Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: paroket (23.08.13 08:47 ), lest 1718 ganger
Ticker: TSU
Endret: 23.08.13 08:50

NEWS:DRAWDOWN SHARES ISSUED :peng på bok

NEWS RELEASE - SHARE PURCHASE AGREEMENT DRAWDOWN SHARES ISSUED
07:57 Calgary, Canada: - Transeuro Energy Corp. ("Transeuro" or the "Company") announces that further to its press release dated 16th August 2013, the Company has issued 6,192,460 shares in connection with the first drawdown of the Share Purchase Agreement (the "SPA") with YA Global Master SPV Ltd ("Yorkville") at a deemed price of CAD 0.05, valued at CAD 309,623. Shares were issued to Yorkville pursuant to Canadian prospectus exemptions and are subject to a four month hold period, which expires December 22, 2013, before the shares can be sold into the market. The proceeds received from Yorkville will be used for the first agreed loan repayment under the revised Loan Agreement with Yorkville dated May 2013. Following this payment the Company anticipates further repayments of the principal and interest in December 2013 and April 2014. ABOUT THE COMPANY Transeuro is involved in the acquisition of petroleum and natural gas rights, the exploration for, and development and production of crude oil, condensate and natural gas. The Company owns 100% of a gas producing property located in British Columbia, Canada and has interest in gas exploration and appraisal developments in Crimea, Ukraine. On behalf of the Board of Directors Aage Thoen, Chairman For further information contact: Darren Moulds, CFO, +1 403 705 1919 http://www.transeuroenergy.com Yorkville Advisors LLC Brian Kinane +44 (0) 207 451 0009 Neither the TSX Venture Exchange nor its Regulation Services Provider (as that term is defined in the policies of the TSX Venture Exchange) nor the Oslo Axess accepts responsibility for the adequacy or accuracy of this release. The statements contained in this release that are not historical facts are forward-looking statements, which involve risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from the targeted results. The Company relies upon litigation protection for forward looking statements. This press release contains "forward-looking information" which may include, but is not limited to, statements with respect to the use of funds drawn down under the SPA and the expectation of the Company to issue further shares to Yorkville on an as-needed basis pursuant to the terms of the SPA. Such forward- looking statements reflect our current views with respect to future events and are subject to certain risks, uncertainties and assumptions, including the future trading price and volume of the Company's shares. See our Annual Information Form for a description of risks and uncertainties relevant to our business, including our exploration and development activities.
Innlegg av: paroket (23.08.13 08:49 ), lest 1033 ganger
Ticker: TU

RE^1: NEWS:DRAWDOWN SHARES ISSUED :peng på bok

He he. klart det her blir godt høyere kurs. Hvorfor skulle Yorkville ellers ha interesse av en slik konkretisering på kurs 0,29,- ? Hold på aksjene eller kjøp.
Innlegg av: vestavind (23.08.13 08:51 ), lest 1000 ganger

likevel må noen ligge å selge på 20 øre. Utrolig
Innlegg av: paroket (23.08.13 09:06 ), lest 962 ganger

Spørs om ikke vi får et skikkelig løft i dag :))))))))
Innlegg av: paroket (23.08.13 09:15 ), lest 954 ganger

0,20,- 0,20,-. Ser vi 0,30,- ?
Innlegg av: bund (23.08.13 09:38 ), lest 921 ganger
Endret: 23.08.13 09:48

Virker helt godnat,at kursen ikke i det mindste ligger mellem 25 øre og 30 øre.?

Men ser underligt ud,det nu er NTF og ikke DNM,der hjælper NON i forsøg på at holde kursen nede,så mon det er samme person/er der længe har manipuleret,men på en regulær børs var dette blevet undersøgt.
Innlegg av: AH2050 (23.08.13 09:48 ), lest 899 ganger

For meg så virker det helt natta at kursen ikke ligger på over 50 øre.

90% risikorabatt på estimert verdi av Hamza + BR + POV tilsvarer 98 øre per aksje
Innlegg av: bund (23.08.13 09:51 ), lest 882 ganger
Endret: 23.08.13 09:53

RE^2: NEWS:DRAWDOWN SHARES ISSUED :peng på bok

AH2050

Ja men det vågede jeg ikke og skrive,gider ikke baissarne hehe.

