Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Yess (13.09.17 20:00 ), lest 3670 ganger
Ticker: PCIB
Endret: 13.09.17 21:18

PCIB - Hva er utfordringene?

PCIB var over kr 39 i våres.

Etter den gang har PCIB kommet med flere ytterst lovende børsmeldinger. Mye indikerer at PCIB er på rett spor innenfor alle 3 foretningsområdene.

Allikevel har PCIB falt fra over kr 39 til 27.10. Hva skyldes dette fallet? Hvorfor er det ingen store profesjonelle investorer som ser den samme muligheten i PCIB som de fleste skribenter her inne?

En kurs på kr 1000 og mer som mange "fantaserer om her" an en se tydeligvis langt etter. Tror en skal være riktig så heldig om en ser PCIB i kr 40 innen nyttår og kr 50 innen de neste 12 mnd?
Innlegg av: chilli (13.09.17 20:13 ), lest 2444 ganger

RE^1: PCIB - Hva er utfordringene?

Synes kurs synsingen din er en smule merkelig..
De neste 3 mnd skal kursen opp ifra 27kr til Evt 40... Så deretter kun 10kr fram til september 2018?....
Hvis PCIB forsetter å levere overbevisende data, så er nok 50 lappen knust iløpet av de neste 12 mnd, tipper nå jeg :):):)

Tvi tvi....
Innlegg av: Odeven (13.09.17 20:16 ), lest 2428 ganger

TS!
Som du er inne på.
Der har vært nyheter som indikerer at de er på rett spor.
Men ingen konkrete resultater er presentert og da blir det jo bare indikasjoner å forholde seg til og kursen blir deretter.

Kommer konkrete positive nyheter, så vil vi se en helt annen utvikling.

Så inntil så skjer, - ja så blir kursutviklingen avventende.
Helt som det skal være.

O.
Innlegg av: Snøffelen (13.09.17 20:17 ), lest 2441 ganger

Selv om fimaVACC har det største potensialet så har fimaCHEM en skikkelig god LOA. Får vi klarsignal for pivotal fase 2 på gallegangsindikasjonen kommer det til å løsne. Da kommer de store investorene, og utlendingene.
Innlegg av: SafeInvest (13.09.17 20:17 ), lest 2423 ganger

Du må gjerne gi en begrunnelse på kursmålet ditt, Yess.
Innlegg av: Yess (13.09.17 21:18 ), lest 2277 ganger

Kursmålet på kr 50 blir litt stikk fingeren i været og tenk på et tall. Hvem hadde trodd på en kurs rundt kr 27 med den informasjonen en nå har da kursen var kr 39?
En økning på nesten 100% (27->50) må anses som meget tilfredsstillende på 12 mnd om det slår til.
Innlegg av: aksjeNuben (13.09.17 21:18 ), lest 2278 ganger

Innlegg av: Yess (12.09.17 11:34 ), lest 3605 ganger
RE^1: PCIB - Fimavacc - gratulerer
NRD og PAS laster tungt opp i dag, kan godt være at noen større aktører nå er på vei inn?
Uansett, dagens melding derisker PCIB betraktelig og kursen går nok over 30 innen kort tid. Det er også flere triggere som kan komme hver dag som helst. Ganske fantastisk at en fortsatt kan kjøpe PCIB til 28, men en får bare gratulere alle som tar denne muligheten.

En av de første rottene som ble skylt over bord som ønsker å få være med videre. Lol
Innlegg av: gepard1 (13.09.17 21:23 ), lest 2247 ganger

Aha

Judas Yess
Innlegg av: Yess (13.09.17 21:25 ), lest 2246 ganger
Endret: 13.09.17 21:26

Aksjenubben, hva i det innlegget er motstridende i forhold til kr 40 til nyttår (kr 40 er jo 33% over kr 30) og kr 50 innen 12 mnd. Sitter fortsatt i PCIB. Så får en se hvor det bærer. Hadde vært fint å fått noen store tunge investorer inn i aksjen.
Innlegg av: SirJohnny (13.09.17 21:26 ), lest 2243 ganger

