Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Unoterte
Innlegg av: Grimstad (01.04.16 12:29 ), lest 13435 ganger
Ticker: BANK

BANK NORWEGIAN :Nå drar det seg til

Tipper det brytes en ny grense her snart
NAS går som ei kule om dagen, det samme tror jeg vil skjer her snart

Endring siste måned 4.17%
Endring i fjor 149.00%
Endring siste tolv måneder 78.57%
Endring siden nyttår 0.40%
Innlegg av: Lynch (01.04.16 13:55 ), lest 8244 ganger

RE^1: BANK NORWEGIAN :Nå drar det seg til

BANK inn i PAS sin april portefølje.
Innlegg av: Grimstad (02.04.16 01:31 ), lest 8015 ganger

Ja se der kom den alt samme dag som jeg spådde .

Her er det mye å gå på nå den har lagget litt for lenge nå .

149% opp i 2015

Hva blir tallene for 2016
Halvparten?
En tredel ?
Dobling ?
Eller 149% også i år
2 år til så står denne i 150 , det er jeg temmelig sikker på .

Disse karene har store planer
Innlegg av: Oj55 (02.04.16 02:53 ), lest 7999 ganger

G. Kan vel like gjerne si ett år. Hvem vet, de er ganske aktive og selv for folk med penger på bok kan også Bank være interessant, De har gode kort på hånden, nå. Det skal sies. Og renta på innskudd er bedre enn i min bank. Kan fortsatt være en god mulighet dette. Tror jeg.
Innlegg av: darcy (02.04.16 13:10 ), lest 7917 ganger

Renten skal sannsynligvis enda lavere som øker utlånsmarginene og resultatet til BANK.

BANK har vel fått god drahjelp av valuta mot Sverige siste året? Stiger oljeprisen videre kan vi fort få negative valuta svingninger, men forhåpentligvis samtidig redusert usikkerhet med tanke på arbeidsledigheten og betjeningsevne.

Mange aktører i bransjen og nye på vei inn, men ganske sikker på at BANK (og kanskje komp) vil stå igjen som vinnere hvis rentene må reduseres.

Så nylig at det ble meldt om sterkt økning i innkasso saker i vest, og det kan vel vise seg i regnskapet til Bank også. I hvertfall positivt at de nå er etablert i fire land. Bør gi et kursløft når volumet i Norge blir en mindre andel av totalen.

Det var vel et meglerhus som var svært kritiske til at de skulle etbablere seg i Danmark, så spent på hvordan det går. Noen som kjenner til dette markedet i Danmark og hvorfor det kan være vanskelig å etablere seg der?

Den største risikoen jeg ser for videre vekst er vel en konkurs i NAS. De kan vel selge seg litt ned i BANK hvis det skulle gå dårlig, men er ikke så mange flyselskap som slipper unna konkursrisiko. Oppkjøp av NAS kan kanskje også være ødeleggende?

Største aktøren i bransjen er vel american express som også har samarbeid med sas. Marketcap på 58,9 milliarder usd, så BANK kan enda vokse i flere tiår men det blir vel vanskelig å konkurrere mot merkevaren american express. Hvordan ser dere for dere videre vekst? Vil de inngå samarbeidsavtaler med mindre flyselskaper, eller bare ekspandere til flere land?
Innlegg av: Grimstad (02.04.16 16:58 ), lest 7784 ganger

RE^2: BANK NORWEGIAN :Nå drar det seg til

Med + 1 milliard i overskudd alt neste år så kan jeg ikke se at den stopper opp her .

Tipper kursen nå drar videre

Finland har fått en kanonstart og kommer å være i balanse alt i slutten av dette året .
I Danamrk går det noe treigere , men også der rusler kundene inn.

Spørsmålet er jo bare , hva land blir det neste . Kan det hende de vil etablere seg i kredittkortets hjemland USA.

Kan det være at de etablerer seg i Spania og England

Som selvbetjenings bank kan de fakta starte hvor de vil i verden , og det kommer de til å gjøre .

Om 10 år så er det større enn DNB i verdi tipper jeg .
Innlegg av: nordnes (05.04.16 23:17 ), lest 7584 ganger
Endret: 05.04.16 23:34

@Grimstad

Dette blir spennednde, jeg har sittet rolig i båten og liker fortsatt Marine Harvest og Bank Norwegian.
Innlegg av: Grimstad (06.04.16 11:37 ), lest 7382 ganger

Denne reprasjons emisjonen , vil kursen være det samme på den som på dagens emisjon
Noen som vet det
Innlegg av: Pilkasteren! (06.04.16 11:39 ), lest 7401 ganger

50 kr

Mvh Pilkasteren :-):-):-)
Innlegg av: Grimstad (06.04.16 11:44 ), lest 7347 ganger
Endret: 06.04.16 11:46

Takk

Bare en ting å si om denne aksjen
Det er et eventyr
Innlegg av: Oscillator (06.04.16 16:19 ), lest 7251 ganger

52,5% p.a. fra desember 2007.
Jeg har siste året realisert mange millioner i gevinst, men har fortsatt igjen aksjer for 2 sifret millionbeløp.
Og det beste av alt, eventyret fortsetter.
Innlegg av: lomi (06.04.16 17:53 ), lest 7095 ganger

Hvordan får man deltatt på reprasjonsemisjonen (var inne i aksjen før emisjon)?
Innlegg av: Pilkasteren! (06.04.16 19:11 ), lest 7023 ganger

Tja det blir interessant å se neste aksjonæroversikt etter emisjonen :-):-):-)

Trist for de som solgte seg ut før påske :-):-):-)

Står til i Torvboden Oscillator ???

