsat at Canacol ønsker at gå videre med IOX i et eller andet omfang og endvidere ønsker at profitere på lav kurs (hvad den strategi så går ud på).

Det er det jeg handler på for nærværende. Vi ses ved startlinien i morgen tidlig.
Innlegg av: 10x5O (17.09.17 21:56 ), lest 2624 ganger

aborum

Vet ikke om en har misforstått det hele, men tar en feil om en tror du vil ha 300k aksjer under 3,- ?
Er målet  å være en langsiktig  Iox-eier/aksjonær eller er målet å komme seg ut igjen så fort en har eksempelvis 30-40-50% på  de. Og når du er ute med de eksempelvis på 3.40 eller 4.20 efter 2.80 inngangen så er målet å komme seg inn igjen kronen under utgangen ?  Flink og heldig du som klarer det. Eller klarer det gang etter gang. Prøvet på noe av det samme en gang i tiden i et annet case  en fulgte tett og hadde god tro på.
Det gikk noen ganger, men det gikk riktig så 'ille' den tredje gangen en forsøkte. Solgte ut alt etter 40% for så se aksjen gå først 130% dagen etter for så videre uken etter. Glapp tilsammen ca 900%  på den 'feilen' . Satt ute med pen gevinst, men var alikevel ikke happy.

Jeg og noen andre her har valgt  å sitte med inn i Lla47, inn i gass eventyret Mana og nå inn i det nye hotte Argentina.  Presentasjonen vi fikk servert onsdag aften er bullish så det holder.  Velger å ikke bry seg så mye om disse svingningene en opplever per nå da en er langsiktig og ikke har valgt å pumpe ut alt ved rekyl og inn igjen ved korrigeringer eller gaplukk.  Gjør det i andre papirer, men ikke i Iox. Du gjør det her og det er helt i orden:)

Summerer opp i 2019 og ser hvor lurt/dumt det var av meg.

Så lykke til med tradingen din med et såpass stort antall aksjer, aborum , håper det går bra.
Inn og ut med noen 10k aksjer aksjer går, men å pumpe inn og ut flere hundre tusener av aksjer hver gang  en ser volum og oppgang krever en god del flaks ,dyktighet og tid. Det går noen ganger er en heldig, men en dag sitter en kanskje  der uten aksjer og en må fint finne seg i å se den enten bli kjøpt opp eller kjøpe skyhøyt  over der  en solgte. Dette stresset har en valgt å slippe så derfor sitter en helt i ro og slapper helt av i Iox frem til 2019-2020 .
Innlegg av: imijdodimidi (17.09.17 23:12 ), lest 2537 ganger
Endret: 17.09.17 23:14

Ser på disse skriverie fra de hoved personer ( flere dasnkene og nordmenn mindre) og kan si at støtter den fyren som hetes 10x50 og synes at han har rett angående forsøk å kjøpe masse aksjer på en lav kurs.
Også en ting! Tror at det er veldig sjelden at det skjer det samme scenario når det gjelder Canacol salg.
Dere vet ikke og kan bare prøve å gjette kurs utviklingen med deres teorie. Måske CNE har solgt alt i en pakke salg til en stor investor og hvis det er sånn blir kurs med en gang 5 minst. God natt danskene 10x50 får min støtte!
Innlegg av: imijdodimidi (17.09.17 23:16 ), lest 2537 ganger

Vanskelig å lese dere danskene, norsk er mye lettere. Kan dere begynne å skrive på bokmål! :D
Innlegg av: aborum (17.09.17 23:26 ), lest 2512 ganger

Som nævnt tidligere, om jeg får aktier på 2,50, 2,75 eller 3,00 gør ikke den store forskel såfremt jeg har tro på selskabet. Alle 3 nævnte kurser vil formentligt være en god indgang.

IOX50:
- nej, jeg tænker ikke at sælge på 4,35 igen i store poster. Jeg har tidligere kun tradet mindre poster i de aktier jeg investerer i, netop grundet frygt for at meldingen falder mens jeg er ude af markedet. Det er set før mange gange og det kan medføre langt større tab af papirgevinst end ved at trade løbende. Ofte bliver uerfarne investorer fanget af dette faktum.