MCap 64 mill nkr,er jo latterligt lavt,bare deres 11% i POV er jo langt mere værd,og som du skriver 98 øre burde være mere ret kurs.
Innlegg av: paroket (23.08.13 09:54 ), lest 857 ganger

Å selge her må være for å hjelpe noen å kjøpe billig. Kursen vil fly når som helst. NTF NONern DNM og AVA har klart å psyke kjøperne. Men det er grenser for hvor lenge dette holder. Vertfall nå som TSU har penger på bok til realiseringer. Bare å kjøpe eller holde på aksjene. Det må rykke kraftig i snøret snart da kursen er hinsides realiteten på nåværende tidspunkt. Vi får vell ett typisk TSU rally på 200% til 400% % opp snart. Kokko men sandt.
Innlegg av: Crom (23.08.13 09:55 ), lest 841 ganger

AH, det er det som gjør aksjen spennende for tida. Det er en slags psykologisk usikkerhetsreduksjon inne i regnestykket også, som tydeligvis om dine 98 øre stemmer er på nesten 80%. Blir spennende å se om denne reduksjonen er rasjonell eller ikke.
Innlegg av: Crom (23.08.13 09:57 ), lest 854 ganger
Endret: 23.08.13 09:58

Dobbelposting
Innlegg av: AH2050 (23.08.13 10:19 ), lest 805 ganger

Om regnestykket stemmer 100% skal jeg ikke påstå, men regnestykket mitt ser ut som følger:

NPV BR: $372 mill (basert på FOF sin analyse fra mars 2012 og jeg mener at denne er minst like relevant i dag)
NPV Hamza: $182 mill (basert på egen analyse med utgangspunkt i en rapport jeg har funnet på nett)
NPV POV: $13 mill (basert på egen analyse hvor TSU også skal være med å dekke sin andel av to fremtidige brønner)

Til sammen $567 mill, ganget med kurs 5,7 (brukte vel CAD istedenfor US$) gir MNOK 3231,9 og fordelt på 330 mill aksjer (runder av litt) som gir kr 9,79 per aksje. 90% risikorabatt på dette gir 98 øre per aksje.

90% risikorabatt er høyt, men gitt den uklare finansielle situasjonen er det fornuftig og operere med høy rabatt. Markedet mener i dag at 98% risikorabatt er riktig (hvis man tar utgangspunkt i beregningene over, men jeg vet som sagt ikke om dette er 100% pålitelig).

TSU er slik jeg ser det en high risk/high reward aksje, og nå anser markedet at risikoen er veldig høy så da blir oppsiden desto høyere. Yorkville ser nok dette og er villige til å ta en risiko på at "markedet tar feil".

Men vær også klar over at alt kan gå til helvete.
Innlegg av: paroket (23.08.13 10:21 ), lest 806 ganger

Men det skal ikke mye til før man tør gamble på den :)) Og da snakker vi oPP side da :))
Innlegg av: kmsteen (23.08.13 10:54 ), lest 765 ganger
Endret: 23.08.13 11:05

Vel, for å komme med et annet synspunkt som er mer pessimistisk.

Beaver River: Bruker man presentasjonen fra Juni i fjor fra ledelsen, tar utgangspunkt i en gasspris på 4 $/mcf og diskonteringsrente på 15%, så får man 51 MCAD.

POV: Bruker AH2050 sitt estimat på 13 MUSD.

Karl: For å være helt ærlig så ser jeg fint lite verdi i dette feltet nå. De fikk ikke til noe farm-out deal før forrige fracking, og med resultatet av den så tror jeg ikke verdien er spesielt stor. Hører heller ikke noe om lisensforlengelse her enda?

Kras: Samme med Kras. Kras er vel tilnærmet verdiløs uten noe løsning for Karl.

Trekker man fra G&A slik de har gjort i presentasjonen får man følgende regnestykke:
51 MCAD (Beaver River)
13 MUSD (POV)
- 34 MCAD (G&A)
- 10 MUSD (Konvertible gjelden)
= Omregnet til NOK blir det ca 115 MNOK, eller ca 35 øre per aksje.

I dette regnestykket er Karl, Kras og Hamza holdt utenfor, da man ikke vet om de faktisk får lisensforlengelse for Karl og Kras. Hamza blir feil å tillegge noe verdi da man ikke vet noe om pris eller sjansen for grei produksjon.

