Tilbake til: Finans
Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (10.01.17 17:57 ), lest 3390 ganger
Endret: 13.01.17 13:19

USA: DONALD TRUMP:s presskonferens idag 11 Jan=NO WAR

Sen blir väl det lite RAAAALLLLLYYY efter det……

Kommer bli som efter Brexit - valet i USA = UPP !!
Innlegg av: såbre (10.01.17 18:37 ), lest 1952 ganger

RE^1: USA: Nu inväntar vi DONALD TRUMP:s presskonferens idag

ja da ender DOW over 20 000.
Innlegg av: SuperSpinal (11.01.17 11:48 ), lest 1800 ganger

RE^1: USA: DONALD TRUMP:s presskonferens idag 11 Jan =RALLY

Kildene mine sier stor range på SPX i dag. Vet ikke om den range skal bli opp eller ned. Regner med mye bevegelse i SPX. Trumpen skal snakke er riktig, men han er jo ikke helt god heller. Orker ikke å høre på ham.
Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (11.01.17 11:53 ), lest 1785 ganger
Endret: 11.01.17 12:02

SS: Ja, där kan vi verkligen snacka narcissism …..hehe !

Men , han har iallafall stoppat 3:e Världskriget för en stund iallafal.

Men som Mr.Armstrong skriver idag : " Katastrof av Trump att utnämna människor fra GSI "

Det blir som vanligt, samma idioter som styr……

www.armstrongeconomics.com/international-news/north_america/2016-u-s-presidential-election/is-trump-draining-the-swamp-or-filling-it/
Innlegg av: såbre (11.01.17 17:23 ), lest 1720 ganger

Ender over 20 000 i kveld !

:-)

Make America Great Again.
Innlegg av: blochster (11.01.17 17:28 ), lest 1698 ganger

Hvad tid kan vi høre noget fra klovnen ?
Innlegg av: SuperSpinal (11.01.17 17:31 ), lest 1670 ganger

Trumpen snakker nå han. Markedene snakker også. De er ned og faller. BIG RANGE!!!
Innlegg av: SuperSpinal (11.01.17 17:38 ), lest 1631 ganger

Range på SPX fut gjennom mange dager har vært 2235-2270+. (range på dagchart)
Innlegg av: Ding (11.01.17 18:07 ), lest 1554 ganger

Hehe, fake News slår nå tilbake på opphavet. Massemedia får juling så det holder.
Ikke så lett å rikke ved ytringsfriheten og det frie internett.

Nå får også big Pharma juling, som slipper unna med massemord. Selg Pharma aksjer med begge hender de skal laaaangt ned i tiden som kommer.

Spennende tider. I historisk sammenheng en av de mest spennende.
Innlegg av: Ding (11.01.17 18:43 ), lest 1486 ganger

Spent på hvordan Norsk pappskallemedia tolker pressekonferansen. Tror neppe man kjenner seg igjen.

Sikkert også en og annen ekspertkommentator som ønsker å mistolke budskapet til det ugjenkjennelige.

Utrolig spennende tider. Den ene ultrabløffen etter den andre vil bli avslørt i tiden som kommer.
Hoder vil rulle i stor skala i 2017.

Så vet vi det. Så får vi se hvordan markedet vil tolke hendelsene. Eller om et krakk av en avledningsmanøver kommer.
Innlegg av: tapas007 (12.01.17 20:57 ), lest 175 ganger

RE^2: USA: DONALD TRUMP:s presskonferens idag 11 Jan =RALLY

der fik du ret, i danmark, blev det helt omskrevet negativt, og fremstiller ham som idiot....

jeg syntes det var en kanon tale, og tror han er med befolkningen, men vi får se

we got a swamp to drain in denmark as well, and Europa... thats a, to long story to tell
Innlegg av: SuperSpinal (11.01.17 19:05 ), lest 1416 ganger

Det er mulig jeg hørte det lille verste av Trumps pressekonferanse og han er bare ikke så verbal, men dette var ikke bra. En president må klare å kommunisere med pressen og ikke krangle.
Innlegg av: Ding (11.01.17 19:20 ), lest 1373 ganger

Ser NRKs tolkning er helt på tur. Dette nisselandet vil streve i bakevja lenge etter at verden har våknet.

Hr. Trump har sin fulle rett til ikke å kommunisere med media som kommer med beviselig løgn. På lik linje med NRK som helt ukritisk publiserer sitt naive bilde av verden.

Du har også en lang vei å gå spinal på lik linje med hoveddelen av dine medborgere.

NRK tok ikke tak i Trumps beskyldinger mot big Pharma. Dette er saker journalistene i NRK ikke forstår noe av.

Vrient å drive journalistikk når man ikke har den ringeste anelse om hva som foregår. Norske journalister tror selv på hva de sier.

Igjen svært spennende tider. Mer spennende enn folk flest aner konturene av.
Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 19:34 ), lest 1341 ganger
Endret: 11.01.17 19:37

Helt utrolig å se folk helt fjetret av Obama i PK-land. Hva har han fått til? Null og niks, annet enn å bable og drepe som ingen annen president med droner i 8 år. Nobelfredsprisvinneren.

Ikke at jeg har sansen for- eller tro på Trump, men jeg heiet på ham av én grunn alene, og det var at verden endelig skulle få se at USA har blitt verdens største bananrepublikk.

