Tilbake til: Shipping
Innlegg av: geoinvestor (12.05.17 15:43 ), lest 3618 ganger
Ticker: PHLY

PHLY - Godt nytt. Ingen endringer i Jones Act

US Customs and Border Protection (CBP) has withdrawn the proposed modifications to the country’s Jones Act which regulates maritime commerce in US waters and between US ports.

“A recent report projected that this proposal could have resulted in the loss of thousands of American jobs, reduced U.S. oil and natural gas production, and diminished revenues for federal and state government,” Erik Milito, API Upstream Director, said.

“By rescinding the proposal, CBP has decided not to impose potentially serious limitations to the industry’s ability to safely, effectively, and economically operate,”

https://worldmaritimenews.com/archives/219836/us-cbp-withdraws-proposed-changes-to-jones-act/
Innlegg av: geoinvestor (12.05.17 15:54 ), lest 2365 ganger

RE^1: PHLY - Godt nytt. Ingen endringer i Jones Act

Siden dette forslaget kom i januar 2017 har kursen falt fra 83 kr til dagens 56. Kan det være dette forslaget som har fått større aktører til å selge ut?
Innlegg av: geoinvestor (12.05.17 15:56 ), lest 2356 ganger

The changes, which were presented on January 18, 2017 by President Barack Obama’s administration, would have revoked waivers that helped oil and gas operators to stay in line with restrictions, Reuters cited US Customs and Border Protection’s data.

CBP said that, based on the comments received on the matter, both supporting and opposing the proposed action, and CBP’s further research on the issue, “we conclude that the agency’s notice of proposed modification and revocation of the various ruling letters relating to the Jones Act should be reconsidered.”

The agency added that the move, relating to customs application of Jones Act to the transportation of certain merchandise and equipment between coastwise points, came info effect on May 10.

Following the announcement, the American Petroleum Institute (API) welcomed CBP’s action, describing the proposed modifications as “harmful new Jones Act rulings.”
Innlegg av: Baloo17 (16.05.17 10:29 ), lest 2204 ganger

Helt utrolig å se at Non forsetter å gi bort "gratis" aksjer til markedet og ARC .Tusen takk.. snakk om å være utålmodig.. Selskapet er stinn av gryn..og fremtiden ser rå ut. Fantastisk Q.. med en bunnlinje som skøyt i været.
Innlegg av: CDI2 (16.05.17 10:41 ), lest 2179 ganger
Endret: 16.05.17 10:45

RE^2: PHLY - Godt nytt. Ingen endringer i Jones Act

En kan håpe at de som selger har en solid gevinst, hvis ikke ligner det mer på s.l eller tvangssalg
At PHLY får mer arbeid er det ikke særlig tvil om. Mange alternativer,og det haster egentlig ikke.
Innlegg av: Baloo17 (16.05.17 13:47 ), lest 2094 ganger

Tror rekylen blir rå her.. Og utbyttene forsetter.
Innlegg av: Baloo17 (16.05.17 13:47 ), lest 2091 ganger

Tror rekylen blir rå her.. Og utbyttene forsetter.
Innlegg av: geoinvestor (16.05.17 13:51 ), lest 2075 ganger

Ingen som selger med gevinst på disse nivåene. Er jo ATL. Hva som er agendaen med å pøse ut aksjer med tap i et selskap som tjener store penger kan man jo lure på.
Innlegg av: Simo (16.05.17 14:18 ), lest 2035 ganger

Nei Baloo17, for øyeblikket så ser ikke fremtiden rå ut, langt derifra. Utbyttene er stoppet.. og de fortsetter ikke før kontraktssituasjonen er løst.
Innlegg av: Marketwatch (16.05.17 16:14 ), lest 1955 ganger

Er greit nok at de bør få kontrakter på containerskipene bygg 031 og 032 slik at de har nok å gjøre også i 2019. Slik aksjen nedtrades nå er derimot ubegripelig. Jones Act ventes å fortsette som før, og den økonomiske utviklingen i US ventes å bli bra.
Nedgangen i kurs, gjør at selskapet snar prises til PE=1. Er det noe jeg ikke har fått med meg som kan forklare siste tids grusing ac kursen?
Innlegg av: Stock-Holm (16.05.17 16:18 ), lest 1939 ganger

Man må også forstå at marginene blir mindre på eventuelle kontrakter som måtte komme, samt at risikoen med eventuelle nye prosjekter er ventet å være større. Står om dette i siste rapport.
Innlegg av: CDI2 (16.05.17 17:17 ), lest 1918 ganger
Endret: 16.05.17 18:05

