Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Snøffelen (08.06.18 08:41 ), lest 4594 ganger
Ticker: TRVX

RE^1: TRVX - TG01 Kaplan Meier plot frigitt

Illuminati, jeg får bare beklage at det fremstår som litt "uheldig" å først komme med en positiv vinkling (fasong på kohort 2 Kaplan Meier) for så å presentere FOLFIRINOX-resultater som viser nær 55 mnd mOS for resected PDAC.
Sannheten var at jeg ikke fikk med meg den nyheten før litt utpå dagen, og hvis du sjekker kilden så var nyheten i om FOLFIRNOX mindre enn 24 timer gammel. Og kommer det noen nyheter så poster jeg selvsagt det.

Det kan jo ikke være tvil om at dette vil kunne ha betydning for TG01.

Når det er sagt så er det lang mOS noen garanti for gjennomslag, FOLFIRNOX-regimet er ganske tøft (tror det er en "4-coktail-combo"), og AEs (adverse effects) lå på 75% mot 51% for gemcitabine.

http://www.targetedonc.com/news/oncology-experts-reflect-on-key-takeaways-from-data-presented-at-asco-annual-meeting

For selv om resultatene for FOLFIRINOX er sykt imponerende:

"Data from a phase III study demonstrated a modified FOLFIRINOX (mFOLFIRINOX) 4-drug treatment regimen dramatically improved survival in patients with resected pancreatic cancer. The median overall survival (OS) for patients receiving mFOLFIRINOX was 20 months longer than those receiving the standard of care, gemcitabine, in the postoperative setting. There was also a 36% reduction in the risk of death and a median disease-free survival 8.8 month longer than with gemcitabine.

“In the adjuvant approach to pancreatic ductal adenocarcinoma (PDAC), I think that the data in favor of FOLFIRINOX over gemcitabine are practice-changing insofar as I have never seen a median survival in PDAC of this length,” Mark A. Lewis, MD, of Intermountain Healthcare, told Targeted Oncology"

Så er det ganske faktisk usikkert hvor stor del av markedet som blir SoC, selv om det i svært mange kommentarer på nett i fagmiljøer hevdes at det blir SoC.

"“I think the real key will be patient selection; determining whom under their care can tolerate a triplet within months of a Whipple operation will require significant discretion by treating oncologists,” Lewis added"