Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Maynard (15.05.17 13:25 ), lest 4429 ganger
Ticker: TRVX

Kombi-porteføljen som vil knuse alt i år

Mange rekker ikke / har ikke anledning / ønsker ikke å måtte drive og trade og hoppe rundt etter beste aksjesits i det korte bildet, hvilket er fair enough.

Til hjelp for alle som vil ha noe de kan sitte fast i hele 2017, har jeg derfor rigget denne porteføljen, som I SUM vil ha levert svært sterkt ved årsslutt.
I alfabetisk rekkefølge:

BGBIO
BWO
HAVI
NANO
NOFI
PLCS
TRVX

For de som ikke kan klare å la være å begynne sine vanlige personangrep, husk først at dette altså gjelder HVA FOLK BØR SITTE I RESTEN AV ÅRET.

Havreskaller som ser en dipp i en av disse aksjene i løpet av noen dager og vil prøve å ta ut sin sjalusi mot min overlegne kompetanse, kan derfor spare seg. Ha en fin 17. mai alle sammen!

Innlegg av: Korsar (15.05.17 13:53 ), lest 2619 ganger

RE^1: Kombi-porteføljen som vil knuse alt i år

Ser bra ut det der.
Jeg ville lagt til GIG for den bør komme knallsterkt andre halvår.
Innlegg av: stockwalker (15.05.17 13:56 ), lest 2560 ganger

REC, Nano, TRVX .. passé risky portefølje ut året
Innlegg av: 4580 (15.05.17 14:01 ), lest 2512 ganger

GODIS PORTIS.
Innlegg av: Londonmannen (15.05.17 14:03 ), lest 2501 ganger

Stockwalker
Kan du ikke ta meg gjennom hva som du mener er den største risikoen i NANO? Risiko i det i alle aksjer men ettersom du trekker ut disse tre og jeg har min største investering i NANO, hadde det vært artig å se hva du mener er den største risikoen i NANO.
Innlegg av: Maynard (15.05.17 14:12 ), lest 2462 ganger

Jeg tolker stockwalker slik at "passe risiko" betyr akseptabel risiko for alle tre, dvs. ikke verre enn at å sitte kontinuerlig gjennom 2107 kan anbefales.

Da er vi i enige i 2 av dem, mens jeg sliter litt med REC grunnet aksjens uforutsigbare eksponering mot det som kan
a) dra den opp (nye politiske "klimapåfunn") versus
b) nedsiden i at markedets tro på solcellers faktiske lønnsomhet får seg en smell i løpet av året.
Innlegg av: stockwalker (15.05.17 14:39 ), lest 2367 ganger

London og Maynard .. ikke misforstå, dette er min portefølje gjennom resten av 2017
Innlegg av: Aksjerik (15.05.17 14:40 ), lest 2368 ganger
Endret: 15.05.17 14:49

Funcom, Gig, hyard, Apcl, Aqua, SIAF-ME,
Nel, Rec, Qec, North og Archer
Innlegg av: Maynard (15.05.17 14:50 ), lest 2332 ganger

Stockwalker,
ja, jeg forstod deg da korrekt, at du lanserte din 2017-portefølje. Jeg skal følge REC med interesse, selv om jeg ikke har planer om å ta den inn så langt.
Innlegg av: Stinke (15.05.17 22:04 ), lest 2104 ganger

Nano, PCIB og APCL er mine stalltips. Ta gjerne frem tråden 31.12..;)

Tror på BGBIO, men litt for tidlig er det ikke?

Innlegg av: aborum (15.05.17 22:14 ), lest 2069 ganger

IOX, TRVX og NANO er der jeg smider mine frie midler, når der er nogen; om den bliver den bedste portefølje blandt andre, ved jeg ikke, men glimrende - dét bliver den :)
Innlegg av: Maynard (16.05.17 09:09 ), lest 1937 ganger

Hehe, her går det unna, ikke dårlig start på porteføljen dette :-)
Innlegg av: Maynard (16.05.17 09:15 ), lest 1920 ganger

Og Korsar gikk rett på GIG'en i går, som er dagens børsvinner så langt. Er det så bra utsikt fra Karibien? :-)
Innlegg av: stockwalker (16.05.17 09:40 ), lest 1882 ganger

Trvx inn og Nano ut av MSCI indksen nå.. betyr vel ikke så mye ?

Tar ni norske selskap inn i MSCI-indeksen

MSCI tar inn ni norske selskaper og fjerner tre selskaper fra MSCI Micro Cap-indeksen, ifølge TDN Finans.

MSCI-indeksen måler utviklingen i aksjemarkedene enten globalt eller i bestemte regioner.

Selskaper som går inn: Vin- og brennevinsleverandøren Arcus, det John Fredriksen-dominerte gasstankrederiet Flex LNG, oljeselskapet Noreco, riggselskapet Standard Drilling, eiendomsselskapet Solon Eiendom, rederiet Solvang, bioteknologiselskapet Targovax, programvareselskapet Techstep og holdingselskapet Treasure.

