Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Holding2 (12.09.17 18:38 ), lest 3146 ganger
Ticker: BIOTEC
Endret: 12.09.17 18:53

BIOTEC: Christian Jørgensen as the new CEO of Biotec

Christian begynner i sin stilling 2. oktober.

https://no.linkedin.com/in/chrjoergensen
Innlegg av: Holding2 (12.09.17 18:42 ), lest 2055 ganger

RE^1: BIOTEC: Christian Jørgensen as the new CEO of Biotec

https://no.linkedin.com/in/chrjoergensen
Innlegg av: Lothian (12.09.17 18:44 ), lest 2032 ganger

Den nye CEO ser ut til å være en meget solid kar!

Liker spesielt bakgrunnen fra Coloplast og at han er klar om 20 dager!

Lothian.
Innlegg av: Holding2 (12.09.17 18:52 ), lest 1996 ganger

Gennem tidligere beskæftigelser i bl.a. Egmont og IBM har Christian Jørgensen en solid erfaring inden for internationalt arbejde med salg og marketing samt generel ledelse. I IBM virkede Christian Jørgensen som Key Account Manager, og i Egmont koncernen omfattede opgaverne direktionsansvar for en række af koncernens selskaber og forretningsomåder.
Innlegg av: Yzf R1 (12.09.17 18:56 ), lest 1966 ganger

Flott.
Hva sier suttregjengen nå,feil mann,for ung ,for gammel.

Y
Innlegg av: tnodland (12.09.17 18:57 ), lest 1958 ganger

For høy sikkert! :) Han har jo vært på basketlandslaget til danskene.
Innlegg av: Holding2 (12.09.17 19:46 ), lest 1876 ganger
Endret: 12.09.17 20:01

Christian Jørgensen
MSc. Econ. MBA

Christian har over 20 års erfaring i å håndtere store internasjonale organisasjoner. Etter å ha bodd i 5 forskjellige land, forstår Christian mulighetene og fallgruvene i å gjennomføre forandringer i ulike kulturelle sammenhenger. Innen helsetjenester har Christian jobbet på utøvende nivå innenfor Coloplast, Baxter og Hill-Rom.

Han tjener også på tilsynsorganer for medisinsk utstyrsselskaper eid av private equity-grupper og har dermed dyp forståelse av både PE og offentlige eierskapsmodeller, hvor strategisk formulering og utførelsesdisiplin er nøkkelen.

Gjennom sin karriere har Christian fokusert på generell ledelse og det kommersielle området, men ikke begrenset til store selskaper, da han også har erfaring som administrerende direktør for en oppstart som i dag 14 år senere fortsatt trives.

http://aquilo.info/project/christian-jorgensen/

https://www.baxter.com/index.page

Innlegg av: Holding2 (12.09.17 19:47 ), lest 1857 ganger

RE^2: BIOTEC: Christian Jørgensen as the new CEO of Biotec

http://aquiloconsulting.com/
Innlegg av: fabian2 (12.09.17 19:56 ), lest 1801 ganger

Klar om 20 dager ? Pussig?
Innlegg av: bj111 (12.09.17 21:07 ), lest 1666 ganger

Kort oppsigelsestid grunnet kort arbeidsforhold. Se LinkedIn, litt av en profil han har der. Han startet 3 mobil i Danmark men der slutter vel all likhet med Vollevik:)
Innlegg av: Computum (13.09.17 00:03 ), lest 1449 ganger

"Specialities: International growth strategies, international alliances, emerging markets, people development, high performance culture, restructuring, mergers, acquisitions, change management, tight cost management, process improvements, capital management, project implementation, pharmaceutical, healthcare, medical devices, telecommunications, IT, media."

Solid kompetanse ifølge CV'en. Men det hadde vel Lien også. Skulle være interessant å få en kommentar fra Raa om hva han evt. ikke liker.
Innlegg av: Lothian (13.09.17 06:32 ), lest 1346 ganger

Tviler på at Jan Raa har noe imot den nye CEO.

Det er vel snarere fremgangsmåten og det at det ble brukt et utenlandsk headhunter-firma som han ikkje er spesielt fornøyd med.

Men han om det.

Lothian
Innlegg av: ITinvest (13.09.17 07:37 ), lest 1271 ganger

dette blir bra
Innlegg av: snuffe (13.09.17 08:15 ), lest 1208 ganger

Mange som har spådd en voldsom kursoppgang når Lien gir seg og når en ny CEO er kjent.

Nå som det skjer, og så kjapt, - hva vil aksjen stå i kl.16.30 i dag?
Innlegg av: Lothian (13.09.17 08:21 ), lest 1180 ganger

snuffe,

Det må du nesten spørre Dtt om.

Det er han som er den største "eksperten" på denne game-changeren...så spørs det om han tidfester denne til i dag 13. September 2017, den 2. oktober 2017 eller 1. april 2018....

