Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Finans
Innlegg av: HusogEiendom (12.09.17 17:16 ), lest 14345 ganger
Ticker: AXA
Endret: 03.10.17 22:57

AXA - Forsiktig kursmål: 15 kroner

Alle som kjenner John Fredriksen vet han er en "Money Maker".

Med oppkjøpstempoet til AXA i disse dager, så vil kursen mangedobles fra dagens gratisnivå.

Kursmål innen 3 år: 15 kroner.
Innlegg av: fleks (12.09.17 17:26 ), lest 8683 ganger

RE^1: AXA - Forsiktig kursmål: 15 kroner

lyder meget fornuftigt.. overvejer selv at købe endnu flere
Innlegg av: Sult (12.09.17 17:30 ), lest 8639 ganger

Fredriksen kan jo komme til å kreve utbytteutbetalinger,
men det blir jo same same but different.
Innlegg av: Klinkekulå (12.09.17 17:38 ), lest 8584 ganger

15????!!

;))
Innlegg av: Hvemvetbest (12.09.17 19:35 ), lest 8373 ganger

Kan ta 10* gangen
Innlegg av: Vidarco (12.09.17 19:39 ), lest 8341 ganger

Tenk på et tall mellom 3 og .....
Innlegg av: Billyjojimbob (13.09.17 07:41 ), lest 7834 ganger

.....30
Innlegg av: tapogvinn (13.09.17 08:05 ), lest 7766 ganger

Joda, Seadrill er et godt eksempel på "moneymaking".

Forøvrig helt typisk at alle som tar et kursmål fra løse luften aldri viser noen utregning som viser hvordan de kommer frem til målet.
Innlegg av: Pick Up (13.09.17 08:36 ), lest 7694 ganger

RE^2: AXA - Forsiktig kursmål: 15 kroner

Hold på hatten, jenter!
Innlegg av: Grimstad- (13.09.17 08:47 ), lest 7649 ganger

RE^3: AXA - Forsiktig kursmål: 15 kroner

Jeg sier det samme 15?
Synes TS tar det litt langt
Innlegg av: Klinkekulå (13.09.17 08:54 ), lest 7627 ganger

toppen 7 kroner,dette tatt ut fra et "Bull Case" fra en analyse DnB Markets gjorde tidligere i år.
Innlegg av: Grimstad- (13.09.17 09:24 ), lest 7540 ganger

Jepp

Hørtes mere edruelig ut
Innlegg av: Fjøsnisse (13.09.17 09:30 ), lest 7500 ganger

Blir jo bare tull å kalle 15 kroner et "forsiktig" kursmål. Hva ville da et kraftig kursmål være?
Innlegg av: hanibal (13.09.17 10:23 ), lest 7364 ganger

tydleig at det finnes forsatt shortere i aksjen, kursen skal for en hver pris presses ned!! og hvem selger jo Dnb og Amerikanke meglerhus, en vakker dag må dette ta slutt
Innlegg av: toffen4 (13.09.17 10:34 ), lest 7321 ganger

Håper også dette tar slutt snart, en liten oppgang på 4,75% så skal aksjen presses nedover igjenn..Tragisk..
Innlegg av: hanibal (13.09.17 10:41 ), lest 7305 ganger

får virkelig håpe at Fredriksen representant i styret kjøper aksjer , like etter bli innsatt, forstår virklig ikke hvorfor Axa skal på død og liv shortes
Innlegg av: Hvemvetbest (13.09.17 19:36 ), lest 7144 ganger

kan gå sinnsykt fort..
Innlegg av: sbetales (14.09.17 06:10 ), lest 6932 ganger

Kan også gå s.s.s.=(sinn sykt sakte)som vi er vant med.Men JoFfen er med nu med alle sine propeller så det kan gå unna vei.
Innlegg av: Hvemvetbest (14.09.17 13:00 ), lest 6733 ganger

blir nok flere rally med Fredriksen på lag og penger til flere oppkjøp på gang.+++
5x10 blir vel et greit mål
Innlegg av: Donaldo (15.09.17 09:28 ), lest 6438 ganger

Liker innlegget til trådstarter, denne går uansett vær og føreforhold.. i gode og dårlige dager vil dette være en vinner..
Innlegg av: Klatremusa (15.09.17 09:30 ), lest 6433 ganger

Er det mange som har hoppet av fra jalla selskap til AXA?
Er det nå vi skal selge?