Dette ble virkelig noen gode trøfler ettervert, dessert etter yABank dette :-):-):-)

Pilkasteren ser for seg at nå fikses bruden best mulig , NAS tar så i mot medgiften om et par år for å finansiere fly :-)

Innlegg av: Balle Chlorin (06.04.16 20:20 ), lest 6916 ganger

Småsurt for den eller de som solgte 550000 aksjer på 50,50 rett før helga :-/

Ditto morro for de som kjøpte dem.

Antageligvis et meget godt eksempel på at noen visste noe om hva som kom over helga, og benyttet seg av denne kunnskapen.

Hadde vært morro å vite hvem som kjøpte disse.
Innlegg av: Skinner (06.04.16 20:42 ), lest 6897 ganger

Hvor mange tegningsretter blir det på oss?
Innlegg av: Grimstad (08.04.16 12:02 ), lest 6662 ganger

Tikker videre ser dere
Hadde ikke helt sett for meg den voldsome oppgangen da jeg postet denne tråden
Men snart 50 % opp på noen dager er jo ikke å forakte

Innlegg av: Pilkasteren! (08.04.16 17:29 ), lest 6554 ganger

Sakset fra VG nå

Hva er det som gjorde deg så sikker på Bank Norwegian-aksjen?

– Etter finanskrisen i 2011 dukket det opp folk som var slitne og ville selge, selv om aksjen hadde hatt vekst og overskudd i alle kvartaler siden 2009. Nå har Bank Norwegian levert vekst og overskudd i 28 kvartaler på rad. Det er omtrent som McDonalds på 1970- og 80-tallet, sier Fredly, som ikke ser mørke skyer på Bank Norwegian-himmelen.

– Det er helt umulig å si hva kursen vil gjøre på kort sikt, men det går veldig bra for selskapet. Man har lært seg i livet at ingenting varer evig, men dette kan være en av de tingene som varer lenge.

Mvh Pilkasteren :-):-):-) :=):=):=).
Innlegg av: Hulken! (08.04.16 18:52 ), lest 6456 ganger

Fredly er en røver. Han har da solgt ut de fleste aksjene han hadde i BANK og angrer nok på dette. Sammenligne BankN med McDonald??? Jeg har en post i Bank og diverse andre bank aksjer og tror på en oppgang de neste årene men det kan fort bli ny bankkrise og dette vill ramme alle bankene, inkludert BANK
Innlegg av: Aarre (08.04.16 17:33 ), lest 6546 ganger

Heftig med hele forsiden på VG i dag!
Innlegg av: Skinner (08.04.16 18:57 ), lest 6464 ganger

Og der var toppen nådd? Når VG begynner å gi investeringstips på forsiden, så er det et bobletegn, akkurat som i 2007
Innlegg av: gopi (08.04.16 20:46 ), lest 6326 ganger

En boble er noe som stiger uten grunn. Altså de tjener ikke penger, men kursen går i været likevel. Bank Norwegian tjener penger i store mengder, og etter all sannsynlighet blir det bare mer. Så noen boble er det ikke. Men hvor det stopper etter siste tids meldinger er en annen sak. Kanskje legger den seg "i ro" rundt 80, før den reiser videre på hovedbørsen?. Spennende langsiktig case dette!
Innlegg av: Grimstad (09.04.16 20:56 ), lest 6065 ganger

Hva skjer når de børsnoteres dere. Går den videre eller er det bra for denne gang.

Med denne oppgangen kan vi fakta se en kurs på over 100 i løpet av året, spesielt når det ser ut til å gå enda bedre enn ventet i nabolandene

Mitt råtips er 110 kr før året er slutt
Innlegg av: gopi (10.04.16 00:44 ), lest 5934 ganger

110 hadde vært flott. Det viktigste er vel at en del fond må kjøpe seg opp. At de når ut til nye aktører som jeg mener selskapet selv kommuniserte. Også er det ikke uvanlig med en god nyhet i forbindelse med børsintro. Kanskje prøver de seg i enda et marked?
Innlegg av: Grimstad (10.04.16 11:35 ), lest 5720 ganger

Nå er banken verd like mye som NAS.

Det er heller ikke rart fordi at den tjener mye mere penger enn NAS
Innlegg av: darcy (10.04.16 11:43 ), lest 5750 ganger

Har brukt mye tid nå på å leite etter selskaper med lignende veksthistorikk og positive utsikter. Det er veldig få selskaper som har levert en så lang periode med sterk vekst. Novo nordisk er et kvalitetsselskap men prises til P/E 27. Liker ellers Assa abloys fantastiske historikk men de sliter nå med fallende salg til kina og at kunder der går konkurs og ikke betaler. Prises til P/E 23 ca. Det er denne typen selskap BANK bør sammenlignes med. Selskapene med den beste inntjeninshistorikken som har en varig konkurransefordel. Det er også fornuftig å sammenligne med peers, men jeg tror markedet etterhvert vil være villig til å betale mer for BANK enn nordax og collector. Så jeg selger meg foreløpig ikke ned, men kjøper kanskje novo og assa den dagen jeg gjør det.