Å følge daglig med på mainstream media gir meg følelsen av å leve i Lalaland. Totalt koko ...

Tillegg:

Har selvfølgelig ingenting imot at Trump eventuelt skulle lykkes med å samle det amerikanske folk. Men det skjer ikke!
Det landet er så splittet og totalt fucka opp, at det skjer bare ikke ...
Innlegg av: .777. (11.01.17 19:45 ), lest 1306 ganger

Nordmenn er så vant med tåkeprat, nytale, og tafatthet i politikken at de tror det er normalt. De tror at politikernes jobb er å sikre sine egne karrierer, og ellers bable tull. Det er derfor så mange nordmenn blir sjokkerte av Trump.

Jeg synes talen og svarene var greie. Trump overlater firmaet til sønnene for å slippe beskyldninger (selv om han ikke trenger å gjøre det). Han gjentok også det han lovet under valgkampen, så det lover bra.

Det morsomste var da han nektet å svare på spørsmål fra CNN og sa at "you are fake news". He he :-)

Norge må våkne nå! ellers kommer vi til å bli fullstendig frakjørt av USA. Det går ikke an å saksbehandle og redistribuere seg til velferd og velstand. Glem vedtaksfatting og nytale. Det må legges til rette for verdiskapning og det må jobbes, og da må det lønne seg å jobbe. Det er ingen konkurranse om å være mest mulig politisk korrekt og falsk lenger. Trenden har snudd.

USA får en sulten businessman ved roret nå, som sier det han mener, og som ikke er redd for å kalle en løgner en løgner. (merkelig nok virker han sulten enda han er 71 år og søkkrik).

Våkn opp før det er for sent!
Innlegg av: Ding (11.01.17 19:54 ), lest 1284 ganger

Sa det tidlig i November. Skal Trump holde sine løfter må han ta big Pharma.
Jeg var redd han ikke turte. Men nå kommer det. Obamacare er å anse som historie og helt nye helsebegreper kommer til syne.
Tenker det Amerikanske og likeså det Norske helsevesen kan kutte budsjettene med mer enn 80% Vi har hinsides syke helsebudsjetter uten å oppnå økt levealder eller helsefordeler sammenlignet med nettopp bananrepublikker.
jajajaja. Vi har noe høyrere levealder. Men tar du bort barnedødlighetsfaktoren ligger vi langt bak.

Det kommer svært mye snadder fra Trump fremmover. NATO, CIA, TPP, TISA. Saudi Arabia med flere får så hatten passer. Tror godeste Støre også bør passe seg i forhold til Libya. Han gjemmer seg bak NATO men i følge Nurenbergrettsakene var det ingen unskyldning å si at man handlet under ordre eller undre en forpliktelse.
Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 19:56 ), lest 1279 ganger
Endret: 11.01.17 19:59

Mannen er vital, men for ustabil. Jeg liker at han trøkker til og slamrer fake news i trynet på pk-media, men det gir meg dessverre ingen tro på at han vil evne å samle landet.

Militærbaser i over halvparten av verdens land, krig på alle kanter og tilnærmet rasekrig innenlands. USA er en trykkoker.

Og så arver han verdenshistoriens mest gigantiske boble på toppen av det hele, obligasjonsbobla, med ei derivatboble som er enda større.

Det er ingenting som tyder på mer stabile tider. Tvert imot. Spørsmålet er bare hvor lenge han sitter i stolen før gulvet raser bort under ham. Den nasjonen er tuftet på en gedigen løgn, og "vi" følger på som aldri før. Fantastisk ...

Tillegg:

Ding,
Hvis han går imot alt og alle kommer noen til å kverke ham. Presidentembedet er ikke så mektig som han tror. Det er andre som reelt sett styrer sjappa der borte, og de er ikke riktig friske i skallen ...
Innlegg av: Ding (11.01.17 20:05 ), lest 1227 ganger

Enig Sølvrev. Men Trump har sagt a og virker motivert til å ta hele alfabetet.

Hvor langt inn i eget system han når er det store spørsmålet.
Men med stort tempo og klok rekkefølge er mulighetene tilstede. Jo mer som avdekkes jo mer våkner folk.

Men som du sier, det kan fort ende i katastrofe.
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 20:08 ), lest 1250 ganger
Ticker: NRK
Endret: 11.01.17 20:28

I går gjentok også Marie Le Pen at d som skjedde på Krim
var helt i orden. (Og støtter dermed d Trump har sagt.)

Hørte begynnelsen av "Dagsnytt 18" (NRK P2) i dag der en Rotekopp fra Venstre,
et "ekspert"-kvinnemenneske og den koreanske programlederen
var skjønt enige om at "anekteringen av Krim" var "fullstendig mot folkeretten"...

Hvilken folkerett? Folkeretten til 96% av befolkningen på Krim (russerne der)
som ville tilbake til sitt gamle ferdeland Russland, efter at d hadde skjedd et
folkerettstridig kupp i landet (Ukraina)?
Hva e galt med at folket på Krim da nesten enstemmig ikke lenger godtok
d som ble vedtatt av en kommunistdiktator så sent som i 1954
om å overføre Krim fra Russland til Ukraina???

