Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 10:49 ), lest 5433 ganger
Ticker: NANO

NANO - Beste jeg ser

NON som toppselger med tre ganger mer salg en nr. 2 på listen.

Et bedre kjøpssignal finnes ikke.
Innlegg av: Charles7 (11.08.17 10:55 ), lest 3270 ganger

RE^1: NANO - Beste jeg ser

Deltoid:

Kan du forklare litt mer hvorfor det er et kjøpssignal?
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 11:00 ), lest 3220 ganger
Endret: 11.08.17 11:02

Det er det beste kjøpssignal som finnes på grunn av at NON kunder ofte lar seg skremme og selger seg ut i panikk.

Historisk sett har NON kunder nesten alltid kjøpt seg tilbake igjen dagen etter til høyere pris. Det som gjør det enda bedre er at de ligger på 3x mer salg enn hva nr. 2 på listen gjør.

Det er viktig å følge med på hva de store husa gjør, du ser MLI kjøper som vanlig i dag og GSI, PAS og MSI trader med bra profitt.

Når jeg ser et slikt kjøpssignal kjøper jeg alltid en post, og selger den ut igjen dagen etter til de samme NON kundene.
----
Edit: Det samme gjelder forøvrig også for NTF kunder som liker å panikkselge, men i mindre grad en NON kunder imo.
Innlegg av: Charles7 (11.08.17 11:05 ), lest 3167 ganger

med andre ord tror du kursen vil gå litt opp utover dagen for å så falle igjen på mandag på samme måte?
Innlegg av: Aksjespesialist (11.08.17 11:09 ), lest 3136 ganger

nano har sånn å si ingen inntjening, kun et håp om fremtidig inntjening, de har ikke et produkt på markedet, kun et håp om å få produktet ut i markedet men likevel prises til flere milliarder kr. Helt vilt! denne skal langt ned når det går opp for folk hva slags boble de har investert i tenker jeg!
Innlegg av: bobobo (11.08.17 11:13 ), lest 3089 ganger

Rolig dag i Fargehandelen.
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 11:16 ), lest 3064 ganger

Ingen vet hvor kursen skal gå, men det jeg liker å bruke som en rettesnor er blant annet å se på hva DNM og de amerikanske husene gjør, noen ganger også PAS. Det har ihvertfall lønnet seg tidligere.

Tilsvarende det motsatte av hva NON kunder gjør.

Husker spesielt godt en gang der en artikkel fra en overlege på rikshospitalet spredde seg her på forumet, samt på shareville. Hypet opp til himmelen og NON kunder kjøpte som gale på den dagen, kursen gikk tilsvarende opp mye (husker ikke helt, men tror rundt 5-10 %). På samme dagen solgte alle de jeg nevner over ganske kraftig. Dagen etter falt kursen dypere enn oppgangen på dagen før og gjett hvem som solgte?

Tilsvarende eventer har skjedd flere ganger, og dette tror jeg det er mange som vet om og som handler ut i fra, meg selv inkludert.
Innlegg av: Korsar (11.08.17 11:43 ), lest 2964 ganger

Deltoid,
hehe, du beskriver jo rene havreskalleatferden. Du må passe deg så du ikke raskt får de første anklagene om at du er Korsar, Maynard osv. :-)

For hver gang havreskalleatferden beskrives rimelig presist, så blir omtrent hele forumet så aggressivt at man skulle tro det var dem det gjaldt... :-)
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 11:46 ), lest 2934 ganger

Jepp, det hjelper tydeligvis ikke å prøve å snakke til dem heller, NON økt salget med snart 3k til siden sist, snart oppe i 18k.
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 11:56 ), lest 2848 ganger

Har forøvrig også lagt merke til DNM (sannsynligvis en kunde) som prøver å knekke kursen ned for så å kjøpe opp igjen billigere fra NTF / NON / SB1M kunder som selger i panikk.

Det har faktisk funket bra for han så langt, godt jobbet.

