Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Snøffelen (12.06.18 07:11 ), lest 1301 ganger
Ticker: TRVX
Endret: 12.06.18 07:12

RE^1: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt

Ser at Øystein Soug uttaler at:

"“It is fortunate for us that the emerging Folfirinox data in resected pancreatic cancer was presented at ASCO already this year, as it gave us the opportunity to reassess our trial design before committing to an inadequate combination treatment"

Og det ble som jeg trodde da jeg skrev:

"nnlegg av: Snøffelen (07.06.18 14:57 ), lest 4509 ganger
Ticker: TRVX
RE^1: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt
Det som selvsagt er krevende for TG01 og resected pancreas cancer er et SoC er et "moving target".

Kohort 1 og 2 sammenlignes jo med Gemcitabine som før var SoC, mens det i det nye oppsettet skal sammenlignes med Gemciatbine+Capecitabine.
....
Det er en utfordring for Targovax, både mtp at mOS ser ut til å være på 55 mnd, og at oppsettet mot Gem-Cap kan være "foreldet"."

Jeg tror at TG01 uansett hadde kommet til problemer på R0/R1, så disse ASCO-dataene kommer nok til å ha spart Targovax-aksjonærene for mye hodebry, på et senere tidspunkt.

Kan bli interessant å se hva dette gjør med kursmålene. Eks DNB har lagt mye vekt på TG01, og når verdien på TG01 nå praktisk talt settes til null så er det vel vanskelig å komme unna et kutt i kursmål. Sorry to say.

Fra mitt perspektiv så er caset "styrket", i alle fall mtp ressursbruk. Og for norsk biotek, og norske investorer, er det enda viktigere at tilliten til bransjen opprettholdes, og evnen til å ta gode strategiske beslutninger er en stor del av det. Akkurat det punktet er superviktig, investorer må kunne ha tillit til at deres penger brukes fornuftig.

I fjor fikk vel Øystein Soug masse pepper for å ha hentet inn 200 mill på 20 kroner. Jeg sa imidlertid at det var veldig godt gjort, og helt rette tidspunkt. For Targovax ser jo den beslutningen enda bedre ut nå, de hentet jo de pengene inn på grunnlag av TG01-resultater.

Jeg er dessuten helt enig i at en ekstra satsing på Mesotheliom er helt korrekt. Selvsagt skikkelig risiko det også, men den helt klart smarteste indikasjonen for å få det beste ut av ONCOS-plattformen.

Nok en gang en god beslutning av mr Soug, selv om det er en god sjanse for at det kommer til å svi i dag.
Samling i bunn i dag, og så kan man se fremover.