Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: oto1 (25.08.17 14:52 ), lest 14874 ganger
Ticker: DNO

DNO - reviderte kursmål

Hei alle.

På bakgrunn av den nylige avtalen og DNO's økte umiddelbare cashflow gjør jeg noen endringer i kursmål.

Tidligere hadde jeg 12 ved utløp av året, 18 ved utløp av 2018, ca 25 ved utløp av 2019 og +30 ved utløp 2020.

Jokeren i tillegg var betaling av gjeld på ca 8 kr / aksje.

Den jokeren er nå i boks, med det man kan kalle gradvis tilbakebetaling av gjeld (ca usd 120 mill per år), samt en umiddelbar reduksjon i fremtidige utbetalinger på ca usd 200 mill.

Jeg hever derfor kursmål i år til 15, 23 ved utløp 2018, 30+ ved utløp 2019 og nær 40 ved utløp 2020.

Altså ingen store forandringer i kursmål, men en endring i timing.

Forutsetninger gjelder som tidligere (produksjon ca 170k fat/d i 2020, og oljepris på 70).

Kan gjenta at jeg er ikke i nærheten av å selge her all den tid jeg tror vi har skutt gullfuglen og vi er i den spede start av oppgangen.
Innlegg av: JOHA12 (25.08.17 15:00 ), lest 8980 ganger

RE^1: DNO - reviderte kursmål

Kurs pr. dags dato gir DNO en urealisert kursgevinst på egne aksjer på godt over 140 millioner. Begynner å bli et anselig beløp dette også. Tror de viste hva de gjorde når de handlet inn egne aksjer i bøtter og spann for kun kort tid siden...

Er det noen som vet om DNO eier aksjer i andre selskaper også, f.eks. RAK Petroleum?
Innlegg av: elviira (25.08.17 15:01 ), lest 8950 ganger

25 TIL NYTTÅR!!!!minst
Innlegg av: elviira (25.08.17 15:09 ), lest 8854 ganger

30 innen nyttår er fullt mulig!!
Innlegg av: wwbwb (25.08.17 15:11 ), lest 8826 ganger

Hør nå på oto1!
Fall ikke i søvn på perrongen og la DNO toget passere.
Ta toget og din fremtid er sikret!
DNO har aldri vært sikrere!
Innlegg av: c.smedly (25.08.17 15:43 ), lest 8706 ganger

RE^2: DNO - reviderte kursmål

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Anbefaler-ti-aksjer3
Innlegg av: lektor79 (25.08.17 15:48 ), lest 8647 ganger

Fortsatt lavmål men greit å se bevegelsen..
Innlegg av: rusk (25.08.17 15:51 ), lest 8622 ganger

Er du ironisk wwwbwb ?
Innlegg av: INVESTOR. (25.08.17 15:56 ), lest 8576 ganger
Endret: 25.08.17 16:01

Tja ikke vits og hausse i skyene og snakke om over 20 enda. Først må betalingene komme jevnlig så markedet blir overbevist. Er fornøyd med 11-12 kr foreløpig.
Innlegg av: DavidM (25.08.17 16:00 ), lest 8540 ganger
Endret: 25.08.17 16:01

Slutter DNO på 11,50 i dag?
Er på 11,26 i skrivende stund.
Innlegg av: INVESTOR. (25.08.17 16:01 ), lest 8516 ganger

David 10-11 eller 12 spiller ikke mye rolle. Sitt med denne over tid.
Innlegg av: Hr.Suhr (25.08.17 16:19 ), lest 8426 ganger

Dere er så negative alle sammen.

Har hele tiden holdt meg til Arilds kursmål jeg.

Egentlig er jeg litt skuffet over at den ikke gikk 50% nå da denne meldingen kom.

Selger ikke før 141,50. Den saken er klar.
Innlegg av: Stora Norrland (25.08.17 16:31 ), lest 8314 ganger

Statoil handlas till multipel 10 på kassaflödet. Med samma värdering så skulle DNO handlas i minst 25 NOK/aktie idag. TO har 180 som kursmål på Statoil och med det perspektivet så skulle kursmålet på DNO vara 30 Nok
Innlegg av: oljen (25.08.17 17:06 ), lest 8154 ganger

Helt korrekt Stora Norrland. Det går nå opp for investorene at liknende selskaper som Statoil er priset ut fra den frie kontantstrøm, mens små oljeselskaper som DNO nærmest er krisepriset, hvor kursnivået overhodet ikke reflekterer de verdier som selskapet sitter på. Alt under 20 kroner er billigsalg av DNO. Å selge for tidlig blir nå bare som å gi vekk verdiene til andre aksjonærer. Jeg blir ikke overrasket om det vi har sett nå bare er starten på et rally for DNO som vil tilta i styrke utover kommende uke. DNO kan nå gå sammenhengende til kursen er over 20-22 kroner.
Innlegg av: jantt (25.08.17 17:24 ), lest 8076 ganger

Puha efter 3 år er jeg ikke i minus mere :)
Havde ellers regnet med at kunne sælge med en go gevinst for 2 år siden.
Startede med at købe omkring kurs 15, men så faldt og faldt den bare. Ligger nu med gsn på 10,5.
Nå selvom vi er optimistiske nu hvor kursen er steget godt de sidste 2 dage kan den så blive ved ?
Kan man virkelig håbe på kurs 15-20 i år ?
Vil se det før jeg tror det.
Innlegg av: Stora Norrland (25.08.17 17:32 ), lest 8020 ganger

Några har sålt 35 miljoner aktier till DNO för under 8 NOK/styck så vi vet att marknadenhar noll koll på det fundamentala. När marknaden sätter sig in i det fundamentala i DNO så är 20 NOK/aktie ingen utopi.
Innlegg av: oto1 (25.08.17 17:33 ), lest 8031 ganger

jantt

Hva markedet gjør vet man aldri.

Men 15 for DNO i år er absolutt mulig, og den burde vært der allerede.

Det er/var store shortposisjoner i DNO, og de gutta har muskler.
Så ikke forvent at den raser avgårde sånn umiddelbart, og det kan og vil komme dager da DNO blir solgt ned.

Men om du gjør som meg så slapper du bare av og følger med underveis på at produksjonsøkning går noenlunde som antatt og at oljelagre fortsetter å falle.

De 2 tingene vil en eller annen gang gi nok inntjening til at DNO krabber over 20, og antagelig 30.

Jeg tror ikke på 20 allerede i år, men til neste år kan jeg ikke skjønne annet enn at 20 passeres.