Du så det samme tilfellet nå nettopp, vi får se om han var suksessfull eller ikke nå snart.
Innlegg av: Charles7 (11.08.17 12:08 ), lest 2794 ganger

En ting er sikkert! Kursen går nedover!
det er irriterende!
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 12:12 ), lest 2779 ganger

Ser ut til at han klarte det, solgte rundt 10k med snitt rundt 84,7, får se om han får dekket dem billigere.
Innlegg av: Charles7 (11.08.17 12:17 ), lest 2735 ganger

Klart han gjør! vi skal ned på kne igjen.
kjenner jeg blir rasende!

he he har vist en dårlig dag.
Innlegg av: Aksjespesialist (11.08.17 12:28 ), lest 2697 ganger

jep håper jeg også etterhvert får en unnskyldning senest når kursen er nede på 30 tallet. Men det får jeg nok aldri! utakk er verdens lønn!
Innlegg av: Londonmannen (11.08.17 12:44 ), lest 2615 ganger

AS
Kun et håp om et produkt? Begynt helgedeikkingen tidlig denne helgen? He he
Innlegg av: Charles7 (11.08.17 12:47 ), lest 2580 ganger

London :
hvorfor daler kursen jevnt nå?
Innlegg av: Stinke (11.08.17 12:52 ), lest 2545 ganger

Hele børsen i inn- og utland daler nå, dette er ikke spesifikt for Nano, og i tillegg benytter shortere og tradere anledningen. Dette er faktisk ikke så mye å henge seg opp i for de som er long. Se på det fundamentale. Vi nærmer oss q2 samt Nanos kanskje viktigste høst noensinne. Men alltid hyggeligere med oppgang hver dag...
Innlegg av: solb (11.08.17 14:07 ), lest 2444 ganger

Det blir interessant om vi ser shorten bli ytterligere redusert i dag. Hedgefondene har vel en god anledning nå?
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 15:06 ), lest 2330 ganger

Hadde forsåvidt rett i start-innlegget, problemet var at MSI begynte å lempe ut hardt som fy etterpå.

Hvis dette trump pisset roer seg snart, tror jeg vi får en saftig rekyl på mandag, evnt. i den siste tiden i dag.
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 15:14 ), lest 2307 ganger

https://www.nrk.no/nyheter/merkel_-_-ser-ingen-militaer-losning-1.13638499
Innlegg av: Short1 (11.08.17 15:16 ), lest 2297 ganger

ASS?
Innlegg av: stockwalker (11.08.17 15:17 ), lest 2291 ganger

For mye korte penger og døgnfluer i Nano, dessverre.
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 15:19 ), lest 2292 ganger

Jeg har forøvrig funnet ut hvordan jeg kan shorte denne aksjen nå.

Det skal jeg ta i bruk neste gang NON løker kjører opp kursen på tull.

Vurderer å ta en long posisjon til dersom den bryter daglig low.
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 15:31 ), lest 2220 ganger

USA åpner i pluss i dag, tilsier at faren er over... ender US i pluss og, går vi nok bra opp på mandagen tenker jeg.
Innlegg av: S.Trutta (11.08.17 15:38 ), lest 2182 ganger

Fiskere og samer fra Non solgte unna i dag . Så kom MSI på banen og trakk den videre ned. Hadde ikke villet selge meg ut på en Fredag. En vet aldrig når neste melding kommer
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 15:50 ), lest 2161 ganger

Jeg sitter selv, dette er en overreaksjon imo.

http://e24.no/boers-og-finans/boerskommentar/wall-street-aapner-i-pluss-maa-eskalere-for-at-markedet-skal-reagere-mer/24116242
Innlegg av: Wagyu (11.08.17 16:05 ), lest 2094 ganger

NANO er billig nå, men jeg tror den kan gå videre nedover på 70-tallet, så jeg solgte halvparten av beholdningen min nå for å kjøpe tilbake på lavere kurs. Vi kan få flere dårlige børsdager som i dag neste uke med så mye uro i aksjemarkedet. Halvårsrapporten 23. august er nok ikke veldig positiv heller i et forskningsselskap med underskudd. Tipper vi får en overskrift på Hegnar.no om enda et rødt kvartal for Nordic Nanovector. Da kjøper jeg tilbake.
Innlegg av: Deltoid (11.08.17 16:33 ), lest 2047 ganger

Selvfølgelig går selskapet i underskudd når de driver å forsker på medisin uten noen inntjening.

