Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: NOELLE (19.05.17 18:07 ), lest 8649 ganger
Ticker: NANO

NANO- EN MILEPÆL :)

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/05/Nordic-Nanovector-Milepael

Safety Review Committee (SRC) godkjenner videre kliniske evalueringer av legemiddelet.

Nordic Nanovectors toppsjef Luigi Costa sier at anbefalingen fra SRC representerer en viktig milepæl når det gjelder utviklingen av Betalutin.
Innlegg av: Realist 1 (20.05.17 15:31 ), lest 5255 ganger

RE^1: NANO- EN MILEPÆL :)

Så hvordan skal meldingen tolkes, negativt eller positivt:
Der drøyde lenge før den kom, det tyder på at vi støtte på vanskeligheter underveis.
Og så er ikke 20/100 fullt sikkerhetsklarert, men det er åpnet for videre undersøkelser med tanke på endelig sikkerhetsklarering. Dette er negativt.
Positivt er det at meldingen kom, og at 20/100 så langt ikke er avvist.
For meg ser det i ut sum som en svak positiv melding. Jeg forventer at vi stiger 1%-2 % på dette.
Innlegg av: focuss (20.05.17 15:40 ), lest 5205 ganger

Realist
Tullprat. 20/100 er godkjent for videre evaluering. Videre evaluering er nå paradigme. Endelig godkjennelse for markedet gis av FDA når søknad sendes etter Paradigme.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 15:41 ), lest 5189 ganger

Og var det taktisk å slippe meldingene fredag ettermiddag kontra torsdag ettermiddag?

Med alle konspirasjonsteoriene som man ser her inne om at noen vil holde kursen nede kan man jo lure.

Hadde nyheten blitt sluppet torsdag ettermiddag hadde vi sett 100+ igår. Nå får nyheten mulighetene til å synke inn og vil på langt nær ha like mye å si på mandag da markedet i løpet av helgen innser at SRC allerede er priset inn......
Innlegg av: Realist 1 (20.05.17 15:44 ), lest 5162 ganger

Following the SRC’s recommendation, new patients will be enrolled into a Phase 2 expansion cohort of Arm 4 in Betalutin’s Phase 1/2 study LYMRIT 37-01, to continue the collection of safety and efficacy data of 20 MBq/kg Betalutin® after pre-dosing with 100 mg/m2 lilotomab

Videre evaluering skjer foreløpig i LYMRIT-37
Innlegg av: focuss (20.05.17 16:29 ), lest 4936 ganger

realist
Det er jo fordi endelig beslutning om hva paradigme skal baseres på ikke er fattet ennå. Det er en beslutning som er opp til Nanos styre å gjøre.
Innlegg av: moneymachine (20.05.17 16:38 ), lest 4880 ganger

Hehehe...det er fantastisk morro å lese sutringen til baisserne. How low can you go..

God bedring!
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:05 ), lest 4818 ganger
Endret: 20.05.17 17:14

RE^2: NANO- EN MILEPÆL :)

EDIT! Hvorfor omtaler DU (MoneyMaker) alltid alle som er litt edruelige rundt kursutvikling som baissere??
Innlegg av: focuss (20.05.17 17:14 ), lest 4755 ganger

Microinvest

Hvis du mener Realist1 er edruelig synes jeg du skal kontakte Costa umiddelbart. Beskjeden du må gi ham er " Sorry Costa, du har misforstått. Dette er ingen milepæl"

Ser frem til at du informerer om svaret du får.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:19 ), lest 4723 ganger
Endret: 20.05.17 17:21

Dette er jo ingen større milepæl når den kommer såpass sent. Noe annet hadde vært om den kom for to måneder siden.
ALLE visste jo at SRC- meldingen kom til å inneholde nøyaktig det den gjorde i går...

Når det gjaldt MoneyMachines's begrep rundt baissere gjaldt forøvrig ikke det kun denne tråden, men ett inntrykk han har gitt over mange måneder her inne.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:24 ), lest 4673 ganger

Vi som står midt imellom hausserne og baisserne her inne blir jo til tider litt oppgitt. Det er jo ikke mulig å stole på noen på HO....
Innlegg av: Fornybarkrakk (20.05.17 17:26 ), lest 4662 ganger

Micro.. Visste alle det? Hvorfor har det vært diskutert opp og ned siden januar da? Man kan ikke vite uten å være på innsiden, og de er det få av.

Å øke dosen med så 33% og samtidig forhindre økte bivirkninger er ikke bakt inn i kursen.
Innlegg av: focuss (20.05.17 17:32 ), lest 4649 ganger

Videre nå så tenker jeg styret samles timene før Nano går på podiet i Lugano. Så sendes det ut en børsmelding som begrunner dosevalg for Paradigme samtidig som dosevalg og begrunnelse presenteres i Lugano. Med Roche på tilhørerbenken. Blir morsomt.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:33 ), lest 4634 ganger
Endret: 20.05.17 17:35

Fornybarkrakk:

Følger man med på de som er seriøse her inne og filtrerer bort all annen svada, så bør ikke gårsdagens melding være overraskende.
Det eneste overraskende er at det tok så lang tid før den kom...
Innlegg av: Stinke (20.05.17 18:07 ), lest 4391 ganger

Micro, nå tøver du fælt. Dette har absolutt vært det mest usikre punktet på Nanos suksess eller ei. Og på grunn av den lange stillheten har mange sett for seg et mulige skrekkscenario og kursras. Denne usikkerheten er nå eliminert. At Betalutin har sensasjonell effekt, det vet vi. Men nå vet vi også at bivirkninger er under kontroll. Dette er kanskje den viktigste meldingen for aksjonærene siden 15/40 resultatene. At dette er en stor milepæl for selskapet er faktisk et understatement, så la oss som har fulgt selskapet i flere år nyte gleden med dette fantastiske resultatet.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 18:15 ), lest 4337 ganger

RE^3: NANO- EN MILEPÆL :)

Da tror jeg du legger altfor mye vekt på hva slags rolle SRC har i utviklingen av et medisinsk preparat...

Innlegg av: Stinke (20.05.17 18:19 ), lest 4358 ganger

RE^4: NANO- EN MILEPÆL :)

Vel, Costa kaller det en milepæl. Du vil kalle det en bagatell. Skal jeg tro på deg som bare sitter med 50k i aksjer og som ønsker seg flere, eller en av de beste internasjonale biotek-lederene i verden? Sorry, jeg går for Costa.
PS, synd du ikke hadde flere aksjer når nyheten kom, that's life ;)
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 19:10 ), lest 4112 ganger

E24 sier at Costa mener det er en milepæl. Vet ikke om E24 har dette direkte fra Costa...
Costa er vel heller ikke fremstått som den mest pålitelige uttad...

Jeg skal for øvrig ikke inn med mer. Satser ikke alt på et kort. Med en halv mill fordelt på ti selskaper er det nok for min del selv om det for mange andre er småpenger.

Innlegg av: PatBate (20.05.17 17:40 ), lest 4559 ganger

Hvis det ikke var overraskende MicroInvestor, hvorfor eier du ikke aksjer da?

Ofte lurt å kjøpe aksjer i selskaper hvor du vet mer enn markedet
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:45 ), lest 4537 ganger
Endret: 20.05.17 19:37

Hva vet du om jeg eier aksjer??

https://ibb.co/dq48Ca

Det er sånne antagelser som gjør at det forumet her til tider er verdiløst.
Tror også dessverre det er mange ferske "spekulanter" som har gått på en smell basert på info fra HO...

Sånn for saken skyld har jeg bare nesten 50k i Nano, men i motsetning til mange andre her inne ser jeg frem til utbyttebetalingene som kommer i 2020/2021 og ikke hva kursen er på mandag...

Innlegg av: peanutter (20.05.17 17:41 ), lest 4577 ganger
Endret: 20.05.17 17:49

MicroInvest!!!

Enig...har selv prøvd og forklare...men mange virke blåøyd ut...rene halleluja stemningen.

Det er ett ordtak som heter..."kjøp på rykte, selg på fakta"...det er vel det som skjedde i TRVX og PCIB. da dem raste som verst før ikke lenge siden.