Men klart d at slike historiske fakta ska IKKE nevnes når man ønsker seg storkrig som
kan ende med utslettelse av menneskeheten!

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 20:13 ), lest 1197 ganger

Julie Wilhelmsen er ei dyktig dame, og jo, Russland og Putin brøt folkeretten. Men samtidig har du et poeng i dette med folkeavstemningen. Allikevel er det ikke riktig fremgangsmåte å sende inn soldater uten insignia og holder deler av en nasjon som vasallstat inntil en folkeavstemning blir gjennomført. Så her har Julie Wilhelmsen sitt på det tørre.

Men legg merke til hvordan hun saklig kritiserer vesten og vestlig politikk. Det har hun gjort hele veien, og ikke bare i dette spørsmålet.

Ding,
Jeg sier bare hva jeg tror. Langt fra sikkert jeg får rett ...
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 20:16 ), lest 1186 ganger
Endret: 11.01.17 20:22

TUll. Hvilken folkerett brøt de?

Og hvorfor bryr du deg ikke heller om d solkeklare folkerettsbruddet som skjedde
ved d CIA-styrte kuppet i Kiev da en lovlig valgt president ble styrtet og jaget fra landet???
Der ble til og med UTLENDINGER innsatt i ministerposter og
som borgermestere (som i Odessa).

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 20:32 ), lest 1104 ganger

RE^3: USA: DONALD TRUMP:s presskonferens idag 11 Jan =RALLY

Nå er ikke jeg noen ekspert på juss eller internasjonale avtaler, men er det ikke Wien-konvensjonen som tok for seg krigshandlinger mellom stater, eller "sedvanerett"/"alminnelig folkerett""
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 20:38 ), lest 1084 ganger
Endret: 11.01.17 20:39

RE^4: USA: DONALD TRUMP:s presskonferens idag 11 Jan =RALLY

>Allikevel er det ikke riktig fremgangsmåte å sende inn soldater uten insignia og holder deler av en nasjon som vasallstat inntil en folkeavstemning blir gjennomført.

D e ikke bevist på noen måte at Russland "sendte inn soldater". Russland har benektet dette.
Og d var nok fullstendig unødvendig.
Tror du ikke at Krim har menn som kan klare å ikle seg militerunformer?
Kanskje var d gamle ukrainske uniformer som de hadde fjernet d ukrainske flagget fra for alt d du vet.

>Så her har Julie Wilhelmsen sitt på det tørre.

Nei, kvinnemennesket snakket tull og innlærte fraser slik "ekspertene" NRK spar opp gjør som en fast regel.

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 20:43 ), lest 1064 ganger
Endret: 11.01.17 20:44

Russerne har jo innrømmet at de sendte inn soldater uten insignia. Gidder ikke google det, men det kan du jo selv gjøre hvis du tviler ...

Tillegg:

Sånn som du omtaler Julie Wilhelmsen kan du umulig ha fulgt med på henne i debatter ...
Innlegg av: Ding (11.01.17 20:25 ), lest 1120 ganger

Behovet for å beskytte befolkningen på Krim var avgjørende. At russiske soldater var tilstedeværende kan folkeretten heller takke Putin for enn å beskylde.
Alternativt hadde vel Krim sett ut som Donetsk og et par andre provinser.

Vestlig retorikk med repetisjonsknappen på oppheng i Media er en skandale. Det kan ikke kalles noe annet enn propaganda.

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 20:42 ), lest 1072 ganger
Endret: 11.01.17 20:50

Kanskje ikke den beste sammenlikningen, men skulle russerne innta Svalbard og Longyearbyen med soldater og holde "folkeavstemning", vil dere da si russerne er i sin fulle rett? De har historisk sett holdt til i Barentsburg og det ligger fortsatt en latent tvist mellom Norge og Russland der, selv om Norge ansees som suverene iht Svalbardtraktaten.

Her er en link om folkeretten ...
http://www.ub.uib.no/fag/rettsvit/folkkilder-I.htm

Tillegg:

Ding,
Samtidig som jeg tror det er riktig å karakterisere russernes handlinger som brudd på folkeretten, har jeg forståelse for at de gjorde det. Men ikke av årsaken du legger til grunn, for det var ingen opprør på Krim (etter hva jeg kan huske). Derimot reagerte Putin på NATOs og vestlig militær tilstedeværelse, samt at det ukrainske regimet ønsket å kaste russerne ut fra Sevastopol, den eneste tilgangen de har til Svartehavet, og hvor Svartehavsflåten opererer fra.

Men det er forskjell på å forstå handlingen og hvorvidt folkeretten ble brutt, etter hva jeg kan se ...
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 20:55 ), lest 1021 ganger

Beklager, Sølvrev1, men "sammenlikningen" din ikke bare halter, den e uten ben. For latterlig til å kommentere mer.

Innlegg av: Ding (11.01.17 20:42 ), lest 1059 ganger

For å starte radiostasjon i Nårje må man ha politisk innehold som tilfredsstiller post og teletilsynet.

Nærmest umulig i Norge å nå frem med sannheten om noe som helst.
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 20:50 ), lest 1041 ganger
Endret: 11.01.17 20:51

Sølvrev1:
>Russerne har jo innrømmet at de sendte inn soldater uten insignia.