Mener fortsatt dette var en overreaksjon på dette Trump pisset, som det ikke kommer til å bli noe av. Skal den situasjonen eskalere seg ytterligere blir det full atomkrig.
Innlegg av: Kappa3278 (11.08.17 16:43 ), lest 2006 ganger

Wagyu
Selskapet har jo ingen inntekter...,de forsker på medisin og har foreløpig ingen produkter i markedet.
Innlegg av: 007 James Bond (11.08.17 19:27 ), lest 1895 ganger

Nano kommer til å legge fram et dundrende underskudd for 2.kvartal. Mange flere sjukinger er plaget med den dårlige medisinen deres. Kursmål 5 kroner. Kanskje 3 kroner. Hva tror du, Aksjespesialist???? Går det rett vest???? Den veien høna sparker??????

Kan du ta deg tid til å skrive 23 varmende innlegg til om hvordan dette går, så jeg føler meg litt tryggere i helga????????

Aksjespesialist!!!! Vær så snill!!!! Du som er så saklig, kunnskapsrik og flink!!!???

Jeg forguder deg, Aksjespesialist!!! Du er min helt, Aksjespesialist!!!

Aksjespesialist for president i USA!!!! Eller Nord-Korea???? OK. Det blir Nord-Korea. MORNA AKSJESPESIALIST!!!
Innlegg av: Wagyu (12.08.17 10:43 ), lest 1793 ganger

Jeg mener også at det er en selvfølge at selskapet går i underskudd. Derfor synes jeg det er latterlig hver gang jeg leser en artikkel på Hegnar.no om enda et rødt kvartal fra Nordic Nanovector, uten at de skriver noe som helst om det som faktisk skjer i selskapet.

Jeg har lest noen investorer her glede seg til kvartalsrapporten. Det gjør ikke jeg. Tidligere har ikke det vært en begivenhet som har drevet kursen oppover. Derfor venter jeg på å kjøpe mer til det er overstått.
Innlegg av: solb (12.08.17 11:18 ), lest 1766 ganger

Vi har sett en stund nå at Nano kursen har tapt terreng. Sterkt akkompagnert av negative ytringer fra Quislinger av ymse slag.
Samtidig har vi hatt shorting av ca 1,2 - 1,5 mill aksjer, med velsigning fra Folketrygdfondet.
Stygg sak dette. Når vi tenker etter, så er det jo drepende at så vidt mange aksjer skal selges to ganger. Det er ikke lett for aksjonærene å svelge unna så mange aksjer. Ikke rart at kursen presses ned.
Men Ragnarok kan komme for hedgefondene hvis de rette meldingene fra selskapet kommer. Innløsnigen av shortene kan gi i pose og sekk, og klakkørene vil få som fortjent.
Innlegg av: solb (12.08.17 16:42 ), lest 1652 ganger

Flere ganger har jeg tatt opp tema om short her inne. Og hver gang blir det helt stille på tråden. Det forteller meg at det nok er flere av aktørene her som er involvert i uvesenet.
Det er altså stopp i shortopptaket for øyeblikket. Sogar har det vært et par mindre reduksjoner, og det kan være flere årsaker til det.
Folketrygdfondet ønsker ikke å låne ut flere?
Vanskelig å oppdrive aksjer?
4-5 mill kroner på årsbasis i renteutgifter merkes etter hvert?
Sterke gode nyheter kan være i kjømda?
Nye større aktører kan ligge på lur nå?
Kanskje partnerskap eller bud kommer?
Skal vi se det spisser seg ytterligere til?
Innlegg av: Bullinvestor (12.08.17 17:44 ), lest 1596 ganger

Får inderlig håpe at dem går med stort underskudd.
Det beviser jo at dem har benyttet pengene til utvikling..
Mange nisser kommer sikkert til å reagere på mld fra hegnar om noen mnd:
Også røde tall for 3 kvartall.
Det må jo være en eventyr verden mange lever i når dem tror at inntektene kommer fra dag 1.

