Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Troll_Leif (25.12.15 14:02 ), lest 11069 ganger
Ticker: KIT
Endret: 25.12.15 20:17

KIT - Et selskap i sterk vekst

http://www.kitron.com/Global/Reports%20and%20Presentations/Kitron%20Q3%202015%20Presentation.pdf

http://www.kitron.com/Global/Reports%20and%20Presentations/Kitron%20Q3%202015%20Report.pdf
Innlegg av: Troll_Leif (25.12.15 16:30 ), lest 6576 ganger
Endret: 25.12.15 20:18

RE^1: KIT - Et selskap i sterk vekst

Kun få dager igjen av Q4, som normalt er selskapets beste kvartal, og da er det viktig å ha riktige tall og fakta å gå ut fra, som så langt ser meget bra ut. Ligger det an til et romjuls eller januar rally i KIT?
http://www.euroinvestor.no/nyheter/2015/10/20/kitron-q3-2015-solid-vekst-bedre-loennsomhet/13239529
Innlegg av: Vargtas (25.12.15 17:15 ), lest 6505 ganger

RE^1: KIT - Et selskal i sterk vekst

Blir ikke aksjen tvangsholdt på kroner 4 siden en emisjon er på gang for finansiering av ny fabrikk ?
Innlegg av: donolini (25.12.15 18:19 ), lest 6489 ganger

RE^1: KIT - Et selskal i sterk vekst

fortsetter skallet å vokse etter at man har flådd selen?
Innlegg av: Vargtas (25.12.15 20:24 ), lest 6484 ganger
Endret: 25.12.15 23:45

Selen er ikke et skalldyr ;)
Innlegg av: espeset (26.12.15 09:59 ), lest 6393 ganger

Vargtass, mener du att en fabrikk som praktisk talt er innflytningsklar, ikke er finangsiert fra Kitrons side når de påstartet byggingen for lenge siden ? Kostnaden/finansiering for byggingen er tatt hånd om for lenge siden. Nå er de bare å glede seg til neste store kontrakt og til Q4 11,feb. 2016 :-)
Innlegg av: Vargtas (26.12.15 11:44 ), lest 6350 ganger
Endret: 26.12.15 12:20

Spaden er ikke satt i jorden for den nye fabrikken, den skal finansieres først og dette med en emisjon.
Eller er det bare tull at det skal bygges en ny fabrikk i Sverige ?
Innlegg av: Troll_Leif (26.12.15 12:38 ), lest 6291 ganger

Det skulle vel ikke bli så vanskelig å fiansiere en ny fabrikk, når KIT allerede har fått 20 års kontrakt med SAAB, bør det vel allerede staket ut en finansieringsplan, før denne kontrakten ble inngått, som er "skreddersydd" opp mot SAAB sitt fremtidige behov, som jeg vil anta vil bli langt mer enn "på minst 400 mill på 20 år" som er meldt..

KIT har "2 forskjellige eierskap", KOG på den ene siden, og Skanfil på den andre.

Er det noen grunn til emisjon til lavest mulig kurs, for mest mulig utvanning?

Opsjonene er allerede kjent, flere svært langsiktige kontrakter er allerede kjent i markedet, blir det emisjon, blir det garantert en rettet mot en eller noen få, er det noen grunn til en rettet emisjon på lavest mulig kurs ?
Kanskje denne fabrikken i Sverige blir finanisert uten "utvanning" av både KOG, Skanfil samt øvrige aksjonærer. Insiderne har allede staket ut opsjoner, og er kjent i markedet, og lite interresant for de med f.eks. en lav emisjon.

Dårlig butikk å bygge ny fabrikk, til f.eks. 200 mill, og sitte igjen med f.eks. 10 mill i året?

"Rammeavtalen har en potensial verdi på mer enn 400 millioner kroner over 20 år."

Innlegg av: espeset (26.12.15 12:46 ), lest 6321 ganger

Ok Vargtass du var i Sverige og jeg var Arendal :-))
Innlegg av: Troll_Leif (26.12.15 13:11 ), lest 6311 ganger
Endret: 26.12.15 15:42

Selv om jeg er svært imot opsjoner, og ikke minst dette gavedrysset vi har sett i KIT, så blir dette en svært liten "dråpe i havet", når man ser potensialet i selskapet. Og det skal være en god grunn til at både KOG og Skanfil, skulle være så enig å stemme for disse opsjonene, og har svært vanskelig for å tro at Kitrons største aksjopnær og eier Skanfil, lar KIT produsere "gratis" til nest største aksjonær og eier, de neste årene, uten at Skanfil selv tjener penger på dette.

Opsjonene er veriløse dersom man slutter i selskapet, eller ikke oppfyller kravene som er gitt i forb. med dette opsjonsprogrammet frem til 31.03.2019. Det skulle ikke forundre meg at kursen stiger jevnt de neste 3 årene, og kursen er langt nærmere 3 sifret enn 1 sifret når vi runder 31.03.2019 noen som er uenig i det ?
Innlegg av: Nofun (27.12.15 19:25 ), lest 6107 ganger

@troll: Er enig i at kursen skal opp men at den er nærmere 3 sifret enn 1 sifret om 4 år har jeg ingen tro på :)
Innlegg av: Troll_Leif (27.12.15 20:04 ), lest 6131 ganger
Endret: 27.12.15 20:59

Norfun

Ser ikke bort fra at det kommer til å balle skikkelig på seg det neste årene. :-)
Vi har sett det i en rekke selskaper før, men gjenstår å se om det skjer i KIT. Men har aldri før sett et så godt utrustet selskap for fremtiden som KIT, med sikre langsiktige kontrakter, og fortsatt så lavt priset, tiltross for et potensiale og kontrakter i et marked som bør være enormt i støtet de neste årene når det nye kampflyene skal rulles ut og vedlikeholdes i flere 10 år fremover. KIT leverer til langt mer en luft og våpen industrien. Med et av verdens største energi selskap på kundelisten, som i seg selv har en enorm oppside alene, så tror jeg grafen peker oppover de neste årene.

