Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Kunstgress (11.01.17 22:32 ), lest 2157 ganger
Ticker: FRO

Selge FRO eller DNO

Har to like store poster FRO og DNO. Begge er ca break even. Vurderer å selge en av dem. Hvilken?

Setter pris på saklige svar med gode begrunnelser.
Innlegg av: pipers75 (11.01.17 22:38 ), lest 1322 ganger
Endret: 11.01.17 22:42

RE^1: Selge FRO eller DNO

Har også poster i begge to, da jeg mener at de begge har potensiale og skal tilbake mot tidligere nivåer på sikt. Anser likevel Fro for å være en noe mer langsiktig investering, og tror det vil ta noe mere tid før den også vil "gå".

Altså: Er du break even på begge tror jeg Dno vil gi deg størst avkastning eks i et seks måneders perspektiv.
Innlegg av: Kunstgress (11.01.17 22:57 ), lest 1241 ganger

Tenker egentlig langsiktig i begge to. Men har lyst til å frigjøre den ene for å gå inn i noe annet en stund.

Kanskje selge FRO da. Er bare redd for at den skal begynne å gå når man står utenfor. Men sånn er det jo med DNO også...hehe.

Men takk for svar.
Innlegg av: pipers75 (11.01.17 23:22 ), lest 1178 ganger

He he, ingen som vet sikkert, men tror -og har lest analyser- som indikerer at det vil ta noe tid før bulkratene tar seg opp igjen. Potsensialet i Fro er likevel -uten tvil- to og kanskje tre gangen på noe lengre sikt.

For Dno's del er det flere triggere på kortere sikt. Det er nylig gjort nytt oljefunn. Krg kan betale regelmessig ved nåværende oljepris, og det er mulighet for lisens i Iran. Fortsatt endel igjen til kortsiktig kursmål på 12-15. Når motstanden på 9.4, brytes, vil vi få en ny reprising av aksjen.

Et dristig forslag kan kanskje være å sette alt på Dno frem mot sommeren. Tror likevel du vil kunne komme relativt greit inn i Fro igjen før "den forlater havnen." :-)
Innlegg av: Surik (11.01.17 23:41 ), lest 1120 ganger

Det spesielle med Frontline er jo at de kan tjene penger som gress selv med lave bulkrater.
Q1 2016 for eksempel; BDI skrapte bunnen men Frontline leverte rekordresultat.
Innlegg av: Magmania (11.01.17 23:44 ), lest 1123 ganger

Frontline har en del cash nå etter den nylige emisjonen, og tenker at det blir et relativt stort oppkjøp innen q2. JF handler ikke når alt er godt, han handler når markedet er usikkert slik som nå. DNO er greit det for all del, sier bare at jeg ikke ville være for sikker på å få samme ingang i fro til sommeren.
Innlegg av: oilbiz (12.01.17 00:43 ), lest 1039 ganger

Er dette noe som kan bidra litt negativt for DNO, eller er det allment kjent? https://www.industrienergi.no/nyheter/dno-tvinges-a-betale-arbeiderne/
Innlegg av: tapas007 (12.01.17 01:26 ), lest 1009 ganger

RE^2: Selge FRO eller DNO

fro tjener godt, med nuværende rater, og er lavt priset i forhold....

dno burde også vurderes højere, med det kræver at cashen kommer på konto, men gode udsigter, håber de kommer i gang i iran, og for spredt risiko over flere lande

hvis verdens økonomien tager et bump nedad, vil fro, nok holde en lav vurdering

Innlegg av: bankrot (12.01.17 01:26 ), lest 1030 ganger

FRO har utbytte !!!! 4 ganger årlig !
Innlegg av: tapas007 (12.01.17 02:10 ), lest 990 ganger

RE^2: Selge FRO eller DNO

Suez out of bunker fuel, no resupply date set: supplier

in International Shipping News 10/01/2017

The Egyptian port of Suez has no bunker fuel with no set date for replenishment, according to the port’s main marine fuel supplier Monday.

“We have no firm date for resupply. We are waiting,” MISR Petroleum said, adding the port has been out of fuel for over two months.

The Red Sea port of Dijbouti, which forms part of the regional bunker market and is an alternative to bunkering at Suez, has 380 CST at $362/mt and low sulfur marine gasoil at $575/mt, according to local supplier Red Sea Bunkering.

her er der vist arbejde at få.... usd vælter ind i fro, disse dage, bliver det ved?
Innlegg av: Utlandsinvestor (12.01.17 09:29 ), lest 796 ganger

Tror det er mange her som har lest/vært med frontline fra 2001 til 2008 da utbyttene var så rå at det ikke var måte på. Det var så klart pga fredriksen er griseflink i det han driver med, men tror alle må erkjenne at selv ikke storeulv kan trylle.

Det er en grunn til at han ikke selger alt han har av MHG og kjøper opp tankselskaper, det er ikke smart. De fleste her har nok en kraftigere eksponering mot FRO enn det storeulv har, noe å tenke på.

Frontline opererer i markedet som alle andre aktører, og tjener de pengene som er mulig å tjene gitt markedsforholdene. McKladd er også flink. Har du tro på tank er FRO et godt selskap å være inne i, i motsetning til TIL hvor ledelsen ikke eier kunnskap om markedet og kjøper aksjer på topp...

Når det er sagt så kan verken storeulv eller bergenseren som styrer sjappa sende ratene opp i 100´ dagen, det er det markedet som gjør. Alt faller ned på om dere tror markedet vill bli bra igjen allerede i 2H2017. Det tror ikke jeg og jeg avventer med pengene mine.

Jeg begynte å følge med på FRO i 2013 for alvor, og så hvordan folk spådde at "nå er det på tide å kjøpe" "Flåten blir eldre" og "tank er underpriset". Mener at FRO falt med 50% før markedet ble bra igjen, og kjøpte du deg inn på 9 kr i 2014 er ikke aksjene dine i dag verdt mer enn 12 kr (tar hensyn til spleisen). Timing i tank er fryktelig vanskelig, får du det til kan du bli rik, men aksjemarkedet er veldig veldig vanskelig å spå. I perioder er det mere gunstig å bare prøve seg på å kjøpe din egen båt hvis du har råd til det.

Min konklusjon er at jeg tror aksjen skal ned pga vi skal se noen skikkelig triste måneder fra juni17-juni18 før jeg tror det er noe håp. Spørsmålet er om aksjen bunner ut i sommeren17 eller sommeren18.
Innlegg av: kygo (12.01.17 13:18 ), lest 687 ganger

Selg FRO og DNO
Innlegg av: FFinvest (14.01.17 22:45 ), lest 473 ganger

Har også begge. Ville prioritert å selge FRO siden du er break Even . Eg har snitt over 80 fortsatt. Dno kommer raskere , trur eg.