Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: geddy1234 (06.09.17 12:21 ), lest 973 ganger
Ticker: EMGS

Søknadsrekord på norsk sokkel

Kommer til å bli full gass i leting etter olje her til lands i årene fremover.

Positivt for EMGS det selvsagt, da mange eksperter har vært bekymret for aktivitetsnivået på norsk sokkel fremover.

http://e24.no/energi/nordsjoeen/oljeministeren-jubler-soeknadsrekord-paa-norsk-sokkel/24134846
Innlegg av: valdresbonden (06.09.17 13:33 ), lest 580 ganger

RE^1: Søknadsrekord på norsk sokkel

Ikke glem MDG da, de vil legge ned hele greia.

Dvs, sitt oppe hele valgnatta, og sitt klar på salgsknappen hvis galningene, og de andre galningene tar roret...
Innlegg av: exian (06.09.17 22:02 ), lest 484 ganger

RE^2: Søknadsrekord på norsk sokkel

MDG er et ødeleggerparti. Satt der av int. storkapital. For å terrorisere.

Vi skal ikke ha en eneste MDG å stortinget.
Innlegg av: Lombordo (06.09.17 21:42 ), lest 532 ganger
Endret: 06.09.17 21:59

Her lukter det massivt med uplift og late sales inntekter geddy

Uplift er når oljeselskapene kjøper data i forkant av lisenstildelingen til en "lav" pris. Når de får tildelt lisens, må de betale "full" pris for de samme dataene.

Late sales er når oljeselskaper med tildelt lisens ikke har kjøpt CSEM-data, men som er i partnerskap med andre selskaper som har kjøpt CSEM-data. Det blir vanskelig for to partnere å samarbeide hvis det er stor forskjell på datagrunnlaget hver av dem er i besittelse av. Derfor er det en relativt grei salgsprosess å selge data til den partneren som ikke har csem data.

Nå gjeldet det bare å sette alle kluter til og sikre arbeid til Boa Thalassa. Olja er på god vei mot 55 dollar, det hjelper på optimismen til oljeselskapene
Innlegg av: Lombordo (06.09.17 22:12 ), lest 489 ganger
Endret: 07.09.17 10:19

Olja stiger videre. Det er godt nytt for utbombede oljeaksjer.
Innlegg av: Aramis (07.09.17 16:15 ), lest 363 ganger

Rekylen jeg trodde på, ser ut til å utebli. Jeg skal innrømme at jeg har visse problemer med å skjønne hvorfor folk stør i kø for selge med tap. For det er jo det de gjør.
Skulle ønske noen av selgerne kunne komme på banen og forklare hvorfor de ikke har solgt før, men har ventet helt til dgens bunnkurs.

Så angt jeg kan se, er det ingenting fundmentalt som har endret seeg fra dengang aksjen var oppe i ti kroner, bortsett fra emisjonen til 2,45. At aksjen nå handles ti prosent UNDER emisjonskursen virker rimelig sykt, spør du meg.
Innlegg av: Lombordo (07.09.17 16:55 ), lest 357 ganger

Det er ingen tvil om at vi er i starten på en oppgang i oljemarkedet. Alle signaler tilsier det.
Kursen lider av ustabile inntekter og frykt for videre nedgang i inntekter. Lander de en kontrakt i asia eller mexico for boa thalassa som er tilbake på markedet 1 okt, tror jeg vi får en kraftig reprising av aksjen
Innlegg av: Lombordo (07.09.17 20:56 ), lest 323 ganger

Et par videosnutter som forklarer hva CSEM er for noe for de som lurer på det

https://m.youtube.com/watch?v=IJgrGR3tij4
https://m.youtube.com/watch?v=3K7uXjwVD7M
Innlegg av: slowhand (11.09.17 11:55 ), lest 205 ganger

Søknadsrekord ja, men EMGS har ikke flere søknader om undersøkelser på norsk sokkel...så hvor har Atlantic Guardian tenkt seg??
Innlegg av: Lombordo (11.09.17 12:04 ), lest 207 ganger

Time will show