Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: IOCG (11.01.17 14:26 ), lest 6514 ganger
Ticker: PCIB
Endret: 11.01.17 15:01

PCIB - TAPER MONENTUMMET ?

Liker ikke at både volumen og kurs falder. Gambler med salg av halvparten i håp om å kunne øke igjen på lavere kurs.
Innlegg av: LeifAodreas (11.01.17 14:27 ), lest 4359 ganger

RE^1: PCIB - TAPER MONENTUMMET

bare selg du, flere som vil ha
Innlegg av: teaa (11.01.17 14:31 ), lest 4278 ganger

550.000 aksjer omsatt hittil i dag. Av dagens 15 mill. aksjer (før emisjonen er utført) utgjør det nesten 4 prosent.
Jeg synes dette er et svært høyt volum for en snau dagsomsetning.
Innlegg av: IOCG (11.01.17 14:36 ), lest 4235 ganger

Helt enig - stort trykk på kjøpersiden tidligere på dagen. Men nå tror jegvi kan få den berømte overgangen fra grådighet til frykt.
Innlegg av: HP17 (11.01.17 14:44 ), lest 4159 ganger

22,80
Opp 6,54% så langt i dag

Taper momentummet?
Går det ann å være så virkelighetsfjern?
D
Innlegg av: Computum (11.01.17 14:44 ), lest 4162 ganger

På et eller annet tidspunkt må kursveksten flate ut sålenge det ikke kommer ny informasjon som er kursdrivende. Og når etpar meglerhus hver dag rutinemessig selger så vil et "metningspunkt" før eller siden nåes.

Men TS tar foreløpig feil i at volum og kurs faller. Volumet har allerede passert gårsdagens volum og kursen er også foreløpig flere prosenter høyere.
Innlegg av: liang (11.01.17 14:50 ), lest 4114 ganger

TS , du mangler et ? i tittelfeltet.

Innlegg av: flaksegrisen (11.01.17 14:59 ), lest 4071 ganger
Endret: 11.01.17 15:06

Trådstarter har rett i at det har avtatt i løpet av dagen. Hvor dette ender må foglane vite. Heldigvis slipper jeg slike vurderinger. Og det er ingen vits å sloss mot husa. Mye bedre å plukke ut vinner og vente til 10-dobling++

Thin 1000 forsvant på 20, Rich på 22?, IOCG - 50 % på 22,5.
Innlegg av: trigger1 (11.01.17 15:35 ), lest 3906 ganger

RE^1: PCIB - TAPER MONENTUMMET ?

PCIB er binært. Om man har trua er det bare å gå inn. Kan jo snakke med de som solgte seg ut etter 200-ørten00% stigning i Algeta. Regrets, anyone?
Innlegg av: aksjenerd1 (11.01.17 15:43 ), lest 3852 ganger

Mistet Monentum? Så du tror Pcib produserer Volvobiler? Jaja, jeg har sett det verre av Pcib-aksjonærene.
Innlegg av: IOCG (11.01.17 15:48 ), lest 3826 ganger

Se historikken til Algeta og se den seneste kursutviklingen i NANO.

Du kan ha den beste aksjen i hele verden på de fundamentale verdiene - likevel gjentar historien seg gang på gang - suksess drar til nye ferske investorer - volumen går opp og skaper en selvforsterkende effekt inntil momentum fjære inntreffer - så får alle de som egentlig ikke har evnet eller gidet å forstå casen det veldig travelt med å komme seg ut.

Se på NANO - surt å kunne realisert gevinst sånn ca. 40% over dagens kurs og ikke gjort det.

Ingen på utsiden kan være sikre på at det ikke dumper ner svært kursdrivende info -- så enig i at jeg driver risikosport - men hva er egentlig odds - vi som har vært i dette gamet i mange år vet at den konstante sannheten i biotech er TTT.

Så beklager negativiteten kortsiktet - jeg er jo fundamentalt mega bull på PCIB - men tillater meg å gamble på at jeg kan øke min beholdning uten å ta opp mer penger av lommen.
Innlegg av: aksjenerd1 (11.01.17 16:05 ), lest 3742 ganger

Samme hvilken unnskyldninger du kommer med, Pcib -menigheten vil se på deg som en forræder. Jeg ville kikket meg over skulderen heretter var jeg deg ;)
Innlegg av: Computum (11.01.17 16:12 ), lest 3704 ganger

RE^2: PCIB - TAPER MONENTUMMET ?

Her virker det som om du vet hva du snakker om.
Innlegg av: gepard1 (11.01.17 16:09 ), lest 3709 ganger

Kursen vil stige og duppe frem til neste nyhets stroem kommer. Det er slik det skal vaere.

Etter det vil det bli vanskelig og faa kjoept PCIB under kr. 100. For virker en meidisin, kan man anta at ett titalls andre vil gjoere det samme med PCIB's leveringsteknologi. Og da er det egentlig ikke noe tak paa hvor hoeyt kursen kan gaa.

