Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: proffen (13.05.17 22:14 ), lest 11079 ganger
Ticker: NORTH
Endret: 01.06.17 00:02

North Gf

Noen som har synspunkter til agendaen til GF ? Med tanke på emisjon og at eksisterende aksjoner ikke får bli med på den .Gjenkjøp av aksjer mm ? Ligger vel en fusjon i kortene .Ved En fusjon med Reach vil vi vel havne på hovedlista på Oslo Børs.Eller er det andre selskap som er i kikkerten ? Vi trenger noe news nå
Innlegg av: Jæims Bånn (13.05.17 22:54 ), lest 7153 ganger

RE^1: North Gf

Skutt fra hofta i full fart:
-North legger olje på is inntil andre priser
-Finansmuligheter blir hovedfokus
-EMI kun for ekspansjon, Reachfusjon eller enda større selskap
-Har et godt Case på hånda(?) utenfor oljesektor. Evt. har brukt opp de gode casene (Explora, Noreco,Reach og IOX-bonds) innen oljesektoren.
-Gjenkjøp av aksjer kan brukes som trigger. Ifht. innsidehandel bør North være underpriset nå i styrets øyne.

Det rimer ekstremt dårlig med emi og utbytte samme år. Dette er også min begrunnelse for at de har noe på gang som krever aksjeoppgjør. Om Onarheim tapper selskapet for egen vinning har han virkelig ikke skrupler, bare noen kvartaler siden rettssaken mot tidligere sjef(er) angående uansvarlig drift og høye godtgjørelser...
Jeg ser ingen grunn til å sette meg opp mot det de foreslår. Så langt har de bare truffet med sine veivalg,økonomisk.
Strategisk kan vi diskutere mye om North skal være så lite aktive innen olje. Jeg liker det som skjer nå mye bedre enn boring på dårlige prosjekter. Mitt håp for olja er todelt. Enten er PL 805 noe de virkelig satser på, eller de selger hele E&P og bruker penga på 3x investeringer.

Får de et bud på 200mill+ for E&P,så er vi dobla uten risiko for oljepris.
Innlegg av: badkrukan (14.05.17 13:16 ), lest 6984 ganger

det er nesten ordrett fra solon/bionor fusionen... rett før det blev meldt. risikoen er høyere, men nu lukter det gull.
Innlegg av: bæærnt (14.05.17 14:20 ), lest 6946 ganger

NORTH er et holdingselskap som mest sannsynlig vil bestå. Dersom det planlegges en fusjon så vil jeg anta at det er aktuelt for døtrene. Altså enten NEP eller NEC.

NEC sitter indirekte på posisjonen i REACH gjennom 74% i Accello som ikke har noen andre interesser. Akkurat det synes som en litt merkelig konstruksjon dersom REACH er en langsiktig investering. Og hva slags strategisk interesse vil andre (majoriteten) aksjonærer i REACH ha av en fusjon med NEC/Accello ? Jeg tror posisjonen i REACH er holdt av for salg inntil de rette vilkårene er på plass. Og det kan være ved oppkjøp av REACH eller fusjon med annen part. Kanskje det er kongstanken bak investeringen i REACH, og grunnen til at NORTH etterhvert har opparbeidet betydelig kontroll over selskapet gjennom Accello+Onarheim&Co.

Jeg er ingen skatteekspert, og har absolutt ingen spesiell kompetanse om særskilte vilkår for oljerelatert virksomhet. Men NORTH har betydelige skattemessige fordeler. Bokført med MNOK 198 i Q1. Dette kommer i hovedsak fra offshore aktiviteter (lisenser) i NEP. Det er grunn til å tro at disse verdiene kun vil bestå og ha verdi gjennom fortsatt drift i NEP. Planen for denne delen av NORTH`s virksomhet synes diffus. Det er derfor fristende å tro at exit ved salg av NEP eller fusjon med annen aktør basert på skattemessig kontinuitet er de mest sannsynlige alternativene. Direkte salg av gjenværende lisensandeler vil gi begrenset adgang til å uttnytte skattemessige fordeler for konsernet NORTH dersom aktiviteten i NEP skal opphøre.

På samme måte så vil en fusjon mellom NORTH og aktør med annet industrielt ståsted gi begrenset adgang til å utnytte skattemessige fordeler uten fortsatt aktivitet i NEP, eller at selskapet planlegges solgt slik at utsatt skatt kan prises på riktig/optimal måte i en transaksjon.

Så mitt stalltips er at NEP selges eller blir gjenstand for fusjon, og at REACH er holdt av for salg. Så hvorfor emisjon ? Kanskje fordi ting tar tid, samtidig som det regnes på andre og større case som krever mye EK.

Det er min vurdering og rettferdiggjøring av min posisjon i selskapet som har blitt langt større enn planlagt. En varig kursoppgang mottas derfor med stor takk. Jo før jo bedre.
Innlegg av: badkrukan (14.05.17 20:36 ), lest 6814 ganger
Endret: 14.05.17 21:29

Ja takk!! men må innrømme at jag vill se vad GF gir oss før jag går inn med mer.
Innlegg av: Jæims Bånn (14.05.17 22:14 ), lest 6707 ganger

Gode betraktninger bæærnt.

