Tilbake til: Offshore
Innlegg av: Korsar (06.09.17 10:50 ), lest 4997 ganger
Ticker: SDRL

SDRL: Hvem er gærne nok til å trade den nå?

Jeg må innrømme jeg har dratt noen frekkiser der de siste dagene, men med summer jeg kan ha råd til å tape. At det har gått veldig bra er nok like mye flaks som kontrollert timing.

Men nå har jeg trukket inn svansen og sikret meg ut i går (selv om SDRL pinadø går bra i dag også): Det er ikke mange dagene til sannhetens time, der markedet får vite hvordan redningsgrepene vil skje. Det kan bli grusomt for dagens aksjonærer.

Det kan selvsagt alltids være en mulighet for at kineserne dukker opp og gir et bud på hele kalamiteten, men den type risiko tar jeg ikke: Jeg sitter derfor nå ute og koser meg med det jeg tross alt har fått ut på denne galamatiasen.

Lykke til dere som trivs med øksa tangerende nakkehuden :-)

Innlegg av: haldor (06.09.17 11:02 ), lest 3115 ganger

RE^1: SDRL: Hvem er gærne nok til å trade den nå?

Du skal nok inn igjen og tror du skal skremme ned kursen.
Fredriksen megler tenker nok det samme, legger ut store salgsordrer for å skremme.
Fredriksen har nok tenkt at han skal ha hele selskapet nesten gratis.
Innlegg av: berny (06.09.17 11:23 ), lest 3032 ganger

jeg staser på et bud på SEVDR eller NADL...
eller begge to !!
Innlegg av: Billyjojimbob (06.09.17 11:29 ), lest 3009 ganger

Skal eie litt her uansett hvordan det går,er ikke typen som stikker når en kompis får bank:)
Innlegg av: Korsar (07.09.17 14:41 ), lest 2790 ganger

Det var slett ikke dumt å ta gevinst mens moroa var på topp, ja....det var faktisk på høy tid :-)

Og jeg skal ikke inn igjen før ting er avklart, nå kan 50%-fallene komme i tur og orden. Husk: En aksje trenger ikke være billig å kjøpe på 2 øre engang. For da kan den fremdeles falle 50% til ett øre...

Innlegg av: helloween (07.09.17 14:50 ), lest 2760 ganger

Noe nytt, siden den faller?
Innlegg av: Mdg1 (07.09.17 15:54 ), lest 2646 ganger

Deadline nærmer seg. Jeg tror det blir lagt frem noe før forfall 15.sept. Som Fredriksen igjen sier idag. Eksisterende aksjonærer blir nullet ut.
Innlegg av: tradewinds (07.09.17 18:47 ), lest 2466 ganger

Jeg er inne. Jeg solgte, kjøpte meg inn, økte og snittet ned igjen. Ikke for mer enn at jeg tåler hvis aksjen blir nulla ut. Men det tror jeg ikke noe på. Mye skjedde de siste dagene, og mye kan skje de neste. Fin å trade denne. Blir spennende dager. Lykke til alle sammen!
Innlegg av: RobJam (07.09.17 19:22 ), lest 2399 ganger

Det er samme karaktertypene som står på 1 fot på kanten av en bygning som kjøper seadrill idag. Eller totalt idioter som tror at fordi markedet sier selg, så betyr det alltid kjøp.

"For dere ønsker billigere inngang". Ja, men lille venn, billigere inngang enn dette kan vi få innen 2 uker uavhengig av hva som blir sagt. Verdiene skal nulles ut, fredriksen skal kjøpe ut verdiene via andre selskap.
Innlegg av: Stev (07.09.17 19:48 ), lest 2316 ganger

Nærmer seg 1,90 i US

Oppgang i morgen til 2
Innlegg av: PCIB 2222 (07.09.17 19:54 ), lest 2291 ganger

1kr
Innlegg av: Simen1234 (07.09.17 20:26 ), lest 2219 ganger

Stiger opp igjen i usa nå:) blir en god børsdag for seadrill imorgen:) skal nok opp til rundt 2 imorgen
Innlegg av: tradewinds (07.09.17 20:32 ), lest 2188 ganger

Bitter, RobJam? Du kommer med mye utspekulert oppgulp. Selv gikk jeg inn med noen K heelt på tampen:-) Men du kan jo bare vente 14 dager med å røre Drillen for min del.

Hyggelig lesning over Dammen nå:
http://www.marketwatch.com/investing/stock/sdrl
Innlegg av: abbos (07.09.17 20:39 ), lest 2157 ganger

23 cent- eg må le .
Mange som følger skipperen ned :-)(
Innlegg av: Skipssjefen (07.09.17 20:52 ), lest 2130 ganger

Backtrader du her og Korsar?
Ingen er større backtrader enn Korsar.

