Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: aborum (13.09.17 08:33 ), lest 2988 ganger
Ticker: IOX
Endret: 13.09.17 08:40

IOX - Canacols salg og mulig teori

Canacol solgte massivt ud af aktierne i går; det var ganske tydeligt. Med 5 - 10 mio aktier omsat i IOX dagligt, ser det ud til at Canacol er ude af IOX pr. 30/9/2017. Dette forudsætter naturligvis at volumen holdes på et realistisk niveau - herunder kurspleje fra PAS i perioderne hvor aktien har brug for at genvinde momentum.

Jeg spekulerer over om salget relater til balancen i Q3 regnskabet, der jo akkurat lukker 30/9/2017. Sidder Canacol med nogle udgifter på hånden, der kræver akut finansiering for at undgå væsentlig ubalance i resultat vs. guiding fra ledelsen?

..

Canacol Energy LTD has on September 12, 2017 sold 1,260,000 shares in Interoil Exploration and Production ASA (the Company) at a price of 3.91 NOK per share. Canacol

Energy LTD owns after this sale a total of 9,490,525 shares, constituting approximately 14.67% of the Companys shares.

Alberto Nicolas Acuna Vesga is represented in the Board of Interoil Exploration and Production ASA.

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=434549
Innlegg av: Lombordo (13.09.17 10:33 ), lest 1879 ganger

RE^1: IOX - Canacols salg og mulig teori

Selskapet har ingen fremtid, slik tolker jeg storstilt salg av aksjer fra storaksjonær
Innlegg av: Ransen (13.09.17 10:36 ), lest 1856 ganger

Sikkert ikke...
Innlegg av: Viti (13.09.17 10:36 ), lest 1853 ganger

Selger ikke Canacol i dag?
Innlegg av: Ransen (13.09.17 10:39 ), lest 1826 ganger

Canacol selger ikke så langt i dag. Heldigvis har de med å gjøre universets dummeste tradere, som selger på 3 kroner for å kjøpe igjen på 4 kroner.
Innlegg av: Viti (13.09.17 10:40 ), lest 1812 ganger

Håpte vi skulle under 3 i dag, øyner eit håp om å få ned snittet mitt.
Innlegg av: aborum (13.09.17 10:46 ), lest 1742 ganger

RE^2: IOX - Canacols salg og mulig teori

Viti:
- der er minimal teknisk støtte på 3,00 fra medio til ultimo august så hvis den ryger, så hedder det 2,50. Canacol solgte ikke længere ned end 2,50 før de fjernede sig fra markedet. Heref gik aktien 2,50 NOK på 2 dage (eller 100%).

Indgang på 3,00 kan være en rigtig god GA-kurs. Man bør overveje at dele sine køb op i flere mindre, således at man sikrer sig mod pludselige negative bevægelser og kan sænke GA-kurs.
Innlegg av: Symphony (13.09.17 10:43 ), lest 1795 ganger

Hei

Jeg er atter en gang inne i IOX. Så får vi se om dette virkelig er "penger på gaten".

Det kan se sånn ut nå og spennende blir det okke som.

Mvh
Innlegg av: helloween (13.09.17 10:45 ), lest 1758 ganger

Symphony

Bra:)
Muligens du var litt tidlig på kjøpsknappen.
Men det blir kun en evt kortvarig nedgang ved nedsalget.
Innlegg av: Helten (13.09.17 10:46 ), lest 1743 ganger

Canacol solgte 20k på 3,30 men vil ikke selge under dette idag ser det ut som.
Innlegg av: TurnUp (13.09.17 10:48 ), lest 1728 ganger

Kan noen lage en graf og finne ut av når de omtrent er ferdig med nedsalget? Circa 9 mill akjser igjen.

Når kurden ikke blir holdt nede lenger vil den sikkert sprette 100%
Innlegg av: aborum (13.09.17 10:49 ), lest 1702 ganger

Slut september, tror jeg. Forudsat volumen holdes på et fair niveau.
Innlegg av: in2deep (13.09.17 10:52 ), lest 1662 ganger

TurnUp: et-par-ogtyve børsdager så bør de nærme seg null, såfremt de ikke greier å selge større poster av børs. Egentlig veldig rart at de ikke greier. For slik det er nå så er det jo deres eget nedsalg som senker kursen. Hvis jeg da ble tilbudt å kjøpe 10 mill aksjer, som jeg da visste at ville stige umiddelbart etterpå grunnet opphør av nedsalget, så ville iallefall jeg ha slått til...
Innlegg av: TurnUp (13.09.17 10:54 ), lest 1656 ganger