Gf gir akkurat det som står i innkallingen. Hvem skal stemme ned innsiderne?
Innlegg av: proffen (15.05.17 12:39 ), lest 6536 ganger

Nå sitter de vel på over 50 % direkte og indirekte ,samt mange småaksjonærer som ikke stemmer så vi har vel lite vi skulle sagt på Gf vil jeg anta .
Innlegg av: badkrukan (15.05.17 16:18 ), lest 6431 ganger

det gir vad det gir, men kursen er rar i north. kan dra begge veier. tar risikoen med litt dyrere aksjer, med håp om ras.
Innlegg av: Jæims Bånn (15.05.17 17:34 ), lest 6362 ganger

Onarheim var i styret i soff fram til årsmøte nå. Ser ikke bort fra at reach er interessant for den nye fusjonerte giganten.

Q i reach er vel 25. Tror de har mye fint å vise fram nå
Innlegg av: 10PS (16.05.17 11:53 ), lest 6163 ganger

ASC på kjøpern og da folkens bør en få øynene opp. ASC er en av de store gutta.
Innlegg av: Jæims Bånn (16.05.17 12:05 ), lest 6120 ganger

Solon/bionor er verdt å studere litt.
Ser ikke bort fra at kalkulatorkameratene på tyveholmen har funnet en diamant utenfor børsen og energi.
Et stort privat selskap som ønsker billig børsnotering.

Innlegg av: bæærnt (16.05.17 12:34 ), lest 6080 ganger

Riktignok beskjedne volum, men PAS og NMBR har vært nettohandlere de siste dagene/siste uka. Hva nå det skal bety. Begynner å bli traurige greier dette. One for the team anyone ?
Innlegg av: Jæims Bånn (16.05.17 12:49 ), lest 6045 ganger

Helt oppriktig så tror jeg det er tid for is i magen. Det er vanskelig å kommunisere tydeligere enn det de gjør uten å røpe seg helt. Jeg skal stå først i køa til å innrømme at kursutviklingen er kjedelig. Samtidig mener jeg dette er en opplagt mulighet til å bli med på selskapsbygging med profittjegere i førersetet.
Plutselig står sammenhengene i et klart bilde og markedet får i klartekst grunnen til tyveholmens posisjonering. Risikoen ligger i tillit til å la Onarheim styre med midlene "dine". Oppsiden er der, det bevises jevnlig med innsidekjøp som ikke ville kommet med stor risiko for utvanning.
Innlegg av: bullpaatull (16.05.17 13:31 ), lest 5992 ganger

da er det iallefall mulig å komme seg ut for de som er lei av å vente, 2ook på 1.78...
Innlegg av: Babb (16.05.17 13:31 ), lest 6000 ganger

Ligger 200k på 1.78
Innlegg av: bullpaatull (16.05.17 13:41 ), lest 5983 ganger

Pareto plukker de, det liker vi....
Innlegg av: Jæims Bånn (16.05.17 14:17 ), lest 5903 ganger

SKBN har realisert et forferdelig tap i North. Kjøper på topp og selger på bunn.
Nesten så en kan lure på tvangssalg.
Innlegg av: bæærnt (16.05.17 14:22 ), lest 5894 ganger

Rart med det gitt. SKBN/SB1M legger ut 200K på 1,78 og PAS står klar til å plukke opp:)
Innlegg av: repsol (16.05.17 20:45 ), lest 5764 ganger

RE^2: North Gf

kjøpte meg opp her i dag , solgt sist på 3,1 kr , denne trur jeg snart begynner og sige oppover igjen , satser på meldinger fremover
Innlegg av: proffen (01.06.17 09:32 ), lest 5356 ganger

Stille før GF i dag ,min tro hva dagen bringer
Innlegg av: Jæims Bånn (01.06.17 10:31 ), lest 5274 ganger

Kan gjerne starte tilbakekjøp av aksjer i ettermiddag for min del..
20 mill kr foreslås brukt på kurs mellom 1 og 5.
Innlegg av: Siddisen (01.06.17 10:35 ), lest 5256 ganger

Det hadde vært gull! Ville gitt et krystallklart svar på hvor kursen ligger.
Innlegg av: Viti (01.06.17 12:54 ), lest 5136 ganger

Tok en sjans å doblet her, og fekk snittet ned samtidigt.
Innlegg av: helloween (01.06.17 12:55 ), lest 5128 ganger

Når starter GF?
Innlegg av: Jæims Bånn (01.06.17 12:57 ), lest 5125 ganger

13
Innlegg av: helloween (01.06.17 12:59 ), lest 5112 ganger

ok, takker:)
Innlegg av: Viti (01.06.17 14:06 ), lest 5019 ganger

Ser dette er et punkt på GF.
------------------
2. Laveste pris som kan betales for hver aksje
er NOK 1 og høyeste pris er NOK 5. Styret
skal primært søke å gjennomføre tilbakekjøp
av egne aksjer som markedstransaksjoner til
markedskurs, men dette kan fravikes innenfor
gjeldende børs- og verdipapirrettslige regler.
--------------------

Regner med at selskapet ikke kan kjøpe fra "innsiderne"? Ser for meg at de selger for kr. 5? Eller vil dette være straffbart?
Innlegg av: Petterza (01.06.17 14:26 ), lest 4965 ganger

Oslo, 1 June 2017

An ordinary general meeting in North Energy ASA was held in Oslo on Thursday 1
June 2017. The minutes of the general meeting are attached and also available on
the company's website www.northenergy.no. All agenda items were approved by
majority voting.

