Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: aksjespes1023 (18.05.17 18:37 ), lest 1487 ganger
Ticker: FUNCOM

Konkurskandidat

Holder ikke med litt inntekter i ett kvartal. Spill er ferskvare. Ser ikke hvordan de skal tjene penger fremover.
Innlegg av: 100 Bagger (18.05.17 18:42 ), lest 922 ganger
Endret: 18.05.17 18:43

RE^1: Konkurskandidat

Lol.. Får håpe 87 mill NOK på konto kan rekke en stund da..:)
Innlegg av: lolle02 (18.05.17 18:49 ), lest 901 ganger

Går ikke shorten inn, må du lage en tråd for å berge ræva....
Innlegg av: Toreey (19.05.17 06:22 ), lest 782 ganger
Endret: 19.05.17 06:24

Det er derfor ark-rust har solgt 4 mill, 1 mill det første året, 3mill etterpå.

Eller Counter Strike GO

1 Mill solgte første året
29 Mill solgte neste 3 år

Kilde: https://steamdb.info/app/730/graphs/
Innlegg av: Nesebrus (19.05.17 06:58 ), lest 729 ganger

Hvis du leser litt her på forum så ser du at de lager nye spill som de skal tjene på fremover. Lorten er vel det neste, kommer neste år.
Innlegg av: Carlsen73 (19.05.17 07:13 ), lest 695 ganger

Når man svarer/skriver på denne tråd, så kommer titlen til at stå øverst på listen med tråde. Det er vel ikke så ønskeligt for os, der helst ser denne akties genrejsning ovenpå et helt absurd kursfald.
Innlegg av: -Spekulanten- (19.05.17 09:50 ), lest 586 ganger

Markedet følger i hvert fall med på steamspy. Hvilket spill skal de kopiere neste gang og klistre Conan-logoen på? De går kanskje i pluss igjen, men store penger blir det ikke.
Innlegg av: -Spekulanten- (19.05.17 09:58 ), lest 542 ganger

At Ole Schreiner slår seg på brystet og sier at tallene taler for seg er like tragikomisk som Funcom-trådene når man ser på steamspy... Lever litt i benektelse han også, lol.
Innlegg av: Aksjerik (19.05.17 09:59 ), lest 528 ganger

Bare press prisen ned så kan jeg kjøpe mer!
Innlegg av: anderssax (19.05.17 10:59 ), lest 478 ganger

Aksjespes

Du ser ikke hvordan de kommer til at tjene penge fremover.

Det skal jeg fortælle dig:
Q2 bliver kedelig med et lille plus men stadig et plus
Q3 Bliver meget bedre end Q1 pga. min. 700000 xbox salg til en bedre avance end pc, sommersalg mit gæt 200-300000
SWL vil kunne bidrage signifikant til selskabets økonomi iflg. selskabet selv.
Q4 med julesalg og fortsat x box og ps4 lige om hjørnet.
Men det som langt de fleste herinde glemmer er:
Hvis man som jeg tror at Funcom har lavet en fundamental
turnaround og at stilen fra CE bliver videreført i fremtidige spil og seriøsiteten omkring deres kunder og markedsføring fortsætter som nu, ja så har du en vanvittig upside på dette firma. Og her taler jeg ligesom bagger om kurser på over 40 men bare ikke før end om 3-4 år som jeg vil tro det tager at overbevise markedet om turnarounden. Hvis man som andre herinde tror at Ce bare er et lucky punch ja så kommer kursen naturligvis ingen steder. Men jeg tror på det og holder alle mine 140000 aktie ( har ikke flere penge ellers havde jeg købt flere) og sælger hverken i år eller næste år. God helg
Innlegg av: anderssax (19.05.17 11:10 ), lest 448 ganger

Hej Igen

Så fik jeg lige svar fra Ole Schreiner fra Funcom på nogle spørgsmål jeg sendte til Funcom i går. Igen oser de af seriøsitet og jeg kan rigtigt godt lide svaret. Xbox specifikt aug/sep så det bliver nok helt sikkert i Q3 og ikke forsinket når de allerede nu skriver aug/sep

Dear Anders

Thank you for your mail and your interest in Funcom. As you know we do not give specific estimates on future revenue and report regularly within the segments we operate in accordance with the regulations. There are no plans to change this procedure. For more information regarding risk and uncertainty, which can heavily influence future revenue, please refer to point 27 in our annual report you can find in the link below. We have informed the market about the significant events in the coming quarters; in 2Q we plan to launch Secret World Legends on our own platform with Steam to follow later, in August/September we plan to release Conan Exiles on Xbox, and in 1Q-2018 we plan to release the full version of the game Conan Exiles on PC, Xbox and PS4. We encourage all shareholders to seek information about similar types of games, and pay particular attention to games that have launched on multiple platforms and has transferred from Buy to Play to Free to Play business models.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=425203

Regards,
Ole Schreiner
EVP Business Operations
Funcom
Innlegg av: -Spekulanten- (19.05.17 16:41 ), lest 366 ganger

anderssax

"SWL vil kunne bidrage signifikant til selskabets økonomi iflg. selskabet selv."

Her er hva selskapet faktisk selv guider:
"The trend of slowly declining revenues on the current Live Game portfolio is expected to continue as in previous quarters due to the ageing of the games. The relaunch of The Secret World might temporarily have a positive impact on this trend short term."

Hvis man ser relativt på det, så kan man muligens kalle det signifikant når Q2 foreligger!
Innlegg av: JB11000 (19.05.17 18:40 ), lest 309 ganger

@Anders

prøv at spørge ham om hvorfor deres revenues i q1 tilsiger et salg på omkring 420000 spil

med en salgspris på 29,99 og 30 procent til steam.

Det virker meget mærkeligt når de meldte 480000 solgte på 14 dage og regnskabet siger 420000

ville man ikke normalt melde den milestone man sigtede efter som vist var at være mellem de 10 bedste survivalspil ud til markedet
Innlegg av: Dogsther (19.05.17 21:00 ), lest 222 ganger

Ikke glem at Funcom har en rik onkel med tykk lommebok. De går ikke konk så lenge han er med.
Innlegg av: JB11000 (19.05.17 21:15 ), lest 212 ganger

hans lommebog bliver tykkere når han dumper alle sine aktier.

Og de aktier han har er rigtige aktier ikke fantasi aktier som baggers