Hvis du tror på d løgnkanalen NRK serverer og gjentar og gjentar, så tror du nok på d også.

Vis til hvor Russland har "innrømmet" dette?

Husker første gang jeg hørte dette fra NRK efter at Putin hadde holdt en pressekonferanse.

"Men d var jo ikke d Putin sa!", sa jeg til meg selv.

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 20:56 ), lest 1023 ganger

Nå kan ikke jeg russisk, og du er første personen jeg overhode har vært borti som påstår at Putin IKKE har innrømmet forholdet. Har heller ikke sett noe som bygger oppom påstanden din i alternativ media ...
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 21:00 ), lest 1008 ganger

Da har du sikkert mange du kan få hjelp av til å dokumentere at Putin har "innrømmet" dette.

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 21:11 ), lest 977 ganger
Endret: 11.01.17 21:15

Som sagt, jeg har ikke sett et eneste fnugg av antydninger noen steder om det motsatte. Men du må jo være totalt skutt i skallen hvis du mener det var andre lands soldater som invaderte Krim, overvar folkeavstemningen for så å overlevere halvøya til Putin ...

Tillegg:

Bevisbyrden hviler vel strengt tatt på dine skuldre ...
Innlegg av: Ding (11.01.17 21:22 ), lest 934 ganger

Pål T Jørgensen på TV2 sytes Trump var sjofel mot media ved å kalle dem løgnere.
Sa Jørgensen og løy seg gjennom hele rapporteringen. Spesielt ved å si at Trump oppfordret russerne til å hacke Clintons e-post. Noe som i følge Jørgensen er uhørt.

Nå er det vel en rettskjennelse som ligger til grunn for kravet om overlevering av hennes e-poster. Noe hun ikke har gjort. Så en liten hack der vil bare være å tilfredsstille etterforskernes innstilling. Uttalelsen kom som humoristisk innspill i et valgrally. Går det ann å bli mer patetisk hr. Jørgensen.
Innlegg av: Ding (11.01.17 22:02 ), lest 887 ganger

Aldri sett Urix så ute på tur som i dag. Disse ekspertene forstår jo ikke hva som foregår. Ergo kommer det bare misforstått vås som viser Norsk sneverhet på det villeste. Selv CNN har flere nyanser enn NRK og TV2 om dagen. Skandale.

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 22:39 ), lest 781 ganger

Tja, det er vel litt opp til øyet som ser. Kan ikke si at jeg reagerer på det Urix presenterte i dag. En ting er valgkamp, men nå starter alvoret, og da skulle man tro Trump kom til å forsøke å virke mer samlende. Men nei.

Jeg er redd dere som virkelig har troa på ham kommer til å få en flau smak i munnen etterhvert som tiden går. For det er ikke spesielt smart å legge opp til å svømme mot-strøms i en foss gjennom hele presidentperioden. Hvis Obama ble motarbeidet i Kongressen, hva tror dere Trump kommer til å bli?

Tviler nesten ikke lenger, han er absolutt rette mannen til å lede verdens største bananrepublikk rett ad undas ...
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 22:05 ), lest 910 ganger
Endret: 12.01.17 16:22

Sølvrev1:
>Som sagt, jeg har ikke sett et eneste fnugg av antydninger noen steder om det motsatte.

Og du innrømmer også at du ikke har sett et "fnugg" av bevis for den grove beskyldningen du videreformidler.

>Men du må jo være totalt skutt i skallen hvis du mener det var andre lands soldater som invaderte Krim, overvar folkeavstemningen for så å overlevere halvøya til Putin ...

Oj! Og dermed viste vel Sølvrev1 at hun e et totalt ... når hun insinuerer at jeg har ytret noe i nærheten av d.

D var selvsagt RUSSISKE BORGERE AV KRIM (der russiske borgere utgjør nesten hele befolkningen)
som mest ønsket å forsvare landsdelen sin.
D manglet sikkert ikke på frivillige til å stille opp for å forsvare seg og sine og for å få
gjennomført folkeavstemmingen uten innblanding fra kuppmakerne i Kiev.

Tror du at gamle militeruniformsjakker ikke var å oppdrive på Krim og måtte importeres utenfra?
Hva var i tilfellet galt med d?

>Bevisbyrden hviler vel strengt tatt på dine skuldre ...

Jøss ja, d e selvsagt ikke den/de som framsetter grove beskyldninger om lovbrudd
som har bevisbyrden. D må være den som blir beskyldt som må bevise sin uskyld?...
Nei, vent litt. Blir ikke d å snu d viktigste rettprinsippet på hodet?

Tillegg:
Ding,
Vit at Pål T Jørgensen i TV2 e en gammel kommunist fra AKP-ml og bestevenn med
kommunisten Finn Sjue, tidligere redaktør i Klassekampen. Pål T har hovedansvaret
for at TV2-nyhetene til tider har vært en verre løgn-kanal enn Dagsrevyen.

Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 22:24 ), lest 825 ganger
Endret: 11.01.17 22:30

Det var ikke et sett med "gamle militeruniformsjakker" som invaderte Krim, men en høyst profesjonell spesialavdeling med tipp topp utstyr sammen med mer regulære marinestyrker som gjorde jobben så effektivt at det skremte vettet av NATO-medlemmer. Det kan du studere her:

https://www.youtube.com/watch?v=TNKsLlK52ss

Og her:
https://www.google.no/search?q=russiske+spesialstyrker+krim&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwimpKLIgbvRAhWrO5oKHTtNBvAQsAQIKg&biw=1280&bih=904

Og hvis du føler for å høre på Putin-taler, så kan du jo se denne seierstalen på ca 1 times varighet, som han holdt for sine egne etter annekteringen av Krim. Men det bekrefter antakeligvis ingenting for deg tenker jeg:

Putin Justifies Russia's Annexation of Crimea (with English subtitles)
https://www.youtube.com/watch?v=uS8hbmoc15c

Tillegg:

Og jeg mener det jeg sier til deg, zikamoron, men jeg modererer meg, for vi blir vel sett på som idioter begge to hvis vi fortsetter i denne stilen ...
Innlegg av: .777. (11.01.17 22:49 ), lest 760 ganger

Det er så mye løgn og propaganda at det er vanskelig å vite hva som er sant, men da jeg så et kart over hvor Nato/USA har utplassert rakettbaser så skjønte jeg plutselig hvorfor Ukraina var så viktig, og hvorfor Putin satte grensen der.

Uansett så har Trump helt rett i at å være venner med Russland er en fordel og ikke en ulempe. Det virker nesten som media prøver å hisse til krig med Russland, bare for å kunne være uenige med Trump. Enda godt at Trump har baller til å stå opp mot media.
Innlegg av: Sølvrev1 (11.01.17 23:05 ), lest 737 ganger
Endret: 11.01.17 23:58

Helt enig med deg om Ukraina og at det beste er å forsøke å få til bedre samarbeid med Putin. Krim-annekteringen kom som følge av at Ukraina begynte å forberede EU- og NATO-medlemskap, samtidig som det ble planlagt at NATO skulle få overta basen i Sevastopol, som er totalt uhørt for russerne.

Rett og slett galematias av Vesten/USA å i det hele tatt forsøke seg på noe sånt, men hva kan man forvente av verdens udiskutable supermakt frem til nå, som har blitt en fullstendig bananrepublikk?

Og det har vært forfriskende at Trump står opp mot mainstream media, fake news og løgnene. Ikke minst i forhold til krigshissingen som du påpeker.

Men nå begynner Trump sin fremtreden å minne om en rabiat klovn ...

Tillegg:

Apropos NATOs rakkettforsvar som du nevner, som helt klart er en av årsakene for Putins manøver siden dette systemet faktisk kringsetter Russland, er nå på trappene til å iverksettes og utplasseres i Norge også.

Erna Solberg har satt igang en regjeringsoppnevnt "ekspertgruppe" bestående av forskere fra Forsvarets forskningsinstitutt og det amerikanske forsvarets missilforsvarsbyrå for å gi Norge råd om hva vi kan bidra med til rakettforsvar-systemet. Svaret kommer i løpet av 2017.

Dette har NUPI-forsker og Russland-ekspert Julie Wilhelmsen advart sterkt mot. Og jeg må si at det er skremmende hvor lakei det er mulig for norske politikere å bli når det kommer til å etterfølge USAs vilje. Helt spinnvilt!

Og jeg ser ikke helt bort fra at de to fiberkablene som fikk brudd utenfor Finnmarkskysten i går, to steder, visstnok som følge av "dårlig vær", har vært utsatt for en høvelig avbitertang montert på en ROW og manøvrert fra en ubåt tilhørende en viss mr P ...

#2:
Jeg nevner det bare som en mulighet siden det faktisk har vært flere "merkelige" sabotasjeaksjoner mot svensk infrastruktur (telemaster med mer) i senere tid. Men kanskje ikke så merkelig egentlig, siden svenskene har nettopp NATO-medlemskap på agendaen ...
Innlegg av: even25 (11.01.17 22:50 ), lest 749 ganger

re Ding:

Uttalelsen om hacking av Clinton med videoklipp fra juli i fjor.

http://www.aftenposten.no/verden/Trump---Russland_-jeg-haper-dere-vil-finne-de-30000-epostene-som-er-savnet-fra-Clinton-600969b.html
Innlegg av: zikamoro (12.01.17 00:25 ), lest 598 ganger

Hele pressekonferansen kan ses usensurert og uklippet her. Start 1 time ut i videoen:

Full Event: President-Elect Donald Trump Holds Press Conference at Trump Tower 1/11/17
https://www.youtube.com/watch?v=PV4DsSKkl7Q

Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 01:00 ), lest 571 ganger
Endret: 12.01.17 01:02

Selv om jeg er svært svært skeptisk til hvordan Donald Trump kommer til å fungere som president, er og har jeg hele tiden vært enda mer skeptisk til all CIA-gugge som rapporteres av mainstream media, og som er ment å sverte Trump.

Her går nok amerikanernes world class etterretningsbyrå på nok en vanvittig blemme og driter seg loddrett ut. Som ventet i en first class banana republic ...