Prøv og vær litt realistisk...hva skjedde ved forrige gla melding fra NANO som ALLE hadde ventet på for ikke lenge siden..."Der kom den"...hva skjedde med kursen...spratt opp 1 dag og har siden vandret sørover.
Innlegg av: arct (20.05.17 17:45 ), lest 4534 ganger
Endret: 20.05.17 18:04

men noen som har snakket her på forumet har snakket korrekt da men de har gjort antagelser.
Nå er antagelsene fra forumet bekreftet !
:-)))

Store ordet er vel ´´derisking´´
Mindre risiko nå enn tidligere siden Nano har fått SRC´s godkjenning og bekreftelse. Enda en milepel i boks.

Er vel nå de store utenlandske fondene kan begynne å kjøpe ?

Edit ´noen som snakket her´
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:57 ), lest 4459 ganger

Er flere antagelser her inne som er feil, enn de som riktige.
Noen bidragsytere er derimot lettere å se på som seriøse og samler man sammen litt her og litt der fra forskjellige brukere og forskjellige fora er det lett å danne seg et nyansert bilde av tilstanden.
Dette nyanserte bildet gjør at jeg ikke ble så veldig overrasket når SMS'en fra Oslo Børs ticket inn under fredagspilsen i går.

Kan for øvrig anbefale fora der det ikke er like lett å være så anonym som man er her på HO. Her på HO kan man jo faktisk risikere at noen diskuterer med seg selv....
Innlegg av: peanutter (20.05.17 18:04 ), lest 4404 ganger

HEHE, du har så rett...trur det er flere som sitter her inne og hauser opp seg selv :-)
Innlegg av: BørreJan (20.05.17 17:55 ), lest 4478 ganger

Micro er openbart utilpass med situasjonen...
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 17:58 ), lest 4446 ganger
Endret: 20.05.17 17:59

Er ikke utilpass med situasjonen rundt Nano.
Er utilpass med situasjonen her på HO-forumet.
Innlegg av: BørreJan (20.05.17 17:59 ), lest 4445 ganger

peanutter, du bør selge mandag slik at du unngår nedgangen fram mot Lugano...
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 18:09 ), lest 4379 ganger
Endret: 20.05.17 18:10

Synes alle som sitter i Nano som ikke har vært med siden tidlig 2016 nå bare bør lene seg tilbake og vente, eller angre på at de ikke kjøpte mer nede på 70- tallet hvis de hadde kapitalen til det.....

Og for de som tror på STOR gevinst i 2017. Dream on....

Dette tar litt mer tid og de tålmodige vil belønnes.
2020 eller 2021 blir et stort Nano- år!
Innlegg av: moneymachine (20.05.17 18:53 ), lest 4237 ganger

Ingen snakker NED sin egen investering.

Utelukkende tradere som misset inngangen som sutrer.

Sånn er det bare, og alt annet er svada.

Hadde man i det minste hatt magemål til å si at man ikke hadde aksjer, og derfor mente dette ikke var noe stort...
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 19:03 ), lest 4158 ganger

Ingen som eier aksjer snakker ned sin egen investering, men det er forskjell på det og spre feilinformasjon i håp om å påvirke kursen. Det sistnevnte er definisjonen på an baisser.
Her inne er det derimot mest av de som vil snakke opp sin egen investering (definisjonen på en hausser).

Noen ganger må man være litt edruelig og ikke skryte alt opp i skyene. De gangene noen prøver på det blir de automatisk stemplet som baissere....
Det er seff noen her som ikke eier aksjer og prater tull og sprer feilinfo i håp om at det skal påvirke kursen. Til de har jeg bare en ting å si: HO- forumet er en liten dritt som ikke er i stand til å påvirke kursen annet enn noen få poster i løpet av en intradag. Men andre veien kan HO få småsparere til å ta langsiktig dårlige valg basert på ensidig haussing.

Og når noen prøver å bremse haussinga blir de kun mottat med beskyldninger om baissing. Dette er ikke sunt!
Innlegg av: morgancanes (20.05.17 19:01 ), lest 4176 ganger

Er medlem på 5 forum,noen er betal,på ett skriver du under fullt navn,og det er vel det forumet som har vært minst på Nano ballen siste halvannet året.

Det går mest i å rakke ned på Ho debatanter,og kursen som er for høy pr.dd,
uansett tid på året.

Når det gjelder Nano er det ingen forum som er på Ho nivå i positiv forstand, om man evner å se vekk fra den verste galskapen.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 19:07 ), lest 4129 ganger

Men er det ikke en viss mulighet for at ikke- anonyme deltagere er mer pålitelige enn de anonyme her inne?
Innlegg av: moneymachine (20.05.17 19:10 ), lest 4128 ganger

Jeg er 100% sikker på at du ikke har aksjer i NANO, da du så desperat ønsker å formidle at dette er innbakt i kursen. Om du så hadde ment at det var innbakt, hadde du i hvert fall ikke proklamert det på forumet. FOR SÅ DUM TROR JEG FAKTISK IKKE DU ER!!!

Som alle andre med aksjer ønsker du faktisk oppgang for investeringen din, samt at noen faktisk også oppriktig ønsker suksess for selskapet de investerer i.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 19:27 ), lest 4074 ganger
Endret: 20.05.17 19:33

Uff...., du antar ting du ikke vet noe om.
Ganske i tråd med hva du vanligvis får ut her inne.

Mine 510 aksjer i Nano dokumentert i skjermdump fra DNB....:

Jeg ønsker oppgang på disse, men ikke basert på ufornuftig haussing på grunnlag av noe som allerede var ganske sikkert....
Innlegg av: bel68 (20.05.17 19:10 ), lest 4118 ganger

Mange idioter som har solgt og er desperat no,hos enkelte er misunnelse større en kjønnsdrifta ......
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 19:46 ), lest 3965 ganger

Og det mener du var en passende kommentar på denne posten?
Innlegg av: Fornybarkrakk (20.05.17 19:50 ), lest 3940 ganger

Micro..

Mange av de du hører på sier at betalutin garantert blir godkjent, er det også bakt inn i kursen? Siden det allerede er kjent...
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 19:54 ), lest 3904 ganger

SRC gir ingen godkjenning av Betalutin. De gir et klarsignal for videre testing...
Innlegg av: moneymachine (20.05.17 19:52 ), lest 3938 ganger

Posten står i stil med nicket i hvert fall. Lykke til med ønsket nedgang til uken da! Et spørsmål tilslutt; Hvor mye ønsker du at verdien av posten helst skal reduseres med til uka?
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:02 ), lest 3858 ganger

Jeg er ingen storinvestor og har derfor valgt dette nicket, men som vanlig lønnsmottaker synes jeg totalt en halv mill fordelt på 8-9 selskaper en er en grei post for fremtiden og ikke bare med frem til mandag hvor dere Nano- haussere blir skuffet over beskjeden oppgang.

Derimot begynner jeg seriøst å lure på om moneymachine sine penger er noe annet enn trygden som kommer en gang i måneden...
Innlegg av: Nanofreak :) (20.05.17 20:01 ), lest 3865 ganger

Moneymaschine

Det sier seg jo selv at microinvest ikke har aksjer i Nano, fins det noen her som tror noe annet? Og hvis det fins folk som er så dumme å høre på hans og andres fånyttes bajsing, selg aksjene dine og kom deg ut av aksjemarkedet-da har du ikke noe der å gjøre.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:03 ), lest 3861 ganger
Endret: 20.05.17 20:07

.
.
.
.
.
.
Skjermdump av min lille post i Nano. (>10% av porteføljen)
Den skal ikke bli større eller mindre før 2020...

HO har et STORT problem. Er et mindretall av dere som er seriøse og pålitelige. Nanofreak flyttet seg nå fra listen til de pålitelige over de ikke- pålitelige.
Hadde dessverre et lite snev av tro på deg, men tok feil.

Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:23 ), lest 3775 ganger

Men, takk til alle dere som de siste timene har bekreftet problemet med dette forumet...

GOD BEDRING!!