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel576363.ece
Innlegg av: Stock-Holm (28.12.15 00:09 ), lest 5984 ganger

KIT har restrukturert og er i sterk vekst, og har dessuten en fallende kronekurs i ryggen. Dette passer fint når det kommer en ny fabrikk. Blir ingen emisjon, tror jeg, men kommer den så er det greit. Det blir i så fall en nødvendig emisjon for videre vekst.

2016 blir skikkelig spennende for KIT. En "uoppdaget perle" på børsen.
Innlegg av: Vargtas (29.12.15 09:30 ), lest 5935 ganger

Og der stanger den på kroner 4. Men hva skjer nå da, stopper det der ? Ingen selger under og tydeligvis ingen kjøper over ????
Innlegg av: Yngvis (29.12.15 09:51 ), lest 5886 ganger

Vargtas- Q4 skal etter alle solemerker bli ganske så bra. Når fremleggelse nærmer seg kryper vi nok mot 4,50 og innfris forventningene får man tro at 5,0 er nær.
Innlegg av: Helltrader (29.12.15 09:53 ), lest 5902 ganger

Hva tror dere vi lander på i utbytte i år?
Innlegg av: Yngvis (29.12.15 10:03 ), lest 5907 ganger

10-15 øre trur eg.
Innlegg av: jularbo (29.12.15 10:19 ), lest 5878 ganger

RE^2: KIT - Et selskap i sterk vekst

Yngvis - Hvorfor tror du utbyttet blir 10-15 øre, når utbyttepolitikken de siste gangene har vært 50%? Inntjening allerede i år er 31 øre/aksje. Bare det gir 15 øre i utbytte. Så forventer jeg 20 øre i Q4, som genererer nye 10 øre. Så jeg tror utbyttet blir 25 øre.
Innlegg av: Helltrader (29.12.15 13:12 ), lest 5821 ganger

Håper selv på 0,20. Må si jeg er spent på Q4 og om den postive trenden fortsetter som de har annonsert. Tror det vil være et bra papir å sitte i fremover.
Innlegg av: OIL-IT (29.12.15 14:18 ), lest 5802 ganger

Elsaj; er det shorting her da?

Utbytte? Jeg tipper 20 øre, dog avhengig av hvordan finansiering av nybygg i Sverige skal skje.
Innlegg av: Yngvis (29.12.15 17:17 ), lest 5782 ganger

Jularbo- i 2014 var vel resultat pr aksje 14 øre og utbytte ble 5 øre. Vet ikke selvsagt, men tviler på at det forslås mer enn 15 øre for 2015. Dog fint hvis det blir mer.
Innlegg av: jularbo (29.12.15 18:28 ), lest 5727 ganger

Du har el rett Yngvis . Det skal vel skattes 27% av dette beløpet. Overså dette. Da er det Q4 som blir avgjørende.
Innlegg av: nortik (29.12.15 21:09 ), lest 5732 ganger

Viser til 2 linker under til Agderposten. Noen på forumet som abonnerer og kan referere noe mer av innholdet???

www.agderposten.no/.../flyttesjauen-i-gang-kitron-snart-i-kilsund-1.14839...
22. des. 2015 - Flyttesjauen i gang: Kitron snart i Kilsund
– Vi har vært gjennom en omstillingsprosess som nå bærer frukter, sier administrerende direktør ved Kitrons bedrift i Arendal, Hans Petter Thomassen.........

www.agderposten.no/nyheter/kitron-permitterer-40-arsverk-1.1483447
20. des. 2015 - Fra 1. januar er 40 årsverk permittert fra Kitron. Daglig leder har imidlertid tro på oppsving i løpet av våren.
Innlegg av: Stock-Holm (30.12.15 08:02 ), lest 5640 ganger

Har sett noe av dette. Bare betryggende fornuftig at folk permitteres når det er på sin plass. En ansatt er ansatt for å jobbe på jobb. KIT er ikke noe sosialkontor..:)-

Blir spennende å følge KIT, ikke bare de førstkommende resultatene, men også ift. om det kommer inn riktig store ordrer.
Innlegg av: OIL-IT (30.12.15 08:12 ), lest 5653 ganger

nortik, likte ikke den permitteringen. Er det tiltakene som begynner å virke ville oppsigelser vært virkemiddelet. Men noen negativ PW er ikke kommet og etter Q3 å dømme gikk det meste etter hvert på skinner slik jeg forsto det. Men mange ordrene er ikke meldt siden. Flommen skulle vel ikke ha langsiktige virkninger? Opsjonene kom som svært negativt element etter Q3. Det blir da mer spennende enn ventet å få Q4 og fremtidsutsiktene da om vi ikke får noe før det.
Innlegg av: Troll_Leif (30.12.15 08:22 ), lest 5665 ganger
Endret: 30.12.15 08:39

OIL-IT

Må skille permittering og oppsigelse.

Permitteringer betyr at selskapet ikke har arbeid til disse personene i en kortere periode, Men i påvente av arbeid som kommer opp, ikke for langt frem i tid, ønsker de likevel å beholde disse personene, i tillegg de har mulighet å søke ledighetstrygd via nav, men samtidig kan selskapet ta de inn igjen på kort varsel..

Oppsigelser betyr at man ikke kan se å ha noe arbeid til disse, eller noen lysning, og ønsker å kvitte seg med disse personene.