Så slik som saken står nå så er det egentlig bare opp til deg selv hvor mye penger du vil tjene.
Innlegg av: jantt (25.08.17 17:38 ), lest 7979 ganger

Kurs 15 så kan den satans bank få deres penge og kassekreditten er væk.
Kurs 20 og billån er også væk.
Over kurs 20 kan der blive lidt til mig selv at nyde livet for.
Nå jeg holder ihvertfald resten af året og så må vi se hvad der sker.
Innlegg av: oldtimern (25.08.17 17:49 ), lest 7928 ganger

Stora Norrland detta har vi väntat på var med redan innan splittren sen från 4 till 24 varför jämför ingen med lupe när det gäller värdering har läst nånstans att DNObör kosta 60 kr om de ska värderas som DNO
Innlegg av: Stora Norrland (25.08.17 18:07 ), lest 7808 ganger

Lupes aktiekurs har jag aldrig begripit mig på sedan aktien stig i 60 kr. Vad som drivit den upp till 180 är obegripligt. Lundin äger ett annat bolag
Innlegg av: Stora Norrland (25.08.17 18:11 ), lest 7785 ganger

RE^3: DNO - reviderte kursmål

Det bolag som jag är mest fundersam över är Africa Oil. Den värderingen saknar motstycke.
Innlegg av: oto1 (25.08.17 18:01 ), lest 7861 ganger

oldtimern

DNO og Lundin er ikke helt sammenlignbare.

Selv om DNO tjener like mye penger så har de eiendeler i Kurdistan hvor risiko er en god del større enn i Norge.

Og Sverige har ikke så mange oljeselskap å fordele investorpenger på, så egentlig litt naturlig at Lundin handles på høyere multipler.
Det gjør jo Statoil og.

Men etter hvert som pengene renner inn på DNO konto så regner jeg med at kursen vil gå opp.

Men Lundin prising får vi neppe med det første.
Innlegg av: Grimstad- (25.08.17 18:29 ), lest 7737 ganger

Lundin er verdt + 60 milliarder S Kr

Det betyr jo en 5 gang fra i dag, det er vel litt mye tror jeg

Men frem i tid kan denne være mye verdt
Innlegg av: epost (25.08.17 18:25 ), lest 7749 ganger

Denne må frem fra glemselen. 22.12.2005.

Og helt sinnsykt; nå eier DNO 75%!!

Tawke # 1, which was spudded on 28th November 2005 has reached the first prospective reservoir interval at approximately 350 meters. While drilling into the top of the reservoir section the well took influx of oil under pressure. The oil was circulated out and flared off in a controlled manner. Samples of the oil were taken confirming an API gravity of approximately 24 API. This API grade corresponds to oil produced from other fields at similar reservoir level in Northern Iraq.

The forward plan is to continue drilling the full reservoir section, which could be up to 800 meters thick according to the prognosis. Thereafter wireline logging will be undertaken to evaluate the reservoir with respect to reservoir characteristics and movable oil content.

DNO is the Operator of the PSA with a 40 % beneficial interest.
Innlegg av: dotcom (25.08.17 22:31 ), lest 7289 ganger

epost: Hvis vi skal være pirkete så eier ikke DNO noe av feltet, det eies av KRG.
Men DNO har gått fra en 55% operatørandel til 75%. Det bør gi en økning av brutto inntekter på rund 36&.
Ikke dårlig det heller.
Innlegg av: lektor79 (25.08.17 18:50 ), lest 7654 ganger

Bare å sitte! Tenk pensjon :) Kan virkelig bli gøy!
Innlegg av: Grimstad- (25.08.17 21:34 ), lest 7473 ganger

Omtrent slik tenker jeg også nå :)
Innlegg av: Longsitinbulk (25.08.17 21:47 ), lest 7421 ganger

Dere må ikke bare tenke på alle som solgte sine aksjer under 8kr, dere må også tenke på alle de store tunge meglerhus som har shortet under 8kr

Denne shorten kan være langt større en noen i realiteten aner, og det er store aktører som DNB som sitter i klem denne gangen.

Dere må ikke bli overasket om det nå kommer både det en og andre svada fra meglere som er i trøbbel, få svake hender eller høyderedde investorer til å selge for billig.

Jeg kjenner lunta, det vil komme ved en korsvei.
Kjøp på dippene,aksjen skal i 15-20 innen få tradings dager.
Innlegg av: Uglefar (25.08.17 22:41 ), lest 7246 ganger

Lektor: Du må nok sitte en stund ja for du har selv bekreftet tidligere at du kjøpte dine aksjer for 25 kroner!! HoHo!
Innlegg av: DavidM (25.08.17 22:57 ), lest 7194 ganger

Sparebank 1 Markets hever DNO-mål kraftig.

Sparebank 1 Markets har oppgradert kursmålet på DNO-aksjen med hele 50 prosent fra 12 til 18 kroner.
Innlegg av: Stevepick XL (26.08.17 00:24 ), lest 7010 ganger

ATH 25,- er milevis unna, Dno vil aldri nå de høydene igjen med dagens oljepris, da må olja over 120$ minst og det vil jo ikke skje ! Dno var i 16,- i desember 2005, det er vel også umulig med oljepris på 50$.. en begredlig kursutvikling de siste årene, dagens kurs er heller ingenting å rope hurra for...ikke glem at Trygve Hegnar sa en gang at det var liten risiko å kjøpe Dno på 22,- ;)
Innlegg av: jantt (26.08.17 06:55 ), lest 6874 ganger

Ja og kursen kom aldrig over 8 så over 9 så over 10 så over 11
Du har vist bevist hvad du kan.
Måske du skulle prøve at være lidt stille engang imellem ?
Innlegg av: Jallaballa (26.08.17 12:01 ), lest 6493 ganger

Det er vel ingen hemlighet at tvilen om at vi skulle få betalt utestående, var ganske stor og heller ingen bombe at KRG ville betale med lisenser. Vi får vel si oss fornøyd med denne løsningen, selv om vi ikke får tilbakebetalt alt.

Kursmålskorrigeringen til OTO1 er fornuftig, med tanke på det som ligger foran oss.

- det kan oppstå betalingsproblemer ved folkeavstemmingen.
- Det kan oppstå betalingsproblemer ved gjenoppbygging av Mosul.
- Vi har boret så lenge på Peshkabir feltet, at vi snart kommer opp av bakken i Canada.. hva skjer ?
- Oman ser ut til å være like tørt som jeg tidligere har antydet.
- Jemen er avskrevet og jeg tror lisensene er inndratt etter det som hendte.

Så har vi Iran, hvor jeg tror DNO kommer til å investere stort, men at geopolitiske forhold vil gjøre det vanskelig å få noe profitt. Nye lisenser og boring i Nordsjøen koster penger og vil ikke gi noe inntekt før 2020.

