Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 12:03 ), lest 2846 ganger
Ticker: NANO

NANO. Min tekniske analyse tyder på sterk nedgang neste uke

Mine tekniske analyser tyder på fall gjennom 75 støtten neste uke... Nordic Nanovector har falt gjennom 85 støtten på høy volum og markedet er preget av redsel, at særlig nano har lidd under redselen viser at aksjen anses som meget, meget høy risiko og at kun de som er villige til å tape veldig mye av innsatsen har lyst å kjøpe denne aksjen. Personlig forventer jeg derfor sterkt fall neste uke, kanskje så mye som 10 - 20% ned.
Innlegg av: S.Trutta (12.08.17 12:05 ), lest 1643 ganger

RE^1: NANO. Min tekniske analyse tyder på sterk nedgang neste uke

Er de noen her som tar aksjespesialist seriøst , Har har jo messet kun negativitet om selskapet i måneder. Har han en stor short ? eller får lommepenger av pharmasia
Innlegg av: Fornybarkrakk (12.08.17 12:18 ), lest 1614 ganger

Vi tar han så klart seriøst. Den siste måneden har vi sett god oppgang hver eneste gang han har kommet med en spådom :)
Innlegg av: dr. Stockman (12.08.17 12:22 ), lest 1612 ganger
Endret: 12.08.17 12:25

Få har misbrukt ordet 'analyse' mer enn det AS har. "Analysene" kvalifiserer ikke engang til å være en meningsytring. Ikke "høyt volum", ikke "preget av av redsel" (DJ opp, og ligger like under ATH), ikke "meget høy risiko".
Innlegg av: Vri8er (12.08.17 12:26 ), lest 1586 ganger

Hva jobber du som Aksjespesialist? Hadde vært artig å vite...
Innlegg av: rockpus (12.08.17 12:27 ), lest 1588 ganger

Aksjespesialist blir helt klart tatt som en seriøs trussel mot kursutviklingen i Nano. Det ser vi ut fra at alle "seriøse" og langsiktige gir han umiddelbar respons!
Innlegg av: Ogranac (12.08.17 12:28 ), lest 1577 ganger

http://www.vg.no/forbruker/helse/siv-jensen/siv-jensen-vil-ha-hurtigbehandling-for-nye-kreftmedisiner/a/24116551/

Fast track og greier
Innlegg av: spaggio (12.08.17 13:24 ), lest 1492 ganger
Endret: 12.08.17 13:25

Vel, Aksjespesialisten, falt gjennom støtten på sterkt volum var vel å overdrive ! I underkant av 300.000 aksjer ble kjøpt under 85.- noe som tilsvarer 0,7% av totalt antall aksjer.

At risikoen er høy der det er tusenvis av mindre aksjonærer blir spesielt synlig på dager der først å fremst "makrobildet" påvirker investeringslysten !

Lykke til !
Innlegg av: Zuba1 (12.08.17 14:00 ), lest 1449 ganger

Ja du har 50/50 prosent sjans for å lykkes med spådommen din. Det er ofte slik at enten går det opp eller ned. Så siden du begir deg ut med din meningsløse analyse ønsker jeg å synke langt ned på ditt nivå og spå oppgang, 90-120kr neste uke. Forskjell mellom deg og meg AS er ar jeg bryr meg ikke hva neste uke bringer. Jeg bryr meg svært lite hva uka deretter bringer også.... eneste jeg ser fram mot er nyheter fra Nano og ikke hva komplette meningsløse klovner som deg skriver her. Men ellers får du ha god bedring og riktig god helg.
Innlegg av: Jimmi (12.08.17 14:15 ), lest 1423 ganger

Jeg tror det er rett før det kommer en godmelding fra selskapet nå. Luigi vil nok helst komme med den en mandag morgen slik han uttalte på podcast sist. Da måtte de publisere meldingen pga alle som sto i kø for å bli behandlet med den beste medisinen.

Blir ikke overrasket hvis det tikker inn en melding kl 07:00 mandag morgen.

Vi får se ;)

Fortsatt god helg

Jimmi
Innlegg av: bel68 (12.08.17 15:45 ), lest 1334 ganger

Jo mere Pho synker jo viller blir Aksjespesialist på nano tråden ...

Innlegg av: Aksjespesialist (09.08.17 17:59 ), lest 725 ganger
RE^1: Nano vs PHO. Hvor er realistisk potensiale størst:
sitter faktisk selv med en grei post i photocure, har kjøpt for 2 måneder siden da jeg ser potensialet her betydelig større enn i nano de neste månedene og risikoen er betydelig lavere. Å kjøpe nano til 80 kroner er som å betale 80 kr for en pakke havregryn...