Hinsides kursmål på noen av de nye....
Innlegg av: Hvemvetbest (15.09.17 19:08 ), lest 6358 ganger

tror vi ser 7-10 kr- før advent
Innlegg av: FrackingQec (15.09.17 20:44 ), lest 6274 ganger

Lindorff ble solgt for 17 milliarder kr
Axa og denne gjengen sikter langt høyere

20 kr innen utgang 2018 om ikke før
Innlegg av: sbetales (16.09.17 08:49 ), lest 6060 ganger

Jo før jo heller.
Innlegg av: piff (16.09.17 09:06 ), lest 6046 ganger

Her snakker en om kurs som ligger 4-8 år fram i tid.
Først og fremst må AXA vise til solid bunnlinje over tid før en kan snakke om fantasi kurser.
La det først klatre til kr.4.
God helg .
Uten tvil et spennede selskap framover.
Innlegg av: FrackingQec (16.09.17 09:44 ), lest 6015 ganger
Endret: 16.09.17 09:56

Vel. Med 3.7 milliarder kr å kjøpe for så kan man gange oppkjøpet med følgende

1. Vi vet at ca 5 milliarder kr i gjeld kjøpes for ca 300 millioner kr.
Så her kan selskapet med dagens cash kjøpe opp gjeld for langt over 70 milliarder kr.

Ut av dette så skal selskapet ha ut 40 - 45 %

Da nærmer vi oss over tid på 30 milliarder + i omsetning

Kjenner vi JF rett så går man for oppkjøp av selskaper med eksisterende avtaler.

Vi snakker om innen 2 år har dette selskapet blitt en Ekstrem stor aktør med milliard omsetning.

Husk nye regler i Eu og Tyskland 2018. Lettelser i Bankenes gjeld. Her sitter Axa med Cash og venter på store oppkjøp til rabattert pris.

Dnb sitt kursmål kr 5 ler jeg bare av. Kortsiktig mål. Neste oppkjøp gir reprising. De lux

For hver kr Axa går i + gir 3 - 4 ganger pengene tilbake i nye kjøp
Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 10:06 ), lest 5964 ganger

Er det mye funcom og QEC lykkejegere som nå har oppdaget AXA?

SS
Innlegg av: lisleby (16.09.17 12:31 ), lest 5856 ganger

På kurs 5 ler jeg også! Hele veien til banken etter å ha solgt.
Innlegg av: Statoil! (16.09.17 13:42 ), lest 5799 ganger

SS,

Du har å gjøre på i AXA tråder. Jobber du fulltid aksjer nå SS?

AXA har tiltrekt seg mange nye håpefulle ser jeg, med kursmål 20kr i 2018. Det er farlig for kursutviklingen på kort sikt med denne type nye investorer. Aldri positivt å lese.
Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 13:52 ), lest 5793 ganger

Statoil!;

Nei, her er fordelingen mellom fulltidsjobb og aksjer (hobby) akkurat slik den alltid har vert.

Savner dine eminente innlegg her, så på tide du roer ned teinefisket litt og holder funcom gutta vi har fått inn her i ørene litt mer. Det er en pastorjobb!!

Kursmål 15 og 20 kr, og 10 kr virker som om noe ikke lengre har kontakt med virkeligheten, diverre :-)

SS
Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 13:54 ), lest 5787 ganger

Når det er sagt, så vil SS tro at innleggene i HO er færre av nå, enn for 1-2 år siden da også Statoil! var temmelig aktiv, også i AXA trådene med bearish snakk.
De innleggene er nå visket ut, og nå skal han rakke ned på de som enda skriver.
Steike god mann......:-)

SS
Innlegg av: Stock-Holm (16.09.17 14:45 ), lest 5730 ganger

La oss nå se veien til 5 først..:)- Kan ta ei tid det også. Selv om potensialet har økt betraktelig, så har også antall aksjer økt.
Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 15:14 ), lest 5714 ganger

S-H;
Helt enig med deg, godt det fremdeles finnes noen av gode gamle gutta her med oppegående gangsyn :-)

SS
Innlegg av: FrackingQec (16.09.17 15:28 ), lest 5688 ganger
Endret: 16.09.17 15:34

Tydelig mange som ikke kjenner inkasso bransjen

Den kjenner jeg meget godt til hvordan fungerer

20 kr innen ca 2 år er virkelig mulig å oppnå da vi har en så pengesterk eier og ledelse i særklasse

Les dere opp på aktiv kapital. Les og lær.

Og en siste ting. Går fortere i Axa en det gjorde i Aktiv kapital. Blir større også. Lærdom av suksess skaper større suksess

Og dere glemmer eller forstår ikke de nye bank regler i Eu fra 2018
Når dere kan de så kan dere komme tilbake å gi tilbakemelding i tråden der dere prøver å forklare oss "VIRKELIGFJERNE" at vi er på vidda.

Greit at dere er forsiktige. Men å komme med snikk snakk om ting dere ikke har peiling på og kritisere er vel litt på vidda eller ?

Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 15:31 ), lest 5676 ganger

Haha, flaks at vi fikk FQ inn her da, 2 år etter at andre oppdaget AXA. Ler så jeg rister her jeg sitter på fordekket i sola.

SS
Innlegg av: bålfreak (16.09.17 15:32 ), lest 5678 ganger

Kursmål på 10 kr er ikke urealistisk. Tidsperspektivet er jo viktig, men ser vi f.eks tre år fram kan det fort bli en realitet.

DNBs kursmål på kr 5.- ble satt før Geveran og Fredriksen kom inn på eiersiden. En tidobling i denne aksjen er faktisk ikke utenkelig.

Det skjer mye i bransjen, lovverk vil bli endret til fordel for aktørene og utviklingen i finansmarkedene med overetablering av Forbruklånsbanker vil skape nye muligheter.

Finanskrisen skapte et gigantisk marked for inkassoselskapene og vi ser bare begynnelsen på veksten.

Greit å være edruelig, men likevel også grei å tenke stort. Regnestykker er avhengig av forutsetningene man legger inn og disse forutsetningene vil endre seg radikalt i positiv forstand.

Fredriksens inntreden i Axa er intet mindre enn et kvalitetsstempel man skal lete lenge etter. Han ønsker å investere deler av formuen sin og den karen kaster ikke gode penger etter dårlige prosjekter.
Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 15:42 ), lest 5664 ganger

Vi er ikke uenig, men la oss nå klare å etablere oss over 3 kr da, og selv på blodige dager bør 3 kr holde.

La oss heller ikke dukke opp på finanstilsynets shortlister igjen. Bare uker siden sist, etter storeulv kom inn.

Storeulv er flink han, men dere så hva som skjedde i XXL - 25% ned etter at storeulv kjøpte.

La oss og klare 4 kr så kan vi snakke om 5'ern etter det.

Det er mange som venter svær korreksjon innen 1 år, da er sykelen overmoden. Hvordan klarer axa seg da , om børsen faller 20-50% ?

Mange spørsmål her. Men skal dette bli funcom nivå over, så blir dette en kjedlig plass å lese om axa videre.

Hallelujah, hallelujah!!

SS
Innlegg av: FrackingQec (16.09.17 16:30 ), lest 5614 ganger

Ss

Du følger mye med i timen.. Not
Var med Axa fra 1.56 til 2.30
Så vært ute en tid. Og nå Jf inne
Har alltid vært Bull på Axa

Tar tid å bygge. Nå er den bygget
Nå er det kun exspanjon videre

Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 17:18 ), lest 5565 ganger

Den er god FQ!

Nå er det Dr. Alban på platespilleren her - Sing Hallelujah som durer !

https://youtu.be/UCI4ZHrJSVo

SS
Innlegg av: hanibal (16.09.17 18:11 ), lest 5517 ganger

Jeg blir rett og slett skremt å lese noen ehr inne som kommer med hinsidige kursmål , vær litt edrulige, jeg skal være kjempe fornøyd om vi stenger året over 3.50 , mens er vi langt ut i horisonten flere år frem faktisk kan det godt hende at Axa er på alle sine lepper og er en av de vriklige store inkasso selskaper i Europa.
Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 18:53 ), lest 5487 ganger

Vi er helt enig Hanibal!
SS
Innlegg av: Statoil! (16.09.17 19:57 ), lest 5453 ganger

SS,

Du fyller alle AXA tråder med pastor ord og vel det. Så jeg har ikke dårlig samv på å være borte fra HO : P

Jeg har ikke tid til å sitte mye på HO lengre. Mange baller i luften for tiden.

Børsen er for høy. Det smeller snart. Så jeg tar det helt piano. Har hatt et formidabelt år på børsen, og har ikke noen plan på å bli med ned igjen. Og skulle det fortsette opp, går det og helt fint.

: )
Innlegg av: FrackingQec (16.09.17 20:04 ), lest 5443 ganger

Man kjøper mer når børsen tar en korreksjon
Axa er en aksje jeg overhode ikke frykter på disse nivåer

Faller børsen 20 % so what
Vi har vært der før vi
Alt som går ned går opp

Innlegg av: Statoil! (16.09.17 20:35 ), lest 5385 ganger

AXA er vel intet unntak for en korreksjon. Problemet om AXA går ned ligger hos de kortsiktige.

Jeg trår varsomt på børsen nå. For det er ikke enkelt å trekke seg ut når det faller.

Lykke til!

Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 21:30 ), lest 5338 ganger

Statoil!;

Forstår ikke problemet ditt med at SS er på HO, det er intet nytt under himmelen på det området. Tenkte du at når du trakk deg utav mailen vår at SS skulle forsvinne fra HO etter så mange år?

