Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Pick Up (10.08.17 20:46 ), lest 5697 ganger
Endret: 12.08.17 10:35

Qec. Er alle tatt ved nesen?

Informasjon fra Oillight blir bekreftet av herværende HO-skribent:
"Jeg har skrevet at alle involverte er innkalt til møte i dag kl. 16.00. i dag"

Jeg tillater meg å stille noen høyst betimelige spørsmål:

Hvem er alle "involverte?" Inkluderer det for eksempel oljeselskaper med interesser i
Quebec?
Men fremfor alt vil jeg motta informasjon om møteagendaen!
Uten denne informasjonen er det helt uforståelig hvorfor et evt. møte på onsdag har forårsaket den kursstigingen som vi nå har vært vitne til i Qec. Ingen andre sammenlignbare oljselskaper i Canada har hatt tilsvarende stiging. Enda mer urovekkende er det at Qec's majoritetspartner i Quebec, Repsol, holder helt tyst. Man skulle trodd at Qecs partner i det minste ville applaudert Binions twitring. Men nei...
Spørsmålet er om noen har tillagt dette møtet større vekt enn det har?
Innlegg av: Stevepick XL (11.08.17 00:30 ), lest 3266 ganger

RE^1: Qec. Er alle tatt ved nesen?

Alle idioter trodde det skulle komme melding om reguleringer i går, der fikk jeg rett igjen...er dere så naive...
Innlegg av: Pick Up (12.08.17 10:03 ), lest 3083 ganger

RE^2: Qec. Er alle tatt ved nesen?

Gitt at man ikke engang vet hva reguleringene vil innebære av begrensninger og langt mindre om de er i Qec's favør, er det helt sykt at et slikt møte kan skape kursoppgang.
Innlegg av: Billyjojimbob (12.08.17 10:34 ), lest 3037 ganger

PU+SP=L=Ø
Innlegg av: Pick Up (12.08.17 10:52 ), lest 2992 ganger
Endret: 12.08.17 11:51

Vår mann på "innsida" i Quebec i hvert etter eget sigende, har bedyret at møtet gikk som planlagt uten forsinkelser etc. ifølge hans kilder. Likevel har det nå drøyet og vart med offentligjøingen av reguleringene.
Hvis dette hadde vært et inormasjosmøte for alle involverte parter inkl. oljeindustrien, ville melding prompte blitt sendt ut samtidig som informasjonen ble tildelt møtedeltagerne. Så hvorfor er dette møte blitt hausset opp av Binnion og ingen andre (selv i Qec's hjemland) bortsett fra norske aksjonærer?
Reguleringene vil sevfølgelig bli sluppet. Det store spørsmålet er i hvilken grad Qec's interesser vil bli ivaretatt? Hvis noen i det hele tatt?
Innlegg av: mofi1 (12.08.17 11:57 ), lest 2898 ganger

Alle som tror at reguleringene vil være lite gunstige for Qec, må jo se å komme seg ut så fort som overhode mulig!

Vi andre sitter helt rolig, og ser på skuespillet.
Innlegg av: cybershares (12.08.17 13:08 ), lest 2806 ganger

Arcand meddelte den 26. juni, at han vil offentliggøre "implementation of regulations" i efteråret.

Jeg tillægger "implementation" størst betydning, altså at der sættes noget i gang - handling/action - på baggrund af den lovgivning, som allerede er vedtaget.

At der sættets noget i gang, betyder også at lovgivningen med foreskrifter etc. i det store og hele er på plads. Eller bliver det inden Arcand melder noget ud.

At der har været et møde mellem embedsmænd og repræsentanter for olie- og gasindustrien tillægger jeg ikke den store betydning.

Binnion er formand for olie- og gasindustrien i Quebec, og han får sikkert også fortrolig information, som han naturligvis ikke kan offentliggøre. Kvartalsrapporten viser dog at QEC forholder sig mere aktivt til situationen i Quebec - de optimerer på nogle tekniske ting frem mod en prøveboring.

