Tilbake til: Fiskeri og oppdrett
Innlegg av: Valium (19.05.17 12:50 ), lest 6116 ganger
Ticker: SSC

THE SCOTTISH SALMON COMPANY

23 mai kommer potensielt sterk kursdrivende informasjon. Mange venter nok med å ta plass før etter 23 dessverre for de. Tror denne aksjen som er oslo børs mest underprist lakseaksje vil bli eksplosiv. Liker at det er svært liten salgsvilje. DNB kommer med anbefalingen sin etter 23, ønsker ikke å gå ut med konkret kjøpsanbefaling før de vet eksakt hva denne informasjonen er.
Ønsker alle Ssc-aksjonærer en god helg og gratulerer med valget om å sitte i denne vakre aksjen. Vi har en nydelig tid i møte.

PS. Lakseprisen er ventet å stige mer neste uke!
Innlegg av: Valium (19.05.17 12:54 ), lest 3753 ganger

RE^1: THE SCOTTISH SALMON COMPANY

For all del. Det er ikke for sent å kjøpe etter 23 men det vil nok bli dyrere.
Innlegg av: aksjeguru2007 (19.05.17 14:23 ), lest 3689 ganger

RE^2: THE SCOTTISH SALMON COMPANY

Siden du er såpass bombastisk i din uttalelse så regner jeg med at det følger med garantier.
Innlegg av: nike (19.05.17 14:43 ), lest 3680 ganger

Selvsagt!

Garantien er forhandlet fram av milk og undertegnede.

Garantert kurs før klokkene ringer jula inn

15 kroner

mvh
nike
Innlegg av: milk (19.05.17 15:00 ), lest 3656 ganger

;-)
Innlegg av: aksjeguru2007 (19.05.17 15:44 ), lest 3630 ganger

Her er det bare å "kose" seg. ;)
Innlegg av: Valium (19.05.17 16:01 ), lest 3624 ganger

Ingen garanti men sikrere hånd har du neppe hatt før. Det blir trangt i døra når alle skal inn. Forsterkes av at vi vil komme til å se enorm økning i omsetning sammenlignet med tidligere i aksjen.
Innlegg av: Capitan01 (19.05.17 16:06 ), lest 3594 ganger
Endret: 19.05.17 17:33

Tirsdag 23 mai blir en utrolig spennende dag for oss som sitter med SSC-aksjer. Noen som vet om det er mulig aa følge dette investor-møtet via nett? Vanskelig å tro noe annet enn at dette blir positivt, spesielt med tanke på Q1-tallene de presenterte så overraskende.
Innlegg av: Dieseldyr (19.05.17 16:28 ), lest 3576 ganger

Blir nok 1kr eller 2 på mandag og før husene kommer med kursmålene sine. Skal en prise ssc utifra pareto sine kursmål på andre fiskeaksjer så skal den ikke prises under 20kr..
Innlegg av: siko (19.05.17 16:49 ), lest 3552 ganger

Men Pareto bør være parat til videre oppgradering da kanskje, for nylig satte de kursmålet for SSC til 9,60.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/05/Pareto-venter-hoeyere-priser-er-bull-paa-laks
Innlegg av: cold (19.05.17 16:53 ), lest 3551 ganger
Endret: 19.05.17 16:54

Solgte mye i Hyard og gikk inn i SSC på kurser mellom 9.7 og 10.5. Jeg tror denne skal opp til 15 kroner innen relativt kort tid. Dere så alle hvordan den reagerte 18. mai etter den urolige 17. mai. Falt nesten ingenting, kanskje 10 øre...
Det ligger en enorm underliggende kraft som dere ser. Mange vil inn. Dipper den litt skal jeg kjøpe mer. SSC blir den store vinneren innen sjømat i 2017, sann mine ord.
Innlegg av: siko (19.05.17 17:17 ), lest 3535 ganger
Endret: 19.05.17 17:18

Min beskjedne erfaring er at både faktiske, herunder også uforutsette endringer som sykdom og mye annet, kan endre gitte analyser i det enkelte selskap i løpet av 2-3 kvartaler.
Men sektoren som sådan ser foreløpig bra ut, gitt tilbudsveksten ikke overstiger etterspørselsvekst, men holder seg på rett side.
Å glorifisere noen enkeltaksjer syns jeg det ikke er grunnlag for. Selv om både milk og nike garanterer 20 ved juletider for SSC. :)

Greia er etter min mening å gå bredt inn. Og kanskje skjele litt til de som henger etter nedgangen siste månedene om en skal velge seg ut færre enn f.eks 6-7 stk.
For det ser da ut som om de enkelte følger sektoren som sådan og går ganske likt i en tidshorisont på f.eks. 1 år. For ikke å snakke om 2 år.
Se selv.
Innlegg av: milk (19.05.17 17:25 ), lest 3517 ganger

Siko" 15 ved juletider,15 ;-)
Innlegg av: siko (19.05.17 17:32 ), lest 3517 ganger
Endret: 19.05.17 17:34

Å,ja, det var visst 15.

Har visst havnet på priskarusellen jeg også , da går det lett rundt.
Myrset ser dobbelt, jeg tredobbelt snart.
:)
Innlegg av: cold (19.05.17 18:44 ), lest 3487 ganger

enig i at sykdom kan ramme, men SSC har vel ikke akkurat sluppet billig unna der før.
Selskap som MHG og LSG rammes også av sykdom i merdene men disse er så store at de har mer å støtte seg på og dermed blir kursene mindre volatile enn for SSC.

Jeg har likevel vanskelig for å se det finnes andre Seafood selskap på OSEBX for øyeblikket med tilsvarende oppside som denne. Går det slik jeg tror kommer SSC til å bli den store sjømat vinneren i 2017!
Innlegg av: siko (19.05.17 19:16 ), lest 3453 ganger

Du er i hvert fall ikke alene om å ha SSC som en favoritt dette året, cold.
Og godt mulig det blir den beste sjømataksjen. Det er i alle fall en aksje man bør være inne i, så mye kan man vel si. Spørsmålet er hvor mye i forhold til andre,- inklusive store som MHG, SALM og etpar- tre til.

Men syns den virker noe sårbar, også ut ifra størrelsen som du er noe inne på. Men det er jo gjerne på slike man kan gjøre varp.
For den som våger.
Volatilitet har man i andre også, GSF ikke minst. Det er forøvrig en aksje jeg for min del også tror vil løfte seg bra utover 2017.
Vi får se.

Innlegg av: Dieseldyr (19.05.17 19:23 ), lest 3436 ganger

18kr til høsten. 1kr i utbytte per aksje..
litt usikker på antall aksjer her i årene rundt 2010,men dei betalte vel 35øre aksjen i 2010. Får dei orden på ting utover året så blir det mer i kvartalet enn dei hadde i årsresultat på den tiden.
Innlegg av: aksjeguru2007 (19.05.17 19:25 ), lest 3434 ganger
Endret: 19.05.17 19:26

SSC kan også lett peke seg ut som en oppkjøpskandidat hvis de nå får orden i rekkene (mærene) sine
Innlegg av: siko (19.05.17 19:50 ), lest 3421 ganger
Endret: 19.05.17 19:52

Så absolutt. Vi så oppkjøp er på agendaen på flere selskaper, mener å huske LSG hadde dette på sakskartet (?). SSC kan godt være en kandidat for alt jeg vet.
Innlegg av: cold (19.05.17 20:41 ), lest 3405 ganger

Siko
Om SSC hadde vært like "solide" som de Seafood selskapene du viser til hadde kursen på denne også vært betydelig høyere.