Lothian.
Innlegg av: flaksegrisen (13.09.17 08:24 ), lest 1172 ganger
Endret: 13.09.17 08:27

Dette lover bra. Skal bli spennende å følge med på hva han gjør/endrer fremover.
Innlegg av: Den tro tjener (13.09.17 08:59 ), lest 1085 ganger

Endelig kan vi, med berettiget forventning, begynne å se framover.
Biotecs game-changer nærmer seg med stormskritt, og jeg forventer derfor potensialet i sbg kan begynne å materialisere seg.

Kursutvikling er aldri lett å forutse. Men opp til 9-10 bør gå nokså greit.

Deretter begynner det å bli en del TA motstand. Da må det volum til for å komme videre.

Utfallet av Woulgan/ intrasite forsøket blir selvfølgelig svært avgjørende, og (kan) legge en demper fram til resultatet foreligger.
Signifikant fordel Woulgan kommer til å sette veldig fart på kursen.
Forsåvidt også god fart på kursen dersom resultatet ikke går til fordel woulgan;-))

Det er nå min mening.
Innlegg av: oppturen (13.09.17 09:02 ), lest 1073 ganger

DTT
Tror du Lien klarer å lære opp den nye iløpet av 1/2 år ?
Eller må konsulent stillingen forlenges ?
Innlegg av: tuja (13.09.17 09:50 ), lest 961 ganger

Biotec i nye klær?
Positive meldinger i går. Ser ut som selskapet muligens får refusjon i UK,samt en spennende CEO. Det var nok til at jeg måtte starte med en lyttepost etter lang tid utenfor selskapet. :)
Innlegg av: Lothian (13.09.17 09:53 ), lest 947 ganger

Likevel klarer utålmodige aksjonærer å selge under 7 kroner...håper vi snart kan få inn en større industriell aktør på eiersiden.

I mellomtiden får vi vente på flere milepæler.

Lothian.
Innlegg av: Argus (13.09.17 09:55 ), lest 952 ganger
Endret: 13.09.17 09:59

Min egen og andres erfaring med såkalte overgangsstillinger fra sjef til konsulent, er ikke god.

Vi får bare håpe at herr Jørgensen er en tålmodig mann som lar seg lede kun en stund. (Et par uker toppen, ikke mer).

Så sier han klart fra, og så forsvinner syvende far i huset ut av sjefsdøren for godt.

Sånn må det bare bli! Ellers har det ingen hensikt å skifte leder.

Dette betyr at man først må vente 20 dager til ny leder ankommer Tromsø, så skal Jørgensen sette seg inn i alle sakene, så skal Lien vifte og forklare, og så har det gått to måneder.

Så man kan ikke regne med noen umiddelbar effekt av lederskiftet.

Og så skal nok Lien presentere Jørgensen under 3. kvartalspresentasjonen i oktober.

Jeg håper inderlig ikke Lien fortsetter som sjef også under denne presentasjonen, men overlater arenaen til andre fra første stund.
Innlegg av: Computum (13.09.17 10:54 ), lest 839 ganger

Ja, da fikk du ihvertfall noe mer å spekulere om, Argus. Du begynte å gå litt tom nå, så det gjorde nok godt:-)

Meldingen er ellers ikke til å misforstå:

"Christian will commence in his position on 2 October 2017 and Svein Lien will resign from his position as of the same date, and become available as a consultant for a period going forward."

Jeg hadde forventet et lite rally idag på meldingen om Liens avløser. Men det uteble og vil kanskje styrke selvfølelsen for Lien? Argus og andre har dermed fremdeles muligheten til å komme seg inn igjen til en rimelig pris.
Innlegg av: Argus (13.09.17 11:08 ), lest 809 ganger
Endret: 13.09.17 11:14

Ja, så feil kan man ta, Computum! He-he.

Men til din trøst tok jeg også feil av dagens kursreaksjon på sjefsskiftet.

Nå har to av mine forutsetninger for å gå inn igjen i selskapet, slått til. Men det var noe som holdt meg tilbake i går, både av teknisk karakter og av mer forskningsmessig karakter. Jeg tror på en kursreaksjon ned de neste par dagene, «but you never know»!

For å terpe på mine kjepphester nok en gang:

Jeg er begeistret for Woulgan, for NBG 24/7 og de øvrige høybioteknologiske produktene som omsettes og forskes på av Biotec.

Det er ledelsen i Biotec jeg har vært ute etter hele tiden. Og fortsatt er!

Nå er det ansatt en ny daglig leder. Det er veldig bra, men styreleder sitter fortsatt kvar. Han er roten til mange av de skjebnesvangre feilbeslutninger som er gjort de siste fire-fem årene.

Erik Thorsen må ut til våren, han har ødelagt mye for dagens aksjonærer.

Jeg har litt tro på overskudd i 4. kvartal. Woulgansatsingen har fått et pusterom nå, men det er mye som skal bevises i både UK, Tyskland, Norden og ikke minst USA før man er tilbake på sporet.

Det mente åpenbart ikke Jan Raa, og det bekymrer meg en god del.

Innlegg av: Lothian (13.09.17 11:13 ), lest 787 ganger

Ellers hadde eg forventet kommentarer fra FiloD og Illuminati om Mr. Jørgensen.

De som kjenner bransjen og det meste om "alt mulig."

