Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Netlix (03.02.17 09:21 ), lest 3778 ganger
Ticker: FUNCOM
Endret: 03.02.17 10:22

FUNCOM - Har vi stabilisert raketten nå? Ser vi 5 på mandag?

Gode tall leveres, kursen går ned. Den aksjen her bare spretter frem og tilbake og robotene kontrollerer akkurat hvilken vei den går. Slitsomt å sitte i en slik posisjon når tall fra Funcom er/blir bra men dette ikke styrker kursen, men firmaets historikk trekker den ned. Vi ser jo at robotene herjer ganske hardt i Funcom, og aksjonærene blir hopper fort på toget. Det er ille at et selskap skal få et slik stempel for sin historikk når det leverer så til de grader med Conan. Førsteplasser overalt, topper salgslisten på Steam, og når steamspy indikerer salg på ca 100k, så kan vi regne på 100k til. Steamspy er absolutt ikke reliable, og indikerer et ca tall som du MÅ ta med en klype salt. Tipper vi snakker om rundt 230k solgte så langt, og CE måtte selge minimum 300k haha! Dette blir penger i kassa for Fun
Innlegg av: Tool (03.02.17 09:23 ), lest 2493 ganger

RE^1: FUNCOM - Helt kaos i aksjen

Jada, FOE kostet også en gang 6,- og steg til over 300,-! Philly shipyard fra 2,- til 200,-! Ha fokus på selskaper nå, ikke før.

Det blir ekstra slitsomt å sitte i aksje om man skal trade i tillegg, da er man selv med på å skape volatiliteten.

Det fundamentale vil overvinne kortsiktig støy.
Innlegg av: h3nk1 (03.02.17 09:25 ), lest 2363 ganger

Redd det er vårt lodd inntil markedet faktisk skjønner hvor bra tallene er...
Innlegg av: pengex (03.02.17 09:25 ), lest 2390 ganger
Endret: 03.02.17 09:27

en del av gamet.......ha ha ha
vært inn og ut 4 ganger idag. 100k hver gang.
Bra adrenalinkick da.
Helt hinsides volum på funcom nå. 2-300mill hver dag.
Innlegg av: Coke_dude (03.02.17 09:25 ), lest 2355 ganger

Hvor ofte kan du sitte og se på så sterke salgstall på ene siden og synkende kurs på den andre? Helt fantastisk! Føles nesten som jeg sitter på semiulovlig insideinfo hehe. Kjempe kjøpsmulighet:)
Innlegg av: Tom1972 (03.02.17 09:26 ), lest 2306 ganger

Tror det er mange som vil ha godt av å ikke sitte og nistirre på kursen fra minutt til minutt. Denne kommer etterhvert, og det er bare å ha litt tålmodighet. Er særdeles trygg på at vi er i startfasen av en kjempesuksess som vil løfte Funcom til nye (gamle?) høyder, men uten at det kun er basert på luftslott...
Innlegg av: isipisi (03.02.17 09:27 ), lest 2227 ganger

Det er ikke kaos i aksjen. Helt vanlig korreksjon etter rask opptur. Teknisk er alt slik det skal være, vær litt tålmodig.
Innlegg av: h3nk1 (03.02.17 09:27 ), lest 2217 ganger

Haha... Jeg er en av dem som burde ta de dumme øynene mine vekk fra ticker.
Innlegg av: Tester1 (03.02.17 09:29 ), lest 2121 ganger

Ja dette er vanskelig om man lar seg lure av andre tradere.

Se på fundamentet, se på pipeline fremover, se på produktet som er i hylla nå.

Da får man litt bedre armor, type tier 3:)
Noe man bør ha som aksjonær i Funcom, det er sikkert.
Innlegg av: morfeus (03.02.17 09:30 ), lest 2069 ganger

konkrete tall er vel ikke kommet enda? jeg er mest spendt på hvor mye som kommer til å bli spilt i helga. det er alltid bedre spilltid fredag og lørdag. viktig å toppe salgslista også i helga, da kan da folk ikke være i tvil lenger.
Innlegg av: Netlix (03.02.17 09:31 ), lest 2015 ganger

Svetter litt når den detter fra 5.07 til 4.10, selv om dette ikke er et tap siden jeg har sitti siden kursen var laangt mindre. Men fortsatt penger som forsvinner, hehe..
Innlegg av: Netlix (03.02.17 09:33 ), lest 1935 ganger

Jeg er redd for at tallene i helgen ikke har noen ting å si. Som vi ser til nå er det bare avisene, ''ekspertene'' og Funcom selv som kan få denne kursen til å stige. Sier seg selv at 150k solgte ish første 2 dagene er knallbra, men markedet responderer ikke.
Innlegg av: tangodelta (03.02.17 10:11 ), lest 960 ganger

