Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Gull og gruvedrift
Innlegg av: rischioso (12.06.18 13:58 ), lest 2093 ganger
Ticker: ELE

RE^2: ELE - Kursutviklingen mm (6)

oddivar,

jeg svarte nå kun på et spørsmål og tidligere har det vært en estimert konverteringskurs og en endelig konverteringskurs - hvis dette er annerledes med de store transjene så har ikke jeg fått det med meg.

Videre når jeg ser på hva som skrevet om den nye transjen så skrives jo akkurat det samme:

LES - Summary for EHGO

Following the transaction, EHGO will hold 0 shares and votes in Element, 13,333,333 Warrants in Element giving the right to 13,333,333 shares and votes, equal to 18.66 % of the registered share capital and 500 Convertible Notes convertible into 13,227,513 new shares in Element (at the time of the first draw down), but adjustable if the conversion price is adjusted at the time of conversion)

Mao, det vil være en justering av konverteringskursen også her om det er avvikk i aksjekursen ved konverteringstidspunktet...

https://newsweb.oslobors.no/message/453305

Jeg har heller ikke klandret BO's disposisjoner, men er avventende til å se hvordan markedet makter å ta i mot for det må man jo ha lov til å være med en økning på 10x av hva vi har hatt frem til nå i tillegg til lav omsetning...

Transjedelen vil kunne fungere utmerket om det er nok omsetning i aksjen til å ta unna og en fremoverlent ledelse som skjønner at triggere må brukes for alt de er verdt for å gjøre lånet så billig som mulig.

Så det er ikke BO dette handler om - det er selskapets ledelse som virker å skulle hvile på lånet, men det er faktisk motsatt - det er nå jobben begynner for nettopp å gjøre lånet så rimelig som mulig noe som gagner alle også BO gjennom å trigge en høyere kurs.