Tilbake til: Tipping, sport og spill
Innlegg av: Hammers (20.11.16 13:53 ), lest 7409 ganger
Ticker: HAMMER
Endret: 06.01.17 23:03

NORDTVEIT i WH - En supporters SKREKKELIGE dagbok!

Nordtveit må vel være den første nordmannen i engelsk fotball som har fått 0 (NULL) på en spillerbørs i England?
Jeg kan ikke annet enn å være enig.....for hør bare her:

- West Ham cruiser inn 2-1 borte mot Spurs når kampen går mot slutten.
- Da 4 min gjenstår sperret jeg opp øynene og begynte å kaldsvette. Nordtveit inn for Payet for å "trygge seieren"! JESUS....!!!
- 2 min senere angriper selvsagt Spurs på nordmannens flanke, men hvor i helvete var han??? 2-2.
- Ja ja.....man får vel tross alt være LITT fornøyd med det ene poenget....!
- ETT minutt deretter. Spurs angriper igjen mot Nordtveit. Nå var han absolutt til stede, tok foten til Son og STRAFFE.
- 3-2 til Spurs og "klippen fra Norge" sørget for at 3 poeng glapp. Fansen raste IGJEN - og her er dommen (noe redigert):

Nortveidt: Not sure why we needed him to come on. Cost us the game? Have to say he did: 0

You do absolutely everything right and ONE person ruins it all.
Sorry but it has to be said: Havard Nortveidt was entirely responsible for a defeat which was as hard to take as anything I’ve known in a lifetime of watching the Hammers.

Nortveidt on for Dimi Payet to shore up a 2-1 lead. Until then we had produced as near perfect a performance as you could want but one poor challenge from a POOR PLAYER ensured that all the hard work of the previous 80 odd mins counted for nothing.
Once again the summer signings have cost us. Nortveidt isn’t good enough.

Jeg har sett alle kampene hans i West Ham, og har aldri fattet hva denne spilleren har i engelsk fotball å gjøre.
Han har vært direkte skyld i en rekke mål og han holder et lavmål!

En medioker forsvarsspiller fra et land som er rangert som nr 81 hos FIFA, bak "storheter" som bl.a. Cape Verde Øyene, Libya, Curacao, Færøyene og St.Kitty and Nevis.......for å nevne noen.

Mørketiden har for alvor lagt seg over fotballnasjonen Norge.....!

Hilsen Hammers......som synes det er merkelig at enkelte spillere er best når de IKKE spiller! Håvard Nordtveit er en slik!
Innlegg av: investorman (20.11.16 14:07 ), lest 4131 ganger

RE^1: Håvard NORDTVEIT - Rekord i engelsk fotball?

4 års kontrakt med 40 mill pr/år må vel sies å være århundrets kupp (for Nordveit)
Innlegg av: Hammers (20.11.16 15:39 ), lest 4060 ganger
Endret: 20.11.16 15:43

Ja, og jeg skjønner godt at Nordtveit i sin tid ikke ønsket å snakke høyt om kontrakten som var oppnådd.

Det verste; ledelsen i West Ham har siden i sommer skrytt av denne fantastiske nordmannen man plukket på "free transfer"!
De TROR dette er en gigant, mens hans prestasjoner så langt denne sesongen har vist det stikk motsatte. Et MARERITT!

Når han har spilt har han blitt slaktet av ekspertene på tribunen (de hardbarka som har tråkket der fra sin barndom) -
og han har vel i alle unntatt EN kamp vært en av banens svakeste.
Gårdagens innhopp gjør vel at også benkeplassen nå ryker - og at ledelsen innser at de har blitt narret??
Er det kjøpt usett?

For de som har hørt lite om MARTIN SAMUELSEN den siste tiden:
- Han ble leid ut til Blackburn (3. sist i championship) i starten av sesongen, men sitter stort sett ubrukt på benken. Kontinuerlig.
- Regner ikke med at WH er særlig happy med det, og at han trolig går til en annet klubb rundt nyåret (i Lge One?).

Etter mitt syn en spennende spiller som har "litt Payet" over seg.
Gode finter og vettugt blikk for spillet, men fortsatt for ung/veik.

Når han har sluppet til på det norske landslaget har kreativitet blitt erstattet med tradisjonell gamping...noe som varmer.

Hilsen Hammers
Innlegg av: lazy (20.11.16 15:52 ), lest 4019 ganger

Hammers, noen er kanskje best uten ball hehe :)))
Innlegg av: Den tro tjener (20.11.16 18:07 ), lest 3946 ganger

Det vil være en prestasjon om WH berger plassen i PL med Nordtveit i stallen.
Det vil være en umulighet om han også skal være på banen.

Nordtveit satte standard for egen prestasjon i sin første kamp under årets sesongoppkjøring.

Scoret et selvmål og lagde et straffe.

Og siden har det gått slag i slag.
Innlegg av: Gull2 (20.11.16 18:59 ), lest 3915 ganger

-– Jeg er smart. Jeg har tenkt på fremtiden min. Jeg legger ikke noe i aksjer, jeg kjører på i eiendom der jeg skal bo og leve når jeg kommer hjem.
(Nordtveit)
Innlegg av: Odi.1 (21.11.16 00:06 ), lest 3799 ganger

Slikt kan snu for en player.
Sørgelig start for HN.

Vi som husket "ERIK THE HURRYBALL" , når han startet i Spurs, så ble han nesten legende når han sluttet.

Henderson i LFC, begynte som en skam av dimensjoner, nå den viktigeste brikken og kaptein i laget.
+++ flere eksempler som perler på en snor.

"Skitsekk ,dribbelbeck, fotballen æ rund"
Innlegg av: Hammers (21.11.16 00:39 ), lest 3809 ganger

Odi
At HN skal bli en ny Henderson har jeg NULL tro på......og jeg håper å slippe å se ham mer på banen i det hele tatt.
Som en annen her skriver; han startet elendig - og han har fulgt i den samme trenden.

At han har gjort en smart avtale er utvilsomt......og håpet er at det finnes en klausul som sier at han kan frigis ila de 4 årene.

Under dagens rundegjennomgang så jeg hvor han befant seg på 2-2 målet da han ikke var på plass der bak til høyre som en ekstra.
Han rykket utover når Spurs gikk inn.....og var nesten en av de fremste på midtbanen da Spurs scoret.
Ikke rart jeg ikke så han under direktesendingen.....der han ruslet rundt i ingenmannsland i HN stil.

En tankevekker det den engelske kritikeren skrev (ref hovedinnlegget - litt fritt oversatt).
For jævlig at en norsk klovn med nisselue på ila 4 min skal ødelegge det FOTBALLSPILLERE på utmerket vis har bygget opp ila 86.

Hilsen Hammers......som kjenner på pulsen at jeg ikke har godt av å skrive om denne karen som hadde passet langt bedre i Tippeligaen.
Innlegg av: Charlo (21.11.16 00:54 ), lest 3771 ganger

HN var ikke involvert i 2-2 og på straffen var han vel litt mere uheldig enn at det var straffe i det hele tatt. HN er en god spiller. Langt bedre enn de fleste WH spillerne. Blir nok en god investering for WH. Utrolig at du fokuserer så mye på en enkeltkamp mot ett av de beste lagene i premier leauge? På bortebane mot Spurs var det ventet ett klart tap.
Innlegg av: Hammers (21.11.16 01:06 ), lest 3768 ganger
Endret: 21.11.16 01:10

Charlo.
Akkurat...FORSVARSSPILLEREN var ikke involvert på 2-2. Han ruslet uinteressert rundt på midtbanen uten en spiller rundt seg.

Han kom inn for Payet som vi VET ikke kan forsvare (kun trylle framover). De bak VET at han ikke er der og ingen regner med ham.
Når en etablert forsvarsspiller kommer inn så regnes det med at han GJØR den jobben han er satt til.
Han fikk et ansvar der bak til høyre (som en ekstra mann) - og han feilet TO ganger med to ulike handlinger.

Straffen var en fullstendig overreaksjon for at han ikke var til stede ved 2-2 og en helt unødvendig handling. Ferdigsnakket!

Hilsen Hammers.......som gir seg med den. Jeg kan ikke legge meg med 180 i puls.....:)!
Innlegg av: bullmaster (21.11.16 08:22 ), lest 3667 ganger

Når en spiller er SÅ dårlig er det trenerens feil. Ingen er så dårlige. Gode trenere får det beste ut av spillerne sine, der ligger forskjellen. Finnes utallige eksempler på megastjerner som plutselig ble middelmådige i møte med en svak manager, og like mange eksempler på det motsatte. Brian Clough feks, for de som husker han, kjøpte en elektriker(!)fri fra jobb og gjorde han til landslagsspiller (Stuart Pearce). Når basisferdighetene er på plass handler fotball mer om psykologi enn fysiske egenskaper. Her svikter veldig mange trenere, og her kommer spesielt norske trenere inn, de skjønner ingen ting, de er jo så til de grader teoretisk skolerte..
Innlegg av: abbos (21.11.16 08:43 ), lest 3641 ganger

Helt enig- han var jo kjempegod i Tyskland !!
Innlegg av: KalleQ (21.11.16 14:12 ), lest 3593 ganger

Har sagt det før. Han er sannsynligvis Premier leagues dårligste spiller. Fatter ikke hva West Ham skal med han. Vært elendig i alle kamper han har vært med i. men Bilic skjønner vel nå at han har kjøpt katta i sekken. Elendig hver gang på landslaget også
Innlegg av: KalleQ (21.11.16 14:32 ), lest 3569 ganger
Endret: 21.11.16 14:35

Charlo

Har du røykt noen ekstremt sure sokker i helgen??

Nordtveit god?

Kanskje i Tyskland, men bundesliga er tegneserie i forhold til Premier league. Alle bortsett fra Bayern Munchen og Bor dortmundt ville rykket ned fra premier league. Han hadde mye mye bedre tid i Bundesliga der det går tregt
Innlegg av: Hammers (27.12.16 12:09 ), lest 3479 ganger

HN hadde en sjelden kampstart mot Swansea 2.juledag......og "serverte" en perfekt assist et kvarters tid før slutt.