Vigtige informationer siver ikke ud fra et møde på lavt niveau. Når der skal vættes vigtige initiativer i gang, så er det selvfølgelig en minister som kommer på banen. Arcand har allerede meddelt, at han kommer på banen til efteråret.
Innlegg av: danm (12.08.17 13:41 ), lest 2762 ganger

Jeg forstår ikke, hvorfor man går så højt op i, om der kommer udmelding i August eller i Sept/okt. Der er jo ingen, der vil sælge i år, hvis man kan forvente fortsat stigende kurs i 2018, hvor vi kan forvente opstart i Quebec. Der til kommer muligheden for opkøb/fusion, når reguleringerne foreligger. Hvorfor har man så travlt, når man ved, at udviklingen af Qec. kommer til at tage flere år?
Innlegg av: Domus (12.08.17 13:49 ), lest 2772 ganger

Ketchup, Binnion har ikke nevnt møtet.

Dessuten har partene blitt pålagt en blackout periode.
Innlegg av: cybershares (12.08.17 14:03 ), lest 2711 ganger

danm;

Arcand vil fremlægge noget i efteråret. Det er det eneste konkrete vi har på nuværende tidspunkt. Herefter kan det gå slag i slag de næste par år. Der er mange hvis´er. Du skal måske også allerede nu tænke på dit exit. Vil du stå som taberen når/hvis den politiske ballade begynder?

Der er andre interessante aktier end QEC, f.eks. Junex, så det er også et spørgsmål om timining
Innlegg av: cybershares (12.08.17 14:20 ), lest 2668 ganger

Domus;

Jeg bestrider ikke at der har været et møde. Der er sikkert mange møder mellem embedsmænd og organisationer. Det foregår selvfølgelig i fortrolighed.

Politiske initiativer er det op til politikerne at offentliggøre. De vil have æren og medieopmærksomheden, sådan fungerer det.

Når Arcand annoncerer noget til efteråret og "hvis" der har været et orienterende møde med olie- og gasindustrien, så "kan" der være noget interessant i vente. Men hvad?
Innlegg av: disippelen (12.08.17 14:23 ), lest 2667 ganger

Vi stoler på Domus. Etter en uke kunne vi hakke løs på han hvis det ikke skjedde noe..:-)
Innlegg av: Domus (12.08.17 15:16 ), lest 2627 ganger
Ticker: QEC
Endret: 12.08.17 15:21

...du mente vel noe annet her om dagen, Disippelen - ref ...det er vi vandt til, men en uke som jeg skrev er rykter jeg ikke har fått verifisert.

Det mer kvalifiserte kilder sier er at de er i blackout inntil Arcand slipper info. Imidlertid tror jeg brått at en uke kan stemme, men det er synsing fra min side.

Innholdet i reguleringene er fortsatt kun på ryktenivå.
Innlegg av: danm (12.08.17 15:16 ), lest 2609 ganger

Cybershares, Junex er ikke bedre stillet end Qec. For øvrigt har jeg 7-8 andre olieaktier, men Qec. er den, jeg har mest tro på. Det politiske spil er forbi, alt er vedtaget. Nu gælder det befolkningen og her kan der komme modstand, men der er sikkert mange områder, hvor befolkningen er klar. Der er trods alt arbejdet på dette i mange år. hvis du stadig ønsker at skabe tvivl omkring qec., tror jeg, du er for sent ude, løbet er kørt.
Innlegg av: Valhallaa (12.08.17 15:41 ), lest 2561 ganger

Pick up, er litt usikker på hva du lurer på? Du er på grensa til desperat.
Binnion har ikke haussa møtet. Han har ikke engang nevnt det. Noen norske har prøvd å få noe ut av han på twitter, men har bare fått standard-svar tilbake. Faktisk er alle med interesse i quebec stille. Også qec.

Hva gjelder kursen, så er det ikke store oppturen. 4,70 vs 5,00. Man må regne med svingninger som det når det går rykter eller lignende.

Det eneste vi veit er at det kommer reguleringer. Men ikke innholdet eller nøyaktig når. Men det er svært lite som skal til for at ikke qec's kurs kommer til å øke. Får dem bare utvinne noen få områder, så er det ganske stort for qec's del. Så kan det eventuelt bli flere områder etter hvert hvis det ikke skapes noe negativt i forbindelse med de brønnene som kommer opp.