Når man er stor innen blankfisk er man også som sagt mye bedre rustet for tilbakeslag.
Som jeg nevnte kommer jeg fra Hyard og dette er jo normalt sett mye mer volatil enn SCC. Uten mitt inntog i Hyard i august i fjor hadde jeg heller aldri kunnet hente ut en såpass stor gevinst (kursen skal nok enda høyere i det selskapet).

Det blir litt det samme her. SSC har enda ikke hatt sin presentasjon for Q1, men de som tør å satse litt og som kan lese litt mellom linjene, vet at sterk kursdrivende informasjon er på vei (eller har sterk tro på at det kommer noe positivt). Uansett er jo ikke nedsiden all verden her når en veier risikoen opp mot gevinst.

Ja, jeg tror SSC blir den sjømataksjen som kursmessig stiger mest i 2017. Ellers hadde jeg ikke vært her :) Det er bare tiden som vil vise.
Innlegg av: cold (19.05.17 20:52 ), lest 3394 ganger

Siko. Spot-on. SSC er så absolutt en oppkjøpskandidat. Dette var også en del av beslutningsgrunnlaget mitt før jeg gikk inn i denne.

Jeg forventet oppkjøp allerede i fjor, men det ble ingenting av. Jeg tror det blir enten MHG eller Lerøy som kjøper. Håper bare oppkjøpet kommer etter en fantastisk oppgang her slik at vi kan få en 15-20% på toppen. ;)
Innlegg av: Dieseldyr (19.05.17 21:01 ), lest 3379 ganger

blir det oppkjøp så blir det vel mhg da dei er i området fra før
Innlegg av: storevalle (19.05.17 23:48 ), lest 3329 ganger

Mhg får ikke kjøpt, pga regler i skotland. Mere
sansynlig med kanadiske eller kinesere
Innlegg av: aksjeguru2007 (20.05.17 11:03 ), lest 3246 ganger

Er det reglene i Skottland som setter en stopper for MHG?
Jeg trodde det var EU-reglene.
Ref MHG sitt tvungne nedsalg i Skottland etter kjøpet av Morpol.
Det var ikke med lett hjerte MHG solgte seg ned der.
Overtakende part av konsesjonene var et kanadisk selskap, men flere norske selskap var vel med på budrunden.
Innlegg av: hobbyaksje (20.05.17 09:55 ), lest 3275 ganger

Kanskje vi snuser på 15 til uka allerede.
Innlegg av: aksjeguru2007 (20.05.17 11:21 ), lest 3237 ganger
Endret: 20.05.17 11:23

SSC er nå rundt "all time high", men ingen grunn til å stoppe der hvis ikke selskapet, mot formodning, annonserer noe negativt på tirsdag.

https://ca.finance.yahoo.com/chart/SSC.OL?ltr=1#eyJtdWx0aUNvbG9yTGluZSI6ZmFsc2UsImJvbGxpbmdlclVwcGVyQ29sb3IiOiIjZTIwMDgxIiwiYm9sbGluZ2VyTG93ZXJDb2xvciI6IiM5NTUyZmYiLCJtZmlMaW5lQ29sb3IiOiIjNDVlM2ZmIiwibWFjZERpdmVyZ2VuY2VDb2xvciI6IiNmZjdiMTIiLCJtYWNkTWFjZENvbG9yIjoiIzc4N2Q4MiIsIm1hY2RTaWduYWxDb2xvciI6IiMwMDAwMDAiLCJyc2lMaW5lQ29sb3IiOiIjZmZiNzAwIiwic3RvY2hLTGluZUNvbG9yIjoiI2ZmYjcwMCIsInN0b2NoRExpbmVDb2xvciI6IiM0NWUzZmYiLCJyYW5nZSI6IjJ5In0%3D
Innlegg av: kontra (21.05.17 12:54 ), lest 3130 ganger

At SSC-aksjen ikke har hatt samme utviklingen som andre lakseaksjer har mange årsaker. De biologiske utfordringene selskapet har stått overfor er vel den viktigste enkeltårsaken. Ut fra signaler selskapet selv har offentliggjort synes disse utfordringene å være et tilbakelagt stadium, samtidig som SSC er "foroverlent" mht videre utvikling innenfor fordelaktige nasjonale rammebetingelser.

At aksjekursen ikke gjenspeiler dette har nok sammenheng med at selskapet/aksjen har vært lite omtalt generelt og neglisjert av fiskeanalytikerne(disse tjener tross alt "til livets opphold" på kurtasje fra aksjehandelen. Også dette synes å bli historie, og SSCs presentasjon på tirsdag kan definitivt gi fornyet interesse for selskapet.

SSC er ikke blant gigantene på laksebørsen og kan vel best sammenlignes med NRS og GSF. I motsetning til SSC har disse selskapene hatt en formidabel utvikling i aksjekursen. I løpet av fem år har NRS steget med 1641% og GSF med 925%, mens SSC har gått opp med 228%, inklusive siste dagers oppgang.

Kursutviklingen i GSF og NRS er nok mye pga god drift, men også av økende og positiv omtale, i motsetning til SSC. Jeg tror SSC er kommet i en ny "æra", vil vise til gode driftsresultat, som igjen vil tvinge "husene" til å vurdere selskapet. Kursmessig er det lang vei å ta igjen "det tapte" i forhold til GSF og NRS.
Innlegg av: siko (21.05.17 13:38 ), lest 3114 ganger

Ikke sikkert noen av de "store" nødvendigvis har SSC som kandidat til oppkjøp. Men vi så hvem som kjøpte Havfisk.

Innlegg av: Stock-Holm (21.05.17 15:24 ), lest 3083 ganger

SSC går opp på et veddemål om bedret situasjon fra en kul meglerfyr, med drahjelp av en bedret situasjon etter fjorårets luse-/sykdomssituasjon. Nå har jo kursen steget såpass at det ut ifra dette veddemålet ikke er noen doblingsmulighet igjen for nye beilere, og nedsiderisikoen har vel økt.
Innlegg av: Valium (21.05.17 15:48 ), lest 3095 ganger

Tull! Ssc 5doblet resultatet sitt. Vi vil se en jevnt stigende resulttrend som går i retning utbytte for aksjonærene. Folk skal fortsatt ha laks. Prisene er stabile til økende. Kommer ann på persepektiv og hvor lang sikt men Ssc kan gå langt, langt mer enn dobbel kurs fra dagens nivåer.
Innlegg av: aksjeguru2007 (22.05.17 10:28 ), lest 2976 ganger