Snøffelen, når ser du for deg klarsignal for pivotal fase 2 ?
Innlegg av: Snøffelen (13.09.17 21:33 ), lest 2228 ganger

Tenkte jeg skulle si "imminent", men det er vel "any time soon".
PCIb selv har på sett og vis sagt ganske snart, da de har antydet "ikke så langt inn i 2H17".
Omtrent som å bestille burger på Burger King, tenker hver gang at dette tar 5 minutter så tar det 20 minutter, og føles som 120 min...
Innlegg av: hartvigsen1 (13.09.17 21:35 ), lest 2211 ganger
Endret: 13.09.17 21:36

At kursen steg langt opp på 40-tallet i vår skyldes mye hysterisk haussing av herværende skribenter. Med visjoner om kurser på flere hundre innen kort tid.
Tradere og enkelte meglerhus utnyttet galskapen og ble med på ferden. Før de solgte og etterlot mange småaksjonærer som de store taperne.
Innlegg av: Bonusfrelst (13.09.17 22:29 ), lest 1986 ganger

RE^2: PCIB - Hva er utfordringene?

Hartvig med flere andre nick. Bommer nok en del igjen her. Ikke mange store tapere på PCIB. Bare deg. Du solgte aksjen under 7 kr, og det med tegningsretter inkludert.
Innlegg av: BenteBazooka (13.09.17 21:41 ), lest 2153 ganger

Med en kurs på 40,- er pcib priset til 1 milliard. Nano er i dag priset til 4 milliarder. Ved innvilget pivotal fase 2 så blåser vi nok forbi både 40 og 50 ganske fort..
Innlegg av: Eder (13.09.17 21:45 ), lest 2123 ganger
Endret: 13.09.17 21:47

Edit. Såg nå du skrev vår Hartvig. Var den over 40 da?

Tenker Snøffelen har helt rett. Enighet om P2 så vil vi se en stor økning i interesse i PCIB. Da kommer det til å bli fart i skuta.

Selv om noen helt sikkert kommer til å pådra seg emisjonsfrykt.

Innlegg av: radden20 (13.09.17 21:55 ), lest 2082 ganger

Det er noe merkelig med $-tegnet. Så snart det kommer en avtale med BP om upfront
money så får publiken en helt hysterisk tro på aksjen. Da skjer det.... noe med kursen.
Innlegg av: gepard1 (13.09.17 22:46 ), lest 1935 ganger
Endret: 13.09.17 22:53

Gleder meg over en viktig ting, Alle forretningsomraadene viser positive resultater, hvor samtlige har ett enormt potensiale.

Tenk om baade gallegangskreft og bukspyttkjertelkreft medisinene blir suksessfulle? Noe mye tyder paa at de vil bli.

Tenk om Fimavacc er loesningen paa kreftgaaten? Alle byggestenene er der.

Tenk om en 3-4 Fimachem partnere, og en 20-30 Fimanac og Fimavacc partnere ettherhvert vil staa I koe for og skrive avtale med PCIB?

"Himmelen kan ikke vente" med Warren Beatty var en en fin film paa slutten av 70 tallet, Vaar "Himmelen er ikke langt borte", vil bli en betydelig stoerre kassasuksess.;-))
Innlegg av: Yess (13.09.17 22:50 ), lest 1902 ganger

"show me the money" er et godt utrykk, men for all del. En får håpe at det slår til.
Innlegg av: SafeInvest (13.09.17 23:04 ), lest 1821 ganger

Den dagen du ser "the money" så er ikke kursen 27kr.