Man trenger kun en bekreftelse, saa vil hele verden staa I koe for aa samarbeide med PCIB. Den bekreftelsen er like rundt hjoernet........................
Innlegg av: LeifAodreas (11.01.17 16:19 ), lest 3654 ganger

at ena skje går opp og ned er ikke noe nytt, men trenden peker opp framover så bare kom deg ut du, men hvorfor har du ikke allerede solgt?
Innlegg av: riskypick (11.01.17 16:19 ), lest 3660 ganger

Spekulativt,men uten nyheter får du nok hentet de tilbake en del billigere.
Innlegg av: repsol (11.01.17 16:42 ), lest 3533 ganger

Er nok mange som fikk høyde skrekk i dag he he , god melding i morgen tidlig tenker jeg he he , avslutter i morgen på 32,5 kr
Innlegg av: IOCG (11.01.17 16:49 ), lest 3492 ganger

Repsol - hvor sandsynligt er det?

Mange her som minner meg om Londonmannen, DR stckblind og slike euforiske typer.
Innlegg av: repsol (11.01.17 16:52 ), lest 3470 ganger

grunnen til at jeg skrev det var bare for og provosere dem som tok gevinst i dag , virker på mange her inne at alle som solgte i dag kommer billigere inn i morgen , det er det ingen garanti for , en liten motvekt bare :)
Innlegg av: Mental Mania (11.01.17 17:00 ), lest 3427 ganger

RE^3: PCIB - TAPER MONENTUMMET ?

Tok ikke sjansen på en trade i dag til tross for at momentumet tilsa det utover dagen. Omsetningen har økt dag for dag di siste dagene og volumet var størst på morgenen i dag. Tok ikke sjansen på at eskalasjonen ikke fortsetter i morgen tidlig.
Innlegg av: Mental Mania (11.01.17 16:50 ), lest 3480 ganger

Spekulativt får du kjøpt de tilbake dyrere. Momentum er noe som kommer og går. Ingen ting galt i å trade. Har økt min beholdning betydelig i Pcib grunnet det. Har alikevel ikke turt å trade med annet en noen k i slengen. Har ingen planer å bli stående igjen på perrongen som en komplett dust.
Innlegg av: IOCG (11.01.17 17:03 ), lest 3408 ganger

Ikke påstår jeg at jeg at jeg vet. Men jeg forteller hva jeg tror og hvordan jeg GAMBLER.

iNGEN GRUNN til å hisse seg opp - fasit får vi de neste dagene.
Innlegg av: Computum (11.01.17 17:09 ), lest 3371 ganger

Litt avhengig av hvor mye du trader med kan det ha vært rett tidspunkt, IOCG.
Men jeg forsøkte meg på noe lignende før jul og da funket det ikke for meg, så jeg måtte betale mer for å få tilbake det jeg solgte.
Innlegg av: rusbrus (11.01.17 17:07 ), lest 3395 ganger

Tok en sjanse og solgte 30k på 23 og var lykkelig da jeg fikk tilbake på 22.
Fikk brev om tildelt 93051 i dag så det blir en bra beholdning.
Innlegg av: repsol (11.01.17 18:06 ), lest 3231 ganger

Ja rusbrus du gjorde en kule i Hex for noen år siden du vel , gjorde du nesten 10 gangern der ? og går det som jeg trur her nå så trur jeg du blir små rik :)
Innlegg av: repsol (11.01.17 17:08 ), lest 3390 ganger

Jeg er rolig som skjæra på tunet jeg IOCG
Innlegg av: IOCG (11.01.17 17:10 ), lest 3369 ganger

da er alle glade
Innlegg av: Mental Mania (11.01.17 17:13 ), lest 3353 ganger

:)
Innlegg av: Mr.hifi (11.01.17 17:57 ), lest 3263 ganger

Iocg, er helt enig...med så store kurs udsving i nano og pcib, så skal den da daytrades Big time...der er så langt tid mellem News, så risikoen ved at daytrade er lille...
Innlegg av: rusbrus (11.01.17 18:37 ), lest 3155 ganger

Repsol
Kunne gjort 10-gangern ja men tok ikke sjansen. Gjorde meg litt over 3 mill men ville gjort 20 om nervene hadde holdt ett lite år til.
Har en stor post i Strong med inngang ca 5 ( hensyntatt utbytte) og den slutta 15,80 i dag pluss 1 kr utbytte som ekstraodr nå om noen dager. Har noen mill i pluss der.
Sitter etter emi med 123k PCIB og den har jeg klokketro på.
( har hatt mine smeller også bare så det er nevnt men totalt sett ca 5 mill ( brutto) siste 2 år og det er pers. Har ikke realisert men vil gjøre det i år.
Problemet nå er hvor lenge isen i magen holder ut over våren i PCIB. Blir litt skremt når den går i fra 15 (31.12) til 23,70( topp i dag) UTEN nyheter.
Strong er et selskap alle forstår innholdet av og lett kan vurderes mens det PCIB holder på med er "gresk" for meg og sikkert flere enn meg.
Tror/føler at snøffelen-stifinner og noen til har peiling og setter min lit til dem men må nok finne meg i å ta støyten selv om vi bommer.
Elsker litt risiko så det er fornøyelige dager det som skjer i PCIB for tida.
Innlegg av: repsol (11.01.17 18:40 ), lest 3111 ganger