The proposal from the nomination committee regarding election of board members
was approved and following the election the Board of North Energy consists of:

Anders Onarheim, Chairman
Jogeir Romestrand, member
Elin Karfjell, member
Johan Terje Bjerka, employee representative

Further information from;

Knut Sæberg, CEO
Mob: +47 918 00 720 | E-mail: knut.saeberg@northenergy.no

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Innlegg av: Jæims Bånn (01.06.17 14:47 ), lest 4902 ganger

Alt ble vedtatt. Det møtte 4-fire stemmeberretigede...

Følg med videre. 3 hindere ble forsert i Onarheims masterplan idag.
1. Utvidet investeringssektor
2. Mulighet til å benytte emisjon eller oppgjør ved aksjer ved utvidelse og eller raskere vekst.
3. Tilbakekjøp av egne aksjer.
Innlegg av: helloween (01.06.17 15:15 ), lest 4806 ganger
Endret: 01.06.17 15:16

Feil tråd:)
Innlegg av: bæærnt (01.06.17 15:16 ), lest 4794 ganger

Så fortsatt ved godt mot Jæims ? Begynner å vri seg i magen for min egen del kjenner jeg. Nokså fortvilende å være uten mål og retning. Å forsvare investeringen basert på subjektive spekulasjoner uten guiding er ikke helt optimalt. Får bite tenna sammen en stund til. I REACH leiren skjer det heller ingenting. Hva det selskapet gjør på børs "as is" er et mysterium. Men det er kanskje en del av planen det også for alt jeg vet.
Innlegg av: Jæims Bånn (01.06.17 15:20 ), lest 4788 ganger

Jepp. Alle dealer som er realisert i og via North har gått min 2,5x. Jeg tror reach følger den trenden. Tross alt bare 5 mnd siden de gikk tungt inn...
Innlegg av: Siddisen (01.06.17 15:44 ), lest 4732 ganger

Ettersom det er økonomisk fornuftig å holde tett på kortene, noe North virkelig har gjort, er jeg nå veldig spent på hva som vil materialisere seg de neste ukene/månedene etter utfallet i GF. Fusjon står spesifisert i eget punkt, så her kan det helt klart være noe.

Føler at det ligger større verdier i North enn det som er priset inn per dagens kurs, men de har klart å skyggelegge det godt. Sitter med et snitt på rett over 2kr og håper kursdrivende nyheter snart vil komme og klarifisere hva som faktisk foregår.
Innlegg av: envie (01.06.17 17:31 ), lest 4632 ganger

Må si meg enig at det er litt frustrerende og sitte på gjærde uten å vite hvilken farge det har :)

Stoler på den tunge innsidehandelen som har vært langt over dagens kurs for bare noen måneder siden.

Sitter long, Andes aksjene og reach investeringen tror jeg ligger på 2,- per aksje innen 4 måneder.
Innlegg av: Tysla (01.06.17 19:10 ), lest 4564 ganger

Alle punktene gikk gjennom som ventet. Da kan vi vente på det de har planer om og lagt til rette for. Her er det bare å kjøpe og sitte i ro. Nå kan de kjøpe aksjer til 20 millioner noe som er veldig bra. Jeg tror dette skjer innen kort tid.
Innlegg av: helloween (02.06.17 09:14 ), lest 4392 ganger

Håper de som selger nå blir tatt på senga når tilbakekjøps programmet begynner:)
Innlegg av: Jæims Bånn (02.06.17 09:32 ), lest 4362 ganger

Enig Helloween.
Hadde gjort seg med en kjøpsordre på 10 mill aksjer til 2 kr.
Innlegg av: helloween (02.06.17 10:17 ), lest 4290 ganger

Endelig noen som tar tak:)
Så får vi se hvilke meglerfirma som blir brukt i forbindelse med tilbakekjøps programmet.Skandiabanken?
Innlegg av: Jæims Bånn (02.06.17 13:54 ), lest 4134 ganger

Begynner å ligne litt den plukkinga fra SKBN.
Tilbakekjøp startet?
Innlegg av: bæærnt (02.06.17 14:06 ), lest 4110 ganger
Endret: 02.06.17 16:28

NORTH kryper opp, og REACH kryper ned/holdes i sjakk. Ender vi dagen med samme kurs, så åpner vi etter pinse med melding. Kan jo ikke gjøre annet enn å spekulere, så hvorfor ikke.....

dette har jeg åpenbart ikke greie på.
Innlegg av: badkrukan (02.06.17 20:05 ), lest 3916 ganger

Fullmakten gjelder til 2018, nå smører vi oss med tolmodighet.

på reprising av syk oljebørs skal vi til 6.
Innlegg av: Tysla (02.06.17 20:22 ), lest 3901 ganger
Endret: 02.06.17 22:49

North er en relativt trygg investering. Det blir spennende å se hvilket investeringer de tar i markedet eller allerede har tatt. De som kommer inn på 1.80 nivåene er veldig heldig. Her er det bare å kjøpe og holde posisjonen, vil trolig doble seg i løpet av kvartalet.

Personlig så håper jeg at de deltar i restruktureringen av SBX, aksjonærene skal stemme over forslaget 13/6. Videre så har det vært og kommer til å bli mange muligheter for North til å ta strategiske posisjoner i selskaper som er på vei til å bli friskmeldt i ett marked i bedring. Reach er ett eksempel på dette.