Har SSC slaktefisk tilgjengelig akkurat nå, så kan de tjene store penger.
Forøvrig: Ser ut for at kurstoppen ble nådd i formiddag.
Kan bli lenge til neste gang hvis ikke de leverer en svært overbevisende rapport i morgen.
Det som er dumt med selskapet er at det ikke leverer kvartalsresultat (kun halvårs), så "tilstanden" til SSC blir litt vanskeligere å følge med på.
Innlegg av: Dieseldyr (22.05.17 11:28 ), lest 2953 ganger

http://www.scottishsalmon.je/financial/quarterly-reports/

er ikke dette kvartalsrapporter? og er det ikke Q1 som blir lagt frem imorgen?
Innlegg av: aksjeguru2007 (22.05.17 14:22 ), lest 2901 ganger
Endret: 22.05.17 14:23

Jo, Q1 blir lagt frem i morgen, men det er vel også det siste kvartal resultatet. Det er ikke krav til kvartalsresultat, og det har vel også SSC informert om. Kalenderen for resten av året ser slik ut:Financial Calendar

Financial Calendar for The Scottish Salmon Company PLC

FINANCIAL YEAR 2017

Half-yearly report – 30.08.2017
Annual General Meeting 2017 – 30.06.2017
Innlegg av: Capitan01 (22.05.17 15:09 ), lest 2872 ganger

Det er ikke Q1 fremleggelse SSC innviterer til i morgen.

The Scottish Salmon Company (SSC) is pleased to invite
current investors to a presentation of the Company in Oslo
on Tuesday 23 May 2017 from 11:30 am - 12.30 CET.

Craig Anderson, CEO and Fiona Larkin, CFO, will provide an
update of the strategic developments, operational
performance and financial status."

SSC er sluttet med ordinaere Q-rapporter. De la overraskende nok,"i alle fall for DNB" frem produksjonstall for Q-1 for noen dager siden. Tipper det hadde sammneheng med at tallene var ekstremt gode, samt presentasjonen de holder i morgen 23 mai.
Innlegg av: Simo (22.05.17 15:59 ), lest 2828 ganger

Mange med bastante meninger her. Litt dumt at de samme ikke engang vet at rapporten kom for 2 uker siden ! Og den var av enn annen verden i forhold til tidligere resultat.

Presentasjonen henger nok sammen med denne og skal overbevise investorer om at det nå er nye tider.

Pas og DNM har sine TP under review til etter presentasjonen, og de blir nok ikke satt ned for å si det slik..
Innlegg av: milk (22.05.17 15:56 ), lest 2830 ganger

SSC har ikke invitert til investormøte med mindre de har positive ting på gang. Den største katta er vel allerede ute av sekken,så det er ikke sikkert det blir noe stort kurshopp i morgen. Men at de er i en positiv trend når det gjelder driften,er det ingen tvil om. Kursen vil utvikle seg positivt fremover....
Innlegg av: storevalle (22.05.17 16:37 ), lest 2778 ganger

Avslutter bra idag. Spennende imorra
Innlegg av: Capitan01 (22.05.17 16:47 ), lest 2777 ganger

Simo, nå er det ikke meningen p være bastant, men SSC er sluttet med tradisjonelle kvartals-rapporter. Det de la frem for en uke eller to siden var en operational update q1.
Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil.
Innlegg av: cold (22.05.17 16:52 ), lest 2778 ganger

resultatet er jo kjent fra før, så intet nytt under solen. Investormøtet vil nok handle mer om positiv guiding fremover som vil trigge et enda større press på kursen. Det kan også bære bud om kvartalvise utbytter fremover. ;)

Som vi vet er jo SSC er en soleklar oppkjøpskandidat, så investormøtet vil i stor grad markedsføre konseptet SSC og tiltrekke seg evt kjøpere. Men også SSC kan ytre ønske om vokse gjennom oppkjøp..

Innlegg av: Valium (22.05.17 18:26 ), lest 2748 ganger

Amen ;)
Innlegg av: Valium (22.05.17 21:01 ), lest 2687 ganger
Endret: 22.05.17 21:02

Ja hva tror dere om morgendagen da gutter og jenter? Tror dere vi får kursdrivende info og i såfall hva?
Mitt tips er understreking av, etter min mening vanvittig økning og bedring. Mulig legges det frem tanker om at de ønsker å bli "utbytteselskap". Produksjonsindustriell info? Fasiliteter etc. Vanskelig å si men at det blir sterkt kursdrivende er jeg ganske sikker på. Hvertfall når nye kursmål og kjøpsanbefalingene kommer.
Ønsker alle medinvestorer en fantastisk dag i morgen:)
Innlegg av: kontra (22.05.17 21:29 ), lest 2621 ganger

Det meste av info om SSC har jeg faktisk fått gjennom innlegg og lenker her på HO. Har registrert lite omtale ellers i media. Nå har HO-forumet når det gjelder SSC et begrenset antall lesere-;kanskje en plass mellom 60 og 90 personer. Det er nok lite positive innlegg her kan ha å si for interessen for selskapet i den store sammenheng.
Antar at morgendagens presentasjon vil kunne nå et langt bredere publikum. Er presentasjonen så positiv som mange av oss antar kan dette gjenspeiles raskt i aksjekursen.
Innlegg av: Valium (22.05.17 21:39 ), lest 2633 ganger

Stemmer det kontra. Vil se langt mer trøkk etter i morgen. Mange som ikke kommer på banen før de får hørt presentasjon i morgen. Noen frykter kanskje emisjon eller lignende men det trenger man ikke gjøre. Hadde det i værste fall vært noe slik så vil det begrunnes med satsingen til Ssc. Ville blitt fulltegnet på NO time med en fin kurs. At de leverer slike Q1 tall tyder på at markedsandelene til Ssc begynner å bli til å regne med. Er det ikke deilig å være med fra "begynnelsen" i dette eventyret?:)
Innlegg av: milk (22.05.17 22:03 ), lest 2603 ganger

Vi har sett selskap gått 3gangen på 10 mnd før i denne sektoren ;-) Jeg ville ikke tatt sjansen på å stå utenfor SSC!!!
Innlegg av: aksjeguru2007 (23.05.17 00:10 ), lest 2554 ganger

Må innrømme at jeg "feiget" litt ut i dag, og solgte halvparten av SSC-aksjene. 15% fortjeneste i løpet av kort tid er ikke å kimse av.
Ikke så mange dagene siden jeg gjorde en lignende transaksjon i SSC.
Resterende aksjer, 10k, blir med videre.
Salgssummen ble investert rett inn i GSF, som egentlig aldri har vært blant mine store favoritter, men skal se om jeg kan få med meg kjappe 3-5% oppgang før den ryker ut igjen.
MHG sitter jeg langvarig i med en solid potte.
Innlegg av: Valium (23.05.17 11:27 ), lest 2472 ganger

Mulig å følge presentasjonen? Link?
Innlegg av: Capitan01 (23.05.17 11:29 ), lest 2452 ganger

Tror ikke det, må nok følges på "valium" :-)
Innlegg av: Valium (23.05.17 11:31 ), lest 2457 ganger