Slikt høres selvsagt forlokkende ut i norske aviser, men sannheten er at han dundret i vei et sleivskudd fra drøyt 20m.
Ballen skrudde LANGT bort fra mål i retning cornerflagget, men den traff Antonio som sto foran kassa og lekkert styrte den inn.

Hadde ikke Antonio tilfeldigvis stått der hadde dette vært nok et norsk gampeskudd som hadde fått fansen til å fortvile.

Når det er sagt; HN klarte seg denne gangen bedre enn tidligere, men ikke mer enn en average prestasjon - mot et svakt lag.
Han holder kanskje championship-klasse?

Hilsen Hammers
Innlegg av: Den tro tjener (27.12.16 14:17 ), lest 3401 ganger

My best is yet to come

I know I can play much better, so I’ll take it game-by-game and day-by-day and hopefully I can be a good player for this Club

-Håvard Nordtveit-
Innlegg av: Hammers (31.12.16 19:15 ), lest 3357 ganger

Dagens HN-rapport......da det ble NOK EN start (nå som høyre back) mot Leicester. Jeg ante det verste da lagoppstillingen kom.

- Ila de 20 første minuttene ble han herjet med av Leicesters venstre ving og stoppet ikke EN ball.
- Etter 20 min "fulgte han" Slimani mot eget mål. Dvs, han jogget daft en meter BAK angriperen som gjorde et RYKK - og headet inn 1-0.
- Posisjoneringen er bak enhver kritikk, og det er som han ikke vet HVOR han er/hva han skal gjøre - ELLER hvor gode de andre er.
- Et par "intelligente" pasninger var fullstendig skivebom, så han ga seg raskt med slikt. Støttepasninger fikk holde.
- 20 min før slutt ble det gult kort da han trykket foten i brystet på motspiller. Kommentatorene var opprørt: Hvorfor ikke RØDT?
- Så langt har han levert NULL positivt, og har vært direkte involvert i minst 3 mål (2 mot Spurs + i dag). Udugelig på dette nivået.

Når dette er sagt; de engelske hard core supporterne er ikke HELT enig i min vurdering. DER lyder det:
"Nortveidt: Lucky to stay on after high second challenge. Apart from that best performance for us. Impressive 7".

Merkelig.....vi så da den same kampen! Impressive???? Fyren må ha startet nyttårsfeiringen tidlig!

Hilsen Hammers........som bare må legge til en kommentar om dagens dommer, Anthony Taylor.
- Trolig svakest i Prem Lge og får ALLTID "alle" til å bli fly forbanna med dømmingen sin. Så også i dag!
- Denne gangen gikk det heldigvis mest ut over Leicester.
- Den 3. kampen han har dømt WH denne ses - og alltid like svak. Fullstendig uten autoritet - og helt inkonsekvent.

Innlegg av: Hammers (02.01.17 17:34 ), lest 3215 ganger

Dere som har Sumo......eller andre muligheter; 18.15 får dere se Nordtveit face to face mot Zlatan.
Kan ikke si at jeg GLEDER meg til DET møtet - annet enn at jeg gleder meg til å se nordmannen avkledd ....som spiller.

Hilsen Hammers.........som med ett mistet ALLE håp om seier.
Innlegg av: Lothbrook (02.01.17 17:40 ), lest 3195 ganger

Dette blir spennende, Hammers.
Her kan det bli stygge siffre og engelsk tabloid på sitt verste i etterkant. Men hva gjør man ikke for 10M i året?
Innlegg av: Hammers (02.01.17 18:08 ), lest 3175 ganger

Jeg tror faktisk ikke det blir så spennende denne gange, selv om jeg håper jeg bommer med det.
Legg spes merke til hvordan HN posisjonerer seg, hvordan han IKKE markerer og hvor enkelt han bli fraløpt og utspilt på kanten.

Ellers; Martin Samuelsen ble lånt ut til Peterborough for et par dager siden, og han spilte hele 1-1 kampen i dag.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Frontman (02.01.17 18:21 ), lest 3126 ganger

Akkurat nå Zlatan vs Nordtveit
Innlegg av: Den tro tjener (02.01.17 19:39 ), lest 3079 ganger

Om han enda hadde vist ut Nordtveit samtidig som Feghouli, kunne WH berget seg.
Med Nordtveit på banen, kan det ikke gå
Innlegg av: Hammers (02.01.17 20:47 ), lest 3053 ganger

Fan til klover utpå banen.
Mike Dean var den største. En mann HELT feilaktig utvist etter 15 min, og Zlatan i soleklar offside på 2-0 målet.
Kampen var uansett ødelagt etter utvisningen og kommentator Casper Wikestad på Sumo avsluttet med:

Sjeldent har jeg sett et lag så bortdømt som WH......eller som jeg ser en kommentat på BBC:
"Craig Fisher: Clearly the offside rule doesn't apply to Manchester United then. Mike Dean is the worst referee I have ever seen".

HN:
Klarte seg overraskende bra i 1. omg, men ble da aldri satt skikkelig på prøve.
Tok greit vare på løse baller og feilpasninger, men på MU's kjempesjanse startet det hele med en ball mellom beina hans.
I 2. omg begynte det å koke for ham.
Først et svakt tilbakespill som Randolph så vidt klarte å nå, men når Rashford kom inn på hans side var det game over.
Ble vrengt ut/inn ved 1-0 målet......og deretter mistet han delvis interessen. Backen startet atter igjen med feilposisjoneringer høyt på banen når MU angrep.
Ved offsidemålet på 2-0 gadd han ikke å markere Zlatan, men sto og kikket på idolet.. 2-3 meter unna. Bra tilskuerplass!

Nå har jeg kommet ut av telling hvor mange mål som har kommet via HN's posisjon......men det er vel så godt som alle.
Eller som Mourinho sa det etter kampen; "I told Rashford to attack Nordtveit"......det svakeste leddet!
Ja, det er det ALLE gjør, og katastrofen er fortsatt på banen!!!

Hilsen Hammers.......som er glad transfervinduet er åpent. Nå MÅ det kjøpes en skikkelig høyre back.
Innlegg av: Hammers (06.01.17 21:56 ), lest 2935 ganger
Endret: 06.01.17 21:58

Så var det FA Cupen.....og det norske vidunderbarnet har visstnok fått klippekort på laget. NÅ mot MC.
Det hele startet strålende og han ryddet opp, ga greie støttepasninger - og jeg begynte å få litt tro på ham.
Etter 20-30 min begynte det å sprekke litt for ham, men ble reddet av Winston Reid ved et par tilfeller.

30 min: 1-0 til MC på straffe. HN var ikke innblandet.
41 min: 2-0. Selvmål HN. Halsende etter da ballen og Sterling kom mot mål. Slengte ut en fot - og styrte ballen perfekt bak keeper.
43 min: 3-0. WH sprekker. HN alene med 3 MC-spillere. Ble lett forbispilt. Det positive er at han tross alt var til stede.

Når dette er sagt; fram til MC's første mål var dette i grunnen et helt jevnt oppgjør, men nå er kampen over.
45 min igjen, og spenningen stiger; hva blir nordmannens NESTE genitrekk?

Hilsen Hammers
Innlegg av: investorman (06.01.17 22:20 ), lest 2874 ganger

Han har vært helt ræva i mine øyne. Virker usikker, men det kan ha med all uflaksen å gjøre. Uansett tror jeg det han driver med er record, lønn sett opp mot prestasjon. Unik forhandlingsmann.
Innlegg av: feitedorris (06.01.17 22:44 ), lest 2849 ganger

Hørte rykter om at Hammers skulle over en tur til Håvard på kaffe og kjeks. Kanskje et parti sjakk også.

Innlegg av: Hammers (06.01.17 22:55 ), lest 2838 ganger

2. omgang.....og jeg har for lengst fått nok!
Kameraet fokuserer flere ganger på HN - og Kasper Wikestad forteller at nordmannen er en av TO WH-spillere som sliter fælt utpå der.

Dette skjedde de siste 45:
50 min: 4-0. OK MC-spill...og HN står som en passiv dorullnisse like ved ballen og ser på at ballen går ping-pong forbi ham.
79 min: HN kommer seg ikke unna klarering, og corner til MC.
80 min: 5-0. Corneren slås, HN kjemper med Stones om ballen - men taper SELVSAGT - og ser NOK EN ball gå i mål.

Jeg tar ikke med at HN i det 66.min KLART dytter Sterling i feltet og var heldig som ikke fikk straffe mot seg.
Det får da være måte på hvor negativ man skal være til fakta.....:)!

Hilsen Hammers........som registrerer at 4 av 5 mål kom "rundt" HN.......inkl et "vakkert" selvmål - og at en straffe ble unngått!

Innlegg av: Den tro tjener (06.01.17 23:32 ), lest 2782 ganger

RE^1: NORDTVEIT i WH - En supporters SKREKKELIGE dagbok!

For ordens skyld....ved 0-2 målet, dersom HN hadde stått 10 meter høyere i banen, der resten av WH-forsvarerne befant seg, ville MC hatt tre spillere offside.
Innlegg av: Hammers (06.01.17 23:40 ), lest 2796 ganger
Endret: 06.01.17 23:47

Tro tjener.

Det er HELT korrekt......og ja - det var nordmannen som opphevet offsiden! Jeg kan da ikke ta med ALT deg gærne han gjør....:)!
(Sannheten er at jeg var nede og hentet meg en pils, og hørte massevis av skriking ovenpå. Fikk ikke med meg hele forspillet).
Like greit......!

Her er forresten de harde engelske supporternes karakter etter dagens "prestasjon" - der de rangerte han til banens dårligste:
"Nordtveidt: Scored the second. Watched the 4th go past. Ricochet off him led to the corner for the 5th… Not his night 3"

Hilsen "a sad Hammer".......som etter hvert bare ser komikken i denne idiotiske farsen!
Innlegg av: Den tro tjener (06.01.17 23:57 ), lest 2742 ganger

Kanskje vi kan få solgt han til Manchester United.