Jeg kjøpte det jeg kunne på +54 og trodde jeg hadde gjort det helt store. Det tror jeg ennå.
For inntektene kommer ikke til å falle så veldig mye, Stock-Holm?
ARC har kjøpt mye på 60 tallet også, og de er vel som eksperter inne shippingå regne
ps
Verftet skal før eller siden selges . Ikke under 250.-/aksje
Innlegg av: Simo (16.05.17 18:36 ), lest 1831 ganger

Til trådstarter:

https://www.marinelink.com/news/shipbuilders-president425178
Innlegg av: Simo (16.05.17 18:36 ), lest 1841 ganger

Til trådstarter:

https://www.marinelink.com/news/shipbuilders-president425178
Innlegg av: Stock-Holm (16.05.17 22:46 ), lest 1696 ganger

Ja, noen kjøper, så noen har tro. Ikke sikkert at de som selger heller ikke har tro på PHLY, men at de velger andre plasseringer. Det var ikke lett for noen å selge nevneverdig da aksjen var høyt oppe, så det mulig vi ser en effekt av at noen lenge har planlagt å selge seg ut, nemlig etter en lang periode med feite utbytter. Sammen med dem ramler det vel en del som nylig har lastet også, som ikke liker disse tallene på skjermen.

Vel... Jeg mener... Kjøp med fornuft, og gjerne ikke alle eggene i én kurv, men denne skal nok opp seinere, tror jeg.

Jeg vet ikke, men tror ikke PHLY skal falle veldig med de inntektene har hatt og fortsatt forventer, men det er en risiko ved alt av aksjer. Ikke sikkert PHLY får en hel rekke av båter som skal ut mot betaling i åra som kommer, at det kan bli humpete. Men... De kan komme til å hanke inn lukrative kontrakter også. Hvem vet..?

Aker Capital vil vel ikke uten videre akseptere ingen eller for lav aktivet på verftet, eller..? Vi får se.
Innlegg av: bedriftsmegler (16.05.17 19:28 ), lest 1804 ganger

Det er ikke hyggelig og være vitne til denne kurs voldtekten...
Innlegg av: superinvestoren (16.05.17 22:01 ), lest 1746 ganger

Ingen tvil om at denne er underpriset nå, og det er nok på tide å komme seg inn igjen i aksjen nå!

Innlegg av: Simo (16.05.17 22:25 ), lest 1723 ganger

Inntil de får kontrakter vil den bare bli billigere..
Innlegg av: hartvigsen1 (17.05.17 13:02 ), lest 1603 ganger

Har du vært ute, superinvestor?
Jeg har tidligere skrevet at selskaper bør bokføres til 125.-/aksje (Så en salgssum på 2-3 mrd er sannsynlig,relatert til Kværner i sin tid)
At kursen nå er latterlig er det få som er uenige i.Jeg unner ikke ARC å snike til seg så mye aksjer neste gratis.
At ikke Aker er mer aktive forundrer meg
Innlegg av: Eomera (18.05.17 00:25 ), lest 1483 ganger

Da tror ikke jeg helt dere forstår hvilken situasjon PHLY er oppe i.
1. Ingen kontrakter MEN potensielt sett kan de bygge på eget kapital å finne kjøper.
2. Bekreftet at mangel på kontrakter har skadet økonomisk (ref. kvartals rapport)
3. Det er langt fra realistisk at PHLY kan selge verftet kjapt. Når PHLY ikke klarer å få kontrakter så vil mest sannsynlig ikke andre se verdien i verftet(selge under antatt pris).
4. PHLY har kommet i en ugunstig posisjon når det kommer til salg av verft. PHLY nærmer seg desperasjon om avklaringer ikke kommer de neste mnd.
5. På den positive siden har de sterke eiere som har posisjoner i JA markedet. Kan krysse fingrene for en løsning.

Men det er riktig som man skriver. Aksjen er svært svært billig om de hadde fått kontrakter og det er der hovedgrunnen til dagens aksjekurs ligger. Aksjen har de siste mnd gått fra lav til middels og er no en høyrisiko aksje. Man kan vær naiv og skrive det man vil, men fakta er at PHLY sliter med å få kontrakter å må mest sannsynlig "gamble" å bygge egene båter ved hjelp av egenfinansiering og satse på de finner en riktig kjøper til riktig pris iløpet av byggetiden.