Hører snakk om emisjon, noen som kan fortelle meg om hva selskapet sier om denne saken? Er det slik at vi kan forvente en emisjon i North?
Innlegg av: 10PS (02.06.17 20:41 ), lest 3886 ganger

Kan se ut som om emisjons spøkelse virker inn og skremmer noen, når en ser på dagens lave kurs.
Bør en bli skremt eller ...........
Innlegg av: badkrukan (02.06.17 21:03 ), lest 3846 ganger

bra! vi kan godt bli her til feriepengene kommer. hold dere vekk!! :-)
Innlegg av: Guuz (02.06.17 21:13 ), lest 3843 ganger

Jeg var nok med å påvirket kursen litt i dag. Lå med 100.000 aksjer å pusha sammen en annen aktør på flere nivåer i dag. Jeg dumpet også aksjer ved 1,85 og hentet noe tilbake igjen ved 1,77

Trader egentlig ikke denne aksjen men var litt morsomt når det var en annen som var med å pushe litt.
Innlegg av: renud (03.06.17 02:53 ), lest 3704 ganger

Tysla.
Snakket fra noen om emisjon/emisjonsspøkelset, er bare basert på manglende kunnskap om hva som er standard å be om på en generalforsamling.

North ba om å kunne utstede opptil nøyaktig "11.904.706 nye aksjer", noe som er nøyaktig 10% av dagens antall aksjer i North. Med andre ord absolutt ingenting å bry seg om, og noe så godt som alle børsnoterte selskap ber om på hver GF:

Fra GF-innkallingen (forslaget ble vedtatt):
"13 Forslag om å gi styret fullmakt til å forhøye aksjekapitalen ved utstedelse av nye aksjer
a) "Styret gis fullmakt til, i en eller flere omganger, å forhøye aksjekapitalen med totalt inntil NOK 11.904.706 ved utstedelse av inntil 11.904.706 nye aksjer pålydende NOK 1. Tegningskurs og andre tegningsvilkår fastsettes av styret."
Innlegg av: badkrukan (03.06.17 09:03 ), lest 3639 ganger
Endret: 03.06.17 11:30

det hade vart litt røde kors at be om 11 mill når du i neste settning spretter 20 mill på egne aksjer.
Innlegg av: Jæims Bånn (03.06.17 09:51 ), lest 3602 ganger

..samme år som de betaler 30 mill i utbytte.

OM det blir emi her,så er det pga investering i et annet selskap med umiddelbar gevinst/verdiøkning og som krever over 50 mill i cash.

For meg som aksjonær er det stor forskjell på emi for videre drift eller emi for rask vekst.

Renud har som vanlig et dekkende innlegg.

Teoretisk kan North nå pumpe kursen til 5 kr før de gjør emi. Da vil de få inn 60 mill kontra 25. Da har de investert 20 og høster 35
Innlegg av: badkrukan (03.06.17 11:36 ), lest 3554 ganger

vi er mitt inne i en oljekrise, prisen er ikke 25 dollar fatet, men tror ikke du finner en eneste investor i norge som ikke brente fingra ved prisfallet. listen er lang. det tar tid at bygge opp ivesteringsvilje igen.

1: ikke sett penger du kan komme trenge, jo lenger selskaper er underpriset, jo mer oppside.
2, ikke kjøp for seriøse penger hvis du ikke vill lese på om selakapet.
3, ikke trade, når omsettinga er så lav kommer du alltid tape til syvende.
Innlegg av: Tysla (04.06.17 15:55 ), lest 3432 ganger
Endret: 04.06.17 16:50

Er enig i de kommentarene deres angående emisjon. Har lest de forrige q rapportene og kost meg med engelsken til våres CEO. De virker som dyktige folk som er veldig stolt over hva de har fått til og ikke minst hva som kommer. Hvis det kommer en emisjon så er det fordi de skal kjøpe seg opp ett sted. De neste ukene blir spennende. Har som mål å kjøpe meg opp til 400k aksjer. Om en måned ville jeg blitt overrasket hvis ikke jeg ser 1 kr gevinst per aksje.

Det som er noe negativt i denne aksjen er at man kan oppleve å gå et kvartal uten børsmeldinger noe som kan gjøre at kursen siger sakte ned. Men posisjoneringen vil komme i tilknytning rapporteringstid.

Noen som kan knytte noen kommentarer til de to siste lisensene North eier? Hvor mye kan vi regne å sitte igjen med disse om de blir solgt?

Lykke til
Innlegg av: Jæims Bånn (04.06.17 17:24 ), lest 3360 ganger

Petringen mener det nå er bare 1 lisens igjen,pl 805. Om denne blir boret eller gitt tilbake er umulig å si. E&P er bokført til 244 mill, så om de skriver av det så blir det 60 mill i skatteeffekt ved vanlig selskapsskatt.
Innlegg av: Jæims Bånn (05.06.17 22:23 ), lest 3221 ganger

North fikk registrert GM og sin utvidede sektor i brønnøysund først 2/6-fredag.
Vanskelig å spå når det kan komme noe action, men såvidt jeg kan se er nå alt som skal bankes på forhånd gjort unna.

Har kikket litt mer på Tyveholmen, og blitt mindre klok..
Det finnes Tyveholmen AS, hvor ingen av North-folkene er involvert, men de fleste andre fra kontorfellesskapet.
Tyveholmen Kontorfellesskap AS er et annet selskap, som nå skal oppløses. Her er både Tyveholmen AS og North-folkene aktører.