Hehe får ikke håpe det
Innlegg av: milk (23.05.17 11:40 ), lest 2429 ganger

Å feige ut,lønner seg sjelden "aksjeguru" Litt mer is i magen neste gang,så blir det bra ;-) Det blir nok en stund til GSF er ved gamle høyder,uansett hva Giskeødegård sier...
Innlegg av: aksjeguru2007 (23.05.17 13:33 ), lest 2288 ganger

Ikke lenge siden du også feiget ut, og kjøpte deg inn igjen, milk!
Sikkert mye av samme grunn som meg......sikre verdier.
At jeg fremdeles sitter med 10k i SSC er helt i følge planen min.
Det er den beholdningen jeg skal ha litt mer langsiktig. ;)
Innlegg av: delta (23.05.17 13:01 ), lest 2350 ganger

SSC:KONTRAKTSPRISER I 1.KV. REPRESENTATIVT FOR RESTEN AV 2017

Oslo (TDN Finans): Kontraktsprisene som Scottish Salmon Company hadde i første kvartal er representative for kontraktsprisene selskapet har resten av 2017.
Det sier finansdirektør Fiona Larkin i Scottish Salmon Company til TDN Finans i forbindelse med en presentasjon tirsdag.
-Kontraktene for 2017 er inngått i slutten av 2016 og kontraktsprisene vi hadde i første kvartal er representative for resten av 2017, sier hun.
Larkin legger til at kontraktsprisene er betydelig høyere enn kontraktsprisene selskapet hadde i 2016, da de ble inngått i slutten av 2015.
Selskapet vil ha en kontraktsandel på 60 prosent for hele 2017, og i første kvartal solgte selskapet 58 prosent av slaktevolumet av 5.685 tonn på kontrakt.
Scottish Salmon Company guider et slaktevolum på 25.000 tonn for helåret 2017.
Innlegg av: storevalle (23.05.17 13:25 ), lest 2301 ganger

Ser bra ut fremover, flott presentasjon
Innlegg av: Capitan01 (23.05.17 13:40 ), lest 2267 ganger

Med en ebit pr kg på 1,67 pund skulle vel det tilsi en ebit på ca 42 mill pund som tilsvarer 462 mill kr eller 2,4 kr pr aksje.
Innlegg av: Dieseldyr (23.05.17 13:50 ), lest 2245 ganger

ja 400-500mill i pluss skal være innenfor rekkevidde. SSC har vel vert raus med utbytte før da dei har hatt gode år. Og nå er vel eierne utbyttesjuk etter noen magre år såher kan det bli heftig utbytte
Innlegg av: Jubalion (23.05.17 18:25 ), lest 2141 ganger

Link til dagens presentasjon i Oslo:

http://hugin.info/143286/R/2107057/800106.pdf
Innlegg av: nike (23.05.17 20:46 ), lest 2081 ganger

Denne presentasjonen ga lite info for å bedømme utsiktene for 2017 og videre.

Det jeg leser er at det også i Q2 vil bli slaktet fra lokaliteter med høy dødlighet.
Ettersom en av plansjene viser at det ikke var ekstraordinær dødlighet i Q1 og at ekstraordinær dødlighet belastes regnskapet når den oppstår, er det håp om at resultatet i Q3 kan bli like godt som i Q1.

Når slaktingen i 2. halvår begynner fra beholdninger med normal dødlighet ventes produksjonskostnadene på 45 - 50 kroner kiloet ikke å gå ned fordi selskapet venter økte kostnader til bl.a. behandlingmot lus og andre tiltak for god fiskehelse.

Med den svært høye produksjonskostnaden pr kg vil prisfall raskt redusere resultatene mot det vi kjenner fra tidligere, men skulle prisene for 2. halvår bli omtrent som prisene på Fishpool viser, er et resultat pr aksje rundt 2 kroner innen rekkevidde.

Like godt resulttat for 2017 som for Q1-17 gir NOK 2,35 pr aksje.

Man skulle nok vært til stede på presemtasjonen og spørsmålsrunden for å få med seg detaljene.
Forhåpentligvis kan analytikerne gjøre oss mer oppdatert når analysene kommer i morgen.
Innlegg av: Capitan01 (24.05.17 00:17 ), lest 2006 ganger

Leste en interessant artikkel i IntraFish i dag. De hadde satt opp en tabell over de forskjellige selskapene og lønnsomhet for 1.kvartal.
Suverent på topp var MHG Færøyene med en margin på 42,34 nok/kg. Så fulgte Salmar nord med 35,74 nok/kg og Bakkafrost med 34,27 nok/kg. Langt nede på listen fant jeg SSC med 18,13 nok/kg, aller nederst lå Grieg seafood Shetland med -11,20 nok/kg. Snittet for alle selskaper lå på 24,04 nok/kg.
Så kan man drømme om hva aksjekursen blir dersom SSC en gang skulle oppnå samme marginer som MHG Shetland:-)
Sov Godt.
Innlegg av: Fljo (24.05.17 00:50 ), lest 1992 ganger

Hvorfor er ikke disse heller notert på den skotske børsen? Var det opprinnelig et norsk selskap ?
Innlegg av: milk (24.05.17 07:45 ), lest 1937 ganger

Capitan" Jeg tror vi får noen signaler i dag på hva markedet mener om den videre utviklingen av SSC. God omsetning i går. Blir den den tilsvarende i dag,må kjøperne opp i pris ;-)
Innlegg av: Valium (24.05.17 07:52 ), lest 1930 ganger

Tror nok denne presentasjonen var det markedet ønsket seg av betryggende info. er lettere for aktørene å ta posisjon i aksjen nå. Mitt tips er at vi vil se en reprising. 25-30 kr i første omgang.
Innlegg av: storevalle (24.05.17 07:54 ), lest 1919 ganger

Nike.
Synd du ikke var der. Virker som de har fått orden på sysakene der.
60% på gode kontraktspriser.
Kuttet ut mange små anlegg, nye anlegg på dypere vann.
Har fått 2000 tonn som er/ blir satt i produksjon nå.
Har fått signaler om ytterlige 4000t frem mot 2020.
Vasker nå alle nett hver 14 dag.
Ny laks under testing som ligner mere på den ville skotske laksen. Mere omega 3 og en helt annen oppbygging av kjøttet.
Fabrikken for videreforedling går for fullt, kapasitet på 4000t/pr år. Utvidelse er under bygging.
3 båter som frakter fisk inn + 1 hydrofoil.
Jada dette virket bra
Innlegg av: milk (24.05.17 08:04 ), lest 1917 ganger

Det virker som de virkelig har tatt riktige og innovative grep! Flotte greier:-) Bra at vi får litt info fra de som overvar presentasjonen ;-)
Innlegg av: Capitan01 (24.05.17 13:16 ), lest 1853 ganger
Endret: 24.05.17 13:19

Snittprisen i spotmarkedet var i forrige uke kr. 74,24 ,opp kr.3,02 fra uken før. Og takk til Storevalle for å dele info fra investormøte med oss her på HO:-)
Innlegg av: cold (24.05.17 14:40 ), lest 1818 ganger
Endret: 24.05.17 14:44

Jeg tror Myrseth har rett, at SSC er en doblingskandidat. I første omgang ser jeg kursen gå til 15 kr og deretter en stø kurs mot 20. Markedet vil gradvis ta inn over seg at "SSC-rabatten" er i ferd med å forvitre i takt med at selskapet vokser og økende "know how".
Forbedringspotensialet er fortsatt veldig stort og lønnsomheten ligger fortsatt under snittet for bransjen.
Innlegg av: artig (24.05.17 17:43 ), lest 1754 ganger

Ikke at det har noen betydning, men handelsmønsteret til DNM er jo helt på trynet i dag, eller?

