Tilbake til: Offshore
Innlegg av: Stev (11.08.17 16:06 ), lest 1287 ganger
Ticker: SBX

SBX, emi under pålydende er ikke mulig

Er det ikke slik? Emi bunn 0,78
Innlegg av: Deepshitter (11.08.17 17:22 ), lest 740 ganger

RE^1: SBX, emi under pålydende er ikke mulig

Bare å vedta en spleis først. De får det nok til, skal du se.
Innlegg av: oka004 (11.08.17 20:13 ), lest 647 ganger

Det er vel ikke nødvendig med emisjon nå som selskapet er nærmest gjeldfritt og nettopp har vært gjennom restrukrurering. Tipper mange har gjort bra med penger på å shorts denne. Nedgangen har vel vært i største laget. Kan det bli en rekyl på 30 - 50% kommende uke?
Innlegg av: Deepshitter (11.08.17 23:33 ), lest 550 ganger

RE^2: SBX, emi under pålydende er ikke mulig

Ser mer ut som reelt salg fra tidligere obligasjonseiere og drivstoffselgere enn short. Du får slå opp i shortregisteret.
Innlegg av: ilumi (12.08.17 15:55 ), lest 422 ganger

Enig. Dette er ikke short men men folk som fikk aksjer de ikke vil ha.sbx har nå samme tillit som nsg. Jeg kjøpte fredag to bedre vitende og sitter allerede i minus.

Innlegg av: _atlas_ (12.08.17 16:20 ), lest 415 ganger

Likevel fikk jeg gode % på Nsg, den gikk 60% på en dag etter det brutale fallet til 0,74. Det samme kan det skje her når noen begynner å handle :) sitter med 300k snitt 0,826.
Innlegg av: Hektar (12.08.17 17:23 ), lest 384 ganger

SBX er ren risikosport. Det blir liksom til at man sitter og sier
"Nå snur det!"
"Nå SNUR det!"
"NÅ snur det!"

Og minus 10-20% hver gang. Med mindre du har penger du har råd til å brenne opp er det nok best å vente på en liten stabilisasjon og la den danne en støtte.
Innlegg av: _atlas_ (12.08.17 18:07 ), lest 357 ganger

Det er ikke lett å finne "bunnen", men det er som du sier, penger som man har råd til å tape. Treffer man så blir det raskt 50% avlastning. Får se hva som skjer neste uke.
Innlegg av: Deepshitter (13.08.17 21:14 ), lest 173 ganger

Vel, hvis bunnen er null, så er den lett å finne når du er der. Hele forløpet og synsingen her, minner meg sterkt om tilsvarende tråder før Dolphin ble stedt til hvile. Da presterte enkelte å kjøpe aksjer mens CFO fysisk rykket inn i skifterettens lokaler. Også etter konkursen var det snakk om store verdier. Det eneste som var større enn tidligere oppgitt var gjelda. Styret og ledelsen går alltid fri. Noterer meg slike sure navn.