Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: roerho (10.01.17 10:13 ), lest 3014 ganger
Ticker: IOX

IOX..Lufta ut av ballongen

Antallet selgere stiger av aksjen i forhold til kjøpere
Innlegg av: Damgard99 (10.01.17 10:15 ), lest 1943 ganger

RE^1: IOX..Lufta ut av ballongen

Lige indtil der kommer resultater, tør du sidde ude på dagen de kommer?
Innlegg av: Trollefar (11.01.17 22:28 ), lest 807 ganger

RE^2: IOX..Lufta ut av ballongen

Virker som om der luft på vei inn i ballongen igjen :) selv om vi akkurat hadde landet.
Innlegg av: V1000 (10.01.17 10:18 ), lest 1867 ganger

altair er i januar nå
Innlegg av: Danlie84 (10.01.17 10:24 ), lest 1824 ganger

Det er feil . Kjøp /salg ratio er 0,85.

700 K på kjøp, hovedsaklig ned til 7.20 .. Salg er tynt oppover og over 300K av de som er til salg ligger fra 8,5 og opp ...

Latterlig og kunne handle på 7 tallet igjen :)
Innlegg av: oilbiz (10.01.17 10:25 ), lest 1789 ganger

Det var først i går jeg valgte å kjøpe, benyttet anledningen i fallet. Hvis vi ser på aksjekursens utvikling siden den 11.12.2016 så har det vært en formidabel stigning med bare små korreksjoner ned, og at det nå kommer en større korreksjon med etablering av støtte over 7 virker bra. Det var tydeligvis mye nervøsitet, og det er veldig forståelig at evt. aksjonærer med inngang på langt lavere nivåer nå valgte å sikre gevinster selv om kursen falt ned mot 7. Man leser muligens det man ønsker, men jeg føler at det danner seg bra fundament for videre oppgang.
Innlegg av: phantom1 (10.01.17 10:30 ), lest 1738 ganger

Ser ikke noe spesiell gevinstsikring bare fravær av daytradere. Robot har kjørt den opp og ned. Men ikke noen formidable nettosalg å snakke om.
Skal volumet på en aktiv dag overskride 2 mill aksjer så bare rulleres de. En stor som vil inn er knappheten på frie aksjer så stor at den står i 8,50 på et blunk. Som igår 7,59 til 8,21 i et kjøpe fra DNM, kanskje det var deg? Så get du jo selv.

Lange aksjonærer holder 95 pst av aksjen - blir så morro når de treffer olje....
Innlegg av: phantom1 (10.01.17 10:31 ), lest 1733 ganger

Åpenbart MSI og NON rir i tospann idag - NON er sønner av tusen fedre.
Innlegg av: Danlie84 (10.01.17 10:32 ), lest 1714 ganger

nesten 100 K på 7,60 :) Håpe den holder seg over der idag da !

Bare vaser mellom 7,65 og 7,80 nå .. øretrilling :P
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 19:33 ), lest 1524 ganger
Endret: 11.01.17 19:40

Hvis endelig tillatelse til boring gis:
Selv om ikke brønn 4 på Altair blir tørr som de to foregående
(som man kanskje heller bør si var veldig "våte" da man traff på mengder av vann der),
vil ikke interoil få merkbare inntekter fra den på lang tid da selskapet eier kun 90%
av lisensen (eller e d enda mindre i dag)
og SLS ska ha 85 % av inntekten "inntil borekostnaden e betalt":

"SLS will assume responsibility for 90% of the capex for the Altair well (Turaco-1). In consideration, SLS will receive initially 85% of the net operating income from the well and 36% once the cost of the investment has been recovered."

I siste Q3-rapporten melder interoil at d kun har 8,6 mUSD tilgjenge penger.
Dette beløpet har neppe blitt vesentlig større siden da.

Spørsmålet blir derfor om interoil har nok penger til sine 40% av kostnaden for boringene på LLA-47
og 10% av kostnaden for brønn 4 på Altair.
Eller må d en ny emisjon, eller ytterligere lån til for å klare d?

