Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Titleist (19.05.17 17:14 ), lest 7290 ganger
Ticker: NANO

Ny melding!

Oslo, Norway, 19 May 2017

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the Safety Review Committee
(SRC) for the ongoing LYMRIT 37-01 clinical trial of Betalutin in non-Hodgkins
Lymphoma (NHL) has reviewed safety data from the study and approved continued
clinical evaluation of 20 MBq/kg Betalutin administered after pre-dosing with
100 mg/m2 lilotomab.
Following the SRCs recommendation, new patients will be enrolled into a Phase 2
expansion cohort of Arm 4 in Betalutins Phase 1/2 study LYMRIT 37-01, to
continue the collection of safety and efficacy data of 20 MBq/kg Betalutin
after pre-dosing with 100 mg/m2 lilotomab. This will enable the company to build
a robust database of clinical data to confirm the optimal dosing regimen for the
pivotal Phase 2 PARADIGME study, which is on track to start in the second half
of 2017.

Luigi Costa, Nordic Nanovector CEO, said: This recommendation from the SRC
represents another important milestone for the development of Betalutin, in
line with our strategy and established timelines. It supports the hypothesis
that a higher pre-dosing regimen may enable the use of a higher dose of
Betalutin. The enrolment of new patients in Phase 2 provides the opportunity to
collect additional safety and preliminary efficacy data to support the selection
of the dosing regimen we will use in PARADIGME later this year.

About LYMRIT 37-01

The LYMRIT 37-01 study is an ongoing Phase 1/2 open label, dose-escalation study
with four treatment arms in patients with relapsed NHL to establish the
recommended dosing regimen of single-dose Betalutin for Phase 2. The study is
investigating three doses of Betalutin and different pre-dosing regimens with
the aim of identifying an optimal dose regimen to take into a pivotal Phase 2
PARADIGME trial.

The most recent results were presented at the American Society of Hematology
(ASH) annual meeting in December 2016 and showed:

. Significant anti-tumour activity observed: ORR of 62%, CR 38% in Arm 1
patients receiving 15MBq/kg
Innlegg av: Titleist (19.05.17 17:14 ), lest 4744 ganger

RE^1: Ny melding!

Eksperter; Hva betyr dette?

Stiger aksjen på mandag?
Innlegg av: ghibli (19.05.17 17:16 ), lest 4676 ganger

Dette er akkurat det vi har ventet på. Gratulerer alle sammen!!!!
Innlegg av: roller81 (19.05.17 17:18 ), lest 4570 ganger

Om den stiger på mandag?? Minimum 20 % opp er mitt forsiktige anslag.
Innlegg av: Titleist (19.05.17 17:19 ), lest 4562 ganger

120-130 kr?
Innlegg av: Titleist (19.05.17 17:24 ), lest 4426 ganger

Hvor høyt på mandag, tro?

Er dette som ventet, eller er det bedre?

Håper noen kan gjøre noen gode vurderinger.. (Jeg har ikke peiling på det medisinske..)
Innlegg av: blega (19.05.17 17:25 ), lest 4387 ganger

Var det ikke noen som mumlet om at det var shortet 300K, stakkars folk da.
Innlegg av: focuss (19.05.17 18:04 ), lest 4195 ganger
Endret: 19.05.17 18:05

Meldingen sier at SRC har gitt tillatelse til at Paradigme baseres på 20/100 alternativet som er det vi ønsket å få ut av SRC.

Så sier Nano at de ikke har valgt dose for Paradigme ennå som er i henhold til planen. Det skal etter planen skje 1H 2017. Med andre ord litt over en måned igjen. Det de skal gjøre nå er å bruke tiden til å fremskaffe ennå mer 20/100 data

Så forstår jeg at Nano ønsker å holde spenningen oppe frem til Lugano. De minner om effektdatane basert på 15/40 med ORR 62 %, CR 38%. Så tenker jeg at effektdataene for 20/100 skal hamres i bordet en vakker dag i Lugano i juni. Og hva de kommer til å bli er fortsatt en godt bevart hemmelighet.

Alt innenfor plan som er:

1)Presentasjon av nye data i Lugano i juni. 2)Valg av dose for Paradigme 1H-17.
3)Start Paradigme 2H-17.
Innlegg av: PatBate (19.05.17 18:15 ), lest 4115 ganger

Er så deilig.

Må være frustrerende å drive med aksjer å ikke sitte med shitloads i NANO nå.

Bjørnen er ikke skutt ennå, men kommer til å bli tidenes rush inn i aksjen på mandag.

Alle skal inn, ingen skal ut, krydret med en short på 368 000 aksjer som skal dekkes inn.

Forvent uendelig forsøk på baissing i helgen fra desperate folk som ønsker billig inngang. Det toget er nå gått en gang for alle.
Innlegg av: 007 James Bond (19.05.17 18:22 ), lest 4075 ganger

Skjønner dere virkelig ikke at det de sier er at valgt dose er 20/100??? De fortsetter å innrullere pasienter i 20/100-studiet. Hvorfor skal de det, om det ikke er dette som er valgt???

Saken er klar; Paradigme går av stabelen med dosering 20 MBq/kg Betalutin® administered after pre-dosing with 100 mg/m2 lilotomab.