Selger 20-62 aksjer i slengen. Manipulasjon?
Innlegg av: storevalle (24.05.17 17:52 ), lest 1744 ganger

De meglerhusa som var på presentasjon virket fornøyde, så inntil de kommer med en oppgradert analyse er vel ikke det en dum tanke
Innlegg av: delta (24.05.17 21:44 ), lest 1695 ganger

DnB Markets kom nå med oppdatering på SSC. Hold og kursmål NOK 12.
Innlegg av: Capitan01 (24.05.17 23:48 ), lest 1656 ganger
Endret: 24.05.17 23:49

Litt skuffende fra DNB dette:
Improvements already discounted
The Scottish Salmon Company published a strong Q1
trading update, and the turnaround seems to be
materialising. Higher contract prices have helped boost
our 2017e EPS by ~23%, while the guidance implies
slower growth in 2018–2019 than we expected,
prompting us to cut our EPS by 14–18%. We have
raised our target price to NOK12 (NOK10), but after
putting SSC under review on 15 May we have revised
our recommendation to HOLD from our previous BUY
recommendation, reflecting the limited potential upside
following a 40% rally since December.
Perfect contract timing. The company typically signs one-year contracts towards year-
end; hence The Scottish Salmon Company renegotiated contracts at a favourable time
last year. In December 2016 the forward price was close to NOK70/kg for full-year 2017.
The contracts were also struck at a favourable time in terms of currency, as the GBP had
weakened against the NOK and the EUR.
Costs should come down gradually. The reported EBITDA cost in Q1 was
GBP4.16/kg, which is guided to remain high for Q2 and possibly also Q3, depending on
the biology, but then steadily fall as it harvests from newer, larger sites with lower
production costs. Similar to Grieg Seafood, management at The Scottish Salmon
Company said it will focus on profitability and quality before growth. Nonetheless, it
guided for about 2kt growth per annum, hoping to reach about 31kt–33kt by 2021. We
consider this realistic as the company already produced 30.2kt in 2014].
Target price raised to NOK12 (NOK10). The company is clearly moving in the right
direction, with steps being taken to pre-empt potential future problems. Given the 40%
rally in the shares since December, investors seem to already be discounting a recovery;
hence we consider the risk/reward more neutral now. However, after putting SSC under
review we have revised our recommendation to HOLD from our previous BUY
recommendation. Our bull-case of NOK20/share suggests a sector average EV/kg of
NOK160 for 2018e, while our NOK6/share bear case assumes an EV/kg of NOK6
Innlegg av: siko (25.05.17 00:05 ), lest 1651 ganger
Endret: 25.05.17 00:26

Innlegg 21:44

" DnB Markets kom nå med oppdatering på SSC. Hold og kursmål NOK 12."

------

Begynner edrueligheten å melde seg i aksjen?
I hvert fall for noen?

Pareto har 9,60 som kursmål. Legger man seg midt imellom havner kursen kanskje i stabilt leie på 10,85.
Ikke verst bare det?
Innlegg av: delta (25.05.17 00:31 ), lest 1623 ganger
Endret: 25.05.17 00:41

siko (25.05.17 00:05 )
I en Pareto-oppdatering 12. mai sier de at de vurderer kursmålet som ble satt tidligere. Og de har ikke kommet med ny oppdatering siden. Det kan jo bli endret fra kursmålet kr. 9,80 iht. sektoroppdatering 30. mars.

Når det gjelder DnB og kursmål for lakseaksjer, ligger de stort sett rundt median blant analytikerne.
Innlegg av: nike (25.05.17 00:31 ), lest 1621 ganger

Den analysen er fra 24, februar og neppe gjeldende når Pareto kommer med en oppgradert analyse på fredag.
Innlegg av: Capitan01 (25.05.17 12:28 ), lest 1523 ganger

Med kontraktpris for 60% av produksjon på 70 kr/kg ligger nok gjennomsnittsprisen for Q2 på omtrent det samme. Sett opp mot kostnader på 4,16pund (45kr) bør vi se et resultat på ca 25 kr/kg i Q2. Med et slaktevolum på 7 000 tonn bør dette gi en EBIT pa 175 mill eller 90 øre/aksje. Korriger meg gjerne dersom jeg er helt på villspor:-)
Innlegg av: siko (25.05.17 12:33 ), lest 1523 ganger
Endret: 25.05.17 12:34

delta og nike.
Når man leser denne anmeldelsen fra Pareto i Hegnar.no, så må man tro det er oppdaterte analyser. Forventede kilopriser som også meldes samtidig stemmer vel mer med med 18 mai nivå, ikke 24 februar? Eller hva?
Her kan man åpenbart gå fem på.

Kanskje burde meldere av analysene/kursmålene vedlegge når analysen er fra? Kanskje ikke bare når den begynner å bli tilårskommen, men uansett? Vet de ikke oppgraderingsdato bør de la være å sende den.
Her lurer man ikke bare traderne, men også analytikerne/Pareto.

Dere har sikkert sett linken 25 ganger, men vedlegger den allikevel:

" Pareto bull på laks.
Artikkel av: Are Strandli - Hegnar
18. mai 2017 - 16:15
Meglerhuset Pareto Securities forventer en lakspris på 74 kroner per kilo neste uke, noe som er to kroner høyere enn deres nye estimat for denne uken, fremgår det av en oppdatering torsdag.
Spotprisen neste uke ventes dermed å være 26 prosent eller 15 kroner høyere per kilo enn i samme uke for et år siden.
Meglerhuset har en kjøpsanbefaling på samtlige oppdrettsaksjer på Oslo Børs,
Det opereres med følgende kursmål:
Akva Group: 81 kroner
Austevoll Seafood: 96 kroner
Bakkafrost: 350 kroner
Grieg Seafood: 92 kroner
Lerøy Seafood: 591 kroner
Marine Harvest: 185 kroner
Norway Royal Salmon: 178 kroner
Salmar: 286 kroner
Scottish Salmon Company: 9,6 kroner"

-----

Det blir interessant med oppgradering til fredag.
Takk for den beskjeden.
Innlegg av: artig (25.05.17 12:48 ), lest 1506 ganger

Tydeligvis pen oppside i Lerøy Seafood.

Blir spennende å se oppdatert analyse av ssc.
Innlegg av: nike (25.05.17 13:32 ), lest 1501 ganger

Capitan01

Det jeg oppfatter at DNM sin analytiker ønsker å få fram er at SSC fremforhandlet kontraktene på et gunstig tidspunkt, med svakt pund og spotpriser i området NOK 70,
IKKE at SSC sine fastpriskontrakter er inngått med priser (i pund) for 2017 tilsvarende NOK 70.