Skal man være med på hele oppturen må man ta en risk. Alle Pcib sine satsningsområder har levert gode resultater i år, så det lover godt for ytterligere postiv kursutvikling i år og fremover.
Innlegg av: Durable (13.09.17 22:57 ), lest 1855 ganger

Og hvis alt det gepard1 skriver om slår til,........så forstår vel folk at 1400 kroner pr. aksje, altså 35 milliarder, er en liten fjert? :-D

Hvis FimaVacc, og spesielt FimaNacc, lykkes KAN vi faktisk oppleve en femsifret aksjekurs.
Le gjerne av meg, men jeg har planer om å le hele veien til banken, og tilbake igjen. ;-)
Innlegg av: fabian2 (13.09.17 23:01 ), lest 1840 ganger

He-he , hva skal du tilbake for da....
Innlegg av: Durable (13.09.17 23:08 ), lest 1810 ganger

;-)

Når det er sagt, det gjelder å samtidig ha en edruelig innstilling.

En slik suksess vil eventuelt ligge mange år inn i fremtiden.

Jeg mener at FimaChem for gallegangskreft fremstår mer og mer de-risket og vil med suksess kunne gjøre PCIB verdt et sted mellom 400 og 800kr, avhengig av markedsandeler, gjennomslag i Asia og kriterier i partneravtaler.

Skulle man i tillegg få suksess med FimaChem for andre indikasjoner, slik som bukspyttkjertelkreft, prostatakreft osv,. vil FimaChem alene kunne føre aksjekursen enda høyere, kanskje til flere tusen kroner. MEN, dette vil ta MINIMUM 5år, kanskje lenger.

FimaVacc og FimaNacc tar jeg som en bonus, men utfallet av disse er jo unektelig nært knyttet til FimaChem, siden de tre platformene bygger på den samme teknologien.

Suksess i Vacc og Nacc kan gi en helt absurd aksjekurs. Det er nesten ikke mulig å forestille seg potensialet!
Det vil jo få en rekkevidde som går langt utenfor bare kreftforskningen.
Innlegg av: SafeInvest (13.09.17 23:26 ), lest 1743 ganger

Lykkes Pcib så vil vil aldri se den kursen du forespeiler Durable, selskapet kommer til å bli slukt før PV2 er i mål. Men jeg lever i håpet, kanskje vi kan se ett oppkjøp rundt 400kr aksjen.
Innlegg av: Pingwin (13.09.17 23:11 ), lest 1799 ganger

Du var uheldig i går, Yess, da du hausset Norske Skog og like etter fikk Matching Halt med dårlige nyheter. Heldigvis for deg var ikke alt tapt. Jeg tror du tar tilbake tapet hvis du sitter litt langsiktig i PCIB.
Innlegg av: Durable (13.09.17 23:56 ), lest 1696 ganger

Oppkjøp allerede før Pivotal Fase 2 er i mål???

Til 400kr?!

Det er selvsagt ikke umulig at du får rett, SafeInvest, men da vil jeg bli fryktelig skuffet - selv om jeg vil bli mange millioner rikere også med dette utfallet,

I så fall håper jeg det er et salg av kun FimaChem, og ikke hele selskapet, for det vil være en tragedie og et ran nærmest uten sidestykke.

Forutsatt at FimaVacc og FimaNacc lykkes, så håper jeg på et norsk industri-eventyr, og at man kan legge til en null bak de fire hundre, MINST.
Innlegg av: SafeInvest (14.09.17 00:11 ), lest 1668 ganger
Endret: 14.09.17 10:52

Det beste man kan håpe på er vel en partneravtale for fimaChem, så selskapet har nok penger til å drive frem Vacc og Nac for å synliggjøre verdiene der også før oppkjøp. Men oppkjøp er uungåelig, vi får krysse fingrene for at det ikke skjer før i 2019.
Innlegg av: don_suger (14.09.17 00:33 ), lest 1622 ganger
Endret: 14.09.17 00:42

RE^3: PCIB - Hva er utfordringene?

Oppkjøp er uunngåelig??

Exuse my french, men hva er dette for slags pisspreik? ;-)

Pcib har jo full frihet til å gå inn i finansierings samarbeid med partnere uten å måtte selge alt av arvesølvet.

De kan kjøre en emisjon for å prøve å gjøre alt på egen hånd, slik Nano ser ut til å prøve på.