Held og lykke til alle i morgen og dagene frem. Håber ikke der ligger melding fra Canacol mandag morgen. Hvis det er tilfældet sælger PAS nu også via NON eller NTF i tillæg til INT, ESO, PAS og GSI.
Innlegg av: sotramannen (17.09.17 23:51 ), lest 2468 ganger

Tenker Canacol selger gjennom Pas, Int og Eso fremdeles. I så fall ingen salg på fredag, og vi så det ble bl.a. liggende en usolgt post på noen hundretusen aksjer på 2,94 som Canacol ikke var interessert å selge til. Men også noen bra poster over dette og.

Ny uke, nye sjanser.

Tipper vi har nådd bunnen!
Innlegg av: Ransen (18.09.17 07:54 ), lest 2379 ganger

Er det i dag at ekspertene mener vi kan handle til kr 2,50, altså vel 50 øre under det som Canacol er villig å selge for.
Er vel et par stykker som legger sin lit til klovnen Theodor og mener at 1 krone er innenfor rekkevidde.
Innlegg av: rischioso (18.09.17 08:21 ), lest 2285 ganger

Regner med at vi ser 3,5 før 2,5...;)

BTW - Heller ikke meldt noe salg fra Canacol sist fredag.
Innlegg av: vestavind (18.09.17 09:00 ), lest 2149 ganger

Ingen melding om salg på fredag, blir spennende hva kjøperne gjør i dag.
Innlegg av: Tigerberget (18.09.17 09:03 ), lest 2126 ganger

Jeg kjøpte en del på 3.00 på Fredag og er godt fornøyd med det.
Innlegg av: nordnet2017 (18.09.17 09:23 ), lest 2014 ganger

Hva skjer, er det børs pause for Iox?
Innlegg av: Tigerberget (18.09.17 09:35 ), lest 1955 ganger

Nei. RT 3,05
Innlegg av: Ransen (18.09.17 09:59 ), lest 1860 ganger

De som selger ut nå er enten ekstremt kortsiktig eller så følger de ikke med hva som skjer. Her vil det kommer triggere på rekke og rad. Anbefaler å se presentasjonen en gang til å ta en ny vurdering hvorvidt det er lurt å holde på posten noen måneder fremover.
Innlegg av: Symphony (18.09.17 10:00 ), lest 1854 ganger

Hvem tør egentlig begynne å kjøpe på stigende kurser fra her sålenge ingen kjenner Canacol sine hensikter?
Innlegg av: vestavind (18.09.17 10:20 ), lest 1783 ganger

Synd at de aldri kan få solgt ut denne posten. Blir ingen stigning før det
Innlegg av: rischioso (18.09.17 11:08 ), lest 1676 ganger

Fint at kursen blir liggende rundt 3nok noe som styrker det tekniske bildet og etablerer et solid gulv - mao, konsolidering før videre oppgang...;)
Innlegg av: 10x5O (18.09.17 11:41 ), lest 1574 ganger

Får ikke vår gode danske venn sine 3-400k aksjer ved 2.50 i dag ?

Hvorfor skulle vår danske venn få der?

Det toget gikk på torsdag.

Hvorfor kjøpte ikke vår danske venn sine aksjer på torsdag. Var ikke planen å kjøpe der nede ved 2.50 når den gikk dit.

Nå må vår danske venn kjøpe sine 3-400k aksjer snart 1 krone høyere.

Dvs de vil koste 3-400k kr mer snart..
Innlegg av: Symphony (18.09.17 11:43 ), lest 1575 ganger

Hei 10x5O

Hvorfor tror du at kursen snart skal i 3,5?
Innlegg av: 10x5O (18.09.17 11:46 ), lest 1553 ganger
Endret: 18.09.17 11:47

Hi Symphony min gode herre

Pga gode avklaringer i nær fremtid, Symphony.

Jeg blir med over 30,- i 2019.
Turen dit starter i dag.
Innlegg av: 10x5O (18.09.17 11:49 ), lest 1541 ganger
Endret: 18.09.17 11:51

Ta noen hundre tusener av aksjer rundt 3,- og bli med til 30,- du også, Symphony.

1000% opp dit.

500k aksjer blir verdt 15 mill.