Med produksjonskostnader på 45 kroner pr kg er det uansett kontraktspriser godt gjort å oppnå EBIT på 17,40 pr kg.
Det forteller meg at SSC har inngått gode kontrakter for i år og at salget til spotpriser har truffet godt i forhold til endringene i spotprisene i Q1.

Gjennomsnittlig spotpris blir neppe like høy i Q2 som i Q1.
Når SSC guider samme produksjonskostnader i Q2 (og Q3) som i Q1, vil EBIT pr kg bli lavere de to kommende kvartalene.

Hvor lavt vil bestemmes av utviklingen i spotprisene framover.
DNM sin sjømatanalytiker, Alexander Aukner, antar EBIT for hele året på GBP 0,96 (NOK 10,69) basert på en gjennomsnittspris for kontrakter og spot på NOK 57 for 2017 og NOK 55 for 2018.

Gitt SSC sin EBIT i Q1 på NOK 17,40 mener jeg at DNM ikke har tatt nok hensyn til sitt eget utsagn om at SSC må ha inngår svært gode fastpriskontrakter for 2017.

For meg virker det ikke sannsynlig at SSC sine gjennomsnittlige salgspriser for 2017 skal komme ned på 57 kroner når prisoppnåelsen i første halvår er godt over dette og 60 % av laksen som skal slaktes i andre halvår alt er solgt til et høyt nivå for fastpriskontrakter i 2017.

Jeg synes Aukner er overforsiktig i sitt kursmål og venter spent på Pareto og andre sine oppdaterte vurderinger av SSC.
Innlegg av: delta (25.05.17 13:44 ), lest 1495 ganger
Endret: 25.05.17 13:46

nike (25.05.17 13:32 )
Når det gjelder DnB Markets sjømatanalyser, synes jeg de er ganske forsiktige på EPS for helåret og mer friske på kursmål som jeg oppfatter som edruelige. Forsiktig EPS-estimat kan delvis ha sammenheng med at de har et relativt lavt spotprisestimat i snitt for norsk laks i år, NOK 57/kg. Skotsk laks oppnår normalt en premie på norsk laks på kanskje i snitt NOK 3/kg (premien varierer litt fra kvartal til kvartal), men EBIT-kostnad pr. kg er normalt noen kr pr kg høyere i Skottland enn i Norge. For meg kan det se ut til at norsk spotpris i snitt for Q2'17 kan havne på samme nivå som for Q1'17 i snitt, rundt NOK 65/kg. Ellers ligger Pareto for mange lakseaksjer nær eller på høyeste kursmål blant analytikerne.
Innlegg av: nike (25.05.17 14:04 ), lest 1480 ganger

delta

Dersom norsk spotpris blir omtremt uendret fra Q1 til Q2 vil vel skotsk spotpris også bli omtrent uendret, bortsett fra den merprisen for skotsk laks som du nevner kan variere fra kvartal til kvartal.

Ettersom fastpriskontraktene er de samme, også i andel av SSC sitt samlede slaktevolum i Q2, vil SSC sine inntekter og resultat (EBIT) i Q2 bli omtrent som i Q1, justert for engangshendelser og hvor godt slaktingen treffer med de høyeste spotprisene.

I så fall antar jeg du deler min oppfatning av at Aukner undervurderer driftsresultatet for 2017 forutsatt at spotprisene ikke sklir ned mot 50 og blir liggende der til langt utpå høsten?
Innlegg av: delta (25.05.17 14:09 ), lest 1484 ganger
Endret: 25.05.17 14:18

nike (25.05.17 14:04 )
Jeg skal ikke ha sagt så mye om SSC spesielt for jeg har ikke sett nøye på dem. GBPNOK var 10,45 i snitt i Q1'17. Kan vel bli litt høyere i Q2'17 så omregnet i NOK kan det føre til litt forskjellig operativ EBIT i Q2. Nå var den en tur godt over 11, men er kommet under igjen.
Ja, hvis du undervurderer prisutfallet for året, kan resultatestimatet bli for lavt. Aukner har følgende Q-estimater for spotpris for norsk laks gjennom 2017: 1: NOK 65, 2: NOK 55, 3: NOK 50, 4: NOK 58, noe som gir et årssnitt på NOK 57.
Innlegg av: nike (25.05.17 14:45 ), lest 1452 ganger

delta

Vi holder oss til Q2, hvor det meste er avklart.
2 halvår blir mer eller mindre kvalifiserte gjetninger.
Kanskje den beste er forwardprisen for H2-17 som nå er 61, som er laaaagt over Aukners 50.

For Q2 menerr du at gjennomsnittlig spotpris vil bli rundt 65 kroner
Aukner legger 55 kroner til grunn for sine estimater.

Dette bare underbygger min oppfatning av at Aukner har underestimert EBIT for SSC for 2017.
Innlegg av: nike (26.05.17 10:03 ), lest 1387 ganger

For få minutter siden kom Pareto med sin oppdaterte SSC-analyse, som jeg finner mer i overensstemmelsene med markedsutsiktene framover enn den som DNM kom med på onsdag.

"Estimates up on price achievement

SSC reported a Q1 17 EBIT adj. of GBP 9.5m vs our estimate of GBP 3.7m. Higher achieved prices driven by a lift in contract prices are the main reason for the stronger result. Contract prices will stay at the Q1 level throughout 2017. At the investor day hosted this week the company indicated a ignificant volume growth going forward. Based on the improved contract prices and lower cost assumptions we increase our 2017 estimates with ~40%. We increase our TP from NOK 9.6 to NOK 12.7, and reiterate our Buy recommendation.

Margins increased on higher prices and lower cost
We increase our margin expectations as the company has been able to lift the 2017 contract prices more than we expected. We now include a contract price of GBP 5.5/kg for 2017. We also lower our cost assumptions somewhat as we believe the investments in a new well boat and sea lice equipment will have a positive cost effect. We also believe the focus on getting larger sites will have a positive effect. We now estimate a 2017 EBIT margin of NOK 14.3/kg vs NOK
19/kg in Scottish Sea Farms (LSG/SALM) and NOK 20/kg in MHG UK.

Significant investments in 2017

SSC are making significant investments during 2017 in hatcheries and farming sites to support further growth. The company will also make investments in value added processing capacity and will open a new line at the factory on main land this autumn. After this the company will have 4,500 tonnes VAP capacity.

TP up to NOK 12.7, Buy reiterated

We base our TP on 12x 17e EPS and 11x 18e EPS. For SSC we still include a 20% discount due to historical volatile results. Based on
our positive estimate changes we increase our TP from NOK 9.6 to NOK 12.7 and reiterate our Buy recommendation."