Dette blir knall, og mye av usikkerheten er nå borte. Den offisielle bekreftelsen på dette kommer i Lugano.

Blir moro å se hva MLI gjør mandag, og dagene som kommer. Shorteren (NUMERIC INVESTORS LLC) sliter!! :-) :-) :-)
Innlegg av: hkirk (19.05.17 18:24 ), lest 4069 ganger
Endret: 19.05.17 18:30

Focuss/007. Jeg leser ikke det samme ut av meldingen som dere gjør. SRC har IKKE gitt tillatelse til at Paradigme baseres på 20/100. De har derimot gitt tillatelse til ytterligere uttesting av 20/100 for å skaffe et enda bedre grunnlag for senere valg av dose i Paradigme. Men de hadde selvfølgelig ikke gitt tillatelsen hvis foreløpige resultater fra 20/100 ikke hadde vært akseptable.
Innlegg av: SomSa (19.05.17 18:37 ), lest 3968 ganger

focuss

For 15 er CR:50% og ORR:70%-75%
for 20 er CR: 70%-75% og ORR: 100%
Innlegg av: Stinke (19.05.17 18:51 ), lest 3839 ganger

Drøyt gode resultat-antagesler SomSa, men håper du får rett. :) En gledens dag for alle Nano-aksjopnærer.

Innlegg av: focuss (19.05.17 19:18 ), lest 3729 ganger
Endret: 19.05.17 19:20

Hkirk

Dette er det i meldingen som angår SRC

"Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the Safety Review Committee
(SRC) for the ongoing LYMRIT 37-01 clinical trial of Betalutin in non-Hodgkins
Lymphoma (NHL) has reviewed safety data from the study and approved continued
clinical evaluation of 20 MBq/kg Betalutin administered after pre-dosing with
100 mg/m2 lilotomab."

Dette er hva Nano nå vil gjøre som en følge av SRC sin beslutning:

"Following the SRCs recommendation, new patients will be enrolled into a Phase 2
expansion cohort of Arm 4 in Betalutins Phase 1/2 study LYMRIT 37-01, to
continue the collection of safety and efficacy data of 20 MBq/kg Betalutin
after pre-dosing with 100 mg/m2 lilotomab. This will enable the company to build
a robust database of clinical data to confirm the optimal dosing regimen for the
pivotal Phase 2 PARADIGME study, which is on track to start in the second half
of 2017."

Det ligger ingen betingelser i SRC sin beslutning.
Innlegg av: hkirk (19.05.17 19:48 ), lest 3550 ganger

Focuss. Vi har lest det samme, men tolker det vel litt forskjellig. Sluttresultatet blir nok det samme i begge tilfellene, men på meg virker det som om SRC nå i prinsippet bare har anbefalt å gå videre med 20/100 under videre uttesting i arm 4 for å innhente flere og sikrere data. "approved continued
clinical evaluation of 20 MBq/kg Betalutin"/"to continue the collection of safety and efficacy data of 20 MBq/kg Betalutin". I teorien kan kan jo fremdeles nye testdata vise at 15/40 er det beste valget. Antall behandlede pasienter er jo fortsatt meget begrenset. Selv om alt nå tyder på at 20/100 kan bli valgt. Litt på tynn is her nå, men SRC blir vel også involvert på nytt når Paradigme-valget skal tas.
Innlegg av: peanutter (19.05.17 19:50 ), lest 3545 ganger
Endret: 19.05.17 19:53

hkirk!

Jeg leser det slik at dette er KUN bare en anbefaling...nettopp pga....for å fortsette samlingen av sikkerhets- og effektdata på 20 MBq / kg Betalutin® etter pre- Dosering med 100 mg / m2 lilotomab. Dette vil gjøre det mulig for selskapet å bygge en robust database med kliniske data for å bekrefte det optimale doseringsregime for den pivotale fase 2 PARADIGME-studien, som er på rette spor for å starte i andre halvdel av 2017.

Det er ikke gitt att det blir 20/100 eller 15/40...men på anbefaling så vil dem teste ut 20/100 på mange flere pas før og sikre data.
Innlegg av: hkirk (19.05.17 20:03 ), lest 3435 ganger

Peanutter. Da er vi enige. Selv om sannsynligheten for 20/100 i Paradigme nok er ganske stor nå.
Innlegg av: peanutter (19.05.17 20:07 ), lest 3409 ganger

Så absolutt...noe blir det, det vet vi...så det er bare og sitte i ro inntil videre.
Men at det blir sånn halleluja stemning alle skal ha det til på mandag, det er jeg ikke så sikker på....TTT.
Innlegg av: hkirk (19.05.17 20:15 ), lest 3360 ganger
Endret: 19.05.17 20:16

Dette er jo en meget stor nyhet. Tross alt. SRC har funnet data for 20/100 gode nok til å anbefale videre behandlig av flere pasienter. Lover godt, sett i lys av tidligere gode resultater med 20.
Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 20:16 ), lest 3349 ganger

Vel, nå kan man få lov til å lese denne meldingen akkurat som man vil for min del. Men det eneste NANO skulle ha fra SRC var en tillatelse til å benytte 20/100 dosering på pasienter. For at SRC kunne fatte en slik beslutning så må nødvendigvis SRC ha fått seg forelagt resultater fra et visst antall pasienter behandlet med 20/100 dosering.