Tror ikke de prøver seg i nye markeder foreløpig. Indeks fond må vel i hvertfall ta inn Bank da aksjen ikke vil være blant de minste i hovedindeksen. Blir garantert høyere likividet og lettere å sammenligne pris med andre selskap. Angående sammenligning med svenske peers så er jo også de tradisjonelle norske bankene priset litt lavere enn de svenske konkurrentene.
Innlegg av: Grimstad (10.04.16 12:40 ), lest 5670 ganger

Reperasjonsemisjonen
Noen som kjenner forholdet mellom eide aksjer og nye som skal utstedes .
Innlegg av: Thomaswold (11.04.16 15:36 ), lest 5422 ganger

Er det sagt noe om når BANK blir børsnotert annet enn iløpet av 2 q?
Innlegg av: Legro (11.04.16 16:45 ), lest 5318 ganger

Ant aksjer eiet før emisjonen som ble gjort forrige uke /28,87 skulle gi ant aksjer berettighet i rep emisjon.
Nordax / collector handles til pe på 20-25 begge selskaper med svært moderat vekst. Bank er knall-billig på 70 kroner. Bør kunne passere 100 innen utgangen av året på børsen...
Innlegg av: Balle Chlorin (11.04.16 18:47 ), lest 5275 ganger

Noen formening om hva prisen kommer til å bli?

Og hvordan dette fungerer i praksis, dvs når/hvordan man får vite hva man får og eventuelle tidsfrister og lignende. Har aldri vært med på dette før, så litt usikker på hvordan det foregår.
Innlegg av: Grimstad (12.04.16 11:03 ), lest 5064 ganger

For deg og meg blir det 50 kr har jeg fått opplyst
Men for andre som ikke har aksjer der vet jeg ikke , da blir det vel markedspris
Innlegg av: nordnes (12.04.16 11:08 ), lest 5069 ganger

Jeg skal også ha aksjer i reprasjonsemisjonen.
Innlegg av: Aarre (12.04.16 11:29 ), lest 5048 ganger

Så hvis du har 10.000 aksjer f.eks. i BANK, så får du 308 aksjer i emisjonen til kurs 50,-? (28,87 delingsfaktor)
Innlegg av: Grimstad (12.04.16 11:46 ), lest 5017 ganger

Tror det stemmer bra
Innlegg av: Aksjer111 (12.04.16 17:44 ), lest 4903 ganger

kan noen kort forklare hva denne emisjonen går ut på? skjer dette når de går på børs?
Innlegg av: bearhug (12.04.16 19:42 ), lest 4774 ganger

Det er en rep emisjon, fordi bank for kort tid siden kjørte en rettet emisjon mot de største aksjonærene. Da man gjorde det var det i brudd med prinsippet om likebehandling. Derfor rep emi, så folk kan tegne for å opprettholde sin andel. Tidspunkt er før notering. Det vil nok også skje trykking av aksjer ifbm notering, men da tilbud til alle som vil tegne. Er nok en del som skal inn i bank på det tidspunktet vil jeg tro :)
Innlegg av: Aksjer111 (12.04.16 21:26 ), lest 4750 ganger

takker! har det noe å si for om man bør/ikke bør kjøpe nå? lysten på å gå inn, men ikke om det er dumt per nå :)
Innlegg av: Simen1234 (12.04.16 21:31 ), lest 4729 ganger

Håper ikke du utsteder for mange aksjer før de skal på børs, synd hvis det skal ødelegge kursen
Innlegg av: Balle Chlorin (13.04.16 10:40 ), lest 4610 ganger

Men hvordan fungerer det, sånn rent praktisk?

Får man tilsendt papirer pr mail eller post, eller må man selv ta initiativ på en eller annen måte?
Innlegg av: Pilkasteren! (13.04.16 10:53 ), lest 4593 ganger

Les denne her står alt du trenger å vite :-)

http://hugin.info/165770/R/2003003/739231.pdf

Innlegg av: Grimstad (13.04.16 12:54 ), lest 4501 ganger

Den var grei Pilkasteren
Takk skal du ha
Innlegg av: RookieLeif (14.04.16 10:51 ), lest 4354 ganger

Forstår jeg det rett at jeg må kontakte Arctic Securities for å få det særskilte tegningsformularet, og sende dette til de innen 27. april, for så å betale inn innen 29.?
Innlegg av: Wanker (14.04.16 11:08 ), lest 4309 ganger

Bare hvis du er en av tungvekterne, men da hadde du sikkert allerede snakket med BANK eller Arctic?
Innlegg av: RookieLeif (14.04.16 12:23 ), lest 4291 ganger

Nei, er nok ingen tungvekter. Sitter på litt over 4000 aksjer.

For meg som en mindre aksjonær har jeg altså ingen tegningsrett i den etterfølgende emisjonen? Er den etterfølgende emisjonen den samme som reperasjonsemisjonen?
Innlegg av: LONG-INVEST (14.04.16 12:43 ), lest 4226 ganger
Endret: 14.04.16 12:46

Dette skal komme tilsendt til alle som har under 300.000 aksjer slik jeg forstår dette.
Men hva vet vel jeg om emisjon og slikt
Er det ikke bare å ringe en av tilretteleggeren eller til Banken selv ?
Innlegg av: SL350 (14.04.16 13:06 ), lest 4255 ganger

Mottok i dag innkalling til generalforsamling onsdag 27. april, på Fornebu.
Innlegg av: Wanker (14.04.16 14:14 ), lest 4152 ganger
Endret: 14.04.16 14:15

RookieLeif:
Den "etterfølgende" er vel for oss vanlige proletarer:

Selskapet vil utarbeide et prospekt som skal godkjennes av Finanstilsynet. Aksjene skal
tegnes på et særskilt tegningsformular. Tegningsperioden begynner den 30. mai 2016 og
avsluttes den 13. juni 2016. Dersom prospektet ikke er godkjent på denne dato, begynner
tegningsperioden på slik senere dato som er én dag etter datoen Finanstilsynet har godkjent prospektet, og utløper 14 dager senere. Nærmere kriterier for tegningen fastsettes av styret
og vil bli beskrevet i prospektet.
Innlegg av: Simen1234 (14.04.16 17:21 ), lest 4052 ganger

