Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Shipping
Innlegg av: Trendline (26.08.14 21:04 ), lest 7234 ganger
Ticker: GLNG

GOLAR LNG

Ny ATH på NASDAQ ikveld?
Innlegg av: Trendline (26.08.14 22:34 ), lest 4359 ganger

RE^1: GOLAR LNG

Stadig nye høyder US dlrs 65,90 NOK 407,-
Innlegg av: Trendline (27.08.14 23:37 ), lest 4286 ganger

Ny ATH på NASDAQ dlrs 66,02 (6,18) = kr 408,-
Innlegg av: Trendline (11.09.14 22:52 ), lest 4147 ganger

Snart ny ATH i USA...etter Fredriksen`s exit...

GLNG avsluttet NASDAQ ikveld med US dlrs 65,25 (6,38) = NOK 416,-

Idag ble det også kr 400,- på Unotert i Oslo
Big John gikk ut, men fortsatt tillit til Trøim, dette lover bra...
Innlegg av: Trendline (12.09.14 23:46 ), lest 4088 ganger

...ny ATH US dlrs 67,56 (6,37) kr 430,- på NASDAQ ikveld.
Fin avslutning på denne uken.
Innlegg av: Trendline (15.09.14 22:25 ), lest 3984 ganger

Ny ATH ikveld US dlrs 68,04 = NOK 435,- (6,39)
Innlegg av: Trendline (16.09.14 22:28 ), lest 3948 ganger

Golar fosser videre, snart forbi 70 dlrs?

Avsluttet kvelden på NASDAQ med 69,92 dlrs -
som er ATH

Hyggelig utvikling på GLNG, også etter at Fredriksen hoppet av...

Hvor høyt skal kursen de nærmeste 2 til årene?
500 ??
Innlegg av: Trendline (17.09.14 23:10 ), lest 3869 ganger

Opp til US dlrs 71,25 ikveld NOK 459,- (6,44)
Innlegg av: Trendline (19.09.14 20:52 ), lest 3821 ganger

Det blir vel ny ATH for GLNG ikveld...

Liker godt at Trøim vil konsentrere seg om GOLAR LNG.

Innlegg av: Trendline (19.09.14 22:40 ), lest 3836 ganger

Det gikk bra ikveld US dlrs 72,50 NOK 460,- (6,36)
Innlegg av: tapogvinn (15.12.15 17:02 ), lest 3254 ganger

Kanskje på tide å plukke denne?

Innlegg av: mercury (15.12.15 17:49 ), lest 3228 ganger

nformasjon om (GOL) Golar LNG Limited
Ticker GOL
Navn Golar LNG Limited
Børs Unoterte Norge
Papirtype Aksjer
Er aktivt Ja
Kan handles Ja
Forrige omsetningsdag 07/12-2015
Referansekurs 200.00
Antall aksjer 80 298 752
Markedsverdi 16 059 750 400
Lot-størrelse 1
Minstebeløp
ISIN BM G94 56A 1009
Valuta NOK
,,,,nformasjon om (AVANCE) Avance Gas Holding
Ticker AVANCE
Navn Avance Gas Holding
Børs Oslo Børs
Papirtype Aksjer
Er aktivt Ja
Kan handles Ja
Indeks OSE10 Energy
Indeks OSE1010 Energy
Forrige omsetningsdag 14/12-2015
Referansekurs 108.50
Antall aksjer 35 277 972
Markedsverdi 3 827 659 962
Lot-størrelse 1
Minstebeløp
ISIN BM G06 723 1032
Valuta NOK
Innlegg av: tapogvinn (15.12.15 18:18 ), lest 3225 ganger

mercury,

antar at du er klar over at Avance og Golar driver helt ulik virksomhet?

