Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Solan Gundersen (12.09.17 14:42 ), lest 2232 ganger
Ticker: IOX

IOX vs QEC

Basert på dagens kurser er QEC verdt 10 ganger mer en IOX (2300 mil vs 230mil). Er disse selskapene sammenlignbare?. IOX er nå forbi QEC i daglig produksjon, men det er jo selvsagt ikke alt. Noen av dere med bedre innsikt enn meg som kan dele noen tanker rundt dette? PS har aksjer i begge selskaper .
Innlegg av: abroker (12.09.17 15:03 ), lest 1418 ganger

RE^1: IOX vs QEC

QEC er jo himmelvidt mere spennende enn APCL?
Innlegg av: Yess (12.09.17 15:14 ), lest 1372 ganger

Det beste er nok bare å holde seg unna begge to i tiden som kommer. APCL er nok et bedre bet fremover.
Innlegg av: RobJam (12.09.17 15:26 ), lest 1302 ganger

Ja apcl er et mye bedre case. De eier ingen felt, ingen lisenser og er ikke ønsket i noen av landene de prøver å bedrive business. Desidert en klar vinner!
Yess, det er iallefall tydelig at du er stuck som bagholder, og baggen er full i dritt.

Iox er et godt case i en dårlig situasjon, de vil bli en større aktør. Qec sitter på enorme LNG og shale felt i Canada og Jordan, men ønsker forhåpentligvis å forberede feltene for salg.

Iox kursmål 20kr. Qec: 40+
Selv om iox skulle produsere for fullt på alle feltene, så vil de likevel bare sitte inne med godt under halvparten av det qec kan utvinne.
Innlegg av: Kaizers (12.09.17 16:51 ), lest 1193 ganger

Kjøp Iox de har straks 2000 boe PR. Dag!!!

Milde måne, kjøp Iox!!! Vi skal mot 10kr!!!
Innlegg av: rischioso (12.09.17 16:56 ), lest 1168 ganger
Endret: 12.09.17 16:58

RE^2: IOX vs QEC

Kjøp når ingen vil ha det - IOX virker å være bra det...

Selg når alle skal ha - for profitt vil alle ha...;)
Innlegg av: utkant (12.09.17 17:19 ), lest 1073 ganger

Jeg sitter all inn i QEC og har IOX på radaren. Per i dag så er det en større aktør som er på vei ut av IOX, og en annen større aktør som vi ikke aner hva de vil gjøre med sitt eierskap i IOX. Det kan derfor ta tid før IOX går opp i kurs.

QEC derimot har såpass mye triggere og går nå 3-5% nesten hver eneste dag i påvente av reguleringer.

For å si noe om verdsetting.

QEC har 356000 acres i Utica i Quebec. Siste transaksjoner i Utica i Ohio har vært i området 9-10 000$ per acre. Det er nærliggende å tro at QEC har omtrent samme verdien i Quebec.

Så regner man på det så finner man at kun Quebec kanskje er verdier for så mye som 10$ per aksje.

I tillegg fikk vi nå melding om Jordan. Kostnad på 20+$ per fat. 7,8 mill fat in place. Det kan være store verdier også her. Klarer de for eksempel å utvinne 50% av dette til beregnet kostnad og i tillegg får dette opp å gå i løpet av 3-4 år og oljeprisen gjør som den er spådd å gjøre så blir alle de som investerer i QEC nå og sitter inne de 3-4 årene veldig rike. Dog veldig langt frem til vi kommer dit på grunn av Jordan.

Så på kort sikt så er QEC soleklar favoritt på grunn av reguleringene som vil komme. Regner selv med 20+ på akkurat det på kort sikt. Deretter vil den stige etterhvert som man ser fremgang. IOX har en større som nå skal ut, pluss at man ikke vil få noen oppgang før de eventuelt er ute eller at selskapet skal bore neste brønn. Dog kan aksjen reagere opp når/hvis/om Canacol slutter å selge...
Innlegg av: rischioso (12.09.17 17:50 ), lest 977 ganger
Endret: 12.09.17 17:52

utkant,

joda, ikke helt uriktig det men QEC har gått en del allerede og ser man på MCap så kan ikke den forsvares samenlignet med IOX...