Nice .) ja jeg har vel hatt troen på Pcib lenge , har en post her så vi får satse på denne går inn også
Innlegg av: LeifAodreas (11.01.17 18:47 ), lest 3093 ganger

Grunnen til at den har steget er at vi har ventet på at skulle falle ned till emm kurs, men det gjorde den ikke så da får vi kjøpe lengre opp. Høyt kurspotensiale vet du
Innlegg av: nike (11.01.17 19:10 ), lest 3008 ganger

Idag var siste dag for å selge PCIB for å ha penger på konto i tide for å betale emi-aksjene.

Dersom flere enn meg solgte for å ha kontanter til Fondsfinans, kan dette være forklaringen både på det store volumet og at kursen falt utover dagen.
Innlegg av: Snøffelen (11.01.17 19:22 ), lest 2981 ganger

Rusbrus, det er en ærlig sak å tenke på realisering. Særlig om man ikke er komfortabel, eller ikke har oversikt på hva man har investert i.

Storebrand dumpet ut 1 million aksjer i løpt august, på kurser under 6 kroner da det endelig kom likviditet i aksjen, tross svært gode nyheter fra kohort 4. Storebrands innsikt og komfortnivå lå på 6 kroner.

Helt greit å sikre seg der man selv begynner å merke at risk reward ikke lenger blir så bra. Men man bør lytte til hodet og ikke magen, følge ballen ikke mannen.

Det jeg imidlertid ikke ville anbefale er å trade, det blir helt feil i biotek.

Innlegg av: Snøffelen (11.01.17 19:46 ), lest 2896 ganger

Selv selger jeg ikke en aksje, og etter oppgangen blir det vanskeligere og vanskelige å øke andelen sin meningsfullt med de sparsommelige midlene jeg har. Men skal selvsagt runde opp til et rundt tall etter emisjonen. Ser at noen runder ned! WTF!!

Man kan selvsagt si at kursen prosentmessig har gått mye, men lav MCAP sammenlignet med potensial og regulatorisk standing tilsier at vi kan ha det aller aller meste av stigningen foran oss.

Ut fra resultatene er min personlige mening at LOA er 50%+.

Da er jo en sammenligning med NANO, og Targovax interessant.

DNB har en LOA på Betalutin 3FL på 45%, og med en MCAP på 4,5 mrd så kan man argumentere for en unrisked verdi på 10 mrd for NANO.

Targovax har i følge DNB en LOA på sine produkter mellom 2,5% og 10%. Hvis vi bruker 5% så har man med dagens MCAP på ca 500 mill, så har også Targovax, i likhet med NANO, på dagens kurs en unrisked verdi på 10 mrd.

PCIB har med LOA 50%+ og dagens MCAP på noe over 500 mill en unrisked verdi på ca 1 mrd, eller 1/10 av NANO og Targovax.

Potensialet til NANOs lead product er av selskapet selv satt til 0,6 mrd$ (ca 11 000 pasienter pa til 55 000$), og PCIBs Amphinex er med 3000 pasienter kan lett dokumenters at vil få minst 200 000$ per pasient, mao 0,6mrd$.

Det springende punkt her er altså om Amphinex for gallegang har en LOA på 50%+ slik jeg hevder.

Jeg mener det!

Klart det må en særlig kraftig reprising reprising til for å ta igjen NANO, men også Targovax.

Når analysene kommer tror vi vil se en god LOA.
Innlegg av: IOCG (11.01.17 20:05 ), lest 2813 ganger

Snøf - jeg har enorm respekt for dine evner til å forstå og videreformidle faktuelle forhold om PCIB og det potensialet du ser i dette selskabet. Og langt på vei deler jeg optimismen din.

Men jeg blir veldig forvirret når jeg gennem årene har lest dine observasjoner om hvordan folk har klart seg i Algeta.

Du kan mëd rette påstå at de som lukket øynene og bare satt passive til finalen fik en av de helt store gevinstene...

Men du har jo også gang på gang påpekt hvor volatil Algeta var. Og den som evnet bare noen få ganger å utnytte de enorme markedsmessige svingningerne må jo hatt helt astronomiske vinster.

Korrekt - få - om noen evner å forutse når neste NYHET kommer -og utolmodighet og angst er mine venner i dette spillet.
Innlegg av: nike (11.01.17 20:12 ), lest 2759 ganger

Snøffelen

En lettlest og forståelig vurdering - også for meg!

