Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: toffe (11.08.17 22:36 ), lest 3477 ganger
Ticker: NEL

NEL - se reklame på stadion i London !

Gøy å se på friidrettstadion i kveld : Toyota Fuelcell Hydrogen langs hele langsiden!

Og noen påstår at Toyota ikke satser på dette :-)
Innlegg av: 2030kommer (11.08.17 22:56 ), lest 2056 ganger

RE^1: NEL - se reklame på stadion i London !

ser det. Kult
Innlegg av: Rodjers (11.08.17 23:00 ), lest 2017 ganger

Håper Axie ser på den, hydrogenbilen er jo død skriver han.
Er ikke så opplyst som han vil ha det til selv.
Innlegg av: NEL20 (11.08.17 23:29 ), lest 1943 ganger

Det er vel lite nytt i Axies hjørne vil jeg tro.
Men det er lite forenlig med en verden som endrer seg. Som f. eks i Oslo der man kan få et scenario med massiv utrulling av FC drosjer.
Jeg har lenge lurt på hva han gjør når han trenger en om noen år:
"Hei. Jeg trenger en drosje. Så lenge det ikke er hydrogen så går det bra"

Dette minner om vitenskapen som for endel hundre år siden ble styrt av religion: jorda er sentrum i universet.
Fornektelse gagner ingen.

Innlegg av: Sabai (11.08.17 23:53 ), lest 1859 ganger

Axie burde vel kanskje heller konsentrere seg om å få litt "fuel" til sine egne celler. Er nok litt lav på et eller annet.
Jeg er mer opptatt av å se om det er noen som er på vei inn i NEL. Det har vært noen dager der NMBR har handlet for i underkant av en mill pr dag. Ser så systematisk ut at en lett kan tenke at det er samme aktør som er i sving. Uansett så blir det en spennende høst.
Innlegg av: Gertleif (11.08.17 23:56 ), lest 1850 ganger

Ny i NEL.

Mulig jeg er ignorant, men hva har dette med NEL og gjøre? Annet enn at det viser at Toyota satser på hydrogen.
Innlegg av: toffe (12.08.17 10:19 ), lest 1538 ganger

Får vi biler så må de ha drivstoff vet du. Og hvem leverer pumper til det? Bl.a. NEL
Innlegg av: Axie (12.08.17 10:44 ), lest 1462 ganger
Endret: 12.08.17 10:45

Hydrogenbilen er død, dere vet jeg har rett, bare se på salget av biler. Toyota kan reklamere så mye de vil, de kjemper en desperat kamp de vet de har tapt. Det så vi når de satte inn toppsjefen Akio Toyoda som sjef for utvikling av batteribiler. De ser at framtiden er batteri.

I Danmark,verdens eneste land som har landsdekkende nett av hydrogenstasjoner, selges det 1 bil i måneden. Og dette har dere tro på skal bli framtiden. Se på tallene, de lyver ikke.
Innlegg av: Ranudo (12.08.17 10:52 ), lest 1423 ganger

Landsdækkende er nok lige at trække den! F.eks. er der ingen på Fyn! Der er 10 ialt...
Innlegg av: roerho (12.08.17 11:10 ), lest 1353 ganger

De sa det samme om fremtiden med fly (negativt) pessimister er det over alt...men idag er det vist flere passasjer og cargofly som flyr..

Innlegg av: Framtia (12.08.17 11:28 ), lest 1304 ganger

Ser at Axie har mistet gaven å argumentere! Det blir rett og slett for dumt å påsta at hydrogenbilen er død! Salget av hydrogenbilen vil komme, når de store produsentene lanserer sine nye modeller! Hydrogen til transportformål er banebrytende og "ny" teknologi tar tid å implementere! Tok tid før salget av elbilene tok av, selv med hjemmelading som mulighet!
Innlegg av: Axie (12.08.17 20:32 ), lest 1020 ganger

RE^2: NEL - se reklame på stadion i London !

Jada jada, nye modeller vil helt sikkert føre til en revolusjon. Eller... de nye modellene er jo like store energisløsere som sine forgjengere og like dyre i drift.

Så hvem skal kjøpe dem?
Innlegg av: krelish (12.08.17 11:30 ), lest 1300 ganger

Axie har våknet fra dvalen. Den kom når Tesla aksjen gikk dårlig fram til første uken i Juli. Nå spyr han ut sine løgner igjen.

Ja vi får satse på en ny Tesla nedtur snart, så legger du deg i foster stilling i noen uker og synes synd på deg selv igjen Axie gutt!!
Innlegg av: Axie (12.08.17 20:25 ), lest 1047 ganger

Skyldes nok heller sommerferie. Men med den typen innlegg du kommer med som tar mannen og ikke ballen må du nok forvente at jeg blir mer aktiv igjen når hverdagen starter igjen.
Innlegg av: Ranudo (12.08.17 11:34 ), lest 1288 ganger

Axie:
Der findes 2 tankstationer i København. Hvis de køre i døgndrift 24/7 kan de max betjene ca 4000 biler om ugen, hvis det tager 5 minutter at tanke op! 2x7x24x60/5 = 4032
Kalder du det landsdækkende? Når nettet bliver udbygget vil vi se en helt anden efterspørgelse på hydrogenbiler.
Innlegg av: Rodjers (12.08.17 11:52 ), lest 1271 ganger
Endret: 12.08.17 11:54

Axie,
Det er vel bare du, Elon Musk og noen få andre som ikke har tro på Hydrogen.
Er overbevist om at dere bommer noe jævlig.