Innlegg av: moneymachine (20.05.17 20:37 ), lest 3716 ganger

Du er en merkelig fyr som lar deg irritere av at folk roser et selskap, du selv har investert i, opp i skyene.

Tror du bør se deg selv i speilet, og ønske deg selv jævla mye god bedring. Skjerp deg!!
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:45 ), lest 3665 ganger

Litt av problemet ligger i at dere ikke roser selskapet, dere lager en illusjon om at Nano vil gjøre alle rike...

Dere roser selskapet på en måte som ikke helt er i henhold til hva Nano driver med.
Godkjenning av et medisinsk preparat er IKKE gjort i løpet en av noen måneder. Det er LENGE til Nano har et godkjent preparat og er i stand til å tjene penger. Ser dere ikke dette er ikke biotek noe dere bør investere i...

Har vært på badet og sett meg selv i speilet, ønsket meg selv god bedring og tenkt litt....

Dere er fortsatt en STOR risiko for småsparere som leser HO for å få gode aksjetips!
Innlegg av: even25 (20.05.17 20:38 ), lest 3702 ganger

Kan ikke se at det er så stor forskjell fra Microinvest og til de trofaste i lenkegjengen. Begge mener kursen på mandag er mindre interessant i det store bildet, og det først er om noen år det skal høstes.

De har også alle antatt at denne milepælen ville bli nådd, at det kun var et spørsmål om når.
For alle med aksjer er selvfølgelig et kursløft hyggelig, men ikke avgjørende for de som uansett skal sitte løpet ut.

Kursoppgang mandag er først og fremst viktig for de kortsiktige, men selvfølgelig bekreftende for alle investorer som vil bevare sinnets munterhet.

Når Costa uttaler at SRC-godkjenningen representerer en viktig milepæl, tror jeg ham på det.
Og en milepæl blir i seg selv verken større eller mindre om den passeres ventet eller overraskende.

Hvordan markedet vil reagere på mandag, vet ingen. Men nyheten var uansett positiv, og trolig får vi et løft. Men det har skjedd merkeligere ting på OSE enn at positive selskapsnyheter ikke slår inn.
Uansett; fasiten foreligger om under to døgn.

Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:51 ), lest 3617 ganger

Fasiten foreligger om noen år, ikke om noen døgn.

Det er en ting jeg begynner å innse. Jeg er i feil forum. Jeg investerte i Nano fordi jeg har tro på det de gjør og ikke for å tjene penger i løpet av 2017.

Kreftforskning er noe jeg gjerne skulle gitt mere penger til hvis jeg hadde hatt midlene ettersom jeg nå har to i familien og noen nære venner med kreft. En har NHL, en brystkreft og to prostata.
Blir trist av spekulantene....
Innlegg av: NOELLE (20.05.17 20:50 ), lest 3635 ganger

Herrrlig å lese desperasjonen og de latterlige baisse forsøkene til taperene som har solgt..

Keep em coming SUCKERS !!!!

Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:56 ), lest 3580 ganger

Utdyp gjerne hvilke poster i denne tråden som er fra folk som bevislig har solgt.
Jeg finner ingen!

Det jeg ser er folk, inkludert meg, som er litt tilbakeholdne med å svelge alt som er av SVADA her på HO....

Du er bare en av de som kaller oss som ikke svelger all HO- propagandaen for baissere.
Innlegg av: Realist 1 (20.05.17 20:51 ), lest 3631 ganger

Der må jeg si meg enig med mikroinvest.
Det er mye ukritisk haussing på HO. NANOtrådene er ikke de verste.
Og mange mulige fremtidige investorer går på snørra på grunn av haussingen, og er tapt for markedet i mange år.
Innlegg av: Nocturne (20.05.17 20:54 ), lest 3600 ganger

OK: vi vet noen har for få aksjer og de skulle ønske de hadde mer. De er nesten verre enn de som ikke har aksjer i det hele tatt. Ikke lenge til mandag og fasit nå. Då får vi se om dette er en milepæl ellet en bagatell.

Om man ikke evner å skjønne hvor derisket Nano nå er som et biotek innvesteringscase, ja, lykke til sier jeg bare da.

VI SKAL J.... LANGT OPP! :D
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 20:59 ), lest 3554 ganger

Vi får se på mandag. Tviler på at vi runder 100.

De som tror på noen annet er hjernevasket av Nano- hausserne!

Jeg er fortsatt overbevisst at fredagens melding bare en kuriositet.

Men vil seff gjerne komme over snittet mitt på 94,85...
Innlegg av: BørreJan (20.05.17 20:55 ), lest 3587 ganger

Intensiv bajsekampanje på ein laurdagskveld...
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:01 ), lest 3538 ganger

Hvorfor er alltid et forsøk på en seriøs og nyansert diskusjon baissing?

Er lei av at Nano skrytes opp i skyene da de helt klart har sine utfordringer. Samme utfordringer som alle andre innen biotek.
Innlegg av: m1.k1 (20.05.17 21:02 ), lest 3543 ganger

Hvis du har investert i NANO aksjer og tror det er i olje og gass sektoren, da bør du lese litt mere :D ;) Greit å få det i rett gruppe slik at man eventuelt finner igjen tråden senere ;)
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:06 ), lest 3510 ganger

Å faen! Driver de ikke med nano- rør i karbon som kan utslette hele oljebransjen?
Innlegg av: Baloo17 (20.05.17 21:10 ), lest 3489 ganger

Microinvest.. Er du schizofren.. Hva slags møl er du bjavler på denne tråden... Du har nok solgt. Det som har skjedd nå er bare fantastisk..ferdig snakka.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:17 ), lest 3442 ganger
Endret: 20.05.17 21:19

Dere er FAEN meg hjernevaska hele gjengen! Prøver å være litt nyansert og så fremstilles jeg som at jeg prøver å ødelegge hele Nordic Nanovector ASA.

Jeg har ingen som helst hensikt å dumpe Nano- kursen. Hvis dere tror jeg er i stand til det så er det noe galt i hodet deres.
Er bare så FAENS JÆVLIG MØKKALEI AV DEN HAUSSINGA deres!
Jeg har investert et mindre beløp i Nano fordi en god venn har NHL og fordi jeg har tro på Nano.
Ikke på hva kursen er på mandag, men hva produktet deres kan gjøre i 2020!

Ikke bare hausser dere de som har aksjer, men dere hausser FAEN meg også de som har NHL eller har pårørende med NHL!
Det er muligens falske forhåpninger da vi ikke er 100% sikre på at Nano lykkes!

BTW. Jeg har ikke solgt, ikke kjøpt siden april og skal ikke selge noe. Min post som nå er på 510 aksjer har kun økt siden 2016.
Innlegg av: BørreJan (20.05.17 21:18 ), lest 3430 ganger

lol...
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:24 ), lest 3393 ganger
Endret: 20.05.17 21:26

Drikker bare øl jeg, og det tåler jeg tydeligvis bedre en dere som er allergiske mot litt nyansert fremstilling av en aksje dere antageligvis har investert mer i enn dere kan tape.

Beklager utbruddet ovenfor, men for en som står på siden og ønsker at Nano skal lykkes med produktet og ikke bare på børsen er kommentarene deres ganske hårreisende!
Innlegg av: Baloo17 (20.05.17 21:26 ), lest 3384 ganger

Jeg får håpe Nano også finner noe mot hjernesvulsten din..for den trykker på noe voldsomt ser det ut til. NANO har fått et nytt gjennombrudd. Slik er det...og det må da være fint for deg med "aksjer"....
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:32 ), lest 3348 ganger
Endret: 20.05.17 21:41

Ojjjjojjjjojjj.

Er lavmål din nye styrke?
Plutselig ble dine kommentarer rundt IMSK mindre verdt.

Og er du en av dem som ikke innser at HO- forumet er full av svada?

Jeg har aksjer og ikke "aksjer" i Nano.

Men jeg bryr meg ikke filla om kursen på mandag. Jeg ønsker at Nano skal utvikle et preparat som kan hjelpe NHL- pasienter.
For kompisen min er det for sent, men det gjør jo ikke at jeg setter penger foran alt annet av den grunn....