Kun månder til 2019 , men Lla47 er nok i gang lenge før den tid.
Innlegg av: 10x5O (18.09.17 11:54 ), lest 1505 ganger

Symphony
Nå koster 500k aksjer kun ca små 1.5 mill kr.

Innlegg av: Kenguru1 (18.09.17 12:07 ), lest 1474 ganger

Canacol har sluttet å selge hva faen gjør aksjen her nede nå?
Innlegg av: rischioso (18.09.17 12:15 ), lest 1424 ganger
Endret: 18.09.17 12:24

Ja, si det...

Canacol solgte tir, ons og tor forrige uke - mao, ikke fredag og ikke ser det ut som at de er på selgeren i dag heller så da gjenstår det og se videre utover i uka - kanskje er de ferdige og kanskje har de en pause - det vil vise seg i løpet av denne uken.

Ikke at det har noen større betydning for det er ikke annet enn midlertidig støy - men det virker å ha skapt en psykologisk sperre som kan bli styrende frem til at Canacol virker å ha stoppet opp alternativt at det kommer en go melding fra selskapet.

Alle tror visst at de skal få kjøpt for 3nok når nedsalget har stoppet, men slik blir det jo ikke...;)
Innlegg av: aborum (18.09.17 12:19 ), lest 1413 ganger

IOX50:
- det faktum at nogen har købsordrer liggende længere nede end dagens kurs fylder meget for dig, synes jeg. Jeg ligger i markedet fra 2,95 og ned, bare til din orientering. En GA-kurs på 2,95 er udmærket i det samlede billede.

Man må handle på de muligheder markedet giver; hvis ikke markedet giver 2,50 må man tage alternativet - og det ligner ca. 3,00.
Innlegg av: Osnap (18.09.17 12:35 ), lest 1346 ganger

Det er bare å følge med. Om roboter begynner å trekke opp kursen så er det for å klargjøre for videre salg. Tror kursen er for lav per nå, og det er nok heller det som pauser nedsalget enn at de plutselig har ombestemt seg.
Innlegg av: rischioso (18.09.17 13:11 ), lest 1263 ganger
Endret: 18.09.17 13:13

Osnap,

mye mulig du har rett.

De siste 2 dagene Canacol solgte ons og tor i forrige uke så var det for 3,1 og det ser ut som at de ligger på det samme nivået i dag med en salgsordre (65K)
Innlegg av: bacrus (18.09.17 13:26 ), lest 1206 ganger

Volumet ser ut til å tørke inn for hver dag som går. Da vil det ta lang tid før CNE er uttømt. Enten må de gå ned i targetpris eller finne en kjøper for restbeholdningen. Ser ikke ut til at de har det travelt, så cashbehovet kan ikke være prekært.

Innlegg av: rischioso (18.09.17 13:37 ), lest 1167 ganger
Endret: 18.09.17 13:40

bacrus,

.....du glemte visst muligheten for når de ikke finner kjøpere på sin nedre grense så må de trekke oppover, skape økt volalitet og det kommer nye kjøpere til på et høyere nivå...;)
Innlegg av: 10x5O (18.09.17 14:20 ), lest 1060 ganger
Endret: 18.09.17 14:27

ESO på 'feil side' av boken..(viser til de ti tusener av aksjer de fikk kl. 13.5x)

CNE skal ha tilbake hvor mange aksjer?;)

Vel, det er sikkert flere enn CNE som bruker huset ESO.

Om CNE skal ha tilbake alle de millionene av aksjer de har solgt ut siste tiden kan vi bli vitne til et av tidenes rally ved markedsplassen i Oslo.

Spennende.

Innlegg av: bacrus (18.09.17 15:12 ), lest 931 ganger

Det skurrer hos meg at det som ble presentert på Paretokonferansen ikke ble børsmeldt.
Strategier og fremtidsvyer er ikke meldepliktige, men utsettelse/forskyvning av pågående boreprogram er vel det ?

Innlegg av: rischioso (18.09.17 15:24 ), lest 894 ganger

Det er nok sikkert derfor det skurrer nettopp fordi flytting av datoer på en plan ikke er meldepliktig.

