Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: 100 Bagger (18.07.17 23:55 ), lest 8433 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 21.07.17 08:31

FUNCOM Trygghet i din beslutning.

Jeg vil starte med å si at folks grådighet satte aksjen i bevegelse når den stod i 2.40. Når vi alle ville ha litt mer aksjer så resulterte det faktisk i at robotene fikk for lite aksjer å leke med. det fundamentale fikk tak og resten er historie nå. Det jeg ønsker å si nå er at vi alle har gått gjennom dette caset tidligere i både Feb, mars og April. På dagen da Q4 rapporten kom ut den 27 Feb, så var vi alle enige i at 4.43 var dritbillig for aksjen da gitt hva som ble meldt. Vi visste lite da om at Xbox kom til å faktisk være ferdig litt tidlig i August (16 August), og at SWL faktisk kom til å bli en suksess. Rapporten kom og aksjen steg til over 4.70 mens robotene jobbet i høygir for å spole ned prisen med alle de nye aksjene Storebrand og andre hadde lempet ut. Og det ble starten på denne merkelige media/short/robot drevene nedgangen

Dere har sett Orion sin analyse, dere har sett Prestigo sin analyse og dere har sett Bagger sin analyse. Det er flere som har kommet med andre lignende innspill. Samtlige analyser som baserer seg på P/E verdi lignende metoder sier at Funcom er svært billig nå. Selskapet skal normalt sett opp i pris. Likevel så er vi -29% i forhold til 27 Februar. Ber dere derfor vurdere muligheten av at Funcom skal mye opp nå. jeg tror folk må tenke gjennom dette grundig og droppe denne tradingen nå. Vær grådig nå.. ta noen aksjer ut av markedet så kan heller disse robotene får brenne en viss plass mens de får føle litt på markedskreftene. Gjør innhog så tror jeg dere skal få se noe morsomt. Jeg mener at vi svært lett skal være oppe på 4.43 igjen og fortsette der galskapen startet for litt over 4 mnder siden. Risikoen skal være lav så lenge Funcom leverer som nå.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bagger Analyse Basert på salgsbane og P/E verdi model (Redigert for underperform på Summer sale):

I dag råder det større inkompetanse enn på lenge angående hva gjelder hvordan spill selger i Steam. Jeg har imidlertid tidligere lansert den salgsbanen jeg så for meg. Og nå har jeg fått oppdatert salgsbanen med det som faktisk har skjedd i de passerte månedene siden CE launch (dette inkludert sommersalget som Funcom satset 0 på). Folk kan justere sitt syn, diskutere og komme med innspill.

Snittpris pr solgt enhet når vi regner med Steam summersale (-35%) og andre salg justerer jeg litt opp siden Summer sale solgte i underkant av 50 000 kopier. Om man ser andelen spill solgt rabatert i forhold til antall salg gjennom hele året så fører dette til 4.5% reduksjon av snittpris gitt salgsbanen under. Altså ned fra 29 USD til 27.70 USD pr enhet. Dette betyr at Funcoms cut med bruk av 69% blir 19.1 USD pr spill. Om man bruker disse tallene så kan du se at Funcoms verdi skal mange 100% opp til tross.

Conan Exiles Salg (alle platformer):

Feb: 483 000
Mars: 70 000
April: 40 000
Mai: 25 000
June: 50 000
Juli: 25 000
August (+Xbox): 800 000
Sep: 150 000
Okt: 100 000
Nov: 150 000
Des: 150 000

SUM 2017: 2.05 mill solgte eksemplar

Total Brutto omsetning: 488 mill NOK
Funcoms cut (69%): 337 mill NOK

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Fair Price fundamental Analyse:

Jeg har (som nevnt innledningsvis) debatert mye med meg selv, sett på markedsandelen i de forskjellige delene av verden og har kommet med en justert enhetlig Price pr Unit. Jeg satte den først til 29 USD. Dette bygde da på tanken at Barbarian Edition av spillet + de lokasjonene i verden hvor CE selges for mer enn 29 USD da oppveier effekten av de plassene i verden hvor Conan selges billigere enn 29 USD. Litt salgsrabatter har jeg og tatt med da. men for å gjøre alle glad har jeg lagt in en ytterligere reduksjon på toppen av dette igjen bare for å også ta høyde for -33% i ymse Steam salg. Resultatet blir da 27.7 USD pr enhet hvorav Funcoms cut er 19.1 USD. Dette er en mye tøffere antagelse enn både Orion og Prestigo opererte med. Jeg skal gjøre en veldig tøff antagelse igjen. Jeg antar at ferdigstillelse av Conan Exiles blir å koste 14.5 mill USD (som er maks av guidet). Jeg avskriver dette på vanlig måte over 5 år. LIKEVEL kan vi se at dette gir massiv oppside.

En salgsbane som lover 2.05 mill solgte i 2017, vil med disse betingelsene bety:

Total Omsetning CE: 488 Mill NOK
Funcoms inntekt: 397 mill NOK (337 mill fra Conan Exiles +60 mill NOK fra andre spill som for eks SWL)
Utgifter: 118 mill NOK
EBITDA: 279 mill NOK
EBIT: 254 mill NOK
EAT: 241 mill NOK

MarketCap(P/E 10): 2.41 milliarder NOK
Target Kurs 2017: 8.37 NOK pr aksje (288 mill aksjer)

MarketCap(P/E 20): 4.82 milliarder NOK
Target Kurs 2017: 16.74 NOK pr aksje

MarketCap(P/E 40): 9.64 milliarder NOK
Target Kurs 2018: 33.48 NOK pr aksje

Kommentar: før Xbox 16 Aug vil folk begynne å skjønne salgsbanen. Funcom vil Bulle mye mellom SWL launch på Steam og 16 Aug Xbox release. Et konservativt ansalg vil være at kurs da er mellom 4 og 8. Jeg regner med at prisen vil være mellom 8 og 10 launch uka av CE på Xbox. Ved utgang av 2017 vil vi da være et sted mellom 15 og 30 kroner pr aksje..

Innlegg av: 100 Bagger (18.07.17 23:55 ), lest 5552 ganger
Endret: 19.07.17 00:25

RE^1: FUNCOM Et alvors ord. Trygghet i din beslutning.

