Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 09:51 ), lest 8118 ganger
Ticker: NANO
Endret: 09.05.17 10:38

NANO - Arm 4 fase 2 er etter alle solemerker igang!

Som tidligere skrevet på forumet trodde jeg at NANO ville børsmelde SRC sin "lille" konklusjon etter å ha sett på 3-6 pasienter som har fått 20/100. Det har de ikke gjort. Samtidig har NANO aldri guidet at denne SRC-konklusjonen ville børsmeldes. Det gjorde de i høst.

Ja, Costa sa; "I think SRC will meet in a feew weeks" etter q4, han sa IKKE at de ville børsmelde resultatet. Det var kanskje derfor han tok seg friheten til å si at de skulle møtes(?). Veldig logisk i min bok.

Når Tone Kvåle sier at de vil børsmelde SRC sin beslutning så tror jeg det er den "store" beslutningen/anbefalingen - vedrørende hvilken dose som skal benyttes i PARADIGME.

Side 7 på Deutsche Bank Health Care Conference-presentasjonen var derfor meget interessant. Det er for første gang huket av at de har sett safety/efficacy i arm 4. Samtidig er den røde sirkelen som indikerer at rekrutteringen er fullført er fraværende. Hvorfor? NANO rekrutterer etter alle solemerker til Arm 4 fase 2.
Fra endringssøknad til REK leser vi at de skal rekruttere 10-15 pasienter ved anbefaling fra SRC.
"Dersom SRC finner denne dosen sikker etter vurdering av sikkerhetsdata på 3-6 pasienter, vil fase 2-delen av studien utvides med 10-15 pasienter for å innsamle ytterligere informasjon om dette doseregimet"

Jeg er forholdvis sikker på at dette vil fremkomme under q1 24. mai.

PS:
Vi hadde nok oppdaget en eventuell oppstart av arm 5.
Clinictrials operer med fire armer; https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01796171?term=lymrit+37-01&rank=1
Innlegg av: Atemis (09.05.17 09:53 ), lest 5006 ganger

RE^1: NANO - Arm 4 fase 2 er etter alle solemerker igang!

SRC beslutningen er kurssensitiv informasjon, nano har ikke lov å bare holde slik informasjon tilbake.

Husk, skulle src sagt nei kan 20/100 også fortsette grunnet etniske grunner
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 09:53 ), lest 5013 ganger
Endret: 09.05.17 10:20

Atemis;

Feil.

Selskapet MÅ ikke børsmelde konklusjonen til SRC.

Akkurat som at de ikke må børsmelde løpende pasientdata.
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 09:54 ), lest 4987 ganger

Et meget godt innlegg:

Innlegg av: Hugoil (05.05.17 12:12 ), lest 3635 ganger
Endret: 05.05.17 12:14
RE^1: Nano. Costa kan vel gi "litt" mer info til aksjonærene.
Markedet har 3/4 dels lurt seg selv mtp denne SRC-meldingen, som nevnt for enuke siden. bææ. NANO rekrutterer stort til 20/100 på et titalls sykehus siden 17. februar. Mao. så synes SRC at de kan det.

Pickins: Uten at det er noe stort poeng, så er det vel CFO Kvåle som har sagt at de vil melde når SRC har konkludert. Mail-pepringen hun har gjentatte ganger har besvart får en litt annen tolkning bæ ved gjentatte postinger av svar her på HO. Det mener jo selvsagt også Costa. Men SRC kan komme sammen og konkludere på smått forrige gang eller stort neste gang. Og det er neste gang vi venter på - og da vil dosebeslutnignen også bli et resultat. Dette kommer FØR Lugano, fordi det er klart før Lugano. På Lugano blir selve datamaterialet med underliggende reusltater for dosebeslutningen presentert.

Slutt å lure dere selv. Se at de rekrutterer og behandler stort på 20/100.
Innlegg av: sopr@no (09.05.17 10:31 ), lest 4675 ganger

Det som gir mest mening i mitt hode, er at behandlingen av de første 3-6 pasientene medførte komplikasjoner. De valgte derfor å endre inklusjonskriteriene og å utvide pasientutvalget for deretter å avkrefte at komplikasjonene skyldes behandlingen.

Dette kan skje den beste, og vil alltid være en risk når man tar inn alvorlig syke pasienter, som ofte har andre lidelser i tillegg til NHL. Dette vil i så fall forklare utsettelsen mtp. SRC og dosevalg, og selskapets taushet. Siden jojo-børsen her til lands vil reagere svært negativt på slik info, så er det smartere å vente inntil ting er avklart.

Dersom ledelsen er rimelig sikre på at behandlingen deres er trygg, er det ingen grunn til å skape panikk før man har nok datagrunnlag til å konkludere.

Som sagt, dette gir mest mening i mitt hode, og jeg forsøker på ingen måte å sværte nano. Jeg har fortsatt ikke solgt mine aksjer her, og ser heller ingen grunn til å gjøre det.
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 10:43 ), lest 4535 ganger
Endret: 09.05.17 10:49

RE^2: NANO - Arm 4 fase 2 er etter alle solemerker igang!