Bartnes og Onarheim var kompanjonger i både Kontorfellesskap AS og Spitsbergen AS. Nå er Bartnes ute av begge.

Bartnes var en av storkara i Pareto.
Onarheim var mr. Carnegie.
Har forholdet surnet eller er de rett og slett ferdig med den store planen og mangler bare realiseringen??

Jeg kommer til å følge godt med på handelen i Reach den nærmeste tiden, da jeg spekulerer i at det kan komme mange poster merket "official" i handelsloggen.

I North håper jeg de setter igang med sitt tilbakekjøpsprogram og pumper sine egne investeringer opp til 5kr.

Følger ellers videre med på farsen rundt SBX. Det ser ganske tydelig ut til at bondholders har fått et fordelaktig tilbud på bordet i forbindelse med restrukturerigsforslaget.
Spørsmålet er om aksjonærene gir bondholders aksjer priset til 5kr etter å ha kjøpt dem for 1,25 via bonds.
Jeg vet ikke om North har noe her, men det ligner dem å gjøre en slik deal.
13/6 kommer svaret, om avstemningen går i bondholders favør.

TVITVI
Innlegg av: Tysla (05.06.17 22:56 ), lest 3195 ganger

North er priset til cash og sin posisjon i reach, så vi får en del attåt på kjøpet ved å investere i North på 1.80. Tror vi går inn i noen fine uker.
Innlegg av: Synonymet (06.06.17 09:18 ), lest 3064 ganger

Noen andre sine North aksjer som har forsvunnet fra "beholdning"? they are gone
Innlegg av: ØrsteinStraitB (06.06.17 14:30 ), lest 2910 ganger

Tilbakekjøp av aksjer for 20 mill:
Slik kursen er pt vil selskapet kunne kjøpe rundt 10 millioner aksjer.. Dette vil i så fall indirekte gi en sittende aksjonærer omlag 8,5 prosent større posisjon...
Når tror dere tilbakekjøp skjer, og hva skjer med kursen i så fall.
Innlegg av: badkrukan (06.06.17 16:39 ), lest 2820 ganger

north er priset på gammelt groll......
Innlegg av: trader1988 (06.06.17 16:57 ), lest 2792 ganger

På tide med en melding nå snart fra ledelsen....
Innlegg av: badkrukan (06.06.17 19:24 ), lest 2722 ganger

bedre de venter til vi fått feriepenger! hysj!
Innlegg av: Tysla (06.06.17 20:29 ), lest 2668 ganger

GSI og merril selger jevnt og trutt ca 20 000 aksjer hver dag. Noen som har klart å se hvem de selger for?

Innlegg av: Tysla (07.06.17 00:08 ), lest 2589 ganger

RE^3: North Gf

Petringen sier du at North kun har en lisens igjen? har du kontaktet selskapet å fått den informasjonen? I Q1 står det klart at de eier 713 og 805 altså to lisenser. Men de ga fra seg to lisenser i løpet av Q1, blander du kortene her?

Liker denne setningen fra presentasjonen.
New investments, with focus on strategic opportunities where substantial influence and control can be exercised, are expected to follow.

De nevner at grunnen til at de vil søke muligheter andre steder enn kun i energisektoren er at de har fått nye ansatte med god kompentanse. Noen som vet hvem de nye ansatte er? Da får vi muligens en pekepinn på hva slags investeringer vi kan vente i fremtiden.
Innlegg av: bæærnt (07.06.17 07:37 ), lest 2522 ganger

Både 713 og 805 har status som aktiv på

http://factpages.npd.no/factpages/Default.aspx?culture=no

og uten melding om noen eierskifter pr dd.
Innlegg av: trader1988 (07.06.17 10:25 ), lest 2407 ganger

For en handel idag... 30k omset i North og 0 i Reach.. Er nok mange som sitter "låst" i disse selskapene..
Innlegg av: macland (07.06.17 14:29 ), lest 2281 ganger

Har kun Reach,men følger litt med begge. Liker ikke den stygge hs-en i north som gikk inn ca 22 mars. Den har mer å gå på, så 1,7 er et viktig nivå å ikke komme under tror jeg.
Innlegg av: helloween (07.06.17 14:33 ), lest 2277 ganger

Nå må de snart starte tilbakekjøps programmet:)
Vi må komme oss opp av denne hengemyra..
Innlegg av: Jæims Bånn (07.06.17 14:40 ), lest 2242 ganger

Gikk 600k aksjer i en smell nå.
Innlegg av: proffen (07.06.17 14:41 ), lest 2228 ganger

Og der smalt det en kjempegodt ut..
Innlegg av: bæærnt (07.06.17 14:42 ), lest 2216 ganger

+0,5 mill aksjer fra NTF til PAS, NON og DNM
Innlegg av: helloween (07.06.17 14:46 ), lest 2202 ganger

Våkent av PAS traderen, men tror det er en kortsiktig.
Innlegg av: isipisi (07.06.17 14:54 ), lest 2165 ganger

Lite for salg opp mot 1.80, her er det bare å laste opp mens man kan.
Innlegg av: Varsom (07.06.17 15:28 ), lest 2093 ganger

Deilig med billige North aksjer!
Innlegg av: Jæims Bånn (07.06.17 15:31 ), lest 2078 ganger

Ligner litt på situasjonen i januar, rett før Reachøkningen ble gjort.
"Alle" visste North skulle opp, og plutselig kommer nyheten som drar festen igang.

