Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: ZaloUltra (30.08.17 19:29 ), lest 469 ganger

Hyggelig utvikling for TAXI tilbudet

Det ruller ut splitter nye Mercedes E220d til glede for taxikunder over hele landet.

Nå er det mulig å forlange å bli kjørt i skikkelig bil for den høye prisen de forlanger for turen.

Går heller til fots (eller velger vekk alkoholen) enn å betale for å bli kjørt i en Toyota Primus.

BRA TAXIFOLK!
Innlegg av: mishka (30.08.17 19:57 ), lest 298 ganger
Endret: 30.08.17 20:00

RE^1: Hyggelig utvikling for TAXI tilbudet

Selv i Berlin er det faktisk en del priuser i taxitrafikken selv om Benz dominerer fullstendig. Det alle kuskene man snakker med er opptatte av er å ha en bil med minst mulig utgifter, plunder og heft. Det forstår jeg når man ser hvor latterlig billig det er å kjøre taxi i Berlin. En typisk taxikusk tjener mellom 60 og 90 kr. i timen og man kjører ganske langt for 10 euro :-)
Og for å være ærlig: Når du står der en mørk kveld, god og rund under føttene, og er klar for den 2 m. brede dobbeltsenga hjemme i Friedenau gir jeg blaffen i om det er Prius eller Benz. Og det er faktisk ikke så verst seter i Prius. Det vet jeg av erfaring fra konas riskoker.
Innlegg av: Lohen (30.08.17 20:34 ), lest 267 ganger
Endret: 30.08.17 20:53

RE^2: Hyggelig utvikling for TAXI tilbudet

Hehe mishka, jeg setter stor pris på dine innlegg og betraktninger fra det store utland, men som en liten avsporing minnet du meg nettopp om Uncle "Traveling" Matt i den gamle barnetv- serien Fraglene!

https://youtu.be/jL0d1qdg_bI

Fortsett.

Innlegg av: OZZY (30.08.17 22:33 ), lest 224 ganger

får håpe at Uber får overtaket i denne luksusTaxieneveldet. Vi som tar Taxi ønsker ikke disse dyre forurensende bilene.
Innlegg av: Tullium (31.08.17 04:51 ), lest 200 ganger

Enig med deg Zalo, å måtte betale full pris for å bli kjørt rundt i en prius er skandale. Jeg bestiller alltid premiumbil, noe valuta skal jeg ha for pengene.
Innlegg av: Tigerberget (31.08.17 05:03 ), lest 184 ganger

Jeg setter mest pris på å bli kjørt hjem til døra.
Det er jo det som er hele poenget med å ta TAXI.
Er glad for at jeg ikke er en slik kravstor fyr som har fokus på det luksuriøse, men heller ser verdien i at noen faktisk gidder å være våkne hele natta for å kjøre meg hjem fra byen.
Innlegg av: PSI- Investor (31.08.17 07:09 ), lest 166 ganger

Hva skjedde med å bestille hjemkjørt pizza og be om å få sitte på i bilen? Billigere enn taxi og så får man mat i tillegg.
Innlegg av: Tullium (31.08.17 19:15 ), lest 129 ganger

Utrolig. Her klager folk over elbilincentivene, men at Taxinæringen skal subsidieres på toppen av incentivene(Hydrogenbilincentiver), dét er greit!