Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Hottenerback (31.01.17 21:39 ), lest 2008 ganger

Meldinga til IOX

Spør deg dette spørsmålet, Hvorfor snakker de om dårlig vær da det ikke har noen betydelse siden de tydeligvis ikke har fått på plass alle godkjennelsene?

Hva for betydelse har dårlig vær når de ikke har lov til å borre ennå?
Innlegg av: soneid (31.01.17 21:48 ), lest 1297 ganger
Ticker: IOX

RE^1: Meldinga til IOX

det har vært lyn og torden i Colombia. Eit boretårn er ein god lynavleder.

http://www.lonelyplanet.com/colombia/weather

Uansett, uprofesjonelt å ikkje opplyse om ditta før idag.
Innlegg av: sotramannen (31.01.17 21:51 ), lest 1255 ganger

Bare å sitte rolig, folkens. Vi greier vel å vente noen uker til når vi har ventet i noen år:)

Innlegg av: sotramannen (31.01.17 21:54 ), lest 1223 ganger

RE^2: Meldinga til IOX

Har forresten nyttet anledningen til å kjøpe på billigsalg i dag. Mange som følger med Interoil for tiden, og når borestart er i gang 20 februar vil vi få en solid oppgang, tenker jeg. Og neste oppgang når res. av boring meldes...

Innlegg av: 10X50 (31.01.17 21:54 ), lest 1213 ganger

Enda en ny tråd.
--

Sotramannen
Ja her har vi god tid. Hva er nå noen dager når en har ventet i flere år.
--

Netflix nå.

Over og ut.
Innlegg av: slapp1due (31.01.17 21:55 ), lest 1221 ganger

Det er langt flere selskaper enn Iox som skulle vært bekymret om været skulle sette oljeboring i Colombia ut av spill. Dette går nok ikke til hælvete på 1.klasse. Bare å gni seg i hendene å samle inn nedfallsfruktene i bøtter og spann.
Innlegg av: Trollefaren (31.01.17 21:56 ), lest 1190 ganger

Typisk iox. Bare utsettelser. Nei her blir det ikke boret i år.
Innlegg av: Rolig50 (31.01.17 22:21 ), lest 1100 ganger

Jeg er enig med deg i at børsmelding var dårlig. De burde formulert seg veldig mye bedre. Dårlig vær er ett tullete utsagn.

Ærlighet været lengst.
Innlegg av: Hottenerback (31.01.17 22:37 ), lest 1026 ganger
Endret: 31.01.17 22:42

Rolig50 Akkurat det som er poenget mitt, Hvorfor ikke bare skrive at de har ikke fått i orden godkjennelsen ennå? Hadde holdt lenge, nå begynner jeg bare å lure på hvorfor de unnskylder seg med været også. Eller regner det for mye på kontoret til han som skal signere papira?
Innlegg av: sotramannen (31.01.17 22:26 ), lest 1053 ganger

SLS nylig inn på laget:)

Hadde nok ikke gått inn hvis ikke de har tro på dette...

En del som gikk i "fellen" og solgte seg for tidlig ut av IOX. Ting har ordnet seg steg for steg,nå er vi snart kommet oss til øverste trinnet :) Ikke lange utsettelsen dette! En fantastisk jobb som har blitt gjort av disse og nye Interoil.

Kan fort angre seg de som solgte seg ut i dag. Dette ordner nok Andes, Canacol og SLS for oss. Enormt potensiale her. Blir lett slik at når noen får litt "panikk" så selger flere seg ut. Så litt av det i dag. Tipper vi siger oppover i morgen igjen og ikke minst fram mot 2o februar.

I mens kan vi glede oss over en stabil oljepris folkens. Og en fortjent fredspris til landet.

Innlegg av: Ransen (31.01.17 22:58 ), lest 921 ganger

SLS er nettopp jokeren. Normalt ville man betalt en pris for boring, og ferdig med det. Her tar altså boreselskapene det meste av kostnader for selve boreoperasjonen og krever payback fra de respektive brønnene. Dette er så og si bankers.
Innlegg av: HoKo (31.01.17 22:59 ), lest 930 ganger

hva fan skjedde. seriøst? 1 mnd utsettelse pga regn.. hmmm. dette er ikke musikk i mine ører :|
Innlegg av: 10X50 (31.01.17 23:01 ), lest 906 ganger

Solgt deg ut igjen, HoKo?;)
Innlegg av: Rolig50 (31.01.17 23:18 ), lest 854 ganger

RE^3: Meldinga til IOX

Jeg er inne, men mener at formuleringen i børsmeldingen var dårlig formulert - og det må ta litt av skylden for omfanget av nedturen.

