Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: JONSAKSA (13.09.17 17:50 ), lest 1171 ganger
Ticker: FUNCOM

FUNCOM - Eier sjefen mye aksjer?

Hei der kjære Funcom venner

Leste akkurat at flysjefen i Norwegian skulle kjøpe aksjer for 200 millioner. Han sjefen i Funcom, er det ikke på tode at han gjør det samme?

Noen som vet om han har penger til overs, eller sliter han med fellesgjeld i borettslaget og ubetalte MesterCard regninger slik som oss andre??

Hilsen JONSAKSA
Profesjonell Hattemaker
Innlegg av: gmtrade (13.09.17 19:45 ), lest 689 ganger

RE^1: FUNCOM - Eier sjefen mye aksjer?

Tullete innlegg.

Funcom skal opp.. Fordi opp.

Innlegg av: badkrukan (13.09.17 19:53 ), lest 664 ganger

hattemaker? respekt!
Innlegg av: dick .... (13.09.17 19:58 ), lest 657 ganger

CEO Casais har 150k.
Innlegg av: Studenten86 (13.09.17 20:05 ), lest 638 ganger

Hei der kjære JONSAKSA!

Syns også Rui Manuel Monteiro Casais skal bruke 200 millioner på Norwegian aksjer.

Men siden han tok over et selskap i store økonomiske problemer i 2015 som måtte løftes opp, samt økokrim som sitter på nakken. Tror de ville sperre opp øynene og rynke øyenbryn om han skulle gjort et forsiktig lite insidekjøp på 200 millioner i eget selskap nå.

Anbefaler deg å sende mail direkte til Funcom om å lage capser og andre hodeplagg med Funcom logo på.
Innlegg av: JONSAKSA (13.09.17 21:07 ), lest 565 ganger

Hei der kjære dick.......

Hvis han eier 150 000 aksjer så er jo det en start, det er jo 15% av det flysjefen snart eier.

Hvor mange aksjer får man i Funcom for 200 millioner? Er ikke det sånn cirka 200 millioner aksjer? Sliter litt med kulerammen nå, det mangler noen rader med kuler for at jeg skal få full oversikt over regnestykket.
Innlegg av: Tool (13.09.17 21:13 ), lest 541 ganger

Merkelig hvor voksen du brått var i NAS tråden TS ;)

Ellers er det jo en ekstremt merkelig sammenligning, NAS er vel bygd opp fra grunnen av, som et korthus av Kjos selv, egentlig rart han ikke eier enda mer enn han gjør.

Innlegg av: JONSAKSA (13.09.17 21:30 ), lest 504 ganger

Hei der Tool. Er det slik at du er mannen som eier butikken Tools? Kjørte forbi den på Kalbakken da jeg skulle levere en hatt i forrige uke.

Jeg tilpasser språket mitt slik at alle forstår hva jeg skriver om på Funcom trådene, og gjør det samme på andre store investeringer jeg hele tiden regner på. Nå om dagen er det i Norwegian og Seadrill jeg driver å regner mest med kulerammen.

For en stund tilbake gjorde jeg min første kortsiktige trade i Seadrill. Oljesjefen hjalp meg til å doble pengene på 2 dager. Han Jan ba meg selge da den passerte 3 kroner, og det er jeg takknemmelig for i dag.

Hvilken trade er du mest stolt av å ha gjort den siste måneden?

Hilsen JONSAKSA
Profesjonell Hattemaker
Innlegg av: Tool (13.09.17 21:51 ), lest 466 ganger

Nja, sitter godt i ORK, TEL og SAS. Gidder ikke skryte på meg backtrader, ser du sier du har inngang på nesten 3,- i SDRL så godt gjort å få gevinst :)

Ellers er det jo interessant å stadig se de som er negativ til en av årets beste aksjer sirkle rundt de dårligste. Det er en klassiker.

Lykke til med humoren, mulig den trenger en justering ;)
Innlegg av: CarlLindstrøm (13.09.17 23:17 ), lest 369 ganger

Hei Jonsaksa.

Jeg leser mellom linjene at du nå besitter god investorkunnskap på kort tid. Gi en lyd, som ungdommen sier, om du ønsker å ta hattemakerbutikken din videre til neste nivå. Kapitalen min er klar, det er bare å heve hatten.

Med hilsen,
Carl Lindstrøm
Investor og forvalter
Innlegg av: JONSAKSA (14.09.17 07:28 ), lest 304 ganger

Hei der Carl

Jeg sitter jo med dette Business caset for å starte min egen Hattemakerkjede i disse dager. Ho Astrid liker ikke at fremmede skal styre levebrødet vårt, så foreløpig trenger jeg offisielt sett ikke å gjennomføre en emisjon til nye investorer.

Ellers har jeg få fått en slik konto på Shareville, hvor du kan se all tradingen min i SDRL og Funcom, heter JONSAKSA der.

Hva tror vi om i dag? Blir det ny all-time high for Funcom? Kunne trengt en liten opptur nå, etter alle disse dagene med krakktendenser.
Innlegg av: Studenten86 (14.09.17 08:46 ), lest 246 ganger

Med dette som overheng akkurat nå, tror jeg ikke oppgang er ventet i dag.
http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-09-13-funcom-steam-user-reviews-should-be-region-gated
Innlegg av: Muffe (14.09.17 09:05 ), lest 195 ganger

Dette er ikke unikt for Funcom og har alltid vært slikt.
Tror dette er på minus siden i forhold til hvor Funcom ligger i pris på Oslo Børs.

Innlegg av: lektor79 (14.09.17 09:54 ), lest 132 ganger

Dette når nye høyder i 2018!
Innlegg av: Studenten86 (14.09.17 10:11 ), lest 108 ganger

I grunn enig med lektoren her. Etter å ha satt opp salgsprojeksjoner for swl, ce og bearded dragon sin utgivelse. 2018 ser forlokkende ut. =)