Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Industri
Innlegg av: Medinaceli (19.05.17 18:22 ), lest 984 ganger
Ticker: NHY

Nhy- Markedet og Nhy /syklisk skal ned...

.... sa meglersjefen itil DN igår.
One day in fame...
Hvorfor kommer alltid disse geniene på banen og forteller alle om sin nyvunne visdom på absolutt feil tidspunkt.
Kunne ikke dette geniet kommet med advarsel på en solskinnsdag ?
Han skremte vel endel uerfarne skremte høns til p selge Nhy på 46 igår...
Innlegg av: milk (19.05.17 18:36 ), lest 592 ganger

RE^1: Nhy- Markedet og Nhy /syklisk skal ned...

Man er seg selv nærmest ;-) Mye handler om å stole på egne vurderinger,gjerne med litt is i magen... For meg virker det bare helt tåpelig å nedgradere Hydro. De har jo posisjonert seg helt i toppen innen alu. De er innovative,satser på bilbransjen,har langsiktige kontrakter både på prod å ikke minst på kraft avtaler. Føler jeg sitter meget komfortabelt i Hydro,selv om kursene svinger i takt med det politiske bildet. All ære til de som fikk kjøpt billig i går. Jeg fikk ikke frigjort kapital til å investere...
Innlegg av: BaronenR (19.05.17 21:32 ), lest 541 ganger

Lastet opp litt igår, da det var som rødest. Ser forresten at aluminiumprisen er på vei oppover igjen, da drar hydro og. Alcoa sank ikke like mye som Hydro igår, og dermed var det en overreaksjon (kjøpsmulighet)
Innlegg av: darcy (20.05.17 12:54 ), lest 468 ganger

Hydro falt torsdag pga skandalen i Brasil. At realen svekkes burde egentlig gi positiv utvikling for aksjen, men de har mye eiendeler i Brasil som faller i verdi også. Svekket dollar er også negativt.
Innlegg av: velkjent (20.05.17 13:04 ), lest 459 ganger

RE^2: Nhy- Markedet og Nhy /syklisk skal ned...

Hydros eiendeler i Brasil er knyttet til utvinning av bauxitt og produksjon av al.oksid og metall. Alt benyttes enten direkte eller indirekte for eksport til det internasjonale markedet. Svak lokalvaluta er uansett en fordel for NHY så lenge ikke myndighetene innfører spesielle skatter/avgifter på hydros aktiviteter.
Innlegg av: milk (20.05.17 14:00 ), lest 442 ganger

Jeg ser ikke helt at "skandalen" i Brasil skulle sende kursen ned... Men man vet jo aldri hvordan markedet reagerer på rykter som kan være negative!
Innlegg av: isaach (20.05.17 15:30 ), lest 400 ganger

Lite trolig at korrupsjonskandalen årsak til hydofall.De fleste aksjer ned,selskaper som ikke har virksomheter i Brasil.Aksjemarkedene gikk ned pga at toneangivende analytikerne innbilte markedene at Trump skulle stilles for riksrett og at skattereformen aldri ville bli vedtatt.Går ut fra at smartingene tjente endel på lureriet.Markedene snudde når eksperter uttalte at riksrett helt usannsynlig,uansett ville det ikke bli et flertall i Senatet.
Innlegg av: jakve (20.05.17 16:04 ), lest 393 ganger

mye syklisk gikk i dass 18.mai. NHY,finans osv. jeg tror det var en overreaksjon, benyttet sjansen til å kjøpe meg inn i NHY igjen. alu-priser viser en positiv trend og Kina skal sannsynligvis nedjustere sin produksjon ytterligere. global økonomisk vekst er på vei oppover, så etterspørselssiden ser foreløpig bra ut, med mindre det skulle bli et massivt eiendomskrakk i Kina
Innlegg av: milk (20.05.17 16:39 ), lest 392 ganger

Krakk kan vi aldri forsikre oss mot. Vi kan ikke investere med tanke på krakk,da blir det "stusslig" ;-)
Innlegg av: ynot (20.05.17 22:56 ), lest 342 ganger

Det ble en overreaksjon 18 mai, men nedgangen i NHY startet lenge før det!
(26. april endte den på 53,30).

Sluttkurs: 47,820 +4,00%