Så får han i det minste brukt ferdighetene til noe nyttig.
Innlegg av: Hammers (07.01.17 00:04 ), lest 2753 ganger

Tro tjener.
Et svært GODT forslag, men jeg tviler på at det går.
Har jevnlig kontakt med en slik rød DJEVEL, og i siste ligakamp hadde han kun ETT ønske til meg; for ALL DEL - IKKE bytt ut HN!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Platinum365 (07.01.17 03:07 ), lest 2694 ganger

:D :D :D hohohohohoho!!!
Innlegg av: Hammers (13.01.17 23:40 ), lest 2630 ganger
Endret: 14.01.17 00:00

De fleste interesserte har kanskje fått med seg torsdagens nyhet om at Dimitri Payet nå ønsker å forlate klubben.
Han NEKTER å spille mer for WH! Ikke pga vår norske klossmajor, men av familiære årsaker.
Han ønsker å flytte tilbake til Frankrike.....ASAP!

Etter sigende er han relativt nylig separert fra kona.....som har tatt med seg barna og har flyttet til Frankrike.
Det er visst samværet med ungene som plager ham mest.....og ærlig talt.....NOE HAR plaget ham denne sesongen.

Spillet og holdningen har lenge vist oss at "noe" var galt.....og blant supporterne er hans nye holdning jevnlig trukket fram.
Han er egentlig ikke til å kjenne igjen fra forrige sesong.....da frisparkene suste inn fra alle vinkler......
......og han var PL's mest effektive tilrettelegger med alle sine "assists" og skapte målsjanser!

Jeg ønsker ikke å ha veldig sterke meninger rundt nyheten om at han nå nekter å spille mer for klubben (og i England - sorry alle friere), men at den beste og morsomste spilleren klubben har hatt siden Di Canio for 15 år siden nå vil bort er et trist slag.....!

Både spiller og klubb har i grunnen havnet i en vrien og fastlåst situasjon siden han tegnet en ny 5-års kontrakt i feb i fjor.
Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvordan de skal kunne løse denne Gordiske knuten......med TO stae parter, men vi får se.

Hvis WH får kjøpt inn Snodgrass fra Hull som erstatter er jeg i grunnen relativt fornøyd.
En kjempebra spiller som går under radaren hos de ALLER fleste......og som har mange av de samme egenskaper som DP.

Hilsen Hammers.......som ikke gidder å kommentere hovedpersonen i Victor Hugos "Les miserables (De elendige)"!
Dere VET uansett HVEM jeg mener og HVA jeg mener om den unevnelige HN!
Mitt eneste ønske; håper han er på benken mot CP i morgen!

PS:
Det er klart; hvis man først sliter på "hjemmebane"......og som gullklump blir byttet ut med noe URENT kråkesølv (ref hovedinnlegget) som i tillegg sørger for KATASTROFE - ja da HJELPER det neppe særlig på humøret for den geniale spilleren!
Det er i grunnen lett å ha forståelse med ham når man hører BEGGE SIDER av historien om hans "streik" i klubben!
Innlegg av: nidarost (14.01.17 07:24 ), lest 2548 ganger

Kan ikke Hammers supporterne finne på noe kreativt for holde på Dimi? Da en annen midtbane elegant, legendariske Trevor Brooking, så etter ny klubb, truet ansatte i en lokal bedrift han hadde eierinteresser i, med streik. Han ble.
Innlegg av: Hammers (14.01.17 18:21 ), lest 2521 ganger
Endret: 14.01.17 18:23

ENDELIG bønnhørt!

3 forsvarsspillere tilbake etter skade.....og HN var ikke en gang på benken! La det bare BLI slik.....i LAAAANG tid!!!
CP hadde ikke en eneste reell sjanse når forsvaret endelig var på plass. Spissene kunne utfolde seg.....og ÅRETS mål ble scoret.

Antonio vippet ballen inn i feltet der Andy Carroll sto på 10-12 meter.
Han kastet rundt sin digre kropp (2 m/100 kg)......og lå som en Flyvende hollender vannrett i lufta og DUNDRET den i X'et.
Ord er overflødig.....og dette MÅ BARE sees!

Hilsen a Happy Hammer......som så at det til slutt ble 3-0......med 3 vakre mål......og et BUNNSOLID forsvar. ENDELIG!

Innlegg av: Hammers (21.01.17 00:28 ), lest 2448 ganger
Endret: 21.01.17 00:48

I kveld kom det melding om at WH hadde kjøpte Fonte fra Soton for £8 mill.
Heftig med 80 mill NOK for en bra 33-åring.....nå når den like bra og like voksne Collins er skadefri.

Resultatet er at klubben p.t. har 4 GODE midtstoppere......og at vår "venn" HN "has a mountain to climb" for å komme på laget!
Han er i prinsippet degradert til Norges best betalte skopusser og koffertbærer......og godt er i grunnen det!
La det bare BLI SLIK!!!

Hilsen Hammers.......som får korrigere forrige innlegg en liten smule;
Carroll er 1,93 høy og ca 80 kg tung!
Stor er han uansett, sist lørdag var han den STØRSTE, men nå har han pådratt seg whiplash etter sin monsterscoring!
Usikkert om han spiller denne helgen.

PS:
Payet trener for tiden med U-23.
Satt ut av laget, satt ut av medspillerne OG satt ut av supporterne. Mannen falt fra GUD til SATAN ila no time.

Marseilles prøver å tvinge gjennom billigsalg på £20 mill, men dette er uaktuelt.
Prisen ER £30-35 mill.....for en ukjent spiller som kom fra samme klubb for £10 mill for 1,5 år siden.
Nå en av Europas beste!
Innlegg av: Den tro tjener (21.01.17 15:11 ), lest 2375 ganger

Nordtveit ikke i troppen.

Det ser riktig lovende ut.

Forrige kamp var han heller ikke i troppen. Da vant WH 3-0.

Når han er på banen derimot....da har det vist seg å gi god uttelling for motstanderlaget.
Innlegg av: Hammers (22.01.17 00:22 ), lest 2343 ganger
Endret: 22.01.17 00:57

Kjempekamp i dag og 3-1 borte mot M'boro.
Dønn solid forsvar - og offensivt og friskt spill fremover.
Flere har fått fjernet en bør etter dette tullet rundt Payet, og tidligere programhelter har med ett blomstret opp!

Årsaken til kjøpet av Fonte ble i dag avdekket. Fonte BLE tilgjengelig og laget MÅTTE ha en ny mann i forsvar. Kabalen gikk opp.
Midtstopper Ogbonna har i hele år spilt med skadd kne, og må opereres etter denne kampen. Ute resten av sesongen.

Da har fansen fått en NY helt.....Ogbonna, som har gitt alt for klubben......og samtidig gått på smertestillende hele sesongen.
Dette i motsetning til en viss sutrende franskmann. En antihelt som får selveste JUDAS til å se ut som "a really nice guy".

HAN levnes INGEN ære og fikk i dag lansert ny sang av supporterne på tribunen.
Samme melodi, men den tidligere lovteksten er byttet ut med et hatsk budskap:
Nå heter det bl.a.; We HATE Payet.....og.... We don't want you anymore.

Ja, ja......de østkantgutta har alltid hatt en god sans for humor.
Mange fantastiske gledesstunder har han uansett levert.....og spillemessig er han DEN BESTE siden Di Canio for 15 år siden.

Hilsen Hammers

PS:
Hva med HN - lurer du kanskje på?
Han var ikke på laget, ikke på benken - og ikke omtalt eller savnet av noen......så ikke spør meg.

Kanskje han satt igjen i garderoben og pusset noen fotballstøvler?
Nå når de skadde er tilbake tror jeg ikke vi får høre mye mer om han denne sesongen.
Det beste for alle parter hadde trolig vært at en klubb som f.eks Fulham, Leeds eller QPR hadde lagt noen £ på bordet......!
Men dette er vel en urealistisk drøm. De ser vel kamper......de også?
Innlegg av: Hammers (26.01.17 23:41 ), lest 2224 ganger
Endret: 26.01.17 23:42

Endelig noe å se fram til....!

I morgen (fredag) skal Robert Snodgrass fra Hull ha Medical og diskutere personlige betingelser. Jeg regner dette som 95% i Box.

Jeg skrev om dette ønsket for 14 dager siden.
En topp skotsk landslagsspiller som i alle år har spilt på svake lag, men som JEG bet meg merke i for et par år siden.
Da årets sesong startet pratet jeg varmt om Snoddy til en som spilte Premier Lge Manager. Det var aldri feil.

I mellomtiden skal utpresserne fra Marseille ha kommet opp i 28 mill for Judas, men blir fortsatt møtt med en kald skulder.

Når det gjelder nordmennene i WHU:
- Nordtveit: Helt stille om ham, og ingen later til å bry seg. Det hadde vært greit å få ham bort etter denne sesongen.
- Samuelsen: Satt på benken i Blackburn (Championship) i 1. halvår. Nå Peterborough i Lge One der han OGSÅ er benkesliter.
- Det virker som om han ikke passer inn i den fysiske engelske ligaen. Teknisk veldig god, men det blir i grunnen for spedt!
- Fortsatt veldig ung, men jeg begynner å lure på om han egentlig har noen framtid i England! Kanskje Nederland hadde vært bedre?

Hilsen Hammers.......som håper morgendagen til slutt ender med at Snoddy avbildes i Claret and Blue!
Innlegg av: Den tro tjener (27.01.17 00:09 ), lest 2195 ganger

Kanskje Hull kan ta Nordtveit i bytte?
De har jo en tilsynelatende forkjærlighet til norske spillere.

Og var det opp til meg, kunne de fått Nordtveit uten Snodgrass i retur.

Nordtveit UT, vil styrke laget mye mer enn Snodgrass INN.
Innlegg av: Hammers (27.01.17 00:44 ), lest 2199 ganger
Endret: 27.01.17 00:47

Dtt.
Ja, det hadde vært ønskelig......men er ikke noe tema. Problemet er trolig den høye lønnen HN for tiden har.

