Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: ZaloUltra (25.08.17 18:30 ), lest 295 ganger
Endret: 25.08.17 18:49

Det totale idioti fra Audi. Tilbake til 80-tallets talltøys

Man skulle tro det ALDRI skulle være mulig å oppleve noe slikt fra en TYSK industrigigant, men dette er virkelig TYSKLAND nedsunket på nivå med hva man er "vant til fra Kinesiske og Koreanske produsenter.

Audi hva er det dere holder på med??? TOSKESKAP!!

https://www.dinside.no/motor/her-ble-vi-forvirret-audi/68624634#_ga=2.84023897.1557385224.1503677935-158995249.1500922847

Audi holdt på med noe tilsvarende på 80 tallet da de gikk "amokk" i å skur opp tallstørrelsen på Audi modellene 80 og 100 i ulike markeder, full forvirring og helt meningsløst. Man forstod etterhvert at 80 modellen ble gitt betegnelsen 90 fordi de kun var å få med 5 sylindrede motorer, men så ble det merkelig i sammenheng med at det tidligere var 5 sylindrede varianter av Audi 80 med betegnelsen "5" etterfulgt av enten S eller E basert på om det var forgasser eller injection som matet sylindrene med drivstoff. Samme tulleball med Audi 100 som ble gitt betegnelsen 200 utav ønske om noe mer luksus-image, og hvor Audi ikke fikk nok "luksus" utav Audi 100 før de betegnet den Audi 5000...men uten at de 5000 betød noe som helst i forhold til drivlinje.

Nå går Audi enda lenger, med mindre du studerer selskapets inngående skal du nå IKKE skjønne en pøkk av typebetegnelsen på de Audi som ruller foran deg på veien.

Som det fremgår av artikkelen er det ikke mulig å finne noen LOGIKK i denne nye tallbruken hos Audi.

"Logikken etterlyses
Vår lille forvirring bunner i at vi, tross utregninger av diverse forholdstall på kryss og tvers, fortsatt ikke har funnet noen logisk sammenheng mellom de valgte tallkombinasjonene og ytelsestallene."

Selv ikke importøren kan forklare sammenhengen. Det er jo helt "fantastisk"!

Takk AUDI for at dere holder fast ved deres "røtter", som tullinger med tall! Nå har vi hatt en del år med ORDEN så nå var det på tide med ROT, og her får vi det, i fullt monn.

Jeg mener Audi med dette og skal ta seg tid til vise respekt for kunden ved å fjerne "quattro" emblemet fra alle modeller som IKKE har ekte quattro-furhjulsdrift. Istedet bør det stå "haldex" som forteller sannheten.

Audi meg i øret! Det blir Mercedes eller BMW heretter.
Innlegg av: MH77 (25.08.17 22:56 ), lest 139 ganger
Endret: 25.08.17 22:58

RE^1: Det totale idioti fra Audi. Tilbake til 80-tallets talltøys

Å ha modell- og motorbetegnelse på bilen er bare harry, like greit å slutte med det.

Ellers er det vel snart ingen biler igjen med ekte 4wd. Subaru har dette kun på manuelt girede biler, men disse importeres ikke lengre til Norge. Audi skal fase ut senterdiffen i løpet av de nærmeste årene.

Man står da igjen med clutchbaserte systemer med dårligere fremkommelighet og elendig driftssikkerhet. Det er fort gjort å svi en clutch hvis du kjører i tung snø med en bil som har kraftig dieselmotor. Jeg kjenner mange som har gjort det.

Skal jeg ha 4wd blir det en gammel Subaru eller Audi med ekte senterdifferensial, men jeg trenger det foreløpig ikke.