Trykket øker
Innlegg av: trader1988 (07.06.17 15:31 ), lest 2072 ganger

om det er billig eller ikke det vil tiden vise.... Ingen god følelse å sitte låst i denne aksjen nå.. Snart så ryker dessverre mine nerver...
Innlegg av: Varsom (07.06.17 15:45 ), lest 2023 ganger
Endret: 07.06.17 15:46

Trader,

Jeg skjønner at de som har kjøpt North til kr. 3 og slikt er svette, men jeg har et snitt på 1,70 og føler at det er en meget god inngang!

Virker også som om det er god støtte på 1,70!
Innlegg av: bæærnt (07.06.17 16:04 ), lest 1944 ganger

Liker absolutt ikke denne utviklingen. Forhåpentligvis siste wash out før et eller annet som vi har ventet på. Men jeg har en særdeles flau smak i munnen.
Innlegg av: drdrey (07.06.17 16:29 ), lest 1872 ganger

Dette er ikke tiden å selge på. Vi skal opp.
Innlegg av: Jæims Bånn (07.06.17 16:37 ), lest 1857 ganger

fiffig sluttauksjon
Innlegg av: 10PS (07.06.17 16:46 ), lest 1826 ganger

Det mest positive i dag er at ASC hev seg på i etterhandelen i dag og forsynte seg, det kan bety mye fremover for kursen. ASC er blant de store og kursen kan fort passere 2 kr. om de fortsetter å være like aktive. Dette kan også fort smitte over på de andre m-husene som ikke ønsker at ASC stikker av med hele kaken. Vi får C....
Innlegg av: badkrukan (07.06.17 18:06 ), lest 1757 ganger

ikke var så skvettne nå, north kommer. hvis du sikter på 2 kr kommer north vare din lærepenge når det gjelder for tidlig salg.

har forbannet meg selv mange ganger, sist fikk jag +30K på en dag i bionor(solon). hade jag sålt 2 dager etter hade 30 blitt 160. not this time! jag sitter til det er latterlig hvor lite mine aksjer kostet.
Innlegg av: Varsom (07.06.17 18:39 ), lest 1707 ganger

Kjøp når andre er redde og selg når andre er grådige!
Innlegg av: proffen (07.06.17 18:54 ), lest 1690 ganger

Spørsmålet er om noen av topp 20 har solgt seg ned i dag ?
Innlegg av: Varsom (07.06.17 19:07 ), lest 1685 ganger
Endret: 07.06.17 19:14

Nå har jo ledelsen kjøpt en haug med aksjer dette halvåret, det burde jo være et ganske godt tegn! Er ikke mere enn 1 1/2 mnd Onarheim & co sist kjøpte aksjer. Er nok gode grunner til dette!
Innlegg av: badkrukan (07.06.17 21:10 ), lest 1594 ganger

bedre en fugl i hånda..... du får ikke kapital av klysjer
Innlegg av: Jæims Bånn (07.06.17 21:34 ), lest 1568 ganger

14 ALTA INVEST AS 1 275 079 1,1 % Ordinary NOR
15 RBC INVESTOR SERVICE 1 264 000 1,1 % Nominee GBR
17 HSBC BANK PLC 1 100 000 0,9 % Nominee GBR
18 REYNOLDS DAG WILFRED 1 050 000 0,9 % Ordinary NOR
19 MEYERLØKKA AS 1 025 000 0,9 % Ordinary NOR
20 SCHUTZ LARS ERICH 1 005 000 0,8 % Ordinary NOR

Tipper en av disse er borte ved neste oppdatering
Innlegg av: Tysla (07.06.17 21:39 ), lest 1554 ganger

Kan ikke skjønne at noen vil selge på disse nivåene. Blir spennende å se om North har klart å være med på restruktureringen av SBX. Hvis de har det har 4 ganget sin innsats med dagens kurs.

Innlegg av: Petringen (08.06.17 09:10 ), lest 1437 ganger
Endret: 08.06.17 09:12

Enkelte klarer ikke å lese meldinger korrekt her inne.

Jeg har skrevet dette på en annen tråd: "Innlegg av: Petringen (30.05.17 09:13 ), lest 618 ganger
RE^1: North Energi kan gå 100 % på neste melding
Ang makt overfor operatørene er dette avhengig av lisensens stemmeregler. Dette varierer fra lisens til lisens pga forskjellige %-eiersits og antall lisensmedlemmer.

Uansett - Det er visstnok besluttet at PL713 vil bli tilbakelevert til myndighetene. PL805 har visstnok søkt om utsettelse på borebeslutningen."

Jæims Bånn siterte dette slik: "Petringen mener det nå bare er en lisens igjen".

Jeg sier altså at 713 visstnok vil bli tilbakelevert. Dette har jeg nå fra to uavhengige kilder. Når dette skjer vet jeg ikke nøyaktig, men siden det koster penger å administrere en lisens tipper jeg at dette skjer relativt raskt.

PL805 hadde frist for borebeslutning i februar 2017 - naturlig å tro at lisensen/Lundin har søkt om utsettelse her.

Tysla: Du spør om forventet verdi ved salg av lisenser. Dersom man eier en attraktiv lisens er det mulig å gjøre en eller annen transaksjon. Uborede letelisenser blir gjerne omsatt med oppgjør i bæring (kjøper bærer selgers kostnader), eller bytte av lisensandeler. Rene cashoppgjør av lisenser uten kommersielle funn er som regel små. Normalt blir lisenser levert tilbake, og evt plukket opp igjen av noen ved første mulige TFO-runde.