Har du glemt hvor aktiv SS var da vi var i klinsj ang AXA før vi delte samme meninger ? Sant skal sies, så er SS litt mindre aktiv nå enn tidligere om man også skal regne med TrulsO.

Det er plass til alle her, og det er du som år etter år føler det blir for meget på forum og andre plasser, og ser frem til ferier, fjellturer og avlogging. Dette må du selv passe på og ikke la axa, aksjer, børs og ikke minst HO ta overhånd for deg. Så vidt jeg vet tvinger ingen deg inn her, og om du likevel velger å logge deg inn hver 2-3-4 dag, så må du forvente å påtreffe SS her i trådene. SS vil aldri forsvinne herfra, og spesielt ikke AXA trådene.

Ang Pastor snakket så må du tåle det, for det er du som er lyset og ledestjerna når alt kommer til alt innen AXA :-)

At OSE, og børs korrigerer vet vi alle.
Men likte at du sier at du ikke bryr deg nevneverdig om axa faller, men du antyder at du ikke skal bli med ned igjen.

Spørsmålet er da; hvordan klarer du øvelsen i å sitte i axa (du bryr deg ikke om den faller), men du akter å ikke bli med ned igjen (3 kr til eventuelt 2 kr) - den forstod jeg ikke helt. Blir litt som da du og vår felles venn med snurrehale diskuterte hvordan man kan tjene penger på vei ned fra 2,80 til 2,20 uten å shorte :-) Du husker den Statoil!, det er nesten slik bare Korsar klarer !

Selv sitter SS i 100% cash nå. Jeg skal ikke være med ned, heller vente litt og få kjekk inngang.

Fortsatt god aften, gutter og jenter!

SS
Innlegg av: Statoil! (16.09.17 21:50 ), lest 5312 ganger
Endret: 16.09.17 21:53

Djises! Drama-Q :P

Jeg er lykkelig og glad for at AXA gikk ned til 2kr. En gavepakke uten sidestykke.

BlaBlaBla.... Hade Bra.

Snakkas SS ; )

Jeg er ikke 100% cash.
Innlegg av: AksjeJohnsen (16.09.17 21:58 ), lest 5288 ganger

Å sette et kursmål på AXA er veldig vanskelig da det er stor usikkerhet rundt de fremtidige kontantstrømmene for et så ungt selskap i en bransje hvor alt avhenger av hvor mye de betaler for porteføljer i forhold til hva de klarer å inndrive.

Personlig opererer jeg ikke med kursmål i AXA per dags dato. Jeg operer med kursretning og for meg sier den at det skal opp. Jeg triller ikke ører og sitter dermed long. Kompetansen i selskapet er markedsledende og nå sitter i en unik posisjon når det kommer til tilgang til kapital. Det skal handles for 7,5 milliarder de neste 2 årene. AXA vil hente inn ca 2X av dette over omlag 15 år. Hvor det er de første årene det hentes inn mest. Det vil si at for Axa vil dette bringe inntekter på omlag 7,5 milliarder(ettersom det eies 50/50) de neste 15 årene hvor det meste vil komme de første årene. I tillegg kommer alle inntektene AXA selv genrerer og alle de oppkjøp AXA selv gjennomfører.

Har gjort en nøye analyse av NPL markedet (bachelor oppgave) og det er ingen tvil om at det vil komme mye til salg fremover fra banker i feks Italia, Spania samt Tyskland har store muligheter. Q4 er er kvartal hvor mange selskaper vil rydde opp i balansen før året avsluttes og selger dermed råtten gjeld, det passer da perfekt at AXA sitter på den kapitalen de gjør nå.

Er det risiko? Ja det er klart, føler likevel at AXA er det desidert beste caset på Oslo Børs.
Innlegg av: FrackingQec (17.09.17 08:07 ), lest 5118 ganger

Her bommer du med tall
50 / 50 ja på eiersiden men deles likt på aksjonærene

7.5 mrd . Tror du må regne en gang til

Innlegg av: Skipssjefen (16.09.17 21:59 ), lest 5295 ganger

Haha, enkelt Statoil!, det er vel ikke lenge før NK`en Tomkald kommer med et oppfølgende utdypende svar her i god kjent stil :-)

Drama her er det som regel Statoil! som lager, men det er vi blitt vant til.

Men skulle likt å vite dette med å sitte i axa, og korreksjon på børs, samtidig som man ikke skal være med ned....! Setter min lit til at Tomkald gjør oss klokere.

SS
Innlegg av: Tomkald (16.09.17 23:41 ), lest 5205 ganger

SS : Hehe, er på jobb så legger minimalt med tid inn i HO nå. I tillegg er det lite konstruktivt som skrives i AXA trådene for tiden. Tenker det kommer seg når Q3 nærmer seg, evt at det kommer noen saftige kjøp.