Med den interesse vi ser i aksjemarkedet for PCIB, både målt mot kursstigningen de siste tre månedene og daglig omsetningsvolum er det for meg utenkelig at det ikke kommer en eller flere analyser i nær fremtid.

Emisjonsaksjene er forutsatt omsettlige fra fredag 20 januar.

Mitt tips er at den første analyse av PCIB vil komme i løpet av de to påfølgende ukene!!
Innlegg av: columna (11.01.17 20:16 ), lest 2732 ganger

Litt amatør her og har flg. mulig dumt sprs!

Hvis kursen neste uke er rundt 21,- betyr det at mine "nye" tildelte aksjer er verdt 3x da?
Innlegg av: IOCG (11.01.17 20:16 ), lest 2740 ganger

Hvor sitter kompetansen - og hvor sitter interesse i å investere analytisk arbeid i en av de mindre aksjer på en sekundær børs+
Innlegg av: liang (11.01.17 20:35 ), lest 2668 ganger

Skulle PCIB vært "sidenotert" på en annen børs?

Hva med sverige?
Innlegg av: repsol (11.01.17 20:40 ), lest 2637 ganger

Nei Liang , vær så snill , det er ikke noe poeng , eneste man opplever da er og sitte og diskutere hvor mye den gikk opp eller ned der og hvor mye den skal ned på OB i morgen eller visa versa
Innlegg av: Snøffelen (11.01.17 20:38 ), lest 2668 ganger
Endret: 11.01.17 20:39

IOCG, det er helt sikkert mulig å tjene godt på trading, også i PCIB, men jeg har hverken tid, kapasitet eller mage til å holde på med det. Utrolig vanskelig å "pinpointe" når regulatorisk fremganger og avtaler kommer. Og "hvis man absolutt må" trade så er det kanskje greit å bruke noe mellom 10 og 25%, maks 50% av aksjene.

Egentlig er utvikling av legemidler ganske enkelt, man skal vise at det er effektivt, og trygt, thats it. Og man vet at myndighetene er fornuftige, men krever god dokumentasjon.

Og da er målet som aksjonær å vurdere resultater opp mot hva som finnes på marked og i utvikling fra konkurrenter, og myndighetskrav.
Innlegg av: Odeven (11.01.17 20:51 ), lest 2585 ganger

col!

Ja, de aksjene som er fått på overtegning koster kr. 7, så her kan man si at man har fått 3x ved kurs kr. 21. Utgjør ca. 3,4% av dine samlede emi-aksjer.
Alle andre emiaksjer koster kr 7 + kurs på TR. Så litt fortjeneste får du, men langt fra 3x.

Lite råd:
Du vet hva du fikk i emi'en og hva du hadde fra før. Da kan du lett regne deg ut til ny snittpris på din totale beholdning.
Det må være ditt utgangspunkt for et evt. salg.
Lykke til!

O.
Innlegg av: Duogdu (11.01.17 20:52 ), lest 2583 ganger

Snøffelen: takk for st du alltid holder en fin tone på tross av at det er mye rør i enkelte PCIB tråder.

Kjøpte mer i dag, da jeg var skuffet over hvor lite jeg fikk i emisjonen.
Hadde litt vel urealistisk håp :-)
Tanker 2017 bli bra jeg, jeg forventer ikke 50% oppgang i uken fremover.
Innlegg av: nextmove (11.01.17 20:53 ), lest 2569 ganger

columna,

de nye aksjene du har kjøpt i emisjonen er sjølsagt verdt akkurat det samme; i ditt eksempel 21 kroner. Du har riktignok da betalt bare en tredel for hver aksje, men enten er du tildelt tegningsretter på grunnlag av de aksjene du eide per 8. desember, eller så har du kjøpt tegningsretter i tegningsperioden
Innlegg av: Osnap (11.01.17 20:58 ), lest 2532 ganger

Columna

Ja, det stemmer. Aksjene du kjøpte for 7,- blir omgjort til gjeldende kurs når du mottar dem.
Innlegg av: hgsd300 (11.01.17 21:01 ), lest 2524 ganger

Aksjen holder seg utrolig bra når en tenker å at det kommer 10 mill. nye aksjer i markedet. At kursen vil holde seg på dette nivået har jeg vondt for og tro, selv om jeg skulle ønske.

Benytter muligheten til og selge og sier meg godt fornøyd med en flott gevinst. At jeg kommer til og bli PCIB aksjonær igjen er jeg ganske sikker på, men ønsker og se effekten av emisjonen.