Tror at vi får opptur innen rimelig tid i aksjen. Men unødvendig nedtur.
Innlegg av: Kronn (01.02.17 06:49 ), lest 761 ganger

ang mld i går, eg tror nok dette bare er formaliteter som raskt er på plass, hva skulle være grunnen til at Iox ikke får nødvendige tillatelser på plass ?
Det som kunne være skuffende, er at ikke Iox evnet å informere markedet underveis, for dette var komiske noe som ble kjent siste dagene, vi skulle jo får resultat i slutten av måneden, så da burde jo drilling vert satt igang for en tid tilbake.
Uansett ikke noe som helst i meldingen i går som tilsier det store fallet, men ble vel litt ekstra fart innfallet med at flere nok skulle inn i bl.a Funcom.
Er det noe som kunne skape litt panikk, så er det den manglende meldingen som bekrefter Iox sone interesser i cor-6
Innlegg av: finger'n (01.02.17 11:13 ), lest 507 ganger

Hei !

Lurer på et par ting:

Er det IOX eller SLS som ordner papirarbeidet ved søknad om boretillatelse ?

Hva er normal behandlingstid av disse søknadene ?

Tyder på at IOX har regnet med mye raskere behandlingstid av søknaden,ettersom resultat av boring/analyse skulle vært ferdigstilt i løpet av januar.

Burde ikke IOX ha såpass erfaring på området at de kunne være sikre på at tillatelse var i orden FØR de kom med utsagn om ferdigstillelse i løpet av januar ?

Eller er det slik at SLS ordner søknadene og at forsinkelser er oppstått derfra,og dermed er dette noe IOX ikke har hatt kontroll med ?

Planen nå er at boring på Altair starter 20.feb. og ferdigstilles innen 11.mars,og boring på LLA-47 starter 12.mars og ferdigstilles innen 03.april.
Dvs.ca 3 uker på hver,noe som jeg tolker er ca. en uke lenger arbeidsperiode enn det som var antydet på boringen som skulle vært gjennomført i januar.
Kan det bety at de regner med/er rimelig trygge på å finne olje i området,ettersom det tar såpass lang tid på utredningen,mtp ev.kvalitetundersøkelse,mengde etc. ?
Ved tørr brønn vil vel resultatet komme ganske kjapt skulle man tro ?

Noen som har meninger om dette ?

Mvh. finger'n

Innlegg av: isipisi (01.02.17 10:53 ), lest 571 ganger

Jeg tolker det dithen at drillen var klar, folka var på plass og at de fikk kontramelding på tampen. Jeg tror ikke de hadde planlagt en utsettelse.
Innlegg av: Ransen (01.02.17 11:25 ), lest 474 ganger

Fingern,

Tillatelsen til å sette boret i bakken er det IOX som fremskaffer. Disse papirene kan sammenlignes med en ordinær gravemelding her hjemme som påviser kabler og rør++, et dokument som er svært viktig.
Innenfor drilling er det samme krav men her tar tillatelsen også for seg grunnvann- og geologiske forhold med mer. Dette har med erstatningsansvar å gjøre og det er helt riktig å vente til dette er klarert. Et kvalitetstegn spør du meg, da jeg vet at andre operatører starter boringen før dokumentene er ok.
Innlegg av: finger'n (01.02.17 11:44 ), lest 390 ganger

OK Ransen,takk for svar.

Forventer ikke at noen her på forumet kjenner til tregheten i byråkratiet i Colombia,men får håpe at forsinkelsen er av det trivielle slaget.

Tror på mye action framover,særlig i april,men har planer om å sitte til neste år med mesteparten av aksjene uansett,så her er det bare å være tålmodig og håpe på oljefunn og høyere priser etterhvert. - Og at IOX øker produksjonen,selvsagt.
Innlegg av: bacrus (01.02.17 11:33 ), lest 444 ganger
Endret: 01.02.17 12:23

Jeg har sittet musestille med min post i IOX i 3 år, økt litt innimellom, aldri solgt en aksje.
Skal innrømme at den kom litt bardus på denne meldingen, særlig ordlyden, skulle vært meldt tidligere om utsatt boring.

Har aldri tradet som sagt, men nå har jeg faktisk gått til det skritt og kjøpt 40k aksjer som jeg skal ha som tradingpost, kjøpt på lav kurs idag, forhåpentligvis blir det ikke lavere...

Men alle IOXere vet hvordan det kan svinge i denne aksjen, særdeles meldingsdrevet aksje

Dessuten er vi nå på det nivået kursen lå før det forelå noen melding, så jeg anser det som en bra anledning til å handle litt.
RSI 46

Innlegg av: makingmoney (01.02.17 11:39 ), lest 398 ganger

Sjekke topp 20 lista, det er den som betyr noe. Ikke at vi småløker får panikk og selger. Mine for de aldri tak i. Kjøper mer
Innlegg av: Tigerberget (01.02.17 11:58 ), lest 353 ganger

DNM tok akkurat nærmere 90.000 aksjer i ett jafs.
Innlegg av: Hottenerback (01.02.17 12:25 ), lest 246 ganger

Vel har småkjøpt litt i hele dag her, ser ut som vi har bunna og skal opp igjen
Innlegg av: slowhand (01.02.17 12:29 ), lest 235 ganger

Dette blir vel bare et skritt tilbake og to skritt frem. De kortsiktige selger og de langsiktige kjøper, som i neste omgang når boring nærmer seg så må de kortsiktige opp et nivå. Er litt begrenset med aksjer i dette selskapet, som er tydelig på hvordan "haren hopper".