Innlegg av: _atlas_ (15.12.15 20:45 ), lest 3185 ganger

Jeg kjøpte akkurat en post, jeg tror den vender snart :)
Innlegg av: oddin (16.12.15 14:58 ), lest 3129 ganger

Har også sett på denne,men den har jo halvert seg på kort tid.
Noen grunn til å catche a falling knife i dette tilfelle?
Innlegg av: tapogvinn (16.12.15 17:03 ), lest 3094 ganger
Endret: 16.12.15 17:10

godt mulig det er mer fornuftig med å vente med å kjøpe til aksjen snur.

I mellomtiden kan man høre på webcast på hjemmesiden til selskapet og lese noen analyser;

http://seekingalpha.com/article/3734386-golar-lng-is-positioned-for-significant-growth-but-perhaps-not-just-yet

Forøvrig betaler selskapet et utbytte som tilsvarer ca. 11% av dagens kurs. Det ble imidlertid varslet ved Q3-presentasjonen at dette kan bli redusert dersom selskapet kommer over nye investeringsmuligheter.

Innlegg av: stockwarlock (16.12.15 17:31 ), lest 3063 ganger

RE^2: GOLAR LNG

Veldig intressant case med stort potensiale, men jeg sitter fortsatt litt på sidelinjen..
Innlegg av: veblen (25.12.15 22:05 ), lest 2998 ganger

RE^3: GOLAR LNG

Trøims «børsbaby» er shorternes favoritt
Tor Olav Trøims viktigste investering, Golar lng, er en favoritt for short-selgere.

http://www.hegnar.no/bors/artikkel576263.ece
Innlegg av: Zillioner (25.12.15 22:17 ), lest 2943 ganger

Pris/bok under 1 og større, langsiktige kontrakter. Her er det penger å tjene!
Innlegg av: tapogvinn (25.12.15 23:54 ), lest 2911 ganger

oppside 150%?

http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/12/22/2023/Shipping/papirtap-p-over-to-milliarder

http://e24.no/energi/golar-lng/troeim-vi-er-gassmarkedets-svar-paa-saudi-arabia/23568179

Innlegg av: Zillioner (26.12.15 00:10 ), lest 2885 ganger

tapogvinn

det kommer helt an på tidshorisonten din. 20$ innen utgangen av januar er bænkers. om den skal over det eller falle tilbake vil tiden vise.

jeg er bullish til golar på lang sikt. da snakker vi mye mer enn 150 %.
Innlegg av: tapogvinn (29.12.15 07:54 ), lest 2695 ganger

en fersk oppsummering/analyse av Golar;

http://aimprogramblog.blogspot.no/2015/12/13th-aim-student-equity-update-by.html
Innlegg av: tapogvinn (04.01.16 18:08 ), lest 2600 ganger

Det har vært en fin rekyl i denne.

Jeg synes selskapet og aksjen virker veldig spennende. Med en dæsj risiko.

:-)

Innlegg av: tapogvinn (04.01.16 22:21 ), lest 2543 ganger
Endret: 04.01.16 22:22

Opp 8,17% på en blodrøs børs i kveld.

Men tipper aksjen vil være ganske volatil i en periode.

Innlegg av: tapogvinn (08.01.16 09:34 ), lest 2438 ganger

Clarksons Platou Securities' analytikere Frode Mørkedal og Herman Hildan kommer med sine shipping-favoritter.

Artikkel av: Øystein Byberg (Hegnar.no - 8.1.16 07:34)

Se aksjeticker:GOL HLNG FRO

Clarksons Platou Securities' shippinganalytikere Frode Mørkedal og Herman Hildan har sett inn i krystallkulen for 2016. Duoen har størst tro på rederier som satser på flytende naturgass og på selskaper i stortanksektoren.

Ifølge DN er Golar LNG, Höegh LNG og GasLog favorittaksjene i gass, mens DHT og Euronav er førstevalgene i tank, foran Frontline.