Vær så snill - skal jeg siteres, gjør det korrekt.
Innlegg av: Tysla (08.06.17 09:21 ), lest 1392 ganger

Ok, baserer seg på misforståelser, beklager.

Ville vært fornuftig å sannsynlig at 713 blir tilbakelevert. 805 er noe mer spennende og håper de får forlengelse på den.

Innlegg av: macland (08.06.17 09:18 ), lest 1409 ganger

Viser til hva jeg skrev i går. Har ingen agenda siden jeg sitter i Reach og håpet de skulle dra hverandre. At det nå selges under 1,7 kr er ikke bra. Må bare nevne at potensialet i hodeskulder-formasjonen ser ut til å ha potensiale ned mot 70 øre. Utopisk om man tenker selskapsverdi, så sier ikke at det skjer. Kan fremdeles bare være test mot støtte, men ha det i bakhodet om det skulle gå ned på volum.
Innlegg av: trader1988 (08.06.17 09:21 ), lest 1386 ganger

Varsom,

Litt av en støtte på 1,7.... når skal dette snu?
Innlegg av: Varsom (08.06.17 09:32 ), lest 1348 ganger

Olja falt 3,5% i går, alt oljerelatert vil jo falle litt i dag, Det ser jo ut som olja r på vei oppover igjen! Er helt normalt at en aksje er nede å prøver støtten!
Innlegg av: Totmose (08.06.17 09:47 ), lest 1293 ganger

Få en seriøs agenda for denne aksjen, går sakte men sikkert nedover?
Innlegg av: Max10 (08.06.17 09:56 ), lest 1263 ganger

Trøsten får være at den kan ikke falle lavere enn til 0..:-)
Innlegg av: Petringen (08.06.17 10:09 ), lest 1233 ganger

PL805 har nå fått et års utsettelse på DoD (borebeslutningen).

Ny frist er 6. feb 2018.
Innlegg av: bæærnt (08.06.17 10:43 ), lest 1178 ganger

Kan det være så enkelt at NORTH nå prises lavt på grunn av vesentlig lavere forventninger knyttet til posisjonene i REACH og AEN/IOX enn tidligere. Noe annet har jo markedet foreløpig ikke å forholde seg til når det gjelder resultatet i Q2. Med dagens eller lavere kurser på disse posisjonene så kan Q2 ende i rødt territorium. I så fall så har vi 4 røde kvartal på rekke og rad. Og da hjelper det lite med store innsidehandler når resultatene foreløpig uteblir. Og i ettertid og med fasiten i hånd - kurs 1,7 - så kan må jo også undre over hva var det egentlig som skjedde bak kulissene når kursen gikk til 4 i Q1. Og hvem regisserte denne forestillingen ?
Innlegg av: Jæims Bånn (08.06.17 10:52 ), lest 1164 ganger

Beklager feilsitat, Petringen.
Det du kommer med stemmer bestandig.
Jeg vil bli veldig overrasket om det kommer en annen vending ang PL 713, enn det du har kommunisert.

Hva tror du om North E&P?
Ser vi dette datterselskapet i 2019?
Innlegg av: 10PS (08.06.17 11:39 ), lest 1102 ganger

NORTH er for tiden et utbytteselskap, men det er på tide å få vite hvorfor. Hvilket kort har de skjult for oss ?
Kan vi stole på Onarheim & co ??
Innlegg av: Jæims Bånn (08.06.17 11:45 ), lest 1080 ganger

Skjønner tankene Bæærnt og 10PS.
Personlig tror jeg North sliter mest med at de ikke er forstått, selv om de sier det samme Q etter Q. De er nå i ferd med å bli et investeringsselskap og tror ikke på særlig god økonomi med dagens oljepris i Barentshavet.

Selv kjøper kretsen rundt Onarheim aksjer, og om de nå starter en offensiv med tilbakekjøp av aksjer for 20 mill så tror jeg klimaet snur fort.

De sitter med kortene tett, men det er heller ikke lett å slippe mer info uten å spenne bein på egen strategi.
Jeg satser stadig mer på North, av den grunn at jeg liker strategien som er lagt.
Dette kan ta laang tid, men også løsne "i morgen" (13/6 f.eks)
Innlegg av: bæærnt (08.06.17 11:49 ), lest 1072 ganger

13/6....da sikter du til SBX ?
Innlegg av: Petringen (08.06.17 11:54 ), lest 1062 ganger

Jeg synes det er veldig vanskelig å mene noe om North E&Ps fremtid.

På North E&Ps hjemmesider finner jeg ingen informasjon om hvilke fagfolk som jobber der. Petroleumsingeniøren de averterte etter ble visstnok aldri ansatt. Man må opprettholde en viss faglig minimumsbemanning for å være kvalifisert til å være rettighetshaver på NCS, og det er ikke mange geologer/geofysikere/petrofysikere/ingeniører som gidder å jobbe lenge uten oppgaver.

Uten en lisensportefølje tror jeg heller ikke dette selskapet er av interesse for andre.