Innlegg av: Capitan01 (26.05.17 13:58 ), lest 1327 ganger

Da har jeg solgt meg godt ned i SSC. Litt skuffet over kursmåla til DNB og Pareto,tror derfor det blir relativt stille rundt denne aksjen frem til Q2 som er varslet 30 august. Regner med å være fullt inne igjen i god tid før det, men nå flyttes fokuset over til GOGL. God sommer:-)
Innlegg av: Simo (29.05.17 09:04 ), lest 1236 ganger

Ut av Dovreportisen igjen
Innlegg av: Dieseldyr (29.05.17 09:52 ), lest 1197 ganger

små selskaper som ssc får veldi mye juling når de tas ut av dovre porteføljen da alle truseskvettere som følger myrseth skal ut på mårningen... tar seg nok inn ut over dagen
Innlegg av: Valium (29.05.17 10:03 ), lest 1201 ganger

Helt riktig! Skjønner egentlig ikke helt hva folk driver med! Ssc har vist at de nå driver svært lønnsomt i en stabil sektor. At den er så volitil som nå er som nevnt at uvitenheten fra "triseskvettere" gjør at de selger. Dette vil bli en typisk long aksje. Vil nok se at den stabiliserer seg opp når traderne har kommet seg ut.
Innlegg av: aksjeguru2007 (29.05.17 10:17 ), lest 1163 ganger

Jeg tror ikke SSC vil løfte seg noe vesentlig fra kursen vi ser nå uten at hele næringen samtidig løfter seg kursmessig igjen.
Kursen generellt har fallt litt for mye, men slik er det i denne sektoren.
Å skylde på truseskvettere blir for lettvint.
I så tilfelle er det ikke så mange av dem.
Innlegg av: delta (29.05.17 11:53 ), lest 1114 ganger

Muligens er denne oppdatert mht. kursmål:
http://www.barrons.com/quote/stock/no/xosl/ssc/research-ratings

2 kjøp
2 hold
Kursmål:
Hus 1 (vet ikke hvem): NOK 13,-
Pareto: NOK 12,70
DnB Markets: NOK 12,-
Hus 4 (vet ikke hvem): NOK 11,50

Innlegg av: siko (29.05.17 16:10 ), lest 1047 ganger
Endret: 29.05.17 16:15

Undres på hva kursmålet til Myrseth er, eller ville vært? Dette var jo nylig en doblingskandidat iflg han.

Det er andre gang på kort tid Myrseth skriker "dobling" for så like etter ta aksjen ut. Undres på hva hans begrunnelser var for å skrike dobling. Og begrunnelse for å ta ut aksjen omtrent umiddelbart etter.

Fyren går Investtech en høy gang, han bedriver analyse etter værhaneprinsippet. Investtech analyserer ikke etter selskapenes inntjening (er), men bedriver regelrett stemningsrapport.

Da har analytikerkorpset fått en til av samme kaliber.

Innlegg av: artig (29.05.17 16:25 ), lest 1014 ganger

Er det noen analytikere en kan stole på?

Synes forøvrig dette ser bra ut:

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170512.GlobeNewswire.HUG2104154

Spesielt denne delen:

Q1 2017 Q1 2016 FY 2016
Net operating revenues
35,134 29,105 109,921
EBITDA
11,460 4,213 8,939
EBIT before fair value adjustments
9,496 2,039 672
Equity ratio
60% 55% 55%
NIBD
43,711 40,797 42,904
Harvested volume
5,685 6,741 24,342
EBIT/kg before fair value adjustments
1.67 0.30 0.03

Innlegg av: milk (29.05.17 16:31 ), lest 1011 ganger

Stor omsetning på fallende kurs.. Man kan jo lure på hva som har skjedd med selskapet i helgen! Dette må da være en god mulighet for kjøp!
Innlegg av: artig (29.05.17 16:35 ), lest 1001 ganger

Håper da det...lol

Det har jo ikke skjedd noe som helst, ihvertfall ikke som er meddelt markedet.

Og, de andre gikk jo marginalt ned.
Innlegg av: cold (29.05.17 16:37 ), lest 1006 ganger

Myrseth selger ikke sine råd gratis. Jeg kan nesten love dere at han gikk short i aksjen rett før han kastet ut SSC fra porteføljen.
(og nå når aksjen har stupt 15% på 2 dager er han nok gått long igjen)

Han er flink til å bruke media aktivt når han hausser sin ukesportefølje,. Uten promotion hadde vel kursen neppe beveget seg nevneverdig.

Det er nøyaktig samme fremgangsmåte Arne Fredly bruker når skal hausse NAS aksjen i været.

Innlegg av: aksjeguru2007 (29.05.17 16:40 ), lest 997 ganger

Spørs jo hvor mye slaktefisk SSC har tilgjengelig i månedene fremover, og om dette ev vil ha positiv eller negativ innvirkning på halvårsresultatet.
Innlegg av: artig (29.05.17 16:43 ), lest 983 ganger

De har vel meldt om ca. 25000 for året.
Innlegg av: xLax (29.05.17 17:07 ), lest 959 ganger

Nesten i fritt fall? Den mest manipulerte av laksene? Volatiliteten taler vel for seg? Er det noe særlig hold i kursmålene her egentlig?
Innlegg av: artig (29.05.17 17:09 ), lest 951 ganger

Oslo børs er vel en børs hvor løgnaktige analytikere samkjører med meglerhus, kunder og robot-manipulasjon?

For å lure de få private/ amatørene som er på børsen?
Innlegg av: jakve (29.05.17 17:11 ), lest 952 ganger

utviklingen idag skyldes hovedsaklig myrseth. når han tar aksjer inn eller ut av sin dovre-portis, påvirker det kursene, spesielt i lite likvide aksjer som SSC
Innlegg av: xLax (29.05.17 17:13 ), lest 948 ganger

ok. en slags minigiske altså?
Innlegg av: jakve (29.05.17 17:14 ), lest 943 ganger

de som blir lurt er de som er dumme nok til å kjøpe/selge aksjer på bakgrunn av overskrifter i media. og de er det ikke synd på.
Innlegg av: Stock-Holm (29.05.17 17:16 ), lest 941 ganger

"Lurt" av Myrseth, kanskje..? Buuu-huuh...
Innlegg av: artig (29.05.17 17:20 ), lest 929 ganger

Det har du rett i jakve. Når en kjenner spillet, så er det jo helt greit. Eller, kanskje jeg heller skulle si, når en kjenner lusa på gangen:))

En hører hva de sier, og vet og ser at de gjør motsatt. Alltid.
Innlegg av: Valium (29.05.17 18:01 ), lest 914 ganger

Fundamentalt så er det uforandret. Selskapet går bedre nå enn på lenge. Reaksjon på den bratte kurven opp må vi tåle. Enig at dette var vel stor overreaksjon men " this too shall pass"
Innlegg av: milk (29.05.17 18:07 ), lest 909 ganger

Jeg er faktisk sikker på at kursen vil hente seg inn igjen.Kanskje ikke i morgen,men i løpet av uka er den opp 8-10%... Dette har vi sett før. Det er noe i dette med "lusa å gangen" ;-)
Innlegg av: artig (29.05.17 18:21 ), lest 886 ganger

Krysser fingrer for du har rett milk:))
Innlegg av: cold (29.05.17 19:52 ), lest 861 ganger

Jeg tror også kursen tar seg opp i morgen.
Innlegg av: sett (29.05.17 20:01 ), lest 842 ganger

Tror det var en overreaksjon i dag, ingen grunnleggende faktorer tyder på at dette fallet er tuftet på realiteter. I løpet av uka regner jeg med vi ser 10 tallet igjen.
Innlegg av: siko (29.05.17 20:35 ), lest 837 ganger
Endret: 29.05.17 20:37

cold 16:37 :

"Myrseth selger ikke sine råd gratis. Jeg kan nesten love dere at han gikk short i aksjen rett før han kastet ut SSC fra porteføljen.
(og nå når aksjen har stupt 15% på 2 dager er han nok gått long igjen)"

-------------

Myrseth har da noe vett; å la være å begrunne hvorfor han like etter doblingsrop tar aksjen ut.