DNO er i en helt klart stigende trend, men jeg tror vi skal være nøkterne rundt kursmål.

Ved emisjonen på 12,20 ringte meglerne rundt for å få folk til å kjøpe aksjen, samtidig som det sto i pressen at emisjonen var fulltegnet. Jeg tror mesteparten av den emisjonen gikk til short..
Innlegg av: Baron1! (26.08.17 12:43 ), lest 6433 ganger

Jeg er aksjonær i DNO. Men å hevde at DNO skal prises etter samme multippel som Statoil, er helt absurd. Det er jo helt åpenbart, og rasjonelt, at det skal være en saftig risikorabatt på cashflowen fra områdene DNO opererer i, kontra Statoil. Vi som har vært aksjonærer en stund vet hvor fort cash-flownen kan stoppe opp.

Når det er sagt, fantastiske nyheter, og fantastisk oppgang. Mange seige aksjonærer som har fortjent dette.

-Baronen
Innlegg av: Barthoma (26.08.17 12:59 ), lest 6387 ganger

Flere av oss får bare med prosenter av oppgangen som er forestående,.
Kjøp DNO nå, skru av PC og se innom om ett par måneder så er gevinsten formidabel,

Dno skal MYE opp kommende uker, og mange kommer til å prøve backtrading med blandet hell.

3 dagers regelen er pri 1 med slike oppdateringer som ble meldt i DNO nå på Torsdag, DVS jeg rører ikke salgsknappen uansett bevegelser før disse dagene er forbi og markedet får satt tydelig retning .

Nå er det bare å surfe oppturen som kommer, DNO skal høyt i tiden som kommer forventer jeg, så ofte er det mest lønnsomme å ikke gjøre noe som helst, la markedet gjøre jobben for deg.

12kr +++ muligens 13-14 allerede til uken, tar ikke sjangsen på backtrading når det fundamentale peker rett opp i lang tid fremover.

Lykke til,, dette forjener dere tålmodige DNO aksjonærer over flere år,,:-)
Innlegg av: DavidM (26.08.17 13:12 ), lest 6342 ganger

Lærdommen fra sist DNO steg fra 8 til 24-25 på kort tid, er at det lønner seg å sitte helt i ro og ikke forsøke seg på noen trade.
Erfaringsmessig vil dette bare stige og man får ikke mange mulighetene til å gjøre en trade.
Innlegg av: oto1 (26.08.17 13:42 ), lest 6274 ganger
Endret: 26.08.17 13:45

Jallaballa

Her var det jaggu mye å ta tak i..

Jeg tror du bommer kraftig når du påstår at vi ikke får tilbakebetalt alt.
Per nå så vil avtalen utgjøre ca usd 170 mill ekstra per år. Når vi tar vekk fremtidige forpliktelser som er fjernet i avtalen, så vil gjelden bli nedbetalt på ca 5 år i sin helhet.
Øker dno produksjonen med ca 50%, og oljeprisen stiger 25%, så vil nedbetalingstiden synke til ca 3 år.
Og dno skal produsere mye lengre enn 3 år på Tawke.
Så jeg tror og mener at vi ikke bare får gjelden betalt, men trolig mer enn dobbelte av den.

Når det gjelder min revidering så er den noe oppjustert. Men det viktigste er timingen der jeg tror oppgangen i kursen kommer tidligere i perioden. Vet ikke helt om du skjønte det.

Hvorfor skal avstemmingen gi betalingsproblemer?
For ikke å snakke om gjenoppbygging av Mosul som ikke ligger i Kurdistan?

Oman er ingen høyere, det er korrekt.
Men Oman kan bli viktig mhp Iran.

Yemen er i force majeure. Det har dno all rett til med krig i landet.
Og Yemen kan ikke bare konfiskere lisensene samme hva de måtte tro og mene.
Om dno ser det interessant å gjenoppta aktivisten i Yemen i fremtiden er en annen sak.
Mulig de selger seg ut.

Boret lenge på Peshkabir??
De har jo nylig startet brønn 3.
Hvis du lurer på hva som skjer på Peshkabir så kan jeg anbefale å lese dno's meldinger samt se webcast.

Godt gjort å skrive et innlegg der omtrent alt er feil..
Innlegg av: wwbwb (26.08.17 13:42 ), lest 6268 ganger

wooow det er fantastisk å se debattanter her på HO i dag, en lørdag som normalt er taushet rundt DNO.
Alle og enhver som skriver i dag gjør oto1 til en beskjeden mann, DNO kursmessig.
oto 1 spurte meg angående hans kursmål på 12 kr i år?
Hvor jeg svarte:
"Nei, det gjør jeg ikke.
Ikke etter gårsdagens melding fra DNO, en melding som kom lik et lyn fra klar himmel.
Riktig positivt."
Vel det fikk jeg kritikk for fordi det hadde vært noe snakk i kulissene rundt at gjeld ville bli erstattet med lisenser en gang i fremtiden.
Nå går alle mann av huse, og mener at over 30% opp siste mnd. vil fortsette hver kommende mnd., virker det nesten som.
Det mens oto1 står forholdsvis stødig og skriver: " Jeg tror ikke på 20 allerede i år, men til neste år kan jeg ikke skjønne annet enn at 20 passeres."
Så la oss ta det litt med ro, hva som skjedde denne uken er gode nyheter og har gitt lys til DNO sin fremtid.
Ellers er det som vi alle vet vanskelig å spå om fremtiden.
(Ja, noe av det jeg har skrevet tidligere har vært en blanding av sarkasme og ironi.)
Ha en fortsatt god helg.

Innlegg av: oto1 (26.08.17 14:38 ), lest 6181 ganger

wwbwb

Helt greit at du har bommet og synes en kursoppgang i DNO kommer som lyn fra klar himmel.

Det jeg har reagert mest på er at du hele tiden har kommet med antydninger om at mine kursmål har vært helt på vidda og at jeg har hatt bakenforliggende motiver.

Jeg står fortsatt for det jeg sier, og til din opplysning så har jeg ikke solgt en eneste DNO aksje.
Jeg er bare litt irritert over at oppgangen kom raskere og høyere enn jeg trodde da jeg gjerne skulle hatt enda flere DNO aksjer.

Men jeg har ikke mer å kjøpe for per nå, så det får bli til høyere kurser.

jeg får likevel glede meg over en 7 sifret oppgang på mine DNO aksjer de siste 2 dagene, men tatt i betraktning av at dette er et case jeg virkelig har tro på var planen å ha enda flere aksjer.