Mye ned i dag, men får håpe det bare er en korreksjon
Innlegg av: RookieLeif (14.04.16 18:05 ), lest 4011 ganger

Tror det er veldig sunt jeg. Kan godt holde seg rundt 70 til nærmere sommeren, så får vi en god vekst når resultatene legges frem utover høsten. Men, så er jeg selv i denne aksjen med et veldig langsiktig perspektiv da, så skjønner at alle ikke tenker som meg.
Innlegg av: matti93 (14.04.16 18:20 ), lest 4008 ganger

Kikket litt på tallene til de ulike meglerhusene og noen bekjentes notiser. q1 vi ligge rundt 170 millioner, og q2 250millioner pga visa inntjening. Samlet for året rundt 850 med pesimistiske tall og opp mot 1100 med optimistiske tall.. Vis bank allerede tjener penger i finland etc kan vi få bedre tall enn de pesimistike. Ut i fra at andre banker som nordax og andre bankers prising kan vi regne med prising på Oslobørs,20-25x P/E. La oss si det så vill bank vær verd opp i mot 20milliarder i slutten av 2016. Her skal fond norske som utenlandske inn. KLP har kjøpt seg inn og ligger på topp aksjonærliste. Meget bull totalt sett på bank og et meget bra case. Her skal jeg kjøpe meg inn med ca 50.000 aksjer og sitte long. Et case med R/R case som kan gå langt.
Innlegg av: matti93 (15.04.16 09:45 ), lest 3845 ganger
Endret: 15.04.16 09:52

Startet å plukke på 69 (lykketall) i dag, vekta ned i komp. Ned fra 75 på top til 69. Usikker hvor den lille korreksjon vil havne, men med gode tallene vi får på q1 mest sannsynlig den opp mot 75 igjen.
Innlegg av: krogerud (15.04.16 10:13 ), lest 3793 ganger

matti: du som kjenner til selskapet, hvor lenge tror du de vil være unotert? Deres markedsverdi og omsetning er på høyde med flere stabile og solide selskaper på OSEBX.

Det samme lurer jeg på ifb med MONO og KBANK.

Jeg vekker mer-og-mer interesse for forbruksbank-bransjen, men synes din portefølje er av høyrisiko, så skal få vekte ned i laks og mate på i BANK og MONO frem til q3.
Innlegg av: matti93 (15.04.16 10:34 ), lest 3783 ganger

Innen St. hans, 24 juni skal alt være på plass for børsnotering. Da vil jeg tro utenlandske og norske fond gjør inntog. Komp og Mono er jeg usikker på, men tror de vill være unotert i flere år fremover. en dag i framtida kanskje de tar steget videre, men akuratt nå er det ikke et tema. Har ingen hensikt.

Høyrisiko er porteføljen min. Men bare det at Ved utgangen av januar var forbruksgjelden mer enn 12 prosent høyere enn på samme tid året før. Markedet stiger og stiger. Dvs at noen må låne ut pengene. Bankrenta er lav, relativ lave lånetap og vell drevet banker gjør at dette er meget lukrativt. Jeg ser R/R som meget attraktivt i bank og komp + usikkerhet mot mono men tror nok de skal klare å tjene penger også. Jeg velger å investere penger i nisjebanker, men vill nok etterhvert differensere mot andre segmenter når jeg føler at det er nødvendig.
Innlegg av: canarias (15.04.16 10:39 ), lest 3742 ganger

Når VG begynner haussing og saueflokken er på vei inn er det på tide å komme seg ut.
Innlegg av: matti93 (15.04.16 10:41 ), lest 3754 ganger

Hausing? Regne selv på tallene så ser du at de er vesentlige.
Innlegg av: Aarre (15.04.16 21:32 ), lest 3632 ganger

Ingen som kommenterer at Norwegian har fått "go" i USA nå?
Innlegg av: Vidarj (16.04.16 16:22 ), lest 3452 ganger

Spennende også for BANK: Nå kommer det til å skje store ting med både NAS og Bank Norwegian

https://www.transportation.gov/briefing-room/us-dot-issues-proposed-order-norwegian-order-international#_ga=1.216752980.318952096.1439926615
Innlegg av: Skinner (16.04.16 16:54 ), lest 3435 ganger

Det amerikanske bankmarkedet er i alle fall svært modent for mer konkurranse (basert på personlig erfaring)
Innlegg av: Pilkasteren! (18.04.16 22:16 ), lest 3280 ganger

Sakser fra FA nå .

Inn i Trøim-bank
Avida Finans, som Tor Olav Trøim kontrollerer 22 prosent av, er én av de tre investeringene.
Ubon Partners har nylig kjøpt 10 prosent av aksjene i den svenske banken – en post som sannsynligvis blir større før sommeren.
– Vi vil gå Bank Norwegian i næringen. Vi har stor tro på bank, og når du ser hva Kjos og gjengen har fått til, kan vi ikke bare sitte på sidelinjen. De får ikke lov til å vokse seg så store uten konkurranse, sier Halvorsen med et smil.