Det har de nå fått og SRC har ut fra disse resultatene gitt tillatelse til videre bruk av denne doseringen.

Basert på de resultatene NANO allerede har og de resultatene de vil få fra ytterligere pasienter behandlet med 20/100 dosering, vil NANO i løpet av juni ta et valg på hvilke doseringsregime de skal benytte i Paradigmstudiet.

Men faktum er at de resultatene de har forelagt SRC fra 20/100 dosering har vært gode nok til at SRC har gitt grønt lys til videre bruk på pasienter.

Hva disse resultatene har vært vil vi først få vite i Lugano. Men det vi kan slå fast allerede nå er at resultatene har vært gode nok til at SRC har gitt grønt lys til videre bruk.

Dersom dere ikke skjønner hva dette innebærer for NANO, så blir det verst for dere. For markedet har i flere måneder tørster etter håndfaste bevis på at selskapet fortsatt er on track. Da det drøyde måneder uten at slike meldinger kom, så ble markedet usikker på hva som skjedde, og de største kritikerne fremholdt at dette kunne tyde på dårlig nytt for aksjonærene. Usikkerheten kombinert med den type spekulasjoner fikk mang en småaksjonær til å selge seg ut til en spottpris. I dag er det nok en del proffe aksjonærer som gnir seg i hendene over at de gjennom sin tålmodighet, bruk av roboter og andre knep har klart å lure titusenvis av aksjer fra hendene på småaksjonærer.

På mandag vil dere med selvsyn få se hvordan markedet reagerer. Men ikke glem at NANO har et langt større potensiale enn Algeta og dets medisin, en medisin som i 2016 solgte for over tre milliarder i over 40 land.

NANO vil bli stort! NANO vil bli en gedigen pengemaskin. Spørsmålet er bare hvorvidt vi aksjonærer får anledning til å bli med hele veien opp. Jeg tviler på det. Et bud fra BP vil nok komme, men jeg tror de skal måtte grave dypt i lommene for å få fast fisk.

Trygda hadde nok gjort hjemmeleksen sin da de i løpet av april økte med 250k aksjer. Og de vet nok hvilke verdier de nå sitter på.

God helg! Mandag bærer det nordover til nye rekorder!
Innlegg av: peanutter (19.05.17 20:22 ), lest 3270 ganger
Endret: 19.05.17 20:24

Londonmannen!!!

Nå må du begynne og lese meldingene riktig...dette er IKKE en "tillatelse"...men en anbefaling fra SRC...det er 2 forskjellige ting.

Skjønner godt hvorfor du solgte Algeta på noen og 70 kroner.
Innlegg av: hkirk (19.05.17 20:24 ), lest 3242 ganger
Endret: 19.05.17 20:27

Londonmannen. Enig i alt du skriver. Ingen protester fra meg. Men å fastslå bombastisk at det blir 20/100 i Paradigme ut i fra dagens melding er å trekke det litt for langt. Men vi håper jo på det beste selvfølgelig. Vi er på god vei, og risikoen er selvfølgelig ytterligere redusert. Nok en milepel nådd.
Innlegg av: focuss (19.05.17 20:25 ), lest 3241 ganger

Hkirk

SRC har ingen innvendinger mot 20/100. Det betyr ikke at Nano ikke kan ønske seg ytterligere forsikring om safety. Det er jo tross alt de og oss det går utover om det skulle begynne å dukke opp safety issues senere i Paradigme.

De har tid til å sjekke og dobbeltsjekke og likevel holde planen. Veldig bra at de sørger for å være enda sikrere enn hva som er nødvendig for å få aksept fra SRC.

Så sier Nano at de ytterligere testene skal være en fase 2 forlengelse av arm 4. I hode mitt er en fase 2 forlengelse av arm 4 selve paradigme. Så er det noen regler for hva de kan få inkludere som en del av antall pasienter i paradigme. Den diskusjonen lar vi ligge. Der kan det være ganske komplisert regelverk. Men de ønsker å bringe Betalutin rapidly to the market.

Med de gode resultatene de har fra 15/40 så kan de kjøre paradigme med dette og da kanskje med mindre risiko for uventet safety problemer. Går de med 20/100 så øker vel risikoen noe og nå har de anledning til redusere risikoen for at uhell skal skje i paradigme. På den annen side kan 20/100 bli ett enda mer potent produkt som kan bli relevant ikke bare for 3L men for ett mye større marked.

Dosevalg er en stor og krevende beslutning for Nano som kan få store konsekvenser for alle.

I tillegg har Nano problemstillingen med accelerated approval og fast track å forholde seg til. Nano har mye å tenke på frem til dose valg.
Innlegg av: akrom (19.05.17 20:33 ), lest 3135 ganger

Merlin, hvor er du om dagen? Solgt ut Nano?
Innlegg av: Fru.Pedersen (19.05.17 20:35 ), lest 3148 ganger
Endret: 19.05.17 20:49

Det er ikke SRC som skal velge dose for Paradigme slik enkelte ser ut til å være i oppfatning av. Den beslutningen er det Nordic Nanovector som tar.
SRC har nå gitt grønt lys for å behandle pasienter med 20/100. SRC ser ikke så mye på effekt.