I tørrlastsektoren er det derimot rimelig helsvart. Torsdag nådde Baltic Dry-indeksen ny «all time low» på 445 poeng.

http://www.hegnar.no/analyser/artikkel577559.ece
Innlegg av: tapogvinn (13.01.16 19:56 ), lest 2361 ganger

Kjøpsmulighet i dag?

Aksjen faller nesten 10%. Amerikanere virker ikke å være helt riktig navla :-)

Innlegg av: tapogvinn (14.01.16 23:45 ), lest 2316 ganger

Golar takes the lead with FLNG

Wed 06 Jan 2016 by Karen Thomas

Golar takes the lead with FLNG

Gary Smith: We can still be competitive with oil at US$30-40 a barrel
One thing becomes obvious very quickly when you meet Golar LNG chief executive Gary Smith: he is not a pack animal – and neither is the shipping company he leads.

les resten av artikkelen her...

http://www.lngworldshipping.com/news/view,golar-takes-the-lead-with-flng_41338.htm
Innlegg av: tapogvinn (19.01.16 14:40 ), lest 2251 ganger

Golar LNG is one owner certainly interested in taking advantage of Iran’s FLNG potential. Golar could supply Iran with FLNG vessels.

“In time Iran has the capacity to have as many FLNG vessels as we dare to dream,” Golar Management chief executive Gary Smith has said.

Golar is certainly beefing up its FLNG offering: Gazprom, Perenco and Société Nationale des Hydrocarbures have signed a firm eight-year sale-and-purchase contract for LNG from Golar’s FLNG vessel Hilli.

Moreover, Ophir’s Fortuna project in Equatorial Guinea, where Golar’s FLNG vessel Gandria will be deployed from 2019, is progressing. Golar expects to make the conversion agreement effective and issue the notice to proceed to Keppel for the Gandria conversion by mid-2016. New FLNG business from Golar remains focused on projects that have the potential to commence operations in 2018. Iran would fit nicely into this picture, one gas source told Lloyd’s List.

Iranian LNG would come onto the market at a time of serious global LNG production growth. Over the next six months, around 10% of today’s global LNG production is expected to come online, from Australia and the first US export projects.

Global trade volumes are currently around 250m tonnes per year, but this is expected to almost double by 2020 as new production comes onstream, from the likes of Australia, the US, Russia, Canada, Mozambique, Tanzania — and now Iran.

http://www.lloydslist.com/ll/sector/tankers/article477607.ece?service=print

Innlegg av: tapogvinn (19.01.16 14:41 ), lest 2237 ganger

Pareto ser lys fremtid for aksjekursene til selskapene innen LNG-sektoren med kursmål i Golar LNG 328% over dagens nivå, Awilco LNG 196% og Hoegh LNG 84%.

http://www.nettavisen.no/na24/morgenrapport-pareto-spar-gassaksjer-til-vrs/3423182030.html

Innlegg av: Simo (20.01.16 00:34 ), lest 2216 ganger

DnB ser for seg ett lignende scenario med 346% oppside.(vel å merke fra15.2$)

Noen som vet noe om noe om sannsynligheten for utbyttekutt?

Gikk jo kortsiktig rett i dass med Teekay etter kutt.

DnB mener ett kutt i utbytte vil være positivt på lang sikt.

Fristende å gå inn nå, men om det ligger kutt i luften ville det vært bedre å vente i tilfelle det skulle sende aksjen ned 50%
Innlegg av: tapogvinn (20.06.16 14:29 ), lest 1905 ganger

Golar and Stonepeak launch Golar Power

Golar LNG Limited ("Golar" or "the Company") announces today that it has entered into a 50/50 joint venture with investment vehicles affiliated with private equity firm Stonepeak Infrastructure Partners ("Stonepeak"). The joint venture company, Golar Power Ltd ("Golar Power"), will offer integrated LNG based downstream solutions, through the ownership and operation of floating storage and regasification units ("FSRU"'s) and associated terminal and power generation infrastructure.