Det høres ikke ut som du er særlig begeistret for Snodgrass, men ikke la deg lure.
Husk; Payet var fullstendig ukjent da han kom fra nettopp Marseiile for 10,5 mill for 1,5 år siden.
Ble raskt en snakkis i hele Europa, og er en fantastisk spiller........selv om han til slutt sviktet - av familiære årsaker.

JEG TROR at RS kan bli noe av det samme. HANS frispark er også i verdensklasse, har en innleggsfot som få andre - og jobber utrettelig som en helt.....også defensivt.
Jobbingen står i sterk kontrast til Mr P som i prinsippet kun produserer framover!

Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen......og til det motsatte eventuelt måtte bli bevist ang Snodgrass!
Dette er hans FØRSTE "litt store klubb".....og han har vært suveren hele veien opp!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (27.01.17 20:07 ), lest 2159 ganger

Da er Snodgrass klar - og jeg gleder meg !!!
£7 mill + evt 3 i tillegg - maks 10 mill.
Jeg tror dette er et skikkelig røverkjøp.......men vi får se.

Bare ikke det vanlige skadespøkelses dukker opp igjen......
.........det som rammer nye dyre signeringer ila de første 3 kampene, og sørger for at de deretter blir borte i flere måneder.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (29.01.17 14:37 ), lest 2143 ganger
Endret: 29.01.17 14:38

Sky Sports melder i dag at Payet har reist til Frankrike og skal ha Medical hos Marseille dag.
Klubbene er enige om £25 mill + 5 i evt "add ons"! En grei pris.....når det først ble som det ble.
Regner med at salget er gjennomført i kveld eller i morgen - og at han kan spille for sin nye klubb på tirsdag.

Martin Samuelsen spilte hele gårdagens kamp for Peterborough......men dessverre ble det 0-4 i sekken.....mot svake MK Dons.
MS hadde en kjempesjanse, men klarte ikke å pirke ballen over streken.
Den lokale spillerbørsen hadde majoritetskarakterene for lagets spillere på 5-tallet, men ikke for VÅR mann. 1 av 3 spillere på 4:

"Martin Samuelsen: Slow on the ball, his tricks often take him backwards. Lacks the pace to be a regular attacking threat. Not sure what his best position is, missed a sitter at 0-0. 4.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (20.03.17 16:09 ), lest 2049 ganger

Jeg får svettetokter!
Tap 2-3 hjemme mot Leicester (0-2 før skummet hadde lagt seg i pint'en).
Leicester ble etter hvert rundspilt i 2. omg, flere 100% sjanser, men ikke F om ballen ville over streken.

Verre: 3 NØKKELSPILLERE ut med alvorlige skader ila kampen.

Deres status kom i dag:
OBIANG: Ute resten av sesongen. Den beste defensive midtbanespilleren.
REID: Ute i MINST 4-6 uker. Krumtappen i midtforsvar.......hvis vi kan si at det har hatt noen krumtapp i tesila!
ANTONIO: Ute i 3-4 uker. Toppscorer og tatt ut den siste engelske troppen.

Jeg frykter at den norske klovnen nå skal rykke nærmere laget. Satt på benken mot L, men kom heldigvis ikke inn.

Med 9 kamper igjen ligger vi i prinsippet 10 pts over nedrykk. Trygg situasjon sier "alle", men jeg er LANGT FRA sikker.
Flere lag bak har kamp til gode, og programmet kan egentlig skremme vannet av en.

4 neste: Borte mot Hull, Arsenal og Sunderland. Hjemme mot Swansea. Mao 3 nøkkelkamper i bunnstriden.
4 påfølgende: Hjemme mot Everton, Spurs og Liverpool. Borte mot Stoke.
Avsluttes borte mot Burnley, som så langt har vunnet 9 av 14 hjemmekamper. Råsterkt!

Jeg tror man må satse på at M'boro, S'land + ett lag til spiller så dårlig at de ikke rekker opp.
Egne prestasjoner har jeg begynt å miste troen på!

Hilsen Hammers.......som bare ønsker å komme seg gjennom - og deretter glemme hele denne møkkasesongen med alle mulige hindringer.
Innlegg av: Hammers (26.03.17 21:28 ), lest 2037 ganger
Endret: 26.03.17 22:43

Ja, ja.....nå slår HN til igjen. Denne gang for Norge.

- Nå innkastekspert. Ikke ETT kast fører til annet enn at det skaper en kontring for NI.
- 0-1 e/1 min 30. Sistemann ballen rundet før keeper var HN.
- 0-2 e/33 min. Nordtveit står og sover mens han lurer på hva han skal spise til kvelds. Sovende rundingsbøye.
- Fyren er NULL offensivt.
- Fyren er NULL defensivt.
- Støttepasningenes KONGE.
- Langpasninger som går i ALLE himmelretninger, men ALDRI til en medspiller.
- Det eneste han kan er å jogge meningsløst rundt på banen og å være til stede.
- I gamle dager kaltes slike for PROGRAMFYLL!

- Gult kort for å ha tatt frispark før fløyta ble blåst. DEN varianten har jeg tidligere aldri sett, men HN ordnet biffen!
- Regner med at Lagerbäck har sett nok i 2. omg.

2. omg og ny tillit til HN:
- LITT mer positiv start for "generalen" og faktisk er par brukbare fremspill til medspiller! Håper ikke Bilic har sett DET!
- Enig med Reka ang HN i 2.omg. Spilt seg stort opp, og tom et frispark som ble småfarlig.
- Endelig spiller HN litt, vipper ballen over hodet, sprer pasninger og delvis dirigent. Minner nesten om en ANNEN nr 6 - i WHU.
- Bobby Moore, men SELVSAGT uten annen sammenligning enn draktnummeret......som for lengst er fredet i hans moderklubb!
- Dett var dett - og kampen blåses av!
- Greit nok med litt bedring i 2. , men det blir liksom ikke noe av det som vises.
- Ingen intelligente framspill, men lange, trege og forutsigbare. Enkelt å forsvare seg mot slikt.

Hilsen Hammers
Innlegg av: tapogvinn (26.03.17 21:30 ), lest 1991 ganger
Endret: 26.03.17 21:31

tja, forsøk å finne en eneste spiller på det norske laget som er i nærheten av middels internasjonalt nivå. Jeg tror du skal lete godt.

Innlegg av: Den tro tjener (26.03.17 23:10 ), lest 1841 ganger

Nå er det lenge siden HN har tabbet seg ut i WH.
(Det hjelper jo på at han ikke har spilt)

Sånn sett passet det jo flott for han å bidra til et par mål i kveld. Det gjelder å nytte anledningen når man først slipper innpå. Hvilken vei målene kommer, har sjelden bekymret HN. Og dessuten scoret han ikke selvmål i kveld. Og heller ikke lagde han straffe mot.
Bare det er jo en prestasjon i seg selv.

I mine våteste drømmer, fantaserer jeg om HN i ManUtd drakt.
Innlegg av: Hammers (27.03.17 00:50 ), lest 1816 ganger

I følge Sunnmørsposten har det vært twitter-storme mot Reka's uttalelser under dagens landskamp. HELT urimelig etter mitt syn.
Reka fortalte rett ut hva han mente om det han så og hva alle vi andre kunne observere - inkl bedringen i 2. omg.

HERLIG med sidekommentatorer med peiling som ikke feier virkeligheten under teppet - og som refererer virkeligheten som den ER!
På Sumo er det mange flinke (min fav trolig Trevor Morley), mens slike som spesielt Hangeland kun snakker folk etter munnen!

Her er kommentaren i Sunnmørsposten:

http://www.smp.no/100Sport/fotball/Kjetil-Rekdals-TV-opptreden-skaper-Twitter-storm-232941b.html?cx_front_click=baseline_test&cx_front_click_place=1&cx_front_click_articles=3

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (02.04.17 00:11 ), lest 1758 ganger
Endret: 02.04.17 01:20

1/4. "Kjære dagbok".

Kjære deg......fortell meg hva skal jeg gjøre for å bli kvitt min økende depresjonsfornemmelse?
Tenk.....i dag tapte vi 2-1 for elendige Hull......som snart har tatt oss igjen på tabellen - etter en elendig kamp av begge lag!

- Skal jeg dra til min fastlege om å be om at det skrives ut en DOBBEL porsjon med lykkepiller? Eller er TREDOBBEL?
- Skal jeg slutte å se fotballkamper og bare glemme det hele?
- Skal jeg melde meg inn i Frelsesarmeen, gå på møter og heller samle fisker i garnet........i møteboka??
- Skal jeg dra til kirka i morgen......og DER håpe på å få oppleve LYSET.....for HER ser jeg kun et evigvarende mørke!

- Onsdag får jeg meg et NYTT mareritt mot Arsenal. Da synker vi enda dypere, og vi vil stå til knærne i MØKK!
- Deretter hjemme mot Swansea. DE må vi vel klare å få noe ut av før vi drar til Sunderland.
- Ja, la oss håpe på 4 poeng på de 2. JA.....la oss tvinge oss selv til å være LITT optimistiske - selv om jeg EGENTLIG ikke er!
- DETTE er trolig siste mulighet for poeng i år.
- Deretter ikke ETT poeng til......så elendig som ALT nå er og de resterende kampene mot KNALLHARD motstand!

Dagboka mi......skjønner du meg?

Hvor tror DU at feilen kan ligge?
- Er du enig med meg i at det kan være den koselige Bilic! Selveste manageren.....eller er det for slapt på trening?
- Ja, jeg lurer... etter alle de merkelige interne disponeringer - de hodeløse innkjøpene hans og de sene målene mot.
- Jeg trodde at en Kroat med fartstid i Tyrkia virkelig så forskjell på gull og KRÅKESØLV? Gjør de ikke det....disse kroatene?
- Disse folkene er da kjent for sin business......i hvert fall i møte med blåøyde nordmenn på badeferie der nede.
- Men, hva ser jeg på banen.....annet enn PURE SHIT.....bortsett fra et par stykker? Dette kjøpt for 600 mil NOK ila sesongen.
- Ikke EN gullklump har kommet inn........mens den vi hadde i Payet fikk nok og gjorde opprør....før han forsvant ut døra!