Så deg ikke igjen i AXA - bare bløff det og ?

SS
KNM
Innlegg av: RobJam (07.09.17 21:05 ), lest 2071 ganger

Bitter fordi jeg har ignorert de som har anbefalt kjøp av seadrill siden den sto i sto 10kr og nå fortsatt skriker kjøp på under 2? Bitter fordi min egen portefølje er opp? Det har ingenting med følelser å gjøre, det er min mening at kjøpere av sdrl er adrenalin junkies eller komplett idioter.

Så får da hvert enkelt individ si seg enig eller uenig i den ubegrunnede påstanden.
Innlegg av: tradewinds (08.09.17 05:46 ), lest 1912 ganger
Endret: 08.09.17 06:31

Jasså, så alle som kjøper Drillen er komplette idioter, eller adrelanin junkies? Den er kreativ. Selv benytter jeg svingningene i SDRL. Egentlig driter jeg i hva du gjør, men du har en fanatisk trang til å fortelle andre hva de skal gjøre. I virkeligheten prøver du å snakke ned kursen for å få billig inngang selv. Men du kan spare deg. Vi har null - zero, påvirkning her på hegnar.no.

0,239 på SDRL i After Hours i USA dvs 1,85 kr. Slutt her hjemme 1,69.

Fant denne artikkelen på marketwatch.com:

Why Shorting Seadrill May Not Be A Good Idea

https://seekingalpha.com/article/4104822-shorting-seadrill-may-good-idea

Innlegg av: R2d2r2d2 (08.09.17 07:19 ), lest 1762 ganger

11 september er d dagen
Innlegg av: Simen1234 (08.09.17 07:47 ), lest 1682 ganger

seadrill øker lånet til north atlantic drilling. hva skal vi tenke om det?

Seadrill skal nok opp i dag siden den stengte en del høyere i usa
Innlegg av: Korsar (08.09.17 13:17 ), lest 1371 ganger

her må det skjæres gjennom:
D-dagen for dagens aksjonærer er selvsagt når fristen er ute for tricks, posisjonering og ACPs* og REELL ny aksesits skal framvises etter refinansiering.
Og da kan dagens aksjeverdi fort fortone seg som rene velstanden...

*ASCP: Ass Covering Procedure
Innlegg av: Surik (08.09.17 13:32 ), lest 1328 ganger

Short?
Respekt.
"The sky's the limit for the potential losses".
Innlegg av: Surik (08.09.17 13:40 ), lest 1306 ganger

Imponerende, SDRL har karret seg 1 øre i pluss.
Rart flere ikke tar veddemålet på dagens kurs, 1,70 kroner tilsier en utvanning på ca. 99 %. Jfr. mitt tidligere innlegg på en annden SDRL-tråd. Tar du sjansen på at det kan bli mer så kjøp.
Innlegg av: Korsar (08.09.17 13:49 ), lest 1293 ganger

For sikkerhets skyld, jeg driver ikke shorting av prinsipielle årsaker, både mht. tapsrisiko og av rene etiske årsaker (jeg mener at man ikke skal spille på andres elendighet, jeg vil heller holde meg til mer "sunn" long-tenking)

Derfor: Jeg frykter at SDRL ifm den 12. sept står i noen få øre (5-10 øre), og at nåværende aksjonærer vil tape omtrent alt. Husk at aksjen er teknisk konkurs (gjelden større enn realiserbar verdi, gjentar REALISERBAR og ikke hva en blåruss klarer å hevde) for alt det er verdt.

Fredriksen selv vil ha mye å vinne på dette, for da kan han komme tilbake med friske penger og kjøpe seg en fet andel for peanuts. Andre av dagens eiere som evt. ikke har mer å putte inn/ikke våger å putte inn nye penger vil dermed betale Freddes fest. Samt dere her på hegnar som tror aksjen skal opp fra dagens nivåer.

Innlegg av: Er-med (08.09.17 14:29 ), lest 1240 ganger

Siden seadrill økte lånet til North Atlantic drilling, har jeg ingen tro på at de nuller ut aksjen iallfall.
Innlegg av: aborum (09.09.17 22:21 ), lest 1102 ganger

RE^2: SDRL: Hvem er gærne nok til å trade den nå?

Utroligt at skribenter her på HO stadigvæk hausser SDRL efter denne skandale af episke proportioner og økonomiske konsekvenser. SDRL kan på sigt blive et solvent selskab, men for nærværende må man tangere til økonomisk suicidal for at placere penge i dette selskab.