Eg tror det meste er sagt om AXA i denne omgang. Er long uavhengig av indeks, blir heller med ned til 2kr en å gå glipp av 4 kr.

Ha en fortsatt god helg :-)

Innlegg av: AksjeJohnsen (17.09.17 09:01 ), lest 5060 ganger

Hva mener du med fordeles likt på aksjonærene?

AXA sitter på en eierandel på 50% og JF på 50%. Overskudd (evt "utbytte") vil da fordeles 50/50 mellom dem.

De kan handle gjeld for ca 375 mill euro per år de neste to årene. Dette blir 7,5 milliarder kroner over 2 år. Så henter de inn ca 2X det de kjøper for over omlag 15 år, dette blir 15 milliarder. 7,5 av disse vil dermed gå til oss aksjonærer i AXA. (Vil jo selvfølgelig komme kostnader inn i bildet, men de vil også få betalt for selve inndrivelsen i der nye selskapet).
Innlegg av: FrackingQec (17.09.17 13:13 ), lest 4876 ganger

Feil regnestykke mer en 2x får de. Og du glemmer giringen som kommer.

Aksjekursen er det vi aksjonærer lever av. Kommer det utbytte på sikt fordeles det riktig 50/50

Innlegg av: Skipssjefen (17.09.17 09:33 ), lest 5034 ganger

Tomkald; enig med deg, vi får ta dagene som de kommer, men ned til 2 kr blir jeg ikke.

SL er viktig, også i AXA.

SS
Innlegg av: Hvemvetbest (17.09.17 13:04 ), lest 4883 ganger

Nå er den tatt inn i innsideportefølgen :-)
Innlegg av: tempo (17.09.17 13:44 ), lest 4821 ganger

rart om axa ikke lykkes,god ledelse co innvestor på plass,tror kjøp av axa under 5kr er billig.oppkjøpt om noen år.Det eneste som kan ødelegge er børs kolaps.
Innlegg av: Skipssjefen (17.09.17 14:14 ), lest 4791 ganger

Hvilken innsideportis?

AXA ble tatt inn i FA sin innsideportis 18.8 - så der ligger den.

Fortell.
Innlegg av: Hvemvetbest (17.09.17 15:24 ), lest 4722 ganger

kan dette bli den neste børsvinneren, med en mangedobling i det stille !
Innlegg av: Skipssjefen (17.09.17 16:02 ), lest 4686 ganger

HVB;
Litt desperat å bløffe med gamle nyheter. Men ellers kan denne hå ja, men ikke i det stille. :-)

SS
KNM
Innlegg av: Klatremusa (18.09.17 09:13 ), lest 4258 ganger

Er det noen som vet om GSA Capital Partners har dekket inn shorten på ca. 7. mill aksjer?
Innlegg av: Fintech (18.09.17 09:54 ), lest 4159 ganger

Klatremusa: https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/SE0005569100

Innlegg av: Donaldo (18.09.17 14:27 ), lest 3999 ganger

blir en fin høst-vinter og vår her inne, så kommer sommeren 2018 og de første 15.-
Innlegg av: Klatremusa (18.09.17 14:34 ), lest 3979 ganger

Betyr det at de fremdeles har ca. 7. mill short? blir denne oppdatert daglig?
Innlegg av: Flygeren (20.09.17 19:04 ), lest 3649 ganger

Slik jeg har forstått det så oppdateres den ikke daglig nei!
Innlegg av: AksjeJohnsen (20.09.17 21:39 ), lest 3509 ganger

Jo den oppdateres hver ukedag.
Innlegg av: Flygeren (20.09.17 22:52 ), lest 3422 ganger

Å ja, da har jeg bare misforstått! Beklager :)
Innlegg av: Picosalax (27.09.17 17:54 ), lest 3254 ganger

Høyt under taket?
Innlegg av: AksjeJohnsen (27.09.17 18:29 ), lest 3192 ganger

:)

Shorten har dog ikke mye å si i AXA nå, må ha noen nyheter eller vente mot Q3 :)
Innlegg av: Skipssjefen (27.09.17 19:04 ), lest 3136 ganger

Denne skal i 25 kr eller bud/oppkjøp på 40,-, for det har Laxen og Statoil! sagt.

Jeg feirer på forskudd med å levere oppsigelsen til Forsvaret og kjøpe residens i Spania. Førtidspensjonerer meg nå !

Elsker AXA.

SS
Innlegg av: Stock-Holm (27.09.17 22:03 ), lest 2967 ganger

Kursen skal opp flere kroner om AXA leverer, og en første bekreftelse på at de kan det har jo allerede kommet. Skal man vente på alle bekreftelsene før man kjøper, så får man ikke med seg kursoppgangen.