Han sitter med ett betydelig tap der

Innlegg av: Kappa3278 (12.08.17 16:02 ), lest 1314 ganger

Jimmie, har samme følelsen.
Vil ikke forundre meg om det kommer en gladmelding til oss aksjonærer før presentasjon i New York....
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 17:28 ), lest 1228 ganger

det kommer kanskje en gladmelding ala jostein dahle og at han har solgt 15400 aksjer for å finanisere ny bil...
Innlegg av: senorVargas (12.08.17 17:45 ), lest 1206 ganger

Det er vel dessverre sånn at forut for en mulig krise er det de usikre kortene som spilles først.
Kursmessig er det Nano som taper på dette da penger flyttes over til råvarer eller selskaper som vil overleve en evt krig.
Nå er det ikke dosevalg, 2Q eller paradigme som er avgjørende.
I disse tider må vi vel bare håpe mr. Kim eller mr. Trump ikke fucker opp alt.
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 18:49 ), lest 1147 ganger

det er det jeg prøver å påpeke senor, bra å få et nøktern og edruelig svar på denne tråden fylt med tull av haussegjengen, setter pris på slike objektive syn, det er også derfor jeg mener nano kommer til å falle mye fremover. kanskje så mye som 40% i løpet av neste måned
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 18:56 ), lest 1153 ganger

De makroøkonomiske forholdene kan sende nano i en dyb, dyb krise gjennom hele 2018/1H 2019
Innlegg av: ketle homeowner (12.08.17 19:12 ), lest 1121 ganger

RE^2: NANO. Min tekniske analyse tyder på sterk nedgang neste uke

Merker meg dine tips de siste månedene som synes å ha vært bedre enn de fleste andres. Er det mest de mulige makroøkonomiske forholdene i fremtiden som ligger bak din pessimisme eller er det også manglende tro på produktet som sådan?
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 19:24 ), lest 1115 ganger
Endret: 12.08.17 19:25

Ketle, takk for hyggelig tibakemelding! Jeg har absolutt tro på nano sitt produkt i det lange løp, MEN jeg er helt uenig i kursutviklingen over tid frem til 2020 som jeg mener flere har utopiske forestillinger om. Jeg er også svært skeptisk å investere i nano FØR paradigmedosen er bestemt, da jeg mener det er stor sannsynlighet for at ikke 20/100 kommer til å velges, og akkurat det mener jeg utgjør en uakseptabel høy risiko for min del. Jeg mener det er svært farlig: Nano steg voldsomt i 2016 fordi 20/100 ble sett på som en mirakelkur og jeg mener hovedtyngden av oppgangen skyldes hypen rund dette. 15/40 mener jeg er verdt mellom 30 og 40kr i dag FØR paradigme studien evt. viser at dataene virkelig er så signifikante som mange her inne prøver å få oss til å tro, men selv om de skulle være det ser jeg ikke på 15/40 som en gamechanger som vil ha markedsdominans over flere år som ALGETA har derfor er kursmålet mitt om 15/40 velges pessimistisk. Skulle derimot 20/100 velges, paradigme vise like gode resultater som vi har sett fra 20/40 og lave bivirkninger ser jeg ikke bort ifra at nano kan være verdt over 500kr ila 2020.
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 19:29 ), lest 1106 ganger
Endret: 12.08.17 19:30

Må si når det gjelder forholdene som konkurrenter og verden ellers er det vel mest faren for en mulig krig og kurseffekten - som flere her inne har totalt undervurdert og som nå legger mye press på kursen - som jeg anser som en potensiell fare. Det er lite sannsynlighet at noe skjer, men HVIS det skjer noe er det svært dårlig for et selskap som nano. Så for min del er risikoen i dag uakseptabel gitt en kurs på 80 kr. Si vi kan være trygge på at det ikke blir en ny koreakrig og at 20/100 velges som paradigmedose. Da hadde jeg vært villig å betalt 110kr for en nano aksje, hadde 15/40 blitt valgt ville jeg betalt max 40. Så oppsidepotensiale ift. risikoen er for dårlig for min smak.
Innlegg av: ketle homeowner (12.08.17 19:53 ), lest 1070 ganger

Takk for utfyllende svar med gode begrunnelser. Har inntrykk av at det er flere her som bør ta dine vurderinger med i sin betraktning av selskapet.
Innlegg av: moneymachine (12.08.17 21:40 ), lest 999 ganger

Er den sterke krydderlukta i trappeoppgangen til blokka di fortsatt plagsom? Du må tale at dine nye landsmenn lager seg mat, og at de har et annet forhold til krydder enn mora di har...peppermix er kjedelig og traust.
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 22:23 ), lest 959 ganger

hehe bra du tar innlegget seriøst, da har jeg oppnådd målet mitt.

Den imaginære lukten kommer ihvertfall ikke til å være like sterk som nano fallet i høst
Innlegg av: dr. Stockman (12.08.17 22:40 ), lest 934 ganger

"Takk for utfyllende svar med gode begrunnelser."