Ønsker dere alle lykke til, men jeg venter fortsatt på avklaring før jeg kjøper meg inn igjen.
Innlegg av: hartvigsen1 (18.05.17 08:45 ), lest 1409 ganger

Hvem har snakket om å selge kjapt? Hvilken krise er det du snakker om? De har arbeid i lang tid framover, selv om det naturligvis er gunstig å ha langsiktige ordrer
Dette er bare svartmaling for å få rimelige aksjer fra de som tror på dette.
Innlegg av: Marketwatch (18.05.17 09:36 ), lest 1372 ganger
Endret: 18.05.17 09:37

Ikke la dere lure, aksjen trades ned, hva er ellers vitsen med å legge inn åpent 10k til salgs på 53,- i en aksje med så liten omsetning. Det er noen som håper på enda lavere inngang. Men de kan bli lurt, for unntatt de 10k er det lite til salgs opp til kr 60,-. Kanskje tiden er kommet for Philly å kjøpe flere egne aksjer?
Innlegg av: Eomera (18.05.17 11:29 ), lest 1300 ganger

Arbeid i lang tid?

De har allerede ledig kapasitet til å begynne på nye prosjekt. På grunn av mangel på kontrakter vil dette påvirke Philly økonomisk.

Vær realistisk og åpn øynene dine. Det er en grunn til at kursen ligger på dagens nivå. Og det er en grunn til at aksjen har gått 66 til 52kr etter at kvartalsrapporten kom hvor de skrev at mangel på kontrakter vil ha negativ økonomiske konsekvenser...

Og tror du virkelig at om jeg skriver på hegnar forumet hvor kanskje 10-50 aksjonerer leser dette vil påvirke aksjekursen?
Innlegg av: Eomera (18.05.17 11:32 ), lest 1302 ganger

Hvilken krise er det jeg snakker om? Du har åpenbart ikke satt deg inn i aksjen og vet hvilken utfordringer Philly står overnfor.
Innlegg av: Marketwatch (18.05.17 12:06 ), lest 1287 ganger
Endret: 18.05.17 12:08

Er ingen krise i Philly, de som hevder det farer med tull.
De har ved utgangen av kv1-17 en ordrereserve på ca 5. Milliarder nkr. De har god likviditet, et av det beste anlegget i bransjen, seriøs og god ledelse, topp kvalifiserte ansatte osv. De har en bokført egenkapital som i betydelig grad overstiger børsverdien. De har siste år kunnet serieprodusere fartøyer, noe som har gitt god inntjening, og som de vil fortsette med. Derfor er de opptatt med å sikre ordrer utover 2019. Dette vil være pågående arbeider ved hvert kvartal, idet det vil være viktig å løpende erstatte ferdigproduserte fartøyer. Dette er ikke noe som er spesielt for Philly, men vil gjelde alle skipsverft av en viss størrelse. Bygg 031 og 032 er allerede under planlegging som containerskip, og antas å bli påbegynt som egenregi dersom kontrakter til tilfredsstillende pris og vilkår ikke kan oppnås per nå. Daglig leder uttrykte forøvrig i årsrapporten optimisme når det gjelder Jones Act markedet. Min oppfatning er derfor at jeg mener aksjen har vært nedtradet siste tiden.
Innlegg av: hartvigsen1 (18.05.17 12:52 ), lest 1251 ganger
Endret: 18.05.17 13:31

Eomera har trolig aldri satt si fot på et verft, langt mindre jobbet der. Da ville han forstått at det går noe i rykk og napp med ordrer.
Og med PHLY sin fortjenestemargin tåler de godt en langt lavere inntjening enn i dag hvis det skulle være nødvendig.
JA flåten er gammel og må fornyes.
p.s
Det er som sagt for ille at ARC får forsyne seg uhindret. Og de tar kanskje disse 10000 på 53 også i løpet av dagen
Innlegg av: Llaalljj (18.05.17 17:44 ), lest 1154 ganger

Gud!! Hvor mye mer skal phly raser ned!! Synes at røkke må snart si noem positiv ingen utbytte men likevel over 1 uke mer en 10 kr mindre!! Det må stopp nå,
Innlegg av: bedriftsmegler (18.05.17 17:53 ), lest 1148 ganger

Kurs voldtekten bare fortsetter. På tide og svelge tapet og komme seg ut av aksjen? Sakset inn fra Shareville:

