Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: eriulf (18.05.17 10:53 ), lest 2992 ganger
Ticker: WRL

WRL gir bånn gass i Mosambik

Var ikke helt en emisjon som var på ønskelista, men da kommer det iallefall til å skje litt fremover. Hvor lang tid tar det å få gjennomført ett seismikkprogram?
Innlegg av: helloween (18.05.17 11:02 ), lest 1908 ganger
Endret: 18.05.17 11:04

RE^1: WRL gir bånn gass i Mosambik

Det undres litt at noen solgte på 2,70, når det sto «kø» for å kjøpe på 2,73:)
Spennede i morgen å se hvem kjøperen(ene) var.
Innlegg av: Gjestmann (18.05.17 11:10 ), lest 1845 ganger
Endret: 18.05.17 11:16

RE^2: WRL gir bånn gass i Mosambik

Hadde markedet reagert logisk skulle kursen nøyd seg med å korrigere for reduksjon på 10 % oppside som følge av emisjonen, alle andre forhold konstant. Nå er kanskje ikke alle andre forhold konstant, blant annet i og med at selskapets likviditet virker å ha vært mer skviset enn vi tidligere har fått inntrykk av. På den annen side er det ingen grunn til å engste seg for emisjon i overskuelig fremtid. Uansett: Mener en først at kurs på lavt 3-tall var noenlunde riktig før emisjonsmeldingen, og da i så fall fordi markedet vil se dokumentert volumøkning og mottatte innbetalinger på gass-salg før re-prisisng, er det en kjøpsanledning når kursen går så langt ned på en såvidt liten emisjon.
Innlegg av: helloween (18.05.17 13:30 ), lest 1698 ganger

Da ser det ut som de som ville ut er ute, og oppgangen kan starte:)
Innlegg av: helloween (18.05.17 23:02 ), lest 1541 ganger

Notice of Annual and Special Meeting

Special Meeting?

Innlegg av: JimJohnny (18.05.17 23:30 ), lest 1451 ganger

Siden det ikke blir reparasjonsemisjon, så kjører de reparasjonsbullshit.

Det er neste så jeg hører det for meg, den skjelvende hånden og hese whiskey stemmen, messe om milliarder av fat olje på Tembo
(hvordan var det igjen..... jo, de boret tørt og Anadarko gav fra seg sin andel).

Emisjon nå, så er det mye som tyder på at VIRKELIGHETEN (og da mener jeg IKKE den "virkeligheten" som WRL beskriver), er at man fortsatt er langt unna de mål som de vrøvler om.

Kursmål: 1,5
Innlegg av: davan (18.05.17 23:13 ), lest 1513 ganger
Endret: 18.05.17 23:16

25 pence (ca 2,50) det var litt for lavt for nye aksjer!
Innlegg av: OzSurfer (18.05.17 23:38 ), lest 1445 ganger

NOK 2,73.
Innlegg av: Daywalker (19.05.17 02:24 ), lest 1368 ganger

JJ

Flott at børsamatører som deg selv og Poker kan gi oss andre et innblikk i hva tap av surt opptjente sparepenger kan gjøre med menneskesinnet :)

Kursmål: 11,5
Innlegg av: Georgie42 (19.05.17 02:42 ), lest 1359 ganger

Ser ikke for meg noen overraskelser i Q1 da vi allerede vet produksjonsnivået, at de fortsatt guider konservativt, og nærmest ikke er villig til å fortelle ytterligere om nåværende og potensielle industrikunder. De fjernet til og med Dangote og Goodwill i gassleveranse anslagene i den nyeste presentasjonen! I tillegg til dette ble det kommunisert fra Katherine at Farm-out vil evt skje i løpet av neste halvår pga mer info om Tembo feltet må bli gitt til partner før en avtale.
Ser derfor for meg at det eneste som kan holde kursen over emisjonskurs er at innsidere er en del av den.
Ikke meningen å baisse, da jeg hadde stor tro på WRL, men mistet mye tillit til ledelsen etter dette. Tror derfor at kursen skal ned i 2,30 framover mot høsten før vi evt får en partner, men den oppgangen vil være kortvarig. En stigende trend tror jeg først på ved årsskifte med økte gassleveranser, forutsatt at det ikke blir flere industrikunder før den tid. Da kan den selvfølgelig starte den stigende trenden tidligere ;)
Innlegg av: snabelstoff (19.05.17 06:44 ), lest 1308 ganger
Endret: 19.05.17 06:46

En ting er helt sikker og det er at ledelsen er helt ubekymret over at aksjen har en elendig utvikling og at småaksjonærer er i minus. De greier ikke å markedsføre selskapet og når det en sjelden gang kommer en melding fra selskapet er det som regel av karakter som sender aksjen ned. Alle godbitene vi venter på blir dysset ned og aldri omtalt, som produksjonsøkning i Tanzania, ROFR mulighet og Tembo potensiale.