Men... Kurs 15 om tre år, i september 2020..? Nei, det tror jeg ikke på. Det virker nok for høyt, men en plass i spennet 8-10 tror jeg kursen kan ligge på. Kommer ikke høyere om jeg skal balansere optimisme mot realisme, men ikke dårlig om det slår til heller. Bare hva jeg tror, ut ifra hva magefølelsen og instinktet sier om AXA som case her og nå.

Det er jo store avtaler og porteføljer som har rulla og gått i lang tid innen utgangen av september 2020. Likevel er porteføljene nokså ferske, og det bør vel kunne presses maks ut av dem ei stund etter at de er tatt skikkelig tak i. Med lengre tid vil det jo (vanligvis), rett og slett bli mindre igjen å hente ut av hver enkelt portefølje. Akkurat når de er på det mest profitable (vanligvis), det vet jeg ikke, men det kan i alle fall ikke være "mot slutten av levetida".

Tar det i betraktning, samt at om det er noen som skal kunne lykkes i dette, så må det være folka bak roret i AXA. Så ja, 8-10 i september 2020, om ikke børsene er skikkelig nede da...
Innlegg av: Laks&axa (28.09.17 09:21 ), lest 2781 ganger

Axactor setter emisjoner til sluttkurs, mot andre som må gi 12-14%.
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 11:23 ), lest 2651 ganger

Jammen fikk jeg fyll på 2,93 (dagens første) kr. Ligger nedover. Fikk bare 35.000 stk på ordren som har 200k aksjer. Men dagen er enda lang.

Fremstår genialt å trade her gutter. Snart er relativ gevinst bikket 3,50 mens dere sitter i ro på 2 tallet :-)

SS
Innlegg av: fleks (28.09.17 11:26 ), lest 2648 ganger

Skal selv have flere idag.. kurs alt for lav..
Innlegg av: MCdreamy (28.09.17 11:32 ), lest 2617 ganger

hehe SS 2 eller 3.5 betyr ingenting når du har velfylte lommer...ikke øretrilling og lommerusk;)
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 11:39 ), lest 2607 ganger

Mcd;

Haha, ler like rått som vår venn med kols (trolig avgått med døden) !

En mann med 9 nick har ikke 2.4 mill AXA aksjer vettu.
Og om du har det, så har 2,43 vs 1.98 eller 3.50 vs 2,93 MYE å si. Nei du lurer ikke SS McD.

Du var vel klar på at 2 tallet var historie. Ser ikke sånn ut i dag, og helt som forventet basert på RSI bl.a. Flere salgssignaler gitt nå basert på TA. Laxen forklarer nok :-)

SS
Innlegg av: MCdreamy (28.09.17 11:46 ), lest 2584 ganger

16000 kr pr øre fra 2,37 blir 1,5 millioner i fortjeneste SS, solgte 1/3 del ( halv million i fortjeneste) og sitter igjen med 800k aksjer x2 vps + 200k her om dagen som er litt røde. Dette er harde fakta selv om du ikke liker at gjør cash;)
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 11:50 ), lest 2577 ganger

McD:

Jeg ser hva du skriver, men tror ikke på det der.
Uansett så er det plass til oss alle, og ekspertisen ser nå (igjen) at axa ikke vokste inn i himmelen som forstanderskapet tror på.

Axa faller i BULL marked. Det er ikke bra.
Hva skjer når korreksjonen kommer? 2,49 igjen ? Eller 2,20 ?

Tror jeg må lese i gamle mailer fra pastoren, hvordan man kan tjene på axa på vei ned uten å shortselge. Den nøtten knekte jeg aldri.

Kan du hjelpe Leasing ?

SS
Innlegg av: hanibal (28.09.17 11:57 ), lest 2554 ganger

Axa faller jo fordi noen tar gevinst trance to siste emisjon og jo shorter pakk presser kursen. Dekker seg inn.Så skips sjefen ikke enig ditt resonnement,stille før stormen omsetningen er jo utrolig laber
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 12:58 ), lest 2487 ganger

Når brygger det opp til full storm Hanibal? Blir det med eller motvind denne gangen ?

SS
Innlegg av: fleks (28.09.17 13:19 ), lest 2447 ganger

Stålfast tror på AQXA, lige købt sup. til beholdning.
Sikker på den vil stige, der er gode nyheder på vej
Innlegg av: Laks&axa (28.09.17 14:57 ), lest 2341 ganger

RSI-sjefen,

RSI sier meg ingen ting. Det jeg har påpekt er at folk må følge de glidende snitt. om de korte går under de lengre. Det er ikke noe positivt. TA er ingen fasit, og alt kan snu på de riktige meldinger.