Nano skal ha den perfekte mixen av effekt og QoL.
Det betyr at pasienten skal kunne gå hjem samme dag, og ikke ligge til observasjon pga DLT.

Alt peker nå i retning av at 20/100 oppfyller disse kriteriene.

Vi som har vært med siden i høst husker nok hva en uttalelse fra SRC kan gjøre for kursen. Mens Hegner satt å klødde seg i hodet :)

Mange har nok brukt SRC sin uttalelse som "forsikring". Dette kan jo i og for seg vise seg å ha vært en fornuftig strategi i det lange løp. Selv om "forsikringspremien" blir en vesentlig høyere kurs på mandag. Vi som sitter på innsiden blir betalt for å ha tatt denne risikoen.

Vi som har fulgt selskapet nøye har nok operert med en høyere LOA enn resten av "markedet". Dette gapet skal etterhvert tettes, men det er nok fremdeles en enorm avstand.

Faren er nå stor for et realt bikkjeslagsmål for å komme på innsiden mandag. Og i hvert fall inn før Lugano.
Dette kan bli meget blodig.

For oss som sitter på innsiden er det heller ikke noe i veien for å fylle ytterligere på framover nå. Vi snakker nå om en LOA på 95% for 3FL (sett i mine øyne). Altså en nesten garantert 5-dobling av pengene på 2 år.

Skuta er lastet med gull
Innlegg av: peanutter (19.05.17 20:35 ), lest 3136 ganger

Han holder seg til PCIB aksjen for tiden.
Innlegg av: hkirk (19.05.17 20:40 ), lest 3067 ganger

Focuss. Tror ikke at vi er så forferdelig uenige :) Er bare opptatt av vi holder oss på et litt edruelig nivå og ikke tar helt av, selv om dette unektelig virker svært lovende. De mange spekulasjonene rundt SRC-beslutningen har vært et lite tankekors for meg. De har jo gått i alle retninger helt til det siste, og det var vel ikke alt for mange som hadde forventet noen melding i dag. For meg er dette en illustrasjon på at det er en vaskelig oppgave å være profet i NANO-land De fleste hadde vel gitt opp håpet. Så la oss holde beina på jorda og glede oss over at meldingen kom. Til slutt!
Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 20:43 ), lest 3041 ganger

Fru Pederse
Den enes død den annens brød!
Til lykke med dagen!
Ønsker deg en riktig god helg! Tror vi kan få det riktig så hyggelig som NANO aksjonærer fremover!

Mitt fokus er foreløbig 2019, men jeg ser ikke bort fra å forlenge det dersom vi fortsatt får anledning å være med på eventyret etter 2019. Det er jo lov å håpe, selv om BP vil få betydelig økt appetitt på NANO i tiden som kommer.
Innlegg av: Fru.Pedersen (19.05.17 20:47 ), lest 2999 ganger

Riktig god helg Londonmannen :)

Mange kan nok takke deg og dine velformulerte innlegg for at de har sittet gjennom stillebeltet med hvilepuls. Meg inkludert.
Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 20:48 ), lest 2981 ganger

Hkirk
Dagens i dag viser at det er en risikosport å være trader i NANO. Man kan selvfølgelig gjøre gode penger på å trade, misforstå meg rett. Men mår meldinger som i dag dundrer inn, er det for sent å tro at man skal kunne kjøpe seg titusener av aksjer i NANO på åpningen mandag morgen. Hvordan skal det gå til? Selgerne fordufter og alle hopper ned av gjerdet samtidig.

Da kan man gjerne stemme i med salmer som "Gjør døren høy og porten vid", men resultatet er det samme; kursen skyter rett nordover i en fart som gjør det håpløst å komme seg på innsiden med noe volum. Og da spørs det om tradergevinsten står i stil til den ekstrapremier du må betale.

Jeg føler meg særdeles bekvem som langsiktig i NANO.
Innlegg av: Kval (19.05.17 20:51 ), lest 2957 ganger

Fru p. SCR må vel også ha sett på effekt i sammenheng med sikkerhet. Man vil vel i utgangspunktet ha minst mulig radioaktivitet inn i kroppen. Så hvis større dose(20) får grønt lys må effekten overgå 15mbg . Ellers så ville de muligens ha sagt at effekten ikke er forsvarlig i forhold til sikkerheten. Så her lukter det 20 mbg fremover. Eller tenker jeg helt feil?
Innlegg av: Fru.Pedersen (19.05.17 20:55 ), lest 2931 ganger

RE^2: Ny melding!

@Kval

Nei, det vil jeg ikke si. Om vi kan målrette radioaktiviteten inn der den er ment for å gjøre mest "skade" ønsker vi mye av den.
Mer Betalutin inn i tumor = bedre effekt
Innlegg av: hkirk (19.05.17 20:52 ), lest 2945 ganger

Fru.Pedersen. Jeg er klar over at SRC kun har sikkerheten som arbeidsområde. Men vil det ikke være naturlig at SRC kan bli involvert på nytt i forb med Paradigme-beslutningen? Resultatene kan jo ha endret seg med flere behandlede pasienter? Resultater rundt grenseverdier? Er det da opp til NANO å ta det initiativet? Ingen automatikk? Kunne være interessant å vite. Hvis noen vet.
Innlegg av: Fru.Pedersen (19.05.17 20:58 ), lest 2901 ganger

@hkirk

Nano har hele tiden kommunisert at de ønsker en tett og fin dialog med regulerende myndigheter for å sikre at produktet kommer på markedet.
Dagens melding er et bevis på dette.