Innlegg av: Hardly (20.05.17 21:32 ), lest 3339 ganger

Micro.
Mye svada som som blir presentert på dette forumet. Du må ta det som det er, et forum for anonyme lykkegjegere. Men etter hvert lærer men seg hvem som har noe å fare med. Selv tar jeg dette forumet som ren underholdning. Baserer man investeringer på hva som skrives av anonyme skribenter har man seg selv å skylde.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:37 ), lest 3326 ganger

Vi er enige der ja.
Men det er ikke alle nybegynnere som kommer innom her som skjønner det.

God underholdning er det i hvert fall, selv om det til tider blir litt personlig med Nano da jeg kjenner en med NHL.
Innlegg av: Baloo17 (20.05.17 21:42 ), lest 3292 ganger

Stakkars deg.. All kjenner vel noen med kreft.. Så du synes det du kommer med er ok.. Du høres jo gærn ut.. Alle burde da være glade for milepæl nyheter fra Nano... Ja hvis du sitter i aksjen da.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:45 ), lest 3262 ganger

RE^4: NANO- EN MILEPÆL :)

"Alle kjenner noen med kreft", men er ikke så mange med NHL.
Hva i dine øyne gjør at jeg høres ut som gal?

Mitt poeng var at denne milepælen kanskje ikke er det helt store, da de som har fulgt Nano en stund ser på dette som en ren formalitet...
Innlegg av: Kanguru (20.05.17 21:44 ), lest 3289 ganger
Endret: 20.05.17 21:45

Har selv etter og ha lest om Nano på HO handlet siden desember og sitter nå med mellom 10.000 og 15000 aksjer i Nano . Så for meg blir dette gull . Microinvest :-)
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:48 ), lest 3257 ganger

Men med 10 000 aksjer er du en fra før av ganske rik fyr....

Men har du handlet siden desember har du et ganske stort papirtap. Du kan sikkert leve med det, men vet om de som satset alt på Nano i begynnelsen av desember og har tapt stort fordi de ikke turte å sitte...
Innlegg av: Hardly (20.05.17 21:51 ), lest 3238 ganger
Endret: 20.05.17 22:09

Skjønner hva du mener micro. Har selv vært der, men det er det som kalles erfaring. Tror de fleste som har startet med aksjer har vært igjennom det samme. Man driter på draget noen år før man skjønner gamet.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 21:54 ), lest 3219 ganger

I det store bryr jeg meg ikke som mye om haussing i forumet, men med Nano blir det litt annet da jeg tror det finnes de med NHL som også leser forumet og får forhåpninger.

Og når jeg hører om folk som kjøpte i november/ desember i fjor pga. HO blir jeg bekymret..
Innlegg av: Hardly (20.05.17 22:02 ), lest 3174 ganger

Slapp av micro. Er ganske sikker på at alle som sitter i NANO i dag vil selge med betydelig gevinst.
Innlegg av: MicroInvest (20.05.17 22:05 ), lest 3159 ganger

Vi får håpe på både gevinst og et produkt som funker...
Innlegg av: moneymachine (20.05.17 22:27 ), lest 3087 ganger

...så nå vrir vi det over til en som det ikke er så farlig med om investeringen stiger i verdi, bare de finner noe som bedrer NHL. Hehehehe...
Innlegg av: moneymachine (20.05.17 22:35 ), lest 3074 ganger

Sa ikke du at du hadde 500K investert på børsen? Så siden januar har du investert 400K?

Innlegg av: MicroInvest (27.01.17 22:20 ), lest 5137 ganger
Endret: 27.01.17 22:23
RE^2: NANO: Årsak til dagens oppgang.
Hvorfor skulle jeg baisse denne??

Har ikke mye penger på børs, men av mine rundt 100.000 NOK totalt har jeg litt under 50% i NANO med snitt over dagens kurs. Skal ikke laste mer og håper bare på oppgang som de fleste andre her inne.

Setter bare spørsmålstegn ved noen tynne begrunnelser for dagens oppgang...
Innlegg av: MicroInvest (22.05.17 14:49 ), lest 462 ganger

Jepp.
Innlegg av: Hardly (20.05.17 22:47 ), lest 3019 ganger

Slapp av money. Pass på hjertet. Ta deg en GT og gå til sengs. Det gjør jeg.
Innlegg av: Daywalker (21.05.17 02:59 ), lest 2895 ganger

moneymachine, stå på! :)

Den største delen av svadaen som blir presentert på denne tråden er det MicroInvest og to-tre andre apekatter som står for. De mangler evnen til å glede seg på vegne av andre. Misunnelsen gjør dem til dårlige investorer. Deres sure og mistroiske personlighet hindrer dem fra å tjene penger på børs.

Det skinner soleklart igjennom at de har minimal kunnskap om selskapet og at de rett og slett ikke skjønner betydningen av meldingen.

Selv Costa kaller det en milepæl. Han er vel sikkert med i haussekorpset sammen med andre her på HO som har forstått hva denne meldingen faktisk innebærer?

Jeg bør minne om at emisjonen ble satt på 114.- Gjennomsnittlig kursmål før denne signifikante meldingen var kr.150.-

Man skjønner jo fort at selskapet nå er derisket og at all usikkerhet relatert til 20/100 doseringen er borte, rett og slett fordi vi nå vet at bivirkningene er akseptable.

Aksjen skal selvfølgelig reprises og DNB's kursmål på kr.145.- er første stopp.
Innlegg av: tina2 (21.05.17 04:13 ), lest 2856 ganger

For en feig gjeng med barnslige hausere som går til angrep på en medaksjonær, kun for at vedkommende ikke er villig til å delta i hausekoret. Skulle ønske vi slapp slike folk her inne. Folk med bastante usaklige påstander, som tror de vet alt om alt til enhver tid.
(Nei jeg står ikke utenfor. Nei jeg har ikke solgt. Ja jeg har aksjer i Nano og er glad for det)
Innlegg av: RSPK (21.05.17 07:14 ), lest 2767 ganger

Ville bare si MicroInvest, at jeg har akkurat samme innstilling som deg (og like mange (få) aksjer).

Kjøpte de aller første i 2015, og da husker jeg at det uttalte målet var 2019, og så lenge skulle jeg vente. Må minne meg på det noen ganger her inne når folk girer seg opp. "LENK DERE FAST GUTTER, HER SITTER VI LONG", og med long mener dem 6 mnd..

Samme gjengen ender som nervevrak i nyhetstørker og spammer ned forumet. HO er og blir mer en veddeløpsbane enn et investeringsfora.
Innlegg av: Legoland (21.05.17 08:13 ), lest 2674 ganger

Tydeligvis lettere aa väre edruelig med öldrikking (Microinvest).
Siden det store utland ikke har oppdaget NANO blir det paa mandag bare omplasering i biosektoren, dvs gode muligheter for öking i andre bioselskaper paa fallende kurser.
Innlegg av: 007 James Bond (21.05.17 10:30 ), lest 2539 ganger

Micro:

Du tar helt feil. Det er INGEN som hausser NANO.

Hvorfor: Fordi ingen hittil har evnet å se potensialet i Betalutin med Predosering, samt de øvrige patenterte produktene til NANO.

Med 20/100 dosering kan vi kanskje påregne en ORR mellom 95 og 100%, og en CR på mellom 65 og 80%.

I følge Costa er bivirkningsgraden for 20/100 så god at det regnes som en "Milestone".

Disse effektene kan vi forvente blir bekreftet i Lugano.

Kanskje får vi også informasjon om de øvrige samarbeidsprosjektene, og med tilnærmet tilsvarende effekter der, snakker vi om produkter som ikke vil gi bakoversveis, men nærmest blåser hodet av hele markedet.

Så kjære Micro; Se realitetene i øynene, og aksepter at NANO er(vil bli) det største som noen sinne har skjedd på Oslo Børs.