Kjære dagbok.
- Jeg tror dessverre at vi kommer til å rykke ned sammen med Sunderland og Middlesbrough.
- Og du.....nå orker jeg snart ikke flere av disse nedturene!
- Jeg får vel heller logge meg på YouTube.....og finner meg en RÆVA låt av selveste KRÅKESØLV!
- DET er trolig noe som kan passe bra for min del.....etter dagens begredelige innsats og resultat!

Hilsen Hammers........The man in black......men IKKE pga klærne!

JØSS: Et aldri så lite lysglimt i det fjerne.......i hvert fall for oss nordmenn.
Martin Samuelsen kom inn for Peterborough etter 73 min og headet inn 1-0 ETT minutt senere. Laget vant til slutt 2-0.
Hans første mål for laget i år. Hurra!

Innlegg av: Hammers (08.04.17 21:00 ), lest 1601 ganger
Endret: 08.04.17 21:06

"Cupfinale" hjemme mot Swansea i dag......og ENDELIG seier med 1-0 etter 5 strake tap.
Dog sjokkerende dårlig spill av slike som kom i sommer for 50/100/200 mill NOK, men nå er vel plassen i Prem Lge reddet?

Ja, den er nok det.....med en avstand på 9 pts (inkl bra målforskjell) til det beste av de 3 nederste - og kun 6 kamper igjen.
Også DE har vanskelige motstandere - så selv om vi taper resten (kanskje poeng mot Sunderland i neste) - så holder dette.
Alt annet vil være en sensasjon!

Nordmenn:
- HN som 1 av 7 på benken. Av disse var reservekeeperen + 2 skadde. Av de 4 andre ble 3 byttet inn.....alle unntatt HN!
- Samuelsen: Spilte hele kampen for Peterb. Hadde en flott dribling som førte til straffe (som medspiller bommet på).
- Hadde og en heading i 2.omg, men den var skuffende. Fikk karakter 5. De bak på banen fikk 6/6,5.....mens de foran lå rundt 5.
- Resultatet: Tapte 1-0 borte for "rock bottom" Coventry! Mao, ikke noe å skrive hjem om!
- J King i Bournemouth med fantastisk skudd i krysset mot Chelsea og var ellers bra. Har nå 13.....og hylles på tribunen.
- Merkelig at det ikke blir stort ut av det på landslaget.

Hilsen Hammers.......som endelig kan puste ut..... Regner med at det bli en SKIKKELIG vårrengjøring i stallen ila sommeren!
Kanskje (trolig?) begynner man på toppen......selv om styret sier at Bilic har 100% tillit. Det var vel for å gi arbeidsro?
Innlegg av: Den tro tjener (08.04.17 22:42 ), lest 1547 ganger

Bilic har vært skrekkelig svak på overgangsmarkedet. Stort sett alle han har hentet er jo 100% hjelpeløs.

Og den eneste han har truffet med, og som virkelig var god, han ville ikke være der.

En annen ting. Hva er det WH gjør galt, og som fører til at "alle" spillerne pådrar seg strekkskader?
Treningsmetoder
Belastning
Treningsfasiliteter

Noe er det.

Men ellers får vi glede oss over sannsynlig spill i PL også neste sesong. Mulig jeg feirer med en GT i kveld;-)
Og så legger jeg inn en sekvens i kveldsbønna om at HN selges. Eller gis bort. Selvfølgelig aller helst til ManUtd, men uansett er det viktigste at han forsvinner fra klubben.
Innlegg av: Hammers (17.04.17 00:08 ), lest 1499 ganger
Endret: 17.04.17 00:50

Før Påske håpet jeg på 4 poeng ila høytiden - og 4 ble det mot skrekkelig svake lag....som begge kommer til å rykke ned!

Jeg har nå satt opp min beregning over bunnstriden - sett mot gjenstående kamper.
Konklusjonen er at dagens 3 nederste også er de som forsvinner.....under normale forhold.

Deretter følger Hull (ca 37), så oss (ca 37-38 - taper trolig resten - under tvil et par heldige poeng) - og deretter CP (ca 39).
De øvrige ender over 40 poeng.

Sunderland (vurdering av WHU):
- NOK en nitrist forestilling av et lag som opptrer som enkeltpersoner. I hvert fall ikke som et lag!
- Riktignok 2 mål, men det mot et ENDA VERRE Sunderland som scoret på begge sine sjanser. Vi hadde "kanskje" 4, men tviler.
- 2 gedigne keepertabber av det komiske slag sørget til slutt for at hjemmelaget stakk av med et poeng. Adrian i neste!!!!
- Byram (h.back)utvist e/2 gule - og nok en spiller ute i møtet mot Everton. Begynner å bli mange nå. Kommer HN inn??? Huff!
- Everton: NYTT Lukakushow av vår marerittmann som MINST må ha scoret i de siste 10. Ute av telling - m/mine 10 fingre!
- HN fikk 10 min. Lusket rundt på midten, et par berøringer - men gjorde ingen ting. Heldigvis - da ble det ikke noe galt.

- I kveld så jeg Payet i kamp mot St. Etienne. "Han" vant 4-0....etter å ha vært 3. sist på ballen ved de 3 første.
- Det 4. satte han selv inn - etter skudd fra kanten av 16 - tretti sek før dommeren blåste av.
- Han lekte seg på banen - når han gadd! Hadde ellers 3-4 farlige framspill og var som før.
- Dvs, da kampen startet trodde jeg at han var tidlig skallet! Men nei, han var pyntet med gule tigerstriper tvers over toppen.
- Ja, ja......noe må han da bruke Judaspengene på. MEN, en herlig artist er han......noe annet vil jeg aldri si!

Hilsen Hammers......som har blitt overbevist om at Bilic får fyken i sommer.

Alt er bare planløst/håpløst.....uten gnist/energi....eller kreative bidrag.
Nei, ingen ting......bortsett fra en haug støttepasninger fra 10 usikre utespillere m/samme drakt.....og med et felles håp om et lucky break (tabbe av motstander).....fra tid til annen!

I fjor ønsket jeg at kampene skulle avsluttes etter å ha ledet borte mot f.eks MC, Ars og Liv.
I år håper jeg OGSÅ at kampene skal blåses av, men KUN pga av at det som vises er så UTROLIG kjedelig med slik UTROLIG lav kvalitet!
Man vrir seg i stolen av elendighetene.......og jeg er OVERBEVIST at de to engasjerte lokale eierne (gml supportere) gjør det samme!
Bilic og hans mannskap kan bare begynne å pakke sammen i det små......til fløyta går den 21. mai!
Innlegg av: Jæims Bånn (17.04.17 08:30 ), lest 1417 ganger

Jeg er ikke wh-supporter,men våger meg utpå med et svar allikevel;)

Jeg tror det har skjedd mye rundt driften av klubben som går på alt annet enn fotball. Nytt stadion med tilhørende logistikk f.eks. Dette går utover laget.
Jeg mener bilic er en trener av ypperste merke,bare se hvordan Kroatia herjet under han. Noen ganger blir det mismatch mellom trenerens ideer,spillermatriell og klubbledelsen. WH gjorde en glimrende sesong med bilic,andre året blir ofte tøft. Spesielt om spillere mister sulten eller selges.
Jeg tror Wh vil tjene på tålmodighet til bilic og innse at dette var en sesong å bygge på (forutsatt at de holder seg).

Og ja, nordtveit er skrekkelig dårlig. Må ha vært tidenes agentprestasjon å få han til Wh for de betingelsene.
Innlegg av: Den tro tjener (22.04.17 23:43 ), lest 1327 ganger

Så inntraff det nærmest utrolige.

Ikke selvmål, ikke straffe mot og ellers en godt gjennomført kamp uten store avgjørende feil.

Nordtveit spilte solid, tidvis med veldig gode inngripener og prestasjoner, og en kamp til absolutt godkjent karakter.

Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle oppleve.
Innlegg av: Hammers (23.04.17 00:58 ), lest 1317 ganger
Endret: 23.04.17 00:59

Ja, dette var da generelt sett langt bedre enn fryktet. Dau 1.omg, men 2. ble da tidvis riktig underholdende.
0-0 og en brutt Lukakuforbannelse. Første målløse mellom disse siden 1980 - og før det var det visst en i 1927 (ref reporterne).

HN kom seg utover i kampen (har nå brukt nesten en hel sesong på å levere såpass), men likevel mest middels vare.
Som Tjeneren sier; et par bra inngripende og et par framspill. Såpass må man vel forvente av en som tjener millioner?

Gode gamle Collins imponerer stadig der bak.......(lurer på om han har vikingeblod i årene).....og var 10 hakk bedre enn HN.
Det samme om den "morsomme" venstrabacken Masuaku. Kvikk, herlig ballkontroll og tacklet glimrende. Disse var mine beste.

Ellers dårlig nytt om Samuelsen.
Hans lånekontrakt med Peterborough ble i går terminert (før tiden), og han er tilbake.
P's manager sier at han har slitt med sin "confidence" etter det elendige oppholdet i Blackburn før jul.