"LLA-47
SLS will assume responsibility for 60% of the capex"

Innlegg av: Ransen (11.01.17 19:39 ), lest 1457 ganger

Det er ingen indikasjoner på emisjon. Du kan snakke med ledelsen i AEN både pr telefon og mail hvis du er bekymret.
Innlegg av: zikamoro (11.01.17 19:41 ), lest 1431 ganger

blir d enda mer lån istedet?
Innlegg av: alternativ20 (11.01.17 20:24 ), lest 1361 ganger

Virker som noen her inne tror pengene IOX trenger bare på magisk vis skal bli til ut av løse lufta
Innlegg av: Ransen (11.01.17 20:29 ), lest 1305 ganger

Nå er finansieringen av Altair løst seg.
Ledelsen med AEN og Canacol er suverene
Innlegg av: Ransen (11.01.17 20:31 ), lest 1304 ganger

Alt20,du kan jo kjøpe noen aksjer nå til kr 8 og selge dem til kr 12 om noen dager.
Innlegg av: Rød_Larsen (11.01.17 20:32 ), lest 1304 ganger

Innlegg av: makingmoney (11.01.17 18:04 ), lest 468 ganger
RE^1: IOX - RT 7,85 - da er den igang !
det er vel ingen med vettet i behold som selger nå før boreresultater tikker inn. Dvs de som gjør det må jo tro på tørr brønn på Altair som er først ute. Jeg kan være enig om at om den viser seg å være tørr eller meget dårlig så tror jeg også kursen kan dette på 6-tallet for en stakket stund. Bra resultat på Altair så er kursen 12-15 kroner før du klarer å si kake. Så kommer LLA7 brønn og om den også er tørr går den enda lenger ned om både Altair og LLA47 er dårlige. Slår IOX til med 2 gode resultat så ser vi 20 kroner og vil aldri se oss tilbake. Da ligger det et meget godt fundament for IOX fremover og vil bli en trygg havn å være i mange år fremover. Det er det og kun det jeg satser på. Risiko er det med alt og jeg digger det.
Innlegg av: Rød_Larsen (11.01.17 20:32 ), lest 1308 ganger

Ses på 20 kroner))
Innlegg av: Johanne. (11.01.17 20:49 ), lest 1228 ganger

Det er over nå. Løpet er kjørt. Ingen ting annet igjen enn ruiner og tårer.

Drømmen brast.

Livet kan være hårdt, men det må likevel gå videre. Slik er loven.
Innlegg av: Ransen (11.01.17 21:07 ), lest 1162 ganger

Helt enig, IOX er nå blitt for store gutter med penger. Med studielån kommer man ikke langt her. Vi ser kr 15 om noen dager
Innlegg av: Trollefar (11.01.17 21:50 ), lest 1002 ganger

Samme setting han anvende fra 2-4, Er vel signal til tvertimot :)
De nervøse har lettet seg og riktige de forsiktige kjøpere, har i dag vist bunnkursen eller der hvor ballongen har landet og hvor der er balanse. Så nå kan den ligge der rundt 8, men vi kan også få en akkumulerende oppgang,,, de fleste ligger godt i føresetet og kan nyte av sin oljesamba.
Innlegg av: Kaizers (11.01.17 21:52 ), lest 983 ganger

Oljeprisen opp, passerer 8 kr i morgen?
Innlegg av: idimidodjimi (11.01.17 22:03 ), lest 922 ganger

Denne avtalen med fordelt risiko iht til Altair boringen og resten på lla-47 er gjort "fair enough"! Den lukter så godt at det er nesten ungåelig og bringer suksess! Vi seespå. 15 snart! :D
Innlegg av: Trollefar (11.01.17 22:04 ), lest 919 ganger

En tanke som strefer meg,,, kunne forstille meg at kunder fra APCL kunne tenke seg hurtig ta en beslutning å komme over i IOX,,,absolutt ikke sikkert men en bra tanke.
Innlegg av: phantom1 (11.01.17 22:36 ), lest 767 ganger

Trollefar,
Second on that - melding de ventet å høre i APCL er hva vi i IOX opplever nå...de kan ennu rekke det før 10kr
Innlegg av: phantom1 (11.01.17 22:42 ), lest 752 ganger

Alt20,
Eller at pengene fra shorten bare magisk fordufter....er et alternativ det også.
Innlegg av: 10X50 (11.01.17 22:56 ), lest 711 ganger
Endret: 11.01.17 22:58

Er du helt sikker på at de aksjene solgt via NTF den sjette januar ikke var en tidligere topp20, phantom1?
Jeg aner ikke. Derfor spørr jeg pent og høffelig.

Eller er du sikker på at det var en short satt av A20?;)

Lol.

Innlegg av: 10X50 (11.01.17 23:00 ), lest 690 ganger

RE^3: IOX..Lufta ut av ballongen

Innlegg av: Johanne

Det er over nå. Løpet er kjørt. Ingen ting annet igjen enn ruiner og tårer.

Drømmen brast.

Livet kan være hårdt, men det må likevel gå videre. Slik er loven.
-----

Att:Johanne

Kom å legg deg nå. Har skiftet sengklærne dine og alt.
Kommer du snart?