De er happy nok til å ha en trivelig hverdag med gode lønninger og overser helt at de er et børsnotert selskal der småaksjonærer har investert sine sparepenger og måler dem på resultat fra dag til dal.
Innlegg av: bokaj70 (19.05.17 07:01 ), lest 1281 ganger
Endret: 19.05.17 07:04

Når man går på børs er emission en af de værktøjer man får til at accelerer udviklingen af virksomheden.

WRL har stort potentiale med de producerende felter de har i dag. Men de vil ikke kunne imødekomme fremtidens efterspørgsel og det er det man adresserer ved at rejse penge til Tembo. Med potentiel enorm værdi for aktionærerne.

Men folk piver fordi kursen falder lidt nu og her pga emissionen?

Generelt skal man altid forvente at man kannkomme til at vente på sin gevinst indtil resultaterne slår igennem på bundlinjen. Nogle aktier stiger fint på forventninger alene WRL er ikke en af dem. Bl.a. Fordi vi er i Afrike med tilhørende risiko for forsinkelser, brudte afrtaler, politisk støj mm....

I WRL begynder tingene først for alvor at udvikle sig i 2018/19 og man risikerer at investeringen er døde penge indtil da.
Det bør man holde sig for øje og har man ikke tålmodigheden bør man måske kaste sig over et andet selskab.

Potentialet er meget stort og selv takler jeg det ved at have en bred portefølje og bygge beholdningen op i WRL med gevinster fra handler i selskabet mens vi venter. Det giver større afkast den dag vi rykker og det kommer vi til.
Set lidt for oven køre det planmæssigt hvilket er enormt positivt.
Innlegg av: Forsiktig Mann (19.05.17 07:40 ), lest 1231 ganger

Enig med deg Bokaj70. Dette fordrer tålmodighet. Mange har nok godt inn med et perspektiv om å være ute by now, og jeg hadde nok også trodd vi skulle være lenger inne i målområdet. Dog er det nok bare slutten på begynnelsen vi har sett.
For egen del er jeg nå opptatt av å vite hva som Wrl har sett som ikke andre har sett på Tembo.
Innlegg av: OzSurfer (19.05.17 08:00 ), lest 1196 ganger

Kan ikke la være å påpeke at McBean er største aksjonær og blør like mye som oss ved manglende kursutvikling. Likevel virker han rolig og ubekymret.
Innlegg av: OzSurfer (19.05.17 08:04 ), lest 1183 ganger

I siste presentasjon angir man at gjennomsnittsleveransen year to date er på 43 MMscf/d. Det betyr at vi har stått oss godt igjennom regntiden i motsetning til i fjor. Kan det skyldes at Goodwill har gitt merbidrag?
Innlegg av: JimJohnny (19.05.17 08:22 ), lest 1131 ganger

Daywalker

Børsamatør...?

Da formoder jeg du ser på deg selv som en proff.
Du må være en skikkelig proff du, som mener utviklingen av selskapet har vært bra.

Eller er det kanskje det at du skriver "kursmål 11.,5" som du mener kvalifiserer deg som proff?

Ps. artig at du nevner Poker forresten, jeg ser vel ikke annet enn at vedkommende har hatt rett vedrørende sine betraktninger rundt selskapet, gjennom flere år.
Innlegg av: snabelstoff (19.05.17 08:11 ), lest 1171 ganger

MrBean er vel ikke største aksjonær..men stor jaffal!
Innlegg av: OzSurfer (19.05.17 08:33 ), lest 1104 ganger

Tipper han er størst etter siste emisjon ;)
Innlegg av: OzSurfer (19.05.17 09:41 ), lest 1015 ganger

Jeg ser i alle fall at det er en del som benytter anledningen til å laste. Høyt volum i går, fortsetter i dag. Bla. registrerte jeg på XI at "robotdødaren", som alltid har vært negativ til WRL, tok et bet i går. Antar det var et kortsiktig bet, men uansett...
Innlegg av: Kingen (19.05.17 10:18 ), lest 958 ganger

Mange som er frustrert over en liten fille emisjon som skal være med på å sikre tilgjengelig kapital de neste mnd. Dette er ingen krise emisjon slik vi så med for eks. Awilco i dag. Der har virkelig aksjonærene grunn til å rive seg i håret.

Ingen problemer med å forstå at ledelsen kunne kommunisrt dette bedre, men emisjoner kommer vel allikevel alltid overrakende på markedet?

Se på APCL som for en tid tilbake kjørte for n`te gang en større emisjon på 2,75 tror jeg det var. Her suste kursen raskt opp til over 12 før de boret tørt, og kursen raste.