Bernt Skeie‏ @bernt_skeie Aug 11
More
The global hydrogen generation market projected to reach a size of USD 155 Billion by 2022, due to government regula…https://lnkd.in/e5JCRzq

California Hydrogen‏ @CAHydrogen Aug 10
More
According to @forbes, @Toyota's #Hydrogen #FuelCell @Kenworthtruckco can revolutionize the heavy transport sector:

Keith Malone‏ @ANativeAngeleno 18h18 hours ago
More
Australia gets its first #powertogas (gas=H2) project, injecting hydrogen into natural gas piplines. http://ow.ly/WfcC30eeQlV @CaFCP

Og California(verdens 6. største økonomi) har selvfølgelig også null peiling.

https://ngtnews.com/california-energy-commission-funds-hydrogen-fueling-station-development
Innlegg av: Axie (12.08.17 20:29 ), lest 1036 ganger

Ser at ikke en gang danskene har fått med seg at de har et landsdekkende hydrogennettverk.

http://brintbiler.dk/prehnogbilbrintbil/

Sier vel litt om hvor aktuelt dette med hydrogenbiler er...
Innlegg av: Hayen (12.08.17 21:18 ), lest 963 ganger

I Danmark kjøper ingen batteribiler lenger. Samme i Hong Kong.
Rene batteribiler er en feilslått strategi.
Innlegg av: Axie (12.08.17 21:36 ), lest 918 ganger

Ok, la oss se litt på det. Danmark gjeninnfører gradvis avgifter for elbiler, noe som har ført til et stup i salget. Allikevel selges det fler elbiler enn hydrogenbiler, selv om hydrogenbilene fortsatt har fullt avgiftsfradrag.

Så hvis batteribiler er feilslått strategi, hva er da hydrogenbiler? En dødfødt strategi?

Innlegg av: krelish (12.08.17 21:26 ), lest 941 ganger

Ingen poeng og diskutere noe som helst med en kverulant som deg Axie. Mere sikker på at det jeg skrev var sant, enn alle dine løgner om Hydrogen. Så slutt og syt gutt.
Innlegg av: Axie (12.08.17 21:51 ), lest 875 ganger

Skal vi heller si at det er ingen poeng å diskutere når du ikke har argumenter?

Jeg ser ingen annen grunn når du heller vil snakke om meg enn å snakke om hydrogen.
Innlegg av: NEL20 (12.08.17 21:31 ), lest 934 ganger

Axie er Hegnar onlines svar på Trump. Bruker foraet her som Twitter og sprer ville påstander og fake news
Innlegg av: Axie (12.08.17 21:51 ), lest 879 ganger
Endret: 12.08.17 21:54

Jeg gir deg dokumenterte fakta, det gjør så vondt at du stempler det som fake news?

Samme strategi som Trump det.
Innlegg av: RLB76 (12.08.17 21:40 ), lest 905 ganger

Danskene som de fleste andre kjører vel helst bensin eller diesel intil det kommer noe annet som er en bra nok erstatning
Innlegg av: NEL20 (12.08.17 21:56 ), lest 872 ganger

Axie - jeg har tatt deg i faktafeil flere ganger, men det velger du selvfølgelig å se bort fra
Innlegg av: Axie (12.08.17 22:03 ), lest 856 ganger

Har du det?
Vis meg.
Innlegg av: DårligVane (12.08.17 23:22 ), lest 767 ganger

Hva faen er greien med at dere svarer Axie?

Må da vel være mye bedre å overse de latterlige innleggene og heller holde seg til temaet i tråden.

Hatere vil alltid hate
Innlegg av: NEL20 (13.08.17 01:18 ), lest 690 ganger

Det er fra en psykologisk vinkel interessant hvordan det går an å være så selektiv i informasjonsinnhentingen og så fastlåst i synspunktene.

Axie - jeg har gjentatt noen av dine feilaktige påstander en gang. Hvorfor i alle dager skal jeg bruke en eneste kalori på å grave i gamle innlegg. Du er ikke åpen for at du tar feil og lytter ikke uansett. Som jeg har sagt før: du har klare likheter med sivilingeniører som tror de kan alt bedre enn alle andre.

Energien din burde vært rettet mot transport som går direkte på fossil energi.
Innlegg av: Axie (13.08.17 09:35 ), lest 488 ganger

Som forventet, du kommer med løse påstander du ikke kan dokumentere.

Innlegg av: tommbakk (13.08.17 02:10 ), lest 671 ganger

Til Axie, som åpenbart ikke tror på hydrogen (noe du må få lov til), så vil jeg i sakens anledning få trekke en paralell til følgende påstand:

"I think there is a world market for maybe five computers."

Det er et ganske kjent sitat. Og sier litt om hvor grundig feil man kan ta når man undervurderer et gryende marked.

Innlegg av: Calu (13.08.17 11:05 ), lest 412 ganger

Sitatet du referer til er sannsynligvis fake. Slik jeg har forstått har undersøkelser ikke funnet håndfaste bevis på at IBM-fyren T. J. Watson noengang har sagt dette. Poenget i innlegget ditt står fremdeles da :)

Jeg tror riktignok ikke at Axie er en sånn fyr som ikke skjønner at det foregår et sterkt skifte som beveger oss bort fra fossil brensel. Tror bare at han er uenig i at hydrogen blir så stort som vi som tror på og investerer i NEL.
Innlegg av: NEL20 (13.08.17 11:23 ), lest 381 ganger

Fortsatt god bedring Axie
Innlegg av: meerik (13.08.17 11:29 ), lest 375 ganger
Endret: 13.08.17 12:05

Hvorfor så vanvittig hårsår av hva Axie mener og skriver på forumet under NEL tråden? Han "mener" sitt, andre mener noe annet. Kanskje et ønske om å komme inn billig, for hvorfor et sånn engasjement for noe han ikke har "tro" på?