Selskaper som går ut: Spillselskapet Gaming Innovation Group, farmasiselskapet Nordic Nanovector og riggselskapet Odfjell Drilling.
Innlegg av: Maynard (16.05.17 09:48 ), lest 1875 ganger
Endret: 16.05.17 09:49

stockwalker,
der i gården ser man jo ut til å bomme på det meste så langt, tar for eksempel ut GIG dagen før den går 10% :-)

Men nå skal ikke jeg undergrave eget ønske om at porteføljen jeg satte opp må vurderes på lengre sikt. Men likevel: dagens utvikling i samtlige er jo svært hyggelig, da :-)
(unntatt HAVI og PLCS som er de mest langsiktige spek-aksjer som tenkes å komme på bedre oljemarked etter hvert)
Innlegg av: altpåenhest (16.05.17 10:34 ), lest 1815 ganger

lillesøstra til TRVX

http://ultimovacs.com/
Innlegg av: Stinke (16.05.17 11:17 ), lest 1776 ganger

Altpåhesten: Ultimovacs er i familien med PCIB som de samarbeider med. Ultimovaccs bruker PCIBs leveringsteknologi. (ingenting med Tagovax å gjøre altså)

PS. Håper noen tok tipset på APCL og Nano i går. Opp henholdvis ca 17 og ca 7% i dag. ;)
Innlegg av: Malin_ (16.05.17 11:18 ), lest 1781 ganger

Er du en konfirmant?
Innlegg av: stockwalker (16.05.17 13:26 ), lest 1703 ganger

Så langt bra i idealporteføljen 2017:

REC Silicon 14,1 mill 1,207 1,43%
Nordic Nanovector 19,6 mill 90,5 6,16%
Targovax 6,2 mill 26,6 2,31%

Lykke til videre idag og god 17.mai, hold Trvx nervene i sjakk..
Innlegg av: Maynard (16.05.17 17:54 ), lest 1578 ganger

Alt vel her også, jfr. startinnlegg.
Ha en fin 17. !!
Innlegg av: Maynard (17.05.17 19:48 ), lest 1419 ganger

Oljeprisen kryper oppover igjen, så holder det til i morra kan det bli en Ok dag for de oljerelaterte.
Farma lever sine egne liv på egne premisser, og det er vel grunn til å håpe at både NANO og TRVX kan gjøre det OK i morra.
Ellers en takk til Korsar som ønsket at jeg skulle ta inn GIG i porteføljen mandag, hvorpå aksjen tok helt av neste dag - takker! :-)

Innlegg av: Maynard (18.05.17 09:15 ), lest 1312 ganger

Ikke noen jubeldag på børsen i dag, helt som ventet etter Trumps nye utrolige urokuler inn i verdensøkonomi og -poltikk. Min "superportefølje" klarer da heller ikke å holde plussen annet i det minst Trump-sensitive området: Farma (BGBIO og TRVX). NANO bør imidlertid klare å dilte etter snart.

På den andre siden har vi PCIB som synker og synker. Her blir vel spørsmålet å begynne å diskutere hvor langt det skal ned + deretter når det kan være opportunt å fiske en rekyl.

Innlegg av: Maynard (18.05.17 09:20 ), lest 1310 ganger
Endret: 18.05.17 09:23

Du store, der kom NANO allerede i solid blått, gett. Hyggelig på en såpass dyster børsdag.

Etterredigert: Hvorpå TRVX fant det for godt å dippe i minus. Jaja, det skal ikke være lett i dag :-)
Innlegg av: TrulsO` (18.05.17 09:34 ), lest 1240 ganger

RE^2: Kombi-porteføljen som vil knuse alt i år

Maynard, flott at du gir slik informasjon sekund for sekund. Det kan vi virkelig lære masse av. Om alle gjør det samme blir dette flotte tråder, ikke minst lange...

Ironi kan forekomme...
Innlegg av: Maynard (18.05.17 10:03 ), lest 1218 ganger
Endret: 18.05.17 10:04

TrulsO,
uten et snev av inroni:
De virkelig lange og meningsløse trådene er haussetrådene uten annen substans enn copy paste av gamle meldinger og latterlige kursmål.
Mine tråder har i kontrast tidvis tilløp til kunnskapsformidling om reelle børsforhold, for eksempel et hint om hvilken sektor som minst påvirkes av Trump-idioti.

Innlegg av: Maynard (18.05.17 11:06 ), lest 1165 ganger

Hvis man skal dvele litt ved den økende Trump-trusselen mot markedene (en sjelelig forkrøplet stakkar som agerer ut fra barnlige hevdelsesbehov uten tanke for konsekvensbilder), så vil nok de fleste analytikere vurdere sykliske aksjer og industriaksjer som de sektorene som vil bli minst rammet av en "uforutsigbarhetskrise" for verdens børser. Teknologiske utviklingsaksjer (herunder farma) må også antas å tilhøre det minst utsatte segmentet i markedet, da suksess her hviler mest på om utviklingsprosessene lykkes eller ikke.

Olje er en litt spesiell sektor, da oljeprisen kan slå begge veier på usikkerhet; blir det mer spetakkel i Midt-Østen (les: Trump må lufte egoet) kan oljeprisen gå høyt, raskt. Går det andre veiene; usikkerheten fører til dropp i verdenshandelen faller oljeprisen raskt.