Som jeg skrev for en tid tilbake; han har hatt en tung tid i engelsk fotball. Kanskje en liga i "mindre" målestokk passer bedre?
Nederland, Norge......eller noe i den duren. Der kan han få være stjerne på laget i stedet for fast benkesliter i England.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (26.04.17 02:07 ), lest 1250 ganger

Samuelsen har som sagt returnert til moderklubben, og i går spilte han for U-23 som vant 4-0 borte mot WBA.
Martin scoret 2 flotte mål, og virket frisk og rask. Kanskje det likevel er et håp i engelsk fotball?
Et KORT utdrag av kampen kan sees her:

http://www.whufc.com/news/articles/2017/april/24-april/highlights-west-brom-0-4-west-ham-united-pl2

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (26.04.17 12:22 ), lest 1217 ganger

Når skal årets lidelser egentlig ta slutt???
Håper dette til slutt fører til at man blir flyttet ned 1-3 divisjoner!

http://www.bbc.com/news/uk-england-39716009

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (29.04.17 21:27 ), lest 1195 ganger

Nok en 0-0.....nok et poeng og "noen og 90" % sikker mtp nedrykk.
HN spilte også dagens kamp - og var ikke helt borte når han først kom i gang fra det 30.min.
Gjorde ikke noe spesielt framover, men bra på def midtbane - UTEN vesentlige tabber av noe slag.
De engelske supporterne gir ham også middels karakter, men positiv omtale:

Nortveidt: Rock solid in front of the defence but why did it take so long to play him in his proper position 6

- I dag meldes det at Bobby Moore skal pryde halefinnen på et av flyene til Norwegian. Trolig den 1. fotballspilleren.
- Skattesaken denne uka var visst storm i et vannglass. Saken dreide seg mest om Newcastle, men vi var indirekte involvert.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Den tro tjener (29.04.17 21:59 ), lest 1167 ganger
Endret: 29.04.17 22:38

RE^2: NORDTVEIT i WH - En supporters SKREKKELIGE dagbok!

Skattesak status?

Jeg har ventet på statement from the boardroom, men ikke sett noe.
Også helt stille i media.
Hva har du hørt?

Og hvorfor er ikke Sakho i troppen?
Innlegg av: Hammers (29.04.17 23:56 ), lest 1140 ganger
Endret: 29.04.17 23:58

Dtt.
- Ingen fra klubben ble arrestert da 30 "inspektører" stormet inn på uventet besøk.
- Dette er visstnok et ledd i en større etterforskning i eng fotball - med vinkling mot transfers.
- Demba Ba's overgang til Newcastle på "free" for noen år siden er visstnok det som utløste raidet.
- Det KAN ha vært noe snusk der, men da mellom spiller/Newcastle/agenter.
- WHU har nå gitt all ønsket dokumentasjon til skatteetaten.

Sakho:
- Hans fravær overrasket vel de fleste. Det ryktes at det har vært en klinsj med Bilic, noe SB benekter.
- Sakho skal scanne sin plagsomme rygg mandag.
- Fraværet kom etter HANS utsagn om "vondt"......mange tviler - ligger kanskje annet bak?
- Nå har det vært utrolig mye dritt rundt denne spilleren i lengre tid. Alt fra politiaksjoner til skade til Gud vet hva?
- Personlig tror jeg ikke at han har noen framtid hos oss, men vi får se. Mye rusk rundt fyren!

Hilsen Hammers.......som forresten kapret hans autograf (i programmet) foran oppgjøret mot QPR like etter overgangen.
Mål ble det også - og han spilte godt sammen med Valencia - som nå er på lån til Everton....og som trolig OGSÅ er på vei ut?
Innlegg av: Hammers (30.04.17 00:40 ), lest 1128 ganger
Endret: 30.04.17 00:55

Nedrykkstriden:

- Sunderland ER ute.
- Middlesborough er i prinsippet ute. Langt bak og gjenstående mot MC/Chelsea/Soton/Liverpool.

Da gjenstår ETT lag!

Swansea (31....minus 29 mål):
- Taper mot MU i morgen. Deretter Everton (h), degraderte Sunderland (b) og WBA (h).
- HVIS de skulle klare E, deretter S.....ja da kommer det til å KOKE mot WBA. HVIS de da vinner.....ja da er det 40!

Hull (34....minus 31 mål):
Sunderland (h) er meget mulig seier. Deretter en DØDSVIKTIG kamp mot CP (b) - og hjemme mot Spurs (normalt tap).
Med 2 seire ender man på 40!

CP (38....minus 10 mål):
Ai,ai, ai.....dagens tap mot Burnley var ILLE! Neste MC (b), deretter den dødsviktige mot Hull (h) - og så MU (b).
Manchesterkampene ender vel med tap, men Hull??? Tar de ETT mot Hull er de forbi oss, men da er Hull bak - med 38!
Denne blir nok dramatisk! Med tap for Hull KAN det faktisk bli nedrykk på Big Sam!

WHU (39....minus 15 mål):
Spurs (h), Liverpool (h) og Burnley (b). For MEG er dette 3 TAP (kanskje 1 poeng på en 0-0?).
Massevis av skadde spillere, ingen spisser av betydning.....og NEI. 39 poeng.
Likevel + ETT poeng mot Hull/Swansea pga målforskjellen.

Alle over er trygge!

Når jeg hører gutta på TV2 Prem Lge virker det som om de ikke har kontroll på gjenstående kamper.
Det MÅ man ha, for ser man på dem mot poengene - ja så er det ikke så sikkert som de liker å fortelle.

Uansett, jeg tror i grunnen Swansea står for en umenneskelig oppgave......og tror at DET bli lag 3 - under streken!

Hilsen Hammers......dog spent på oppløpskampen!
Innlegg av: Hammers (30.04.17 18:05 ), lest 1068 ganger

Jøss.
Swansea dominerte mot MU på OT og gikk til pause med 0-0.....helt til Rashford la inn sin søknad om en Oscar - og lurte en SVAK psykisk dommer sek før pause! Flaut å se på - og nok et "bevis" på at videodømming BARE MÅ komme! Jeg er nå drita lei av slike svake sjeler av noen pipeblåsere som stadig dømmer i favør de store.
EN slik åpenbar feil kan ruinere en klubbs sesong.....og gjerne også flere. Dommerne MÅ få skikkelige hjelpemidler!
Det er ALLE tjent med!

Følte med Swansea som "heldigvis" klarte 1 poeng....og som fortsatt må vinne sine 3 siste for å kunne passere oss.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (06.05.17 00:31 ), lest 1006 ganger
Endret: 06.05.17 00:41

Da denne tråden ble opprettet i nov i fjor var det etter kampen mot Spurs....en kamp som ble rotet bort på uforståelig vis....!

I DAG var det også Spurs.
Drittlaget fra nordre deler av London, som i årevis har tappet oss for de beste spillerne - og som man er OPPFOSTRET til å hate!
I dag intet unntak. We all hate Spurs!

Dette lyste fra tribunen som KOKTE, fra spillerne.....og fra alle som fulgte med på avstand!
Spillerne var heltente, tacklingene fløy, og det ble vist en innsats jeg ikke har sett tidligere i år!
"Stjernene" til Spurs....Kane, Alli og Eriksen......spilte de? De sto da vitterlig i lagoppstillingen! Fullstendig usynlige.
Som paralyserte av en djevelsk vikinghorde som angrep fra ALLE kanter!

I kveldslyset så vi gutter fra nordre som møtte MENN fra østre London!
Guttene ble nedkjempet etter alle kunstens regler.....og da bataljen ENDELIG var over lusket de av banen med halen mellom beina -
som 11 skamslåtte bikkjer! Et "HERLIG skrøpelig" syn!

I dag reddet vi plassen med vår fullt fortjente 1-0....og Spurs kølet det til for seg selv i toppfighten mot Chelsea!
Akkurat det sistnevnte driter nå jeg i, men gratulerer Chelsea med VÅR innsats!

Hilsen Hammers.....som i kveld har opplevd årets beste seier - med nok et reservepreget lag - og med HN GODT plantet på benken!
Innlegg av: Den tro tjener (06.05.17 02:54 ), lest 964 ganger

Det inntreffer av og til.
Riktignok svært sjelden.
Men du verden hvor godt det er når ærlig, redelig og hard arbeid lønner seg.

Grattis til alle enfoldige, enkle og gode WH sjeler med hjertet for fotball på rett sted.

Noen ganger er verden en god plass å leve.

I kveld er absolutt en slik kveld.
Innlegg av: Hammers (11.05.17 22:48 ), lest 901 ganger
Endret: 11.05.17 22:49

Litt smånytt:

- ANTONIO: "Hammer og the year" - og fulgte opp med å underskrive ny 4-års kontrakt. Dobbel ukelønn fra £35'-£70' pr uke!
- NOBLE......skal også under kniven e/langvarig skade. Misser sesongens 2 siste nå når poengene er sikret.
- CARROLL og SAKHO trolig forsøkt solgt ila sommeren. Kinamann interessert i C. Verre med S.....som trolig går SVÆRT billig!
- TRANSFERS: Kanskje det blir kjøpt for £85 M denne sommeren. £40 i årlig overføring + £45 via innsparte midler fra denne sesongen.
- SAMUELSEN: Scoret vinnermål (s. min/straffe) i S/F v Wolves for U-23. Finale v Newcastle (b) kommende tirsdag.
- Gjelder opprykk til ungguttas 1.div.
- Kort utdrag fra kampen. Samuelsen kun synlig et par ganger. Elendig heading e/ca 1,40.....og straffen fra ca 3,20.

http://www.whufc.com/news/articles/2017/may/08-may/highlights-wolves-1-2-west-ham-united-pl2

Hilsen Hammers
Innlegg av: Den tro tjener (11.05.17 23:37 ), lest 873 ganger

Kjipt med Sakho. Han er jo en god spiller når han vil. Absolutt potensiale, men nytter vel ikke hvis hodet ikke henger med.
Innlegg av: Hammers (12.05.17 00:00 ), lest 875 ganger
Endret: 12.05.17 00:04

Dtt.

Godt sagt.......og jeg tror du traff spikeren MIDT PÅ HODET!
Da pengene begynte å trille inn ble det bare tull og tøys - og flotte biler/damer så ut til å være pri 1 for ham.
Ja, ja......det ble da ca 18 mål første sesongen.......men dyre var de.....!

Hilsen Hammers.
Innlegg av: KalleQ (12.05.17 15:20 ), lest 842 ganger

Nordtveit må være WestHams dårligste kjøp noensinne. Holder knapt elitserienivå i Norge og er IKKE i Lagerbacks neste tropp.
Innlegg av: Weihenstephan (14.05.17 17:16 ), lest 804 ganger

West Ham tilbake med sin sedvanlige kvalitet. Tabellen taler for seg, sitt TYDELIGE SPRÅK. Forrige runde var bare et STORT BLAFF. I det store og hele er det KLASSEFORSKJELL ;-). (Men det krever sin mann å erkjenne dét, HAMMERS?)