Spennende case, jeg skal prøve med om jeg får en bra inngang.
Innlegg av: Billyjojimbob (13.09.17 10:57 ), lest 1627 ganger

Fikk ikke under 3,plusselig spratt den opp gjen.
Innlegg av: Stranger (13.09.17 10:58 ), lest 1623 ganger

Når Symphony går ind i en aktie, så er nedgang sikkeret. Husker det fra NEC tider hvor glad han var for at købe NEC billigere hverdag.
Men lykke til.
Innlegg av: Symphony (13.09.17 11:01 ), lest 1605 ganger

Stranger

Mulig dette mens noen av oss som gikk på en smell i Nec har lært? Jeg har iallfall. Jeg opererer med småpenger idag i forhold til den gangen du sikter til.

Ellers skal du ha takk for oppmerksomheten.

Hvem er du forresten? Husker ikke nicket ditt?

Mvh
Innlegg av: rischioso (13.09.17 11:17 ), lest 1546 ganger
Endret: 13.09.17 11:30

aborum (13.09.17 08:33 )

RE - Canacol solgte massivt ud af aktierne i går; det var ganske tydeligt. Med 5 - 10 mio aktier omsat i IOX dagligt, ser det ud til at Canacol er ude af IOX pr. 30/9/2017. Dette forudsætter naturligvis at volumen holdes på et realistisk niveau - herunder kurspleje fra PAS i perioderne hvor aktien har brug for at genvinde momentum.

* Ja, det er slik jeg også ser det - rundt månedskiftet (+/-)

RE - Jeg spekulerer over om salget relater til balancen i Q3 regnskabet, der jo akkurat lukker 30/9/2017. Sidder Canacol med nogle udgifter på hånden, der kræver akut finansiering for at undgå væsentlig ubalance i resultat vs. guiding fra ledelsen?

* Ingen dum tanke. Når vi tar en titt på forrige q (q2) og guidingen for 2017 så fremkom det at de balanserte på en knivsegg - mao, de hadde ikke mer enn knappe 2,8m/usd å flexe med og med så mange betydelige prosjekter de har gående samtidig så er det en veldig knapp buffer.

Det kom også frem at de nylig har refinansiert gamle lån og lovet aksjonærene at det ikke var behov for å hente inn frisk kapital gjennom emisjon frem til gassrør leggingen var ferdig dermed kan det nok være som du sier at de har fått uforutsette utgifter som igjen raskt vil spise den knappe bufferen på 2,8m/usd og i tillegg så må vi heller ikke glemme at de har garantert for IOX slik at banken ikke rikker ved denne sikkerheten som er stilt. Denne bankgarantien må de stå for uavhengig om de er inne eller ute av IOX og er nok således en klump om foten i denne sammenheng...

Mer om det kan leses her:

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21717489

RE - Canacol Energy LTD has on September 12, 2017 sold 1,260,000 shares in Interoil Exploration and Production ASA (the Company) at a price of 3.91 NOK per share. Canacol

Energy LTD owns after this sale a total of 9,490,525 shares, constituting approximately 14.67% of the Companys shares.

* Det er uansett ingen fundamentale negative endringer å se så langt hos IOX så det skal bli fint å få dette nedsalget overstått slik at kursen kan korrigere tilbake der den hører hjemme. Det er knappe 9,5m aksjer igjen og i løpet av uken så kan resterende være langt nede på 8 tallet - gitt at de fortsetter for man kan jo aldri vite om de skal ut med alt alternativt at de tar en pause.
Innlegg av: Stranger (13.09.17 11:21 ), lest 1484 ganger

Symphony
Jeg var også en NEC aktionær lige som dig. Havde investeret mange penge i selskabet, men det hele gik jo på røven. Men du skal have held og lykke med dine investeringer.
mvh
Innlegg av: gordonthegekko (13.09.17 11:23 ), lest 1460 ganger

Inngang på 2kr
Innlegg av: helloween (13.09.17 11:25 ), lest 1453 ganger

Stranger

Husker deg fra NEC tiden:)
Innlegg av: aborum (13.09.17 11:27 ), lest 1428 ganger

Spørgsmålet er om Canacol overhovedet sælger i dag, eller det var en tilfældig retailer der solgte via INT. Hvis det repræsenterer dagens salg i Canacol er det en patetisk handel.