Dette bare noen raske tanker mht. hvor det kan være opportunt/minst risikabelt å plassere seg i 2017.
Innlegg av: Maynard (18.05.17 16:50 ), lest 1097 ganger

TRVX klarte seg imponerende bra i dag og gikk stort sett solid motstrøms.
Ellers ser Trump-angsten ut til å bli dempet ned allerede i kveld, og oljeprisen er på bedringens vei igjen.
Innlegg av: Maynard (19.05.17 11:10 ), lest 947 ganger
Endret: 19.05.17 11:22

Tja, foreløpig er det bare å fastslå at min kombi-portefølje tapetserer vinnerlistene.
Hvis vi i et øyeblikks seiersrus framskriver denne utviklingen ut året, kjøper jeg Orkla cash av Stein-Erik på nyttårsaften (bare litt kjærlig nipping i øreflippen så går nok den rett hjem).

Tilføyelse:
PLCS leverer nesten mer enn antatt: Nå opp over 20% i dag
Innlegg av: Maynard (19.05.17 12:46 ), lest 889 ganger

PLCS har tatt av.
Neste kule i min kombo-portefølje vil bli HAVI. Chair on me.
Innlegg av: sortor (19.05.17 14:42 ), lest 809 ganger

Hei @Maynard

Bare på gøy så har eg lagt inn 10.000,- pr aksje i portefølgen "HVA FOLK BØR SITTE I RESTEN AV ÅRET", totalt 70k.

Blir gøy å se på slutten av året, :)

utviklingen kan dere se på shareville ---->

https://www.shareville.no/medlemmer/amigoluro/portfolios/100594/positions
Innlegg av: Maynard (19.05.17 14:57 ), lest 809 ganger

sortor,
det var morsomt!
Keep us posted! Både ris og ros er OK.
Jeg la den inn i fullt alvor som mitt beste estimat, det skal du i hvertfall stole på.

Selv har jeg drøyt 3,2 mill i denne porteføljen nå, som i prinsippet skal få stå (unntatt hvis det mot formodning skulle dukke opp forhold i en enkeltaksje som tilsier at det er uintelligent å bli sittende). Men denne porteføljen vil som alltid iht. min børsstrategi bli pleiet med dagtrader i de samme aksjene hvis jeg mener det er noe å hente på slakke intradager innimellom.
Eksempel: TRVX faller 10% en intradag. Jeg kjøper da et jafs på de lavest mulige nivåene den dagen, og selger den posten evt. senere når den blir lønnsom nok. Eller velger å sitte med større post enn opprinnelig fordi jeg tror den vil stige lenge, osv.

I tillegg har jeg et budsjett for å drive med ulike instrumenter etter som børs og marked utvikler seg. Men det er en annen skål her.

Vi får ønske hverandre lykke til!
Innlegg av: sortor (19.05.17 15:04 ), lest 772 ganger

Ja Maynard, du får gi meg ett vink skulle det bli forhold som tilsier at eg bør ta ut en aksje fra portefølgen.
Men portefølgen skal i utgangspunket stå ut 2017 :)

lykke til til deg og ;)
Innlegg av: Maynard (19.05.17 18:16 ), lest 753 ganger

Meldingen etter børsens stenging i dag bør dra godt i NANO fra mandag. Enda et poeng ser ut til å gå inn i denne porteføljen :-)
Innlegg av: Maynard (20.05.17 19:27 ), lest 682 ganger

Mandag blir ikke børslivet bare en lek, men også en dans på roser. God helg til alle!
Innlegg av: sortor (26.05.17 14:56 ), lest 438 ganger

Ja Maynard etter 1 uke er portefølgen 94kr i pluss så langt, mye takket være Nano ;)

Bwo er mest ned, har brutt under 20kr. Lurer på å laste opp denne på Zero kontoen? Men lurte på om du hadde noen formening på hvor langt ned vi skal?

https://www.shareville.no/medlemmer/amigoluro/portfolios/100594/positions

mvh
TS

ps!
er du på shareville?

Innlegg av: aborum (26.05.17 16:55 ), lest 364 ganger

TRVX lukker 0,10 point fra dagens højeste niveau; et stærkt signal om, hvad vi har i vente fremover - ikke blot i forhold til, hvilke detaljer fra TG-01 vi bliver beriget med på ASCO, men videre mod de mange vigtige milesten, der ligger forude.

Jeg går på weekend som en relativt glad mand med sol i ansigtet. Det endte med småt papirtab i IOX og stor papirgevinst i TRVX og NANO - håber I andre også nåede at få en blå dag i porteføljen.

PROTIP: pas på med at lægge en ordre i markedet, når du går på café. Det kan vise sig, at du kunne få aktierne billigere, end hvad fantasien rækker til når ordren indsættes (lektion fra livets universitet i IOX aktien). Man må dog glæde sig over 600,- NOK gevinst og 80 ekstra aktier (patetisk, håber vi alle kan grine med her ..).

OSE overrasker mig gang på gang.