Identity Of "Former Intelligence Officer" Who Prepared The Trump Dossier, Has Been Revealed
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-11/identity-former-intelligence-officer-who-prepared-trump-dossier-has-been-revealed

Tillegg:

Men nå er jo ZeroHedge stemplet som "fake news" av mainstream media, så da så ...
Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 01:12 ), lest 560 ganger
Endret: 12.01.17 10:13

Ærlig talt. Mannen har ikke PC. Bruker ikke PC. Aner dermed lite og ingenting om hvordan en PC fungerer, enda mindre hvordan software fungerer. Og absolutt nada om hvordan hacking foregår.

Mener CIA, og nå Trump, virkelig at russiske hackere er så idioter at de ikke klarer å skjule hvem de er når de gjør jobben? Og hvor i granskauen vanskelig kunne det vært å knekke John Podesta sin Epost-konto? I følge folk med peiling som har diskutert dette, er det veldig usannsynlig at CIA, eller noen andre for den saks skyld, skal klare å identifisere hackerne som russisk etterretning.

Men sannelig begynner Trump å ro ro til fiskeskjær. Lettlurt ... ?

https://youtu.be/qYOu2nmL_js

Tillegg:

A Trade War That Cannot Be Won
http://www.financialsense.com/stratfor/trade-war-that-cannot-be-won

Veldig interessant artikkel av Financialsense. En annen ting, har Trump tenkt over hva resterende av amerikansk high tech kan utsettes for når det kommer til sjeldne jordgrunnstoffer, når han skal i handelskrig med kineserne, som har 95 - 97 prosent av verdensmarkedet for øyeblikket ... ?

http://www.mining.com/rare-earths-battling-chinas-monopoly-after-molycorps-debacle/
Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 10:13 ), lest 484 ganger
Ticker: CROOKS

RE^1: Knallbra tirade mot CIA og CNN mfl av Glenn Greenwald

Glenn Greenwald Slams The 'Unverified Claims' Of The Democrat-Cheered Deep State's War With Trump
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-11/glenn-greenwald-slams-unverified-claims-democrat-cheered-deep-states-war-trump
Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 15:19 ), lest 475 ganger
Endret: 12.01.17 15:38

Chanos Fears Trump's "Unmet Expectations", Warns Investors To "Rethink Almost Everything In Your Life"
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-11/chanos-fears-trumps-unmet-expectations-warns-investors-rethink-almost-everything-you#comment-8784123

En del interessante betraktninger i dette intervjuet. Verdt å lese, men også litt morsomt å lese kommentarene under. Og der er det en kar som refererer til filmen "It's a Wonderfull Life" (1946) med en alvorlig Jimmy Stewart i hovedrollen, som forsøker å overtale folk til å beholde pengene sine i banken (og med det forhindre et bank run), med rørende tale om hvor viktig samholdet er og at samtlige i lokalmiljøet er avhengige av hverandre og hverandres penger, der det ville bli umulig for folk å få lån slik at den lokale økonomien kan fungere hvis alle skal ha pengene sine.

Jeg vet ikke om dere har sett den, men den er rimelig kjedelig, egentlig veldig urealistisk i et samfunn som USA, selv om det er mange gode poenger, og selvfølgelig er det en ønsket monetær og finansiell tilstand som blir formidlet. Vel og merke hvis man har med et ærlig og rettferdig monetært system å gjøre.

Og ut fra hvordan denne karen (steve2241 Jan 11, 2017 11:12 PM), argumenterer og ser ut til å tro at alt ordner seg bare Trump kommer seg inn på det ovale kontoret og i arbeid, er det lett å se at Jim Chanos (i intervjuet) har et svært godt poeng når han svarer hva han frykter mest i forhold til Trumps presidentperiod: -"Unmet expectations".

For det er noe naivt over hvordan folk ser ut til å tro at NÅ skal alt snu. Life's gonna be wonderful again. Men sannheten er at vi har ikke med et ærlig og rettferdig monetært system å gjøre, som underbygger samholdet som det oppfordres til. Hverken lokalt, regionalt eller globalt. Virkeligheten innenfor dagens finans- og bankvesen er i dag så diametralt annerledes enn hvordan Hollywood-skuespilleren Jimmy Stewart forklarer det hele, at jeg lurer litt på hvor folk som denne Steve2241 oppdaterer seg, og hvordan man i dag kan leve med slike illusjoner samtidig som man tydeligvis leser ZeroHedge jevnlig nok til å kommentere der.

Poenget er, at hvis han (Steve) representerer den jevne Trump-velger, så har disse velgerne en wonderful naiv oppfatning om hva som skal til for å snu USAs utvikling, der det ikke nødvendigvis vil ta alt for lang tid før forbannelsen blant nåværende Trump-tilhengere kommer til å bli great again ...
Innlegg av: såbre (12.01.17 15:37 ), lest 434 ganger

Er det rett å lese dette slik at det ikke finnes håp?
Eller er dette bare ment som en hån mot den jevne amerikaner ?
Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 15:47 ), lest 423 ganger
Endret: 12.01.17 16:41

Kommentaren er ment som et lite spark bak til forestillingene den jevne Trump-tilhenger har. Ikke hån. Vi er alle - Trump-tilhenger eller ikke - gisler i et rått finansielt system som ikke er tilrettelagt for de håpene som verserer der ute.

Det var en annen president som drev hele valgkampen sin på håp. Vi ser hva det har resultert i. Forskrudd statistikk og fortsatt status quo.