Til sist vil jeg bare si at Conan Exiles ypper igjen: toucher inn på #100 titt og ofte nå:

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=440900&range=180

Det kommer til å bli huskestue når Xbox launch med reklame og streamere kommer til CE for å teste det nye landskapet.

SWL gjør det og bra. Alexa for SWL har tidligere aldri vært høyere enn #75 000 på global basis.. Nå er den faktisk i #30 000. Det går unna. Mange folk har forsøkt seg å modelere dette mer enn meg.. Jeg har bare sagt egentlig at SWL ser ut til å klare seg svært bra og lagt et lavt beløp for omsetnng inn i analysen over.

Da er det kveld og jeg har ikke mer å si. Grunnen til jeg poster denne posten er at jeg synes folk bør løfte blikket og se tilbake på hva vår holdning var.. hva Prestigo og Orion sin holdning var før aksjen ble gruppemanipulert ned i dritten. JO, vi var alle enige om at Funcom har endelig klart det og at de skal mye opp. Husk at den tilstanden råder fortsatt. Grunnen til at vi har glemt det litt er kun de psykologiske etterdønningene av denne tiden aksjen har vært sterkt manipulert... Men ingenting har forandret seg. DERFOR, er mitt råd at du nå for alvor holder på aksjene og kjøper tilbake de du kvittet deg med. Jeg tror ikke roboter og annet klarer å kontrollere dette lengre. Vi har en megatrigger forran oss 2 uker fra nå.. Vi har enda en megatrigger 4 uker fra nå. Shorten MÅ dekkes inn.. Ikke vær så jævla skvetten. Dette tar vi i land med syk gevinst. Jeg mener altså at vi bør se 8 til 10 NOK pr aksje i launch uka av Conan Exiles på Xbox. Dette med Microsoft i spissen bli avsindig stort.
Innlegg av: Magmania (19.07.17 00:22 ), lest 5405 ganger

RE^1: FUNCOM Trygghet i din beslutning.

Spot on bagger! Viktig å huske at shortene skal dekkes inn, tipper det skjer rundt 4 kroner. Altså i slutten av uka? Funcom er bedre rustet enn noen gang, teamet kan nå kalles erfarne både innen spill-produksjon og finans. Markedet begynner å få tillit til selskapet og tiltrekker seg mer langsiktige aksjonærer som ser det fundamentale og potensialet.

Er nok noen "oldisser" som lar denne gå hus forbi de ikke forstår seg på selskapet og umulig kan prise det. Mitt tips til dere er å ta en tur på youtube og se hvor populære spillene faktisk er og dere vil se at hypen er ekte og global. Prisingen kan dere bruke TS sin analyse for å avgjør, vell og merke at den er i det beskjedne sjiktet.
Innlegg av: laplagam (19.07.17 00:24 ), lest 5388 ganger

Blir spennnende å se hvor dette ender!
Innlegg av: Vandregutten (19.07.17 00:39 ), lest 5352 ganger

Mye bra her, ja det gjelder at binne sig fast til masten, til man har nået sitt endelige kursmål, om det kommer før SWL og Xbox, er jeg nødt til at sette et nytt høyere...

Jeg håper egentlig ikke kursen går over 5-6 ved Xbox, ser heller vi stiger de neste måneder, fordi der selges mye både på PC og Xbox og SWL, går kursen til nærmere 10,- er det en hype, hvor sjansen er stor for at kursen faller kraftigt.

Mener du hadde 800k salg for Xbox og PC i august, for mange måneder siden, altså da CE solgt veldig bra, jeg hadde justeret det ned til 300k.

Lykke til, mvh Vandregutten.

Innlegg av: LesDeplorables (19.07.17 01:19 ), lest 5287 ganger

Ok Bagger, mye tyder på at du har rett hva gjelder summersale fiasko.

Jeg kan ikke dyrt meg fra å minne deg på dine egne ord, at det er en reell risiko for at Funcom kan ha planer om eget "late summer sale", forhåpentligvis timet til launch av ny biome. DET hadde vært noe det gitt!

Jeg håper for all del at angitte tidsfrister holdes, men foretrekker eventuelt at man utsetter launcher om man ikke blir helt ferdig. Tror alle tåler en eventuell godt kommunisert utsettelse. Faktisk kan det tolkes som kvalitet. Understreker at jeg IKKE har noen info om at ikke alt går etter planen.

Men så var det meg og min oppfølging av tall man kan lese seg til på Trafficestimate.com

Takker baissere Kranie12 for tipset.
OK, la oss si at all nedlasting foregår fra cdn.funcom.com

Siste tretti døgn har det vært 204300 visits til den siden.
Og som Kraniet sier, her er det kun live action som teller, hverken mer eller mindre.
Siste tretti døgn dekker forsåvidt både summersale og SWL launch.

Om dine estimater om kun 50000 CE salg er riktig, já få må vel nesten resten, altså 155000 være nedlastinger av SWL det da.

Og kanskje er det slik at først i køa stod "supernerdene"?

Altså at man starter ut med en høyere prosent med folk som er villig til å bruke penger. Mye penger.

Men hva vet vel jeg. En tosk av en aksjonær som kun investerer i aksjer ut fra den umåtelig gammeldagse tankegang at verdien av aksjene skal gjenspeile verdiskapningen i et selskap. At jeg hoppet på Funcom toget i Januar nettopp av slik grunn. Og har hoppet av andre tog i fart, for å unngå pulverisering av formuen (som er klart mindre enn feks oljefondet).

Bagger - det er på tide du tar oppsangen på krigsropet vårt.

"Vi bor i ett rally, OPP OPP OPP"

Takk

Innlegg av: LesDeplorables (19.07.17 01:59 ), lest 5238 ganger

Dere kan få si hva dere vil om kampropet I innlegget over, men jeg har tilgode å høre supportere synge :

"HEIA HEIA, stå nå på!, vi skal tape tape og rykke NED NED NED!"