"Pasha-kontrakten på 2+2 containerskip gikk til Keppler, så da blir det havregrøt i Philly fremover. Enten om de starter bygging på spekk, om de finner andre prosjekter eller legger ned. Vanskelig å regne på, det er vel en mulighet for sakte dalende kurs hvis det ikke kommer nyheter"
Innlegg av: CDI2 (18.05.17 19:05 ), lest 1093 ganger

At en Sparebank -kunde må 'tvangselge' er ikke en katastrofe. Trekker en fra den handelen er det syltynt.
'Legge ned'?
Pasha-skipene var vel regnet som ganske uaktuelle uansett. Det må bygges et utall skip i fremtiden.
Blir det ordretørke av betydning kan de permittere
Det er vel enda flere idiotiske kommentarer på Shareville en på Hegnar regner jeg med :)
Innlegg av: Eomera (18.05.17 19:49 ), lest 1079 ganger

Jeg er fra Ålesund, jeg vet ikke engang hvordan ett verft ser ut.

Greit at kontrakter kommer i rykk og napp, men det har gått så lang tid at Philly burde fått en fisk på kroken...

Men over til en annen sak. Noen som har mer innsikt i denne kontrakten enn meg? Eventuelt konsekvenser?

"Commitments and contingencies

As part of the transactions contemplated by the Authorization Agreement executed by PSI and
Philadelphia Shipyard Development Corporation (PSDC) in 2011, PSI agreed to a new termination event
under its shipyard lease, pursuant to which PSDC has the right to recapture the shipyard if PSI fails to
maintain an average of at least 200 full-time employees at the shipyard for 90 consecutive days, subject to
the right of PSI to complete work-in-process projects and a one-time, limited cure right which allows PSI to
restore the lease to a five-year term under certain circumstances. Based on its current construction
schedule and backlog, Philly Shipyard expects that PSI will have at least 200 full-time employees on staff
for the foreseeable future. "
Innlegg av: Marketwatch (18.05.17 20:36 ), lest 1035 ganger

Det du referer til er en betingelse i leieavtalen av vefftet som skal sikre at leaser driver skipsbyggingaktivitet. Ansees ikke å ha noen praktisk betydning.
Legger merke til i ordredybden: ligger salg 10.000 stk aksjer på 53, kjøp 10.000 stk aksjer kr 49,70. Tilfeldig?
Innlegg av: CDI2 (18.05.17 20:52 ), lest 1022 ganger
Endret: 19.05.17 11:02

Verftet er nå ikke priset til mer enn 75mill dollars,mens det var priset til 200 mill dollars litt tilbake i tid.
Der har ikke skjedd noen vesentlige ting som skal tilsi så stor nedgang.
Jeg tror Nerbøvik o& Co er rimelig komfortable med situasjonen selv om de naturlig nok skulle hatt mer arbeid i fremtiden. Derfor valgte de å holde tilbake utbytte
Om ett år kan en så smått begynne å bekymre seg.
Innlegg av: geoinvestor (19.05.17 11:02 ), lest 909 ganger
Endret: 19.05.17 11:05

http://www.customstoday.com.pk/u-s-customs-and-border-protection-withdraws-proposed-changes-to-jones-act-rulings/

In a move hailed as a win for international offshore marine contractors and oil companies operating in the Gulf of Mexico and decried as a setback for domestic shipping interests, the U.S. Customs and Border Protection (“CBP”) has withdrawn its proposal to modify and revoke certain previous interpretations of the Jones Act relating to articles and equipment carried on vessels for use in offshore oil and gas operations.
Innlegg av: Timus (19.05.17 16:29 ), lest 837 ganger

Noen som gidder å sende en mail til ledelsen og forhøre seg om kontraktssituasjonen? Merker desperasjonen begynner å stige.

Greier ikke å være vitne til denne voldtekten.

Hva skjedde?
Innlegg av: CDI2 (19.05.17 16:43 ), lest 814 ganger

Stiger desperasjonen når kursen stiger?
Synes det ser bra ut i dag. Verftet opplyser ikke om hvordan forhandlinger går, så det kan en spare seg. Hadde jeg hatt ledige midler ville jeg kjøpt alt under 55.-
Innlegg av: Timus (19.05.17 16:45 ), lest 810 ganger

0,25 kroner stigning på en omsetning på 31k....

Tenker lav omsetning = lav interresse.