Klarer du å legge av deg det tullet om at jeg snakker opp kursen for egen vinning så går det fint an å glemme snøen som falt i fjor.
Innlegg av: oto1 (26.08.17 14:53 ), lest 6152 ganger

jallaballa

Et par ting ang. ditt innlegg jeg glemte..

Hvilke kontrakter som kommer i Iran er usikkert.
Rene serviceavtaler som har vært den tidligere modellen gir ingen risiko for operatørene da man får betalt all cost og en del (liten) av produksjonen.
En sånn avtale er altså ingen risk.

Det er snakk om en blanding av service avtale og PSC for å øke attraktiviteten for operatørene.
Så når man går fra noe uten risk og til noe mer attraktivt, så tror jeg du kan ta det helt med ro mhp risiko i Iran.
dette er uansett noe DNO har full kontroll over, og de går ikke inn i Iran om de ikke tjener penger på det.

Når det gjelder NCS så har du rett i at inntekter ikke kommer før tidligst 2020 (antagelig mye senere).
Dvs fra NYE brønner..
Hvis du ser webcast så er DNO også på jakt etter produserende assets, så du skal ikke se bort fra at vi får inntekter fra NCS allerede i år.

Og ikke glem at kursen kommer til å stige på nye funn, uavhengig av om de produserer eller ikke.

Med DNO sitt mål om 5 letebrønner per år så kan man håpe på et nytt funn per år med sannsynlighet for funn på 20% på hver av de.
Innlegg av: oljepris (26.08.17 21:21 ), lest 5575 ganger
Endret: 12.09.17 23:39

Her er det bare å smøre seg med tålmodighet :)
Snart vil det komme oppdateringer på boringene , og vi vil nok se meglerhusene flytte kursmålene sine oppover
Innlegg av: Jedi (26.08.17 14:58 ), lest 6113 ganger

Jeg er enig i at meldingen på torsdag var som lyn fra klar himmel. Det var jo bra at DNO ikke har lekket noe underveis. Selv hadde jeg forventet en viss nedgang i aksjen fram mot valget 25. september på grunn av mulig økt usikkerhet overfor Bagdad. Det var betryggende at den tyrkiske utenriksministeren tok vekk den største frykten ved å uttale - "vi liker det ikke, men det er business as usual"
Innlegg av: epost (26.08.17 15:01 ), lest 6097 ganger

Gjør som AkerBP; vekst og dividende samtidig.

Det er fullt ut mulig også for DNO å klare begge deler nå fremover
Innlegg av: Jedi (26.08.17 15:18 ), lest 6055 ganger

Meldingen fra Sandborg på torsdag var at det ikke var noen umiddelbar plan om utbytte. I spørrerunden så kom det fram at det ikke hadde vært diskutert, men det ble heller ikke utelukket. Så lenge obligasjonsgjelden ikke er innløst, så blir det neppe noe utbytte. Men jeg tror aksjonærene blir sure hvis DNO bare blir sittende på en pengebinge som bare øker og øker. Foreløpig så har de nok å bruke pengene på både i Nordsjøen, Kurdistan og Oman. Hvis ikke Oman leverer bedre framover så blir vel hele operasjonen der stengt ned.
Innlegg av: Jallaballa (26.08.17 15:59 ), lest 5970 ganger

Oto1
Hehe.. godt jeg har humor.. godt gjort at jeg skriver nesten alt feil ?

Jeg finner desverre ikke noe du skriver som er korrekt heller.. tullebukk
Innlegg av: oto1 (26.08.17 16:04 ), lest 5971 ganger

jallaballa

Hva er det jeg skriver som er feil da?

Nå ble jeg trolig for første gang interessert i å lese et innlegg fra deg.
Innlegg av: Frispark (26.08.17 16:15 ), lest 5926 ganger

Vi blir aldri kvitt Midtøsten rabatten i DNO, til det er regionen alt for ustabil og uforutsigbar. Utbytte må på agendaen snart. Jeg godtar at det kommer kostbare investeringer fremover, men dersom stadig økende, stabile betalinger strømmer inn på kontoen og dette ikke reflekteres i aksjekursen må noe av overskuddet ut til aksjonærene. Det hjelper på tålmodigheten.
Innlegg av: n4479556 (26.08.17 16:17 ), lest 5915 ganger

Det er vel, i alle fall, bedre om de kvitter seg med gjeld før evt utbytte
Innlegg av: Jallaballa (26.08.17 16:27 ), lest 5891 ganger

Du oto1..

Som alle andre, tolker du, og du gjør dine estimater ut fra hva du tror..

Du hakker på alle andre og mener at alle andre har feil i hva de tenker, tror og estimerer.

Uansett, både når det gjelder meg eller andre, ser vi gang på gang at andre har hatt mer rett en deg i hva man tror.. alle har litt rett og litt feil, av en felles årsak.. utrolig nok... gjett hvilken.. eller hvilken TROR du ? Hehe
Innlegg av: mozel (26.08.17 16:36 ), lest 5860 ganger

Alle selskap med respekt for sine aksjonærer
bør komme i en posisjon der egenkapitalen forrentes gjennom betaling av utbytte.
Dette året vil DNO vise et overskudd. Bokført gammelt tilgodehavende vil bli dekket av tilbakeføring av payment obligations, i tillegg vil dette gi et bokføringsmessig overskudd på 80-90 mill.
Hele betalingen vil hver måned gå på resultatet.
Selskapet bør forlate kontantprinsippet for innbetalinger, det gir 3mnd ekstra innbetalinger i 2017. I tillegg kommer økte inntekter fra 1.august som følge av ny avtale med KRG.
Det er ikke galt for et selskap som dette å ha obligasjonsgjeld, men renten er for høy, derfor kan det være fornuftig å prioritere nedbetaling av denne på bekostning av utbytte.
Innlegg av: DavidM (26.08.17 16:40 ), lest 5845 ganger

Skriv heller om nye kursmål for DNO.
Ender kursen på 12 eller 13 kroner til uka?
Innlegg av: Jallaballa (26.08.17 16:51 ), lest 5819 ganger

DavidM

Jeg TROR den vil stige noe, fordi oljeprisen er i økende trend, men jeg tror ikke den vil stige så mye som enkelte tror.. Jeg begrunner det med at nyheten er kjent og at det er oppgang på OB. Merryl hadde kursmål 13,20, men så tror jeg det blir trøblete på kurs 12,20..