Sopr@no;

Takk for dine seriøse og velformulerte innspill her inne.

Jeg er enig i at scenarioet du skisserer kan stemme, men det er noe som skurrer.

Endringssøknaden til REK med endrete inklusjonskriterier ble sendt 16.02.

Hvis det var komplikasjoner blant de første 3-6 pasientene synes jeg det er noe merkelig at Costa uttaler dette 28.02:

Fra 07:18: "The famous arm 4 - the question we wanted to answer is that: If we create a predosing can we go back to the 20MBq whice in phase 1 showed us so amazing results with ALL pasients responding.(Costa hever øyenbrynene). Actually we are now there. This arm is currently recruting very well with 20MBq and 100mg lilotomab of predosing. This study is WELL ON-TRACK.
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=44475678
Innlegg av: ath100 (09.05.17 10:43 ), lest 4539 ganger

Sopr@ano: Enig, dette er et mulig scenario. Jeg har ingen indikasjoner om HVA som har skjedd - det kan være årsaker av både positiv og negativ karakter, men jeg er forholdsvis sikker på at selskapet hadde andre intensjoner i vinter angående offentliggjøring av bl.a. SRC enn det som ble realiteten.

Hva som ligger til grunn vet jeg som sagt ikke, men en tankrekke ala den du skisserer gir mening.

Men jeg er ikke bekymret for de lange linjene.
Innlegg av: Fru.Pedersen (09.05.17 10:46 ), lest 4517 ganger
Endret: 09.05.17 10:50

Noe som er sikkert er at Data er verdifullt.

Hvis man rekrutterer stort med 20/100, og dette blir valg som Paradigme, kan vi allerede ved 10-15 pasienter i stor grad forutse utfallet av Paradigme.
Egentlig et drømmescenario.

Velger man 15/40 vil vi nok oppnå en CR på litt over 40% og ORR på ca 70%.
Dette er egentlig også et drømmescenario hvis vi ser på resultatene isolert.

Begge valg vil medføre at vi kan senke skuldrene og flytte fokus over på kombinasjonsstudien.

At pasientene dør som fluer hos konkurrentene betyr selvsagt ikke noe for aksjekursen i Nano :)
At KITE datt med ca 4 milliarder kr i børsverdi i går burde vel bety at noen tror de vil tape markedsandeler.....men nei da :)

Vi har jo bare behandlet en haug med mennesker og ingen har meldt om alvorlige bivirkninger.

@Sopr@no
Det du skisserer er ikke usannsynlig. Det er bare en hake. Hva skulle de da legge frem i Lugano?
Innlegg av: Nocturne (09.05.17 10:47 ), lest 4486 ganger

Når Tone Kvåle sier at de vil børsmelde SRC sin beslutning så tror jeg det er den "store" beslutningen/anbefalingen - vedrørende hvilken dose som skal benyttes i PARADIGME.
---------------------------------------

Spørsmålet som ble stilt var vel om de skulle børsmelde SRC uttalelse om safety på 20/100, og ikke paradigme dosen. Mao. så bør vi få svar på om denne dosen er OK da det er kurssensitiv informasjon.

(Jeg er trygg på dosen basert på alle innleggene her av folk som har mer peiling på dette enn meg, men resten av markedet virker ikke like sikker).
Innlegg av: ath100 (09.05.17 10:52 ), lest 4449 ganger

For eksempel legger de i Lugano fram sterke resultater fra et større utvalg på 15/40 som viser at fordelen med 20/100 ikke er stor nok til å rettferdiggjøre den økte radioaktive doseøkningen.

Dette vil også gi mening - markedet vil da få et komplett bilde i stedenfor å måtte gå i ukesvis å spekulere/dumpe kursen basert på en melding som viser at 20/100 har "feilet".
Innlegg av: Kanguru (09.05.17 10:56 ), lest 4391 ganger

R.L. sier jo også han mener de har funnet den optimale dosen . Det er vel også en tid siden han uttalte dette .

Så burde helt klart børs meldes
Innlegg av: sopr@no (09.05.17 11:00 ), lest 4352 ganger

Det kan selvsagt også være informasjon av svært positiv karakter, men da tror jeg neppe taushet hadde vært det benyttede virkemiddelet.

Dersom det viser seg at jeg har rett i mine "bange" anelser, og at de har hatt komplikasjoner underveis, så vil sikkert mange føle seg ført under lyset, osv. siden dette ikke har blitt børsmeldt.
Men, da bør man stille seg følgende spørsmål:
Hvordan pleier markedet å reagere på negative nyheter?

Jeg foretrekker heller at selskapet har mulighet til å teste videre i ro og fred og deretter melde i Lugano:
Vi hadde komplikasjoner i noen av de første pasientene som ble behandlet med 20/100, men etter å ha utvidet pasientutvalget med 10-15 personer fant vi at disse komplikasjonene mest sannsynlig var uavhengig av behandlingen, og nå ser alt ut til å fungere fint med god respons og lav grad av bivirkninger.