Men et lite håp er det etter min mening allikevel. Da fordrer det at Donald Trump bretter opp ermene og tar fatt på det finansielle systemet og får omgjort Dodd-Frank Act til en utgave som er så tett opp mot Glass-Steagall Act som mulig.

Jeg tror det ikke før jeg ser det ...

PS,

I følge Obama, hans minnions og eksperter som Nobelprisvinner Kenneth Rogoff, er jo den amerikanske økonomien great again. Mange, men ikke alle, er helt enige i det ...

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/why-are-wal-mart-and-boeing-laying-off-workers-if-the-u-s-economy-is-in-good-shape
Innlegg av: såbre (12.01.17 16:04 ), lest 410 ganger

Dodd–Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act er en amerikansk lov vedtatt av Kongressen 15. juli 2010 og sanksjonert av USAs president 21. juli 2010. Den innebærer at selskaper i utvinningsindustrien som er registrert på New York-børsen årlig må oppgi betalinger de har gjort til myndigheter.

Vekst og arbeidsplasser er noe annet og mye mer enn en skarve lovgivning som regulerer selskapers opplysningsplikt.

Du kan lese mer om det her.

- https://www.donaldjtrump.com/policies/economy/

- https://assets.donaldjtrump.com/DJT_DeclaringAmericanEconomicIndependence.pdf

Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 16:13 ), lest 412 ganger
Endret: 12.01.17 16:23

Dodd-Frank Act er innført for i hovedsak å forsøke å få bukt med at galematias utvikler seg igjen på Wall Street, men den ble gjennomhullet til det hinsidige før den nådde presidentens pult.

Det du og Trump-tilhengere ellers ser ut til å tro, er at man uten konsekvenser og med innbilning om at det kommer til å fungere helt fint, kan konstruere en ny skyskraper på leirfundament uten å sørge for at det som er over bakken er bygget på et solid fundament.

Les mer om Glass-Steagall Act, da ser du kanskje hva jeg forsøker å formidle ...

Tillegg:

Jeg fatter ikke hva den som har skrevet Wiki-artikkelen har holdt på med, men Dodd-Frank Act er ikke én av tingene. Hvis du ser på høyre side av artikkelen, så står det hva loven i hovedsak gjelder:

"An Act to promote the financial stability of the United States by improving accountability and transparency in the financial system, to end "too big to fail", to protect the American taxpayer by ending bailouts, to protect consumers from abusive financial services practices, and for other purposes."

#2:

Dodd-Frank Act ble skrevet av Wall Street, og bearbeidet av "politikere" med svingdør til Wall Street. Et bukken-passer-havresekken-foretak som - i motsetning til hva jeg forsøker å gjøre - håner alt og alle, både i USA og utenfor ...
Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (12.01.17 16:21 ), lest 374 ganger

Detta gillar jag bäst idag :

GEORGE SOROS FÖRLORADE 9 Miljarder Kronor på TRUMP !

affarsliv.biz/nyheter/1.4668793-soros-forlorade-mijarder-pa-trump?m=print

Gott åt svinet ...
Innlegg av: SuperSpinal (12.01.17 16:24 ), lest 361 ganger

Den pressekonferansen til Donald Trump skremmer verden. USD og US indexer ned. Så får vi se hvor det bærer når den figuren blir president 20. januar. God Bless the U.S.A.!!!
Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (12.01.17 16:29 ), lest 358 ganger
Endret: 12.01.17 17:36

Nja, inte riktigt !

USD enligt EW så skall det ner lite nu …ex USD-SEK ner till ca 8.60-8.70 Kr sen upp mot 11 Kr.

+ Detta är väldigt bra för råvaror ex olja !!!!

Lycka till
Innlegg av: Sølvrev1 (12.01.17 16:48 ), lest 337 ganger

Something is smelly in the Worlds Greatest Banana Republic ...

FBI Reportedly Sought FISA Court Warrant To Spy On Trump Campaign Officials
http://www.zerohedge.com/news/2017-01-11/fbi-reportedly-sought-fisa-court-warrant-spy-trump-campaign-officials
Innlegg av: .777. (12.01.17 18:43 ), lest 301 ganger
Endret: 12.01.17 19:13

"får omgjort Dodd-Frank Act til en utgave som er så tett opp mot Glass-Steagall Act som mulig."

Helt enig!

Sumpen skal tømmes, Hillary skal bak lås og slå der hun hører hjemme, muren mot Mexico skal bygges, og Mexico skal betale for den, IS skal knuses i samarbeid med Putin og deretter skal USA ut av midtøsten. Sånn er det med den saken :-)

Det er derfor amerikanerne stemte på Trump. Men det aller viktigste verktøyet for å gjøre Amerika stort igjen er at skattene skal senkes for alle, men mest for de som har minst, og at firmaskatten skal senkes fra 35% til 15%.

Den mest effektive politikken jeg noen gang har sett er twitringen til Trump. Det er helt rått. Bare se hvordan selskapene føyer seg så fort Trump twitrer om dem. Det ser ut som det holder lenge med kritikk og trusler om straffetoll for å få selskapene til å satse i USA. Trump bygger opp den amerikanske patrionismen og det skjønner toppsjefene. Nå har det plutselig blitt sånn at selskapene ønsker å starte i USA pga. den posetive reklameeffekten det gir. Flytter de etter å ha blitt kritisert av Trump så mister de kunder, mange kunder. Det er egentlig helt genialt. Jeg er foreløpig imponert og samtidig flau over våre egne politikere.