Den evige diskusjon om saklige bekymringer hva gjelder utviklingen av et selskap? Alltid er saklige innlegg velkomne, men veldig vanlig er det at en som har en bekymring etablerer seg som en slags Ludvig fra Flåklypa og absolutt alltid skal snakke aksjen og selskapet ned.
Som for eksempel bruker mye tid på å påpeke at det fantastiske salget av CE i slutten av Januar og i Februar absolutt ikke kan fortsette.

For noen bikker det jo fullstendig over, man er tydeligvis dansk og finner det hensiktsmessig å bruke forum i Norge for å få utløp for sin frustrasjon.

Hva vet vel jeg om mine Med-debattanter, men vil eller ønsker å tro at vi ikke i så stor grad oppsøker hverken forum i Danmark eller Ungarn eller Monte Cristo (for den del) for å frelse verden fra misforståelser hva angår en aksje notert i Oslo.

Just saying you know

Innlegg av: Biznizzmannen (19.07.17 02:00 ), lest 5234 ganger
Endret: 19.07.17 02:25

Bagger
Jeg beundrer ditt engasjement innenfor denne aksjen.
Likevel forstår jeg ikke ditt anslag på antall solgte CE spill. Ifølge dine tall har CE solgt i underkant av 700k spill p.t.

Ser du på steamspy sine tall er det p.t. 575.000 owners (+/-). Det er et avvik på ca 120.000 solgte spill ifølge din modell. August mener du salget vil bli 800k. Jeg mener det er for høyt.

I bunn og grunn har du for høye estimater på solgte spill.

Det som dog er meget interessant og som ikke er priset inn er likevel forventet salg. Når vi runder 31.des 2017 ser jeg for meg vi har 750k solgte på pc og ca 350k solgte på x-box. I tillegg har vi swl som overgår forventninger.

Det betyr 1.1m solgte CE spill. Eller mer. I tillegg har vi altså swl + andre triggere.

Sommersalget har jeg hele tiden ment ville bli ca 50.000 solgte. Traff bra der. Tror også jeg vil treffe bra når året oppsummeres på antall salg.

Aksjekursen med overnevnte antagelser/fakta vil gi en aksjekurs mot slutten av året på kr 8-10.

Det du og jeg Bagger er enig i, er at fremtiden er lys.

Innlegg av: Sailor34 (19.07.17 02:01 ), lest 5233 ganger

Bagger du er intens altså!

Takk for dine betraktninger:)
Innlegg av: h3nk1 (19.07.17 05:01 ), lest 5178 ganger

Vi er på vei - tok bare litt tid. Jeg sitter på mine aksjer til minst Q2-Q3 2018.

Som en annen her skrev ville "rolig" stigning til 4 - 6 kroner være å foretrekke, inntil (eventuell) suksess på Xbox var et faktum. Deretter kunne aksjen få gå videre frem mot nyttår da spillet FAKTISK skal slippes.

Men dette er Funcom, så blir vel fort et jævla gamperally, med nedgang etter hype. Samme kan det være for oss som er long.

Nå er jeg på vei til Hellas og ser frem til å følge oppturen med en Mythos i hånden derfra.
Innlegg av: 100 Bagger (19.07.17 07:04 ), lest 5100 ganger
Endret: 19.07.17 08:59

Innlegg av: Biznizzmannen (19.07.17 02:00 ), lest 145 ganger
Endret: 19.07.17 02:25
Bagger
Jeg beundrer ditt engasjement innenfor denne aksjen.
Likevel forstår jeg ikke ditt anslag på antall solgte CE spill. Ifølge dine tall har CE solgt i underkant av 700k spill p.t.

Ser du på steamspy sine tall er det p.t. 575.000 owners (+/-). Det er et avvik på ca 120.000 solgte spill ifølge din modell. August mener du salget vil bli 800k. Jeg mener det er for høyt.

I bunn og grunn har du for høye estimater på solgte spill.

Det som dog er meget interessant og som ikke er priset inn er likevel forventet salg. Når vi runder 31.des 2017 ser jeg for meg vi har 750k solgte på pc og ca 350k solgte på x-box. I tillegg har vi swl som overgår forventninger.

Det betyr 1.1m solgte CE spill. Eller mer. I tillegg har vi altså swl + andre triggere.

Sommersalget har jeg hele tiden ment ville bli ca 50.000 solgte. Traff bra der. Tror også jeg vil treffe bra når året oppsummeres på antall salg.

Aksjekursen med overnevnte antagelser/fakta vil gi en aksjekurs mot slutten av året på kr 8-10.

Det du og jeg Bagger er enig i, er at fremtiden er lys.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svaret er Steamspy har negativ bias. det er bevist sort på hvit i begge tilfellene Funcom har publisert salgstall. I ett tilfelle kom steamspy inn med estimat som lå 100 000 kopier nesten for lavt.
Innlegg av: 100 Bagger (19.07.17 07:07 ), lest 5086 ganger

Innlegg av: LesDeplorables (19.07.17 01:19 ), lest 197 ganger
Ok Bagger, mye tyder på at du har rett hva gjelder summersale fiasko.

Jeg kan ikke dyrt meg fra å minne deg på dine egne ord, at det er en reell risiko for at Funcom kan ha planer om eget "late summer sale", forhåpentligvis timet til launch av ny biome. DET hadde vært noe det gitt!

Jeg håper for all del at angitte tidsfrister holdes, men foretrekker eventuelt at man utsetter launcher om man ikke blir helt ferdig. Tror alle tåler en eventuell godt kommunisert utsettelse. Faktisk kan det tolkes som kvalitet. Understreker at jeg IKKE har noen info om at ikke alt går etter planen.

Men så var det meg og min oppfølging av tall man kan lese seg til på Trafficestimate.com

Takker baissere Kranie12 for tipset.
OK, la oss si at all nedlasting foregår fra cdn.funcom.com

Siste tretti døgn har det vært 204300 visits til den siden.
Og som Kraniet sier, her er det kun live action som teller, hverken mer eller mindre.
Siste tretti døgn dekker forsåvidt både summersale og SWL launch.

Om dine estimater om kun 50000 CE salg er riktig, já få må vel nesten resten, altså 155000 være nedlastinger av SWL det da.

Og kanskje er det slik at først i køa stod "supernerdene"?

Altså at man starter ut med en høyere prosent med folk som er villig til å bruke penger. Mye penger.