Muligt andre bruger INT som stråmand for at "fake" salg fra PAS, INT og ESO nu hvor markedet er opmærksom på specielt disse mæglere.
Innlegg av: Symphony (13.09.17 11:27 ), lest 1443 ganger
Endret: 13.09.17 11:28

aborum og rischioso

Det eneste som virkelig skurrer for meg i dette bildet er mangel på kryssinger. Hvorfor i granskauen selger og/eller har ikke Canacol solgt utenfor børs og til langt høyere priser?

Jeg vet ingen vet og som gjør dette til en børsthriller av dimensjoner. Det skal bli utrolig spennende å finne ut av dette.

Er det også ikke grunn til å tro at grådigheten i markedet kommer til å tilta etter hvert som Canacol tømmer seg, ut fra teorien. Pengene på gaten skal jo være der uansett om man kjøper for 2 eller kroner 6?

Omsetningstakten bør derfor på et eller annet tidspunkt ta helt av slik jeg ser det. Lenge før Canacol er tomme for aksjer.

Mvh
Innlegg av: rischioso (13.09.17 11:36 ), lest 1382 ganger
Endret: 13.09.17 11:39

Symphony,

den tanken har også jeg hatt og det kan være flere grunner til det.

Hvis de hadde tenkt på dette før de startet nedsalget første gang så hadde nok det vært en mulighet, men hvis de startet først og resultatet ble regelrett grusing av kursen så er i hvert fall den muligheten borte for de må også gjerne belage seg på å selge millioner av aksjer med en rabatt og skulle man legge en rabatt oppe på den allerede grusa kursen så kan det vel være like greit å selge over børs.

Når man skal ut i markedet forøvrig for å selge millioner av aksjer så vil det også kunne ta noe tid og ikke minst det koster en del også i gebyrer for å få dette gjort så er det da avhengig av hvor raskt trenger man disse pengene for over børs så er jo pengene tilgjengelige i det aksjene er solgt.

Ikke lett å skjønne denne strategien de har valgt om det er en strategi med i bildet overhodet - det kan man jo lure på - men jeg skal ikke klage for som ny aksjonær så har dette gitt en mulighet man bare kunne drømme om og det for bare kort tid siden når kursen stod i nærmere 10...;)

Innlegg av: runewl (13.09.17 11:37 ), lest 1376 ganger

Canasol skal ut med alt, dette har vel Pareto bekreftet. Hvorfor de skal ut er det vel ingen som vet, men tipper de trenger penger til andre prosjekter.

Etter at AEN trekte seg ut, så er det ikke så interessant for Canasol å sitte lenger, da de ikke har over 50% sammen med AEN lenger. De tror ikke de har penger til å kjøpe AEN sin del.

Jeg skal kjøpe meg inn igjen i IOX, men venter på 2,5, gidder ikke kjøpe for over 3.
Innlegg av: rischioso (13.09.17 11:41 ), lest 1374 ganger
Endret: 13.09.17 11:53

Ja - alle piler så langt peker på cashmangel hos Canacol - det er det vel heller liten tvil om.

Det som er langt mindre sikkert er om du får muligheten til å kjøpe for 2,5 - det gjenstår og se...;)

Jeg har bommet mange ganger opp gjennom årene når jeg har prøvd å treffe den optimale bunn. Det har gjerne endt med at den har snudd før den er kommet til mitt kursmål og jeg har måtte løpt etter.

De få gangene jeg har truffet bunnen helt eller delvis så har volumet gjerne blitt for smått og regne og jeg måtte fylle på mens jeg løp etter.

Av det har jeg lært at det er bedre å kjøpe undervegs og samle volum slik at man har en god slump i sekken når det først snur for ellers så vil man gjerne måtte betale langt mer for det samme volumet gjennom å plukke på veien opp når selgersiden er nærmest fraværende, mao man må tåle i perioder å sitte i minus i påvente av bedre tider - my 2 cents...;)
Innlegg av: carthago (13.09.17 14:32 ), lest 1056 ganger
Endret: 13.09.17 14:36

RE^3: IOX - Canacols salg og mulig teori

1.På et eller annet tidspunkt slutter Canacol å selge aksjer, da har vi sett hva som skjer med kursen, dobling i løpet av 2 dager. Hvorfor de selger gidder jeg ikke lenger å spekulere i, men håper de selger seg ut så fort det er mulig.
2. Oljeprisen fyker i været og stabiliserer seg godt over 50 tallet
3. IOX produserer mer enn noen gang. Skaper mer inntekter og leverer etter alt å dømme positive resultater. Dette genererer cash.
4. IOX skal bore flere hull det nærmeste året og vi kan anta at de treffer på flere hull.
5. Utestående COR sak, men tror den løser seg og brukes stort sett av baissere
6. Gjennomgående flere kjøpere enn selgere
7. Fremtiden ser lys ut
Innlegg av: Damgard99 (13.09.17 14:46 ), lest 976 ganger