Så dette er helt ok at de blir permittert noen uker, og nav betaler for disse, enn at det skal går der og klå seg i "ræva" og kun heve lønn.
Innlegg av: OIL-IT (30.12.15 09:21 ), lest 5603 ganger

Troll-Leif, jeg vet da forskjellen. Poenget er at aktiviteten må ha blitt mindre enn forventet når de permitterer. Og det kan vel umulig være positivt? At de permitterer istf sier opp kan kanskje være det, men uansett er dette negativt og intet er vel meldt om dette (det må de vel heller strengt att ikke gjøre...).
Innlegg av: jularbo (31.12.15 10:26 ), lest 5534 ganger

Da er siste børsdag i 2015 over. Hva kan vi vente oss i 2016 av Kitron? I går så jeg at Kitron(KITO) hadde kjøpere på 4,09 i Sverige, men ingen selgere.

2015 var et kanonår for Kitron, uten at analytikere har hatt den i kikkerten. Ble nr 2 på IT-børsen.

http://www.hegnar.no/incoming/artikkel576759.ece/binary/Techaksjer%20i%202015.jpg

Her er en enkel analyse for 2015. Ser jo smellvakker ut foran det nye året.

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=KIT.OSE

vi kan sikkert forvente oss et lignende scenario neste år. Enig med de fleste her om utbytte på 18-20 øre.
Innlegg av: Elsai (31.12.15 13:39 ), lest 5514 ganger

Meget god følelse for denne i 2016....godt nyttår!
Innlegg av: gauken (31.12.15 16:13 ), lest 5455 ganger

Ble et bra år for aksjonærene i Kitron,uten en eneste anbefaling fra noen meglerhus.Det var kanskje like bra? Godt nyttår til alle som har bidratt med positive innspill i året som har gått.
Innlegg av: Troll_Leif (31.12.15 17:07 ), lest 5457 ganger

Et meget bra år, startet 2015 med 1,70 og avsluttet året på 3,80

Brikkene faller etterhvert på plass hvor mye har og legges til rette for et enda sterkere 2016, som tyder på at vi ruller over til 2 sifret kurs iløpet av året.
Godt Nyttår til alle.
Innlegg av: jularbo (31.12.15 17:43 ), lest 5459 ganger

Ja, dere sier noe der. Hadde vi hatt med oss analytikere/meglerhus, så ville denne vært over 5. Det er jo en stor skam for standen at absolutt ingen oppdaget denne som er på nr 2 på it-børsen med 135% (eksl utbytte) i 2015. Men de kan jo få en ny sjangse for 2016.

Rasket med meg nye 10k denne uka, så nå er jeg mer enn fullastet til å ta imot Q4. Forbauser meg om jeg blir skuffet med mitt estimat på 20 øre.

Synes at vi kan minnes denne fra 2012 som kan være svært betydningsfull.

" Kitron har funnet det opportunt å fortelle om flere nye kunder i det tyske datterselskapet. Og det kan se ut som de har fått et aldri så lite gjennomslag. Kundene de nevner er: Rheinmetall, Badger Meter, Märklin, HSM, Parker Hannifin, Binder and Plaston. I tillegg har de fått kontrakt med en annen kunde i industrisegmentet.

Rheinmetall Defence Electronics GmbH utvikler og produserer rekognoserings-systemer, brannkontroll- og kommandosystemer, våpenplattformer og ubemannede luftkjøretøy. Kitron leverer ulike elektroniske kort og ferdige elektronikkenheter for ulike bruksformål.

Badger Meter Europa GmbH produserer strømningsmålere, måleteknologi og små reguleringsventiler som kan måle flyten av væske i alle segmenter. Kitron produserer forsterkere for elektromagnetiske strømningsmålere.

Gebr. Märklin & Cie. GmbH er ikke ukjent for modelljernbane-entusiaster. Kitron utvikler og produserer ulike typer elektroniske kretskort, og utfører sammenstilling av kompliserte elektromekaniske produkter (High Level Assembly).

HSM GmbH er en leverandør av makuleringsmaskiner og andre produkter for papirhåndtering. Kitron leverer kontrollenheter til maskinene.

– Vår strategi med lokal tilstedeværelse i form av NPI/produksjonssenter og lokalt salgsteam, sammen med Kitrons globale produksjons- og servicesystem har vist seg å være en stor suksess i det tyske markedet. Spesielt har Kitrons fabrikker i Litauen vist seg å være attraktive for tyske kunder, sier daglig leder, Roland Lutz i Kitron GmbH."

Ønsker der et Godt nytt år og et godt KitronÅr.
Innlegg av: Troll_Leif (01.01.16 08:33 ), lest 5393 ganger

Trodde KIT skulle klart å nå toppen i år, men en god no. 2 er heller ikke så verst.
31.12.2016 tror jeg KIT står øvers toppen av denne listen.

http://www.hegnar.no/bors/artikkel576764.ece
Innlegg av: Stock-Holm (01.01.16 13:36 ), lest 5359 ganger

KIT blir skikkelig krutt i år, så sitt ned og fest setebeltene!

Selskapet kan komme med spennende innovasjoner/patenter, og de får høyere kapasitet med ny fabrikk og kan ta riktig store ordrer. Store og voksende behov i sektorene KIT leverer til.

Og ikke glem kapitalmarkedsdag og q4-presentasjon samme dag, altså 11. februar. Kanskje flere store skal inn i KIT. F.eks. om noen vil sikre seg en stor andel av aksjene, så vil bare det i seg selv kunne løfte kursen godt.

Slipper ikke denne posten med første..:)-

Medio februar ligger vi på rundt 5, tipper jeg.
Innlegg av: Troll_Leif (04.01.16 11:53 ), lest 5214 ganger

Mer arbeid på KIT dette.

KOG: 190 MNOK CROWS-ORDRE TIL KONGSBERG GRUPPEN

08:30

Kongsberg Gruppen har mottatt bestillinger på
leveranser til CROWS-programmet til en verdi av 190
MNOK.