Men hva vet vel jeg. En tosk av en aksjonær som kun investerer i aksjer ut fra den umåtelig gammeldagse tankegang at verdien av aksjene skal gjenspeile verdiskapningen i et selskap. At jeg hoppet på Funcom toget i Januar nettopp av slik grunn. Og har hoppet av andre tog i fart, for å unngå pulverisering av formuen (som er klart mindre enn feks oljefondet).

Bagger - det er på tide du tar oppsangen på krigsropet vårt.

"Vi bor i ett rally, OPP OPP OPP"

Takk

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svaret er bare nei. Microsoft kjører feature av Conan Exiles i August. der er ingenting som peker i retning av at Funcom ikke kommer til å satse på Xbox launch. tvert imot så er det henvisninger mot den 16 August hele tiden. 800 000 kan like fort bli håpløst pessimistisk som optimistisk.
Innlegg av: Sente (19.07.17 07:11 ), lest 5062 ganger

Bagger, angående Steamspy.
Det er greit det er "bevist" at de målte feil to ganger. Men de viste iallefall oppgang.
Siden påske har det vært en helt flat utvikling på Steamspy mens du anslå at det har blitt ca. 15-20% flere eiere i den perioden.

Mener du at en økende spillermasse ikke gir utslag på Steamspy? Steamspy er nå låst fast og vil ikke bevege seg oppover? (selv om summersale viste en ca. 20k oppgang)

Alle de andre tallene dine mener jeg er litt optimistiske, men jeg gidder ikke krangle om dem. :)
Innlegg av: MonoK (19.07.17 08:23 ), lest 4909 ganger

Jeg er meget komfortabel å sitte på aksjene, setter også pris på innspillene dine Bagger, de bekrefter mye.

Innlegg av: Vandregutten (19.07.17 08:41 ), lest 4828 ganger

Glemte at si bra innlegg:-)

Hadde PC solgt 1,2+mill, da kunne man tro 800k på Xbox, 300k ila en måned er mitt bud.

Lykke til, mvh Vandregutten, som tar ferie fra i dag....med fullt opp med aksjer..
Innlegg av: johnahex (19.07.17 08:49 ), lest 4762 ganger

Kos deg med Mythos da Henk1!
Savner den følelsen jævli. Bare drittvær før jeg dro, og etter jeg kom hjem her i barteland. :)
Litt go oppgang nå så tror jeg fan d blir tenerife i jula.
Innlegg av: Larsson (19.07.17 09:23 ), lest 4604 ganger

Vore fint om v gick direkt mot 3,60.

Vad jag minns så var det ganska surt på vägen ner runt 3,20 och 3,30 så bra om vi kan komma förbi denna träskmark fort!
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 09:46 ), lest 4487 ganger

heia heia opp til 4, opp opp opp idag, ojda fartsdump på 3,18.
Innlegg av: Kristiane1 (19.07.17 09:53 ), lest 4438 ganger

Fartsdump er bra.

Viktig at det ikke går så fort at vi kræsjer.

5 øre opp er topp.

20 øre opp enda flere dager tror jeg fort kan gjøre at mange blir litt heite..
Innlegg av: johnahex (19.07.17 09:56 ), lest 4416 ganger

Bare det å se 3tallet er sjelebalsam.
Tar gjerne litt info fra fun snart å.
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 09:57 ), lest 4424 ganger

Jeg syntes det er laber innsats. Bagger har gitt oss uvurderlig underholdning nå i flere måneder. Jeg syntes nå folk skal spytte inn alt av penger, forbrukslån, studielån osv, slik at vi kan få aksjen opp i 4 kr. Da kan Bagger komme seg ut med fortjeneste! Støtt Bagger støtt Funcom. Husk kampropet: Opp og opp fordi opp!
Innlegg av: Tool (19.07.17 10:03 ), lest 4366 ganger

Såså kanie, så mye du har skrytt av dine timinger er det jo rart du ikke så denne komme ;)

Men du er vel som Hektar tenker jeg :)
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 10:22 ), lest 4265 ganger

RE^1: FUNCOM Tryghet i din beslutning.

Tool, jeg så den komme. Jeg skrev jo i forrige uke den skulle til 3,30, men sannsynligvis ikke noe over :)
Innlegg av: Crazylimbs (19.07.17 10:24 ), lest 4243 ganger

Hvorfor den duppen i kursen nå?
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 10:25 ), lest 4230 ganger

Fordi de store skal ut vel. Visste du ikke oppgangen var planlagt?
Innlegg av: Dr Morti (19.07.17 10:26 ), lest 4217 ganger

Lurer på om de som avinstallere spillet mens de venter på lansering ikke dukker opp på Steam spy. Så de som allerede har spilt 50 timer og har lagt det på hylla viser ikke i tallene til Steam spy om de har avinstallere i mellomtiden. Spillet er nokså stort og tar stor plass.

Funcom har uansett fått sine salg.
Innlegg av: Kyon (19.07.17 10:26 ), lest 4218 ganger

Tror det var NON som dumpet ca en halv million aksjer ned til 3.10, men kursen er oppe i 3.16 igjen nå et par minutter etterpå.
Innlegg av: Crazylimbs (19.07.17 10:26 ), lest 4221 ganger

Der ja!
snur vi opp igjen :)

Er all in i FUN nå 100% av aksjene er i FUNCOM, er fattig og ny i askjer så har bare 15k aksjer men håper og bygge dem til en fin start kapital som jeg kan viderebygge til en formue en gang :)
Innlegg av: Crazylimbs (19.07.17 10:28 ), lest 4197 ganger

Har også snitt på 3.16 Har drivi og snitta ned fra jeg hadde 3,8 i snitt og virker som der var lurt. For er så og si i pluss nå, vipper opp og ned fra 3,16 idag :)
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 10:32 ), lest 4165 ganger

Slutter den i minus idag, så skal den tilbake til 2,70-2,80
Innlegg av: Tool (19.07.17 10:32 ), lest 4164 ganger

Fordi de store skal ut ja :)

Da merker vi oss at kanie mener aksjen ikke skal over 3,30 før lansering ;)
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 10:33 ), lest 4157 ganger

FYI, spillet er allerede lansert :).. den skal bare utgis på ekstra plattform(steam).
Innlegg av: Tool (19.07.17 10:46 ), lest 4091 ganger

RE^2: FUNCOM Tryghet i din beslutning.