Som du sier ath100, de lange linjene ser flotte ut! Og det er fullt mulig du får rett i at 15/40 og 20/100 er ett fett.
Innlegg av: sopr@no (09.05.17 11:17 ), lest 4254 ganger

Donkeykong, ditto! Setter stor pris på dine innspill og tendens til å starte gode tråder.

Jeg er enig i at det skurrer litt at LC uttalte seg som han gjorde, men på den andre siden så er jo nettopp jobben hans å til enhver tid gi et positivt bilde. Han nevnte ingenting om kvaliteten av de nye dataene (det var trolig for tidlig), men refererte kun til de første arm4 pasientene hvor resultatene var fantastiske. At de er "well on track" med rekrutteringen er positivt, men røper ingenting om foreløpig read out.
Innlegg av: sopr@no (09.05.17 11:29 ), lest 4163 ganger

Altså, dersom de endret inklusjonskriteriene pga komplikasjoner, og LC var klar over dette under presentasjonen 28.02, men samtidig visste at komplikasjonene neppe skyldtes behandlingen, så var det ingen grunn til at han skulle surmule og være skeptisk ovenfor arm4. Som CEO må han være positiv uansett. Han er smart nok til å forstå at markedet vil ignorere eventuelle komplikasjoner så snart hele bildet er tilgjengelig.
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 11:31 ), lest 4169 ganger
Endret: 09.05.17 11:43

Sopr@no;
Av ditt innlegg 11:00 later det til at vi er på bølgelengde. Det virker som du er enig i at Arm 4 fase 2 er igang.
Det var hele intensjonen med tråden. Som du ser skriver jeg ingenting om gode data i startinnlegget.

Poenget er;
Hvis SRC har anbefalt videre rekruttering på 20/100 i Arm 4 fase 2, så er det fordi de må ha sett "noe" i dataene som indikerer at videre rekruttering ikke er bortkastet. SRC må ha troen på at 20/100 er bedre enn 15/60. (arm 5)
Det ser ut til at dette er tilfelle.
Om dataene til de første 3-6 pasientene da var problematiske eller fantastiske, har ikke så mye å si. Bildet vil bli nyansert, og mest sannsynlig godt i Lugano "anyway".

Veldig oppsummert;
Når SRC har troen på 20/100, burde aksjonærene også ha det.

-----------

Helt enig i det du skriver om Costa.
Innlegg av: Londonmannen (09.05.17 12:12 ), lest 3933 ganger

Ut fra hva man vet om effekten av predosering samt den effekten man fikk ved bruk av 20 Mbq/kg dose uten predosering, så sewr jeg slett ikke bort fra at 20/100 dose har gitt et så ufattelig godt resultat at ledelsen ikke fant det forsvarlig å gå ut med det før man hadde fått verfisert at dette ikke skyltes tilfeldigheter.

For en slik vending, som kunne skutt kursen rett til himmels, for så eventuelt å komme tilbake og beklage at dessverre så var nok ikke de gode resultatene man fikk intitielt bærekraftige, ville gjort kursutviklingen til rene jo-jo mesterskapet, men enda verre; tilliten til ledelsen hadde forduftet som dugg for solen.

Så jeg vil ikke utelukke at utsettelsen også kan skyldes ekstremt gode resultater som det ville ta flere pasienter for å få verifisert.

I juni får vi nok svaret. Enig i at det blir langt lettere for markedet å forholde seg til NANO når det ikke kommer stykkevis og delt, men i en helhet.

Tror nok vi kan glede oss. Men samtidig har vi sannelig fortjent et godt andre halvår etter den ørkenvandringen vi nå har vært gjennom. Jeg skjønner godt at mange er frustrerte og leie og sågar skuffet over at det ikke er kommet oppdateringer. Men dette er nok trolig ikke siste gangen vi får en slik periode, så det er bare å stålsette seg til fortsettelsen mot 2019.
Innlegg av: sopr@no (09.05.17 12:14 ), lest 3918 ganger

Donkeykong:

Jeg er ikke helt overbevist om at arm4 fase2 er igang, ettersom dette i så fall burde vært tydeliggjort i DB presentasjonen.

Jeg er heller ikke overbevist om at de første 20/100-pasientene viste overveldende resultater. Grunnen til dette, er at med det svært gode grunnlaget fra 15/40, så skal det veldig lite til for at 20/100 får tidlig klarsignal. Dersom de 3-6 første pasientene viste samme tendens som 20/40, tror jeg SRC allerede ville vært fornøyde og det ville blitt meldt at fase2 er i gang. Derfor mener jeg det mest logiske er at de ble nødt til å teste nye pasienter (trolig flere enn 3-6 nye for å overbevise SRC), og at vi nå venter på SRC's beslutning.

Et alternativt scenario, er som du sier, at SRC allerede har gitt klarsignal om at 20/100 er trygt, og at fase 2 er igang, men at selskapet venter med å formidle dette inntil de har nok sammenlingningsgrunnlag til å foreta endelig beslutning om dosevalg for paradigme. I så fall stiller jeg meg noe i tvil på deres valg om å samle opp såpass mye sprengkraft før de slipper info til markedet.
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 12:27 ), lest 3798 ganger
Endret: 09.05.17 12:34

Sopr@no;

For ditt første scenario er viktig å forstå (du har helt sikkert forstått) at hvis Arm 4 fase 1 har blitt utvidet kan IKKE (som vi har vært inne på )komplikasjonene skyldes behandlingen.