Bestillingene fra den amerikanske hæren gjelder
ingeniørtjenester samt produksjonsforberedelser til en
lavprofil CROWS-konfigurasjon. Bestillingene er en
utvidelse av avtalen som ble signert i august 2012.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Espen Henriksen, administrerende direktør, Kongsberg
Protech Systems, mobil 913 95 343
Ronny Lie, kommunikasjonsdirektør, Kongsberg Gruppen
ASA, mobil 916 10 798

KONGSBERG (OSE-ticker: KOG) er et internasjonalt,
kunnskapsbasert konsern som leverer høyteknologiske
systemer og løsninger til kunder innen olje- og
gassindustrien, handelsflåten, forsvar og romfart.
KONGSBERG har 7 700 medarbeidere i mer enn 25 land og
hadde i 2014 driftsinntekter på 16,6 milliarder kroner.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter
verdipapirhandelloven §5-12.

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=392476
Innlegg av: Troll_Leif (04.01.16 12:01 ), lest 5197 ganger
Endret: 04.01.16 12:06

He, he og ikke uvventent, reagerte guttehvalpene i Norne et minutt etter innlegget, og bråbreemset kursen med det samme, og sendte den ned til "kompisen":-).
Innlegg av: Elsai (05.01.16 10:29 ), lest 5118 ganger

Økte marginer....lavere kostnader ....økt omsetning....utbytte 15-20 øre i år.....Mange gode grunner til å kjøpe KITRON .
Innlegg av: 9cab (06.01.16 16:56 ), lest 5028 ganger

På taperlisten i dag.

Går det mot konkurs og kroken på døra?

Innlegg av: Elsai (06.01.16 17:23 ), lest 5012 ganger

Ser sånn ut...solgte mesteparten i dag på kurs 3,80.....mulig vi mottar konkursbegjæring allerede imorgen....vil selvfølgelig anbefale alle om å selge.
Innlegg av: qkvs (07.01.16 09:41 ), lest 4920 ganger

What????
Innlegg av: Troll_Leif (07.01.16 09:54 ), lest 4876 ganger

Har ikke sett selskapet sendt ut noe PW, skal heller ikke være noe grunn til det. Ingenting er endret i KIT, bortsett fra at det er noen som forsøker å skremme ut noen ved å urettferdiggjøre selskapets MC enda lavere, som om det ikke allerede var det på 4 tallet.
Innlegg av: jularbo (07.01.16 09:55 ), lest 4909 ganger

Galskap. Hodeløse salg. Kraftig fall i går, og så fortsetter det i dag. Får håpe selgerne kommer til sans og samling og innser at de kaster bort pengene sine. Dette vitner om grådighetens og fryktens spill. Mye småsalg, så dette kan ta seg fort inn igjen.

Holder fast ved min tro på 5-tallet rundt Q4-fremleggelse 11.02. Oljerelaterte aksjer får svi om dagen, men at andre ikke oljerelaterte går ned like mye er jo helt på jordet.

RT 3,49 ned 4,38 %
Innlegg av: gauken (07.01.16 10:09 ), lest 4893 ganger

Skal man kjøpe på slike dager så er det best å kjøpe aksjer som er lavt priset,solid inntjening og utbytte.
Innlegg av: jularbo (07.01.16 10:09 ), lest 4887 ganger

Med litt mer trykk fra kjøperne og støøre volum, så kan den like gjerne ende i pluss i dag.

Kaskje er det noen småhandlere som sier takk for pengene.

Endring i fjor 129.41%
Endring siste tolv måneder 96.07%
Innlegg av: Elsai (08.01.16 11:02 ), lest 4816 ganger

Blir nok en av vinner aksjene på sikt.....billig nå på
3,60. STERK KJØP!
Innlegg av: leifkåre (08.01.16 15:23 ), lest 4778 ganger

Skulle gjerne hatt kontanter i dag, da kunne jeg ha snittet opp.
Innlegg av: jularbo (13.01.16 14:24 ), lest 4684 ganger

Ikke mye å rapportere om dagen her. Bare øretrilling som foregår nå. Denne leken kan ikke jeg drive med, for det hadde blitt bare kurtasjemat. Ned snart 5% i år, men børsen er jo mer ned (snart 10). Lav likviditet mellom resultatene er vanlig her, og det resulterer ofte i kursnedgang som vi kan lese på TA. Kunne jo smake med en god kontrakt nå, det er jo en stund siden sist.

Men snart er det Q4 som gjelder, og her er jeg optimist. Har steget kraftig for hvert Q i år, og Q4 tror jeg ikke blir noe unnatak. Spent på utbytte (20 øre?)som kan gi en del laken på vårparten. Tvi tvi!
Innlegg av: Stock-Holm (18.01.16 15:01 ), lest 4585 ganger
Endret: 18.01.16 15:03

Realiteten i selskapet kjenner vi, så stemningen på børsen får bare være som den er. Børsen skal bare få leve sitt eget liv under vår stoiske og profesjonelle ro.

Selskapet vokser, setter i gang en hypermoderne fabrikk i Sverige og oppnår attpåtil ekstragevinst grunnet svakere krone.
Innlegg av: Vargtas (19.01.16 13:46 ), lest 4491 ganger

Er nå helt ok og se at Kit holder seg stabilt bra i disse ustabile oljepristider.

Kitron surfer videre :)
Innlegg av: Troll_Leif (19.02.16 16:07 ), lest 4293 ganger

Ja, selvfølgelig har jeg kjøpt mer, det skulle bare mangle, når selskapet har varslet et utbytte på over 5% på dagens kurs,som ikke er lenge til. Kan de ikke følge med de som selger på dagens kurs, og heller ingen grunn til at aksjen skal synke etter at utbytte blir utbetalt. Kommer det en eller flere kontrakter før utbytte, kan det bli trangt inn døra, og får gjerne med meg ytterligere byks i kursen. Regner med de kommer snart i jobb det som er permitterte i Arendal, dersom de allerede ikke er det. Man permitterer ikke dersom de ikke er jobb eller kontrakter i sikte. :-)
Innlegg av: gauken (19.02.16 16:35 ), lest 4294 ganger

Ser de skal ansette flere ing. i Sverige.Kitron er bunn solid,du traff bra med utbyttetipset jularbo.
Innlegg av: jularbo (19.02.16 19:45 ), lest 4245 ganger

Ja Gauken, jeg traff bra der. Flere som har antydet rundt det samme, unntatt zx...som hadde en annen filosofi. Men mitt estimat på 48 øre EPS bommet jeg med. Dette tyder på at Kitron er svært utbyttevillige, som de også har oppjustert til max 60%. Skal man lokke til seg aksjonærer, så er det helt riktig politikk. Svakheten er den låste eierstrukturen.