Innlegg av: Aarre (18.04.16 23:05 ), lest 3194 ganger

Lykke til, ingen tar igjen BANK!
Innlegg av: kjelli84 (19.04.16 16:17 ), lest 3056 ganger

Tatt i betraktning at vi får tegne nye aksjer til kr 50, hvilket utgjør ca 1 kr i verdi per aksje så er vigjen på ATH i slutt kurs om 72 holder dagen ut
Innlegg av: matti93 (19.04.16 16:22 ), lest 3069 ganger
Endret: 19.04.16 16:26

mener det var noen salg og kjøp på 75? men iallefall var størst omsetning på 73
Innlegg av: Aarre (19.04.16 22:15 ), lest 2933 ganger

Fra facebook siden til Norwegian:

Hurra!
Vi feirer 4 millioner Reward medlemmer ved å gi bort billetter til USA, Thailand eller Karibia! Alt du trenger å gjøre er å registrere deg gratis eller logge inn på kontoen din innen 28.april. https://no.norwegianreward.com/4mill
Innlegg av: Pilkasteren! (19.04.16 22:23 ), lest 2916 ganger

4 milioner medlemmer som får " reklame " lån og kredittkort kontinuerlig måned etter måned i innboksen sin tredd ned over hode :-):-):-)

Dette kan bli større en selv en opptimist av en Pilkaster kan forestille seg bull bull bull :-)

Mvh Pilkasteren :-):=):-)
Innlegg av: Balle Chlorin (20.04.16 14:03 ), lest 2777 ganger

74 nå i dag, i kr unna ATH. Blir spennende å se hva som skjer fra mot tallene fra NAS i morgen, og BANK sine egne tall neste torsdag.
Innlegg av: gopi (20.04.16 14:09 ), lest 2743 ganger

Kjøpte mer på 70 og sitter. Mitt tips er 78 pluss etter 1. kvartal. Det kan jo ikke finnes mye motstand over her.
Innlegg av: canarias (20.04.16 14:42 ), lest 2700 ganger

Kommer det det minste negativt raser kursen,veldig mye er allerede bakt inn og dessuten er saueflokken er på vei inn.
Husk de har konkurrenter.
Innlegg av: matti93 (20.04.16 15:00 ), lest 2676 ganger

Kjøpt selv nesten 50k aksjer til 69-70. Solgte meg ut først når den var på 72-73, men inn igjen nå. Q1 blir veldig bra. I forhold til R/R er denne safeste forbrukslånbanken, differensiert utlånsportfølje, EK avkastning som er vanvittig +++. Mono er høyrisiko i forhold. Bank lavere priset enn mono og komp. Men alle kommer til å stige i løpet av året, uten at det skjer noe merkelig.
Innlegg av: canarias (20.04.16 15:05 ), lest 2670 ganger

Optimismen er så stor at mange neglisjerer farene.
Innlegg av: Aarre (20.04.16 15:12 ), lest 2654 ganger

På kort sikt vet du aldri hvordan det går. Så kan gå begge veier. Men på lang sikt, så bør det ikke være noen tvil om at BANK bør være en god aksje å sitte på.
Innlegg av: canarias (20.04.16 15:25 ), lest 2645 ganger

Vi registrerer at faresignalene er fraværende.
Innlegg av: canarias (20.04.16 16:21 ), lest 2571 ganger

Saueflokken er stor og blind for farene vi oppegående ser.
Innlegg av: matti93 (20.04.16 16:47 ), lest 2560 ganger

Canaris hvilke faresignaler ser du? R/R peker at den skal oppover. Estimatene til de beste analytikerne på bank har pessimisme i seg og forsatt kursmål på 80-95. Som det er nå er de kun sinnsyke utlånstap eller mye høyere kostnader på kort sikt i forhold til q1. En grunn til at folk sitter på kurs på 73
Innlegg av: Oscillator (20.04.16 19:47 ), lest 2495 ganger

Det er fortsatt mange fond, livselskaper og indeksforvaltere som MÅ eie denne når den kommer på børs. Hvordan IPO´en struktureres vet vi ikke ennå. Men dersom det ikke blir gjort en større emisjon i fm børsintroen blir det meget trangt i døren og kursen vil presses opp. Jeg tipper kursen vil være tresifret første børsdag.
Hvis emisjonen markedsføres mot de 4 mill rewardkundene kan banken bli folkeaksje nr 1 i Norge.
Mulighetene er store, og aksjen er ikke dyr ennå når vi ser på vekst og ROE mv. Ekspanderes det videre ut i Europa har vi bare sett en begynnelse på vekstpotesialet.
Innlegg av: canarias (20.04.16 21:01 ), lest 2435 ganger
Endret: 20.04.16 21:02

Vi registrerer nok en gang total mangel på kritikk,i seg selv ett stort faresignal,noen fremstår dette som penger på gaten og totalt risikofritt, kun oppside. Husk at saueflokken nå er inne.
Innlegg av: Simen1234 (20.04.16 21:16 ), lest 2397 ganger

Jeg har tro på Bank, men kjenner jeg frykter at de gjennomfører en stor emisjon, og utvanner oss ved samtdig å sende aksjekursen ned.

Men håper ikke det skjer. Kanskje før vi vite mer på q1
Innlegg av: Pilkasteren! (20.04.16 21:21 ), lest 2423 ganger

Tja Canarias

Emisjon fulltegnet 1 % rabatt
Insiderene tok maks.
Børs notering på trappen
Oppjustert kursmål fra husene.
Norge Svergie Danmark Finland er opp å går nå.
BANK skal følge NAS ++++

Tja kun tiden vil vise hvor det ender ,opp eller ned :-):-):-)

Det er fortsatt og vil for alltid være optimistene som bygger verden.

Pilkasteren tar "sjansen " på å sitte videre i Bank.