Skal også legges merke til at utvanningen ved bruk av SPA ikke er med, noe som vil redusere pris per aksje.

Pessimistisk analyse, ja. Totalt urealistisk, nei.
Innlegg av: AH2050 (23.08.13 11:13 ), lest 762 ganger
Endret: 23.08.13 12:07

kmsteen du bør her påpeke at dette er en risked verdi av BR du bruker hvor risikorabatten er på 85%. I samme presentasjon finner man at TSU mener at BR har en unrisked verdi på CAD 474 mill mot FOF sine $372 mill.

Når det gjelder Hamza har jeg basert meg på følgende rapport: http://www.jeaconf.org/UploadedFiles/Document/c8b4efc6-f000-4ef6-abaa-5dcdc4870f37.pdf

Er ellers ikke uenig i din fremstilling
Innlegg av: bund (23.08.13 11:21 ), lest 730 ganger

Det er så det laveste af det lave det er regnet til,og alligevel er det en kurs over 30 øre,så helt utroligt nogen sælger nu.
Innlegg av: bund (23.08.13 11:25 ), lest 725 ganger

Lyder slet ikke dårligt Hamza felt.kan blive større end mange tror.

Azraq basin consists of several geological structures, the Azraq area which
is under study is approximately "1500" square kilometers, and about "33"
wells have been drilled in different structures in this area.
The study which prepared for NRA with a cost of about USD (2) millions,
evaluated the hydrocarbon potential in the area. The study indicated that
an estimated of about (430) million barrels of oil have been generated from
the WS-2 member in the Azraq area.
The Hamzeh field contains stock tank oil in place ranging between (15.2-
22.5) million STBO. While (NPC) produced not more than (1) million barrel
of oil since 1988.
Two heavy oil wells have been drilled in the area, the data obtained about
these two wells indicates the presence of a vast amount of heavy oil and
asphalt which could obtain crude oil by converting it by technical methods.
Some wells drilled in other structures in this area, data obtained showed
the presence of (good-strong) oil shows.
The Dead Sea area is about (3750)square kilometers, many oil seeps are
available in Dead Sea area, most of the oil fields in the world had been
explored or discovered through the seeps around it, again I would say that
the Dead Sea is wealthy by seeps.
Significant oil seep in Wadi Asal, south of Lisan peninsula on the eastern
side of the Dead Sea, another historic seep at Ain-Hummar which is (5) Km
south of Wadi Mujib to the north of the Lisan Peninsula, it was described In
1939.
A core-hole drilling program in the area produced samples with an average
organic carbon content (TOC) over 10%.
One of the wells which had been drilled in Wadi Sirhan area gave us the
best quality of oil (sweet oil) with a gravity of (43°) API.
Other (5) blocks in Jordan that we can work on it for oil exploration are:
East Safawi Block, West Safawi Block, North Jordan Block, Jafr-Central
Jordan Block, and Wadi Sirhan Block.

http://www.jeaconf.org/UploadedFiles/Document/c8b4efc6-f000-4ef6-abaa-5dcdc4870f37.pdf
Innlegg av: bund (23.08.13 11:30 ), lest 686 ganger

RE^3: NEWS:DRAWDOWN SHARES ISSUED :peng på bok

A study area of approximately (1,500) km² in Azraq Basin has been
prepared by Core Lab for Natural Resources Authority of Jordan (NRA) in
1987 to identify the potential hydrocarbons. Seventeen wells have been
drilled in Hamzeh field. Medium gravity of 3o API produced from (4) wells.
The Azraq Basin estimated oil generation (430) million barrels of oil from
the source rock WS-2 member of Wadi Essir formation, of which 10% are
reservoired in very tight Limestone reservoirs which are Shueib and
Hummar. The source is located above the reservoirs. Oil in place in Hamzeh
field ranges between 15.2 and 22.5 million STBO.
Migration in the Hamzeh field occurs through the down faulted segment to
the upper thrown segment of the structure.
The cumulative production reached only the one million barrel of oil, while
significant oil production was also recovered from the source rock interval
which its thickness is (33)m. above the producing reservoirs, but not
produced. Horizontal drilling and fracturing would eventually make this
source interval a producer.
Oil Production of about (200 -500) bbl /day has been established from the
Hamzeh Field, while in “THE MIDDLE EAST : REGIONAL GEOLOGY and
PETROLEOM RESERVOIRS” by Z.R . Beydoun, pages (184 and 185) reported
that the production in Hamzeh Field in 1985 was about (2,000 _ 2,500)
bbl/day.
There are also several structures similar to the Hamzeh field and located
close to it could also be drilled and connected to the current production
facility.
Recently one well in Hamzeh field has been swabbed produced more than
350 bbl/day, while the current production is (27) bbl/day.
This field has no serious work over program since the 1980s. If a serious
work over program is employed in this field, it could produce (2,000-3,000)
bbl/day.
Innlegg av: kmsteen (23.08.13 11:28 ), lest 690 ganger