En kan hevde at de som ønsker og selge sine emi aksjer allerede har gjort det har jeg vanskelig for og tro, ettersom det ligger noen triggere og venter og mange vil nok vente til siste nikk med og selge. Som igjen vil føre til et salgspress når vi nærmer oss. Noe som ikke er unormalt frem mot en emisjon, spesielt her hvor en har flere hundre prosent fortjeneste på emi aksjene.
Innlegg av: Duogdu (11.01.17 21:06 ), lest 2496 ganger

Rent hypotetisk: kunne jo være at det kommer nyheter tett på 20.januar.
Innlegg av: flaksegrisen (11.01.17 21:08 ), lest 2477 ganger

Donald Trumph gikk etter Big Pharma igjen i dag. Kursene reagerte ned litt over prosenten. Ser ikke at dette gjelder kreftmedisiner. Mest degenerering og diabetes.
Innlegg av: columna (11.01.17 21:10 ), lest 2461 ganger

nextmove!!

Hadde ca. 40.000 aksjer før 8/12!

Blir spennende fremover...
Innlegg av: Odeven (11.01.17 21:19 ), lest 2416 ganger

Col!

Hvis du har så mange aksjer så er du lite troverdig når du kaller deg amatør.
Tror du stiller spørsmål mot bedre vitende.

O.
Innlegg av: Snøffelen (11.01.17 21:31 ), lest 2365 ganger

«Innlegg av: Duogdu (11.01.17 20:52 ), lest 92 ganger
Snøffelen: takk for at du alltid holder en fin tone på tross av at det er mye rør i enkelte PCIB tråder.»

Takk for det Duogdu, det er jo ingen grunn til å bli ufin og usaklig, selv om man er på et anonymt forum, likevel det går av og til en f.. i meg også, og da må terge noen! Men kun de aller mest usaklige og uetterrettelige.

Temaet minner meg på hvorfor jeg er aksjonær i PCIB, sånn bortsett fra at resultatene er strålende.

Først og fremst en strålende styreformann, med en klar og god strategi, dernest dedikerte og dyktige ansatte som følger opp med å realisere strategien. Og sist; at de ansatte har et fokus på å levere på det kliniske, regulatoriske og faglige.

PCIB må selvsagt pleie aksjemarkedet, men det er egentlig sekundært. Alt til sin tid.

Jeg synes PCIB har behandlet aksjonærene meget godt og respektfullt. Resultatet av emisjonen er et godt bevis på det. Før emisjonen var jeg trygg på at aksjonærene ville bli godt ivaretatt, og hadde 100% tillit til styre og ledelse. Det er ikke gitt at et selskap tar hensyn til alle aksjonærer i en emisjon selv om resultater er lovende. Jeg ligger på 100% tillit til styre og ledelse i dag også, for å si det slik.

Som en «anekdote» tenker jeg litt på Clavis. Jeg tror de var for finansdrevne, mistet fokus og tok dårlige beslutninger. Biotek-selskaper som prioriterer slik risikerer å snuble.
Innlegg av: Yess (11.01.17 21:36 ), lest 2334 ganger

https://www.nrk.no/viten/kreftceller-lurer-friske-celler-til-selvmord-1.13279494

Hva betyr dette for PCIB?
Innlegg av: stifinner (11.01.17 22:25 ), lest 2191 ganger

Jeg føler meg også trygg på at styret og ledelsen har taket på det kliniske og regulatoriske løpet fremover.
Det som er like viktig for oss investorer er at de klarer å forvalte de enorme verdiene som Pcib besitter. Derfor tror jeg det er et pluss at Must er største aksjonær og at Fondsfinans er med oss på dette området.
Det vil være store avtaler som skal inngås snart, og det er viktig at selskapet bruker de beste ressurser for å få til gode avtaler for eierne.
Det blir et spennende halvår i 2017.
Innlegg av: rusbrus (12.01.17 06:59 ), lest 1939 ganger

Analyser?
Noen etterlyser dette men tenk tilbake på hva som skjedde i NANO.
Nesten FØR analysen var publisert så var "kursmålet" passert. Da kom det fort en "ny" analyse ( basert på akk samme fakta) men med vesentlig høyere kursmål.
Slik fortsatte det helt til aksjen "snudde" da ble det litt roligere.
Alle skjønner at kursmål/analyse er nesten umulig for slike selskap. Stort sett andre regler hele veien i forhold til andre selskap som produserer ett eller annet produkt eller tjeneste.
I bio er det vinn eller forsvinn ( etter hvert når vi "sponsorer" mister troa/tålmodigheten)
Plutselig kommer et gjennombrudd og englekoret i paradis stemmer opp - kursen til himmels og visa versa om det ikke kommer noe resultat i løpet av den perioden som er forutsett.
Nei analyser trenger vi ikke men at "musene" blir friske og vil overføre forsøkene til oss tobeinte - det er det vi trenger å høre.
Innlegg av: Otard (12.01.17 09:24 ), lest 1728 ganger

Du traff godt på den IOCG. Gratulerer:-)
Regner med at du er på vei inn igjen nå?
Innlegg av: IOCG (12.01.17 09:42 ), lest 1653 ganger

Der er jo nok en del flaks involvert. Da tenker jeg på den merkverdige Donald som raser imod medicinal og biotech sektoren.