Innlegg av: Stinke (13.08.17 18:04 ), lest 1424 ganger

"Nano er en kjedelig aksje fordi alt er on track", Luigi Costa
Innlegg av: Deltoid (14.08.17 14:17 ), lest 1284 ganger

Se nå hvem som ligger på toppkjøp, sa jeg det ikke.
Innlegg av: Deltoid (22.08.17 09:26 ), lest 1132 ganger

Noen som ser noe pent på toppsalg og toppkjøp i dag? I do.
Innlegg av: dr. Stockman (22.08.17 09:30 ), lest 1108 ganger

Ingen tvil om at Pareto på topp og Nordnet på bunn av lista lover langt bedre enn det motsatte.
Innlegg av: Deltoid (22.08.17 09:33 ), lest 1074 ganger

DNM kunder som prøver å holde kursen nede med smått volum, ser ut til at algoene spiser alt i dag. NON fortsetter å lempe ut.
Innlegg av: GC2016 (22.08.17 09:42 ), lest 1029 ganger

ca 50-lappen til ATH..gøy dette her..Emisjon 114.- slik går no dagan,men når det sparker i fra..Algeta x3.
Innlegg av: Deltoid (23.08.17 09:26 ), lest 907 ganger

Og mønsteret gjentar seg selv.
Innlegg av: Deltoid (23.08.17 09:40 ), lest 855 ganger

Han DNM kunden med sine 50k casher inn 200k+ dersom han får fyll på 74 og 73.

NON gir han nok fyll og, hadde ikke forundret meg.
Innlegg av: Deltoid (23.08.17 09:48 ), lest 791 ganger

NON fortsetter å kjøpe, 24,5k nettokjøp nå. Hvis PAS eller MSI drar i gang et stop loss raid nå, går det nok fort ned med NON som panikkselger.
Innlegg av: Deltoid (23.08.17 16:02 ), lest 616 ganger

Nå ligger NON med over x2,5 av det nr. 2 på kjøpslisten ligger på. Fryktelig skummelt hvis det skulle gå videre ned i morgen tidlig.
Innlegg av: Deltoid (01.09.17 09:53 ), lest 498 ganger

Host host, NON med x10 mer en nr. 2 på kjøpslisten.
Innlegg av: Garderobemannen (01.09.17 11:15 ), lest 443 ganger

Deltoid,

Det er langt fra sikkert at dager hvor kjøper- eller selgersiden domineres av NTF og NON er uttrykk for at småaksjonærer er på ferde.

Hvis du tar en titt på de 20 største aksjonærene, vil du se at flere institusjonelle investorer høyst sannsynlig benytter hhv NTF og NON.

Nordnet Livsforsikring, Netfonds Livsforsikring og Nordnet Bank er alle tre blant det aller største aksjonærene i NANO, henholdsvis nr 3, 11 og 18, basert på aksjonæroversikten pr 28.8.2017. Jeg tror du trygt kan legge til grunn at disse 3 aksjonærene foretar sine handler gjennom hhv NON, NTF og NON.

Legger man til at endringene i aksjonærsitsen over det siste året viser at nettopp disse aksjonærene er blant de ivrigste traderne, forstår man bedre tegningen.
Innlegg av: Deltoid (04.09.17 09:53 ), lest 314 ganger

De er isåfall forferdelige tradere, NON toppselger i dag som jeg spådde på fredag, selger billigere enn de kjøpte for.
Innlegg av: boven (04.09.17 10:00 ), lest 253 ganger

Du vet at nordnet ikke er en person?