Det føles godt å være en av "SAUENE " :-):-):-)

Det er nok mange som kunne ønske de var inne i saue flokken på ett tidligere stadie :-)

Innlegg av: gopi (20.04.16 21:57 ), lest 2339 ganger

Canarias. Hvem er vi? Representerer du en gruppe? Hvem er saueflokken? Jeg tror bank pr dags dato har stor grad av relativt proffe investorer. Lykke til med dine aksjer.
Innlegg av: matti93 (20.04.16 22:16 ), lest 2311 ganger

Liker holdningene til pilkasteren! Vis canarias forteller meg hvilke aksjer jeg heller skulle ha invistert i så hadde jeg likt å hørt det. I det siste så det faktisk vært mulig å plukke penger på gata, mens andre står på perrongen og er trygghetsmennesker. Noen vill være økonomiske uanvhengige, mens andre vill kjenne på det å ha en trygg aksjeportfølje med 5-10% avkastning i året og ta seg en sydentur ekstra i året.
Innlegg av: gopi (20.04.16 22:30 ), lest 2292 ganger

Finner grunn til en liten feiring av slutt ath i dag. Blir neppe den siste.
Innlegg av: Aarre (20.04.16 22:47 ), lest 2260 ganger

Canarifugl: Har det som hobby å gå inn på tråder og spre negativitet. Bare se på tidligere tråder på nicket hans. Ingen å bry seg om.
Innlegg av: bearhug (22.04.16 09:42 ), lest 2133 ganger

Til simen1234: det blir ingen emisjon ifbm børsnotering.(Kise, FA 22.04)
Innlegg av: Simen1234 (22.04.16 11:01 ), lest 2067 ganger

Takk for det - god nyhet. Synd jeg ikke får lest det selv, da jeg ikke har finansavisen. Stod det noe annet spennende?
Innlegg av: Pilkasteren! (22.04.16 11:23 ), lest 2058 ganger

Ja Simen
Du stod bull bull bull mellom linjene :-):-):-)
Finansavvisen kan du kjøpe på nett :-)

Innlegg av: matti93 (22.04.16 12:02 ), lest 2034 ganger

Enig med pilkasteren! gode nyheter, men som forventet! Pilkasteren har du stor post i bank?
Innlegg av: canarias (22.04.16 13:07 ), lest 1976 ganger
Endret: 22.04.16 13:11

Gopi og Aarre,vi registrerer at dere er naive og godtroende,
i bank norwegian sitter mange proffe og halv proffe med eventyrlige gevinster, startkursen var 2 kroner,og nå begynner alminnelige folk å strømme til , sauene som de godtroende ,da er det best for oss oppegående å komme oss ut,kommer det det minste negativt nå raser kursen , selvfølgelig kan den gå mer men vi jakter ikke på de siste kronene til det er risken nå blitt for høy etter våre vurderinger og etimater.Husk de er ikke de eneste i banksektoren .
Innlegg av: Aarre (22.04.16 13:48 ), lest 1920 ganger

De sa vel dette til Apple aksjonærer også i tidlig fase etter god stigning. Sikkert mange som angrer på at de ikke satt lengre der!

Jeg har solgt 5/6 av min BANK beholdning. Det jeg puttet dem inn i har steget mer enn BANK i samme tidsrom, så har kommet meg heldig ut så langt.

Du kan kalle oss hva du vil, kursen vil alltids svinge uansett. Men på mange års sikt, så er det større sannsynlighet for at BANK er større enn i dag, enn mindre (du mener jo tydeligvis ikke det? Spent på resonnomentet om hvordan du kommer frem til det, men du kommer aldri til si et ord om det). Da følger som regel aksjekursen etter. P/E-2016 på 14-16 er ikke høyt med tanke på et vekstselskap som tjener gode penger.

Heller kom med argumenter på hvorfor BANK skulle bli mindre som selskap fremover... du bare hiver ut negative påstander, uten å backe de så mye opp.
Innlegg av: matti93 (22.04.16 13:13 ), lest 1957 ganger

Canaris, siste kr i avkastning? Denne banken kan vokse seg enorm...
Innlegg av: KnusTeddy (22.04.16 13:22 ), lest 1936 ganger

Mulig dette er et dumt spm; Jeg ser aksjonærer per 5./7.april har rett i å delta i den rettede emisjonen, ved maksimalt 800.000 aksjer/kroner. Hvor lenge må man eie disse? Aksjekursen tilsier pt en gevinst på vel 30%, jeg regner vel ikke med dette kan realiseres med detg første?
Innlegg av: canarias (22.04.16 14:22 ), lest 1874 ganger

Selvfølgelig kan det skje at denne banken kan gå mye mer,
men vi mener sannsynligheten prosentvis er for liten til at vi sitter tungt inne .
Dessuten mener vi for mange har for god tro,
det i seg selv er ett stort faresignal spesielt etter at VG også slår det stort opp.
Innlegg av: matti93 (22.04.16 14:45 ), lest 1889 ganger

Canaris, du har til gode å komme med dine synspunkt på aksjeinvestering. Hvor du har tenkt å hente avkastninga de?
Bank leverer en vekst som er 70% over forventet, i tillegg har de en diff. utlånsportfølje som minsker risiko. Bank vil noteres på børs og da er de ikke saueflokkene bare som skal inn. Utenlandske, norske store aktører. Jeg er 100% sikker på at denne er over 100kr innen 1år vis de forsetter i samme spor som nå. Min portfølje er 80/20 i bank og komp. vet flere som har det samme ca. R/R føler jeg er grei for fremtidlig avkastning.
Innlegg av: canarias (22.04.16 14:55 ), lest 1835 ganger

Vi oppegående har hørt lignende argumenter før. Når alt ser bra ut, det er da en skal være varsom og ikke tenke som flokken.
Innlegg av: matti93 (22.04.16 15:03 ), lest 1859 ganger

Svar på spørsmålet mitt da? Har du pengene på sparekonto eller hvor ville du satt pengene? liker konstruktive svar og ikke bare "bæ bæ" og saueflokk.
Innlegg av: Aarre (22.04.16 15:18 ), lest 1793 ganger

Unngår alle spørsmål og oppfordringer med å komme med utfyllende svar om hvorfor han tror mer på nedgang enn oppgang. Kom med noe dybde, og nevne saueflokk og VG er for enkelt.