Vi venter nå på et historisk øyeblikk, gjør VI ikke? COYS!!

:-))
Innlegg av: abbos (14.05.17 17:58 ), lest 768 ganger

Heia Lfc- premier league next -:)
Innlegg av: Hammers (14.05.17 20:46 ), lest 725 ganger
Endret: 14.05.17 20:51

Alle norske kommuner og større organisasjoner har sine "kriseteam" i tilfelle større ulykker, tilsvarende hendelser.

I dag stilte VI med VÅRT KRISETEAM.
- Alle spissene m/reserver er ute med skader.
- Hele midtbanen m/reserver (unntatt Lanzini) er ute med skader.
- Et par av de normalt bakerste i fireren er ute av samme grunn, men her ikke krisen like stor. Greie reserver utpå.

Kampen i seg selv er selvsagt ikke noe å snakke om pga omstendighetene - da plassene allerede VAR sikret - og alt bar preg av det.
MEN, vår norske "venn" er absolutt verdt noen ord.....og jeg fulgte med - steg for steg.

- Egentlig oppsummerte Ivers det hele på en utmerket måte.....i kjent Reka-stil.
- "Dessverre må man konkludere med at HN spilte en MEGET svak kamp"......var sånn ca hans ord etter kampen!
- Da Wikestad i 2.omg påstod at dette var en av hans BESTE kamper i WH-trøya holdt jeg på å sette et "popcorn" fast i halsen....!
- At en spiller i prem lge klarer å slå noen pasninger ila en kamp er da bare "job as usual"!
- Det var ANDRE forhold som var på et BUNNIVÅ.......ja SKREMMENDE å se på!

I mine kampnotater har jeg notert stikkord som:
- Treg.....ETT gear.....Går på sparebluss....Passiv...og passiviteten var LETT synlig ved de 3 siste målene.

- 0-1: Tar med den og. Det startet da en lang ball ble sendt rett forbi kroppen til * (= stjerna). Dog ikke direkte involvert.
- 0-2: * utrolig passiv og regelrett rundingsbøye. Ja, utrolig å se på passiviteten.
- 0-3: * utrolig passiv tilskuer. Sto handlingslammet 1 m fra motspiller. Hadde dette vært Collins hadde tacklingen sittet direkte.
- 0-4: * rundspilt og levde i sin egen verden. Daffet rolig. Målscorer gikk bak ryggen hans og ballen kom på tvers foran.

- * er ikke i den bakre 4', men def anker på midten. Problemet er at han IKKE forsvarer målet. Gidder liksom ikke.
- Stadig feilplassert ved å stå mellom ball om midtstrek. Ikke mellom ball og egen mål.
- Innsatsen var under enhver kritikk. Trolig den utespiller på lager som beveger seg minst ila kampen.
- Virker som han mener at hans jobb KUN er å fange opp nedfallsfrukt som triller til han - etter at laget har gjort jobben.
- Merkelig nok ble det litt innsats helt på slutten - da stillingen var 0-4, men da var selvsagt skaden for lengst gjort!

- At * ETTER kampen var fornøyd med egen innsats er for meg en gåte FULLT på høyde med selveste Skapelsesberetningen!
- Gutta i studio satt uansett og himlet med øynene da de "kloke" ord om egen innsats kom fra nordmannen......!

Hilsen Hammers..........som nå ser han fikk karakter 4 av de hardbarka supporterne i lokalmiljøet - med en treffende beskrivelse:
- "Nordtveit: One half of what I calculated to be about our 10th choice central-midfield partnership; a yard off the pace at best".

Snart må også Bilic få opp gluggene og prøve å lure fyren vekk. Salg eller på lån til noen.....!
Salg er vel tvilsomt da hans lønnskrav trolig blir et effektivt hinder?
Innlegg av: HarryKane (14.05.17 22:17 ), lest 674 ganger

Nordtveit var god i dag, blødde virkelig for drakta.. hærlig å se han gå å luske rundt målscorerne til LFC. Uten engang å late som han prøver å forhindre scoring.

Forsvarskampen mot Spurs viste seg virkelig å være det eneste å spille om for MENN fra østre denne sesongen- og det lyktes de jo godt med. All ære for den kampen..

Forøvrig var det en fin dag for gutter fra nordre i dag. Fantastisk seier og avskjed med WHL
Innlegg av: abbos (14.05.17 22:28 ), lest 650 ganger

Re Hammers

The Hammers ble banket av et lag på et høyere nivå!!
Ikke gi Nordtvedt skylda- da har du ikke greie på fotball!
Utrolig at du bruker så mye tid på dette- livet går videre!!
Dessuten består et lag av 11 spillere-ikke en som du patetisk nok kun er opptatt av.
Bruk heller tid på aksjene dine- ny spennende dag imorra :-)
Innlegg av: Hammers (15.05.17 00:19 ), lest 630 ganger

- Noen dager er bedre enn andre.
- Noen sanger er også BEDRE enn andre - og av "høy kvalitet" .......med mye østkanthumor!
- VERD å høre disse 40 sekundene....for alle WHU, Chelsea og Spurs supportere.....slik at humøret kommer på topp igjen:

https://www.youtube.com/watch?v=0-kdVQwq6LI

Hilsen Hammers.......:-)!
Innlegg av: Hammers (16.05.17 22:09 ), lest 571 ganger
Endret: 16.05.17 22:12

Endelig en liten gladnyhet.

U23 vant play off finalen mot Newcastle 2-1 i kveld.....og rykker dermed opp i eliten for denne aldersklassen.
Her møter man neste sesong de 7 store lagene i prem lge.....+ Sunderland, Derby, Leicester og Swansea.

Årets sesong for U23 var preget av mange utlånte spillere og reserve reservelag, slik at sesongen ble svært ujevn.
I kveld var flere av de utlånte tilbake. Bl.a spissen Martinez......som puttet inn begge - etter at N hadde tatt ledelsen.

Samuelsen spilte hele kampen, hadde et par sjanser og var nevnt noen x i liveoverføringen (tekst).
Regner med at jeg kan legge ut et videosammendrag med høydepunkter ila morgendagen.

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (17.05.17 20:40 ), lest 524 ganger

Her er klippet fra gårdagens seier for U23.
Det virker som om jeg overdrev litt med Samuelsens sjanser siden han kun vises EN gang med ballen. Bra sak etter ca 3.20.
Ellers 2 bra mål (spes det siste).....mellom ca 1,45 og 2,11.

http://www.whufc.com/news/articles/2017/may/16-may/highlights-newcastle-united-1-2-west-ham-united-pl2

Hilsen Hammers.......som gjerne skulle sett Martinez på laget i siste kamp mot Burnley isf. håpløse Calleri.
Sistnevnte forsvinner uansett etter sesongslutt!
Innlegg av: Odi.1 (17.05.17 21:21 ), lest 508 ganger

vi banket de lett, :=) 0-4
Philipe brukte Håvard Hedde til rundingsbøye...
Innlegg av: Weihenstephan (18.05.17 23:34 ), lest 449 ganger

Én kamp i PL i kveld - og for et fyrverkeri. Her har WH virkelig noe å lære: ballinnehav, pasningskvalitet, styrke mann mot mann, samspill, avslutningsegenskaper etc. etc. SE OG LÆR!

Forøvrig enig med innlegg lenger oppe at det å legge skylden for WH's misære på Nordtveit er å dra det litt vel langt. Foreslår derfor at du Hammers sletter de to første ordene i trådtittelen! ;-)

COYS
Innlegg av: nikkers (18.05.17 23:43 ), lest 442 ganger

Dembele og wanyama dominerte mideen. Granittblokker begge to. Kane er verdensklasse. Stått over 7 kamper men har 26 PL mål! Fantastisk. Manglet Eriksen idag,men han var faktisk ikke savnet. Nå må vi treffe litt bedre i sommerens vindu. Vedr denne Nordveit vil han spille bedre neste år. Noen trenger tid for å takle tempoet i PL. COYS
Innlegg av: Hammers (19.05.17 00:05 ), lest 430 ganger

Foreslår at denne Spurs-karen m/flere nick heller skaper sin egen tråd og fortsetter sin selvhyllest der.
At vårt reservelag smadret den nevnte "betongblokka" var så fornøyelig at man bare MÅTTE ha seg en fest etterpå.
3 poeng..og Spurs dreit seg i ligastriden for andre år på rad. Denne gang pga østkantgutta.......som nå feirer med FEST:

https://www.youtube.com/watch?v=6K8PU8AcwuQ

Hilsen Hammers
Innlegg av: Weihenstephan (19.05.17 05:33 ), lest 395 ganger

Godt forslag Hammers!

Hvis én av oss skulle starte en egen tråd ville tittelen lyde noe slikt som "SPURS - en supporters FESTSTEMTE dagbok."

Den ville blitt fylt med som du sier hyllest til laget, feiring og festivitas - ikke FRUSTRASJON, NEGATIVITET og SKREKKELIGHETER!
Innlegg av: OIL-IT (19.05.17 08:11 ), lest 372 ganger

Hammers, jeg var på kampen. Det er så enkelt at det var stor klasseforskjell på lagene i den. Tempoforskjellene var markante. Kampen betød da også mest for L`pool. HN? Flotte pasninger, men altfor lite aggressivitet. Middels på et i den kampen dårlig lag. Ingen spesielle mishagsytringer mot ham, tvert imot, han fikk til tider litt applaus for pasninger. Du får håpe på bedre tider neste år.
Innlegg av: nikkers (19.05.17 10:33 ), lest 352 ganger
Endret: 19.05.17 10:35

Morsomt at du tror at WH la Spurs sitt tittelhåp i ruiner. Det var avgjort for lenge siden. Kun media som holdt det gående pga teoretisk håp. Tottenham kan ikke vinne alle kamper dessverre. WH la seg i forsvar, spilte som det var cupfinale, og fikk et heldig mål. Spurs hadde som vanlig alt av spill, de får sjansene som kom, og dominterte som vanlig kampen selv på bortebane. WH hadde alle mann på egen banehalvdel mesteparten av kampen. Patetisk på eget gress og viser virkelig at mindreverdighetskompleksene lever i beste velgående.