Ironi på høyt plan det KH.
Innlegg av: ketle homeowner (12.08.17 23:46 ), lest 883 ganger

RE^2: NANO. Min tekniske analyse tyder på sterk nedgang neste uke

Spydighet på lavt plan det DS.
Innlegg av: Aksjespesialist (12.08.17 23:20 ), lest 914 ganger
Endret: 12.08.17 23:21

Stockman regner ikke med at det er et kjekt syn å se hundre tusener smelte bort i løpet av timer
Innlegg av: bel68 (13.08.17 00:05 ), lest 845 ganger

Aksjespesialist du ser vel hundre tusener forsvinne i pho som du sitter i pho ned 27% på 3 måneder......
Innlegg av: AksjeInvest (13.08.17 00:13 ), lest 856 ganger

Min tekniske analyse sier at du er et teknisk brød, aksjebrød :)
Innlegg av: 3balle (13.08.17 00:59 ), lest 818 ganger

aksjespesialisten er en rumperytter uten noe kunnskap
Innlegg av: bobobo (13.08.17 02:01 ), lest 780 ganger

Er ekspert på TA, jobber i fargehandel.
Innlegg av: nuvelja (13.08.17 02:06 ), lest 788 ganger

Hahahahhahahahahahahhaha har ikke en eneste aksje men moro å lese idioters bsissegorsøk
Innlegg av: kabnu (13.08.17 09:31 ), lest 676 ganger

AS er en klovner... ha ha ha
Innlegg av: bravi (13.08.17 10:55 ), lest 598 ganger

Tenkte å kjøpe noen lodd i denne men har slått det fra meg. Kursen er på tur nedover, ser vi på bunnene som er satt tror jeg denne lett kan gå under 60 innen 3 uker. Trenden er nedover og kan bli enda brattere nedover etter hvert som markedet blir klar over at Nano ikke leverer. Da vil dette etter hvert fremstå som et evighetscase som så mange andre som ikke leverer til forventningene. Tror Aksjespesialisten har mye rett i sin analyse.
Innlegg av: Aksjespesialist (13.08.17 10:57 ), lest 589 ganger
Endret: 13.08.17 11:00

det er nettopp det jeg frykter bravi, aksjen fremstår mye mer som pho gjorde for 10 år siden. Ledelsen har selv uttalt at det ikke er deres oppgave å kommentere kursen, noe som jeg tyder som at de ikke bryr seg. Selskapet er aksjonærfiendtlig og det kommer til å gå opp for de verste tullingene her inne etterhvert også. 60 tallet gir kun begrenset støtte, i mellomlang sikt mener jeg at 35 er absolutt realistisk, særlig hvis 20/100 skulle feile vil vi havne der fortere enn noen aner.
Innlegg av: Pensjonsfond (13.08.17 11:02 ), lest 583 ganger

kommer ikke forbi å legge merke til at de verste hausserne ser ut til å være borte, både lm og pedersen er forsvunnet...
Innlegg av: dr. Stockman (13.08.17 11:15 ), lest 558 ganger

Kan ikke se noe poeng i å skrive på tulletråder som ikke engang bør leses. NANO kommer for fullt utover høsten - helt uavhengig av alle som hevder at NANO skal falle "fordi den faller" (for øvrig betydelig opp fra bunnen på 65 for noen uker siden).
Innlegg av: Aksjespesialist (13.08.17 11:20 ), lest 552 ganger

Stockman, problemet er at du har veldig mye å tape på å hevde noe annet og tror du er for redd å selge deg ut, slikt blir man ikke troverdig av.... kursen har de siste månedene til stadighet at lavere bunner, og trenden peker nedover for de fleste realister. Men det er bra at ikke du kommer med noen ville kursmål ala over 100 til jul, det skal du ha
Innlegg av: bel68 (13.08.17 12:11 ), lest 510 ganger

sitter faktisk selv med en grei post i photocure, har kjøpt for 2 måneder siden da jeg ser potensialet her betydelig større enn i nano de neste månedene og risikoen er betydelig lavere. Å kjøpe nano til 80 kroner er som å betale 80 kr for en pakke havregryn...

Innlegg av: moneymachine (13.08.17 15:43 ), lest 452 ganger

Lurer på hva haussenicket hans er på PHO-trådene?
Innlegg av: stockwalker (13.08.17 15:54 ), lest 435 ganger

Hva får vi ut av alt dette AS ??

Skrive kilometer med fanteri...
Ingen har bedt om opplæring fra deg.

Følge heller med på selskapets meldinger.
Innlegg av: tixis (13.08.17 22:09 ), lest 335 ganger

Gi meg dine fullstendige tekniske anal lyser og dine velfundert begrunnelser for hvorfor Nano skal ned til 30.

Du vil aldri publisere slikt her for du har ingen.

Nå har du fått holde på med dette tulle ditt så lenge at jeg faktisk vurderer å sette inn et mottiltak.
Så får vi se om de som styrer dette tillater d.
Jeg er så lei at jeg prøver.
Vi snakker om en motvekt.
Blir jeg kastet ut så sier vel det litt om systemet
Innlegg av: Aksjespesialist (13.08.17 23:04 ), lest 284 ganger
Endret: 14.08.17 07:05

nano er high risk. Ledelsen gjør ingenting for å stoppe volatilitene, de bryr seg jo ikke! Det er betydelig fra for sterke kursfall den neste tiden, om 30 tallet holder som er mitt kursmål på 12 måneders sikt, for tiden vise. Selskapet skal nok langt ned mener jeg. Trist..
Innlegg av: bel68 (14.08.17 07:22 ), lest 186 ganger