Hvor er dine faglige vurderinger/analyse på at BANK skal ned? (du har ikke det tipper jeg).
Innlegg av: KnusTeddy (22.04.16 15:18 ), lest 1818 ganger

Rettelse; mente selvfølgelig den etterfølgende emisjonen.
Innlegg av: Pilkasteren! (22.04.16 15:45 ), lest 1792 ganger

Matti 85 % Bank 15 % MONO sånn Ca
Nærmer seg tosifret med stormskritt :-)

Canarias minner mye om vi vi vi Mr Bear / Fox :-):-):-)

Oss oppegående he he tja blir spennende å så hvem fra topp 30 som har solgt seg godt ned etter siste oppgang :-):-)
Topp 30 må jo til nå sies å ha vært meget oppadgående :-)

Seriøst Canarias det kan gå både ned og opp men i det lange perspektiv lyser lampen mega bull bull bull.

Slik du skriver så fremstår du mer som sauen som aldri greide å få innpass flokken dessverre :-):-)
De første "Sauene" har nå gjort Ca 35 gangen :-)

Det at du ikke svarer på det Matti spør deg om viser at den bakerste Sauen Carinas bræker høyt for å få ned tempoet til resten av flokken slik at han ikke blir alene igjen og slukt av ulven :-):-):-)

God helg

Innlegg av: Haraldmann (22.04.16 20:11 ), lest 1724 ganger

Canarias er vel den samme klovnen som slenger møkk inne på absolutt alle trådene på hegnar forum uansett ticker. Er vel den siste kompisen til Breivik som fortsatt holder til på dette forumet. Han har vel konkludert med at han tror aksjemarkedet kan bryte sammen ved å snakke nok piss her inne. Og når han sier "vi" som at de er ett investor team og samtidig ordlegger seg som en uutdannet naver blir det jo bare tåpelig.
-Det var nok piss fra min side.

Når det gjelder Bank så er det vel bedre enn noen gang å gå inn i aksjen. Den fremstår som solid og har enorme vekstmuligheter nå som de også har gått inn i Danmark og Finland. Grunnen til at de fortsatt har og vil få god vekst på res er jo att renter inn er stadig synkende, mens utlånsrenten opprettholdes. De vil få god drahjelp av Nas både når det gjelder lån og kredittkort.

Når det gjelder Komp så ser jeg litt av det samme bildet. Vil også få drahjelp av komplettgruppen og er godt synlige i media. Jeg er sterkt inne i begge disse.

Når det gjelder monobank er jeg langt mer skeptisk. Jeg har ikke hørt om banken annet enn på diskusjonsforum, de har foreløpig ingen som kan gi de drahjelp og når jeg selv søkte om forbrukslån i denne banken er de den eneste som ikke har hørt fra seg. Og om noen skulle lure så har jeg søkt om forbrukslån i alle disse bankene for å finne ut hvor enkelt det er å få lån, kundeservice og rente. De stusser sikkert litt hvorfor jeg søker, men det blir med søknaden.

I rentebanen til Norges Bank er det vel anslått lik rente som i dag til 2019. Så selv om mye kan skje tror jeg det er lite sannsynlig at jeg selger meg ut av noen av disse før i 2018/2019. En dupp i noen kurser er bare en kjøpsmulighet

God helg til alle medaksjonærer fra Spania.
Innlegg av: canarias (22.04.16 22:24 ), lest 1616 ganger

Vi ser menigheten ikke liker kritikk og spørsmål,for det første , investering i norwegian bank er ikke risikofritt som enkelte her tror,da vi gikk inn var det null skriverier om banken på dette forum,vi sitter tungt i Vistin Pharma , AUSS , AXA og Nel pluss Norwegian Bank hvor vi har redusert posten .Ellers har vi en del mindre poster i kanskje kommende stjerner.
Innlegg av: Aarre (22.04.16 22:42 ), lest 1594 ganger

Og du svarer fortsatt på ingen av spørsmålene! Avslører deg mer det...

Nicket ditt på andre tråder stemmer overens om at du bare sprer negativtet uten substans i innholdet.
Innlegg av: TØH (22.04.16 22:52 ), lest 1590 ganger

Hva tenker folket om Pareto bank da?
Innlegg av: canarias (22.04.16 22:56 ), lest 1586 ganger

Vi er realister , ikke drømmere som mange på dette forum. Vi har som reven flere utganger og kjører konsekvent risikoanalyser.
Innlegg av: canarias (22.04.16 22:59 ), lest 1586 ganger

Veldig rart at på dette forum godtas kun lovprisning av norwegian bank, dette er jo rene menigheten med aare som pastor.
Innlegg av: gopi (22.04.16 23:11 ), lest 1572 ganger

Om en uke får vi tallene fra 1 kvartal. De vil avgjøre ferden videre sammen med guiding. Jeg, ok vi, meg og kona, barna og katten sitter tungt lastet til da. Så får vi se hvordan det går.
Innlegg av: Aarre (23.04.16 01:22 ), lest 1469 ganger

Norwegian Bank? Hvem er det siden du skriver det to ganger?