Stonepeak shares Golar's ambition to aggressively grow in the FSRU and LNG fueled power market and is committing $290 million in new equity to develop Golar Power.

Stonepeak Senior Managing Director, Luke Taylor, commented: "We are excited to partner with the leading player in the LNG downstream market and see compelling opportunities in this market to build and operate long term LNG and power infrastructure with high quality counterparties. While our initial commitment is $290 million we hope to invest up to $500 million in the coming years".

Golar comments: "By establishing this downstream entity with a strong financial partner that has extensive experience in the energy business Golar is able to accelerate the realization of its downstream ambitions and exploit the unprecedented number of opportunities in the current market".

Golar Power's initial asset base will comprise the FSRU currently being constructed at Samsung shipyard, two modern 160,000 cbm trifuel LNG carriers suited for conversion to FSRUs, and the right to invest in up to 25% of the Sergipe Power project. The Sergipe Power project is progressing well and is expected to take FID in the second half of 2016. Golar will also grant Golar Power a one year option to acquire from the Company a further two LNG carriers for conversion to FSRUs. Upon closing, Golar Power will immediately commence conversion of the first LNG carrier to a FSRU.

Subsequent to the formation of Golar Power and the contribution of the abovementioned assets, the Company has sold a 50% interest in Golar Power to Stonepeak. Stonepeak will acquire its 50% of Golar Power for $117 million in cash, subscribe to $100 million in preference shares on closing of the deal and commit to $75 million in additional equity. This, together with an additional $75 million funding commitment from Golar, in the period before Q1 2018, is expected to be sufficient including debt financing to fully finance the conversion of the two carriers to FSRUs, take delivery of the 2017 new-build FSRU and complete the financing of its share of the Sergipe Power project. Approximately $214 million in ship mortgage debt and $217 million of remaining newbuilding capex on the FSRU is projected to be transferred to Golar Power. The transaction will improve Golar's liquidity position.

LNG prices are at a significant discount to oil prices and Golar Power sees a range of potential LNG importers who would benefit from a rapid switch to gas. The first converted vessel is expected to be available within 16 months. There are only three unfixed FSRU newbuildings presently under construction and delivering within the next 28 - 30 months. Golar Power sees well in excess of three employment prospects that could be met within this window. The conversion model allows Golar Power to cost effectively and timeously address projects with bespoke requirements at a price that remains competitive with the all-in delivered cost of a newbuild equivalent. As the only company to have successfully converted LNG carriers to FSRUs, Golar expects that this partnership with Stonepeak will once again position it to aggressively exploit this competitive advantage.

Golar Power will also enter into an Omnibus Agreement with Golar LNG Partners L.P. ("the Partnership"). This agreement will govern the events upon which the Partnership will be able to acquire assets from Golar Power.

Clarksons Platou Securities AS acted as Sole Financial Advisor.

This transaction is subject to customary financial closing conditions.
Innlegg av: Sonatrach (21.06.16 12:12 ), lest 1865 ganger

Ikke noe å hoppe i taket av. Eksisterende aksjonærer blir utvannet. Golar LNG sikrer seg litt nødcash slik at de ikke går konkurs neste 12 mnd.

LNG markedet er fortsatt bedritent. Nye aktører melder seg på i kampen om FSRU markedet og de ellers så lukrative ratene vil komme under press av blant annet grekere.....
Innlegg av: tapogvinn (02.10.17 16:41 ), lest 1406 ganger

Lykke til Hilli...

FLNG Hilli Episeyo departs Keppel Shipyard

Golar LNG Limited announces today that the FLNG Hilli Episeyo, in line with previous guidance, departed Keppel Shipyard on Sunday October 1st. Having successfully reached mechanical completion the vessel has been moved to deep-water anchorage where Keppel Shipyard will complete final marine commissioning. Hilli Episeyo is currently expected to leave Singapore between October 15 and October 20.
Innlegg av: tapogvinn (10.10.17 08:02 ), lest 1357 ganger

Clarksons Platou med fersk sektoranalyse av shipping. Av de 58 shippingsaksjene meglerhuset følger, er de spesielt positive til tank og LNG.