Når det gjelder trusselen om oppkjøp til en "billig penge" har jeg tro på at flere av de store investorene skjønner potensialet i denne aksjen og ikke ønsker å selge for småpenger.

Hvis flere av oss her inne på forumet hardnakket påstår man ikke skal selge for småpenger så bør man ikke være så naiv å tro at ikke flere av de virkelig store investorene også vet den potensielle verdien i selskapet.

I tillegg er selskapet utstyr med en god ledelse som sikkert har implementert mottiltak i forhold til hostile takeovers, slik jeg vet Nano har gjort.

Jeg skal dog være enig i at hvis BP virkelig får snusen i pcib og flere aktører slenger seg med i en budrunde kan det bli tøft å være aksjonær uten å ta gevinst...

For min del ville en aksjekurs på 400,- betydd en økning på 40 ganger inngangen og flere titalls millioner i gevinst, så man vil selvsagt måtte tenke seg meget godt om i et slikt eventuelt scenario :-)

Innlegg av: flaksegrisen (14.09.17 00:04 ), lest 1673 ganger

Blir nesten som Ronald waynes salg av apple for 9000 kr.
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 06:31 ), lest 1542 ganger
Endret: 14.09.17 06:38

800 kr. eller mer pr aksje er ett minimum for og selge.

Men det spoers selvfoelgelig hvor langt vi er kommet. Hvis fler enn en medisin ser ut til og fungere(noe det vil), boer tusenlappen passereres og vel saa det for og selge.

Pr. dags dato har vi 10 medisiner I pipeline. Ett veldig forsiktig tips vil vaere at minst en fra hvert forretningsomraade vil naa suksess. La oss si at hver medisin er verdt kr. 600, saa er det bare og gange opp...............
Innlegg av: Otard (14.09.17 06:48 ), lest 1500 ganger

....og med gode effekttall på fimavacc etterhvert kommer kanskje 100 vaksiner til å be om hjelp med transporten og da er bare å gange opp igjen...
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 07:32 ), lest 1444 ganger

Noen kommer helt sikkert til og forsoeke og snike til seg PCIB for en rimelig penge.

Da kommer det an paa hvor dumme/graadige vi er;-))

Det er klart at for de som sitter med 100K aksjer+, vil saa lite som kr. 300 gi en fin gevinst........

Innlegg av: Studenten86 (14.09.17 07:58 ), lest 1394 ganger
Endret: 14.09.17 07:59

Lurer på at dere vaser noe når dere prater så mye om oppkjøp.
På PCIB sin hjemmeside er en av hovedmenyene kalt "partnering".

Utdrag:
"To fully exploit the potential of our three major PCI applications, we are looking for partnerships with renowned pharmaceutical and biotech Companies.
Together, we will unlock the potential of your drug candidates. We continue to commit to partners with synergistic ideas to develop innovative drug candidates.
Partners should share our vision to develop and commercialize the next generation of anti-cancer therapeutics."

http://pcibiotech.no/partnering/

De er godt beskyttet med patentering, og ønsker samarbeid. Samarbeid løser økonomiske utfordringer også, og er vel en hel del vanligere enn oppkjøp?
Innlegg av: flaksegrisen (14.09.17 08:38 ), lest 1276 ganger
Endret: 14.09.17 08:43

Dette er selskapats planer. Du kan ikke planlegge at noen skal eller ikke skal legge inn et bud på selskapet. Om 90% av aksjonærene godtar budet er selskapet solgt.
Innlegg av: liang (14.09.17 08:10 ), lest 1364 ganger
Endret: 14.09.17 08:43

Fra selskapets hjemmeside:

http://pcibiotech.no/vaccination/

"There are currently more than 250 therapeutic vaccines in development against various types of cancers. "

Så markedet er veldig stort.

Kun en vaksine er vel pr dags dato godkjent og alle har samme problemet som PCIB ser ut for å ha forsket frem løsningen på.