Har lukten av en eller flere kontrakter i nær fremtid, da det er en stund siden sist. Skal uansett hente meg et utbytte på ca 55k i april. Tror vi sitter på en sikker vinner i år, selv om vi ikke får 129% som i fjor.

Kjedelig aksje for de fleste å trade på, men trading her er ikke min greie.
Tar til takke med 25-50% i 2016
Innlegg av: klamm (21.02.16 20:54 ), lest 4156 ganger

Av guidingen for 2016 i Q4 kan man lese at EBIT vil ligge ca 20% høyere enn 2015. Kombinert med 60% utbytte vil det kunne bety utbytte på kr 0,30 per aksje. I så måte er dagens kurs veldig lav.
Innlegg av: Troll_Leif (21.02.16 22:51 ), lest 4141 ganger
Endret: 21.02.16 23:00

Om noen år, har aksjeinvesteringen betalt seg tilbake i form av utbytter, og det er sånn det skal fungere.
Innlegg av: OIL-IT (22.02.16 15:46 ), lest 4064 ganger

Den OSE, den OSE. På en knallsterk dag presteres å sende KIT 2,5% ned! Det trygge fundamentalt sterke er visst av liten interesse? Det spekulative tiltrekker seg mye mer oppmerksomhet.
Innlegg av: Troll_Leif (22.02.16 16:02 ), lest 4069 ganger

Det er OSE banden i kjent stil dette, er ikke av interesse selskaper som tjener penger, og gir sikker avkastning.
Innlegg av: Yngvis (22.02.16 16:04 ), lest 4051 ganger

Er nok et salgsvillig troll som sender kursen ned og påfører oss andre papirtap.
Innlegg av: Vargtas (22.02.16 16:12 ), lest 4061 ganger

Vel ...
Nå er det vel på tide med en kunngjøring av ny kontrakt snart :)
Innlegg av: gauken (22.02.16 16:49 ), lest 4017 ganger

Selv om Kitron var litt svak i dag så er det ikke mye og bekymre seg over.non og noe er ikke akkurat så mye og være redd for.glad jeg har fått plukket mer billige aksjer siste seks dager.Har dere sett den nye filmen 2016 som ligger på hjemmesiden til Kitron.at denne har m.cap på under 700 mill.er pussig.Vil neppe vare så lenge før vi stiger?
Innlegg av: klamm (29.02.16 19:53 ), lest 3901 ganger

Kitron har gjennomført en omfattende flytting, har tatt inn igjen permitterte medarbeidere og snudd underskudd til overskudd.
http://www.agderposten.no/nyheter/er-tilbake-i-kilsund-ny-giv-pa-gamle-tomter-for-kitron-1.1505511
Innlegg av: Troll_Leif (29.02.16 21:30 ), lest 3851 ganger

Det er så sant, bedre med gode fremtidsutsikter som sikrer både selskap og ansatte, enn usikkerhet og dårlige utsikter mot en strand ..

Er tilbake i Kilsund: Ny giv på gamle tomter for Kitron
At utsikten ikke lenger er utover stranden og Nidelva, kompenseres fullt ut og mer til av at utsiktene fremover er god for Aust-Agders største private bedrift.
Innlegg av: Troll_Leif (01.03.16 08:13 ), lest 3842 ganger
Endret: 01.03.16 08:14

Skulle ikke være så vanskelig å plukke erfarne gode personer i dagens marked.

http://www.kitron.com/Jobs-and-career/Vacant-positions/
Innlegg av: OIL-IT (01.03.16 08:21 ), lest 3827 ganger

KIT vil være en attraktiv arbeidsplass og kunne tiltrekke seg de beste i markedet nå. Selskapet er i ferd med å bli blant de større som må regnes med. I solide markeder og med gode kunder. Kursen vil nok komme, men det går tregt. Jeg tror det skyldes at så mange aksjer sitter på topp 20 og de endres omtrent ikke. Det kan nok løsne litt med tiden. Men hvem vil selge KIT på rundt NOK 4? Med de utsiktene, det utbyttet og den veksten?
Innlegg av: Troll_Leif (01.03.16 11:21 ), lest 3777 ganger

Skal selskapet sammenlignes med andre selskaper på børsen, mangler det en null bak MC på 690 116 884

Som betyr en aksje kurs under kr. 40,- per aksje i dette selskapet er en stor vits.

Innlegg av: espeset (01.03.16 11:32 ), lest 3804 ganger

Jeg er veldig Bull til Kitron, Troll Leif men kurs på 40. Hvilken P/E er vi på da ? Sitter godt lastet og tar gjerne imot kr 40.Hadde gjordt seg med melding om en ny feit kontrakt nå ,det hadde nok busta kursen noe
Innlegg av: Troll_Leif (01.03.16 11:45 ), lest 3769 ganger
Endret: 01.03.16 12:08

espeset

Bruker enkelt og greit samme "P/E" som meglerhusene bruker, bortsett fra jeg må bruke hue selv å tenke, og får ikke samme hjelp som de hvitsnippede spåmennene som kjører rundt i Porscher og Ferrarier, som får hjelp via Hegnar & Co, til å dra kursen dit dem selv ønsker.
Innlegg av: jularbo (01.03.16 12:31 ), lest 3730 ganger

Ikke noe imot 40 kr/aksje. Men det er vel urelaistisk pris i nærmeste fremtid. Hvilken P/E skal man sette på et selskap som betaler utbytte, og er i vekst.