"Blant LNG-aksjene mener Clarkasons Platou at Golar LNG peker seg ut som spesielt attraktiv. Selskapets store satsing er bygging av gassproduskjsonsskip som skal beskjeftiges på lange kontrakter.

Vi er spent på om de vil komme seg helskinnet gjennom oppstartsfasen. Vi tror de kommer til å gjøre det, og lykkes de er Golar utrolig interessant".

Kilde: dagens FA.
Innlegg av: tapogvinn (12.10.17 07:47 ), lest 1313 ganger

I følge Marinetraffic har Hilli Episeyo nå starter reisen til Kamerun.

Med en shortandel på 15% er det ikke mange som har troen på deg, Hilli.

Innlegg av: Longsitinbulk (12.10.17 08:18 ), lest 1312 ganger

Kjedelig aksje
Bedre med Jf en Tot
Flex kontra Glng
Innlegg av: tapogvinn (12.10.17 08:33 ), lest 1293 ganger

Det er klar enhver aksje som man overholdet ikke har kunnskap om kan fremstå som kjedelig.

Forøvrig er det merkelig å sammenligne Flex (som er ned 30% siden din første anbefaling) med Golar.

Innlegg av: kygo (12.10.17 18:51 ), lest 1271 ganger

Nå er det ikke lenge til pengene renner inn.

Golar LNG Limited announces today that the FLNG Hilli Episeyo departed Singapore at 10:00 local time on October 12. The earlier than anticipated departure reflects an operational decision to complete LNG bunkering in Cameroon rather than in Singapore. The voyage to Cameroon is expected to take between 32 and 40 days.
Innlegg av: Longsitinbulk (12.10.17 21:41 ), lest 1249 ganger

Er det stor rissiko her Kygo?
Ser at kursmåleme ligger høyt over dagens-

Hvilke andre Lng rederier anser du som interessante?

Ser Gaslog er nevt, Teekey lng
Innlegg av: kygo (12.10.17 22:59 ), lest 1215 ganger
Endret: 12.10.17 23:00

ja, det er selvfølgelig risiko her, men jeg mener kursen er altfor lav i forhold til hva som skjer med selskapet. Det virker som markedet tror at Hilli vil få store problemer. Jeg mener det er veldig høy risk reward her. Hilli er snart i drift og da vil Golar generere mye cash.

Jeg mener at man ikke kan sammenlikne Golar med andre selskap innen LNG. Golar er et stort selskap, og LNG carriers er kun en liten del av det Golar arbeider med. FLNG Hilli kostet vel ca 1.2 mrd USD, og det er en vesentlig høyere pris enn en LNG carrier.

Jeg har brukt lang tid med å lese meg opp på Golar, og nå føler jeg at jeg har god kompetanse der. Veldig kompleks struktur, men veldig interessant det de arbeider med.
Innlegg av: Longsitinbulk (13.10.17 08:48 ), lest 1192 ganger
Endret: 13.10.17 08:50

Takk for svar Kygo

Jeg har ikke brukt en kalori på Glng, men jeg skal gjøre det.
Hadde en sleng komentar på at selskapet er kjedelig, det er selvsagt et utspill kun myntet på kurs utvikling de siste år.
Et Tot selskap er alltid interessant, og aksjen kan sikkert også være det når nå markedet strammer seg såpass- glemmer jo ikke Glng i glansdagene og det enorme momentet i aksjen den gang.
Aksjen ble nedgradert og nedgradert og aksjemarkedet falt og Glng steg.

Nå endrer jo definitivt lng markedet seg omsider etter mange dårlige år, jeg får vel vurdere Glng igjen, jeg vil ha mere Lng før 2018.