Hvis man har data på at behandlingen gir komplikasjoner er fortsatt rekruttering til en studie meget begrenset/regulert

Det kan rett og slett være slik at NANO hadde "uflaks" med de første pasientene som fikk 20/100.

Samtidig ser det ikke ut til at arm 5 er startet.
Derav;
** Når SRC har troen på 20/100, burde aksjonærene også ha det **
Innlegg av: ath100 (09.05.17 12:21 ), lest 3857 ganger

Etter min mening gjøres det blant mange debattanter en kardinalfeil når vi diskuterer de forskjellige dosene og konklusjoner basert på forsøkene som til nå er gjort. Man ser i stor grad bort fra at utvalgene er svært små. Vi må derfor være forsiktige med å konkludere bastant, både på effekt og sikkerhet. Dette er nettopp grunnen til at antall pasienter i Paradigme er mye større enn i de innledende testene.

Vi sier at man "vet" ditt og datt om effekt og sikkerhet - faktum er at vi kun har gode INDIKASJONER på disse tingene basert på innledende forsøk med små utvalg. Disse skal verifiseres med større statistisk sikkerhet i Paradigme.

Jeg er derfor åpen for at økt antall pasienter har gitt noen overraskelser ut fra det man trodde tidligere.
Innlegg av: dr. Stockman (09.05.17 12:24 ), lest 3830 ganger

Enkelte usikkerhetsmomenter her - nok til at det ligger litt spenning omkring hvorvidt signalene vi får i Lugano vil være svært bra eller superbra.
Innlegg av: stockwalker (09.05.17 12:39 ), lest 3741 ganger

Jeg tror de ler godt av disse intrikate vurderingene på lunsjrommet hos Nano.
Innlegg av: Kanguru (09.05.17 13:02 ), lest 3705 ganger

Om de sitter og ler av aksjonærers villrede . Ja da er de virkelig useriøse
Innlegg av: Hugoil (09.05.17 18:49 ), lest 3486 ganger

"Endringssøknaden til REK med endrete inklusjonskriterier ble sendt 16.02. "
> Jeg mener å huske at søknaden ble godkjent i rek-møtet 15. feb.

første ath: godt innlegg.

God dag mann Kanguru: "Så burde helt klart børs meldes" >Leste du hva de skrev ovenfor?
Innlegg av: Durable (09.05.17 20:23 ), lest 3372 ganger

LONDONMANNEN,
Jeg HÅPER virkelig du får rett i det du skriver, at 20/100-dosen har gitt et så ufattelig godt resultat at man ønsker å verifisere resultatene på et større antall pasienter før offentliggjøring, og at dette er årsaken til at ting tar noe lenger tid enn forventet.

Jeg stiller meg dog noe tvilende til dette, og tror SOPR@NO treffer spikeren ganske godt på hodet.
Jeg HÅPER du tar feil, SOPR@NO, men jeg er helt enig i det du skriver, og tror nok kanskje du er "farlig" nær sannheten.
Det virker sannsynlig at 20/100-resultatene kanskje ikke var så gode, uvisst av hvilken grunn.
Det virker i alle fall som om noe skurrer, men om det er safety, efficcacy, eller noe helt annet gjenstår å se.

Hva kan ha gått galt???
Vel, her synes jeg DONKEYKONG har noen meget interessante observasjoner, nemlig at hvis Arm 4 fase 1 har blitt utvidet kan IKKE eventuelle komplikasjoner skyldes selve behandlingen.
Det er noe som ikke er helt som det burde være, men det trenger overhodet ikke å være relatert til Betalutin-behandlingen.
Det er som nevnt snakk om veldig små pasientutvalg og små bagateller kan få store utslag i statistikken.
Man kan rett og slett ha hatt "uflaks" med de første pasientene som fikk 20/100.
Innlegg av: Panis (09.05.17 20:33 ), lest 3326 ganger
Endret: 09.05.17 20:34

Durable,

Det er få dager siden Dr.Dahle gjorde dette intervjuet, i forbindelse med Boston presentasjonen. Jeg anbefaler deg å lese hele.

Utdrag fra et par av spørsmål/svarene:

4. Can you share the latest results from your clinical trial of Betalutin® ARC?

Betalutin® is being tested in a Phase 1/2 clinical trial in relapsed/refractory NHL patients with four arms testing different doses and pre-dosing regimens. So far, the study has generated encouraging results, with Betalutin® treatment demonstrating a promising efficacy, i.e., durable responses, and a favorable safety. It compares very well to other treatments in development and on the market. We believe we have identified an optimal dose regimen to take into a pivotal Phase 2 trial, which we expect to start this year.