Trump sier det han mener, rett ut, og det er tydeligvis mer enn mange klarer å takle, etter å ha blitt oppfostret på handlingslammende tåkeprat og nytale. Trump kommer aldri til å bli populær i de akademiske kretser, og det er han godt klar over. Han sa det allerede i et intervju for 30 år siden at de som liker ham er gutta på gølvet. Han trives best i selskap med taxisjåføren, eller rørleggeren som snakker samme språk og er opptatt av samme ting.

Tørrpinnene i media og politikken får bare holde på med jugingen sin. Tåkepratet og nytalen går på høygir, for det er der, og kun der kompetansen ligger. De er livredde for de skjønner at de har møtt sin overmann. Men nå har trenden snudd, tåkeprat og nytale er UT, sannhet og redelighet er INN. Vinnerne blir de som har intelligens nok til å forstå hva som skjer og derfor snur seg raskest, taperne blir de som fortsetter å kjempe mot trenden. Tipper derfor at det blir en del omveltninger i media og politikken i årene fremover.

Dette er selvsagt forutsatt at Trump fortsetter å holde ord fremover.
Innlegg av: energikongen (12.01.17 19:07 ), lest 269 ganger

Trump gjør en kjempe jobb , jeg håper globaliseringen reverseres med Trump i ledelsen
Innlegg av: .777. (12.01.17 19:31 ), lest 241 ganger

Selv om jeg prøver å være posetiv så langt er det også et par ting som skurrer. Vi får håpe at han trenger insidere til å begynne med og at sumpen virkelig skal tømmes på litt lenger sikt:

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/north_america/2016-u-s-presidential-election/is-trump-draining-the-swamp-or-filling-it/

Innlegg av: SuperSpinal (12.01.17 19:37 ), lest 238 ganger

Trumpen prøver vel å sette sammen de beste folka i administrasjonen og regimet sitt. Akkurat der tror jeg Trump gjør en god jobb.

Den mest interessante perioden i markedene vurderer jeg til å bli etter slutten av januar (denne mnd.)
Innlegg av: .777. (12.01.17 19:49 ), lest 225 ganger
Endret: 12.01.17 20:54

Ja så lenge administrasjonen ikke er korrupt. Det kan slå to veier som jeg ser det, enten jobber administrasjonen for å tømme sumpen, eller så jobber de mot folkets vilje for å berike sine tidligere arbeidsgivere i banknæringen. Hvis det første er tilfelle så har Trump skaffet seg god kompetanse som skjønner gamet. Hvis det siste er tilfelle så håper jeg Trump etter hvert sier: You`re fired!

Forskjellen på Trump og en karrierepolitiker er at en som driver butikk er helt nødt til å innse når han tar feil og endre strategi, mens karrierepolitikeren aldri innrømmer feil. Trump blir beskyldt for å vingle, men det er faktisk en styrke å endre en feilslått strategi, ikke en svakhet.

Kunnskap er det man tror man vet. Intelligens er evnen til å endre mening om det man "vet". I business (og trading) må man ha intelligens for å overleve.
Innlegg av: .777. (12.01.17 20:48 ), lest 198 ganger
Endret: 12.01.17 20:51

Selskapene har skjønt det nå. Nye jobber i USA = god reklame. Utflagging av produksjon = Kjeft av presidenten på twitter.

Thursday the rapidly growing internet retailer issued a press release stating it "plans to create an additional 100,000 full-time, full-benefit jobs in the U.S. over the next 18 months." Of course, it is likely that Amazon would have added that number of jobs anyway, simply by extrapolating its current growth rate.

The announcement by Trump's nemesis, Jeff Bezos, coming just over a week ahead of Trump's inauguration, is hardly a coincidence, as Trump's insistence on creating US jobs is by now well-known to most US CEOs.

http://www.zerohedge.com/news/2017-01-12/amazon-create-100000-new-jobs-us

Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (13.01.17 13:15 ), lest 141 ganger

RE^1: USA: DONALD TRUMP:s presskonferens idag 11 Jan=NO WAR

www.zerohedge.com/news/2017-01-12/uk-labour-leader-jeremy-corbyn-accused-collaborating-russia-wanting-peace
Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (13.01.17 16:51 ), lest 124 ganger

Tack Mr.Cohen…..äntligen en ur the tribe som inte har storhetsvansinne !

www.zerohedge.com/news/2017-01-12/dr-stephen-cohen-tucker-carlson-empty-accusations-russian-meddling-have-become-grave
Innlegg av: jarne (13.01.17 18:15 ), lest 97 ganger

intressant med john piller og Julian Assange

http://www.youtube.com/watch?v=1BLTDD30KZO

hør hva som skjer i kullissene og hva endel av epostene til Hillary handlet om.
Innlegg av: RALLLLLLLLLLY (22.01.17 14:32 ), lest 56 ganger

www.youtube.com/watch?v=MMDVQbSr2dw

Hör hela intervjun och se att Martin Armstrongs data-modell får rätt hela tiden .

Brexit=Rätt

Trump = Rätt ... etc etc etc etc….