AH2050, risked verdi ja. Helt klart..

Analysen er uten Hamza, Karl og Kras. For de som er glad i risiko så kan det være en pen oppside. For min del ble jeg lei av ledelsen og all ventingen, så jeg er ute for øyeblikket. Kanskje jeg vil angre, men det får tiden vise..
Innlegg av: tuja (23.08.13 11:31 ), lest 679 ganger

Det er vel flere uker siden Aleator meldte at fullfinansiering POV kun var uker unna?
Bør vel strengt tatt snart dette inn en melding.
Innlegg av: trani (23.08.13 12:37 ), lest 645 ganger

Her blir det også et show for dem av dere som sitter og ser på.
Innlegg av: bund (23.08.13 13:59 ), lest 579 ganger

Bare at se en af de meste udskældte aktier IGE op idag 44-50%.? nu mangler snart kun TSU.
Innlegg av: tuja (23.08.13 14:01 ), lest 568 ganger

Bund

Solskinnsdager i TSU kommer nok snart:)
Innlegg av: bund (23.08.13 14:16 ), lest 588 ganger
Endret: 23.08.13 15:11

tuja

Ja det bør der komme,alt andet vil være mærkligt,jeg tror når opdatering omkring Hamza felt kommer,så stikker aktien,for ser ud til der kan være meget olie i Jordan.

Men godt at se de nu også melder ud om morgenen,så der kan komme melding inden børsen åbner,men forstår ikke, at flere ikke kan se her er en kæmpe opside,AH2050 beregning som viser lige under 1 kr,burde få flere til at købe ikke sælge,men hvad snart får vi besked,og POV melding kan også komme snart.

AH
jeg kom til at tænke på, Aage ikke kan svare før mandag,kan han være i Jordan,? melding idag står hans navn så den må have ligget klar til sending da han ikke er i firmaet før mandag.?
God helg.
Innlegg av: bund (23.08.13 15:30 ), lest 486 ganger
Endret: 23.08.13 15:34

feil.
Innlegg av: bund (23.08.13 15:30 ), lest 479 ganger

Underlig handel SB1M har lavet idag,køber 105k 20 øre tidliger idag,og sælger så de 105k 20 øre samme pris,? og hvem er køber,? NON og DNM var nogen i tvivl.
Innlegg av: AH2050 (23.08.13 15:28 ), lest 485 ganger

Hehe Bund. Aage kan være hvor som helst på ferie eller jobb. Meldinger blir nok signert i hans navn selv om det ikke er han som nødvendigvis har skrevet dem.
Innlegg av: bund (23.08.13 15:32 ), lest 486 ganger

AH
Ja åbentbart selv om han ikke er der,men hvad vi hører sikkert noget mandag,og meget gerne en god melding inden kl 9:00.
Innlegg av: pelo (23.08.13 15:47 ), lest 445 ganger

Hhmmm Bund, beklager, men jeg tror du må trække lidt mere på din enorme tålmodighed.
DW har denne uge svaret mig, at sommeren har været endog meget stille, men at han håber på lidt mere aktion i løbet af september - derfor tvivler jeg noget på en snarlig melding....
Innlegg av: bund (23.08.13 15:51 ), lest 450 ganger

RE^4: NEWS:DRAWDOWN SHARES ISSUED :peng på bok

pelo

Ja vente må vi jo så,men DW kan vi nok ikke regne så meget med,jeg gør ikke i alfald,men er da spændt på om Aage svare mandag lige sådan,selv om mit spørgsmål er meget kritisk,så kunne være han ikke svare mig,men så er jeg overbevist om han svare AH2050.
Innlegg av: tuja (23.08.13 15:52 ), lest 447 ganger

Ikke mange dagene før vi skriver september.
Innlegg av: bund (23.08.13 15:57 ), lest 439 ganger

tuja

Nej der er kun 5 børsdage,men DW har det vist meget stille hele året.
Innlegg av: AH2050 (23.08.13 16:10 ), lest 426 ganger

Jeg tror også vi ser September før vi får noe mer konkret, men jeg "lobber" hardt for at vi skal få noe mer info sammen med Q rapporten onsdag. Så får vi bare se om de vil høre på en aksjonær.