Oppsummert tror jeg innerst inne at North E&P er historie så snart PL805 er boret. En indikasjon på selskapets planer får vi i september 2017 når vi ser om de har søkt i TFO2017. Om de i såfall får noe vet vi ikke før i slutten av januar 2018.
Innlegg av: Jæims Bånn (08.06.17 12:10 ), lest 1048 ganger

Bæærnt: Japp. SBX trenger noen som har baller til å snu på steiner. North kan godt være en av bondholders som godkjente restruktureringen. Ikke legg mye i det, men North svarte "ingen kommentar" da jeg spurte on de var involvert. Kunne vel også sagt "nei" uten å si for mye?

SBX uten gjeld ser litt annerledes ut, for å si det mildt.

Petringen: Vi er på linje. Jeg ba spesifikt om å få en gjennomgang av lisensene på Q1. Det som ble presentert var fritt oversatt: "vi ser ikke lønnsomhet i Barentshavet med dagens betingelser".

Dette ble repetert flere ganger, og jeg tror North som leteselskap er avsluttet kapittel.
Den nye strategien er å tilby tjenester til de som tar sjansen gjennom godt drevne selskap.
At North gir utbytte kommer til å skje flere ganger. Den siste restruktureringen i olje/offshorebransjen er ikke gjort i 2017. Det er mulig med flere scoop som trenger tid for å bevise sin verdi.
En deal på størrelse med Explora vil gjøre underverker. Vi har allerede 2 lodd i Reach og AEN. Det 3. tror jeg blir SBX.
Innlegg av: Varsom (08.06.17 13:40 ), lest 913 ganger

Dessverre virker det som om mange har tenkt seg ut av denne.
Innlegg av: Odi.1 (08.06.17 13:56 ), lest 871 ganger

Lemp de 20 mill inn i REC, tre dobles før Jul.

Litt spenning i hverdagen...
Innlegg av: badkrukan (08.06.17 17:25 ), lest 758 ganger

noe er på gang med bulder o brak. buen spennes negativt som dere vet :-)
Innlegg av: oilbiz (09.06.17 00:32 ), lest 613 ganger
Endret: 09.06.17 00:43

Er det DNB og Sparebank 1 Markets som har dekket North over lengre tid eller skjedde det en endring den 02.06.2017? https://northenergy.no/investor-relations/share-information/analyst-coverage/

Ser av artikkel i Nettavisen (artikkel fra februar 2017)at Theodor Sveen-Nilsen og Marius Gaard, som er blant Norges fremste analytikere innen henholdsvis olje og sjømat, melder overgang fra Swedbank til Sparebank1 Markets.

http://www.nettavisen.no/na24/dn-meglertopper-gar-fra-swedbank-til-sparebank-1-markets/3423314829.html

Ser at Sveen-Nilsen også har dekket Interoil (Swedbank)http://www.interoil.no/?page_id=110
Innlegg av: Jæims Bånn (09.06.17 00:40 ), lest 601 ganger

Jeg har ikke registrert SB1M i den sammenhengen tidligere. DnM har vært der,såvidt jeg kan erindre..

Innlegg av: proffen (09.06.17 09:41 ), lest 470 ganger

Kommer det ikke nyheter i løpet av neste uke tror jeg nok vi ser 1,50 tallet Dessverre
Innlegg av: helloween (09.06.17 09:46 ), lest 459 ganger

Nå som de har fullmakt til å starte tilbakekjøps programmet, så kan de vel ikke sleppe den lenger ned..
Innsiderne handlet jo mye på en høyere kurs, noe som de tydeligvis syntes var billig inngang.

North start å kjøp North.
Takk:)
Innlegg av: Jæims Bånn (09.06.17 09:48 ), lest 456 ganger

Snart må vel denne utviklingen irritere Onarheim, Leikvang og Bendriss så jævlig at de starter tilbakekjøp?
Vi er nå på samme nivå som for ett år siden.
I mellomtiden har de kjøpt millioner av aksjer i eget selskap og gjort AKKURAT som de vil på blå børs med selskapet.

Nå er det på tide å snu trenden som har vart i 100 strake dager. Jeg har midler tilgjengelig, men venter på 1,5 sånn at Trollefaren som ALLTID har rett skal få bonuspoeng;)
Innlegg av: Jæims Bånn (09.06.17 09:51 ), lest 452 ganger

Spørsmål:
Er tilbakekjøp av egne aksjer innsidekjøp?

Eks. Om Styret har en avtale på gang som vil påvirke kursen vesentlig. Vil det da være ulovlig å kjøpe egne aksjer?
Innlegg av: Jæims Bånn (09.06.17 11:27 ), lest 375 ganger

Kan være de gjør som Canocol i IOX.
Samler opp en ukes handel/salg i en melding.
DNM har plukket jamnt denne uka, men det er visst opptil flere kunder i den banken;)

Innlegg av: Jæims Bånn (09.06.17 11:39 ), lest 346 ganger

Ligner en start det der.
Mangler litt på 20 mnok enda, så er jo lov å håpe på litt action i tiden som kommer;)
Innlegg av: isipisi (09.06.17 11:50 ), lest 313 ganger

Tro om det blir melding etter børs i dag? Kjøpes en del.
Innlegg av: helloween (09.06.17 11:21 ), lest 402 ganger

North ligger på kjøp 1,65, tipper eg:)
Innlegg av: helloween (09.06.17 11:36 ), lest 363 ganger

RE^3: North Gf

Virker mer proff ut på 1,65, i og med DNM ligger skjult.
Vi får se, men hadde håpet på ett litt mer aggressivt tilbakekjøp:D