.. neste Q-rapport.. 15,-
Innlegg av: Frispark (26.08.17 17:50 ), lest 5727 ganger

Alt avhenger av hvilke posisjoner nøkkelaktører tar. Hvis hele fjøla ønsker oppgang, shortene er dekket og farvannet fritt for skjær frem mot nyttår kan det bli riktig artig. Dersom husene tror på egene kursmål er det taket. Vi kommer neppe i en situasjon der DNO blir overpriset med det første. Mellom 13 og 18 da både edruelig, realistisk og kanskje også oppnåelig?

15,50kr med andre ord :)
Innlegg av: MrBurns (26.08.17 22:34 ), lest 5424 ganger

Tipper DNO går ganske kjapt i 15 til uka. Lett å undervurdere kraften i en hær av mange (riktignok små --- men mange) nettløker som nå skal inn. I tillegg til de mer proffe, som kanskje har vært helt ute siden grise-emisjonen på 13.25...

Får vi et par dollar på oljeprisen også, nå, så blir det festlig.
Innlegg av: oto1 (26.08.17 22:50 ), lest 5392 ganger

Skal bli interessant å se.

jeg tør ikke tippe kursen i neste uke, men bare gjentar at nå som DNO etter alle solemerker får tilbakebetalt hele utestående (over noen år) så tilsvarer 11,50 i dag omtrent 3,50 i kurs på onsdag...

hadde man kjøpt DNO om kursen var 3,50 så ser ikke jeg noen god grunn for at man ikke skal kjøpe på 11,50.

Innlegg av: Longsitinbulk (26.08.17 22:54 ), lest 5395 ganger
Endret: 26.08.17 22:59

Den perfekte storm, bokstavlig talt, orkanen i Usa vil føre til trekk i lagerne, det bør forventes et fodt drag i oljeprisen kortsiktig.
De som ikke har tro på at Dno skal stige videre er enten ikke inne i aksjen eller så har de veldig dårlige utviklede evner for å analysere.

Denne aksjen stiger minimum 1-1,5kr neste uke, ikke undervurder de momentet som nå er i papiret.
Det er i realiteten panikk, noen sitter enda short, noen tok kortsiktig gevinst, men går inn igjen når de ser den stiger,, andre er livredde den stikker for dette blir utrolig bra på litt lengre sikt.
Flere begynner også naturligvis å se konturene av en mulig utbyttegris på noe sikt, tenk dere da om/hvis oljen går til 70-80 om et par år, potensialene for utbytter blir for veldig store, da snakker vi ikke kurser under 20-25kr
Innlegg av: oto1 (26.08.17 23:09 ), lest 5337 ganger

Hvem snakker om kursen under 20-25 om et par tre år med oljepris over 70?

itte je..
Innlegg av: DavidM (26.08.17 23:22 ), lest 5301 ganger

Husk at dette er en solid game changer og DNO har egentlig ikke startet reprisingen skikkelig ennå. Er nok en del som har fått sett på caset gjennom helgen og enda flere som vil komme med gode analyser fremover. Dette eventyret er det mange som vil ta del i. Når det omsettes for en halv milliard om dagen er dette en indikasjon på noe.
Innlegg av: oto1 (26.08.17 23:45 ), lest 5265 ganger

Skjønner ikke helt alt snakket om at dette er en game changer.

DNO hadde en mrd usd utestående, og nå har de funnet en måte å få det betalt på.

At KRG betaler gjelden sin er ikke det jeg vil kalle en game changer.
Innlegg av: MrBurns (26.08.17 23:51 ), lest 5249 ganger

Tror mange hadde avskrevet hele den gjelden. Er jo forsåvidt slett ikke sikkert de får noe ut av det heller. Feltene kan jo være tomme. Kurderne kan (igjen!) konfiskere oljen eller inntektene fra dem. Osv. osv. Mye risiko fortsatt!
Innlegg av: Grimstad- (27.08.17 09:00 ), lest 4956 ganger

Mange som har avskrevet gjelden ?
Hvor tar du det fra ?

Så sier du det er ikke sikkert de får noe ut av det heller og at feltene kan være tomme og at kurderene kan konfiskere oljen eller inntektene .

Har du hørt uttrykket når fan leser bibelen
Da blir fremstilling slik

Hvis de konfiskerer , så har de ikke folk til å gjøre jobben mere enn noen mnd .
De trenger stadig nytt utstyr og ting , det får de ikke tak i om de konfiskerer .

Hvis du er i aksjen og har slike tanker så må du jo være bløt i skallen

Hvis du ikke er der , så er dette kverrulering du kommer med
Bare tull rett og slett
Innlegg av: Billyjojimbob (27.08.17 08:49 ), lest 4995 ganger

Månen kan oxo falle ned,risken er 1/2 moroen,resten er bonus.
Innlegg av: oto1 (27.08.17 08:57 ), lest 4973 ganger

Er det noe mindre politisk risiko i Norge da?

Her har vi jo et fremadstormende parti som skal legge ned oljevirksomheten.

Kurderne har i det minste skjønt at uten olje så har de ingen inntekter.
Innlegg av: El Gordo.. (27.08.17 09:52 ), lest 4832 ganger

Er det mulig at myndighetene i Kurdistan plutselig tar en "Venesuelsk" og nasjonaliserer alle felt i Kurdistan..?
Mvh.
Innlegg av: Frispark (27.08.17 09:55 ), lest 4824 ganger

Oto1:
Det er mindre risiko og færre risiki i Norge, basta!

Vi har begge vært i DNO såpass lenge at vi vet av erfaring at utenkelige scenarier kan dukke opp over natten der. Jeg vil hverken rosemale eller svartmale og ender derfor opp med en varm gråfarge.
Innlegg av: Frispark (27.08.17 10:00 ), lest 4802 ganger

El Gordo:

Alt er mulig, men Kurderne er forhåpentligvis smartere enn som så - også den klanen som ikke styrer nå. De vet at de er fullstendig avhengig av utenlandske investeringer og støtte på veien mot et uavhengig Kurdistan og holder seg klokelig innenfor de rammene som er staket ut. Forøvrig regner de seg som eiere av oljen allerede.
Innlegg av: coccoman (27.08.17 10:16 ), lest 4745 ganger
Endret: 27.08.17 10:19

... og derfor prises dno etter nåverdien, ikke som Lundin, BP, Detnor eller andre oljeselskaper som opererer andre steder, nordsjøen, usa; DNO, se siste tredjedel:

http://www.hegnar.no/TV/video/f67b2b1c-00080348-3dba8eb7

Hørte jeg 40? Hører dere 40?