Et alternativ med kæmpe potentiale er IOX; nu hvor Canacol har løftet embargoen er der langt op fra 3,5 til 8 - 10 NOK. Klip ud og gem, eller ignorér.
Innlegg av: Korsar (11.09.17 19:26 ), lest 899 ganger

I morra går fristen ut, og vi får de første signaler om hvordan man tenker å kjøre løsningen. Og hvem som skal blø mest:

Et av de mest interessante kreditoraspektene rundt fallerte offshoreselskaper er hvordan lånene fra GIEK behandles; hittil har GIEK for tidligere kræsjlandinger (Havila bl.a.) akseptert å få kompensasjon ved å konvertere gjeld til aksjer. I tilfellet GIEK gjenstår å se, men vi snakker om milliardlån her, som evt. må dekkes over staten dersom selskapet velger å kjøre seg helt konkurs. Men vi får nok en mellomløsning, der nåværende aksjonærer kjøres helt på bånn, mens noen sentrale långivere og obligasjonsholdere vil få ulike løsninger presentert før kabalen går opp. Personlig sitter jeg med en drøy mill. klar, når jeg mener at aksjekursen er tatt ned dit vi kan begynne å fiske.

Her er en artikkel som belyser litt av lånebildet for GIEK, bl.a.:¨
http://e24.no/boers-og-finans/seadrill/norske-skattebetalere-kan-tape-paa-fredriksens-rigg-havari/24138493

Innlegg av: trani (11.09.17 20:15 ), lest 794 ganger

Jeg kjøpte 300 000 aksjer i dag, og trur dette blir bra..
Innlegg av: Simen1234 (11.09.17 20:34 ), lest 738 ganger

Jeg gikk også tungt inn i dag :) gleder meg til morgendagen
Innlegg av: Ilusion (11.09.17 20:37 ), lest 722 ganger

Tror du var litt tidlig på avtrekkeren Trani..
Selv satser jeg på at an dupper til 1kr i morgen og tenker ta 100k lodd der.
Nærmer seg no...Blir spennende!!!!!!
Lykke til med enværs valg
Innlegg av: Korsar (12.09.17 08:29 ), lest 562 ganger

Det er ikke lett å se hva som kan hindre aksjen i å falle dramatisk videre før selskapet er reetablert med ny finansiering.

Man skal imidlertid ikke se bort fra at SDRLs kriseteam vil prøve et desperat forsøk på å få bankene til å gå med på å forlenge låneforfallet med fem år + utsette avdragsbetalinger.

Men ikke en gang det vil være nok til å avklare dagens gjeldsbetjeningssituasjon. Markedet vil ikke levere såpass cash flow nærmeste året til at det holder.
I tillegg må en god del gjeld konverteres til aksjer, inkl. GIEK-gjelden som jeg nevnte i en tidligere kommentar. Hvorvidt bankene vil akseptere dette tviler jeg sterkt på. Obligasjonseierne er kanskje mer villige til å svelge en konvertering - hvis de får trygghet for at SDRL oppnår for eksempel 5 års låneforfallforlenginger + tilhørende utsatte avdragsbetalinger.

Jeg ville vært svært forsiktig med å gå inn på dagens nivåer rundt 1,50.

Derimot vil jeg sitte klar hvis de nevnte låneforfallforlenginger + utsatte avdragsbetalinger begynner å bli realistiske.
Innlegg av: Skipssjefen (12.09.17 08:45 ), lest 488 ganger

Trodde Korsar tjente penger enten han går inn på 1,50 eller 0,20 - eller 10 kr. Uansett hva backtrader Korsar tar i, selv på søndager så tjener han alltid penger.

SS
Innlegg av: Korsar (12.09.17 09:08 ), lest 421 ganger
Endret: 12.09.17 09:10

Skipssjefen,
er dette alt du har å bidra med?
Jeg leverte en saklig og faglig vurdering av SDRL ovenfor her. Og du kan kun svare med pinlige personangrep?

PS: Jeg skjønner du er bitter over å tydeligvis å ha gått på nok et tap, men kan du ikke heller prøve å evaluere egne feilgrep heller enn å angripe dem som prøver å forstå hva som faktisk skjer i aksjen? Det hadde blitt så meget bedre debattmiljø her da.

Innlegg av: trani (12.09.17 10:08 ), lest 321 ganger
Endret: 12.09.17 10:14

Det var ikke dumt nei.
+28% nå! :D

Tar og gevinstsikkrer litt på 1,9 nå.