Innlegg av: 10X50 (11.01.17 23:05 ), lest 665 ganger

Helloween

Hva holder denne zikamoro på med?
Trader stud aksjer?
Når han er inne er han stille. Straks kremten er ute starter baiseingen?

At dem gidder.
Hvorfor bare ikke sitte rolig inne frem til vi har startet i Llanos i det minste?
Drive slik å 'jukke' inn og ut med disse studpostene er jo bare wasted time.

Innlegg av: idimidodjimi (11.01.17 23:20 ), lest 628 ganger

10x50!
Jeg må bare innrøme, det var morsomt: xaxaxaxaxa!!!
:D
Innlegg av: 10X50 (11.01.17 23:42 ), lest 542 ganger

idimidodjimi ;)
----

11.01.2017

Signal Update

Our system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 02.01.2017, 9 days ago, when the stock price was 6,16. Since then IOX.OL has risen by +26,14%.

Market Outlook

The bulls are in full control. The negative sentiment that led to the last bearish pattern has evaporated. Besides, the signal is suggesting to STAY LONG. It is best to follow the signal and continue to hold this security.

Kilde:

AmerikaBulls.com
Innlegg av: phantom1 (12.01.17 01:25 ), lest 531 ganger
Endret: 12.01.17 01:28

Captain,
Han fikk en link her inne til NTF om aksjer for short - jublet og takket, mente penger skulle være på konto neste dag. Så begynte han å skryte.

Jeg fulgte handelsmønsteret for jeg har mye tid i hjemmekontor på hytta jeg bor når jeg er i Norge - 160k ble kastet ut fra NTF aggressivt 10-20 øre lavere, men de slo tilbake. IOX var hissig den dagen, torsdag var det vel? Så mye mer senere dager.

Har sett han dumpe mer, men garantert alt kruttet ble brukt opp altfor tidlig. Ikke mange som fikk billig aksjer da du må ha flaks å komme inn mellom MSI MLI gutta.

Det er 7 dager retur på NTF shorts, tror ikke han skal forlenge den :-) - "så tomorrow is the day." !!!

Noen skal ha inn shortaksjer....om ikke han handler tilbake andre steder.

Han kommer sikkert med et løgnaktig svar i etterpåklokskap - men værst var han lå ikke på kjøp heller i dumpen til 7,07 - påstår nok klart han tjente rått hahaha - gjøk altså.
Innlegg av: 10X50 (12.01.17 01:46 ), lest 514 ganger
Endret: 12.01.17 02:36

Phantom1

Ålreit, dvs om den skal forlenges så blir det 7 nye dager en får?
Hvor mye koster det å låne disse aksjene sånn ca. eller er det gratis leie av dem?;)
Skal han kjøpe tilbake var det 160k aksjer han solgte og ikke 200k stk ,ok.
Vet du sånn ca. snitt de gikk ut..9.20 eller lavere?

Som jeg skrev i en annen tråd her til nicket 'Jæims Bånd' i kveld så frister det å løfte heisen over der shorten ble satt.(om det i det hele tatt ble satt en short da) Derfor kunne jeg tenkt meg å vite ca snitt på den. Jeg greier ikke det alene (løfte den opp over 9.30) pga skal inn med endel i andre selskaper ved OSE i morgen . Om jeg ombestemmer meg så vet jeg selvsagt dette vil koste meg noen ti talls tusen om ikke beløp i hundretusener klassen da jeg må ut med det meste like etter og det vil bli solgt ned til utgangspunktet av roboter og tradere som vil ta gevinster osv.
Frister fælt å kjøpe på best ordre xxxk eksempelvis satt til max pga fare for fat finger? som er i % av siste kurs? og la eksempelvis xxxk stå i rest i kjøpsboken når alt er rensket ut minimum 30øre over der den påståtte short ble solgt.

Regner med dine aksjer også vil ligge i salgsboken? Du er utålmodig og vil ut for bruk i andre aksjer?,)

Edit
Det går vel ikke siden det bliir auto handelstopp ved @25%.?..
Eller det enkleste er kanskje å legge inn en enorm kjøpsordre eksempelvis @8.xx så går dette av seg selv så sant ikke noen store på top20 plutselig bestemmer seg for å kaste kortene. Satser da på at ingen har fått lånt flere hundretusen aksjer som dem kan selge om en bestemmer seg for dette.
Ønske scenariet er at denne NTFonderen kjøper mine eller andres i panikk over der hun solgte de.
Innlegg av: LeifAodreas (12.01.17 16:31 ), lest 268 ganger

RE^3: IOX..Lufta ut av ballongen

Ja den gikk lufta ut av du haha