Kursmålene er derfor 20-30% opp fra ca 12 ...
Det blir jul i stua i år! "Game-chaning" har medført at risikoen nå er å sitte utafor og stå igjen på perrongen. Det gjelder heldingvis ikke oss ;O))

Hau, hau
Innlegg av: oljepris (27.08.17 10:23 ), lest 4718 ganger

https://research.sb1markets.no/FileDownLoad.ashx?file=64c078b5057844b0871eba393c144ee1.pdf
Innlegg av: oto1 (08.09.17 12:30 ), lest 4344 ganger

Hei igjen

Basert på dagens melding gjør jeg en endring i kursmål for 2018.

Siden dette er snakk om exploration så gir det en oppside ved funn, og en nedside ved bom.

Jeg hadde tidligere kursmål på 23 i 2018.

Dette endrer jeg nå til 22-28.

22 ved bom på begge boringene, og 28 ved funn på minst en av de.
Ved funn så er nok oppsiden større enn 5 kr/aksje, men det får jeg reflektere i kursmål for 2019 og 2020 når vi får resultatene.
Innlegg av: Jallaballa (10.09.17 10:41 ), lest 3723 ganger

Oto1.. det er greit at man filosoferer over fremtidige kursmål, men jeg tror det vil være lurt å ta ett steg av gangen.

Først får vi se hva som skjer ved folkeavstemmingen. Forhåpentligvis skjer det ikke noe.

Så kommer betalingen i Oktober. Da håper jeg markedet våkner.

Så er jeg redd det kommer noen overraskelser ved Q3 rapporten. Jeg vet ikke hvorfor Bijan ikke har sagt hvor mye andelen i Exxon mobil kostet ?

Så håper jeg på good news mht. Pheskabir litt senere.

Over nyttår får vi tidenes resultat... men så kommer også planene for Nordsjøen, noe som vil dra aksjen bra ned.

Når det gjelder denne høsten, stusser jeg over at meglerhusene endret kursmålene etter overtagelsen av KRG's 20%, men det er ingen som har tatt DNO inn i portefølgen. Mulig fordi de selv skal posisjonere seg selv først.
Innlegg av: Gambler100 (10.09.17 11:22 ), lest 3636 ganger

Nordsjø eventyret kommer til å koste mer en DNO kan betale og låne så da er det duket for kjempe emisjon så det er viktig å komme seg ut før det skjer. Følg med skal gi dere beskjed før det skjer.
Innlegg av: Stevepick XL (10.09.17 11:41 ), lest 3599 ganger

Komme med slike fremtidige kursmål er jo bare idioti, kan du ikke i samme slengen spå været de neste 3 år...blir for useriøst etter min smak !
Innlegg av: lektor79 (10.09.17 12:18 ), lest 3519 ganger

Kursmål 30 som 3 år tidligere - no problem når ting normaliseres.
Innlegg av: Jallaballa (10.09.17 13:07 ), lest 3418 ganger

.. så tror jeg det kommer en ganske så fin nedskrivning / avskrivning i Oman om ikke så lenge..
Innlegg av: Jallaballa (10.09.17 13:19 ), lest 3386 ganger

.. og når det gjelder Iran, så tror jeg, av politiske årsaker, at oljeministeriet, vil foretrekke Russiske og Kinesiske operatører, fremfor DNO.

Men som jeg skriver, er dette noe jeg tror. Det er ikke noe som er opplest og vedtatt.
Innlegg av: lektor79 (10.09.17 14:14 ), lest 3294 ganger

Jalla! :)))
Innlegg av: oto1 (13.09.17 02:47 ), lest 2586 ganger

Jalla

Du tror så mye rart.

Jeg baserer mine kursmål på det jeg tror og antar DNO vil klare i økt produksjon, og der jeg tror oljeprisen skal i løpet av 3 år.

Da hadde jeg altså kursmål over 30.

Så tar jeg faktisk en ting om gangen, og justerer fremtidige kursmål basert på det som faktisk skjer.

Først kom altså revidering av avtalen med KRG.
Den mener jeg, basert på de samme antagelser om produksjonsutvikling og stigning i oljeprisen, minst utgjør gjelda som KRG hadde, altså ca 8 kr/aksje.
Tilbakebetaling av gjeld var jo også inne i forutsetningene, da som en joker, og kunne dra kursmålet mitt fra +30 til nærmere 40.
Så der er jeg nå ved utløp 2020.

Så kom avtalen med Exxon.
Den kan slå begge veier, resultatene fra boringene får vi til neste år.
Da har jeg endret kursmål i 2018 fra 23 til 22-28.
Finner de olje så øker jeg altså kursmål i 2018 til 28, og du kan samtidig legge på kursmålene i 2019 og 2020 med 5 kr.
I motsatt fall kan du trekke fra en krone.

Og endringer basert på andre nyheter får vi ta som de kommer.

Jeg er 100% sikker på at det i de kommende årene vil komme mange nyheter fra DNO.
Og DNO har ingen historie i å kaste bort penger på oppkjøp.
Får de det ikke billig så lar de det være.

Derfor er jeg ganske trygg på at nyhetene som kommer, vil medføre at jeg tar opp kursmålene etter hvert.

Og grunnen til at jeg gjør dette er mest for å minne meg selv på at jeg er ikke fornøyd med en oppgang fra 8 til 12.

Jada, det er 50%, men hvis noen tror jeg er fornøyd med 4 kr avkastning når jeg forventer 20-30 kr mer, så har de ikke skjønt noe av det jeg prøver å formidle.

Så kan du tro på ditt.

Og Steve kan gjerne spå været de neste 3 årene.
Det kan uansett ikke bli en dårligere spådom enn det han spår om kursutvikling i DNO.
Meg bekjent går det ikke an å bomme mer enn 100%.
Innlegg av: oto1 (13.09.17 03:14 ), lest 2582 ganger
Endret: 13.09.17 03:16

Gambler100

"Nordsjø eventyret kommer til å koste mer en DNO kan betale og låne så da er det duket for kjempe emisjon så det er viktig å komme seg ut før det skjer. Følg med skal gi dere beskjed før det skjer."

Hva er det nå for eventyr du prøver å formidle?

Nå er jeg ikke oppdatert på riggleie i Nordsjøen, men antar den ligger rundt usd 500k/d inkludert støttefunksjoner.

Altså ca NOK 4 mill per dag.

Om vi antar at en boring tar ca 30 dager, så blir det en totalkostnad på ca NOK 120 mill per brønn.
Jeg skal strekke det og si NOK 200 mill per brønn.

Om vi videre antar at DNO har en snitt eierandel på 30%, så blir DNO's upfront kostnader per brønn ca NOK 60 mill.

5 brønner per år gir en borekostnad på til sammen NOK 300 mill.

Det er det samme som DNO soper inn i Kurdistan hver mnd.