Det jobbes beinhardt i kulissene.
Innlegg av: hkirk (19.05.17 20:57 ), lest 2899 ganger
Endret: 19.05.17 21:10

Londonmannen. Helt enig. Igjen. Jeg er inne med det jeg skal ha og trading eksisterer ikke i vokabularet.

Fru.P. Har aldri tvilt på akkurat det! ;)
Innlegg av: dr. Stockman (19.05.17 21:02 ), lest 2858 ganger

Bare et par dager siden jeg skrev at NANO var forbundet med stor risiko for tiden - risikoen for å bli stående utenfor. Mulig at deler av markedet vil undervurdere denne meldingen, og at prislappen ikke blir så mye høyere ved åpning mandag (kanskje bare 10 kr opp hvis kjøperne er heldige). Men nå starter oppmarsjen foran Lugano, og når vi er kommet dit så ligger allerede kursen på et betydelig høyere nivå. Utover sommeren kan vi ha nådd 250 kr - riktignok avhengig av hva som presenteres i Lugano. Min "stalker" innrømmet tidligere idag (før meldingen) at han hadde solgt halvparten av aksjene i løpet av uken, og jeg ga klar melding tilbake (riktignok humoristisk) om at han hadde "vært slem gutt og at det kom til å straffe seg". Det gjør det nok allerede på mandag.
Innlegg av: Panis (19.05.17 21:23 ), lest 2768 ganger

Ja Fru.Pedersen, faktisk er det mye av roen til Londonmannen som har gjort at min puls aldri har beveget seg særlig mye over hvilpuls uansett hvordan kursen har stått i dette stillbeltet. Jeg har som dere fylt på under denne tiden.

Vi har hele tiden underveis funnet positive artikler, både du og jeg og Donkeykong, og vi må ikke glemme Merlin. Og så har vi Hugoil som nesten hver dag har vært der med sine kjøpsanbefalinger. Så det blir mange å takke den dagen da dette er ved veis ende om noen år :-)

Takk til alle positive her på NANO tråden, boven, roller81, Vri8er, Dr.Stockman, moneyamchine, stimar, Nanofreak :-), Nocturne aka The Joker ;-), Aborum fra DK, 007 James Bond, Uredd1, fabian2, SomSa (ja faktisk), solb, focuss, ruter7, Bullinvestor, GlennH fra DK, NanoVektor, Nano Rekyl, Single Malt, Fransico, Rich, F.Toska, HappyGoLucky (som jeg savner), Snøffelen (som er kan så mye om biotek), DonSuger (som er en kjernekar) og Lillebrumle (som ikke er mye på nett om dagen), og en ny som heter Stinke (tror han bare har byttet nick), stockwalker, og alle andre som er glemt i denne listen. Det er bare utrolig godt å være NANO aksjonær på en dag som dette.

Lykke til fremover alle sammen!
Innlegg av: don_suger (19.05.17 21:58 ), lest 2562 ganger

Panis, du er en kjernejente ;-)

Jeg må faktisk innrømme at jeg var ute av Nano en meget kort periode rett etter det store fallet etter fase1 resultatene til pcib. Det ble et stort urealisert tap som jeg prøvde å "vinne" tilbake ved å gå all in i pcib, men alle her inne vet jo at kursen gikk til hælvete.

Jeg tok dog til vettet for et par uker siden og kjøpte meg inn igjen og det er jeg selvsagt glad for i kveld :-)

Det ser ut som det allikevel kan bli en dundrende lenkegjeng fest en gang i framtiden :-)

Don_suger
Innlegg av: Panis (19.05.17 22:25 ), lest 2346 ganger

RE^3: Ny melding!

Don_Suger, du har alltid vært en kjernekar og stilt opp når noen har vært ufine (glemmer aldri det).

Men huff, når skal du lære at det beste er å sitte rolig? Jeg har ikke solgt en eneste NANO men bare øket Her og i PCIB.

Ja, vi må helt klart ha en lenkefest (og selveste uredd1 er med på den). Men det er et par år igjen da, som vi får ha det gøy her på HO ;-)
Innlegg av: Stinke (19.05.17 22:14 ), lest 2456 ganger