Han venter nå til SSC er nede på 8 tallet. Da går han inn igjen for så deretter rope DOBLING.For noen tror på tullballet hans. Dette skjer muligens før det har gått 2 mnd.

Så setter han shorten igjen rett før han tar aksjen ut.

Og så..

Innlegg av: xLax (29.05.17 21:06 ), lest 805 ganger

Merkelig. Er Myrseth i en slags majoritetskontrollerende posisjon som gjør at han kan styre kursen dit han vil? Og hvor mange kronene er det egentlig snakk om? Volumet er heller miserabelt. Idag er omsetningen ca 3mnok, helt på gjennomsnittet. Det kvalifiserer altså dårlig med uttrykket fall på stort volum som milk sier tidligere idag.
Innlegg av: milk (29.05.17 21:34 ), lest 781 ganger

Det er ikke akkurat hverdagskost at det blir omsatt 356000 aksjer i SSC! Enkelte dager kunne det gå timer før det ble omsatt noen aksjer... Interessen var heller laber.
Innlegg av: xLax (29.05.17 22:01 ), lest 763 ganger

ok. følger ikke denne noe særlig, ser bare at dn.no statistikken sier dette om dagen:
Omsetning 3,50 mill. Gj.snitt 3,36 mill.
https://www.dn.no/finans/#/detaljer/SSC.OSE
Innlegg av: aksjeguru2007 (29.05.17 23:59 ), lest 696 ganger

En kan vel både si og mene mye om Myrseth, men uansett så har han greid å gi aksjen et ansikt. Det i seg selv er positivt, og så får heller aksjonærene studere SSC litt på egen hånd, og vurdere ut i fra det.
Foreløpig bør det ikke være tvil om at aksjen kan ha litt mer å gå på, men jeg tviler på at vi ser noen høyere topp enn kr.11,50 før SSC har lagt frem nye tall tidlig på ettersommeren.
Innlegg av: jakve (30.05.17 00:02 ), lest 690 ganger

stemmer det, Simo. men effekten av hans fiktive portefølje-endringer pleier heldigvis sjeldent å vare lengre enn mandagen ;)
Innlegg av: xLax (30.05.17 10:36 ), lest 572 ganger
Endret: 30.05.17 11:45

Nei nei. Du skulle solgt på 11. Nå er det straks kjøp. Vil du ha litt volum er det nå som gjelder.

Men Gsf er nok et bedre kjøp nå

Dagens store nettoselger er NON. Ikke bra. .
Innlegg av: xLax (30.05.17 11:09 ), lest 536 ganger

1M Ago Current
Buy 3 3 2
Overweight 0 0 0
Hold 1 1 2
Underweight 0 0 0
Sell 0 0 0

STOCK PRICE TARGETS
High: kr13.00
Median: kr12.35
Low: kr11.50
Average: kr12.30
Current Price: kr9.50

Her må det kraftige nedjusteringer til. Ellers er det røverkjøp nå.. 20% under laveste kursmål!
Innlegg av: milk (30.05.17 11:58 ), lest 512 ganger

Hvorfor selge når man kan kjøpe?
Innlegg av: xLax (30.05.17 13:52 ), lest 429 ganger

Er vel hjerne non som seller?
Innlegg av: Valium (30.05.17 14:05 ), lest 444 ganger

Dessverre ser vi hvordan tradere kan herje med en aksje. Useriøst av myrseth også som tilsynelatende forvalter porteføljen sin som en trader. 10% her og 10% der uten å være med på en reel verdiskaping. Men betyr ingen ting så lenge Ssc fortsetter å levere slik de gjør nå. Kursen vil stabilisere seg høyere men f... så irriterende å se amatørene av en saueflokk herje på Oslo børs. Måtte de få seg en skikkelig smekk.
Innlegg av: Valium (30.05.17 14:25 ), lest 430 ganger

Se handelsmønsteret. Hva skal man kalle dette? Manipulasjon? Robot?
Innlegg av: xLax (30.05.17 14:44 ), lest 399 ganger

Ikke så mye robot? Og neppe mye short? Mer stoploss forsøk i ly av lavt volum? Det gir jo bieffekten med billige aksjer.. ser vi 8 tallet?
Innlegg av: milk (30.05.17 14:45 ), lest 403 ganger

Som så mange har hevdet tidligere,OSE er å blir en spillbule.... De som selger nå,vil tape på sikt. Sitt rolig å la "gutta"få spille fra seg. Denne aksjen skal opp og frem!!!
Innlegg av: milk (30.05.17 15:19 ), lest 386 ganger

Tråden er full. Starter del 2.
Innlegg av: artig (30.05.17 17:28 ), lest 350 ganger

Kan jo håpe den går lavere, men tviler litt.
Ser ut som utlendingene er aktive i lakseaksjer ihvertfall:)
Innlegg av: Norso (06.06.17 19:44 ), lest 259 ganger

Siger jevnt og trutt oppover nå. Satser på 13,- innen 1. Juli.
Innlegg av: xLax (30.05.17 10:04 ), lest 602 ganger

Ai ai for en fest. 20% ned siste uke. Kan ikke være noe feil med "analysene" her vel?
Innlegg av: Simo (29.05.17 22:48 ), lest 742 ganger

Dovre porteføljen er fiktiv så Myrseth har ikke gått verken short eller long..
Innlegg av: Grimstad (30.05.17 00:14 ), lest 700 ganger

RE^3: THE SCOTTISH SALMON COMPANY

Hadde veldig lyst å ta en Turnaround her, men det slår vel bare tilbake så jeg lar det være

Spurte familiens laks ekspert om denne for noen dager siden, han skulle regne på den før han ga svar.

Fikk ingen svar og dermed heller ingen aksjer, og i dag er jeg rimelig glad for det
Innlegg av: Kenguru1 (30.05.17 09:47 ), lest 620 ganger

Uten media r myRseth en ræva aksjeplukker
Innlegg av: Kenguru1 (30.05.17 10:23 ), lest 588 ganger

Selg dritten
Innlegg av: Kenguru1 (30.05.17 12:43 ), lest 496 ganger

10 kr i dag
Innlegg av: xLax (30.05.17 13:23 ), lest 470 ganger

RE^3: THE SCOTTISH SALMON COMPANY

Laveste kursmål 11,50. Bare ta imot på myrsethdippen.
Innlegg av: Kenguru1 (30.05.17 13:47 ), lest 460 ganger

RE^4: THE SCOTTISH SALMON COMPANY

Hvorfor er denne her nede nå...er folk hjernedøde