Uten meldinger ville jeg fulgt de glidende snitt. Den lange og den simple.
Innlegg av: Sult (28.09.17 15:21 ), lest 2293 ganger
Endret: 28.09.17 15:22

RSI er ikke noe annet enn et vektet snitt av tidligere verdier mål mot nåverdi.
Og fungerer som et semafor for andre.
Innlegg av: toffen4 (28.09.17 15:38 ), lest 2243 ganger

Oslo børs er opp over 7% siste 30 dager (veldig sterkt) mens axa snart er i minus i samme intervall!! Dette er ikke bra signaler..
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 15:48 ), lest 2227 ganger

Hva da skal man med RSI om det ikke skal vektlegges sammen med andre momenter?

Admin Haugen, Nortnet-Tom og andre som siste dagene henviser til RSI 75 på OSE og i enkeltaksjer er på bærtur da?

Dere gneldrer alltid når det er oversolgt om at RSI 25 så MÅ DET BARE SNU. Ler bare av dere.

Vi er helt enig i at RSI alene ikke er avgjørende. Men jammen er den god å trade etter for oss som er nettopp TRADERE. De som sitter long, er med ned fra 3.20 til 1.98 forstår jeg at bryr seg katten i RSI og alt annet av TA. De sier bare hallelujah og lukker øyner og ellers alt av kritisk sans.

Det er vel slik at Laxen ikke har problemer med å kjøpe Statoil nå med ekstrem RSI for 2-3 mill på 161 ? Han om det. Da skal du være passe long tenker jeg.

Og ja, hva skjer med axa om vi får 2-3 prosent ned intradag. Da faller det fort når det faller på grønne børser i bullmarked.

Hallelujah - hallelujah.
Amen.

SS
Innlegg av: MCdreamy (28.09.17 15:54 ), lest 2205 ganger

hva er problemet ditt SS, hadde ikke vi fått denne nedturen til 1,98 ville jeg aldri ha tjent 1,5 mill på veien til kr 3;)) Så her må du ha store baller når du trader, ikke små...slike øretrillersmå;)
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 16:08 ), lest 2176 ganger

Mcd:

Tenk om du ventet med å gå inn på 2 istedenfor 2.48 da ? Da snakker vi pæng. Men du har jo hardnakket snakket om at vi aldri ser 2 tallet igjen, det er poenget. Kjempegreier for meg, blir EKTE penger av det, og ikke ønsketenkning og fantasier slik jeg mistenker deg for :-)

SS
Innlegg av: MCdreamy (28.09.17 16:16 ), lest 2155 ganger

jeg har vel heller skrevet det motsatte, hjelper vist ikke motbevise det heller,) i rest my case ( with 1.5 mill ;))
Innlegg av: toffen4 (28.09.17 16:32 ), lest 2116 ganger

Litt av en slutt auksjon idag :D
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 16:35 ), lest 2124 ganger
Endret: 28.09.17 16:36

Uansett gutter, nå skal SS i fred og ro fremmover akumulere i AXA, for det er uansett et djevelsk bra case vi snakker om her. Forskjellen på SS og menigheten og dens medlemmer er at SS er mer realistisk, og kaller en spade for en spade mtp TA.

Med det tar jeg en liten HO pause fra axa trådene, og blir bare sporadisk innom her en og annen gang (men leser som vanlig fortløpende)

Påkalles SS, er jeg fort tilbake.
Ha en velsignet AXA reise videre.
Hallelujah !

SS
Innlegg av: MCdreamy (28.09.17 16:40 ), lest 2086 ganger

hehe ja ta det i ro og fred SS, ikke kom med backtrading aksjene dine når sølvguttene synger julen inn;)) god jul!!:)
Innlegg av: Skipssjefen (28.09.17 17:13 ), lest 2055 ganger

Ja det skal bli godt å logge ut herfra litt Mcd!

Skal legge ut sluttseddelen når søvlguttene ringer julen inn, eventuelt meddele salget før jeg selger.
NOK53 kan nok fortelle deg når SS kjøper, så får han informere deg underveis.
Ble bare 72.067 stk i dag, 2,93. Det var ikke feil å trade og selge storposten, var det vel ? :-)

SS
Innlegg av: testo (28.09.17 19:10 ), lest 1940 ganger

Blir det ned i morgen også eller? Det tillates lange nedgangsperioder i axa må jeg si, why?
Innlegg av: Hvemvetbest (28.09.17 20:05 ), lest 1858 ganger

Vi er kun i startgropa og varmer opp $$$$
Innlegg av: Devialet (29.09.17 09:34 ), lest 1638 ganger

Rt. 2,89 !