Har du ikke investert i Flng?
Ser at Clarkson anbefaler tank og lng, det morsomme her er jo at sent 2016 anbefalte de akkurat det samme:-)) da gikk det jo rett i bøtta:-)

Jeg kan ikke se samme drag i tank nå kortsiktig som i lng, Bortsett fra høst/vinter markedet i tank.
Lng står vel nesten allerede med første fot innenfor det gode markedet, det gjør ikke tank.

Er det flere lng selskaper du følger? Ser at mange er possitive til Gaslog, men den er jo ekstremt priset sett opp mot Fredriksens Flng.
Innlegg av: kygo (13.10.17 12:16 ), lest 1165 ganger

Jeg vurderer de "norske" selskapene Golar og flex.

Jeg har kun Golar nå, og egentlig overeksponert der. Jeg kjøpte meg opp endel da aksjen gikk ned til 20. 3-6 måneder fra nå tror jeg aksjen står i 35.

Flex virker interessant og de får skipene inn perfekt i forhold til rater. Ratene har bunnet ut, og vi kommer til å få en gradvis forbedring frem mot 2020. Skipene er av nyeste design, og flex fikk en meget god pris. Jeg ville nok satset på denne hvis en skal eksponere seg mot kun LNG carriers.

I USA ville jeg nok kjøpt Teekay LNG.
Innlegg av: Longsitinbulk (18.10.17 16:41 ), lest 1120 ganger

Ned 1,5 dollar på 2 dager, godt jeg ikke kjøpte den.

ser ut til å skulle teste 20 dollar igjen?
Innlegg av: Longsitinbulk (25.10.17 15:44 ), lest 1049 ganger
Endret: 25.10.17 15:45

JAJA Kygo

nå er vel Glng ned ca 3 dollar bare siden du anbefalte, kjedelig aksje altså:-))

Uansett, jeg jeg følger planen og kjøper en post på 20,2 som jeg hadde planlagt, makan til møkka aksje:-))
Så får vi håpe det er hold i anbefalingen din.
Innlegg av: kygo (25.10.17 17:40 ), lest 1022 ganger
Endret: 25.10.17 17:43

Litt sur stemning, men skal nok få betalt her etterhvert. Jeg tror fort det kan snu fra mange negative nyheter til positive. Kursmålet på 35 står!

Jeg begynte å kjøpe aksjen i 2016 så den er opp mye siden da, er long.
Innlegg av: Longsitinbulk (25.10.17 17:45 ), lest 1020 ganger

Litt? det er tydelig at Lng ikke trigger investorene, har allerede solgt ot med et lite tap, det nytter ikke sitte i slike aksjer hvis nedgangen starter nu-

jeg avventer, og blir ikke forundret om det byr seg enda rimligere inngang.
Innlegg av: Longsitinbulk (25.10.17 20:59 ), lest 957 ganger

19,6?

Krakker jo snart denne aksjen jo, glad jeg fik pælmet ut med mikroskopisk tap, du satser på å sitte i 5år Kygo?

Hva mener du om Fredriksen rigg som går på børs i morgen? Er 60kr dyrt?
Innlegg av: kygo (25.10.17 21:24 ), lest 927 ganger

Jeg sitter rolig i båten er godt i pluss ennå.

I forhold til drilling selskapet som børsnoteres virker det helt greit priset.

De har en rigg som er kjøpt rimelig til 350 (Seadrill bestilte den for 700+). Hadde emisjon på ca 40, og nå er kursen 60. Mao riggen er priset til ca 500 mill. Det virker ikke akkurat altfor billig.

Nå har de opsjon på en rigg til (rigg som foe kansellerte), men hvis de kjøper den blir det ny emisjon.
Innlegg av: Longsitinbulk (25.10.17 22:08 ), lest 909 ganger

Nettop, vurderte kjøp på 58-60 i det unoterte, tørr ikke, virker for dyrt.