Nå snakker vi om CE konsoll og SWL steam, 3,30 sier du. Vi får se på det ;)
Innlegg av: Kristiane1 (19.07.17 10:47 ), lest 4085 ganger
Endret: 19.07.17 10:51

kanie12

Nå rører du fælt.. Faktafeil og forvirra synsing

Sitter du fast i Qec? Skulle du egentlig inn i Funcom, men toget gikk tidligere en du trodde?

Den tapte krona er historie. Bli heller med på den neste krona istede for sitte der og røre =).
Du kan rekke toget på denne stasjonen. Om Ei uke/to uker skal alle andre inn også... Ikke fordi Funcom gjør det så jækla bra (selv om de sikkert gjør det også), men fordi de skal være lure og få med seg sesongens HØYDEPUNKT.

Så sikkert som at det regner i Bergen i Juni, så vil det bli et forventningsrally. (I tillegg til det fundamentale)
Innlegg av: MonoK (19.07.17 10:50 ), lest 4067 ganger
Endret: 19.07.17 10:51

Jeg stiller meg bak det resonnementet Kristiane. Av alle de jeg diskuterer Funcom med så himler de med øya når jeg velger å tro på at de faktisk gjør det bra, at det underliggende har ekstremt stort potensiale.

Samtlige av disse som ikke vil avse en tanke og vurdere caset selv, er alikevel skråsikker på at de skal inne før launch for å sikre seg % på hype. Disse smartingene kan godt få være med å presse opp kursen.
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 11:01 ), lest 4012 ganger
Endret: 19.07.17 11:06

Nei jeg er ikke frista til å bytte. Sitter ikke fast i noe :).. Hvordan kan man sitte fast egentlig, er det ikke bare å selge?

Det er ingenting som tilsier at de gjør det bra. Det har relansert et spill som vi ikke vet hvor mye det tjener på. CE salg er avtagende, nesten stoppet opp.

Vi har ingen fakta på bordet som tilsier at de gjør det bra, men mye tyder på at det ike går bra(få som spiller, Funcom gir ikke ut tall osv).
Innlegg av: Kristiane1 (19.07.17 11:07 ), lest 3963 ganger

Qec skal sikkert opp de og. Du sitter ikke fast men du vil ha med deg den oppgangen?(pga oljepris og Venezuela går på trynet i nær fremtid)

Men du kan jo selge der nå (om du har mye aksjer blir vel det vanskelig pga lite omsetning der), tjene bra på Funcom, og gå tilbake til Qec på ca samme kurs(tviler på at Venezuela går på trynet iløpet av den neste mnd) med 50% fler aksjer?
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 11:12 ), lest 3928 ganger

Hvorfor må jeg ut av QEC? Jeg har da noen mill til overs :)
Innlegg av: Tool (19.07.17 11:16 ), lest 3893 ganger

Hva med å det minste vente til CE er fullansert og lansert på konsoll før du konkluderer? Alt som er til nå er EA på pc. Sier lite om det ferdige produktet og ingenting om konsoll ;)
Innlegg av: Sailor34 (19.07.17 11:25 ), lest 3840 ganger

NON member fortsetter å shoppe.

Denne skal nok duppe litt, men det er bare en vei, og der er opp.

Pass på stopp lossene deres. Jeg gikk nesten på en smell her;)

Funcom er mye mer enn en hype nå i mitt syn. Man kan godt kalle det lottokupong, men de tjener faktisk penger.
Innlegg av: jimmen (19.07.17 11:26 ), lest 3837 ganger

Når man bruker all sin tid på en aksje man ikke skal eie og ikke tør shorte da er det vel egentlig bare til å konkludere med at alt man drømmer om er et lite fall man kan bruke til å komme seg inn i aksjen før den oppturen man ser vil komme.

Ferdig snakket.

Ny HOY innen 16 August bli med eller sitt og drøm videre kanskje man får et fall fra 4,2 til 3,90 neste onsdag

Innlegg av: Kristiane1 (19.07.17 11:39 ), lest 3756 ganger

Såpass kanie12

Da har du akkurat nok til å plukke de som ligger fra 3.22 til 3.25.

I morgen koster de 5 øre mer.

Evt.

Kan du låne meg et par mill en mnd?
10% rente?

Innlegg av: kanie12 (19.07.17 11:43 ), lest 3744 ganger
Endret: 19.07.17 11:54

Er du ikke knytta til noe meglerhus? De kan låne deg noen mill :). Ja jeg kan plukke det meste opp til 3,40, men da gjør jeg Bagger en tjeneste hehe.

Hvis du vil Bagger, så kan jeg hjelpe deg med å presse den opp til 3,90, så dumper vi hele dritten :) :DDDD. Bare ta kontakt.
Innlegg av: Tool (19.07.17 12:00 ), lest 3675 ganger

Dine par mill vil flytte kursen i beste fall noen få øre, småpenger i dette gamet ;)

Når volumet virkelig kommer kan ingenting stoppe denne aksjen. Tror i August vi er over 100 mill daglig.
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 12:03 ), lest 3654 ganger

Så så Tool, du kan bidra du også med nytt forbrukslån!
Innlegg av: 100 Bagger (19.07.17 13:50 ), lest 3546 ganger

Husk det fundamentale. Grådighet dreper roboter :)
Innlegg av: 100 Bagger (19.07.17 14:08 ), lest 3503 ganger

NMBR Skal ha mye ser ut til.

Lurer på hvor vi starter i morgen?
Innlegg av: Magmania (19.07.17 18:13 ), lest 3327 ganger

Bra volum, mesteparten av dagen ble handlet over 3.15. Lover bra for resten av uken.
Innlegg av: kanie12 (19.07.17 19:08 ), lest 3246 ganger

VWAP
3.132
Innlegg av: 100 Bagger (19.07.17 21:37 ), lest 3136 ganger

En venn sa at dette er en bra side å bruke for å kikke litt på spillere i SWL.

http://www.siteworthtraffic.com/report/secretworldlegends.com

Legg merke til at det siden 22ish Juni nå har vært 354 000 unike IDer som har brukt secretorldlegends.com. Er ikke det et ganske høyt tall?
Innlegg av: frankwer (19.07.17 21:52 ), lest 3097 ganger

Ikke så uvanlig høyt egentlig.