5. What exciting development/therapies do you foresee for future treatments for NHL and other types of cancer?
I think the success stories of Xofigo and SirSpheres have opened up a new era of nuclear medicine for cancer, where Betalutin® has the potential to be one of the new successful treatments alone and in combination with other leading drugs. We are also developing ARCs with characteristics aimed at targeting other types of haematological cancers. As therapies become more personalised, a more precise targeting and combination treatments represent two key elements of the medicines of the future.

Link:
http://www.pegsummit.com/pegs_content.aspx?id=173598
Innlegg av: Durable (09.05.17 20:34 ), lest 3315 ganger

ath100,

Jeg vil oppriktig gratulere deg med kanskje det beste innlegget på NANO-trådene på mange uker! :-D

Vi får gang på gang høre her inne at Betalutin er "ferdig forsket" og at NANO er "helt de-risket".

Dette er selvsagt tull!

Som du så klokt sier;
- "vi må være forsiktige med å konkludere bastant, både på effekt og sikkerhet, fordi utvalgene (av pasienter" er svært små. Vi gjør derfor en kardinalfeil når vi diskuterer de forskjellige dosene og konklusjoner basert på forsøkene som til nå er gjort.
Dette er nettopp grunnen til at antall pasienter i Paradigme er mye større enn i de innledende testene.
Vi sier at man "vet" ditt og datt om effekt og sikkerhet - faktum er at vi kun har gode INDIKASJONER på disse tingene basert på innledende forsøk med små utvalg. Disse skal verifiseres med større statistisk sikkerhet i Paradigme.

Jeg er derfor åpen for at økt antall pasienter har gitt noen overraskelser ut fra det man trodde tidligere."

Disse linjene burde man nesten printe ut og henge i glass og ramme på veggen, som en påminnelse om at INGENTING er sikkert, det FINNES risiko (BÅDE intern og ekstern!) og at det er mange tøffe hindre på veien til mål.
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 21:20 ), lest 3209 ganger

Hugoil,

Beklager,

Du har rett!

REK-søknaden ble behandlet/godkjent 16.02.17. IKKE sendt.
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 21:20 ), lest 3232 ganger
Endret: 09.05.17 21:38

Durable

Hyggelig at du tar poenget mitt.

Ellers;

NANO kan ha hatt uflaks med populasjonen. (veldig syke pasienter, eller at 2/3 døde i bilulykke - for å sette det på spissen)

De kan også ha hatt statistisk uflaks mtp bivirkninger og effekt. (det er mulig å "kaste en ENER på terningen" tre ganger etterhverandre.)

Det er også mulig at de har hatt statistisk flaks slik Londonmannen påpeker (det er mulig å "kaste en SEKSER på terningen" tre ganger etterhverandre.)

Alt i alt;
** Når SRC har troen på 20/100, burde aksjonærene også ha det **
Innlegg av: Nanofreak :) (09.05.17 21:26 ), lest 3164 ganger

Her var det utrolig mye konspirasjonsteorier, om folk prøver å få kursen ned eller hva vet jeg ikke.
Det jeg vet er at alle signaler og meldinger etc vi har fått fra Nano har vært positive, og man skulle tro at alt er on track når de sier det.
Hvorfor skulle de lyve nå, når alt kommer for dagen om 4-5 uker?
Nei, hold torsken og slapp av :)
Innlegg av: Fru.Pedersen (09.05.17 21:37 ), lest 3120 ganger

Hva som er riktig vil vi heldigvis snart få svar på.
Personlig tror jeg ikke de ville fått akseptert et abstract i Lugano med enda mer av 15/40. Dette er old news.
Så gjenstår bare 20/100.
Innlegg av: focuss (09.05.17 22:27 ), lest 2973 ganger
Endret: 09.05.17 22:30

I følge Costa vil vi få en langt mer omfattende presentasjon ved neste presentasjon sa han etter 4Q-16 presentasjonen. Hva mente han? mente han 1Q-17 eller mente han egentlig Lugano? Eller sa han ikke ved neste presentasjon, men ved neste oppdatering. Lugano.

I Lugano så er et av kriteriene at ting som skal presenteres ikke skal være kjent fra før. Her som ellers så henger alt sammen med alt. Satser Costa på å presentere noe som skaper et jordskjelv i Lugano. Samles alt opp til da? Alt som er nytt som skaper sensasjon hvor alle bitene henger sammen for å skape det store bildet? Ett helt NYTT stort bilde. Skape det på en arena med maksimal fokus. Tenk for en presentasjon det kan bli.

Nano måtte øke produksjonen av Betalutin grunnet stor etterspørsel noe som ble imøtekommet av etiske grunner. Alle holdes på bristepunktet og aksjonærer holder på å sprekke av spenning. Det gjør Roche også. Roche skal få svaret samtidig som oss. Og de skal få det på hjemmebane i Sveits. Roche-Nano 0-3, på Roches hjemmebane i dobbel forstand. Ren ydmykelse.
Innlegg av: Mania (09.05.17 23:03 ), lest 2738 ganger
Endret: 09.05.17 23:11

CTL019 og Duvelisib kommer også til Lugano for å oppdatere markedet.