Hvis Fredriksen skal emitere tar han ikke hensyn til marked verdien på aksjen, et så ferstkt selskap må emiteres etter reelle verdier, da tror jeo også 60 er for dyrt- selv om jeg ser Dnb har kursmål 70kr.

Kanskje blir den handlet endel under 60 i morgen, sikkert noen som handlet inn på 40 som tar gevinst
Innlegg av: kygo (25.10.17 22:20 ), lest 897 ganger
Endret: 25.10.17 22:28

Jeg tenkte jeg skulle investere i et av disse nye selskapene Borr, shelf drilling og Northern. Jeg valgte Borr drilling.

Hvis jeg skal ha flere riggselskap venter jeg til Seadrill er refinansiert.

Ser på hegnar nå at et selskap vil kjøpe West Rigel for 500 mill. Det er samme type rigg som den Northern har. Derfor er Northern Drilling helt greit priset til 60.
Innlegg av: Longsitinbulk (25.10.17 22:34 ), lest 873 ganger

Kjøpe refinamsiert Sdrl?

Vel, jeg tror vel Sdrl og Nortern blir en reprise av Fro og Fro2012-
Derfor antar jeg at det nye riggselskapt blir Fredriksens største investering innen rigg innen kort tid, og dertil bør man inn der- men det kan godt hende ikke timingen er optimal på 60kr- jeg avventer til selskapet henter penger.
Innlegg av: kygo (25.10.17 22:41 ), lest 863 ganger

Jeg har valgt borr drilling. Kan ikke ha for mange selskap som er 3-5 års investering.
Innlegg av: Longsitinbulk (26.10.17 19:44 ), lest 806 ganger

Glng, prøver en trad på 19,5-

ender den over 20 blir jeg sittende, ender den under, ja da pælmer vi ut.

Hadde ikke du inngang 20 dollar da Kygo?
syns du nevnte det for litt tid tilbake
Innlegg av: kygo (26.10.17 20:36 ), lest 785 ganger

Jeg begynte å kjøpe i 2016, og har snitt på 15-16. Har kjøpt meg opp gradvis.
Innlegg av: Longsitinbulk (26.10.17 20:38 ), lest 788 ganger
Endret: 26.10.17 20:44

Litt av en racer dette,faller for 12 dag på rad, Rsi 21-ikke antydning til short indekning-fy faan
Innlegg av: kygo (26.10.17 20:53 ), lest 766 ganger
Endret: 26.10.17 20:54

Ja, det ser ikke bra ut, men dollar har styrket seg mye idag så for min del er den ca i 0.

Forventer en rekyl her snart. Det er som du skriver oversolgt, og kan det komme flere dårlige nyheter nå? Tror heller det kan komme mange positive nyheter snart.

Vet du hvor høy inntektene til Hilli er? Ved full kapasitet tjener Hilli alene som 10 LNG carrier på rater til 95.000 om dagen. Det er gode penger det.
Innlegg av: fjellmann1 (26.10.17 20:59 ), lest 758 ganger

LNG er svært vanskelig, skip og Fsru er svært dyre ifht. Eks en VLCC. LNG-selskapene har mye gjeld og flere har opprettet såkalte MLP'er for å resirkulere egenkapitalen. Dette er jo egentlig en skjult måte å kjøre emisjon etter emisjon på. Golar har også dette. Golar lng partners. Sist prosjekt er konvertering av et lng skip fra 1970-tallet til et flytende lng-produksjonsskip. Dette er et svært riski prosjekt. Har dere sett bilde av Hilly der den seiler mot Kamerun? jeg ville aldri investert i det der. Golar har flere sånne gamle. Commissioning, DVs idriftsetting og testing tar normalt 6 mnd. Husk hvordan snøhvit slet med å komme i drift.... LNG er komplekst og dyrt. Se også at nå stiger spot-ratene i lng, men de fleste lng-selskapene synker på Nasdaq.... Høgh har jo hovedsakelig Fsru'er men også de har en dårlig kursutvikling. Det er muligheter i lng og jeg trur 2018- blir bra, men golar er jeg skeptisk til.
Innlegg av: Longsitinbulk (26.10.17 21:10 ), lest 766 ganger
Endret: 26.10.17 21:14

ser ikke ut som du er alene om skepsisen:-)

hakke sett på makan til møkka utvikling, har ikke tolmodighet til dette her, best å hive ut før den ligger i 15dollar.
Innlegg av: kygo (26.10.17 21:12 ), lest 744 ganger