Det er så objektivt som det kan få blitt. Du trenger ikke bli desperat. Har du aksjer i qec?
Innlegg av: cybershares (12.08.17 17:06 ), lest 2448 ganger

danm;

Hvis du er 100% sikker på at alt fra nu af går glat igennem, så fred være med det. Du behøves ikke lufte din tvivl, men du bør kunne tænke dig til et par eller tre situationer, hvor det kan gå galt, og derfor tage dine forbehold.

Junex og QEC følger samme lovgivning i Quebec, men sidder på forskellige områder. Det kan vise sig at være en fordel, også at tænke på Junex.
Innlegg av: Valhallaa (12.08.17 17:23 ), lest 2409 ganger

Cybershares. Tror du ikke Michael Binnion, som tross alt er leder for QOGA, Quebec Oil and Gas Association, har kontroll på at qec får noen områder? :)

For øvrig en liten oversikt over reguleringer som skal igjennom. Selv om de fleste sikkert har grei oversikt.
http://www.apgq-qoga.com/en/about-qoga/standards-and-regulations/
Innlegg av: nopetter (12.08.17 17:24 ), lest 2413 ganger

TS er sikkert med i manipulator mafiaen I Questerre
Innlegg av: cybershares (12.08.17 17:59 ), lest 2332 ganger

Valhalla;

QEC har som bekendt licenser. Tilladelserne til at udnytte licenserne skal gives efter den nye lovgivning.

Har læst på lektion siden Bill 106 og er godt bekendt med, hvad der foregår på lovgivningsområdet.

Linket kan ajourføre dig lidt: http://www.canadianenergylawblog.com/2017/07/07/quebec-releases-energy-policys-2017-2020-action-plan/

Fortsæt på Action Plan Website linket i artiklen, så kommer du til, hvad der skal fremlægges i efteråret.
Innlegg av: Valhallaa (12.08.17 18:31 ), lest 2236 ganger

Har lest alt innpå der :)
Innlegg av: bsw1 (12.08.17 18:05 ), lest 2312 ganger

desuden er Quebec medejer af Junex med vist nok 24 %
Innlegg av: Statoil! (12.08.17 18:25 ), lest 2274 ganger

Tror TS kjøpte Qec på 30kr. Ikke rart man blir gretten. Nå er vel resten av penga plassert i Funcom.... Bra man bor i velferdsstaten Norge. Nå må folk huske at AP/MDG og SV skal styre landet, og da kan man ikke spille på børsen lengre.

Hvor ble det av LumberJack? Han savner jeg.

Innlegg av: Anadrol (12.08.17 18:44 ), lest 2223 ganger

Hadde vært sjoft om Quebec hadde kjøpt seg opp 24% i Quec åsså :---)
Innlegg av: bsw1 (12.08.17 19:17 ), lest 2167 ganger
Endret: 12.08.17 19:18

JA !
Innlegg av: Pick Up (12.08.17 19:43 ), lest 2094 ganger
Endret: 12.08.17 19:48

Dobbel postering
Innlegg av: Pick Up (12.08.17 19:44 ), lest 2084 ganger
Endret: 12.08.17 19:45

Domus
Hvilke parter er pålagt en blackout periode?
Innlegg av: Domus (12.08.17 19:48 ), lest 2101 ganger

Alle selskapene og alle involverte fram til myndighetene slipper info etter min viten.
Innlegg av: Pick Up (12.08.17 19:53 ), lest 2061 ganger
Endret: 12.08.17 19:54

Domus
Er det ikke litt merkelig med forfordeling av så vikig informasjon? Myndighetene kan umulig ha full kontroll på hvordan enkelte kan nyttiggjøre seg denne inormasjonen.
Innlegg av: Barneskirenn (12.08.17 20:05 ), lest 2022 ganger

Pick up.

For meg virker det helt logisk. Hadde egentlig ikke forventet noe annet!
Reguleringene kommer innen dager nå. Bare vent :)

Spm vi heller må stille: Hvordan blir reguleringene(positiv/middels/negative) for Qec?
Innlegg av: Domus (12.08.17 20:06 ), lest 2068 ganger
Endret: 12.08.17 20:12

Ketchup, innholdet i møtet er stort sett ukjent. Binnion svarer ingen verken om det har vært møte eller innhold.
Dessverre er såpass mange involvert at litt info slipper alltid ut. Dermed ligger kanskje noen foran andre, men det er mer vanlig enn vi ønsker å tro.