Den største risikoen ved NANO kan vurderes å være at en av disse har bedre oppdaterte 2FL/3FL responsdata på et større pasientgrunnlag enn NANO. Slik at NANOs CRR skulle bli #3 eller dårligere i klassen. Da forsvinner nok brodden.
Når dette er sagt så har NANO til gode å skuffe så langt, så det er lov å være optimister.

https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-car-t-cell-therapy-ctl019-receives-fda-breakthrough-therapy-designation

https://lymphomanewstoday.com/2017/05/09/long-term-results-of-duvelisib-as-lymphoma-treatment-to-be-presented-next-month/
Innlegg av: Heisannhoppsann (09.05.17 22:45 ), lest 2863 ganger

Noen som husker om inklusjonskriteriene ble endret slik at flere eller færre kunne delta i studien?
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 22:54 ), lest 2810 ganger

Heisannhoppsann;

Flere.

Fra Endringssøknad REK:

Inklusjonskriteriene er klargjort for å sikre at pasienter som er motstandsdyktige/upåvirkelige av tidligere behandling (refraktære) ikke ekskluderes fra deltagelse i studien.

I inklusjonskriterium 5 (25% tumorceller i benmargsbiopsi) ønskes det presisert at biopsien skal tas fra et område ikke tidligere bestrålt: Biopsien som skal bestemme grad av benmargsinfiltrasjon skal tas fra et område som ikke tidligere har vært bestrålt for å sikre at pasienter med signifikant benmargsinfiltrasjon (>25%) ekskluderes fra studien.

Klargjøring av eksklusjonskriterium 1 (pasienter med astma eller allergi som krever steroidbehandling) er endret til å spesifisere eksklusjon av pasienter med ukontrollert astma eller ukontrollert allergi som krever steroidbehandling.

Eksklusjonskriterium 2 i protokoll versjon 8 (IgG minder eller lik 3 gr/L) ønskes fjernet da det ikke er rapportert noen uønskede hendelser assosiert med IgG-supresjon hos pasienter som har fått Betalutin.

Eksklusjonskriterium 2 (protokoll versjon 9) er modifisert for å muliggjøre inklusjon av pasienter med et nedsatt blodplatenivå (100 – 150 x 109/L) i henhold til gitte kriterier og anbefalinger fra sikkerhetskommitéen (Safety Review Committee; SRC).

Deler av eksklusjonskriterium 4 (stråling av >25% av pasientens benmarg) er fjernet da det ikke lenger er standard prosedyre å dokumentere totalt kroppsareal som er blitt bestrålt.

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/vedtak?sprek_parent_id=191330&p_document_id=802715&dato=16.02.2017
Innlegg av: deMedici (09.05.17 23:01 ), lest 2751 ganger

Dette var en veldig bra tråd. I denne perioden har jo dette forumet produsert mer nyheter enn selve NANO. Når det gjelder de-risking av caset osv. vil det jo ikke være 100% de-risket, selv under Paradigme. Det er alltid risiko og man burde ta konsekvensen av det når man investerer. Det betyr imidlertid ikke at man ikke burde investere. Det er jo dette som er hele poenget med børsen - klarer du å forutse/tolke noe før markedet en mass gjør det?

Når det er sagt, synes jeg det ville virket noe unaturlig at slike nyheter skal slippes ifbm. kvartalsrapporten, når de få uker senere har hele verden som arena. Det ville blitt litt vel antiklimaks. Har derfor mer troen på at alt slippes i Lugano.

Min tolkning (for hva den er verdt) er at Costa sa at SRC skulle møtes. Da forventet allmuen en reprise fra fjoråret, noe som hittil ikke har skjedd. Om det skyles komplikasjoner eller oppsiktsvekkende resultater, det vet man jo ikke. Det skal ingen på utsiden vite i en ideell verden. Og dette peker igjen tilbake på risikoen og muligheten for eventyrlig gevinst.
Innlegg av: focuss (09.05.17 23:18 ), lest 2638 ganger

Mania

Synes ikke det virker som Duvelisib er en seriøs trussel mot Betalutin. Ingen med CR og de sier de var skuffet selv.

Car-T har jeg inntrykk av at er i ferd med å avgå ved døden (sammen med pasientene)
Innlegg av: Nocturne (09.05.17 23:33 ), lest 2587 ganger

CAR-T blir nok godkjent, tross tilbakeslagene, men Betalutin er heldigvis for oss bedre, selv om Nano kommer senere til grøten.
Innlegg av: focuss (09.05.17 23:37 ), lest 2589 ganger
Endret: 09.05.17 23:38

CAR-T virker jo helt håpløst å administrere, dyrt og vanskelig. Når pasienter i tillegg dør av bivirkninger synes jeg ikke dette virker som en vinner. Men det har vel noen gode egenskaper også da.
Innlegg av: Londonmannen (09.05.17 23:44 ), lest 2554 ganger

Jeg kan ikke utelukke at NANO kan ha møtt kvist. Men det faktum at NANO har oppnådd såpass banebrytende resultater at de har passert nåløyet til å presentere i Lugano forteller meg at selskapet til tross for eventuell "kvist"-problemer har oppnådd såpass gode resultater at de har overbevist juryen som avgjør om resultatene fortjener en plass på konferansen i Lugano.
Og ettersom søknad om å få presentere abstrakt måtte fremskyndes rimelig tidlig på året, kan ikke disse eventuelle "kvist"-problemene vært store.