Uansett Spurs spilte en dårlig kamp mot et dårlig lag og tapte. Gratis til WH. For WH var det "cupfinale" for Spurs bare nok en kamp.

COYS
Innlegg av: KalleQ (19.05.17 10:55 ), lest 336 ganger

Manager Bilic skjønte vel fort at han hadde kjøpt katta i sekken når han hentet Nordtevit. Temposvak, dårlige pasninger, dårlig plasseringsevne. Da kan man ikke spille i premier league.
Innlegg av: Weihenstephan (19.05.17 19:08 ), lest 317 ganger

Bilic har dessverre for WH alt for mange katter i sin sekk, ikke bare syndebukken Nordtveit. På begynnelsen av sesongen stod Bilic SELV oppi denne, til KNES i sine SPRELLENDE katter.
Innlegg av: Hammers (19.05.17 20:42 ), lest 311 ganger
Endret: 19.05.17 20:45

OIL-IT.

HN var passiv tilskuer like i nærheten av motspiller/ball ved de 3 siste målene. Det finnes ikke gnist i denne entaktsmotoren.
Her er det kun EN ting som gjelder....å bli kvitt gratispassasjeren så raskt som mulig - på et eller annet vis.

Som sagt i min kommentar etter kampen; et par bra pasninger.......men er ikke slikt en SELVFØLGE av en def spiller på midtbanen.
Applaus gir man når det gjøres noe SPESIELT bra - ikke når du gjør selvfølgeligheter.
2. omg var uansett HELT under pari!

Hilsen Hammers......som har registrert at HN jevnlig er nevnt som en av ca 7 spillere som trolig forlater ila sommeren.

PS:
WH aktiverte i dag sin opsjon på å forlenge Adrians kontrakt med 2 nye år. Han blir nå til sommeren 2019.
Samtidig ble Arbeloa i dag ble den første av de 7 som ble frigitt.
Innlegg av: Weihenstephan (21.05.17 16:38 ), lest 281 ganger
Endret: 21.05.17 17:57

SISTE PL RUNDE

Status:

90 min:
Burnley - West Ham 1 - 2
Hull - SPURS 1 - 7

Fra Hull-SPURS kommentator:
"SPURS are pulling the Hull players all over the place!"

COYS

LYKKE TIL HAMMERS!
Innlegg av: Hammers (21.05.17 21:35 ), lest 212 ganger
Endret: 21.05.17 21:39

Endelig! Drittsesongen er over.....og det hele endte utrolig nok med flagget så høyt hevet som det bare kunne komme - nr 11.
NOEN høydepunkter har det vært, men generelt har dette vært preget av en kamp med ryggen mot veggen.

- Baneskifte - med massevis av problemer på tribunen - og på en ukjent mattestørrelse.
- Innkjøp tatt ut av et "horror show". Så trist at jeg allerede har fortrengt navnene.....og vil ikke rippe opp igjen.
- Et skademareritt så utrolig som det bare kunne bli - i tillegg til "fransmannens" blodige knivstikk.
- Nok en sesong uten rekruttering fra egne rekker, bortsett fra i siste kamp da supertalentet Declan Rice kom innpå noen min.
- At man til slutt klarte en 11.plass i stedet for å rykke ned er i grunnen et Guds under!
- At man virkelig BLE bønnhørt den 2. april (ref innlegget som startet med "Kjære dagbok).
- Deretter "rant" poengene inn - og det hele ble såpass bra som det ble......med et ufrivillig reservelag!

NOEN høydepunkter har det dog vært.
- De mest kritiske kampene mot bunnlagene ble vunnet eller det ble høstet poeng i dem.
- Antonio i landslagstroppen før han forsvant ut med skade og operasjon.
- Frisparket til Carroll......ai,ai,ai!
- Noen bra seire, men aller helst skuffelser i sluttminuttene.......slik som da jeg var fly forbannet og innledet denne tråden.
- Frisk kapital har det kommet MYE av pga TV. Til oss £119 mill.
- Alle klubber fikk 85 som grunnbeløp + 1 pr vist kamp (vi 15) + 19 for 11.plassen (2 pr lag lavere enn oss på tabellen) = 119.
- Lett for alle å regne ut hva de sitter igjen med på det området.

- Jeg har vanskelig å se for meg en NY sesong med SÅ mye negativitet som det man nå har vært gjennom.
- Store endringer blir trolig gjort ila sommeren, og dette MÅ VEL representere noen steg framover?
- Det hele starter i morgen, når Bilic skal ha møte med Styret. Får han fyken - eller er det kun retningslinjer som skal trekkes?
- Dagens Burnleymål viste mye av årets problem - at laget ofte ikke opptrer som en ENHET.
- 4-5 mann forsvarte kassa, mens midtbanen sto et HAV lengre fram! Slikt komme trolig av dårlig taktikk, så hyggelige Bilic...???

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (24.05.17 00:58 ), lest 164 ganger
Endret: 24.05.17 01:02

STYREMØTET:
Gårdagens møte med Bilic var av det rutinemessige slaget.....og handlet om veien videre - inkl transferpolitikken.
Man skal gå for kvalitet og legge mer i potten på færre istf å kaste bort massevis av mindre summer på kvantitet.
Kvantitet som uansett er udugelig på dette nivået!

UT:
Nestemann ut av 7'er-banden var Calleri, som nå har returnert til Argentina.
Husker jeg så et skryteklipp av ham da han kom - og før sesongens kamper startet. Utrolige saker, men på hvilket nivå var det?
I ettertid kom det fra at han kom fra 2.div i Uruguay.....eller var det Colombia? Historien viste at han var HELT ubrukelig i Prem Lge......noe vi ALLE nå vet!

HN:
I løpet av 2-3 uker kan HN forsvinne. Det kommer an på evt bud på ham.
Det virker uansett ikke som om han har noen framtid i WH. Ingen sjokkerende nyhet - det heller!
Blir han - så blir det som på skolen; alltid EN som var "sist i alt" - inkl å bli tatt ut på laget. Greit nok for min del.

KVALITET.
Det sies nå fra pålitelige kilder at MC's frigitte høyre back Zabaleta har godtatt sine personlige betingelser hos oss.
Klubben offentliggjør trolig dette ila denne uken. I så fall er PROBLEMPLASSEN der bak løst!
Her har en mengde spillere blitt puttet inn (....mot sin vilje) - og ALLE har kostet oss RÅDYRT mtp deres målgivende tabber.

Det neste som venter er et par kvalitetsspillere i fremre rekke - og evt noe nedfallsfrukt som triller forbi.

Når DETTE er i boks, og alle de opererte/skadde er tilbake til sesongstart.......ja da er det på'n igjen!
Dritten ut - og EXTRA kvalitet tilbake! Gleder meg til NOK EN sesongstart!

Hilsen Hammers
Innlegg av: KalleQ (24.05.17 08:55 ), lest 125 ganger

Premier league har knapt sett en dårligere spiller enn Nordtveit
Innlegg av: Hammers (24.05.17 23:43 ), lest 109 ganger

Kalle.
Ikke HELT enig med deg der.
Mange bomkjøp rundt om i alle klubber, men at HN er dårlig og ikke tilfører noe av verdi.....JAAA!

Hilsen Hammers
Innlegg av: Hammers (27.05.17 00:33 ), lest 74 ganger
Endret: 27.05.17 00:35

REF antydningene for et par dg siden;
ZABALETA ble i dag bekreftet som signert - med 2 års kontrakt.
En utrolig deilig følelse å få fylt denne helvetes problemplassen der bak til høyre med SKIKKELIG vare!
En plass som nå har "ridd" klubben i flere år!

Elendige lån ("gode navn") har vært prøvd, omdisponeringer innen laget hart vært prøvd......og ALT har bare feilet!
Utrolig mange mål mot har kommet via den kanten, og gjerne av personlige feil fra de forsøkskaninene som dessverre ble ofret!

Til og med årets "Hammer of the year" (Antonio) ble feilplassert der i 8-9(?) kamper - og var direkte skyld i 4-6 (?) mål.
Et FULLSTENDIG håpløst prosjekt - på en meget sterk angrepsspiller (lagets toppscorer i år)!

Nå er det et par SOLIDE spisser som står på menyen. Duoen Carroll/Sakho er som krøplinger å regne - og KAN ikke regnes.
Er de disponible er de REN BONUS.

Sist ses var vi SYLTYNNE foran. Ayew har scoret en del viktige mål, men da Antonio måtte ut m/operasjon ble han alene!
Feghouli kom seg litt på slutten, og er en grei reserve. Resten av de forsøkte "spydspissene" er det bare å glemme.

Målet er som sagt å skaffe TO nye foran.
Den lovende nigerianeren Kelechi Iheanacho er SVÆRT het fra MC.....for rundt £24 mill.
Ukjent for meg, men har scoret en del ila de to siste ses (spes forrige).
Seriøse Sky Sport melder at dealen er klar, men WH benekter. Vel, dette er The Silly Season......der ryktene svirrer.

Midtbanen her jeg ikke nevnt - og med god grunn. Den er bunn solid som den er - og har ingen prioritet!

Hilsen Hammers.
Innlegg av: Den tro tjener (27.05.17 02:52 ), lest 64 ganger
Endret: 27.05.17 11:26

RE^2: NORDTVEIT i WH - En supporters SKREKKELIGE dagbok!

Iheanacho er god.

Vil være en enorm styrke for oss.

Line up neste år 4-4-1-1

Adrian- Cresswell, Ogbonna, Reid, Zabaleta- Lanzini, Noble/Obiang, Kouyate, Antonio- Iheanacho -Ayew/Carroll/Sakho

Sesongen er knapt over før jeg begynner å glede meg til neste;-))

I år igjen.