RE^2: FUNCOM - Helt kaos i aksjen

gjelder å ikke være utålmodig, markedet vi korrigere etterhvert, uansett hva "ekspertene" måtte mene. Vi er fortsatt MEGET tidlig i salget! Eneste som er lurt er å laste opp ytterligere, eller til randen på disse nivåene!
Innlegg av: WnYk (03.02.17 09:35 ), lest 1829 ganger

Netlix: Jeg så en Tesla på tirsdag, sitter her med en brukt Nissan Leaf akkurat nå, men jeg er overbevist om jeg ser den Teslaen igjen! Sitter i ro... :P
Innlegg av: Dumle30 (03.02.17 09:38 ), lest 1737 ganger

netlix

i den orion rapporten står det funcom regner med 500k-2mill solgte og de selv regnet med kurs fra 2.67-14.50 isj med disse talla finner ikke den orion linken men den er delt latterlig mange ganger. da er det bare og bestemme selv hva du selv trur.

trur selv tallene kommer høyt men valgte og selge meg ut siden redd for at funcom skal utsette xbox EA . Grunn siden det er funcom lol
Innlegg av: bmniq (03.02.17 09:39 ), lest 1694 ganger

Ja ha tålmodig, vi vet at aksjen var lett over 5 kr på onsdag, og det før vi visste hvor gode tallene var. Nå er det tradere og meglerhus som leker seg, det er typisk når en aksje kan gå + 5 % - 5 % på intradag, ikke få panikk. Vi må huske på at Funcom har ikke kommet med en eneste news eller tall, og vi som er oppdaterte vet jo at salgene har tatt helt av og at slike spille har laaang holdbarhet.

Det vil nok skje en squeeze og eksplosjon når tall eller good news blir presentert fra offisielt hold.
Innlegg av: pengex (03.02.17 09:40 ), lest 1669 ganger

liten pause nå før neste rykk.... sitter på 4,25 nå......
Innlegg av: krelish (03.02.17 09:41 ), lest 1627 ganger

Tror eneste som hjelper mot robot mafiaen, er og boikotte værstingene, NON og PAS.

Kjører jo ned alle selskap som har gått noen dager.
Innlegg av: Tool (03.02.17 09:42 ), lest 1612 ganger
Endret: 03.02.17 09:43

Beste man kan gjøre er å ta ut aksjer fra omløp, og ikke hjelpe robotaktørene med volumer tilbake.

Dette spillet de bedriver rundt aksjen er meget dyrt. Bare på 1 minutt idag brukte PAS over 1 million kroner på forsøk på å senke aksjen.
Innlegg av: Tester1 (03.02.17 09:48 ), lest 1452 ganger

Ang utgiveløse på Xbox

Dette utsagnet om utsettelser liker jeg godt.

Det viser lite innsikt i bransjen, og bare styrker meg i troen på ett mega raid her fremover.

Poenget med UE4 er, følger du med?

Når du er ferdig med pc progginga så er portingen til Xbox nesten ferdig!
Dette ert jo en av UE4 sine beste sider, at det er enkelt å porte til Xbox bland annet.

Det er ho en grunn til at de slapp The Park til Xbox, selv om det kun solgte 50k på oc liksom, hvordan ville de ellers forsvart den jobben?
Og de sa selv at Xbox solgte nesten nøyaktisg det samme som på pc.

Forsto du?
De kan frigi det tidligere en antatt tror jeg, og at det er slike meldinger som vil dra Funcom fremover.

Dere som venter på cash back allerede nå får sikkert det, men den store bunken får man om man stoler på caset, og vet hvordan miljøet jobber.

Akkurat slik frykt som skissert over er det vanlige, for man vet rett og slett ikke noe om dette, og legger historien til grunn.
Dette i seg selv gjør at man fortsatt kan kjøpe aksjen til under markedspris.
Innlegg av: Jingvis (03.02.17 09:49 ), lest 1463 ganger

Tool, du må sette robothandler og "ordinære" handler, fra samme meglerhus, i 2 separate regnskap.

I mine øyne så skal robothandel gå i null, så lenge du handler med deg selv.
Om du selger 100 til deg selv på 4,20, og senere kjøper 100 fra deg selv, på 4,55, så har du ikke tapt noe på en slik handel...

Har du derimot roboter som handler av/til roboter, så kan det selvsagt bli tap/gevinst av dette - men av alle robothandlene, typisk i Funcom i dag, så er det aller meste med seg selv som motpart...
Innlegg av: Tool (03.02.17 10:20 ), lest 659 ganger

RE^2: FUNCOM - Helt kaos i aksjen

Det har du rett i, men strategien er ofte helt lik. Selge ned, legge sperre, kjøpe tilbake. Følg med så er det klart som krystall.
Innlegg av: krelish (03.02.17 09:50 ), lest 1416 ganger

Enig i det Tool, hadde samme problem i QEC, flere som sendte mail til PAS, som var værstingen der. Vanskelig og si om det var tilfeldig, men roet seg allerede med Robot kjøpene dagen etter.