Gledes stort til tiden mot Lugano, og markedsoppvåkingen som følger.
Innlegg av: saga68 (21.05.17 11:03 ), lest 2418 ganger

De som ikke skjønner hva MILEPÆL eller MILESTONE betyr - trenger ikke å kommentere denne tråden. Dere bare dummer dere ut.
Gleder meg til mandagen og alle dager etter.
Innlegg av: Baloo17 (21.05.17 11:07 ), lest 2397 ganger

Etter denne meldingen og Lugano rett rundt hjørne..Jeg tror det er lurt å selge alt man har nå...det var ikke bra;-)
Innlegg av: Nanofreak :) (21.05.17 11:16 ), lest 2379 ganger

Microinvest

Tina2 har for så vidt rett, det ble for mye personangrep på deg og de andre som forsøker å snakke ned kursen (eller hva poenget enn er med kommentarene)så er det ingen grunn til å synke ned på det nivået.
Så jeg vil gjerne beklage mine for krasse ord, det er lett å bli for irritert og dermed usaklig.
Beklager igjen, og lykke til videre for alle inne i og ute av Nano. :)
Innlegg av: Baloo17 (21.05.17 11:20 ), lest 2357 ganger

Edru igjen nå? denne fylleangsten..
Innlegg av: don_suger (21.05.17 11:33 ), lest 2278 ganger

Hausser eller baisser?

Slik jeg ser det er det uansett mere hold i være en hausser enn en baisser når det gjelder Nano for tiden.

De leverer i tråd med det løpet som er satt opp.

Noen smådumper som uheldig innsidesalg og litt tørketid må man bare tåle hvis man er langsiktig.

Hvis man mener det ikke finnes noe marked for Betalutin så er det en annen diskusjon, men her dreper jo fakta all videre diskusjon.

Jeg selger nok litt av andre aksjer på Mandag for å fordele litt mere over til Nano. Om det er smart får vi se framover ;-)
Innlegg av: moneymachine (21.05.17 11:24 ), lest 2334 ganger

Forventninger er alltid den store drivkraften i aksjer. Vi har ekstremt mye foran oss i NANO som skaper nettopp dette. Kopiert fra Fru.Pedersen;

Selskapet:

- Nytt abstract godkjent av uavhengige medisinske eksperter. April 2017 - på plass

- Oppstart DLBCL klinisk - på plass

- SRC. Mai - juni 2017. På plass 19 mai :)

- Presentasjon av Dr Kolstad i Italia 15/16 mai

- Q1 med mulige oppdateringer - 24 mai

- Dosevalg Paradigme. Mai - juni 2017

- Jefferies Global Healthcare Conference New York 6-9 juni 2017

- Presentasjon nytt abstract. 14-17 juni 2017

- Oppstart Paradigme. Juli -oktober 2017

- Oppstart kombinasjonsstudien 2FL Betalutin/Rituximab. Juli - oktober 2017

- Oppstart 1FL. September - Desember 2017

- Oppdatering preklinisk kombinasjonsstudier for andre former for NHL enn FL. Juni - oktober 2017

- Oppdatering Affilutin for M.M. Juni - oktober 2017

- Oppdatering Leukemi samarbeidspartnere. Juni - november 2017

- Mulige overraskelser. Mai - desember 2017

Markedsmessige triggere:

- CSB er ute av topp 50 med alle tre kontoer. På plass mai 2017.

- Opptak/ innrullering i MSCI World Small Cap Index 1 juni 2017.

- Shorter skal dekkes inn

- Markedet for NHL vokser eksplosivt sammen med en større asiatisk middelklasse/ overklasse. Nå estimert av Nano til 170 milliarder årlig.

- Markedet for Betalutin som single agent FL er oppdatert til 15.000 pasienter pr år.

- Helsefond med lavere risikoprofil vil kunne entre aksjen når Nano trår inn i Paradigme (siste fase)

- Kombinasjonsstudien starter i det Nano kaller fase II siden risikoprofil for begge produkter er kjent. Det vil si høyere LOA allerede fra start.

- Nye analyser må komme, med da oppdatert LOA for alle kliniske produkter.

- Lav kronekurs i sommer vil gjøre Nano enda mer attraktiv for utenlandske investorer.

- Markedet har ikke fått med seg at Betalutin øker expression av CD20, da det ikke er bevist klinisk ennå.

- Konkurentene feiler gang på gang (nå KITE)

- Affilutin kan åpne en vanvittig nytt marked i M.M (22 milliarder $ årlig)

- Rituximab Biosimilars på vei inn i markedet. BP vil se seg om etter nye "melkekuer".

- Nono er så og si garantert Fast track. En av våre "konkurrenter", som har 3-4 ganger lavere CR, fikk innvilget :)

- Det akselererende salget av Xofigo baner vei for andre suksesser innen Radionuclider

- Tilnærmelser fra Beilere

Småtriggere

- Nano har startet arbeidet med markedsføring og QoL-synliggjøring.

- Veldig mange potensielle investorer er blitt gjort kjent med selskapet de siste 6 mnd. Mange av disse vil komme inn i aksjen når vi forlater havna.

- Styreformann i PCIB har aksjer for ca 10 millioner.

- Masse cash på bok

- Nye anbefalinger fra Londonmannen og Donkeykong
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 11:41 ), lest 2267 ganger
Endret: 21.05.17 11:42

Det er mye useriøs haussing her inne nå.
Man vet at Nano er anbefalt å gå videre med 20/100. Hva så, "alle" visste vel det...?

15/40 er utprøvd og har en meget god virkningsgrad, og lite bivirkninger. Man vet lite om 20/100. Det som bekymrer meg er om det blir lettere tilbakefall med 20/100. At "beskyttelsen" blir for stor, slik at kreften kommer tilbake raskere. Det fokuseres alt for mye på minst mulig bivirkninger. Man får ikke bivirkninger av å spise et sukkertøy heller, men blir man frisk av det?
Innlegg av: peanutter (21.05.17 19:08 ), lest 1016 ganger

Jeg er helt enig med deg uredd1, ALLE viste at dette ville bli prøvd ut, men det er ingen som vet bivirkningen.
Innlegg av: moneymachine (21.05.17 11:43 ), lest 2244 ganger

Finnes noe "smart" baissing også. Den indirekte måten er oppbrukt og avslørt.

Finner du aldri noe positivt å si om investeringen din. Skal alle nyheter som meldes tolkes negativt?
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 11:50 ), lest 2214 ganger
Endret: 21.05.17 11:54

Jeg tolker det ikke negativt, men tar heller ikke helt av. Meldingen var som forventet og innbakt i kursen for mange investorer. Kursen stiger ikke på grunn av useriøs haussing.

Jeg forventer en stor stigning i kursen utover sommeren/høsten dersom ledelsen gjør jobben sin, og sitter derfor godt på mine Nanoaksjer.
Innlegg av: tixis (21.05.17 12:00 ), lest 2160 ganger

Uredd1

Tror du eller er du med hånda på hjertet bekymret for at ved å øke dosen med det middelet som virkelig tar live av kreften, så vil resultatet av det være at kreften kommer raskere tilbake?

I mitt hode et det det reneste vissvås.

Kan du gi meg en vettug grunn for at det skulle skje?

De øker predosering av en grunn og det er for at de skal kunne gå med en høyere dose radioaktivt stoff fordi det er mere effektivt mot kreften og da ha full kontroll på bivirkningene.

Greit at du predikterer nøkternhet og skepsis men sånn du holder på nå kan du bare putte i nattbordskuffen din og sette på en stor hengelås NÅ.
Du behøver ikke hausse aksjen U1 men kutt ut og liksom skal være en slags moralsk vokter over nøkternhet.
Det kler deg ikke og ikke har du peiling heller så da kan like godt la være.

Hold deg borte fra tasturet noen dager og la skepsisen din forbli i ditt eget hode.
Nano med LC i spissen vet hva de holder på med og det gjør ikke du.