Forøvrig litt info om det orignale spillet.

"The game sold only 200,000 copies since its June 29th launch, despite more than half a million players having signed up for the beta.

They blame low scores in the press as well as launching along PC giants like Diablo III and Guild Wars 2. That's definitely a one-two punch."

Kilde: https://www.destructoid.com/the-secret-world-sold-only-200-000-copies-since-launch-233970.phtml

Basert på denne erfaringen utsatte de Steam lanseringa av SWL

" Due to crowded market conditions with multiple MMO releases in May/June on
Steam, the Company has decided to hold back the Steam launch until 31st of July
o The major competitive MMO releases being the Steam release of Black
Desert Online and new expansion launches for Elder Scrolls Online and
Final Fantasy XIV"
Innlegg av: Kristiane1 (19.07.17 22:09 ), lest 3064 ganger

Smart trekk det da.

Tror det blir flere denne gangen. Spillet appelerer til flere i dets nåværende form.

Steam hjelper selvsagt. At det er gratis å laste ned spiller vel også en liten rolle;)

Var innom der litt i ettermiddag. Snakket med noen av de jeg spilte med i starten. Ser ut som de bruker endel kr på utvidet inventory, bank space og høyere hastigheter på forflytning ingame. Er så og si et must have de 3 der.

Innlegg av: Doc666 (19.07.17 22:19 ), lest 3034 ganger

En god investor sitter ikke på HO forum 24/7 6mnd for å hausse, en god investor lever livet!

NMBR fortsetter overføring av aksjer fra DNM depo, alltid noen øre opp for å pleie aksjekursen. Ville det ikke være naturlig å ligge på kjøpersiden når en aksje faller?

Regner med du fikk solgt idag bagger.

Innlegg av: Idaho (19.07.17 22:42 ), lest 2961 ganger

Viktig å ha litt is i magen nå.
Kursen skal videre opp nå som det nærmer seg xbox lansering om under en knapp måned.

For å ikke snakke om SWL som har vist seg å være en kommersiell suksess nå, mer om det vil komme fram i neste Q rapport.

Innlegg av: 100 Bagger (20.07.17 01:46 ), lest 2842 ganger

Solgt på 3? Hahaha.. Nei det har jeg ikke vurdert engang.
Innlegg av: espeset (20.07.17 08:40 ), lest 2629 ganger

Ikke snakk om å selge nå, 11 dager før SWL og med mindre enn 1 mnd til Biome og X-Box!
Tror vi virkelig att Funcom ikke har ett reklameopplegg klart før lansering av SWL på steam og att dette ikke skaper noe hype:wink:
Tror vi att ny Biome og X-Box lanseres i stillhet fra både Funcom og MS?:wink:
Funcom har brukt masse penger på å polere SWL, er ganske sikker på att de kommer til å gjøre ett ærlig forsøk på å få spillet ut til så mange som mulig.
I tillegg har de lagt en plan for å få spillerne til å legge igjen penger mens de spiller.
Om de lykkes med planene gjenstår å se.
Men jeg er sikker på att de kommer til å gjøre ett ærlig forsøk.
Nytt landområde tror jeg vil ta CE ut av dvalen, spiller ikke mye selv men fjell og daler tiltaler meg mye mere enn sand.
Tror mange spillere også venter utålmodig på mere areal og boltre seg i.
Innlegg av: Toreey (20.07.17 08:45 ), lest 2612 ganger

Jeg skreik 2,2 når aksjen var i 5,5kr før launch
Forresten så var selskapet konkurstruet med fare for emisjon/konkurs med svært usikker fremtid.

Likevel var aksjen 5,5kr

Funcom har nå en potensiell enorm pengebinge, med titalls millioner i bunnlinja. Ingen fare for emisjon. Fremtiden er lys.
Likevel er vi 3kr, forstå det den som kan. Jeg tror vi sniffer på 7-8tallet før 16. August, som vist alle ganger tidligere i funcoms historie, blir det rally før launch.

Funcom er nesten ingen risk med dagens fundamentale forhold..
Innlegg av: Dumle30 (20.07.17 08:58 ), lest 2567 ganger

Ser ingen grunn til og gå inn i aksjen i dag bedre og vente til 23-25 august og få vita at det er solgt mye og heller kjøpe til den kursen som er da...
Innlegg av: 100 Bagger (20.07.17 09:05 ), lest 2528 ganger

Hyggelig start.... og NMBR gunner vel på videre
Innlegg av: jimmen (20.07.17 09:09 ), lest 2496 ganger

Siste innlegg fra dumle før dagens var for noen uker siden og det var som dette:

"Nedgangen er på vei igjen under 2 kr innen 12 juli"

20 juli i dag gitt og dessverre så får man ikke FUNCOM under 2 det hadde vært eventyrlig fint men det som er bra for dumle om han tar til vettet og kjøper i dag er at når FUNCOM er 15 kr så spiller det liten rolle om man kjøpte på 2 eller 3 gevinsten blir fin uansett
Innlegg av: Sailor34 (20.07.17 09:10 ), lest 2471 ganger

Selvfølgelig skal vi opp:)

Fun var vel på 2,9 før conan pc slippet. Da var det vel egentlig litt make it or breake it..

Og det gikk jo greit...

Nå skal den ut på ennå en plattform + en til senere...

Når ut til mye flere folk, meg inkludert. Jeg sitter ikke med pc!

Hvis man barberer tallene til Bagger kraftig, så blir det fremdeles bra.

Innlegg av: Kristiane1 (20.07.17 09:35 ), lest 2401 ganger

Sideveis i dag. Eller litt ned.

Omsette noen dager på nivåene 2.80-3.10 så blir det færre som sitter med lavere snitt og flere som har inngang rundt 3.

Da kan vi fortsette oppover.