Gjenkjøp?? Nei venter for å se effekten av de 10 millioner aktier som kommer i markedet mandag.
Innlegg av: aksjenerd1 (12.01.17 10:17 ), lest 1536 ganger

De som er fornuftige vil da trolig selge aksjer ,og sitte igjen med aksjer som kan ha snitt godt under emisjonskurs. Jeg misunner ikke de som er kommet til og har snitt over 15.-
Innlegg av: trigger1 (12.01.17 10:31 ), lest 1474 ganger

Noen som har oversikt over når PCI leverte søknad til fda om orphan drug designation?
Innlegg av: Flaxx (12.01.17 10:32 ), lest 1477 ganger

@IOCG
Enig i at noen som skal ha finansiering av tegnede aksjer vil tynge PCIB-kursen frem mot betalingsfristen. Men denne er i morgen, og da skulle dette presset lette.
Fremover er der ikke slike "tekniske" situasjoner. Og PCIB-kursen vil da være drevet av den langsiktige interessen, og ikke minst av eventuelle nye meldinger.
Innlegg av: nextmove (12.01.17 10:34 ), lest 1465 ganger
Endret: 12.01.17 10:36

trigger1,

trolig umiddelbart etter at en den 14. desember fikk godkjent IND (http://pcibiotech.no/successful-investigational-new-drug-ind-application/). Ledelsen har meg bekjent ikke sagt noe konkret om dette, og søknaden kan være levert både før og etter. Den er i hvert fall levert. Det vet vi.
Innlegg av: Bonusfrelst (12.01.17 10:39 ), lest 1425 ganger

Da kan det "straffe seg" å være utenfor hvis godkjenning foreligger. Jeg tar rett og slett ikke sjansen på det selv hvis kursen synker videre.
Innlegg av: Computum (12.01.17 10:39 ), lest 1409 ganger

Trump er en "løs kanon på dekk".

"As with most of Trump's statements, there is no detail on how this would happen. If Medicare doesn't have the ability to refuse to offer a medicine, it won't really be able to lower prices much."
Innlegg av: tusekakk (12.01.17 10:47 ), lest 1341 ganger

Trump står stødig.

Det er dekket som beveger seg!
Innlegg av: riskypick (12.01.17 10:46 ), lest 1367 ganger

Jeg tror nok jeg hadde kjøpt aksjene tilbake nå IOCG.Det kommer ikke til å bli noe nedsalg når emisjonaksjene er på vps.Det er ikke noe logikk i det.Da må det isåfall være noen som har kvittet seg med alt de har nå,for å selge resten når de mottar emisjonsaksjene.
Jeg tror heller det motastte,at ikke alle er mette på PCIB og kommer til å øke posisjonen ettersom de får oversikt og mulighet etter at emisjonspengene er trukket fra konto.
Innlegg av: flaksegrisen (12.01.17 11:06 ), lest 1288 ganger
Endret: 12.01.17 11:08

I dag koster det oftest milliarder å få frem et godt produkt og de færreste lykkes. Om de da ikke skal kunne tjene på medisinen vil det bli bråstopp i utviklingen av nye medisiner.

Lettere og mer strømlinja godkjenning kan være bra for PCIB.

Personlig tror jeg det er Big Pharma som styrer her og at Donal Trump ikke får utrettet så mye. Han får nok å slite med som det er.

Noen få medisiner med usannsynlige priser kan faktisk ha godt av å få litt motstand. Det var vel et eksempel i høst om oppkjøp og prisen ble satt opp 5000 %. Til og med Hillary reagerte.
Innlegg av: Computum (12.01.17 11:17 ), lest 1218 ganger

Til og med Hillary? Hun er jo kjennt for å kjempe mot høye helseutgifter.
Lettelsesrallyet i farma-aksjer før jul kom jo som følge av at hun ikke ble valgt.
Innlegg av: MrSilence (12.01.17 11:36 ), lest 1163 ganger

Taktisk av Trump å gå til angrep på Big Pharma. Dette tror jeg handler om "perception" mot folket, altså et taktisk grep. Så får vi se om det gjøres konkrete tiltak mot eksisterende sinnsyke priser. Trump er nok ikke negativ til utvikling av nye medisiner og vekst i biosektoren generelt. At Trump skulle gå inn og aktivt hindre vekst i sektoren har jeg ingen tro på.
Innlegg av: Computum (12.01.17 11:40 ), lest 1137 ganger

Og PCIB vil representere gode og besparende behandlingsmåter.
Innlegg av: MrSilence (12.01.17 11:43 ), lest 1118 ganger