Ha en fin søndag!
Innlegg av: Andersiverden (21.05.17 12:05 ), lest 2135 ganger

Må bare gjenta hva jeg har sagt før: Det er vel ingen som i fullt alvor tror at haussing/baissing her på HO har noen som helst påvirkning på aksjekursen? Her snakker alle for sin syke mor. Heng i masta!
Innlegg av: focuss (21.05.17 12:13 ), lest 2117 ganger

At U1 er bekymret for at han ikke får solgt aksjene i Oncoinvent før Nano tar av er en helt menneskelig reaksjon. Det er ikke så greit å ha så mye å passe på hele tiden.
Innlegg av: BørreJan (21.05.17 12:22 ), lest 2058 ganger

uredd1 virkar paranoid...
Innlegg av: Bullinvestor (21.05.17 12:23 ), lest 2060 ganger

Mange meninger her inne å det er fårsåvidt bra. Må også nevne at det er noen her inne som har en evne og forståelse som om dem skulle vært en innsider i selskapet.
Har lært gjennom mange år hva som er viktig å bruke tiden på når man er investor.
Petter Stordalen sa noe klokt når han annsatte folk i lederstillingene. Disse personene er og skal bli mye dyktigere enn han selv. Og så legger han til at hans oppgave er noe helt annet!!
En rik mann som sa at man må ikke studere så mye at man blir redd og glemmer å investere:)

Forstå meg rett vi må stole på ledelsen i Nano. Interessen på nanoforumet har tatt seg opp å det er bra:)
I morgen kan vi aksjonærer ha forventninger:)
Innlegg av: moneymachine (21.05.17 12:32 ), lest 2038 ganger

Så enkelte her inne vil kun ha kursstigning på sin egen investering, om det kommer meldinger som ikke allerede er bakt inn i kurs eller har annen positiv verdi. Om markedet likevel tolker det positivt, så blir det en nedtur, og man håper på en korrigering ned til "rett" prising. Om man opplever kursstigning uten nyheter er det også feil, det skal jo ikke skje. Derimot er det helt riktig at man får kursnedgang om man ikke får nyheter, da markedet skal tolke det negativt. Selskapet har da problemer må vite.

På en skala på 1-10, hvor dum er dere?
Innlegg av: oivindl (21.05.17 12:47 ), lest 1994 ganger

Micro - støtter deg fullt ut. Mye mer interessant å vurdere alle sider ved en aksje, også de negative. Leser man forumet med noenlunde nøytrale øyne, ser det ut til at "hausserne" er langt mer redd for å tape penger enn "baisserne" er for å gå glipp av gevinst.
Jevnt over får de positive mer en nok bekreftende innlegg, men blir sjelden skjelt ut for sine meninger. For de skeptiske (nyanserte), er det stort sett personlige karakteristikker og utskjelling som gjelder.

Men enkelte haussere er jo ganske selvmotsigende som f.eks. James Bond som presterer de to følgende setningene i en og samme post:
"Du tar helt feil. Det er INGEN som hausser NANO. ... Så kjære Micro; Se realitetene i øynene, og aksepter at NANO er(vil bli) det største som noen sinne har skjedd på Oslo Børs."
Ingen haussing der i gården :-)

Enkelte avslører også (ufrivillig?) at de ikke er redelige når de diskuterer og kun har egen vinning i tankene. Som f.eks Moneymachine:

"Jeg er 100% sikker på at du ikke har aksjer i NANO, da du så desperat ønsker å formidle at dette er innbakt i kursen. Om du så hadde ment at det var innbakt, hadde du i hvert fall ikke proklamert det på forumet. FOR SÅ DUM TROR JEG FAKTISK IKKE DU ER!!!"

Du må altså være DUM om du prøver å diskuterte nyansert og redelig. Så dum er åpenbart ikke Moneymachine

Eller denne også fra Moneymachine:
"Du er en merkelig fyr som lar deg irritere av at folk roser et selskap, du selv har investert i, opp i skyene."

Man må åpenbart være merkelig for ikke å sette sin egen investering foran alt annet. Muligens ukjente verdier i Moneymachines verden.

Tror "confirmation bias" er utbredt på dette forumet, og derfor bør også nykommere advares og opplyses om dette med jevne mellomrom. Den skiller forøvrig ikke mellom haussere og baissere.

Her litt mer om confirmation bias:
"Alle disse tankefellene har som fellesnevner at de er effektive i mange situasjoner, men også svært feilbarlige. I mange situasjoner kan de lede oss raskt til en riktig løsning, i mange andre situasjoner kan de føre oss ut på ville veier. Confimation bias kan sies å være en av de aller verste tankefellene fordi den er ekstremt fremtredende, og vanskelig å oppdage om man ikke kjenner til den.

Kort fortalt er confirmation bias en tendens til å søke bekreftende bevis for en teori eller hypotese man har. Dette kan forekomme ved at man:

a) søker bevis som stemmer over ens med hypotesen
b) tolker informasjon på en slik måte at denne stemmer over ens med hypotesen
c) selektivt gjenkaller minner som er i tråd med hypotesen
Denne tendensen står i sterk kontrast til den vitenskapelige fremgangsmåten hvor man forsøker å falsifisere sine egne hypoteser."
http://www.psykologibloggen.no/?p=2006
Innlegg av: moneymachine (21.05.17 13:03 ), lest 1945 ganger

Der kom det nok et prakteksemplar som står utenfor...indirekte baissing som underbygges med at det er best å tolke meldingen negativt. At Costa sier; "En milepæl"...bullshit, det stemmer ikke. Dessuten er ikke en milepæl kursdrivende, da vi visste at den ville komme, slik at det var jo innbakt i kursen.

For en gjeng med brødhoder, konstruktive brødhoder vel og merke!
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 13:08 ), lest 1917 ganger
Endret: 21.05.17 13:10

Meget bra innlegg oivindl
Innlegg av: fabian2 (21.05.17 13:10 ), lest 1909 ganger

oivindl bruker 29 linjer på snikende underfundig ....ja , visst faen er det baissing , egentlig. Men hvor mange biter på ?
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 13:16 ), lest 1872 ganger

Tixis.

Tusen takk for at du er så flink og forstår alt. Du og Costa er helt unike!

Vel, spøk til side: Jeg vil anbefale deg å tenke selv.

For mye predosering vil kunne hindre Betalutins effekt. Skriv det ned på en lapp og les det hver kveld. Så vil du til slutt forstå!!
Innlegg av: focuss (21.05.17 13:17 ), lest 1887 ganger

OivindI

Jeg skjønner du er veldig opptatt av problemstillingen rundt baissing/haussing i Nano og legger merke til at du nedlegger mye arbeid i det.

Kunne du tenke deg å lage to lister over skribenter som viser stor innsikt i Nanos produkter og biotech generelt? En liste som består av de svært positive (hausserne) og en liste av de mer negative (baisserne)
Innlegg av: BørreJan (21.05.17 13:37 ), lest 1818 ganger

Febrilsk jobbing frå bajsegjengen...
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 13:45 ), lest 1791 ganger

MicroInvest:

Du er meget flink. Jeg liker folk som er ærlige.

Jeg har selv flere hundre tusen aksjer i nano, men det hindrer meg ikke i å ha et balansert syn på selskapet.

Jeg tror vi stiger litt på mandag, for så å falle tilbake. Det kom en nyhet på fredag som alle forventet.

Moneymachine er ikke seriøs når det gjelder utskjelling og kritikk av folk. Slike som han ødelegger for mange her på forumet.

Mulig at han kjøpte aksjer til en alt for høy pris og nå hausser som en villmann for å komme seg ut med et ikke alt for stort tap?
Innlegg av: Hugoil (21.05.17 13:56 ), lest 1747 ganger

Forferdelig tråd.
Her var det mye bæ-bæ lille lam.

oyvindl: Hele sulamitten, også denne sausesuppa på forum-tråder, er bakt ned i det tekniske bildet. Det blir det sikreste å se på.
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 14:08 ), lest 1693 ganger
Endret: 21.05.17 14:10

Tixis:

Du forstår sikkert at med mine flere hundre tusen aksjer i Nano følger ganske godt med. Selv om de er kjøpt for en billig penge.

Når det blir for mye useriøs haussing må jeg balansere dette.