Her er et klipp dere kan studere:

Ref start:
P/E anvendes for å beregne et selskaps markedsverdi i forhold til inntjening. Ut fra det kan man beregne om en aksje er dyr eller billig:

0-13 – Aksjen er underpriset, eller man antar nedgang i inntektene
14-20 – For de fleste bedrifter fornuftig prising
21-28 – Aksjen er overpriset, eller inntektene har vokst siden siste resultatpublisering
28+ – Aksjer med svært høy P/E har enten en svært lovende fremtid med sterk inntekstvekst, eller en boble har dratt prisen opp

Alene kan ikke P/E fortelle om antatt fremtidig vekst kan forsvare den høye verdien, eller om det er nedgang i inntektene som er grunnen til lav P/E. For å svare på det, må man også vurdere bedriftens regnskaper og ledelse i tillegg til P/E verdier i andre bedrifter (spesielt de i samme bransje) og over tid.

Ref Slutt

Ut ifra dette så ville jeg tro at Kitron burde ligge i segmentet P/E 14-20. Kitron prises i dag med en P/E på: 3,98/0,41= 9,7.
Altså langt under.

Mener at et selskap i vekst burde ha en P/E på over 17. P/E på 17 gir aksjekurs på 17x0,41 = 6,97.

Så får vi bare vente å se om Kitron leverer varene i de neste Q.
Innlegg av: Troll_Leif (01.03.16 12:41 ), lest 3724 ganger

Nærmeste fremtid ?

Det har jo inngått både 20 og 30 års kontrakter, her skal det produseres vedlikeholdes i 50 år frem i tid.

Hva potensialet gir dette verdensledende energiselskapet det har inngått kontrakt med tro.

Og ikke minst sporingsystemet som monteres i firmabilene, som vil bli et enormt vekstpotensiale.

ETC. ETC. ETC. ETC. ETC

KIT har en vekstpotensiale som enkelt og greit er enormt.
Men ingenting er priset inn i dette selskapet, bortsett fra kassabeholdningen.

Innlegg av: jularbo (01.03.16 13:03 ), lest 3699 ganger

Troll:
Nå kan man jo legge forskjellige antagelser i "nær fremtid". 3-5 år?
Jeg er ikke negativ til Kitron, men prøver å gi et nøktern og realistisk bilde, som både jeg og andre kan ha tro på. Ut i fra fjoråret så mener jeg jo at kursen burde være 6,97, som jeg viser til ovenfor. Makter Kitron å levere EPS på 60-70 øre i 2016, så kan vi muligens se 7-8 kr innen 1 år. Når MC passerer milliarden, så kan det jo hende at større fisker melder sin interesse.
Innlegg av: Troll_Leif (02.03.16 09:06 ), lest 3662 ganger
Endret: 02.03.16 09:09

Må vakna nå.
Kitron holder på med mer enn avansert teknologi til kampfly, raketter, romfart og forsvar.

STARTSKUDDET HAR GÅTT FOR NORSK VEKSTEVENTYR I ENGLAND!

https://abax.no/press/startskuddet-har-gatt-for-norsk-veksteventyr-i-england/

http://www.op.no/naringsliv/abax-ansetter-100-i-england-og-vokser-videre-i-larvik/s/5-36-151001

Dette vil nok spre seg videre utover i verden.
https://abax.co.uk/press/

Dette kunne vi lese fra kontrakten og pressemeldingen som Abax har inngått med KIT.
Kitron står for all produksjon og materialanskaffelse, samt pakking for leveranse til sluttkunde.
Innlegg av: gauken (02.03.16 09:09 ), lest 3629 ganger

noen som skal kjøpe i dag?
Innlegg av: Troll_Leif (02.03.16 10:23 ), lest 3602 ganger

gauken

Det er bare å legge ut noe positivt, så sørger andre for å sette bremsene på kursen, da det tydeligvis ikke er alle som er moden eller ønsker oppgang i kursen. ;-) 5% utbytte på dagens kurs er jo en gavepakke, som utbetales innen et par måneder. Det skurrer endel i disse husene.
Innlegg av: gauken (02.03.16 10:36 ), lest 3602 ganger

Du har så rett,folk vil visst ha selskaper med mye gjeld og som neppe vil gå i overskudd og betale utbytter de nærmeste 10 årene.Vil ikke dra frem noen,men jamen er det mange luftslott på oslo børs.
Innlegg av: klamm (02.03.16 15:47 ), lest 3518 ganger

Rheinmetall utrustar Gripen-planen
För Saab AB:s räkning kommer tyska försvarsföretaget Rheinmetall att utrusta totalt 88 Gripen-plan av nästa generation (Gripen NG) med BK27-automatkanoner.
Ordern är värd ett åttasiffrigt eurobelopp av mellanstorlek.

Kanonen i fråga, en Mauser 27mm roterande kanon från Rheinmetall Oberndorf, kommer att levereras under 2017-2025. Ordern inkluderar också reservdelar och ammunition. Ordern gäller för 88 flygplan. Produktionen kommer att ske vid Oberndorf-fabriken, Tyskland.

Läs mer: http://evertiq.se/news/31454
Her drypper det på Kitron som har avtale både med Saab og Rheinmetall!!
Innlegg av: Vargtas (03.03.16 09:18 ), lest 3457 ganger

Men først skal det "dryppe" på oss.

Noen som vet når tid utbytte kommer på konto ?