Innlegg av: hanibal (29.09.17 09:45 ), lest 1600 ganger

Tydelig at den blir kjørt ned ,forbannet pak
Innlegg av: MCdreamy (29.09.17 09:53 ), lest 1560 ganger

Ref ...Ble bare 72.067 stk i dag, 2,93. Det var ikke feil å trade og selge storposten, var det vel ? ......så du lempet ut på 2,89-2,90 ..blir ikke penger av slikt;)
Innlegg av: hanibal (29.09.17 10:20 ), lest 1508 ganger

Utrolige mange kortsiktige skallet Axa aksjonærer som besitter teflon hjerne.hvilken panikk å bli skvetten å selge denne i aksje i panikk,skal du lykkes vær tolmodig selskapet er forsatt veldig ungt
Innlegg av: Skipssjefen (29.09.17 11:01 ), lest 1450 ganger

Nå skulle jeg holde meg borte herfra.
Det er ille når McD må ty til løgn her.

Har ikke solgt noe - og fra i dag av har jeg samlekurtasje, og den beste satsen som kan fås som privatperson. Skal trilles mye ører nå.

Har kjøpt billige aksjer i dag, og ikke solgt noe. Pent pluss allerede McD.

SS
Innlegg av: ak78 (29.09.17 11:41 ), lest 1371 ganger

Ser i dag en lang hale på hammer etter synkende trend noen dager. Dette tyder på at prisen skal snu og gå godt oppover fremover....så enig i at denne skal opp!
Innlegg av: Klatremusa (29.09.17 11:56 ), lest 1337 ganger

SS

Bla bla bla...
Innlegg av: Hvemvetbest (29.09.17 12:24 ), lest 1281 ganger

Family Fredriksen kommer sikkert til å hamstre framover... så dette blir gøy $$$
Innlegg av: Skipssjefen (29.09.17 12:32 ), lest 1268 ganger

Stakkars Musa. Har du sotte siden 3,20 for 1 år siden ? Du virker så grinete og bitter, hver dag?

Ville en jente bidratt til bedre humør hos deg ? Noe trenger du åpenbart.
Innlegg av: Varsom (29.09.17 12:45 ), lest 1239 ganger

Jøss, axa vært på 2,8x tallet i dag... Ser ikke bra ut.
Innlegg av: Hvemvetbest (04.10.17 08:50 ), lest 774 ganger

15 kommer ....
Innlegg av: Hvemvetbest (04.10.17 12:10 ), lest 643 ganger

ny bankregler kan bli en gullgruve for AXA, de vil kjøpe opp flere misligholdte lån

BANK:EUROSONEBANKER VIL FÅ KRAV OM NPL-AVSETNING PÅ 100% -REUTERS

Oslo (TDN Finans): Den europeiske sentralbanken har planer om at bankene i eurosonen må gjøre avsetninger på 100 prosent for misligholdte lån (NPL) de neste årene.

Det melder Reuters tirsdag, og viser til et dokumentutkast med nye retningslinjer de har sett.

Sentralbanken vil fra 1. januar gi bankene to år på å komme opp i avsetninger tilsvarende 100 prosent av verdien på de misligholdte lånene, og syv år på å dekke den sikrede gjelden, viser retningslinjene.

Bankene i eurosonen har nesten en billion euro i misligholdte lån, som fører til at bankene holder tilbake utlån, og dette er en hodepine for sentralbanken, ettersom svak kredittvekst demper effektene av de lave rentene, skriver nyhetstjenesten.

SH, finans@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

Innlegg av: Hvemvetbest (05.10.17 08:56 ), lest 513 ganger

tanken på 15 er sabla god...:-)
Innlegg av: Hvemvetbest (05.10.17 09:48 ), lest 413 ganger

15 blir bra det
Innlegg av: Skipssjefen (05.10.17 10:07 ), lest 368 ganger

30000 orkla solgt - feita gevinst.
Godt man kan leke litt i annet mens AXA malingen tørker :-)

SS
Innlegg av: hanibal (05.10.17 10:22 ), lest 338 ganger

her selges det massivt ned fra 3.10,ja jeg vet at mage fikk nye aksjer på 2.49 siste emisjon, disse gribbene selger og presser ned kursen, og ligger å venter nå på nedfalls fruktene fra Non, ntf, skadibanken, utolmodige aksjonærer, sier hold på aksjene Deres
Innlegg av: MCdreamy (29.09.17 12:36 ), lest 1274 ganger

hold deg unna nå SS ;)) iht en investeringsperiode på 1 år kan inngang i sept/oktober lønne seg....vi venter ikke på kr 2,5 vel?
Innlegg av: Hvemvetbest (05.10.17 09:48 ), lest 428 ganger
Endret: 05.10.17 09:49

litt action hadde vært bra nå..