Dette gjelder kun FimaVACC så FimaCHEM og FimaNAC kommer i tillegg.

Så ved full suksess så er potensialet gigantisk.

Det geniale med PCIB er at de formidler verktøyet til å øke effekter på andres medisiner.
Dette betyr at dersom et medikament feiler så vedkommer det ikke PCIB noe særlig.
Dette i stor kontrast til "vanlige" biotekselskaper som forsker frem et medikament og hvor konsekvensene er katastrofale dersom produktet feiler i kliniske studier.

--------------------------------

Jeg har lest siste melding vedrørende fimavacc flere ganger nå og budsskapet føles bare bedre og bedre.

PW avslutter med følgende setning:

"We look forward to the completion of this study, aiming for clinical translation of the promising preclinical results with the fimaVACC technology."

Dersom resultatene var middelmådige og dersom det hersket den minste tvil om at resultatene innen fimavacc ikke var gode nok så ville en vel aldri uttrykket seg slik?

De ser frem til å avslutte studien og starte på kliniske studier sammen med partnere (BP) fase1/2 og deres ulike terapautiske vaksiner i kreftsyke pasienter jo før jo heller.

Jeg personlig tolker dette dithen at partner(e) innen fimavacc er klare og resultatene av studien allerede er mere enn gode nok.

Denne tolkningen er den eneste som gir utsagnet logikk.

*Ikke undervuder uttrykket

"promising" , :==))

lykke til

Innlegg av: yard (14.09.17 08:11 ), lest 1354 ganger

Ville ikke brukt mye tid på å svare TS.

En klassisk type som bruker masse tid på å snakke ned aksjer han har solgt seg ut av. Bare å lese igjennom tråder da han var inne. Voldsomt positiv da.

Er flere slike inne her inne..

Jeg for min del holder meg til Snøffelen, FiloD, Liang, e-mannen med flere. Her kommer det i hvert fall ærlige meninger med dokumentasjon av påstander.

Innlegg av: chilli (14.09.17 08:31 ), lest 1276 ganger

Spot on Yard...
Flere her inne som snur "kappa etter vind"

Men det er en glede å lese om all kunnskapen flere her inne besitter... Har etterhvert blitt PCIB tilhenger :)
Innlegg av: stifinner (14.09.17 09:10 ), lest 1191 ganger

Oppkjøp av hele Pcib vil ikke skje, tror jeg, da Musts 10% er en garanti mot oppkjøp. Legger man til eierandelene til de som skriver her inne så er en fort oppe i 20 %.
Derfor er ikke oppkjøp sannsynlig.
Innlegg av: hartvigsen1 (14.09.17 09:31 ), lest 1120 ganger

Jeg er enig. Det kan virke som PciB vil gå i PHO sine fotspor, eller hva tror du stifinner?
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 09:32 ), lest 1128 ganger
Endret: 14.09.17 09:37

Nja, si ikke det.

Hvis ett av de tre stoerste farmaci selskapene I verden ser det samme som vi gjoer, og legger ett stort nok bud paa bordet, kan veien til salg av selskapet bli kort;-))

Naar man ser paa hvilke kriterier andre pharmaci selskap har blitt solgt paa opp igjennom historien, er det ikke sikkert en slik hendelse er saa fryktelig langt unna.

Sier det igjen, PCIB vil snart vaere paa alles lepper verden rundt. I loepet av 1,5 aar, blir det bevist at vi har loest kreftgaaten.
Innlegg av: flaksegrisen (14.09.17 09:37 ), lest 1082 ganger

Alt har en pris. Dersom de legger 10-20 millarder på bordet i morgen? Hadde du solgt?
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 09:40 ), lest 1082 ganger
Endret: 14.09.17 09:47

20 milliarder maa vaere ett minimum.

Og yes, hvis det budet skulle foreligge foer vi har faatt innvilget noe som helst, ville jeg solgt.

Men hvis vi skulle faa innvilget pivotal fase II og ODD I USA, maa vi regne med at flere en en medisin vil kunne trekke nytte av Fimachem, og da strekker ikke 20 milliarder til.