Det er derfor jeg velger å tro at eventuell forsinkelse for å få SRC avgjørelse, skyldes at man har oppnådd så oppsiktsvekkende gode resultater at de har måttet teste doseringen på flere pasienter for å være sikker på at resultatene er bærekraftige når brukt på et større antall pasienter.

Men svaret på dette vil vi snart ha. Men ettersom vi har fått bekreftet at NANO skal presentere i Lugano, må selskapet nødvendigvis har svært gode resultater å presentere. Ellers ville de ikke fått godkjennelse.
Innlegg av: Netromo (10.05.17 07:48 ), lest 2406 ganger
Endret: 10.05.17 07:49

Når det gjelder Car-T så er ikke det en direkte konkurrent til Betalutin i 3L. Men den kan komme til anvendelse i noen tilfeller når alt annet er utprøvd på pasienten. Man kan vel betegne det som "4L".
Men dette er det skrevet mye om tidligere.
Costa kommenterte dette på Q4 pres.

Innlegg av: donkeykong (19.05.17 18:08 ), lest 1983 ganger
Endret: 19.05.17 18:18

Mye bra i denne tråden. Jeg var 10 dager for tidlig ute, men i dag fikk vi bekreftelsen på at 20/100 har god nok sikkerhet - Herlig!

Føler meg sikker på at NANO har behandlet (minimum) seks pasienter med 20/100. (Kanskje flere hvis SRC tøyde arm 4 fase1).

Trekker igjen frem disse sitatene fra Costa:

q3 23. november 2016:

Fra 11:11. Sitat: "Now we are starting treating pasients on 20. We will soon see efficiacy and safety on those pasients. This is for us a huge milestone. Logically we have a lot of expectations for that. WE ARE CONFIDENT WE WILL HAVE GOOD DATA ON THAT. Bear with us, we will let you know soon.
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=40093875

Oppfølgingssitat fra q4 28. februar 2017:

Fra 07:18: "The famous arm 4 - the question we wanted to answer is that: If we create a predosing can we go back to the 20MBq whice in phase 1 showed us so amazing results with ALL pasients responding.(Costa hever øyenbrynene). Actually we are now there. This arm is currently recruting very well with 20MBq and 100mg lilotomab of predosing. This study is WELL ON-TRACK.
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=44475678

-----------------------------

Når SRC har troen på 20/100, burde aksjonærene også ha det:-)

**Nordic Nanovector - The Emerging Leader in Cancer Care**

Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 20:38 ), lest 1697 ganger

Donkeykong
Jeg har ikke bare troen på 20/100 dosering, men jeg føler meg mer og mer sikker på at resultatene vi får når de kommer blir usannsynlig gode. For hvorfor har det tatt STC såpass lang tid før de kom med som beslutning?
Det er jo helt tydelig at dosering 20/100 har gitt gode nok resultater til at SRC har gitt grønt lys. Men ut fra hva som har vært sagt tidligere skulle SRC møtes innen "few wees" etter Q4 presentasjonen som ble holdt i februar.
Halloen, vi er nå snart tre uker etter at det ble sagt, eller nærmere 12 uker!

Men jeg tror mer og mer at de flørte resulatatene de fikk inn var så usannsynlig gode at de har hatt vansker med å tro det var mulig. Derfor måtte de forsikre seg om at det ikke lå noen feilkilder til grunn og har derfor behandlet flere pasienter for å forsikre seg om at de resultatene de fikk var riktige.

For dersom resultatene var som forventet gode, ville SRC gitt grønt lys på et langt tidligere stadium.

Og dersom de hadde møtt kvist og resultatene ble negative ville NANO heller avsluttet behandlingen av pasienter, ettersom de tross alt hadde meget gode resultater med 15/40 dosering og derfor ikke hadde hat behov for å utsett nye pasienter for en behandling som gav negative resultater.

Følgelig er min teori at NANO sitter på resultater som er langt bedre enn noen av oss kunne håpe på. Men disse resultatene vil ikke bli frigitt og presentert før i Lugano.
Jeg tror LC vil ha store problemer med å sjule sin stolthet på Q1 presentasjonen på onsdag."Pokerspiller" LC vil nok en gang røpe at NANO gjør det bedre enn ventet, kun gjennom sin entusiasme og sitt kroppsspråk.

Ekstremt gode resultater kan også forklare at de nå vil ta produktet til markedet alene og så raskt som mulig.

Jeg tror vi aksjonærer har mye, svært mye å glede oss til. Og oppturen på mandag vil bli en bagatell mot det som vil skje etter Lugano, dersom mine antagelser stemmer.
Innlegg av: peanutter (19.05.17 20:42 ), lest 1658 ganger

Londonmann!!!