Poenget er at emisjoner ikke alltid trenger å være negativt. Her er det midler opp mot Tembo og generell styrking av kortsiktig likviditet.
Tembo vet vi enda lite om hva fremtiden bringer, men gassleveransene vet vi vil øke drastisk fremover. Her må det utvises litt mer tålmodighet, så kommer belønningen til å bli stor. Det kan enda godt intreffe i 2017.
Børsen ligger som kjent vanligvis ca 6 mnd. i forkant av fundamentale forhold. Så om den store leveranse økningen kommer først i Q1 2018, så kan markedet godt finne på å sende kursen høyt opp lenge før dette intreffer.
Innlegg av: pluto (19.05.17 10:33 ), lest 908 ganger

Om noen av innsiderne hadde deltatt i den rettede emisjonen, burdre ikke det ha vært meldt allerede dagen etter?

Om det viser seg at ingen innsidere har deltatt, tolker jeg det som positivt. Da sitter de forhåentligvis på informasjon som tilsier at de ikke kan delta.
Innlegg av: OzSurfer (19.05.17 10:40 ), lest 888 ganger

Jeg tror det meldes på mandag når de får tildelt aksjene. Jeg mener en innsider har rett til å delta i emisjon (opprettholde sin eierandel) på tross av innsideinformasjon. Mulig jeg tar feil.
Innlegg av: brumlemann (19.05.17 11:05 ), lest 856 ganger

vi vet ikke hvem som har tegnet aksjer, men mye tyder på at det er noen større aktører - som nå også ser ut til å være interessert i kjøpe fler aksjer. Jeg vil anta at de som har vært med på emisjonen vet godt hva de gjør. For første gang på lenge nærmer kjøpsiden seg selgersiden. Det er i hvert fall positivt.
Innlegg av: Strategen (19.05.17 17:44 ), lest 736 ganger

OzSurfer
"Tipper han er størst etter siste emisjon ;)"

Hvis du bygger dette på "fingern i været" skal jeg aldri følge ditt råd ;)

Eller har du fått signaler?
Innlegg av: Daywalker (19.05.17 17:54 ), lest 718 ganger

Ja JJ, jeg mener at du er en børsamatør.

Jeg mener også at utviklingen i selskapet har vært meget bra, selv om det ikke gjenspeiler seg i kursen for øyeblikket.

Jeg er i alle fall proff nok til å ikke syte og klage på en ledelse og et selskap der jeg ikke eier aksjer. Jeg har bedre ting å disponere tiden min på.

Alle som kan bruke en kalkulator kan fort regne seg frem til at selskapet sitter på verdier for minst 9 kroner/aksje + Tembo. Kursen kommer seg nok etter hvert som gassleveransene øker de neste 12 månedene.

Mitt 12 mnd. kursmål økes herved til kroner 12.- Du har den fulle rett til å være uenig.
Innlegg av: plaff (19.05.17 19:42 ), lest 655 ganger

Om det er bånn gass de skal gi i Mozambique, er ikke dette den siste emisjonen de neste par år.

WRL gikk akkurat fra å være et spennende, undervurdert vekstselskap som akkurat har etablert seg, til å gå et steg tilbake igjen til HØYRISIKO lete- og- lottoselskap. Gratulerer.
Innlegg av: eriulf (19.05.17 19:52 ), lest 637 ganger

Er mulig ikke det er siste emisjon Plaff, men nå har de penger til å skyte seismikk og planlegge boring i 2018. Da er muligens kommet en partner inn i bildet, og forhåpentligvis økt salg i Tanzania. Så er vel ett lete- og produksjonsselskap☺
Innlegg av: Strategen (19.05.17 21:08 ), lest 575 ganger

Det er mange mindre selskaper som har gjort kuler etter "majors". Vi får bare se hva tiden bringer. Det vil uansett løse seg da det er i interesse for utbyggig offshore.

ROFR er mer skuffende, de messer samme leksa enda.
Innlegg av: JimJohnny (31.05.17 20:06 ), lest 406 ganger

Daywalker

Fra en "amatørs" ståsted, så virker dette utrolig morsomt, spesielt siden det er skrevet av en egenerklært proff:

"Jeg mener også at utviklingen i selskapet har vært meget bra, selv om det ikke gjenspeiler seg i kursen for øyeblikket."

"Alle som kan bruke en kalkulator kan fort regne seg frem til at selskapet sitter på verdier for minst 9 kroner/aksje + Tembo. Kursen kommer seg nok etter hvert som gassleveransene øker de neste 12 månedene.

Mitt 12 mnd. kursmål økes herved til kroner 12.- "
Innlegg av: veba (01.06.17 09:48 ), lest 287 ganger

Virker som wrl vil ha en « borepakke » klar før forhandlinger med ny partner på Tembo..... borelokasjon , design , data o.s.v..... noe som virker meget fornuftig i en forhandlings situasjon :)