Godt poeng Computum :)
Innlegg av: Otard (12.01.17 12:04 ), lest 1059 ganger

Computum.
Det er besparende og gode tiltak som jeg tror Big Pharma kjemper imot.
Det er jo god butikk for Big Pharma når det kan brukes et produkt mot sykdommen som fremkaller andre sykdommer som igjen må bekjempes med deres andre produkter.
Så her er jeg enig med Trump på sett og vis.
Allikevel føler jeg meg ikke trygg på hva som vil skje etter at han har overtatt. Makan til oppførsel som han viste igår på pressekonferansen. Det ligger på barnehagenivå. Tuppen og Lillemor.
Innlegg av: Computum (12.01.17 12:11 ), lest 1027 ganger

Enig, Otard.
Fyren virker ikke tilregnelig. Kan vi oppleve at han møter seg selv i døren i løpet av perioden:
"You are fired!"
Innlegg av: liang (12.01.17 12:09 ), lest 1037 ganger

Meget godt poeng computum.

PCI biotech er først og fremst et selskap innen målrettet transport og forsterkning av virkning på valgte medisin.
(I tillegg til immunoterapi selvsagt)

Virker dette til fulle i fremtiden som vist og demonstrert frem til nå så vil det senke kostnadene for de som benytter denne teknologiplatformen og dermed ender PCIB opp som trump's beste venn , :))

En annen effekt av dette er jo at konkurrentene taper markedsandeler som følge av bedre virkning/mindre bivirkninger på produkter + PCIB platformen men i tillegg så vil prisene på PCIB alternativene kunne senkes betraktelig.
Altså , en dobbeleffekt.

I tillegg kommer terapautisk vaksine for bruk innen immunterapien og ikke minst det siste feltet hvor PCIB kan overvinne problemene med levering av store molekyler til cellene innen det nyeste for personlig medisin innen genteknologi / CRISPR/Cas9 teknologien.

lykke til

Innlegg av: fabian2 (12.01.17 12:25 ), lest 955 ganger

Tror ikke USA kan ha Trump 4 år , ved for mye tull kan det bli riksrett.....men han kan nok også knertes av en eller annen når som helst....de har mye skytevåpen i USA
Innlegg av: aksjenerd1 (12.01.17 12:26 ), lest 955 ganger

Samme hvor sprø Trumph kan virke så har han rett i at prisene for mange behandlinger er hinsides. Så når noen i pcib fantaserer om priser på 1.5 mill for en behandling viser dette godt galskapen i bransjen.
Innlegg av: Flaxx (12.01.17 12:27 ), lest 956 ganger

Det likviditetsmessige presset på PCIB for de som har tegnet nye aksjer er nå over.
Slik landskapet nå ser ut er det å forvente at FLERE pososjoner seg i PCIB ... gitt forventningene om meldinger om gjennombrudd.
På kort sikt er det derfor mest sannsynlig at PCIB konsoliderer og stiger.
Innlegg av: fabian2 (12.01.17 12:41 ), lest 898 ganger

Vel , de som har fått tegnet , har vel betalt nå ( i morgen )så hvorfor skynde seg med å selge , når det faktisk kan ventes oppgang ? Folk kan da ikke være så uorienterte.........
Innlegg av: nextmove (12.01.17 12:44 ), lest 900 ganger
Endret: 12.01.17 12:45

aksjenerd1,

en pris per behandling på 200 000 USD ligger i det nedre sjiktet for behandlinger innenfor indikasjoner under Orphan Drug Designation - i særdeles når en snakker om de sjeldneste sykdommene som f.eks. gallegangskreft. Med slik lav forekomst er prisen for mange behandlingsløsninger opp mot 700 - 800 000 USD.
Innlegg av: aksjenerd1 (12.01.17 12:50 ), lest 854 ganger

Det kan så være, men det virker umoralsk å operere med slike priser. Og hvor mange av de som har gg-kreft tror du har råd til en slik pris?
Innlegg av: Snøffelen (12.01.17 12:52 ), lest 848 ganger

For noen medisiner så tar det lengere tid og kostnadene er større enn å bygge ut et oljefelt i Nordsjøen, så da er et kanskje greit at man får igjen noen penger etter å ha truffet olje på tiende borehull (som heller ikke er gratis).

Folk i farmabransjen er blant de redeligste jeg vet om, men de trenger lønn, som andre folk.
Innlegg av: Nocturne (12.01.17 12:57 ), lest 812 ganger

Kjøpte meg inn her i går. Angrer litt men, men.. sånn er det.

Snøfflen: du kan da ikke mene at farmasifolket er lavtlønnet? Ja, de tar risiko og skal ha betalt for dette men $200.000 pr behandling er jo uetisk?!
Innlegg av: gepard1 (12.01.17 12:57 ), lest 805 ganger

Hadde nesten haapet paa en ny finanskrise, slik at man kunne lastet opp raa billige(2-3kr) PCIB aksjer foer nyheter og take off.