Først lære deg at selskap heter Bank Norwegian før du kritisere et selskap du tydeligvis ikke kan :)
Innlegg av: gopi (23.04.16 01:41 ), lest 1480 ganger

Mitt tips er 78 pluss neste fredag. Støy her påvirker neppe kursen. Gleder meg til neste uke med bank, komp og mono.
Innlegg av: matti93 (23.04.16 02:53 ), lest 1435 ganger

Pilkasteren melder bra! 85/15 skal jeg nærme meg på mandag jeg også. Selge ned i komp tenker jeg er greit nå da den mest sannsynlig vill ligge i dette landet, mens bank har både q1 og børsnotering. Håper dette blir et år med å bade i penger ellers blir det som canaris som sitter å vente på at vinstin skal stige. For oss om bank kommer med noe sinnsykt negativt så må det være at kostander som er latterlig høye eller utlånstap som plutselig er over det unormale. Men som man ser på komp og bank sine tap så holder de seg stabile, og kan ikke tro at plutselig det kommer et q1 med utlånstap som senker overskuddet.
Innlegg av: canarias (23.04.16 09:19 ), lest 1340 ganger

Vi mener Aarre skulle bodd i NordKorea der bifaller alle og ingen kritikk. Hvis ikke alle mener samme som Aarre blir han sur og grinete,for en klyse.
Innlegg av: canarias (23.04.16 09:25 ), lest 1352 ganger
Endret: 23.04.16 09:28

Typisk Nord Koreansk , uenighet møtes med sinne. Vi oppegående ser dessverre lite håp for Aarre.
Innlegg av: canarias (23.04.16 09:35 ), lest 1326 ganger

Vi tror ikke noe biter på kommunisten Aarre, vi kaster ihvertfall ikke bort mer tid på ham.
Han får holde seg til likesinnede uten selvstendige meninger og tanker. Helst skulle han vært i det for ham ideale samfunn Nord Korea.
Innlegg av: Bulder (23.04.16 10:41 ), lest 1322 ganger

Bruker Norwegian og BankNorwegian over hele fjøla. Nå forsøker jeg å legge inn en ordre på BankNorwegian under unoterte på Nordnet, men ser ikke den rette tickeren i det hele tatt når jeg søker BANK.
En med et lite tips her?
Innlegg av: Aarre (23.04.16 11:39 ), lest 1266 ganger

Canarifugl: Du beviser gang på gang at du, eller som du sier "vi" (lol), har null innhold og substans å komme med i din negative analyse. Hvor er INNHOLDET ditt?? Ingen tar deg seriøst når du skriker ulv ulv uten å ha noe å komme med. Kanskje noen tar deg på ordet når du backer opp med analyse med faglig innhold!

Vedder på at du IGJEN ikke har noe å komme med, som alltid.
Innlegg av: Pilkasteren! (23.04.16 14:14 ), lest 1254 ganger

Tja Canarias

Jeg tror Aarre har begge beina godt plantet på moder jord Norge :-)
Aarre er tøff nok til å satse også det kan det fort bli mye penger ut av :-):-)
Jeg har selv tatt noen sjanser underveis og har eventyrlig avkastning siden 2008 :-):-):-)

Nord Korea ha ha ha den slår tilbake som en bommerang på deg selv Canarias :-)

Mange av oss som skriver på disse trådene har vært med lenge lenge i unoterte banker før menigheten fikk øynene opp for disse uslipte diamanter :-):-)

Når Dagbladet begynte og skrive om yABank så gikk den vel fra Ca 18-20 kr til solgt for 55 på under ett år

http://www.dagbladet.no/2014/11/04/nyheter/yabank/bank_norwegian/pareto_bank/okonomi/36071542/

Så "SAUENE" som ble med i flokken de neste månedene her mer en doblet pengene fort.
Bank Norwegian vokser som et sant helvete og tjener penger som gress .
På sikt så er det stor sjanse for Storbritannia Spania og USA

Sakset fra FA i går :

LUFTFART: Flyselskapet Norwegian rydder vei for forbruksbankene. Konsernsjef Bjørn Kjos tror på 5 millioner kunder i Norwegians lojalitetsprogram i løpet av året.

Det er opp til bankledelsen å vurdere hvilke markeder den skal inn i. For at et nytt marked skal bli aktuelt for banken, må merkevaren Norwegian ha rukket å bli kjent, sier Kjos.

Vi opplever kundene i programmet som veldig lojale. Vi vokser med omkring 2.000 i måneden, og vi tror vi vil passere 5 millioner innen utgangen av 2016, sier Kjos.

– Bankens strategi er å bruke hele flyselskapets kundegruppe. Nå vokser vi mest i USA, Spania og Storbritannia, sier Kjos.

– Banken opererer med en lisens fra flyselskapet, men en etablering i Storbritannia kommer an på hvilke rammevilkår banken vil operere under.
Kise vil ikke helle kaldt vann i blodet på Bank Norwegian-aksjonærene, men nå gjelder det å satse på de eksisterende markedene, sier han.

Mvh Pilkatsteren :-):-):-)
Innlegg av: AEScity (05.05.16 11:43 ), lest 1029 ganger

Rep. emisjonen: Hvor får dere delingsfaktor 28,87 fra?
Innlegg av: Aarre (23.04.16 01:18 ), lest 1490 ganger

Haha, nok en gang uten substans, analyser osv osv! Flaut! Fortell om disse risikokriteriene da, hva ligger inni modellen din/deres? Ikke en drid, for du har ikke noe å komme med av tyngde. Lett som ei fjær som ingen lytter til :)