Panis, jeg er ganske ny skribent, men har observer dere alle i cirka ett- og halvt års tid innen jeg selv begynte å kommentere. Jeg hadde faktisk ikke tenkt å blande meg inn med dere dyktige skribenter. Men plutselig var jeg her inne en dag, og det har vært både hyggelig og frustrerende på en gang. Du er en av de reale her inne, og takk for det!
Jeg har vært Nanoaksjonær i ganske lang tid med inngang kr 12, men da med et relativt lavt beløp. (100.000) Så har dette økt gjennom hele 2016.
I 2017 har jeg vinglet mer, men samtidig hatt troen på Nano, derfor har jeg alltid hatt ca 5k+ nanoaksjer til enhver tid. For noen uker siden begynte jeg å fylle på mer fordi Lugano nærmer seg, og senest i går fikk jeg banket inn de siste aksjene jeg skulle ha, så nå er det 10K aksjer på kontoen. Jeg må også takke mange av skribenten her inne for at jeg fortsatt har beholdt troen på Nano langsiktig. Det siste halve året har faktisk vært en liten tålmodighetsprøve for min del. Men sånt er glemt på en dag som dette!
Innlegg av: Panis (19.05.17 23:21 ), lest 1876 ganger

Stinke,
Jeg har forstått ut fra det du har postet at du har fulgt med lenge, det var derfor jeg kanskje tenkte du hadde byttet nick (du minnet meg om Svampe).

Men veldig bra at du står på som du gjør og fronter både det ene og det andre (du er også en sånn kjernekar som don_suger som er bra å ha på laget).

Er uten tvil enig med de som sier dette har vært en tålmodighetsprøve, men er nokså sikker på at vi blir belønnet for den til slutt engang i 2018 eller 2019 :-)
Innlegg av: Baloo17 (19.05.17 22:04 ), lest 2496 ganger

Kom nettopp inn døra. Lengesiden jeg har drukket meg full på champagne ;)Blir sur i magan...men dette delmålet er fantastisk for oss i NANO..så får vi se..skål.dette må feires.
Innlegg av: Baloo17 (19.05.17 22:09 ), lest 2455 ganger

Dette blir en god gammal Opticom oppgang...og blir der.
Innlegg av: jokki (19.05.17 22:16 ), lest 2427 ganger

SRC ser på sikkerhet/bivirkninger.
Det de sier i dag er at de er håndterbare/lave.
Fra nå av handler det om å øke personer i behandling og dokumentere funnene.
Jeg ser for meg at Nano går 20 kr opp minimum på mandag.
Lugano vil gi 20 nye opp.
Innlegg av: Nano Rekyl (19.05.17 22:21 ), lest 2384 ganger

Jeg vil bare skrive noen ord om de som har beholdt NANO og de som har solgt seg helt ut av NANO!!

Det finnes et utrykk som kalles Matteus-prinsippet og som står skrevet i Matteusevangeliet 13,12;

"For den som har, han skal få, og det i overflod. Men den som ikke har, skal bli fratatt selv det han har."

Ha ellers en fin helg!!
Innlegg av: fabian2 (19.05.17 22:28 ), lest 2317 ganger

....heldigvis har Merlin stått opp fra de døde , og skriver nå om kommende mandag :"Vi må regne med en særdeles sterk oppgang "----Da er det bare å nyte fredagsnatten:)
Innlegg av: moneymachine (19.05.17 22:29 ), lest 2314 ganger

For en herlig dag. Long er og vil alltid være, det beste valget.
Innlegg av: Stinke (19.05.17 22:37 ), lest 2214 ganger

MoneyM: Det tror jeg du faktisk har rett i. Nå skal disse aksjene i skuffen i lang lang tid. Jeg skal bli seigere enn Londonmannen, sitte ubekymret på dekk og sikte meg inn på 2019.
Innlegg av: Macpac (19.05.17 22:32 ), lest 2260 ganger

Takker til alle som har skrevet og delt i den lange perioden med vindstille. Fint å se Merlin tilbake !

Nå kan mandagen bare komme, og juni er rett rundt hjørnet. Tålmodighet betaler seg !
Innlegg av: Baloo17 (19.05.17 22:33 ), lest 2254 ganger

Her blir trøkket voldsomt til uken.. Garantert omsetnings rekord.. Og meglere bruker nok helgen mot kundene sine. Massive Attack on Monday.
Innlegg av: Nano Rekyl (19.05.17 22:33 ), lest 2250 ganger

Shane Patrick "Long" er det han du tenker på?
Innlegg av: uredd1 (19.05.17 22:42 ), lest 2157 ganger

Jeg ber om edruelighet!
Innlegg av: fabian2 (19.05.17 22:45 ), lest 2135 ganger

Nå er det vel på tide Mr.Uredd , å avsløre at du er vegetarianer også
Innlegg av: uredd1 (19.05.17 22:48 ), lest 2069 ganger

Jeg er delvis vegetarianer.
Innlegg av: fabian2 (19.05.17 22:54 ), lest 2026 ganger

Ja , ryktene går....... har hørt at du er vegetarianer mellom måltidene
Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 22:55 ), lest 2033 ganger

Stinke
Velkommen skal du være! La oss vandre sammen mot 2019. Tror det kan bli en utrolig luktrativ tur. Det store spørsmålet er om vi i 2019 fortsatt er i en posisjon der vi får beholde NANO aksjene våre. Jeg har en stygg mistanke om at det kommer et BP og kjøper hele butikken før verdiene virkelig har materialisert seg.
Innlegg av: Nano Rekyl (19.05.17 23:02 ), lest 1985 ganger
Endret: 19.05.17 23:03

LM

Her er to fine sanger du må høre:-D Du har nok hørt de før!!!

https://www.youtube.com/watch?v=qu5g3ctvSM8

https://www.youtube.com/watch?v=co6EXH7L5i4

Ha ellers en fin kveld i Bergen!
Innlegg av: Logdec (19.05.17 23:07 ), lest 1941 ganger

For en ørkenvandring , lange netter med Tlf godt gjemt under dyna så man ikke forstyrrer sin bedre halvdel... (Noen som kjenner seg igjen.. Eller er det kun meg??;)

Nå håper jeg dette produktet når markedet og hjelper de som måtte trenge det!