Nå var Golar først ut med å konvertere LNG carriers til FSRU, og da var alle skeptisk den gang også. Golar kommer til å lykkes med sin FLNG løsning også. Det er jeg helt sikker på.
Innlegg av: tapogvinn (26.10.17 22:10 ), lest 703 ganger

Det blir spennende å følge utviklingen frem mot jul. Golar sier selv at de regner med å være i gang med produksjonen i løpet av året, mens skeptikerne (som vi kan lese i denne tråden) sier at oppstarten kan ta et halvt år.

Dagens aksjekurs reflekterer etter min mening ingen av de to scenarioene.

Markedet har tydeligvis heller ingen tro på at finansieringen av Fortuna-feltet vil ordne seg. Golar har guidet FID i løpet av året.
Innlegg av: kygo (27.10.17 17:45 ), lest 646 ganger

Endelig kom det en liten opptur her. Er du inne longsit?
Innlegg av: kygo (02.11.17 15:48 ), lest 554 ganger

Ser ut som aksjen har snudd fra å være i minus hver dag til å gå i pluss hver dag. 19 var nok en kjøpsmulighet, og jeg tror ikke det er lenge før vi ser 25.

Hilli er i sør afrika nå, og når golar legger frem tall i slutten av november får vi forhåpentligvis noen gode nyheter.
Innlegg av: tapogvinn (19.11.17 20:13 ), lest 499 ganger

Det virker som Hilli nå har ankommet Kamerun.

Innlegg av: tapogvinn (28.11.17 21:54 ), lest 433 ganger

Fart i aksjen nå.

Innlegg av: tapogvinn (30.11.17 15:28 ), lest 379 ganger

Q3-resultatene lagt frem i dag. Det meste ser ut til å være under kontroll.

Highlights
• Operating Loss and EBITDA* in the quarter reported a loss of $22.9 million and $5.5 million,
respectively, compared to a 2Q 2017 loss of $24.0 million and $6.6 million, respectively.

• Committed to sell an interest in the FLNG Hilli Episeyo ("Hilli") to Golar LNG Partners ("Golar
Partners").

• Iain Ross appointed as CEO.
Subsequent Events

• Golar Partners closes a Series A Preferred Unit offering raising net proceeds of $134 million.

• Golar Partners issues first 50% of Incentive Distribution Right reset Earn-Out Units to Golar.

• LNG shipping market shows solid signs of recovery in 4Q.

• FLNG Hilli on site in Cameroon with production expected to commence shortly.
Innlegg av: tapogvinn (19.12.17 11:34 ), lest 293 ganger

Aksjen er opp 45% siste to måneder i tillegg til at dollaren har styrket seg med 8%.

For de som følger denne aksjen er det verdt å lese den gode analysen som ble lagt ut på SeekingAlpha for en uke siden.

Innlegg av: Longsitinbulk (19.12.17 18:46 ), lest 289 ganger

Det virker voldsomt, med denne oppgangen på 40% men sannheten er at den nesten er uendret siste 6 måneder.

Slik Lng har utviklet seg siden sommeren og frem til i dag vil jeg fortsatt anta at det skal være oppside.
Ville være rart med rater opp 100% og en aksje som er uendret
Innlegg av: tapogvinn (19.12.17 19:26 ), lest 259 ganger

Mulig det virker rart dersom man lever i den villfarelsen at GLNG primært er en lng-transportør.