Ser vel egentlig at Aleator melder penger på bok som første trigger. I intervjuet fra begynnelsen av August bekreftet CEO at de var på vei og det må da være en grense for hvor lang tid det skal ta.
Innlegg av: bund (23.08.13 16:17 ), lest 407 ganger

Tror også Aleator melding om penge er klar,og at nu kører det på POV,bliver første trigger må være lige op over nu,men er spændt på om Aage svare os begge næste uge AH2050.
Innlegg av: AH2050 (23.08.13 16:19 ), lest 390 ganger

Ja om Aage svarer er jeg også litt spent på.
Innlegg av: gajini (23.08.13 18:05 ), lest 350 ganger

Kan læse, at der bliver spekuleret i melding mandag, men tror DW's svar til pelo er den vi skal regne med, mht. til meldning. Tror vi høre mere rundt Hamza feltet, når POV bliver spudded, jeg lægger vægt på den betaling TSU vil modtage fra Aleator på $500k vil være udslagsgivende iforhold til videre fremfærd ved Hamza feltet. Kom gerne med jeres tanker, ellers må det siges at være frustrerende at der ikke er noget nyt omkring Ukraine licenserne, holder stadig fast i at KRAS feltet er et STORT tab, iforhold til den kortsigede gevinst feltet kunne have genereret til TSU. Husk på AH2050 estimater på rundt $1mio netback i kvartalet og tages der højde for decline og lave reserver, tror jeg dog stadig TSU ville kunne opnå produktion fra de 2 brønde 1-2år(AH2050 ret mig gerne, hvis jeg tager fejl).

Men det sagt, så nærmere vi os eksport start fra Canada 2014/15, og med en vinter lige om hjørnet tror jeg vi ser en opadgående trend for gas prisen forhåbentlig gerne konsolidering over de $4 igen :).

Til sidst et drømmescenarie, det har vi s.... brug for i disse tider :).

TSU produktion estimat summer 2014 :D.
BR:10-20mmcfd(efter workover, og uden PARTNER) med gas pris >$4.

Hamza Oil field:200-400boepd

Kras felt:1,5-2mmcfd
POV:0,5-1mmcfd net til TSU

hehe :D lad os håbe.
Men husk på at når først der kommer melding med noget mere konkret(POV spud, BR workver, Hamza field workover eller 1 priority oil field) da vil vi sikkert se kursen over de >0,5, husk på hvad eufori blandt aktionær kan gøre for aktiekursen ved en sådan lille olie/gas aktie.

Men men, ting tager som bekendt tid, men ovenstående scenarier er BESTEMT muligt, men der kræves dog funding. Men husk på AH2050 nævner om en $4mio låne facilitet som ikke vedrører udstedelse af nye aktier(Igen ret mig gerne AH2050), plus den store låne pakke på 100mio NOK??? denne kræver dog ustedelse af aktier. Men ved en kurs >1NOK(hvis vi dog når der op) vil udvandningen være begrænset, samtdig vil YA have en større interresse i TSU, og det kunne da tænkes at de ville være villig til at give TSU yderligere kredit faciliteter, som dog ikke vedrører yderligere nye aktier, og da kan TSU måske selv viderudvikle nogle af deres felter.

IGEN blot nogle tanker, og kom gerne med jeres, vi har masser af tid, det jo TSU :D!
Innlegg av: helgnen (23.08.13 22:06 ), lest 299 ganger

Siste lønnsutbetaling som ypperste sjef sjenka meg vart utelukka putta inn i tsu, en noe dristig manøver men før eller siden gjer tsu muligens sitt sedvanloyege byks opp. Sånn å forstå så bør en ikkje gå all inn sånn uten widerøe. Det er nå min dyrekjøpte erfaring.Nåh, god halvhelg.