Takk til alle som bidrar til konstruktiv tråd(er) og lykke til videre.
Innlegg av: Texpokerface (20.05.17 00:11 ), lest 1812 ganger

Nå har texer'n også kommet ut av dvale. Detta blir gøy og humpete forover. Har valgt å sitte musestille å det er jeg glad for nå. Tvi tvi alle sammen. Spiller egentlig ingen rolle hvordan mandagen går. Dette blir bra uansett. God kveld alle sammen
Innlegg av: Forsiktig Mann (20.05.17 00:22 ), lest 1759 ganger

Mandager får man forsøke å bære over med, uansett farge og egen tilstand. Det gjelder å sitte stille og fornemme.
Innlegg av: Nocturne (20.05.17 00:26 ), lest 1753 ganger

Takk Panis og god helg til deg også!

Dette var den beste meldingen jeg kunne fått på en fredag (utenom å vinne i Lotto, men det er jo nesten det samme så..)

På mandag bør alle forberede seg på tidenes rally. Blir nok fristende for mange å ta +20% gevinst men da har man ikke skjønt caset. Hold på aksjene og la shorterne blø.

Diskuterte med en annen som mente Nano var høyt priset og at jeg var crazy som var fullastet med belåning. Vel, nå kan jeg endelig si: "you ain't seen nothing yet!".

God helg :)
Innlegg av: lillebrumle (20.05.17 10:18 ), lest 1542 ganger

Panis, jeg er Svampe. Jeg gikk over til Lillebrumle da det passer meg bedre.

Jeg er fortsatt med i Lenkegjengen men følger ikke like mye med som tidligere.

Fortsatt god helg, dette blir bra ;)
Innlegg av: Fru.Pedersen (20.05.17 10:52 ), lest 1461 ganger

Mandag....

Gøy blir det

MEN vil oppfordre alle til følgende:
Ikke selg en eneste aksje! Ikke gi shorterene og gjerdesitterene en "free-ride"!
Hvis vi alle heller kjøper en studentpost blir det bra. Samme om den koster 110kr.
Dette vil fyre oppunder beina på shorterene.

Vi har spekulert i det vide og det breie i løpet av stillebeltet. Og vil nok få endel svar etterhvert.

Uten å virke "konspiratorisk" tror jeg fortsatt at "mørke krefter" har jobbet aktivt for å holde kursen i sjakk. Bare ta en titt på handelsmønsteret til f.eks VFG!

Hvis gjerdesitterene er heldige så fyrer "mørkeds krefter" av et storsalg mandag morgen for å ta ut effekten av meldingen. I følge mine beregninger er det ikke mye krutt igjen. Muligens INT har noe.

Kjøper vi alle en studentpost vil vi ta ut effekten fra de som ønsker å holde kursen i stabilt sideleie.

Takk ellers for mange fine innlegg ! :)

Igjen.....ikke selg en eneste aksje!
Innlegg av: Stinke (20.05.17 10:55 ), lest 1443 ganger

Jeg tar en liten post til på mandag, håper shorterne får svi!!
Innlegg av: Panis (20.05.17 12:02 ), lest 1220 ganger

Lillebrumle, jeg vet jo at du er Svampe for jeg husker den dagen da du ga beskjed om at du byttet nick :-)

Bra du er med i Lenkegjengen, for nå tror jeg faktisk at vi får en ny høst (som etter ASH) og den var jo artig.

Fortsatt god helg til deg også, ja dette blir bra :-)
Innlegg av: Nocturne (20.05.17 11:07 ), lest 1390 ganger
Endret: 20.05.17 11:08

Har lagt inn kjøp litt her og der, ikke mange kronene men hvis denne ikke åpner over 100 ryker APCL posten min til fordel for Nano.

Faktisk tror jeg, jo mer jeg innser hva denne meldingen betyr, at denne fort kan gå 20-30% på denne meldingen alene.

I tillegg til short som skal dekkes skal man ikke undervurdere et lettelsesrally på OSE. Hvor mange har ikke betvilt 20/100? Hvor mange har ikke spekulert i bivirkninger og at SRC har vært trege med sitt svar pga. problemer med dosen? Hvor mange har ikke tradet inn og ut i håp om å karre til seg noen flere aksjer? Hvor mye er ikke short?

Alle disse skal inn. Tror ikke det er problem for folk å holde på aksjene Fru Pedersen. De fleste vil nok vente til datene i Lugano, og jeg tror vi fort kan se ATH igjen innen den tid.

HUSK: Q-presentasjon på onsdag og podcast innspilling samme dag. Så er det ikke lenge til Lugano.