IOX har blitt kjørt ned fra nærmere 10 og burde i dagens situasjon og i påvente av COR-6 ikke ha vært lavere i kurs enn QEC for å visualisere det kortsiktige oppsidepotensialet.

Med økende inntekter måned for måned og mye spennende i vente så anser jeg dette forbigående nedsalget som ikke annet enn det det er og det det har skapt - en real kjøpsanledning.

Alle ønsker å få kjøpt rimeligst mulig og kan ha vanskeligheter med å akseptere at den samme overreaksjonen neppe kommer tilbake og av samme grunn bør man vurdere å ta småposter på forskjellige nivåer for plutselig er nedsalget ferdig og/eller en trigger melding kommer og dermed kan veldig mye av den virkelig gode kjøpsanledningen være borte på et blunk...
Innlegg av: utkant (12.09.17 18:00 ), lest 954 ganger

richioso

Problemet med IOX nå er det at hvis man kjøper for tidlig så kan man måtte bli sittende i kanskje en måned med synkende kurs før den etterhvert går oppover. QEC er jo bare såvidt begynt å gå, og står nok langt langt høyere om en måneds tid om reguleringer nå kommer.

Jeg holder en knapp på at QEC vil outperforme IOX nå fremover.

Men jeg mener ikke at ikke IOX er dyr på dagens pris, ikke i det hele tatt. Dog tror jeg den blir billigere etterhvert og velger heller QEC foran IOX...
Innlegg av: rischioso (12.09.17 18:14 ), lest 890 ganger
Endret: 12.09.17 19:22

utkant,

fint at man ser forskjellig på ting for ellers ville jo alle ha vært posisjonert i det samme...;)

Det er også mye spennende i QEC, men jeg tror sannsynligheten for at QEC skal doble seg før IOX fra dagens kurs er mikroskopisk og dermed er oppsiden større i IOX enn i QEC i det korte bildet.

Du mener også forøvrig at det kan bli snakk om en måneds tid før nedsalget er over noe jeg tror ikke blir tilfellet - hvorfor?

Med dagens omsetning så ville Canacol ha vært ute på 7-10 dager og jeg er heller ikke overbevist om at de skal ut med alt. I dag landet de på 10m blank, et godt rundt tall så får vi se fremover hva det betyr....;)

Uansett så har volumet mot forventning også steget veldig mye den siste perioden og dermed har Canacol ikke bare fått solgt mer, men også til en høyere pris enn de forventet for bare noen dager siden så om det er et visst beløp de er ute etter så kan nedsalget i prinsippet være over allerede eller i veldig nær fremtid nettopp fordi de da ikke behøver å kvitte seg med alt.

Skulle de mot formodning ha ønske å kvitte seg med alt så snakker vi om max ett par uker og da vil jeg tro at ikke alle ønsker å vente til den dagen kommer nettopp fordi alle får nemmelig ikke kjøpt til laveste kurs og av samme grunn vil nok kursen den siste dagen av Canacols nedsalg ikke være periodens laveste..;)
Innlegg av: Kaizers (12.09.17 18:13 ), lest 880 ganger

Velger Iox med Wre-me som krydder. Begge skal mange % opp!
Innlegg av: Kaizers (12.09.17 18:18 ), lest 860 ganger

Fytti grisen Iox skal lagt opp. Kan i 2018 få en produksjon på 2500-4000 boe.

Da bør Iox prises til 15-20 kr aksjen.
Innlegg av: Rolig50 (12.09.17 19:30 ), lest 686 ganger

Bullshit å sammenligne.

Ønsker man 10 x mer risiko enn i QEC kjøper man IOX.

Er man i kamikaze humør med sine sparepenger selger man QEC og kjøper iOX.

I QEC kjøper man seg inn for å posisjonere seg for oppturen som kommer med volum på ca nkr. 60-90 mill.

I IOX kjøper en del små seg inn med volum på 1 mill i dagsomsetning, og håper på en opptur som liket tidlig kan ende med kr. 0.-
Dvs skyhøy risiko.