Du kan tenke deg alle de børsmeldingene som da skulle ha blitt sendt ut for oljeselskapene gjør jo ikke annet enn å flytte på datoer på de forskjellige fremdriftsplaner og det gjennom hele året...
Innlegg av: bacrus (18.09.17 15:27 ), lest 873 ganger

OK Rischioso, ser den.

Innlegg av: klaesp (18.09.17 15:34 ), lest 858 ganger

Colombia aktiviteter utsatt på ubestemt tid.
Ingen videre garantier på LLA47 Andes og Canasol rømmer selskapet
Videre skal de "Satse" i et annet land som de har informert om i en bisetning på Pareto konferanse.
I tillegg har selskapet mye gjeld, trenger å hente penger i evt emisjon til videre satsing
Emikurs 1.5-2kr hvis de finner noen som kan delta.
Innlegg av: rischioso (18.09.17 15:42 ), lest 834 ganger

klaesp,

er det ikke snart på tide at du tar deg tid til å sette deg litt inn i caset før du lemper ut påstander uten mål og mening - du kan jo starte med presentasjonen...;)

Innlegg av: 10x5O (18.09.17 16:01 ), lest 763 ganger
Endret: 18.09.17 16:02

God dag godeste klaesp

Si meg, skriver du under 'nikket' "Yesss" også ? ;)
---
Kursen i Gambia ligger pt på 1.59
Er finansene og lisensene i orden der snart?
Innlegg av: sotramannen (18.09.17 16:31 ), lest 710 ganger

Kjøperne fremdeles i klar overvekt.
slutt 3.08.
Canacol ikke solgt i dag heller.
ny dag i morgen.
Innlegg av: Tigerberget (18.09.17 18:07 ), lest 590 ganger

En som tok 70K aksjer i sluttaksjonen på 3,08 etter at den har ligget lavere i omtrent hele dag.

Positivt. :-)
Innlegg av: rischioso (18.09.17 19:03 ), lest 532 ganger
Endret: 18.09.17 19:11

Dagens sluttkurs - 3,080
Dagens laveste - 2,930
Dagens høyeste (intradag) - 3,150

Kursen stabiliserer seg og har så smått startet å korrigere tilbake med stadig høyere topper og bunner.

Det betyr at aborum (m.fl) også følger etter, men kanskje ikke høyt nok ennå til å kunne få tilslag på kjøpsordrene som også i dag virker å være satt for lavt...??...

Aksjene han kunne få kjøpt til 2,50 glapp.

Aksjene han kunne få kjøpt til 2,80 glapp.

Aksjene han kunne fått kjøpt på fredag til 3 glapp

Og i dag glapp det gjerne også...??...

Det er akkurat dette med timing når motpart er fintkalkulerende roboter som gjør øretrilling nærmest umulig i lengden. Man kan om man er svært heldig få et par treff men i lengden så blir det gjerne flere bommmer enn treff og ikke minst man risikerer at på et eller annet tidspunkt så stikker kursen av og man må løpe etter - det er bedre å gå opp noen ører og ta det man skal ha helt eller delvis enn å holde på med øretrillingen for historien viser at over tid så blir man som oftest taperen...

I morgen er det ny dag med nye muligheter både for long, short og øretrillere og spennende blir det og se om Canacol har vært litt på selgeren eller om de også i dag har vært helt fraværende som på fredag....;)

Ha en fortsatt fin kveld!

Innlegg av: aborum (18.09.17 21:21 ), lest 392 ganger

rischioso:
- fin betragtning. Canacol har ikke solgt i markedet i dag (min vurdering); de er opmærksomme på at aktien korrigerer ned, så snart markedet fornemmer de er på salgssiden. Psykologien i aktien peger i retning af, hvem der blinker først. Spirende positivitet kan pludselig løsrive aktien som set i fredags, da aktien gik gennem 2,52.

Jeg bemærker mig, at der blev handlet en del på 3,00 blankt i dag og endda under kortvarigt. Det må være en god indgang i IOX, hvis man er på købersiden. Spændende at se om aktien giver flere handler på 3,00 :)
Innlegg av: rischioso (19.09.17 09:23 ), lest 220 ganger

aborum,

du fikk rett i at Canacol ikke solgte i går noe som betyr at de ikke har solgt noe de siste 2 børsdager (fre og man).

Virker ikke som de er på selgeren i dag heller - så langt...;)