Så kan det rettmessige ved det absolutt diskuteres.

Men innen champagnebrusen sprettes så skal fasiten foreligge. Da får man verifisert om infoen som har lurt seg ut, har feste i virkeligheten.

Forøvrig så er det jo nettopp for om mulig hindre forfordeling at myndighetene innfører blackout.
Innlegg av: Pick Up (13.08.17 00:13 ), lest 1653 ganger
Endret: 13.08.17 00:18

Feil postert
Innlegg av: snabelstoff (12.08.17 20:43 ), lest 1950 ganger

På denne tråden var det over normal faktor av steve pick up representasjon.
Innlegg av: nopetter (12.08.17 21:53 ), lest 1844 ganger

Den som kan vite noe om innholdet er Chris56 han hadde en bekjent på dette møtet med Arcand. Ellers så vil det ikke komme en pøkk ut av lekkasjer.

Alt annet enn reguleringsplanen i denne aksjen er uviktig for markedet.
Innlegg av: Domus (12.08.17 21:57 ), lest 1884 ganger

...eller alternativt folk med kontakter inn i kretsene rundt Arcand.
Innlegg av: Pick Up (13.08.17 00:16 ), lest 1663 ganger
Endret: 13.08.17 00:24

Innlegg av: Pick Up (13.08.17 00:13 ), lest 4 ganger
Domus.
Ja, selvfølgelig. Men som jeg allerede har skrevet, myndighetene har likevel minimal kontroll. Om litt info slipper ut som du indikerer, er peanøttter i forhold til hva enkelte kan utnytte informasjonen til for egen vinning.
Derfor tenker jeg at det er høyst merkelig at så viktig informasjon forfordeles blant møtedeltagere som også har profit høyt på sin agenda. Av den grunn stiller jeg et stort spørsmål ved hele møtet slik det er blitt fremstillet på HO.

Innlegg av: Pick Up (10.08.17 20:46 ), lest 2946 ganger

Jeg tillater meg å stille noen høyst betimelige spørsmål:

Hvem er alle "involverte?" Inkluderer det for eksempel oljeselskaper med interesser i
Quebec?
Men fremfor alt vil jeg motta informasjon om møteagendaen!
Uten denne informasjonen er det helt uforståelig hvorfor et evt. møte på onsdag har forårsaket den kursstigingen som vi nå har vært vitne til i Qec. Ingen andre sammenlignbare oljselskaper i Canada har hatt tilsvarende stiging. Enda mer urovekkende er det at Qec's majoritetspartner i Quebec, Repsol, holder helt tyst. Man skulle trodd at Qecs partner i det minste ville applaudert Binions twitring. Men nei...
Spørsmålet er om noen har tillagt dette møtet større vekt enn det har?.
Innlegg av: USA4 (13.08.17 00:53 ), lest 1601 ganger

Pick up
qec vil komme stigende framover,så behold dine aksjer der.
Innlegg av: Opp+ (13.08.17 02:35 ), lest 1537 ganger

Legg dæ og sov ut rusen da.
Innlegg av: disippelen (13.08.17 08:20 ), lest 1435 ganger

Domus

Mente at vi er vant til at aksjen stiger på forventninger som igjen ikke innfris. Var ikke rettet mot deg. Men nå må jo reguleringsdraftet komme snart. Bra du er tilbake.
Innlegg av: Pick Up (30.08.17 23:11 ), lest 968 ganger
Endret: 31.08.17 10:22

(Ferdig edited)

Det drøyer og det varer.
At reguleringene blir offentliggjort, er bomsikkert. I mellomtiden kan man lure på hvorfor det drøyer og varer. Men aller vitigst, hvilke begrensninger reguleringene vil lovfeste, og om det blir rom for Qec.
Ventetiden kan benyttes til å regulere Qec's kursutvikling. Så får man kanskje førstehånds forståelse for hva man ønsker å oppnå med reguleringer. I bunn og grunn er det så enkelt som at reguleringer innføres for å ivareta interesser og hensyn til dem som står bak reguleringene.