Desverre ser den ut til og utebli;-))
Innlegg av: Snøffelen (12.01.17 13:10 ), lest 760 ganger

Jeg tjener bedre enn vaskedama, eller han på MC-Donald, men de ansatte i Statoil med tilsvarende kompetanse, ansvar og erfaring tjener langt bedre enn farmafolk. Og Staoilfolka har de beste godene fra det private, og de beste godene fra staten. I tillegg så er det hakket mer konstruktivt å bruke noen minutter av arbeidstida på HO-forumet enn timer på VG-nett.
Innlegg av: IOCG (12.01.17 13:13 ), lest 728 ganger

For kort tid siden hadde du muligheten for å kjøpe i intervallet 4-5 kr.

Desværre for deg brukte du tiden på å teppebombe PCIB med latterlige påstande om løgn o.s.v.
Innlegg av: columna (12.01.17 13:28 ), lest 688 ganger

Hvor lang tid pleier det å ta med søknad om ODD fra USA?
Innlegg av: focuss (12.01.17 13:38 ), lest 646 ganger

Synes volumet holder seg imponerende bra. Interessen er absolutt til stede.
Innlegg av: Mental Mania (12.01.17 14:01 ), lest 563 ganger

Syntes ikke 200.000 $ er for mye forlangt for en så liten pasientpopulasjon Nocturn. Risikoen innen medisinutvikling er stor. Hadde ikke avkastningen på oppsiden stått seg i forhold til nedsiden, ville svært få vært villig til å utvikle medisiner for sjeldne sykdommer. Hva ville da konsekvensene av dette blitt ?
Innlegg av: Eder (12.01.17 14:05 ), lest 571 ganger

Innlegg av: aksjenerd1 (12.01.17 12:26 ), lest 380 ganger
Samme hvor sprø Trumph kan virke så har han rett i at prisene for mange behandlinger er hinsides. Så når noen i pcib fantaserer om priser på 1.5 mill for en behandling viser dette godt galskapen i bransjen.

Dette er en interessant debatt Aksjenerd. Dessverre tror jeg denne debatten, som mange andre debatter, kommer til å bli preget av følelser og ikke fornuft.

Det er viktig å huske på at prisen i seg selv for en medisin ikke er det viktigste. Hva koster det å utvikle medisiner? Hva får samfunnet igjen for medisinene som blir utviklet? Hva blir konsekvensene av en tvungen prisreduksjon? Dette er viktige spørsmål å tenke over.

Skjønner godt at folk reagerer i tilfeller hvor et brett med tabletter koster en million kroner, men det er utrolig viktig å se hele bildet.

Prisene er muligens for høye, og burde kanskje reduseres. Men en må unngå at det i stor grad går utover FoU.
Innlegg av: aksjenerd1 (12.01.17 15:26 ), lest 486 ganger

Det er forskjell på f.eks o,5 mill og 3-4 mill. Hvis en skal benytte metoden på 'vanlige' mennesker. Den første summen er overkommelig, mens den siste er ruin.
Innlegg av: gepard1 (12.01.17 15:57 ), lest 456 ganger
Endret: 12.01.17 16:01

IOGC

Jeg har aldri loeyet paa PCIB forumet. Men Det gjorde de som lovpriste resultatene I H/N studiet.

Skepsissen til PCIB's oppfoersel I H?N studiet var paa sin plass og litt til. Og vi vet faktisk ikke enda om Walday kjoerer samme stunted med gallegangskreft. Husk fase I resultatene som ble presentert I H/N studiet, var mye bedre enn fase I resultatenen for gallegangskreft, og H/N studiet er lagt ned. 13 av 14 svulster forsvant, og flere aar senere sier Oedegaard at det bare var smaa ubetydelige svulster og ikke hovedsvulsten. Mange ble lurt av det. Det fortjente all kritikk jeg kom med og litt til.

Dog er det stoerre haap for gallegangskreft siden det ikke finnes noen godkjent behandling for sykdommen. Derfor boer ikke resultatet vaere like godt som hva som ble presentert etter fase I for H/N studiet for og bli godkjent.

Ellers hadde jeg ikke penger naar PCIB sto ik kr. 5. Men det hadde jeg naa og lastet det jeg kunne I emisjonen.
Innlegg av: IOCG (12.01.17 16:17 ), lest 401 ganger

Da er jeg inne med et økt antall aksjer.

Det er en av veldig få gange jeg har gjort en kortsiktet trade.

Sparet 3,3 NOK pr. gjenkjøpt aksje =+17% på 24 timer - Det kunne vært moro hvis det kunne lykkes flere ganger.

Skryt - nei bare glad!
Innlegg av: grandfather (12.01.17 16:19 ), lest 379 ganger

Det var en bra trade IOCG :)
Innlegg av: IOCG (12.01.17 16:27 ), lest 358 ganger
Endret: 12.01.17 16:28

Ja takk - så nå er vi klar til ODD kommer.

Altid en risiko for at positive kursdrivende nyheter kommer - og så kan det bli dyrt å være ute.