Så kan vi jo ta med at 78% av kostnadene blir refundert.

Så DNO's kostnader per år på boringer blir ca 66 mill NOK, eller om du vil USD 10 mill.

Er dette mer enn DNO klarer å låne eller ta over drift sier du?
Gigantemisjon?

Det som koster er utbygginger av eventuelle funn.

DNO har i så måte mange muligheter.

De kan selge funn på rot.
De kan farme ned eierandelen til et nivå der de klarer kostnadene.
Og eventuelle utbygginger ligger minst 5 år frem i tid.

Andre muligheter er jo selvsagt billige utbygginger der funnene knyttes opp mot eksisterende plattformer.

Nordsjøen er nå såpass utbygd at det er like vanlig å knytte opp funn mot eksisterende plattformer, enn det er å bygge nye.

Eventuelle utbygginger blir uansett ikke gjort om man ikke finner de lønnsomme, og kostnadene er ikke større enn at DNO klarer å delta på de fleste om det da ikke blir i Sverdrup klassen med 4 plattformer..

Selv der er de nå kommet ned i kostnader på ca 100 mrd NOK for fase 1, og en 10% eierandel koster 10 mrd NOK.
Det ville DNO klart uten gigantemisjon, faktisk uten emisjon i det hele tatt.

Bare sørg for at du kommer deg ut i tide du, så får heller vi andre sitte litt til.
Noen må jo det og.

Innlegg av: DavidM (13.09.17 10:35 ), lest 2360 ganger

DNO stiger videre.
Innlegg av: Jedi (13.09.17 11:06 ), lest 2281 ganger
Endret: 13.09.17 11:07

Det er flott at BMR nå har oppdaget de gunstige skattereglene for oljeselskap i norske leteområder. Etter oljesmellen så har kostnadene blitt mer enn halvert, og det vil neppe komme opp til nivået før smellen igjen heller. Dessuten er det smart for et selskap å spre risikoen. DNO vil få nok penger fra Kurdistan til å investere med i norske områder. 85% blir dessuten refundert fra myndighetene løpende. Det er ikke så stor opp-side som i Kurdistan, men potensielle funn vil bli priset normalt og ikke med risikorabatt som i Midtøsten. Men det gjelder å være dyktige på å finne olje. På relativt kort sikt så tror jeg DNO-Norge kan bidra til et løft for selskapet.
Innlegg av: Skrik (13.09.17 11:15 ), lest 2229 ganger

Changuleh vårt nye tawke?

Oljeselskapet DNO skal ifølge Upstream – som viser til det iranske nyhetsbyrået Mehr - ha levert en utviklingsplan for oljefeltet Changuleh i Iran sammen med den lokale partneren Dana Energy, skriver TDN Finans.

Førstefaseutviklingen planlegges til 15.000 fat per dag, men dette planlegges utvidet til 50.000 fat per dag i den andre utviklingsfasen.

Mehr opplyser ingen detaljer om tidsplanen for utviklingen, skriver nyhetsbyrået.

Changuleh estimeres å inneholde over to milliarder fat olje «in place».
Innlegg av: Bualua (13.09.17 11:21 ), lest 2212 ganger

Takk for gode innlegg her vedr DNO. Men hva vil du si er de største risikofakturaene for at DNO ikke skal nå dine kursmål?
Innlegg av: oljepris (13.09.17 12:08 ), lest 2058 ganger

http://paretosec.com/upload/files/Agenda%202017.pdf
Innlegg av: Frispark (13.09.17 12:28 ), lest 1974 ganger

Bualua:
Hmm...? Hvis DNO begynner å sende ut fakturaer overstrødd med antrax tror jeg at de risikerer litt av hvert.
Innlegg av: JOHA12 (13.09.17 13:17 ), lest 1819 ganger

Ser ut som om DNO skal på talerstolen i løpet av en times tid. Spennende!

13:40
14:05
DNO
Executive Chairman
President & CEO
Bijan Mossavar-Rahmani
Rune Olav Pedersen
Sveinung J.S. Støhle
Innlegg av: Bualua (13.09.17 13:59 ), lest 1699 ganger

Frispark, gå tilbake til sandkassa igjen. Snakk når du blir snakket til.
Innlegg av: wwbwb (13.09.17 14:21 ), lest 1628 ganger
Endret: 13.09.17 14:52

Denne dukket opp hos DNB kl. 13:59 under DNO.

KREDITT:CITYCON HAR UTSTEDT OBL.LÅN PÅ 1 MRD, RENTE 2,75%

Oslo (TDN Finans): Kjøpesenterkonsernet Citycon Group har utstedt et åtteårig obligasjonslån på 1.000 millioner kroner til en årlig rente på 2,75 prosent.

Obligasjonsutstedelsen er gjort på basis av Citycons EMTN-program datert 18. juli, opplyses det.

ØT, finans@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70

Obligasjonslånet DNO lever med:

Interest rate: 8.75% fixed
Loan amount: USD 400 million

Fredag 25. august er det åtte nye aksjer i Norden Topp 10. Dermed består listen fra Investtech av tre svenske, en norsk, tre danske og tre finske aksjer.

8. Citycon(CTY1S.HEX) - 24. aug 2017. Siste sluttkurs: 2.23 (0)

Citycon ligger i en stigende trend og fortsatt positiv utvikling innenfor denne indikeres. Kursen har imidlertid brutt et støttenivå og gitt salgssignal fra langsiktig trading range. Aksjen tester støtten ved ca 2.22 euro. Dette bør gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 2.22 euro vil utløse et salgssignal. Volumtopper korresponderer godt med kurstopper og volumbunner korresponderer godt med kursbunner. Dette styrker trendbildet. RSI-kurven viser en fallende trend, noe som er et tidlig signal om mulig trendbrudd ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.

9. DNO ASA(DNO.OL) - 24. aug 2017. Siste sluttkurs: 10.03 (1.06)

DNO ASA har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen, og signaliserer med dette enda sterkere stigningstakt. Den positive utviklingen åpner imidlertid for kortsiktige korreksjoner tilbake fra dagens nivå. Kursen har også brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har støtte ved ca 9.40 kroner. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på middels lang sikt.
Innlegg av: Longsitinbulk (13.09.17 14:29 ), lest 1569 ganger

Greit med litt cash i bakhånda, da kan vi avfeie noe emisjon i alle fall- desverre dere som håpet på 20 øre rimligere inngamg.
Innlegg av: Frispark (13.09.17 15:02 ), lest 1400 ganger

Bualua:
Opp med humøret. Det er lov å tulle litt med snåle skrivefeil, ikke sant. Les over hva du selv skriver og le med meg :) (glemte en sånn en :) i innlegget over )
Innlegg av: Bualua (13.09.17 15:18 ), lest 1334 ganger

Hehe, tar den slukøret på min kappe! Hadde ikke sett skrivefeilen selv, og har tydeligvis stått opp med feil ben..
Innlegg av: wwbwb (13.09.17 15:29 ), lest 1288 ganger

Oslo (TDN Finans): DNO har ikke gjort noen forskuddsbetaling i forbindelse med inntreden i Baeshiqa-lisensen i kurdistan-regionen i Irak.