Jeg beklager at jeg måtte sette deg litt på plass, men det ble jo gjort på en vennlig og human måte?
Innlegg av: Legoland (21.05.17 14:27 ), lest 1633 ganger

Merkelig med disse selvutnevnte enöyde kongene over de blinde.
Side opp og side ned om hvor stort gullegget vi ruger paa er.
Ett langt liv paa börsen har lärt meg at aksjekursen er det eneste som angir verdien av investeringen. Det er bortkastet aa diskutere om kursen er urettferdig!
Mye viktigere enn aa lese innleg av medeiere som er av samme mening som deg (positive), er det aa lese argumentene som taler for det motsatte. Disse er de eneste du kan läre noe av.
Personlige fornärmelser hörer ingen steds hjemme blandt voksne folk, og sier mer om avsenderen enn innholdet. Sev om man i ettertid unskylder seg!

Innlegg av: oivindl (21.05.17 14:40 ), lest 1597 ganger

Focuss - Jeg er nok litt for fersk på NANO-tråden spesielt og biotech generelt til at jeg kan si noe fornuftig om det.

Det er uansett vanskelig å lese alle de ulike nics intensjoner, bare basert på korte innlegg her. Enkelte kan fremstå svært troverdige i enkelte innlegg, men avslører seg gjerne i møte med meningsmotstandere.

Men jeg har jo nevnt noen navn i mitt første innlegg og kan føye til uredd1 og peanutter som også har et mer nyansert syn på aksjen. Flere som sikker også burde vært med.

Av "hausserne" er det de som viser kunnskap og samtidig makter å føre en saklig diskusjon også med de som er uenige, jeg har mest tiltro til. De som begynner med personkarakteristikker og utskjelling er det bare å stryke av listen over troverdige debattanter.
Du vil nok etter hvert skille ut selv de du har tiltro til.

Det viktigste er kanskje å være bevisst på problemstillingen, og ha klart for seg at slik er det i de fleste aksjer, og ikke la seg rive med hverken av hallelujastemning eller dommedagsprofetier.
Lykke til :-)
Innlegg av: tixis (21.05.17 15:06 ), lest 1540 ganger

Alle som skriver her inne følger vel litt med vel? Tror du ikke det U1?
Problemet er vel heller om man forstår hva man følger med på.

Tror du Nano hadde gått videre med 20/100 dosering hvis effekten hadde gått ned med bruk av høyere predosering?
Dette vil du få svar på sort på hvitt i Lugano dersom du ikke evner å skjønne det selv.
Men men det er jo din sak.
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 15:19 ), lest 1532 ganger
Endret: 21.05.17 17:35

Don_suger:

Hisse opp stemningen, jeg?

Jeg prøver det motsatte, nemlig å få roet ned folk som har gått litt amok på en helt forventet melding.

Jeg ser for øvrig at du så absolutt er fanget av janteloven.
Innlegg av: hanops (21.05.17 15:31 ), lest 1496 ganger

oivindl

Nå er jeg i utgangspunkt enig i poenget ditt om at det er lettere å vurdere informasjon som støtter opp under egen oppfatning, men akkurat her faller det gjennom.

Kan starte med at jeg legger merke til at de du selv tillegger evnen til å være nyansert (enten de har aksjer eller ikke) er de som hevder at dette er innbakt i kursen og/eller mener dette vil gi minimale utslag.

Hadde du tatt turen innom forumet de siste månedene så har de samme brukerne, og veldig mange andre, hevdet at det er problemer med 20/100 forsøkene da vi ikke hørte noe rundt feb/mar/april. Det alene viser at det er skapt enorm usikkerhet rundt denne doseringen og som følgelig har bidratt til at vi har fortsatt ørkenvandringen.

Nå når endelig denne SRC meldingen kommer så skulle den tydeligvis allerede være innbakt i kursen? Det faller jo helt igjennom som urimelig.

Også kan man jo vurdere om den i utgangspunktet var priset inn tidligere siden de meldte om at første pasient i dette studiet er innrullet. Mener du at de "nyanserte" (i dine øyne), har rett i at dette ble innbakt med suksess fra første pasient innrulles, eller er det kanskje naturlig å anta at kursen vil respondere meget positivt hvis de viser fremgang og er on-track med nettopp dette forsøket?

Også kan man avsluttet med at de som faktisk har vært i lenkegjengen lenge og med skuta siktet inn mot 2019, og som i dine øyne blir kalt "haussere", er vel de som i størst grad faktisk diskuterer de fundamentale forholdene. Noe som er bakgrunnen for at vi bli sittende til tross for den korreksjonen vi har hatt i seks måneder nå.

Hvor kursen går dag til dag vet ingen med sikkerhet, men hvordan kursen burde respondere på fundamental utvikling er en helt annen sak :)
Innlegg av: moneymachine (21.05.17 16:47 ), lest 1353 ganger

Innlegg av: oivindl (04.04.17 18:52 ), lest 1138 ganger
RE^1: Nano: Jævla formueskatten, hvordan er skjermingsfradrag?
Utrolig hva man kan sutre for i dette landet. Nå er det altså et problem at aksjene man har er for mye verdt:-)
Innlegg av: uredd1 (21.05.17 17:01 ), lest 1317 ganger

Stinke:

Hvis jeg forlater aksjemarkedet og selger mine aksjer på mandag, så vil det påvirke kursen så mye at aksjen ville falle. Det er dessuten ikke i mine tanker.

Har nå Janteloven inntatt ditt hode også?? :)

Veldig synd, men det kan sikkert gå over med en dose Betalutin... hehe..
Innlegg av: moneymachine (21.05.17 17:26 ), lest 1280 ganger

Innlegg av: uredd1 (22.07.16 16:15 ), lest 808 ganger
RE^1: NANO kurs 2017
Jeg tror ikke kursen kommer over 35 kroner inneværende år, i så fall faller den tilbake mot 35 ved nyttår.

Jeg tror det kan være lønnsomt for ledelsen å ikke få for høy aksjekurs alt for raskt. Hvis det skal utdeles nye opsjoner, så er det jo lurt at det er en lav kurs.

Neste år når vi kanskje 45. Hvis vi er heldige.
Innlegg av: Vri8er (21.05.17 17:38 ), lest 1220 ganger

U1: skjønner ikke hvorfor du er så hoven mot andre og snakker nedsettende om et selskap du er en av de største eierne av? Du er jo en godt voksen mann. Dessuten vet jo de fleste forumdeltakerne her hvem du er. Merkelig atferd.
Innlegg av: Nanofreak :) (21.05.17 18:26 ), lest 1128 ganger

Stinke m.flere

Alle skjønner vel at denne stakkarn u1 ikke har aksjer noen plasser?
Han ønsker bare så gjerne å være betydningsfull og bli sett på som en storkar, men i realiteten har han nok sikkert verge og god medisinering. Vi får bare føle med han.
Innlegg av: oivindl (21.05.17 18:45 ), lest 1103 ganger

Moneymachine - ser du har klippet ett av mine tidligere innlegg. Vet ikke helt om du skjønte sammenhengen eller hvorfor du har kopiert det, men kanskje du kan forklare?

Stinke - Joda, jeg konkluderer med at det her hausses. Mulig jeg ikke helt har forstått betydningen av haussing, men dette er i mine øyne et godt eksempel:
"Så kjære Micro; Se realitetene i øynene, og aksepter at NANO er(vil bli) det største som noen sinne har skjedd på Oslo Børs."
Er du uenig i det?

Men jeg skrev også dette:
"Av "hausserne" er det de som viser kunnskap og samtidig makter å føre en saklig diskusjon også med de som er uenige, jeg har mest tiltro til."

Som du ser har jeg "haussere" i anførselstegn. Og som du også ser, har jeg tiltro til de i anførselstegn hausserne som viser kunnskap og er saklige. At mange av dem har spådd kursen opp, er også en av grunnen til at jeg sitter i NANO. Har ikke noe imot saklig informasjon og kunnskap, og gjerne optimisme for den saks skyld.

Jeg er imidlertid skeptiske til de som er skråsikre på ting de beviselig ikke kan vite noe som helst om. F.eks hvilke motiver jeg har for å skrive det jeg gjør, slik du uttaler:
"Ikke vanskelig å se motivet ditt som skinner gjennom....(jeg vil ha Nanoaksjer!!)"

Faren for at denne skråsikkerheten er like stor, og med like begrenset kunnskap, også når det gjelder en aksjes utvikling, er selvsagt til stede.