Og det er foer vi har regnet inn Fimavacc og Fimnac. Men det er vanskelig, For hvis det gaar som vi tror, kan PCIB vaere verdt over 100 milliarder kr. I loepet av en 2-3 aars tid.

Venter vi litt, saa kanskje baade Fimachem, Fimavacc og Fimanac blir solgt for 25 milliarder hver seg;-))
Innlegg av: flaksegrisen (14.09.17 09:42 ), lest 1053 ganger

Et bud kommer nok ikke før Pcib har bevist at det fungerer. Enn sålenge får vi nok ha aksjene våres i fred et par år til.
Innlegg av: stifinner (14.09.17 09:45 ), lest 1036 ganger

Jeg tror ikke de hadde fått aksept fra 90 % av selskapet for 10 -20 milliarder.
Selskapet ville umiddelbart vært priset til adskillig mer av de fleste aksjonærer. Det er det faktisk allerede i dag, av mange store aksjonærer.
Hartvigsen, jeg er ikke helt sikker på hva du mener med sammenligningen med Photocure?
Innlegg av: hartvigsen1 (14.09.17 09:53 ), lest 998 ganger

Stifinner, jeg mener å se mange likheter mellom ledelse og styre i de to selskapene. De ser på det som sitt livsverk, og da betyr penger ganske lite
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 10:24 ), lest 936 ganger

Gulliksen

PHO og PCIB kan ikke sammenlignes, PCIB helbreder kreft, mens PHO finner ut hvor kreften er.

Bare neper, vil si at analyse og helbredelse er like mye verdt;-))
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 10:52 ), lest 901 ganger

Hyggelig og lese at de store eierne er enige med oss I vurdering av verdispoersamaalet.
Innlegg av: Durable (14.09.17 20:24 ), lest 824 ganger

100 milliarder. 4200kr per aksje. Om 3 år. (Vel, dette er biotek, så TTT, 3-5 år)

Det kan jeg like. :-)
Innlegg av: Yess (14.09.17 21:28 ), lest 698 ganger

Når den 4200 pr aksje sier jeg opp jobben på dagen og blir stor investor på fulltid.
Innlegg av: Taylor (14.09.17 21:59 ), lest 637 ganger

Yess. Den dagen kan komme. Med 5- 10ooo andeler så kan du bare lene deg tilbake. Det er planen min :)
Innlegg av: figorian (14.09.17 22:08 ), lest 612 ganger

Har 30 000 stk. Tenker jeg jobber i 2-3 år til😊
Innlegg av: gepard1 (14.09.17 22:44 ), lest 532 ganger

Vi tar av for mye, det kan bety bad luck. Men det er forstaaelig at det er vanskelig og la vaete, naar man forstaar at alle tre forretningsomraadene ligger veldig bra an.
Innlegg av: don_suger (14.09.17 23:13 ), lest 480 ganger

Det må være lov å drømme, men det er jo stor risiko ennå.

Allikevel tror jeg mange vil være enige i at kursen er for lav i forhold til LOA bare for fimaCHEM.

Hvis man er sikker i sin sak er det jo "bare" å vente. Problemet for en investor er jo bare at dette er en av de egenskapene som er kanskje vanskeligst å oppnå, samt det å vite når man har sett gullfuglen.....

Husk Warren Buffet ->
"Successful Investing takes time, discipline and patience. No matter how great the talent or effort, some things just take time: You can’t produce a baby in one month by getting nine women pregnant.”

Eller....

“Assiduity is the ability to sit on your ass and do nothing until a great opportunities presents itself”
– Charlie Munger
Innlegg av: realist. (14.09.17 23:20 ), lest 454 ganger

RE^3: PCIB - Hva er utfordringene?

"Lethargy bordering on sloth remains the cornerstone of our investment style"
http://www.berkshirehathaway.com/letters/1990.html
(Chairman's Letter - 1990 - Berkshire Hathaway Inc.)