Det sier styreleder Bijan Mossavar-Rahmani til TDN Finans i forbindelse med Pareto Securities' olje- og offshorekonferanse onsdag.

DNO meldte i forrige uke at selskapet har inngått en avtale med ExxonMobil og overtar operatørskapet og en working interest-eierandel på 40 prosent (32 prosent netto) i Baeshiqa-lisensen.

-Jeg ønsker ikke å gå inn i detaljene rundt transaksjonen, sier han utover at det ikke er betalt noe på forhånd.

Videre sier Bijan Mossavar-Rahmani at DNO hele tiden vurderer ytterligere muligheter i Kurdistan, både som operatør og lisenseier.

-Vi er den beste operatøren i Kurdistan og andre selskaper ser til oss for å drifte lisensene, sier han.

I forbindelse med DNOs presentasjon på konferansen gjentar styrelederen at selskapet vil bore en letebrønn i Baeshiqa-lisensen tidlig i 2018, men opplyser samtidig om at man forsøker å få fortgang i denne prosessen.

Relatert til Peshkabir-feltet og brønn nummer tre, sier han at mer informasjon om feltet snart vil bli frigjort.

-Vi vil komme med en oppdatering om hva som finnes ved Peshkabir i løpet av de kommende ukene, sier han.

DNO overtok nylig blant annet 20 prosent av andelene i Tawke-feltet som betaling for utestående fordringer de kurdiske regionale myndighetene hadde med selskapet, og Bijan Mossavar-Rahmani er svært fornøyd med denne løsningen.

-Vi kunne ikke plassert kontanter et bedre sted enn i Tawke-feltet, så vi er veldig fornøyde med avtalen, sier han.

Ellers ønsker Mossavar-Rahmani å legge diskusjonene rundt DNOs problemer med å få betalt for oljen i Kurdistan død, og fremhever at DNO har tatt ut 1,7 milliarder dollar fra Kurdistan.

-Det er totalt feil at DNO har problemer med å få penger ut av området, sier han.

Mossavar-Rahmani er heller ikke bekymret for den kommende uavhengighetsavstemningen 25. september i irakisk kurdistan vil påvirke driften deres.

havard.hansen@tdn.no

TDN Finans, +47 21 95 60 70
Innlegg av: Gambler100 (13.09.17 15:47 ), lest 1231 ganger

Mullan må være dement!
Innlegg av: oljepris (13.09.17 19:35 ), lest 1022 ganger

Dno kommer til å gå mot 20kr i pr om peshkabir blir en hit
:)))))
Innlegg av: lazy (13.09.17 19:37 ), lest 1005 ganger

Over 13 i morra ?
Innlegg av: oldtimern (13.09.17 19:43 ), lest 983 ganger

Man blir inte klok på marknaden behandling av detta börsens billigaste oljebolag, oljan upp b.örsen up men DNO knaprar sig knappt up på plus, hur kan man sälja i detta väldigt positiva läge,
Innlegg av: Frispark (13.09.17 19:49 ), lest 959 ganger

Den dagen vi mener at DNO er riktig priset så selger vi vel? Eventuelt så blir vi sittende i en utbyttemaskin.
Innlegg av: orum (13.09.17 19:49 ), lest 969 ganger
Endret: 13.09.17 20:00

Innlegg av: Mulla3 (13.09.17 22:35 ), lest 717 ganger

Hva betyr denne fantastiske DNO avtale der kurder bandittene gjør tidenes skup. Med 20% større andel + 3% ekstra betaling i 5 år så blir mitt regnestykke at DNO får en ekstra inntekt på 4 Mrd iløpet av disse 5 årene. Dvs at disse 9Mrd ikke er tilbakebetalt før om 12 år+.
Så er dette en så god avtale som mange vil ha det til???
Innlegg av: Gambler100 (13.09.17 22:45 ), lest 675 ganger
Endret: 13.09.17 22:46

DNO zombiene mener at mulla Mossa gjør en god jobb for oss eiere begynner å tvile nå, skal mye til før man kan stole på en mulla.
Innlegg av: Worldwide (13.09.17 23:53 ), lest 510 ganger

Tradere taler med to tunger...ugh, ugh.
Innlegg av: oto1 (14.09.17 00:44 ), lest 457 ganger

Mulla3

Det ville hjulpet om du fremla dette regnestykket ditt.

Mitt er jo noe annerledes.

Men selv med 4 mrd NOK på 5 år (500 mill USD), og bortfall av forpliktelser på 175 mill USD, så nærmer vi oss jo miliarden.

Og Tawke / Peshkabir kommer til å produsere i minst 20 år til.
Innlegg av: Frispark (14.09.17 08:17 ), lest 322 ganger

Gambler:
Når ble Mossa en mulla? Pissretorikken kan du ta med deg til hat-trådene her på forumet. Jeg tviler på at du i det hele tatt er aksjonær i DNO, men om du er det må du være århundrets løkring som investerer i et selskap som har sin virksomhet i land med en befolkning du ikke stoler på.

I den grad Mossa er kontroversiell så blekner han i forhold til BGL. BGL skal ha honnør for å ha tatt steget inn i Yemen og Kurdistan, men Gud bedre meg for en luring han er. Mossa så mulighetene i et selskap som var i ferd med å etablere seg i en region han kjente og forstod, men der var BGL som tok DNO dit. BGL er kanskje også mulla?
Innlegg av: oljepris (14.09.17 09:26 ), lest 155 ganger

Teo :
SB 1 Marked : DNO and Genel has announced receipt of KRG payments for June production: USD 34.75m for Tawke and USD 10.2m for Taq Taq. Both roughly in line with our forecasts. More important than current payments, are the payments first that will be made in relation to the recently announced deal KRG and the oil companies. From August DNO will receive 75% of the production from Tawke and both companies will receive overriding royalty from Tawke production (DNO: 3%, Genel: 4.5%). We expect these funds to be received by the companies in October/November. We rate DNO Buy and NOK 18/share target price and Genel Buy with a GBP 1.85 target price.