Canacol har stort set ikke solgt noget i dag, det er altså teasere, der håber de kan komme ud over 3 og komme tilbage på 2,5. Men der er ingen der ved om canacol holder sig på de 9,5 mil aktier. Uanset er Iox meget mere end 3 nkr værd!
Innlegg av: ciccio (13.09.17 14:53 ), lest 962 ganger

Spørsmålet er hvorfor i H de ikke solgte på mandag da det var positiv melding og et høyt volum. Kunne sikkert blitt kvitt flere mill. De trodde kanskje den ville fyke videre tirsdag.. who knows.
Innlegg av: rischioso (13.09.17 15:17 ), lest 936 ganger
Endret: 13.09.17 15:34

carthago,

SPOT-ON!

Når nedsalget er ferdig så vil kursen med største sansynlighet korrigere seg til normalen så lenge det fundamentale ikke er endret noe det ikke finnes noen indikasjoner på til dato.

Så kan man spørre seg - hvis aksjen egentlig var verdt 7 ville du da ha solgt for 3?

Nei, hvem ville det, men alikevel er det noen som gjør det...

eller sagt på annen måte

Hvis aksjen egentlig var verdt 7 men du kunne få den nå for 3 ville du da ha kjøpt den?

Ja, men allikevel er det få som virker å gjøre det....

Men å betale gladelig 4, 5 eller 6 når det først snur det er man villige til...

Forstå det den som kan...;)

Det virker å være en kombinasjon av grådighet og flokkmentalitet.

Grådighet fordi man ønsker å betale minst mulig og håper alltid på en lavere inngang.

Flokkmetalitet fordi det gir trygghet å gjøre det samme som de fleste andre.

Prpblemet er bare at de få som virkelig tjener på børs er de som ikke er for grådige og heller gjør det motsatte av de fleste andre...;)
Innlegg av: vestavind (13.09.17 15:30 ), lest 824 ganger

hvorfor selger DNM her nede? Virker helt merkelig
Innlegg av: aborum (13.09.17 15:32 ), lest 810 ganger

Det er retailers der sælger pt fra DNM tror jeg.
Innlegg av: slowhand (13.09.17 15:31 ), lest 819 ganger

Og hvorfor i all verden en noen begynt å slette IOX-tråder??

IOX-Bunner ut
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21745321
Innlegg av: rischioso (13.09.17 15:36 ), lest 777 ganger

Det er vel ikke det minste rart at den tråden ble slettet - all honnør til ADMIN for det!
Innlegg av: Ransen (13.09.17 15:36 ), lest 784 ganger

For å vri litt på det så kan man altså nå kjøpe et oljeselskap for under 200 mill nok.
Her får man:
God produksjon og den vil bli stigende
LLA-47 ca 100 mill/barrels
Pågående og finansiert boreavtale(3 brønner)
Ytterligere 7 brønner til 2020
Gassforedling fra 2018
I tillegg får man:
Gjeld (håndterbar med dagens produksjon)
Uavklart Cor-6(Ingen anstrengelse for ledelsen)
Innlegg av: rischioso (13.09.17 15:39 ), lest 761 ganger

Ransen,

god vinkling!

Det er av samme grunn at markedet vil reprise aksjen så snart nedsalget er ferdig for dette henger ikke på greip.

Men slik er nå børs til tider og det er akkurat det som skaper både volalitet og ikke minst muligheter spesielt for de som evner å se akkurat det - og gjør noe med det...;)

Carpe Diem!
Innlegg av: slowhand (13.09.17 15:38 ), lest 771 ganger

Det er sant, men det er jaggu mye annet som skulle vært slettet..
Innlegg av: rischioso (13.09.17 15:41 ), lest 750 ganger

Joda, enig i det, men alt er dessverre ikke perfekt ei heller admin og av samme grunn har man en admin tips knapp til høyre for hvert innlegg...;)
Innlegg av: carthago (13.09.17 15:58 ), lest 701 ganger

DNM har i dag kjøpt aksjer for et snitt på 3,08 og solgt med et snitt på 3,05. Sånt blir det penger av - for meglerhusene.
Innlegg av: rischioso (13.09.17 16:10 ), lest 647 ganger
Endret: 13.09.17 16:13

Det er vel slik de ønsker at vi skal se det, men realiteten er nok en helt annen.