V :)
Innlegg av: Troll_Leif (06.03.16 12:35 ), lest 3368 ganger

zxcvbnm

Du har bablet flere ganger at det er ingen store investorer som vil kjøpe i KIT, grunnet den låste eierstrukturen, er det ikke mulig, eller vanskelig for andre større aksjonærer å få kjøpt seg inn, samtidig vi ser top 20 vokser.
Dette må du forklare nærmere?
Selskapet har varslet at det skal betale et utbytte til i overkant av 36 mill. hvor det vil dryppe i overkant av 12 mill til øverste «Klientkonto», og som det fleste kjenner til vil tosifret million beløp av utbytte tilfalle Scanfil, og ca. 7 mill drypper på KOG.
Dette betyr at de som har kjøpt aksjer til 2,- og under får minst flere 10% avkastning, dette den viktigste grunnen til at man investerer på børsen, da er det vel lite lurt å selge seg ut på dagens kurs som fortsatt gir 5% utbytte, når selskapet i tillegg har varslet økende utbytter i årene fremover?
Som julabor skrev Kitron prises i dag med en P/E på: 3,98/0,41= 9,7.
Kit er et selskap i sterk vekst, men prises langt under sunn og fornuft?
Innlegg av: aksjeom (08.03.16 19:24 ), lest 3224 ganger

Stemmer det at selskapet prises til en P/E under 10?
Det høres veldig billig ut?
Hva tenker dere?

Jeg vurdere inngang i aksjen.
Innlegg av: espeset (08.03.16 20:08 ), lest 3203 ganger

Hvis du vurderer en inngang i Kitron ville jeg kommet meg inn jo før jo bedre. Det er en stund siden Kitron har meldt noen store kontrakter men det kommer til å komme og kursen kommer til å hoppe oppover på det, det er en stund siden vi har hatt noe særlig bevegelse i kursen og tror den er overmoden for en tur videre oppover 4 tallet. Gå gjerne inn og se Q3 og Q4 web presangtasjonen, ledelsen formelig "lover" oss aksjonærer bedring i resultatet. tror ikke de hadde turt å gå så bombastisk ut hvis de ikke var ganske sikker i sin sak. Når de flytter inn i nye leielokaler i Sverige halverer de også leiekostnadene sine for fabrikken der. I Norge er de jo allerede inflyttet i flott ny fabrikk spesialtilpasset Kitrons produksjon. Har veldig trua på Kitron i årene fremover, på tross av att offshordivisjonen deres er gått helt i stampe har de klart å øke omsetningen og resultatet sitt. Når oljenorge begynner å røre på seg igjen kommer jo dette oppå det andre de har fått til, liker også att ledelsen har landet gode langsiktige kontrakter i ett stramt marked.
Innlegg av: gauken (08.03.16 20:25 ), lest 3187 ganger

Ledelsen som er nå har holdt det de lovet og mere til.Det er ikke så vanlig på oslo børs,har vært i markedet mer enn 20 år og har sett mye stygt.
Innlegg av: LeifAndreas (08.03.16 22:19 ), lest 3156 ganger
Endret: 08.03.16 22:20

Kursen har beveget seg ekstremt flatt mellom 3.90 og 4 kr i en god stund nå. Er det noen som selger mye på 4 kr som rett og slett har blokkert videre oppgang her? Før eller siden må det i så tilfelle være slutt og prisen rykkes opp. Når de som skal selge seg ut på 4 kroner har gjort det vil det etter hvert ikke være mer aksjer til salgs for denne prisen, og da tror jeg vi får en pen oppgang på kort tid. Er bare småposter som sender kursen ned til 3.90 innimellom har jeg intrykk av.

Noen som har fulgt ordreboken og handlene litt mer enn meg her?
Innlegg av: jularbo (11.03.16 16:01 ), lest 3089 ganger

Lite nytt å berette. Skjønner meg ikke på selgerne. I går var det en NONer som dumpet ca 100 k. I dag var det en SKBNer som måtte fyre av et lite nedsalg. Kan bare oppfatte dette som en gevinstsikring. 100% på et års tid er jo fristende. Ikke alle som tør å vente på kvartalsrapporter. Tror 12-15 øre/aksje i Q1, og det vil sette fart i kursen.

Vi trenger en god nyhet og volumøking. Større kontrakter burde nå være like rundt hjørnet. Q3 er snart over, og resultatet er jeg spent på, om de greier å opprettholde den fine trenden.
Innlegg av: 9cab (11.03.16 16:38 ), lest 3032 ganger

Var det ikke en som snakket om hvor "fælt" det var å ikke kunne kjøpe store nok poster.
Innlegg av: LeifAndreas (11.03.16 19:04 ), lest 3019 ganger

Ja, det virker tydelig på at det er plenti selgere foreløbig hvertfall. Men en gang må det jo ta slutt, kjøperne på dette nivået venter jo oppgang. Tenker det kommer til å gå fort opp når det først går.

Illikvide aksjer må man ha tålmodighet i.
Innlegg av: Yngvis (12.03.16 09:57 ), lest 2922 ganger

Med økende oljepris er det nok noen som har valgt å ta gevinst i KIT og heller søke lykken i andre tickere.
Innlegg av: gauken (12.03.16 14:43 ), lest 2921 ganger

Ja,Kitron er jo et oljeselskap....
Innlegg av: donolini (12.03.16 14:52 ), lest 2907 ganger

utbombede oljeaksjer er klar for rekyl - er vel det yngvis mener her ...
Innlegg av: gauken (12.03.16 15:09 ), lest 2886 ganger

Du har vel rett i det,men jeg velger å holde på Kitron som en sikker investering når man tenker på den høye direkteavkastningen 0.21 i utbytte og bra vekst fremover.burde stått i over 5kr på dette.
Innlegg av: Troll_Leif (14.03.16 15:50 ), lest 2787 ganger

Her er det enkelt og greit noen som sitter og har styringen på begge sider, og ikke ønsker oppgang. Ingen kan heller ikke si at det ikke er aksjer å få tak i, selvfølgelig noe forb.. tullpreik.
Innlegg av: Troll_Leif (13.07.16 14:18 ), lest 2508 ganger

Hva gjør tullinger med så mange forskjellige brukernavn som dette, på børsen egentlig