Men som sagt, jeg leser med stor interesse de som på saklig grunnlag konkluderer med at en aksje skal stige. Og det hender sågar at jeg følger deres "anbefalinger" :-)
Innlegg av: fabian2 (21.05.17 18:54 ), lest 1092 ganger

Kanskje det eneste han har å skryte av , men tiden har forandret seg siden han satt på fanget til Einar Gerhandsen.
Innlegg av: Legoland (21.05.17 18:58 ), lest 1059 ganger

Stinke,
er det ikke paa barnerommet grunnlaget for en god oppdragelse skal legges?
Innlegg av: don_suger (21.05.17 14:52 ), lest 1592 ganger

Ei heller hører uhemmet skryt av hvor mange aksjer man har hjemme på et seriøst forum.

Uredd1, jeg er redd jeg må si det til deg sånn her på direkten. Jeg skjønner at du ønsker å hisse opp stemningen her inne, men det er bare barnslig og direkte lavmål å holde på med ditt skryt og formane til ditten og datten her inne.

Noe av det du sier er det hold i, men som regel er det bare kveruleringer, og da spesielt med tixis, og det jævla skrytet ditt.

Ikke rent få ganger mener du selv å "sette folk på plass" uten at du fortjener særlig ros for det.

Jeg anbefaler deg å slutte med det psykologiske spillet du holder på med å komme deg ned på jorda.

Det skal bli en sann fornøyelse å treffe deg på århundrets største fest i regi Lenkegjengen. Hvis du tør å vise deg da ;-) Med et så oppblåst ego som deg vil jeg ikke tro du lar den festen forbigå uten din tilstedeværelse ;-)

Jeg kommer selvsagt, såfremt jeg ikke er opptatt på en annen millionær fest. Det var ironi, du skjønte det, ikke sant?
Innlegg av: Stinke (21.05.17 16:07 ), lest 1444 ganger
Endret: 21.05.17 16:08

Oivindi: Du opplyser at du er fersk på Nanotrådene, samtidig som du konkluderer med at det her hauses. Ikke vanskelig å se motivet ditt som skinner gjennom....(jeg vil ha Nanoaksjer!!)
Hadde du virkelig vært opptatt av at folk hauser, hadde du helt klart valgt andre tråder med det psykotullet ditt.
Jeg sier det en gang til. Nano har nådd en milepæl og er blitt derisket med denne meldingen. Derisking betyr alt i biotek, så la nå folk som forstår denne meldingen, som har fulgt selskapet i årevis, få glede seg over denne nyheten. Og fakta er at vi langt på vei med å lykkes i å få medisinen på markedet med et helt fantastisk produkt.
Det bør være nok av oljerelaterte tråder å vanke på om du nødvendigvis har funnet kallet ditt med å advare mot hausere.
Innlegg av: Stinke (21.05.17 16:21 ), lest 1408 ganger

Don S, peker på noe vesentlig angående U1. Ingen gentleman ville snakket og skrytt av å hatt flere hundre tusen aksjer, og samtidig vist en slik ovenfra- og ned holdning til sine medaksjonærer. Sånt språk hører hjemme på barnerommet.

Og om han ikke forstår at nyheten som kom på fredag var god, så anbefaler jeg ham umiddelbart å forlate aksjemarkedet - for alltid. Litt av poenget er jo at man må kunne vurdere gode og dårlige resultater underveis i et biotekfirma, men det er en evne han åpenbart ikke har.
Innlegg av: oivindl (21.05.17 19:09 ), lest 1016 ganger

Stinke - Jeg har allerede spredd psykotullet mitt på APCL-tråden :-)
Men legg merke til at det gjelder både haussere og baissere. Kan ikke skjønne annet enn at det er nyttig å være oppmerksom på at man faktisk kan lure seg selv, om man blir for overbevist enten i den ene eller den andre retningen.

Er du forøvrig ikke enig i at dette må kunne betraktes som haussing:
"Så kjære Micro; Se realitetene i øynene, og aksepter at NANO er(vil bli) det største som noen sinne har skjedd på Oslo Børs."

Og hvorfor så opptatt av om noen har en annen vurdering av hva som skjer med aksjekursen på mandag? Hvorfor ikke argumentere med saklige argumenter, fasiten får vi jo på mandag uansett. Da blir det jo mer enn bare personlige oppfatninger, tro, ønsker eller hva man måtte kalle det, enten man tipper kursen høyt eller lavt.
Jeg har aksjer og håper kursen stiger :-)

Om du svarer, så svar gjerne som en gentleman :-)

Innlegg av: tixis (21.05.17 20:16 ), lest 911 ganger

Moneymachine;

Du har funnet hva jeg prøvde å fortelle Uredd1 for noen uker siden.
Jeg gadd ikke leite, men jeg fortalte ut i fra hukommelsen min.
Svaret hans da var at det husket han ikke å ha sagt, men her har vi det jo sort på hvitt.
Han svarer ikke nå for han er nok litt flau over at han bommet så inni hælvete denne aksjeguruen som vet best av alle her inne.
Nå tror jeg kanskje Moneymachine satt DEG skikkelig på plass U1 med å kopiere inn dette.
Hva her du å si til ditt forsvar?
At du mente 45 dollar???
At du mente etter en splitt på la oss si 10.

Hver gang jeg konfronterer han med slike ting så mener han det er mobbing, men saken er at han må enten holde kjeft eller skjerpe seg enn 2-3000% noe jeg ikke tror er mulig.
Uredd1 er bare en fyr som ikke skjønner så mye av dette men fremstiller seg selv som den moralske vokter for nøkternhet.

Legg på røret Uredd1. Jeg (vi) er lei alt dette våset ditt.
Ikke bokstavelig da men her på HO i alle fall.
Innlegg av: BørreJan (21.05.17 21:41 ), lest 793 ganger

uredd1 virkar stressa...
Innlegg av: Gorgen1 (21.05.17 22:35 ), lest 646 ganger

nærmer seg 11500 sidevisninger nå, så noen har nok fått med seg meldingen i løpet av helgen.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/05/Nordic-Nanovector-Milepael

Safety Review Committee (SRC) godkjenner videre kliniske evalueringer av legemiddelet.

Nordic Nanovectors toppsjef Luigi Costa sier at anbefalingen fra SRC representerer en viktig milepæl når det gjelder utviklingen av Betalutin.
Innlegg av: Stockwinner (21.05.17 21:47 ), lest 747 ganger

BørreJan virker mer stressa angående åpningen i morgen .
Innlegg av: MicroInvest (22.05.17 15:01 ), lest 408 ganger

Hvordan synes dere selv det gikk idag da?

Innlegg av: oivindl (22.05.17 17:11 ), lest 361 ganger

Ikke mye respons på det spørsmålet micro:-)
Men det krever integritet og ryggrad å innrømme at man har tatt feil.
Men pluss til Nanofreak som tok selvkritikk lengre oppe i tråden.
Innlegg av: MicroInvest (22.05.17 17:42 ), lest 318 ganger

Takker forøvrig for at det finnes sånne som deg her inne som i likhet med meg er litt mer nøkterne rundt utviklingen og ikke forventer rikdom på en mandag i mai.

Men tror vel ikke det er så mange her som egentlig tar feil, men det forventes bare litt for mye på altfor kort tid...

Når vi litt mer edruelige påpeker at dette her kommer til å ta tid blir vi jo avfeid som baissere og vi blir latterliggjort og hånet for vårt syn.
Det er ikke første gangen dette oppleves og når dagen derpå kommer er det roboter og Pirato og de andre meglerhusene som får skylden for at de ikke ble rike denne dagen heller.

SRC- meldingen som kom på fredag er noe vi som har investert nøkternt i Nano forventet at skulle komme.
Hvis ikke vi hadde tro på positiv SRC- melding og alt annet som kommer til å skje frem mot 2020 ville vi ikke investert.
Er ganske enkelt det der.....

Jeg investerer for å ha ekstra penger når jeg går av med pensjon i 2040. Ikke for å ha råd til sommerferie 2017....

Til sist, RIP Ragna Rekkverk!