Ja, det ser ut som at de selger men opererer med flere kontoer og det de faktisk gjør når vi ser slike transaksjoner er å bytte mellom kontoene opprettet hos flere av husa og på denne måten skaper frykt i håp om at noen faktisk selger på lavere og lavere nivåer og da bytter de ikke men kjøper.

Senere når dette snur så selger de med god profitt.

Lovlig?

I gråsonen mener børsen fordi det er svært vanskelig å kunne bevise selv om det gjennom tidene har hendt et fåtall ganger at noen av husa er blitt tiltalt og mistet lisensen men de fleste kommer seg unna dessverre...
Innlegg av: Symphony (13.09.17 16:15 ), lest 607 ganger

Eller at det rett og slett bare er slik at DNM handler for flere kunder. Enkeltkunder med forskjellige agendaer og syn på ståa?
Innlegg av: rischioso (13.09.17 16:17 ), lest 589 ganger
Endret: 13.09.17 16:18

Sikkert en god kombinasjon - men det er jo ikke for ingenting at husa går med titalls og hundretalls av millioner i overskudd hvert år...

Hadde alt skulle blitt kjørt etter loververket så ville det ha vært like vanlig med konkurser i den bransjen som ellers i samfunnet, men slik er det jo ikke...
Innlegg av: baremeg2017 (13.09.17 16:15 ), lest 600 ganger

Da hadde jeg rett i går ang Canacol. I dag derimot er det tradere som forlater skuta (tror jeg). Kjøpte litt i dag. Men avventer til vi ser 2 tallet ila nærmeste dager. Canacol er ikke ferdig og kommer til å presse prisen enda mer. Satser på å få mer aksjer godt under 3 kr..
Innlegg av: rischioso (13.09.17 16:21 ), lest 558 ganger

For at den skal kunne gå til 2,50 så må markedet være villig til å selge ned til 2,50.

Om markedet mener at 3 er lavt nok så vil den ikke gå lengre ned.

Om Canacol er villige til å selge mer til 2,50 er også en annen sak.

Det kan skje, men det kan også ikke skje - i morgen vet vi mer...;)
Innlegg av: aborum (13.09.17 16:33 ), lest 489 ganger

3,00 blev testet et par gange og støtten holdt for nærværende, formentligt kun fordi Canacol fra værende i dagens salg (teori - nu må vi se, hvad IOX melder i morgen tidlig). Jeg fik desværre ikke aktier på 3,00 på trods af at jeg synes jeg havde givet et godt tilbud på 150k aktier :)

Har taget et snapshot af dagens handler så jeg kan sammenholde evt. melding i morgen med mæglerstatistikken.
Innlegg av: vestavind (13.09.17 16:29 ), lest 513 ganger

Fikk kjøpt litt på 3 som var dagens bunn. Håper at det er bunnen denne gang. Lett å miste oppturen hvis man er for gnien
Innlegg av: rischioso (13.09.17 16:33 ), lest 497 ganger

Jeg gjorde det samme - uansett om den skulle dippe under så vil nok 3 være nær bunnen.

Godt å få handlet inn mens det ennå er noen som vil selge for når det snur så blir det værre..;)

Spennende å se i morgen om Canacol har solgt overhodet og eventuelt til hvilken pris.

En fortsatt fin ettermiddag/kveld ønskes alle her i fra LOS!
Innlegg av: aborum (13.09.17 17:04 ), lest 418 ganger

rischioso:
- ja, det begynder at blive tight omkring 3,00 NOK. Der lå som sagt en større ordre der ikke blev rørt sidst på dagen.

Forsøger man at nå 2,50 frem for 3,00 er der stadigvæk ca. 17% rabat at hente (og så 20% op igen) så det er værd at overveje om man skal samle alt op på 3,00 og være inde, eller afvente yderligere.

Jeg gør begge dele; tager formentligt det meste på 3,00 og samler yderligere op under 3,00 hvis muligheden byder sig.
Innlegg av: slowhand (13.09.17 17:04 ), lest 413 ganger

Det er vel strengt tatt ikke Canacol selv som driver å selger i tide og utide selv om det er deres aksjer, det er PAS. Canacol har gitt PAS et oppdrag og gitt de tilgang til alle aksjene, og hva det spesifikk er skulle jeg gjerne visst. Tviler på at oppdraget er å selge til best mulig pris...
Innlegg av: vestavind (13.09.17 17:42 ), lest 353 ganger

Kom melding nå om at de skulle ha presentasjon på Pareto konferanse