Lothian.
Innlegg av: bravi (13.09.17 11:45 ), lest 735 ganger

Tror man kan vente å se litt før man event. går inn i dette papiret igjen. Ting har tatt og kommer til å ta lang tid i Biotec.

Positivt nå er avgjørelse på anken og ny ceo.
Usikkerheter i nær fremtid er resultatet av studien mot Intrasite og hvordan Lien vil påvirke ny ceo.

Q3 blir interresant, historisk bruker kursen å falle mere etter Q3 enn de andre kvartalspresentasjonene. Har en følelse av at det planlegges litt mere offensiv satsning fremover, og med ny ceo på plass kan det da rigges for emisjon.
Innlegg av: Argus (13.09.17 11:55 ), lest 708 ganger
Endret: 13.09.17 12:08

Og hvis det rigges for emisjon, må kursen betraktelig opp før det kan bli aktuelt!
Innlegg av: BioNord (13.09.17 12:37 ), lest 612 ganger

Artikkel i itromso.no i dag

Biotec har funnet Liens erstatter

"I mars ble det kjent at Svein Lien (62) trekker seg fra direktørjobben i bioteknologiselskapet etter mellom seks og syv år ved roret. Lien fikk for nærmere fire år siden en kreftdiagnose, men ble etter behandling erklært symptomfri. I år ble han imidlertid syk igjen.

– Jeg må bare erkjenne at jeg har fått et tilbakefall. I den videre prosessen må jeg konsentrere meg om sykdommen. I en slik setting blir det vanskelig å lede tromsøselskapet, sa han til iTromsø da det ble kjent at han ville gå av.

Nå har selskapet funnet Liens arvtaker: Christian Jørgensen, som tiltrer i stillingen 2. oktober.

LES OGSÅ: Millionavtale til tromsøselskap (for abonnenter)

Erfaren leder

Jørgensen har mastergrad i forretningsledelse fra den franske handelshøyskolen INSEAD og en mastergrad i økonomi fra Københavns Universitet. Han har i tillegg omfattende erfaring fra den internasjonale helseindustrien. Han har tidligere hatt topplederstillinger i Baxter Healthcare, Coloplast og Hill-Rom.

– Med hans bakgrunn og erfaring, er Christian midt i blinken for hva vi trenger, sier styreleder i Biotec Pharmacon, Erik Thorsen.

Ifølge Thorsen, har selskapet gått bredt ut i jakten på ny direktør."
Innlegg av: R_offe (13.09.17 12:36 ), lest 618 ganger

At ikke kursen steg med ny CEO var noe jeg regnet med.

At det før eller senere skulle komme ny CEO var nok allerede bakt inn i kursen.

Innlegg av: thej0n (13.09.17 15:10 ), lest 506 ganger

Aksjonærene burde hoppet i taket...
Men så sitter de allerede overlastet...
Hvem skal så kjøre kursen opp?

Jo, så langt er det nok kun snakk om tidligere aksjonærer som har tatt en liten posisjon igjen.
Ikke nok til å ta imot fortsatt utålmodige aksjonærer.

Da faller kursen, selv om den uten tvil burde steget.
"Irrational Disinterest"? Eller "Irrational Un-exubarance"

To "gode" meldinger. Den ene gir nye 3 mnd ish ventetid... (eller mer), og fortsatt kan det gå til skogen.
Den andre, ny CEO, gir nytt håp, og nye kostnader.

Den første kunne vært verre, man kunne blitt nektet revurdering. Men det kunne ført til endring av strategi, som igjen kunne vært positivt. (les lavere pris til massemarkedet)
Den andre, er nesten utelukkende positiv, da ny CEO måtte inn uansett. Han virker kompetent, og har forhåpentligvis både ideer og kontakter som kan løfte WB opp og ut i offentligheten. Mange som har drømt om Coloplast samarbeid feks.

Styrelederen slutter nok ikke frivillig, nå med høyere honorar... Så hvordan får man de største aksjonærene til å kreve litt mer fra sine "undersåtter"?
Innlegg av: tuja (13.09.17 18:16 ), lest 393 ganger

Kjøpskandidat -Kort sikt, 13. sep 2017 Analyseforklaring
Biotec Pharmacon har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen, noe som åpner for enda sterkere stigningstakt. Aksjen har støtte ved ca 6.50 kroner. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Innlegg av: R_offe (14.09.17 03:43 ), lest 239 ganger
Endret: 14.09.17 03:44

Kanskje S.Lien nå går inn som styremedlem?

S.Lien skal i hvert fall ha cred for at han er god til å forvalte pengesekken i Biotec..

Han er heller ikke interessert i å kjøre emisjon på nåværende kurser..
Innlegg av: oppturen (14.09.17 07:02 ), lest 208 ganger

Med unntak av lederlønn, så blir pengene forvaltet godt.
I den posisjonen Biotec er burde opsjoner være eneste bonus. I perioden 2015 - 2018 hadde det trolig styrket kontantbeholdningen til Biotec med 10 millioner.
( penge bonus tapper kassen, opsjons bonus øker kontant beholdning)
Ser vi på grafene til AZ så vil 10 mill ekstra i perioden 2017-2020 gi store utslag på inntjening.