Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: 100 Bagger (11.01.17 21:45 ), lest 1026 ganger
Ticker: brg

BORREGAARD Noen som har kikket på denne?

Bør ikke denne komme oppover med regjeringens budsjettvedtak om 20% bioethanol i diesel innen 2020?

Liten godt drevet butikk dette som seiler litt under radaren for mange..
Innlegg av: Durable (11.01.17 21:49 ), lest 639 ganger

RE^1: BORREGAARD Noen som har kikket på denne?

Liten og liten. ;-)

Over 4 milliarder i omsetning og over 1000 ansatte.
Anlegget i Sarpsborg er GIGANTISK og er verdens mest avanserte bio-raffineri. :-)

Borregaard er bankers i årene fremover. Selv om den er i All Time High mener jeg faktisk at den kan femdoble seg de neste ti årene.
Potensialet er enormt.
Innlegg av: 100 Bagger (11.01.17 22:05 ), lest 588 ganger
Endret: 11.01.17 22:06

Vel ikke liten i omsetning. Men de lider ikke av en oppblåst administrasjon.

Er det noen som satser langsiktig på disse?
Innlegg av: brani (11.01.17 22:08 ), lest 590 ganger
Endret: 11.01.17 22:09

Borregaard investerer nå 500 mill. kroner på å bygge ligninfabrikk i Florida.
I tillegg investerer de 63 mill. kroner på å utvide bioetanolproduksjonen i Sarpsborg

---
https://www.sa.no/industri/borregaard/sarpsborg/investerer-500-millioner-i-usa-fabrikk/s/5-46-279914

http://www.sa.no/nyhet/borregaard/okonomi/borregaard-investerer-63-millioner-kroner/s/5-46-242732
Innlegg av: 100 Bagger (11.01.17 22:26 ), lest 536 ganger

Spenstig. Må jo være en gavepakke for dem statsbudsjettet som kom nå.
Innlegg av: 100 Bagger (11.01.17 22:34 ), lest 528 ganger

Hmmm.. 68% av alle handler ble gjennomført på Ask i dag. Noen er lysten i hvertfall.
Innlegg av: Lorry2013 (11.01.17 22:42 ), lest 505 ganger

Har vært med siden løsrivelsen fra Orkla. Veldig hyggelig aksje. Hadde dog en nedgangsperiode fra topp da kronekursen falt kraftig og utenlandske meglerhus solgte kraftig pga valutaproblemet. Norske fond vektet seg opp.

BRG er i en fornuftig bransje hvor produksjon og tilpasser seg etterspørsel (tenker da på andre aktører). Har årlig utbytte. BRG har og tjent på høy dollarkurs grunnet valutagrep. Og satser på et bredere spekter av produkter med fornuft. Kursmålet mitt er passert for lengst, men aksjen virker såpass trygg at jeg har forblitt aksjonær.

IR er en meget trivelig person å snakke med, så det er bare å henvende seg dit.
Innlegg av: 100 Bagger (12.01.17 11:20 ), lest 423 ganger

Hehe.. Javisst går denne opp.. HYggelig, med stødig kurs popover og trygg avkastning :D
Innlegg av: telefusken (12.01.17 16:47 ), lest 363 ganger

Borregaard har et edrulig syn på bioetanol. Det er vel derfor de tjener penger på det de gjør...

"- Vi tror ikke nødvendigvis at et økt omsetningskrav for biodrivstoff fører til flere arbeidsplasser i Norge, fordi påbudet ikke nødvendigvis innebærer at produksjonen blir gjort her hjemme, sier Borregaards direktør for forretningsutvikling og FoU Gisle L. Johansen."

"Men han heller altså kaldt vann i blodet på de som håper at biodrivstoff skal bli en stor, norsk næring i framtiden.

Johansen forteller at bioetanol er et interessant produkt for Borregaard i dag fordi det er et biprodukt av hele bioraffineri-prosessen, ikke fordi de ser et stort økonomisk potensial i bioetanol isolert.

- Vi ville aldri satset utelukkende på biodrivstoffproduksjon. Vi ønsker å satse der det er lønnsomt, det burde være tankegangen også når det gjelder det grønne skiftet. Dette utelukker ikke at biodrivstoff kan være ett av flere produkter fra mulige framtidige produksjonsanlegg, men for oss er det usannsynlig at det vil være hovedproduktet"

http://www.dagbladet.no/nyheter/norges-ledende-produsent-tror-ikke-biodrivstoff-vil-bli-en-stor-naering-i-norge/66584883
Innlegg av: 100 Bagger (12.01.17 17:00 ), lest 386 ganger

opp litt i dag og.. Koslig ferd dette :)
Innlegg av: oilexchange (12.01.17 17:09 ), lest 354 ganger

Borregaard er en fin aksje! Jeg har tjent gode penger på denne da jeg var inne fra 45kr til 76.

Er tungt inne i Norwegian nå, men skal inn i BRG så fort NAS har fått flydd seg en tur i nærmeste fremtid!

/Oilexchange
Innlegg av: Hottenerback (12.01.17 17:12 ), lest 343 ganger

RE^2: BORREGAARD Noen som har kikket på denne?

Nei syns IOX er bedre for tiden
Innlegg av: Tool (12.01.17 17:21 ), lest 327 ganger

BRG har gått jevnt og trutt oppover i mange år nå, begynner å bli bekymret for prisingen og om det fremdeles er oppside her?
Innlegg av: 100 Bagger (12.01.17 22:23 ), lest 282 ganger

Omsetning på 4 milliarder.. og jevn vekst..

Slikt blir ikke bare belønnet med høyere aksjekurs fordi resultatet vokser. Firma som Borregaard øker og i pris fordi PE vokser sammen med firmets stadig lengre og stabile leveranser til sine aksjonærer.

Tror denne aksjen skal få være i min portefølge helt til begynnelse mai. Så får jeg med meg utviklingen i de gode børsmånedene