I dag er det knallvær og stranda som gjelder. Happy hunting.
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 10:24 ), lest 2195 ganger

Tryghet i din beslutning? Hadde jeg hørt på deg Bagger så hadde jeg vært i minus allerede!
Innlegg av: 100 Bagger (20.07.17 10:28 ), lest 2175 ganger

Tryghet hos de som vet hva de holder på med.

Hvis du ser etter aksjer så kjøp nå. Volumet ned er relativt tannlaust.
Innlegg av: Crazylimbs (20.07.17 10:28 ), lest 2164 ganger

Bare gått 1 time og 27 min da folkens, litt tidlig og ta besulninger enda vel*?

Fortsatt mange børsdager til SWL på steam og Xbox/biome etc.

Er naturlig at folk vil leke litt nå før den virkelige hypen kommer!
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 10:33 ), lest 2145 ganger
Endret: 20.07.17 10:34

Den skal nok tilbake til start, der den hører hjemme. Håper du rakk å selge deg ut Bagger
Innlegg av: jimmen (20.07.17 10:43 ), lest 2086 ganger

Hadde alle de som mener funcom skal langt ned hatt guts nok til å shorte så kunne de hatt litt troverdighet for sine meninger. Men siden de ikke tør shorte men bare virker bitter for de engang har mistet en opptur i FUNCOM så blir det stort sett bjeffing fra folk man egentlig burde syntes synd på.
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 10:44 ), lest 2086 ganger
Endret: 20.07.17 10:49

Hvorfor MÅ man shorte? Jeg shorter aldri, uansett mening om et selskap. Shorter du andre aksjer ?

Det har ikke skjedd noe nytt i Funcom siden aksjen var nede på 2,06. Bare masse synsing om at SWL er supersuksess uten at vi har noe fakta på bordet. Bare pjatt.
Innlegg av: jimmen (20.07.17 10:49 ), lest 2042 ganger

ikke shorter du ikke skal du kjøpe FUNCOM men du bruker all din tid på den aksjen?

Sykdommer kommer i mange former og fasonger

Om du lurer på om jeg shorter aksjer jeg mener er overpriset er svaret ja men jeg er ingen trader og har langsiktige posisjoner på OSE nå er jeg short NEXT og har vært det siden i februar, ser ingen grunn til å gjøre noe der.
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 10:50 ), lest 2029 ganger

Jeg har tjent gode penger på Funcom, derfor syntes jeg også det er spennende og følge utviklingen. Er det en sykdom? Hahha.
Innlegg av: jimmen (20.07.17 11:02 ), lest 1999 ganger

Så da er det lett å stille en diagnose på deg.
Du er livredd for at aksjen skal stige mye slik at andre for en fin avkastning du ikke blir med på.

Vi har alle våre problemer noen sine bare sitter litt dypere inne i sjelen enn andres.
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 11:04 ), lest 1990 ganger

Utrolig hvor mange teorier du kommer med? Jeg ville oppsøkt en lege, høres ut som en tidlig psykose. Hadde jeg vært redd for det så hadde jeg bare kjøpt meg inn på dagen :)

Innlegg av: twader (20.07.17 11:06 ), lest 1975 ganger

100 bagger du burde selge hvertfall halvparten av dine aksjer på 2,87 nå. Siste sjangs på lang tid.
Innlegg av: jimmen (20.07.17 11:11 ), lest 1952 ganger

Ser ut som du er langsiktig eier i QEC i motsetning til dine håp og drømmer om at FUNCOM skal langt ned slik at dagens eiere taper penger og at Norge går glipp av fine arbeidsplasser i en spennende bransje vi absolutt trenger flere av.
Så ønsker jeg at du og alle andre QEC aksjonærer for oppfylt alle dine drømmer om stor avkastning og at aksjen stiger mye.
Kan nesten ingenting om QEC og derfor har jeg heller ingen meninger men jeg håper alle som eier den tjener latterlig mye penger .
I mens kan du forsatt leve i den verden hvor du ønsker alle andre enn deg selv motgang.
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 11:12 ), lest 1944 ganger

Hvorfor blander du inn andre aksjer? hehe.

http://www.tips-info.com/nb/hva-er-psykose
Innlegg av: jimmen (20.07.17 11:17 ), lest 1914 ganger
Endret: 20.07.17 11:20

Vi får avslutte med å si at du ønsker aksjer du ikke skal eie langt ned uten at du egentlig klarer fortelle hvorfor, mens jeg ønsker at alle får bra avkastning på de selskapene de velger å plassere sin kapital.
Innlegg av: Dusty fog (20.07.17 11:18 ), lest 1908 ganger

1000 bager

Om jeg er sterk I trua på fun, er en sak, har ikke solgt noe ned.

Har vel lest de fleste av dine kommentarer og vet at du er veldig sterk I trua.

Har spådommer, salgstall, aksjen gått slik som du har estimert ?

Om du har bommet litt den ene eller andre veien er ikke avgjørende for min del, men er du "innafor" ?

Mvh
Øystein Bjønne
Innlegg av: Hektar (20.07.17 20:06 ), lest 1606 ganger
Endret: 20.07.17 20:39

-Slettet-
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 11:21 ), lest 1893 ganger

Vi får avslutte med at du ikke helt vet hva du skriver, men skjønner nå at aksjen er på vei ned i full fart. Det går bra, den stopper nok på rundt 2,40.
Innlegg av: johnahex (20.07.17 11:28 ), lest 1837 ganger

Beklager kanin12.
Chartet er opp. Selv på 2.03 var den 100%opp.
Vi satt ikke 3ern sist eller ved første passering. Slutt rett over 3idag så skal 3.20 prøves som støtte. Da ser vi mot 4 til uka.
Innlegg av: kanie12 (20.07.17 11:33 ), lest 1814 ganger

Ok.
Innlegg av: Crazylimbs (20.07.17 11:36 ), lest 1796 ganger

Tror bli en times opptur nå før sideveis eller ned igjen!