Brukernavn Elnaj
Forrige login 13.07.16 14:09
Relaterte brukere 22
Innlegg av: Elrai (08.08.16 16:13 ), lest 2411 ganger

Teknisk sterk nå.
Brytes 5,50-5,60 er det ingen motstand før opp på 7 tallet
Innlegg av: Caramba (08.08.16 22:06 ), lest 2341 ganger

For nøyaktig 1 mnd siden var kursen 4.44. Åtte handledager senere var den 5.75. Det blir 30% eller p.a. Som Hegnar sier: Når man får en økning på 15% eller mer på kort tid så må man være disiplinert nok til å selge. Lå jo og slang rundt 2.oo i flere år. Det er mange prosenter siden. At den skal videre opp har jeg god tro på, men det er bare tro. At selskapet blir solgt har jeg også tro på, men det er fortsatt bare tro. Vi lever i et nullrentesystem der 30% er for godt til å tro på, men det det ikke. 30% er facts.
Innlegg av: Troll_Leif (09.08.16 09:24 ), lest 2286 ganger
Endret: 09.08.16 09:46

Om kursen har gått fra 4,44 - 5,75 på noen få handledager spiller veldig liten rolle når fakta er at utgangspunktet og MC på selskapet er totalt feil, og selskapet er alt for lavt priset. Hvorfor selskapet fortsatt straffes med denne lave kursen skjønner jeg rett og slett ingen ting av, da selskapet leverer rekordresultater gang på gang, med økende ordrereserve og langsiktige stjernekunder det fleste selskaper kun kan drømme om. I takt med økende resultater, ordrereserve og utbytter, i tillegg til den lave kursen, vil det selvfølgelig tiltrekke seg stadig nye luringer på KIT trådene. Datamaskinene vil nok være til god hjelp å luke ut reelle selgere.
Innlegg av: Troll_Leif (09.08.16 22:00 ), lest 2188 ganger

Forstå det den som vil, men prisingen av KIT er noe av det mest latterlige jeg har sett, her gjelder det å by under hverandre for enhver pris, samtidig som top 20 øker.

Danmarkshistoriens største våbenkøb

https://ing.dk/fokus/kampfly-milliarder
Innlegg av: Elvira (05.09.16 15:09 ), lest 1995 ganger

Lite frie aksjer ute...når kjøperside tiltar er det rett opp...melder de en kontrakt nå....går det unna og motstand rundt 5,60 brytes...har kjøps anbefaling på
denne nå.
Innlegg av: elviira (09.06.17 09:21 ), lest 1614 ganger

store kjøpsmuligheter nå!!
Innlegg av: elviira (09.06.17 09:50 ), lest 1587 ganger

store kjøpsmuligheter nå under 7,60
Innlegg av: elviira (07.08.17 11:59 ), lest 1387 ganger

LOVER BRA DETTE....STERK KJØP!!
Innlegg av: Troll_Leif (09.08.17 07:59 ), lest 1322 ganger

Ser ut som ferien er slutt i Litauen.

http://rekvizitai.vz.lt/en/company/kitron/number-of-employees/
Innlegg av: elviira (09.08.17 08:53 ), lest 1284 ganger

Høst oppgang forventes...det er bare å laste inn nå....ser 10 tallet iløpet av okt.
Innlegg av: Villsau (09.08.17 21:41 ), lest 1241 ganger

Dette er en tråd ifra 25.12.15, med en overskrift som i aller høyeste grad holder vann. Da denne tråden kom på trykk, sluttet dagen med en aksjekurs for Kitron på 4 kroner. I dag 09.08.17, knappe 20 mnd, altså godt under 2 år senere, sluttet dagen med en kurs på 8,72! I tillegg så drypper det utbytte på NOK 0,25 pr. aksje på aksjonærene. Er ikke dette god avkastning på sparepengene for oss som sitter med Kitron aksjer,så vet ikke jeg. Så langt jeg kan se er det ingen ting som tyder på at Kitron kommer til å skru ned tempoet. Nye medarbeidere ansettes. Nye kontrakter signeres. Og selskapet bygger stein på stein. Verdier skapes.
Jeg sitter i hvertfall meget komfortabelt med mine Kitron aksjer, og har ingen planer om å selge en eneste en. Skal ikke forundre meg at om et par år så nærmer kursen seg NOK 20. Vi har nok spennende, og innbringende, tider foran oss.
Innlegg av: gauken (09.08.17 21:52 ), lest 1238 ganger

Tror kanskje vi får et brudd opp nå bare volumet kommer opp.Mange var negative når aksjen var 4 kr,så feil kan man ta.Det gjelder å sette seg inn i selskapene man investerer i.
Innlegg av: elviira (16.08.17 10:44 ), lest 1151 ganger

SE KJØPERSIDE!
Innlegg av: gauken (16.08.17 12:28 ), lest 1140 ganger

Hva var det med kjøpersiden?Logget meg på nå.
Innlegg av: elviira (21.12.17 10:47 ), lest 925 ganger

Anbefales mot nyttår,!
Innlegg av: Caramba (22.12.17 14:55 ), lest 844 ganger

Det samme kan ikke sies om deg. Ikke i år og heller ikke neste år.
Foreslår du finner en annen måte å pleie dine problemer. For de er dine.
Innlegg av: elviira (31.01.18 15:17 ), lest 613 ganger

Sterk kjøp nå !!
Innlegg av: elviira (07.03.18 13:17 ), lest 423 ganger

Her styrkes kjøperside.....aksje lite utsatt for uro i
markedet...solid aksje med gode utbytter.
Innlegg av: Elvira (15.04.18 13:06 ), lest 168 ganger

Spennende på fredag 20 april. Kommer nok til å
Laste inn litt ekstra fram mot presentasjon.
Innlegg av: Elvira (16.04.18 08:53 ), lest 95 ganger

Ny kontrakt ???