Innlegg av: Vestjyden (03.02.17 09:58 ), lest 1268 ganger

Dumle

http://www.orion.lt/Files/Funcom%20Equity%20Research.pdf
Innlegg av: Jingvis (03.02.17 10:01 ), lest 1235 ganger
Endret: 03.02.17 10:03

For moro nå, så tok jeg en kjapp kikk på dagens handler (fra kl 09.00 til kl 09.35).

Av 1.573 handler, var 377 stk handler som bestod av 200 stk aksjer.

Og av disse 377 handlene, var NON både kjøper og selger i 170 av tilfellene.

Av disse 377 var det 6 av handlene hvor PAS var selger, og en annen kjøper.
Av disse 377 var det 68 handler hvor var PAS kjøper, og et annet hus selger.

Husk at dette er de første 35 minuttene i Funcom.

Og dette er det liksom da menneskelige daytradere som utfører? No sir!
Innlegg av: Netlix (03.02.17 10:05 ), lest 1155 ganger

Har den stabilisert seg?
Innlegg av: Larser112 (03.02.17 10:08 ), lest 1080 ganger

Noen som har lyst til å stille spørsmålet ang disse 200,- nedslagene til NON direkte til Tom Hauglund på Shareville? Hadde vært fint å fått en redegjørelse for hva dette er.
Innlegg av: isipisi (03.02.17 10:09 ), lest 1029 ganger

Netlix, det ser ut som at vi kan snu her ja.
Innlegg av: Jingvis (03.02.17 10:10 ), lest 1021 ganger
Endret: 03.02.17 10:12

Det tror jeg dessverre blir en helt nyttesløs henvendelse.
JEG kan si deg hva dette er - det er lovlig kursmanipulasjon. NON gjør ikke noe ulovlig - robothandel er lov ved OSE.

Som jeg nevnte i en annen tråd: før meglerhus blir pålagt å melde ALL egenhandel, så får vi aldri "rene" markedskrefter/-priser ved handelen på OSE.
Innlegg av: Larser112 (03.02.17 10:12 ), lest 938 ganger
Endret: 03.02.17 10:14

Mulig det er nyttesløst, men det kunne vært interessant å ta det opp direkte med en som representerer NON i en åpen diskusjon.

Det at så mange spekulerer i forskjellige teorier er ikke bra for Nordnet sitt omdømme, derfor bør de svare på en slik henvendelse.
Innlegg av: 100 Bagger (03.02.17 10:16 ), lest 788 ganger

RE^1: FUNCOM - Har vi stabilisert raketten nå?5 på mandag?

vi ser 7 på mandag.. 7 I closing.

Conan vil bare gunne på gjennom hele Helga på toppposisjon. Gleder meg til ARK dropper -67%. Da forsvinner konkurenten helt ut av synsfeltet.
Innlegg av: Netlix (03.02.17 10:19 ), lest 696 ganger

RE^1: FUNCOM - Har vi stabilisert raketten nå? 5 på mandag?

Robotene i gang igjen vel? haha, faen så frustrerende. Skulle ikke vært lov
Innlegg av: Tool (03.02.17 10:24 ), lest 545 ganger

RE^2: FUNCOM - Har vi stabilisert raketten nå? 5 på mandag?

Husk at robotene jobber ikke bare en vei.

Når de snur om kan det gå styggfort oppover.

4,400
0,25 (6,02%)
Innlegg av: Jingvis (03.02.17 10:24 ), lest 553 ganger
Endret: 03.02.17 10:25

RE^1: FUNCOM - - helt kaos i aksjen

Jeg jobbet videre med dataeksporten for moro:

Når man luker ut kun NON sine handler (170stk à 200 aksjer), så solgte de kun ned fom ca kl 09.09 (da hadde de nådd kurs-topp i egenhandel tom ca kl 09.24 (da nådde de kurs-bunn i egen handel, og startet kurs-økning i egenhandel etter dette)

Deretter lukte jeg bort alle ordre under 500stk aksjer (fortsatt med NON sine 377 handler ekskludert.)
Den grafen viste da en tilsvarende utvikling i kurs.

Så da er man direkte over i høna-egget-problemet.

Jeg skal ikke spekulere videre rundt dette, men jeg gjør jo mine tanker rundt dette... Hadde jeg hatt videre tid, og ikke minst et skikkelig analyse-verktøy så kunne man også ha sett hvem som var kjøpere og selgere i handlene etter hver av NON sine "200-handler" med seg selv.
Innlegg av: WnYk (03.02.17 10:30 ), lest 389 ganger

RE^1: FUNCOM - Har vi stabilisert raketten nå?

Det rykker oppover!!