Du sier følgende..."Ekstremt gode resultater kan også forklare at de nå vil ta produktet til markedet alene og så raskt som mulig".

Dette har vært planen til NANO hele tiden, de SKAL ta produkdet alene til markedet.... så hvorfor du kommer med dette skjønner jeg ikke.
Innlegg av: Adsø (19.05.17 21:06 ), lest 1571 ganger

tak til jer der har holdt min tro på nano oppe.. jeg købte på 86kr tirsdag for resten af min kontant beholdning ca30%.
hvis ikke jeg havde læst jeres inlæg var jeg hoppet af nano vognen for længst.

god weekend til alle og især god mandag
Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 21:18 ), lest 1525 ganger

peanutter
;-)) Kos deg og ha en fortreffelig aften!
Innlegg av: Olafi (19.05.17 22:23 ), lest 1417 ganger

peanuts.
Holder det for 99% sikkert at Nano ikke tar Betalutin til markedet alene.

Dette er kun taktisk prat fra Nano, og da relatert til BP.

Betalutin vil på en eller måte bli markedsført internasjonalt gjennom et BP selskap.

LM,,,RBK i hundre!

Innlegg av: Londonmannen (19.05.17 23:09 ), lest 1311 ganger

Olafi
Gratulerer med 100 årsdagen til ditt kjære RBK! Og jeg får vel si velkommen etter. SK Brann rundet 100 år i 2008.
Innlegg av: Fornybarkrakk (19.05.17 23:28 ), lest 1240 ganger

Om Nano får til en killer distribusjonsavtale med BP ang. Betalutin 3FL er vel det bare bra, siden det er Humalutin +CD20 som vil drive NANO inn I stratosfæren. Vi trenger cash til det. Det de må unngå er en avtale med opsjon på kjøp..

1FL, stort marked, fantastisk ORR og CR, og GJENTAKBAR BEHANDLING takket være humant antstoff. I museforsøkene overlevde alle musene.

Vi er med på ett historisk gjennombrudd innen blodkreft.
Innlegg av: Korrsar (20.05.17 09:30 ), lest 1061 ganger

Er det noen som vet hvor mange pasienter det er som skal behandles i PARADIGME (fase 2 )

Blir det deretter en fase 3 før Nano kan søke om godkjenning for Betalutin ?
Innlegg av: donkeykong (20.05.17 09:37 ), lest 1032 ganger

85 pasienter. (Tatt rett ut av hukommelsen en lørdag morgen)

PARADIGME er en pivotal Fase-2. (Avsluttende)
Innlegg av: Zuba1 (20.05.17 09:46 ), lest 971 ganger

DK- takk igjen for info. Kan du kanskje svare på hvor lenge pågår den siste fasen?
Innlegg av: Netromo (20.05.17 10:36 ), lest 853 ganger

Ca 12 mnd.

Innlegg av: Kanguru (20.05.17 10:41 ), lest 842 ganger

Som igjen vil si at går alt etter planen, så er Nordic Nanovector solgt en gang på sommeren 2018
Innlegg av: Stinke (20.05.17 11:01 ), lest 760 ganger

Det samme tenker, jeg Kanguru. Nano blir nok solgt i løpet av 2h 2018.
Innlegg av: Olafi (20.05.17 11:17 ), lest 707 ganger

H2 2018 er nok for tidlig til at Nano da har nådd sitt riktige prispotensiale for eierne.

Jeg tror at et eventuelt salg ikke vil være aktuelt før etter 2019.
Innlegg av: Stinke (20.05.17 11:20 ), lest 703 ganger

Håper du får rett, Olafi. Jeg sitter gjerne noen måneder ekstra for en bedre pris..
Innlegg av: donkeykong (20.05.17 12:17 ), lest 629 ganger

s19:
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Nordic%20Nanovector%20ASA%20-%20Company%20presentation%20May%202017.pdf
Innlegg av: sopr@no (20.05.17 12:28 ), lest 520 ganger

EN fin tråd dette! Og nå har vi fått bekreftet at ting går etter planen, og at det ikke er noen grunn til bekymring.

Når det gjelder oppkjøpsscenarioer, så virker det som om de fleste tror det er usannsynlig med et bud før paradigme er i boks. Selvom trenden er at oppkjøp som oftest kommer på senere tidspunkt, så finnes det mange unntak.

BP har voldsomme finansielle muskler, men likevel er de klar over at jo lengre ut i de kliniske studiene, destod mer derisking, og jo høyere blir verdien på selskapet. Dersom BP ser et usedvanlig stort potensiale kan de gå langt for å sikre seg en bit av kaka (eventuelt hele) på et tidligere tidspunkt.

Jeg tror Nano har usedvanlig stort potensiale, og at BP fort kan finne selskapet for fristende til å vente særlig lenge.
Innlegg av: What4 (20.05.17 12:46 ), lest 432 ganger

Enig her Sopr@no.

Vi skal vel heller ikke undervurdere muligheten for at BP vil kappes om å komme først til møllen. NANO´s attraktivitet er sterkt økende og man vil nok ikke la denne glippe med å sitte for lenge på gjerdet...?