Denne bør vel blinke i noen varsellamper hos de fleste meglerhus mtp dagens prissetting.
Innlegg av: CDI2 (19.05.17 17:26 ), lest 778 ganger

Det er vel ingen grunn til klage i dag, ordrebildet ser bedre ut. Hva er det du egentlig er ute etter?
Innlegg av: Timus (21.05.17 13:08 ), lest 701 ganger

Ny kontrakt og reprising :)

Er vel litt mye å håpe på i disse dager?
Innlegg av: geoinvestor (22.05.17 10:23 ), lest 598 ganger

Det selges ut på lave kurser. Får håpe det var siste rest og at vedkommende er tom nå.
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 10:42 ), lest 580 ganger

Jeg takk for bunnskraping i Philly nå.. Noen vinner alltid..de med tålmodighet. 150 millioner på siste Q.
Innlegg av: Tool (22.05.17 11:00 ), lest 552 ganger

Hva skjer med NON i denne aksjen?
Innlegg av: Timus (22.05.17 11:05 ), lest 538 ganger

Virker som en kunde hos NON dumpet alt han hadde.
Innlegg av: CDI2 (22.05.17 11:47 ), lest 501 ganger

Gratulerer til alle som benyttet sjansen, Hvis det er en privatkunde s gjorde i..... det neppe frivillig
Innlegg av: geoinvestor (22.05.17 11:48 ), lest 504 ganger

Tok 1500 til på dumpen, men nå er jeg fullastet.
Innlegg av: moppen (22.05.17 12:16 ), lest 490 ganger

Nå er aksjen så oversolgt at det må komme en kraftig reaksjon opp. Aksjen er nå så rimelig at de fleste som, skjønner seg på aksjer bør komme seg snarlig inn. Dette er rett og slett en gavepakke.
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 12:33 ), lest 457 ganger

Rett og slett herlig.. Jeg trodde den skulle snu på 60.- men dette er fin fint det.
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 13:46 ), lest 406 ganger

Drifts inntektene for Philly på siste Q var på neste 1.5 mrd nok.. Netto resultat 150 millioner nok. Nå prises selskapet til ca 600mill nok..og ordreboka er full. Rar kursutvikling...jeg laster litt daglig nå.
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 13:48 ), lest 399 ganger

Jeg tror det blir annonsert utbytte 3-5 nok ved neste Q
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 14:20 ), lest 356 ganger

141,-! til ATH:)
Innlegg av: Tool (22.05.17 14:20 ), lest 366 ganger

Det må da være noe muffens her?
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 14:33 ), lest 341 ganger

Noen gnåler fælt..hvor ille det er.. Men jeg har nå fått mer i utbytte på 5kvartaler en dagens aksjekurs.. Ca 60nok har jeg fått i utbytte . Og nå smalt de til med netto 150mill netto igjen på ett Q!.
Innlegg av: Pengegrismaskin (22.05.17 14:35 ), lest 338 ganger
Endret: 22.05.17 14:42

Lol, edita, så feil.
Innlegg av: Baloo17 (22.05.17 15:05 ), lest 303 ganger

7.25 usd i utbytte siste 5 Q.. og der var Philly i pluss i dag.
Innlegg av: geoinvestor (22.05.17 15:28 ), lest 286 ganger

7,237,631 57.56 AKER CAPITAL II
2,539,466 20.19 GOLDMAN SACHS & CO.
466,865 3.71 PHILLY SHIPYARD ASA
317,864 2.53 PERSHING LLC
297,208 2.36 CITIBANK, N.A.
78,984 0.63 EUROCLEAR BANK
64,968 0.52 MERRILL LYNCH, PIERCE
61,765 0.49 KOVACI RAMADAN
57,900 0.46 STEFFENSEN MIKAL
51,006 0.41 WILSON OLE JOHNNY
47,235 0.38 NORDENT LIVSFORSIKRI
45,900 0.37 HEWITT JAN OIVIND
44,216 0.35 HERFO FINANS AS
40,000 0.32 RO LARS
37,869 0.30 CITIBANK, N.A.
37,307 0.30 CLEARSTREAM BANKING
30,022 0.24 AVANZA BANK AB
27,547 0.22 INTERACTIVE BROKERS
27,018 0.21 CITIBANK, N.A. S/A CHARLES S
27,000 0.21 SPAREBANK 1 MARKETS

Oppdatert 1. mai
Innlegg av: Simo (22.05.17 15:53 ), lest 255 ganger

Er det noe galt med deg Baloo17? Inntil de får kontrakter bli det IKKE noe utbytte.

Dette skrivet selskapet selv i rapportene sine. Slutt med misledingen din!