Vært over 1 time nedtur idag så en go times sideveis og nå kommer vel oppturen en snau time?
Innlegg av: Leeson (20.07.17 11:37 ), lest 1796 ganger

Markedet tror ikke helt på Funs fremtidige inntekter. Men, men dette kan virkelig bli bra da SWL ser ut til å bli den suksessen jeg snakket mye om i forkant. Følg med.
Innlegg av: Crazylimbs (20.07.17 11:37 ), lest 1791 ganger

Nå jeg ville kjøpt meg inn igjen om jeg solgte ved åpning hvertfall!

Sov litt lenge idag så gikk glipp av sjansen....
Innlegg av: Scoopex (20.07.17 11:37 ), lest 1790 ganger

Turning point nå. Siste sjanse for de som vil inn på 2,9. Hamstret mer i dag.
Innlegg av: Crazylimbs (20.07.17 11:42 ), lest 1769 ganger

Der brøyt vi inn i 2,910

Tut tut!
Innlegg av: Crazylimbs (20.07.17 11:44 ), lest 1765 ganger

RL 2,920
Innlegg av: Crazylimbs (20.07.17 11:50 ), lest 1748 ganger

RL 2,930
Innlegg av: 100 Bagger (20.07.17 20:11 ), lest 1600 ganger

Gjesp... are we there yet?

Par dager venting unnagjort nå. Hva skjer i morgen?
Innlegg av: Hektar (20.07.17 20:40 ), lest 1561 ganger

Legger ut mitt svar lenger opp i tråden igjen da jeg svarte på innlegg istedet for tråd så det var nok mange som ikke fikk med seg dette:

Øystein,

Han er ikke i nærheten av å være innafor. Han har anbefalt kjøp over 5, over 3,50 i synkende periode og hele veien ned. Du kan se den originale "bagger-modellen" her:
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2361936

Totalt bom på kurs etter solgte spill for nesten et halvt år siden.

Du kan se hans estimater for sommersalg her:
http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21412466

Ser ut til at vi endte på rundt 5% av hans anslag. I tillegg kan jeg opplyse at den eneste kilden til informasjon vi har (steamspy) er ubrukelig ifølge han selv, han bruker antall reviews på steam som grunnlag for sin salgsprognose (tydelig uvitende om at eksisterende brukere kan lage nye reviews, oppdatere sine reviews osv).

Så nei, denne fyren er ikke innafor i noen forstand. Det er vill gjetting og han har bygd seg en menighet som gladelig ignorerer at han tar feil 9 av 10 ganger. Samme fyren påstår han hadde "fin utgang 3,65", mens vi har tråder fra han da han anbefaler kjøp på 3,47 (kursen var aldri 3,65 etter dette), og finner alle sine argumenter i en utdatert og overfladisk analyse fra Orion på starten av året.

Vær forsiktig med hvem du stoler på. Husk denne guttungen satt gjennom AoC-kollaps, TSW-kollaps, LMO-kollaps og emisjon, og skrek kjøp hele veien ned. Det er flere på HO som har blitt lurt trill rundt av han.
Innlegg av: Kristiane1 (20.07.17 21:51 ), lest 1467 ganger

Ho-ho..

Vært tempratur i dag og ja ser jeg. Som nevnt tidligere i dag. Sideveis eller litt ned. Samme i morgen. Og kanskje et par dager til..

Til vi igjen spar på med kull. Jeg gidder ikke gamble på om jeg rekker toget.. Sitter heller rolig å venter på den kommende oppgangen..

Blir stranda i morgen og. Happy hunting.

Ps. Jeg baiser ikke på øre traderne. All ære til de som greier å vinne noen ører, og i tillegg får med seg oppgangene. Men så god er ikke jeg, så jeg nøyer meg med de 50%-70% jeg tror vi skal opp den neste mnd.
Innlegg av: Tool (20.07.17 22:11 ), lest 1412 ganger

Tøffe ord fra gutterommet til Hektar ser jeg :)

Gutten som aldri har hatt et eneste estimat på noe som helst, klager over en lav sko på andre som faktisk tør mene noe!

Hva er kursen ved Xbox? Hvor mange spill selges? Hvilken P/E har Funcom fremover? Hva er kurs ved fullversjon på PC?

Burde være lett match slik som du klager og bærer deg ;)
Innlegg av: Trumpstah (20.07.17 22:19 ), lest 1384 ganger

Imorgen skal vi opp fordi jeg ser det i palantiren. Hauss hauss hauss! snakkes når vi bryter 3,20 imorgen
Innlegg av: Sente (20.07.17 22:43 ), lest 1334 ganger

Ok, litt seriøst Bagger for en gang skyld. :)

Har du kontrollert din utregning mot Q1 rapporten mtp USD per solgte spill?
Dersom vi sier at Funcom tjente like mye fra «andre spill» i Q1 som i Q4, er differansen fra CE på 9,25 MUSD. (10,921MUSD – 1,671MUSD = 9,250MUSD)
Så er spørsmålet hvor mye av salget i Q1 ble bokført i Q1 rapporten. Mulig noe penger kommer sent fra Steam, så da blir dette kanskje bokført i Q2.
Februar = 483 000 spill / 9,250 MUSD = 19,15 USD per spill
Februar og halve Mars = 518 000 spill / 9,250MUSD = 17,86 USD per spill
Februar og hele Mars = 553 000 spill / 9,250MUSD = 16,73 USD per spill
(Salgs tall tatt fra dit estimat, siden Steamspy's tall er lavere for Mars og vil derfor gi høyere USD per spill. ;)

Dersom vi sier inntektene fra andre spill har sunket til f.eks. 1,614 MUSD blir tallene:
19,27, 17,97 og 16,83 USD per solgte spill. (Dette er kanskje litt mer realistisk, da har jeg brukt samme inntekt fall som fra Q3 til Q4.)
Så spørsmålet er hvordan du har kommet frem til 19,1 USD per spill? Har du brukt kun salgs tallene fra Februar og regnet med 9,25MUSD fra CE?
Innlegg av: $Mann (20.07.17 22:44 ), lest 1334 ganger

Bare å stålsette seg på nok en nedtur i morgen....
Innlegg av: h3nk1 (20.07.17 22:56 ), lest 1302 ganger

Saltet ovenfor får bare være. Jeez.

Sente: Vanskelig å treffe på CE, pga. Barbarian Edition. Alt mellom 14 - 20 USD kan argumenteres for.