Nei, dette blir en VELDIG god helg :D
Innlegg av: Fru.Pedersen (20.05.17 11:21 ), lest 1356 ganger

Blant gjerdesitterene gjemmer det seg nok også endel større fisker. Hvis noen av disse skal ha noen hundre K blir det hyggelig.
Forventer også å se dyktige investorer som f.eks Stenshagen på listene igjen.

KLP må også rebalansere etterhvert. Hvis det var slik at aksjene de kvittet seg med ble lånt ut til short.......ja så må de kjøpes tilbake :)

Faller de riktige brikkene på plass mandag blåser vi rett gjennom EMI-kurs
Innlegg av: uredd1 (20.05.17 11:57 ), lest 1256 ganger

Selvsagt har fru Pedersen et poeng. Ikke selg, man kjøp!

Det som er utfordringen blir likevel at noen som er fulle av nerver etter å ha kjøpt i emisjonen ser at dette var skummelt, og vil komme seg ut med minimalt tap. Noen har latt seg skremme av innsidesalget, men jo lenger tid det går siden det skjedde, jo mer blir det tilgitt og glemt. Vi skal nok likevel krype sakte, mens sikkert oppover.

Jeg tror vi skal la roen senke seg over oss og glede oss til september. Da er mye avklart, og vi koser oss...
Innlegg av: Nocturne (20.05.17 12:06 ), lest 1193 ganger

Jeg er nøktern UREDD, men tar ikke hardt i når jeg sier vi åpner over 100 kr og slutter dagen rundt 108. Det er ikke motstand før 110 og 114. Disse ryker nok før Lugano.
Innlegg av: uredd1 (20.05.17 12:15 ), lest 1160 ganger

Nocturne:

Det ville vær hyggelig. Jeg håper imidlertid aksjen ikke stiger så fort. Du vet at da kan jeg bli så ufattelig rik over natten at jeg kan bli innbilsk! Nei, bedre å ta det litt rolig, slik at jeg holder bena på bakken.

Slik jeg alltid har gjort!

Innlegg av: uredd1 (20.05.17 12:23 ), lest 1125 ganger

La oss si det sånn: Meldingen er ikke overraskende, men likevel god. Jeg tror nok vi skal innse at de store i markedet ikke vil rope Halleluja like høyt som her inne på HO.

Men litt opp bør det bli på mandag. :)
Innlegg av: What4 (20.05.17 12:39 ), lest 1048 ganger

Uredd:

"Det som er utfordringen blir likevel at noen som er fulle av nerver etter å ha kjøpt i emisjonen ser at dette var skummelt, og vil komme seg ut med minimalt tap."

Det var ikke for hvem som helst å få kjøpt i emisjonen. Tegningen var knapt åpnet før den var stengt. Meglerne hadde slukket lyset og gått hjem. Man trenger ikke være nervøse for at kjøperne i emisjonen var nybegynnere og amatører, for å si det slik.
Innlegg av: boven (20.05.17 12:41 ), lest 1049 ganger

Verste er at jeg er helt enig i siste innlegg.

Topper vi lander et sted mellom 95 og 100 eod
Innlegg av: TAAS (20.05.17 13:02 ), lest 958 ganger

Har ikke lest alt, men litt artig å se stemningsforandringen på forumet på en melding de fleste forventet.
Skal ikke være en festbrems i NANO. Den er en traderfavoritt uansett.

I det korte bildet har vi en OHS opp mot emisjonskurs som bør oppfylles. Der ligger et motstandsbelte som kan ta litt tid å forsere. Forventer ikke den store oppgangen før utover høsten der vi kan tangere trendtaket ca. etter elgjakta.
Innlegg av: fabian2 (20.05.17 23:16 ), lest 728 ganger

Ofte oppstår det problemer med trendtaket , fordi man ikke har skjønt at det egentlig er et skråtak :)
Innlegg av: F. Tosca (21.05.17 01:24 ), lest 619 ganger

SRC-melding, endelig!
Har vært opptatt på annet hold, og så ikke meldingen før i går natt. Og da måtte jeg lese den minst tre ganger...
Har dessverre ikke anledning til til å komme på GF,
Håper at noen av dere andre skal dit. Og kan dele litt av stemningen.
Takk til dere med hvilepuls, som har holdt motet oppe når kursen har ligget i bølgedalene.
Artig at meldingen kom en fredagsettermiddag.
Ser frem til mandag!
Innlegg av: TAAS (21.05.17 09:59 ), lest 494 ganger

fab.

Takproblemer er ikke bra, men her tegner vi etterhvert som vi snekrer. Det kan gi uante konstruksjoner.
Det var absolutt tenkt som et ensidig skråtak, men hviler foreløpig bare på en pilar og kan være litt ustabilt før vi får opp en høyere pilar utpå høsten. På litt røft øyemål vil det si kursdobling, men det er vel ikke haussemobben på HO fornøyd med..:-)
Innlegg av: Baloo17 (21.05.17 10:01 ), lest 481 ganger

Når det smeller her..så får dere en trendkanal alla Opticom og galskap skyeskraperen i Dubai.
Innlegg av: TAAS (21.05.17 10:07 ), lest 446 ganger

Hehe. Så vidt jeg husker hadde Opticom et mønetak som endte helt nede ved bakken.