Innlegg av: rischioso (12.09.17 19:39 ), lest 650 ganger

Siden du ikke virker å ha kjennskap til caset overhodet hverken operasjonelt eller på børs når det kommer til omsetning så er det nok best at du blir hvor du er....;)

Din påstand 1m/nok

VS virkeligheten den 13.09

Omsetning IOX - 22 871 040nok
Innlegg av: klaesp (12.09.17 19:31 ), lest 677 ganger

Kjøper meg inn i IOX den dagen selskapet har finansiering og en plan for videre drilling av LLA47, det er også løsning for å overføre forpliktelser fra Cor6 lisensen til LLA47. Hvem skal garantere for finansiering når de TO store er ute av aksjen?
Innlegg av: Kaizers (12.09.17 19:32 ), lest 680 ganger

Sjekk omsettingen de siste 3 dagene før du snakker.
Iox er bra!!
Innlegg av: RobJam (12.09.17 19:47 ), lest 628 ganger

IOX antas å kunne hente ut, med fulltreffer på alle boringene, rundt 300m fat olje? IOX har et felt som ligger på mellom 7-12 milliarder fat. Samt enorme områder i Canada for LNG.

Ja, det blir feil å sammenligne de, fordi tallene tilsier at dersom QEC skulle hente ut 5% av oljen i Jordan, så er de allerede større bare der, enn IOX kan bli.

Jeg sitter godt plassert i begge, men tallene taler for seg selv, uavhengig av hva dere måtte mene personlig. IOX er et mye dårligere case, og kan på ingen måte oppnå den samme MCAPen som QEC.

Det eneste jeg er enig med, er at iox burde ligge nærmere QEC i kurs per idag, enn det de gjør, men å si at kursen burde være 10+, er jo helt hinsides idiotisk. Det har vært alvorlig mye dårlig informering av aksjonærer, frister som har blitt pushet igjen og igjen. Ja, man kan skylde på været, men alvorlig talt, et selskap som har planer om å ha skyttelstrafikk med tankbiler og frakte rigger frem og tilbake, burde ha kapasiteten til å bygge en skikkelig vei, sikret og drenert.
Innlegg av: rischioso (12.09.17 20:01 ), lest 587 ganger
Endret: 12.09.17 20:05

Rob,

RE - IOX er et mye dårligere case, og kan på ingen måte oppnå den samme MCAPen som QEC.

Det eneste jeg er enig med, er at iox burde ligge nærmere QEC i kurs per idag, enn det de gjør

* Spørs hva du legger i et dårligere case. De færreste av oss sitter for evig og alltid i et og samme case så kortsiktig med en dobling i sikte så vil jeg påstå at IOX er å foretrekke i det korte bildet for vi er vel på børs for å tjene penger og gjerne raskest mulig og da er det få hvis noen case som er i nærheten av IOX. Noe sikkert du også er enig i siden du har en fot inne i IOX...;)

Her kan man faktisk få en dobling av investeringen innen måneden er over og det er det ikke mange case som kan skilte med på OSE (om noen).

Det eneste som er vrient er timingen da det er relativt få aksjer i omløp og av samme grunn kan det være lurt å kjøpe bulkvis når man mener at tiden er inne slik at man ikke må løpe tomhendt etter for når det snur så går det vanvittig fort - det så vi får bare få dager siden...
Innlegg av: Billyjojimbob (12.09.17 20:06 ), lest 529 ganger

Går helt fint å eie i begge,handlet mine første piloter i iox i dag,satser på hyggelig tur her også.
Innlegg av: Solan Gundersen (12.09.17 21:16 ), lest 394 ganger

Takk for gode og saklige betraktninger, det blir en spennende høst !
Innlegg av: Optimusprime (12.09.17 21:48 ), lest 346 ganger

Nå har vel også QEC 275millioner flere aksjer en IOX. I mine øyne betyr det en del. 1 krone opp for QEC øker verdien med 330mill. 1 krone opp for IOX er 65mill. Sier ikke at det betyr alt, men litt. Tror også IOX vil doble seg langt raskere en QEC. Jeg håper begge selskaper lykkes. Hadde det ikke vært for dette helvetes nedsalget av Canacol hadde kursen ligger på kr 8+++ og ikke høyere pga utsettelsen av brønn nr 2. Men nå har de jo solgt og selger så det er ikke noe å få gjort noe med. Hadde jeg solgt på 8,50 hadde jeg hatt 1 mill mer en jeg har i dag så det er jo surt som f, men sånn er livet.